Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 631807
Bases reguladores i convocatòria simultània per a la concessió d’ajudes econòmiques per a la promoció de productes alimentaris locals km 0 a Formentera en execució d’una subvenció directa del Govern de les Illes Balears per al subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022” en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter Ordinari de 29 d'agost de 2024, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

(…)

1.- APROVAR les bases reguladores i la convocatòria simultània per a la concessió d'ajudes econòmiques per a la promoció de productes alimentaris locals km0 a Formentera en execució de una subvenció directa del Govern de les Illes Balears pel subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022” al marc del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU”, les quals consten adjuntes a aquest document com annex.

2.- PUBLICAR aquest acord i el contingut de les Bases a la Base Nacional de Subvenciones, al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i a la pàgina web d'aquesta Administració, als efectes oportuns.

 

ANNEX

Bases reguladores i convocatòria simultània per a la concessió d'ajudes econòmiques per a la promoció de productes alimentaris locals km 0 a Formentera en execució d'una subvenció directa del Govern de les Illes Balears per al subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022” en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.

Antecedents

1. El maig del 2020 la Unió Europea va oferir una resposta per mitigar els efectes socials i econòmics derivats de la crisi provocada per la covid-19; un pla de recuperació anomenat Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), finançat amb els fons europeus Next Generation EU.

2. Donant resposta als requeriments del MRR, Espanya va presentar a la Comissió Europea el seu Pla de recuperació, transformació i resiliència (d'ara endavant, PRTR) durant el mes d'abril del 2021.

3. La Conferència Sectorial de Turisme, a la reunió del dia 28 de juliol de 2021, va ratificar l'aprovació de l'Estratègia de sostenibilitat turística a destinació, marc del Programa de sostenibilitat turística a destinacions. L'Estratègia s'instrumenta al voltant de programes de plans de sostenibilitat turística a destinacions en què participen els tres nivells d'administracions turístiques; Administració General de l'Estat, comunitats o ciutats autònomes i entitats locals.

4. El Consell Insular de Formentera va presentar el subprojecte “Pla de sostenibilitat turística illa de Formentera. Fase II” davant del Govern de les Illes Balears amb l'objectiu de “recerca de l'equilibri entre l'activitat turística i la conservació del seu territori, com a actiu fonamental per poder establir una oferta turística de qualitat i enfocada a exigir el respecte al seu medi ambient per part dels qui la visiten. És per aquest motiu que es presenten quatre actuacions emmarcades als diferents eixos per poder continuar amb projectes que ajudin l'illa a seguir apostant per la seva ruta cap a la sostenibilitat, a través de la progressiva descarbonització en el transport, en la generació d'energia mitjançant alternatives renovables, estudiant i investigant els fluxos de visitants per poder gestionar la destinació turística d'una manera més eficient i posant en valor el producte local i reduir la dependència de l'exterior.”

Aquesta convocatòria s'emmarca a l'eix 4. Competitivitat, en què es destaca que “la cuina típica de Formentera està molt lligada al mode de vida tradicional, marcat fortament pel vincle amb el mar i l'agricultura de secà. Es caracteritza per una dependència gairebé absoluta dels productes autòctons, condicionada per l'aïllament de les illes Pitiüses. Aquesta manca de productes, combinada amb la creativitat i l'aprofitament de productes de gran qualitat donen lloc a receptes tradicionals. Així, com que un dels punts forts en una destinació mediterrània són els sabors, per donar a conèixer la nostra gastronomia i a més promocionar el producte local treballant “slow food” i km 0, organitzem els caps de setmana gastronòmics a principi i final de temporada per seguir treballant també en la necessitat de desestacionalitzar la temporada.”

5. Consta Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeix una subvenció directa al Consell Insular de Formentera per a l'execució de les actuacions incloses al Pla de sostenibilitat turística en destinacions 2022, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea Next Generation UE, de 29 de juny de 2023, per la qual s'acorda aprovar la concessió d'una subvenció directa a favor de l'entitat local Consell Insular de Formentera, amb CIF P0702400C, per un import de 2.000.000,00 €, com a destinatària final del subprojecte «Pla de sostenibilitat turística illa de Formentera, Fase II» del programa Plans de sostenibilitat turística en destinacions, de la convocatòria extraordinària de 2022.

