Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 635633
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual es reclassifica el lloc de col·laboració d’adjunt a la Secretaria [25882] de l’Ajuntament de Llucmajor, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de classe tercera a classe primera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 2 de setembre de 2024 (GOIBE546998) va tenir entrada en el registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques la comunicació signada per la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor el 2 de setembre de 2024 en relació amb l'Acord del Ple adoptat el 31 de juliol de 2024, «relatiu a la modificació de la Relació de llocs de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Llucmajor, publicat en el BOIB núm. 105, de 10 d'agost de 2024, en el qual es modifica el lloc d'òrgan de col·laboració secretari/ària adjunt/a F90420001 i es reserva a la subescala secretaria, categoria superior, de l'escala de funcionaris amb habilitació nacional. La qual cosa li comunico a l'efecte de sol·licitar que aquest lloc de treball de col·laboració sigui classificat de classe 1a i s'inscrigui en el registre d'habilitats nacionals».

2. Actualment, el lloc de col·laboració d'adjunt a la Secretaria de l'Ajuntament de Llucmajor està classificat de classe tercera.

3. La documentació que s'adjunta a la comunicació esmentada de l'Ajuntament de Llucmajor i de la qual es deixa constància en l'expedient administratiu és la següent:

a) El certificat de l'Acord del Ple del consistori adoptat el 31 de juliol de 2024 signat pel secretari amb el vistiplau de la batlessa el 7 d'agost de 2024. D'acord amb el seu contingut, s'aprova «la proposta de modificació de la Relació de llocs de treball MF5-2024, relativa al canvi de classificació del lloc de l'òrgan de col·laboració secretari/ària adjunt/a, codi F90420001. Tot això segons l'informe de detall que s'adjunta com a annex», perquè «és necessari modificar l'RLT ja que el principi de bona administració exigeix una adaptació contínua de l'organització als canvis produïts, de manera que reprodueixi una imatge fidel de la realitat econòmica i organitzativa subjacent, per la qual cosa no se'n pot demorar l'aprovació fins al proper exercici».

b) L'informe proposta teòrica de 15 de juliol de 2024, de modificació del lloc de l'òrgan de col·laboració adscrit a la Unitat de Secretaria General Tècnica, signat per la cap del Servei de Recursos Humans de l'Ajuntament de Llucmajor el 18 de juliol de 2024.

c) La còpia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 105, de 10 d'agost de 2024,de l'Acord de l'Ajuntament Ple relatiu a la modificació de la Relació de llocs de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Llucmajor.

d) L'informe tècnic signat per la cap del Servei de Recursos Humans i el secretari de l'Ajuntament de Llucmajor el 19 de juliol de 2024, en el qual es justifica la necessitat de reclassificar el lloc de col·laboració d'adjunt a la Secretaria de classe tercera a primera, perquè «en corporacions locals amb els llocs de secretaria i d'intervenció classificats com de classe primera, com es el cas de Llucmajor, els llocs de col·laboració en les funcions de secretaria podran ser classificats com de 1a i ser adscrits a les subescala de secretaria, categoria superior. Per la qual cosa, es fa necessari modificar la classificació del lloc com a classe 1a ja que aquest òrgan de col·laboració ha de realitzar les funcions de col·laboració immediata i auxili a les funcions reservades pròpies de la Secretaria classificada de classe 1a, essent necessari que la persona que ocupi aquest lloc compti amb una categoria adient a les funcions pròpies del lloc».

4. El 12 de setembre de 2024 el Servei de Corporacions Locals va sol·licitar al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears un informe sobre aquesta reclassificació. D'acord amb el certificat signat el 20 de setembre de 2024 pel secretari i president de l'òrgan col·legiat, en la sessió extraordinària de 19 de setembre de 2024 de la Junta de Govern, es va acordar informar favorablement sobre aquesta reclassificació.

5. El Servei de Corporacions Locals va emetre l'informe corresponent el 23 de setembre de 2024.

 

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 8.1 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, disposa que els llocs de treball de secretaria de les entitats locals els han de classificar les comunitats autònomes en alguna de les classes que determina, i estableix que la classe primera correspon a les secretaries d'ajuntaments de municipis amb població superior als 20.000 habitants.

3. L'article 15 del Reial decret 128/2018 regula els llocs de col·laboració i atorga a les comunitats autònomes la potestat per classificar-los d'acord amb els criteris a), b), c) i d) que recull l'apartat tercer.

4. L'article 24 del Reial decret 128/2018 estableix que correspon als secretaris de categoria superior l'exercici dels llocs de treball esmentats en l'article 8.1.a) d'aquest Reial decret, és a dir de les secretaries de classe primera.

5. La disposició addicional primera del Reial decret 128/2018 estableix que les modificacions en la classificació o forma de provisió de llocs de treball efectuades a l'empara d'aquest Reial decret no afecten les destinacions dels qui els estiguin ocupant amb caràcter definitiu.

6. L'article 45.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, la qual té els mateixos efectes que la notificació, quan tenguin per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

7. L'article 2.2.c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei en les corporacions locals a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Reclassificar de classe tercera a classe primera el lloc de col·laboració d'adjunt a la Secretaria [25882] de l'Ajuntament de Llucmajor, perquè l'ocupi personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que pertany a la subescala de secretaria, categoria superior.

2. Fer constar que aquesta reclassificació no afecta el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que ocupa aquest lloc amb caràcter definitiu.

3. Anotar aquesta reclassificació en el Registre integrat de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament de Llucmajor i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 30 de setembre de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

El director general proposant Antoni Mesquida Bauzá