6. Consta la modificació del Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2024 al 2025 (BOIB núm. 40, de 23 de març de 2024) en què s'inclou com a actuació 11, la subvenció del producte local i km 0, per un import de 200.000 €.

7. Consta a l'expedient certificat de retenció de crèdit, d'1 de juliol de 2024, per l'import de 200.000 €.

Fonaments de Dret

1. Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), aprovat per Acord del Consell de Ministres, de 27 d'abril del 2021.

2. Estratègia de sostenibilitat turística a destinacions aprovada per la Conferència Sectorial de Turisme a la sessió de 28 de juliol de 2021.

3. Directiva (UE) 2017/1371, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2017, sobre la lluita contra el frau que afecta els interessos financers de la Unió a través del dret penal.

4. Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer del 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència. (CID, OA, Acord de Finançament).

5. Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió.

6. Reglament (UE, Euratom) 883/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 11 de setembre de 2013, relatiu a les investigacions efectuades per l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF).

7. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària.

9. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic.

10. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

12. Llei 31/2022, del 23 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2023.

13. Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

14. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15. Reial decret 802/2014, de 19 de setembre, pel qual es modifica el Reial decret 390/1998, de 13 de març, pel qual es regulen les funcions i l'estructura orgànica de les delegacions d'economia i hisenda (es crea la SNCA, Servei Nacional de Coordinació Antifrau).

16. Reial Decret 91/2019, d'1 de març, pel qual es regula la composició i el funcionament del Consell Assessor de Prevenció i Lluita contra el Frau als interessos financers de la Unió Europea (BOE 19 març de 2019).

17. Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

18. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

19. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

20. Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

21. Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de les fites i els objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

22. Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interès als procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència.

23. Resolució de 19 de desembre de 2022, de la Secretaria d'Estat de Turisme, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial de Turisme, pel qual es fixen els criteris de distribució, així com el repartiment resultant per a les comunitats autònomes del crèdit destinat al finançament d'actuacions d'inversió per part d'entitats locals en el marc del Component 14, Inversió 1, del Pla de recuperació, transformació i resiliència (BOE número 310, de 27 de desembre).

24. Resolució 1/2022, de 12 d'abril, de la Secretaria General de Fons Europeus, per la qual s'estableixen instruccions per clarificar la condició d'entitat executora, la designació d'òrgans responsables de mesures i òrgans gestors de projectes i subprojectes, al marc del sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

25. Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de “no causar un perjudici significatiu” en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de Recuperació i Resiliència (2021/C 58/01).

26. Guia per al disseny i el desenvolupament d'actuacions d'acord amb el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient, elaborada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO).

27. Guia per incorporar la perspectiva de gènere a les actuacions finançades en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

28. Instrucció de 23 de desembre de 2021 de la Junta Consultiva de contractació pública de l'Estat sobre aspectes a incorporar als expedients i als plecs rectors de contractes que s'hagin de finançar amb fons procedents del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

29. Aprovació definitiva del Pressupost General del Consell Insular de Formentera per a l'exercici de 2024 (BOIB núm. 12, de 25 de gener de 2025).

30. Aprovació definitiva del Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per a l'any 2024 i 2025 (BOIB núm. 40 de 23 de març de 2024) i la correcció d'errades en la versió castellana (BOIB núm. 54, de 23 d'abril del 2024).

31. Estructura organitzativa i competencial del Consell Insular de Formentera, així com de les delegacions de presidència i del Ple, per al mandat 2023-2027 (BOIB núm. 112, 12 d'agost de 2023) modificada per les Resolucions de presidència de data 26 de febrer de 2024 de cessament dels càrrecs del conseller Sr. José Manuel Alcaraz Escandell i els Decrets de Presidència de 20 de juny de 2024, de renúncia dels membres de l'equip de Govern (BOIB núm. 85, de 27 de juny de 2024).

32. Pla de mesures antifrau per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Consell Insular de Formentera, publicat al BOIB núm. 58, de 3 de maig del 2022.

CONVOCATÒRIA I BASES

1. Objecte i finalitat de la convocatòria. Fites i objectius.

L'objecte d'aquesta convocatòria és convocar subvencions per al foment del producte local i de proximitat de l´illa de Formentera en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

El MMR es configura com a instrument de finançament orientat a resultats i al caràcter vinculant del compliment de fites (qualitatives) i objectius (quantitatius) fixats a la Decisió d'Execució del Consell (CID-Council Implementing Decision) a escala nacional a aconseguir mitjançant l'actuació de totes les administracions públiques involucrades.

D'acord amb la Decisió d'Execució del Consell, relativa a l'aprovació de l'avaluació del PRTR d'Espanya, les actuacions previstes en aquesta licitació, emmarcades a la inversió C14.I1.2 del PRTR, contribueixen als objectius CID 217, 218 i 219 d'acord amb les fites 220 i 221, el finançament de les quals queda condicionat al seu compliment.

La descripció de les fites CID 220 i 221 i els objectius CID 217, 218 i 219 de la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació, transformació i resiliència d'Espanya (d'ara endavant CID), és la següent:

Fita 220 del CID:

Les comissions de seguiment s'asseguraran que totes les destinacions beneficiàries aconsegueixin com a mínim els percentatges d'execució següents de cada Pla de sostenibilitat turística. - Execució del 50 % en el cas de les destinacions adjudicades el 2021.

  • Execució del 30 % en el cas de les destinacions adjudicades el 2022.
  • Execució del 15 % en el cas de les destinacions adjudicades el 2023.

Fita 221 del CID:

Finalització de tots els projectes inclosos en els «Plans Territorials de Sostenibilitat Turística a Destinacions» i adjudicats d'acord amb els objectius 217, 218 i 219, el 35 % dels fons dels quals es destinaran a finançar mesures que aborden la transició verda, la sostenibilitat i l'eficiència energètica/electromobilitat a les destinacions, de conformitat amb la Guia tècnica sobre l'aplicació de principi de «no causar un perjudici significatiu» (DO C 58 de 18.2.2021, p.1) mitjançant l'ús d'una llista d'exclusions i el requisit de compliment de la legislació mediambiental pertinent de la UE i del nacional.

Número
 
Medida
 

Hito/

objetivo

Nombre

Indicadores cualitativos (para los hitos)

Indicadores cuantitativos (para los objetivos)

Período

Descripción de cada hito y objetivo

Unidad    Valor de referencia   Meta Trimestre       Año
220 C14.11 Hito Finalización de los Planes de Sostenibilidad Turística en destinos Informe de la Comisión de Seguimiento por el que se valida el umbral de proyecto                 T4 2024

Las Comisiones de Seguimiento se asegurarán de que todos los destinos beneficiarios logren como mínimo los siguientes porcentajes de ejecución de cada Plan de Sostenibilidad Turística.

-Ejecución del 50 % en el caso de los destinos adjudicados en 2021.

-Ejecución del 30 % en el caso de los destinos adjudicados en 2022.

-Ejecución del 15 % en el caso de los destinos adjudicados en 2023.

2021 C14.11 Hito Finalización de los proyectos de promoción de la sostenibilidad turística en destinos         T2 2026 Finalización de todos los proyectos incluidos en los "Planes Territoriales de Sostenibilidad Turística en Destino" y adjudicados en consonancia con los objetivos 217, 218 y 219, el 35 % de cuyos fondos se destinarán a financiar medidas que aborden la transición verde, la sostenibilidad y la eficiencia energética/electromovilidad en los destinos, de conformidad con la Guía técnica sobre la aplicación de principio de "no causar un perjuicio significativo" (DO C 58 de 18.2.2021, p.1) mediante el uso de una lista de exclusiones y el requisito de cumplimietno de la lesgislación medioambiental pertinente de la UE y nacional.

ANEXO de la Propuesta de Decisión de Ejecución del Consejo relativa a la aprobación de la evaluación del plan de recuperación y resiliencia de España

Amb aquesta convocatòria, a més, es contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible, en concret a l'Objectiu 12: Garantir modalitats de consum i producció sostenibles i, en particular:

12.7 Promoure pràctiques d'adquisició pública que siguin sostenibles, de conformitat amb les polítiques i les prioritats nacionals

12.b Elaborar i aplicar instruments per vigilar els efectes en el desenvolupament sostenible, a fi d'aconseguir un turisme sostenible que creï llocs de treball i promogui la cultura i els productes locals.

 

2. Ens executor

Segons el punt tercer de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeix una subvenció directa al Consell Insular de Formentera per a l'execució de les actuacions incloses al Pla de sostenibilitat turística en destinacions 2022, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea Next Generation UE, de 29 de juny de 2023, l'execució de les actuacions contingudes al Pla de sostenibilitat turística a destinació. Fase II correspon al Consell Insular de Formentera com a entitat executora del subprojecte. La Conselleria Model Econòmic, Turisme i Treball serà la coordinadora de l'execució i la justificació de la totalitat del Pla territorial de sostenibilitat turística en destinació de 2022.

El Consell Insular de Formentera serà el responsable que els subcontractistes respectin el contingut de la normativa europea i nacional i, en particular, del compliment dels requisits establerts a l'article 13.2 de la Llei 38/2003.

Si la Conselleria Model Econòmic, Turisme i Treball o el Consell Insular de Formentera observessin algun risc per al compliment de les fites i els objectius, hauran d'aportar a l'Autoritat Responsable un informe explicatiu i un pla d'acció, en què es recull la línia d'actuació juntament amb les possibles mesures orientades a mitigar el risc. 

En cas que s'estimi l'incompliment definitiu, total o parcial de les fites i els objectius assignats, es procedirà de conformitat amb els articles 4 i 5 de l'article 37, del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, i el seu desenvolupament normatiu, en relació amb la tramitació d'un procediment de reintegrament, sense perjudici del règim previst a la normativa de subvencions.

3. Import i crèdit pressupostari

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de dos-cents mil euros (200.000 €), a càrrec del pressupost propi del Consell Insular de Formentera.

Si el crèdit pressupostari no és suficient per cobrir el 100 % de les sol·licituds, el darrer beneficiari ha de rebre, com a màxim, l'import romanent. De la mateixa manera que, si una línia estratègica de subvenció no esgota el pressupost destinat a aquesta intervenció, es podrà destinar a una altra línia estratègica de subvenció prevista a la convocatòria, fins a un màxim del total de l'import de la subvenció.

4. Compatibilitat d'ajuts

Aquesta subvenció és compatible amb l'obtenció d'altres ajuts o contractes sempre que aquests ajuts o contractes siguin per a activitats diferents a fi d'aquesta convocatòria, sempre que la suma dels ajuts no superi el cost total de l'activitat o del projecte subvencionable.

Els ajuts que es rebin han de respectar el principi d'addicionalitat, en el sentit que no poden suposar un doble finançament, posant especial atenció a les regles d'acumulació d'ajuts i a les incompatibilitats entre ajudes comunitàries, així com les intensitats màximes, procurant que, entre ajudes comunitàries, en la mesura que es pugui, no siguin concurrents sinó complementàries i que les despeses elegibles no siguin les mateixes.

No s'admet el doble finançament, de manera que aquestes inversions finançades amb fons del Mecanisme de la Unió Europea poden rebre ajuts d'altres programes i instruments de la Unió, sempre que aquest ajut no cobreixi el mateix cost (article 7.3 de l'Ordre HFP/ 1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR, i l'article 9 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, del 12 de febrer del 2021). A més, cal respectar el principi d'addicionalitat de la Unió, de manera que el Mecanisme no ha de substituir, excepte en casos degudament justificats, les despeses nacionals ordinàries.

Les actuacions finançades amb aquesta subvenció poden obtenir finançament a través de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) i poden obtenir finançament del Banc Europeu d'Inversions (BEI) sempre que aquest finançament no es destini a cobrir els mateixos costos que els coberts per aquestes subvencions (Compatibilitat de les ajudes segons la Resolució de 23 de desembre del 2021, de la Secretaria d'Estat de Turisme).

En aquest sentit, amb la sol·licitud de subvenció es presentarà emplenat l'Annex X d'aquesta convocatòria relativa a l'obtenció d'altres ajuts.

5. Línies estratègiques susceptibles de finançament i criteris de selecció

1. Podran ser objecte de finançament aquells projectes emmarcats en les línies estratègiques següents:

a. Promoció del producte i de la gastronomia local (talls culinaris, jornades gastronòmiques, concursos, fires, etc.);

b. Contribució a l'elaboració de productes locals (adquisició de maquinària, etc.)

2. Termini de realització dels projectes: s'hauran de fer abans del 30 de juny de 2025 atenent el fet que el termini d'execució del projecte i les despeses elegibles es computen fins a la data indicada.

3. El criteri de selecció serà per estricte ordre d'arribada de les sol·licituds al registre d'entrada del Consell Insular de Formentera, sempre que aquestes reuneixin tots els requisits i la documentació exigida en aquesta convocatòria fins a esgotar el crèdit disponible.​​​​​​​

6. Procediment de concessió: règim de concurrència

El procediment de concessió és de concurrència competitiva mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza, una vegada aprovades les bases i la convocatòria específica, a través de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir-hi una prelació d'acord amb els criteris de valoració prèviament fixats a les bases reguladores i a la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris esmentats.

Atès que en aquests moments el Consell Insular de Formentera no disposa de la Junta de Govern, les competències delegades de l'art. 17.1 lletra h, del Ple a la Junta de Govern han tornat al Ple i, per tant, correspon al Ple l'aprovació de les bases reguladores duna subvenció. En aquest cas, s'aproven simultàniament les bases reguladores i la convocatòria de les subvencions, segons l'art. 28.1 lletra m i l'art. 132.2, les competències correspondrien a la Junta de Govern però com que aquesta no existeix, tornen al Ple.

a) L'òrgan competent per aprovar aquestes bases i la convocatòria específica, és el Ple del Consell Insular de Formentera.

Un cop aprovades, les bases reguladores es publicaran al BOIB d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com al tauler d'anuncis i edictes electrònic del Consell Insular de Formentera. Així mateix, serà obligatòria la inscripció a la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).

b) La Conselleria de Sector Primari serà la competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud d'ajuts regulats en aquesta convocatòria.

c) La comissió tècnica avaluadora, regulada al següent punt, serà l'encarregada de valorar els projectes i/o activitats segons els criteris establerts en aquesta convocatòria i qui formularà a l'òrgan concedent la proposta de concessió.

d) La proposta de resolució definitiva de les ajudes es resoldrà mitjançant un decret de presidència.

​​​​​​​7. Comissió Tècnica Avaluadora

1. La Comissió tècnica avaluadora serà l'òrgan col·legiat que s'encarregarà d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a la resolució de concessió per part de l'òrgan competent.

2. La composició s'ajustarà al següent:

a) El secretari del Consell Insular de Formentera (o la persona que el substitueixi accidentalment).

b) La lletrada de l'àrea de sector primari del Consell Insular de Formentera (o un altre membre dels Serveis Jurídics del Consell Insular de Formentera que la substitueixi).

c) La persona tècnica encarregada de projectes europeus del Consell Insular de Formentera.

d) Dues persones tècniques de la Conselleria de Sector Primari del Consell Insular de Formentera.

3. La composició de la Comissió tècnica avaluadora atendrà al principi de presència equilibrada entre homes i dones atenent el que preveu la Llei orgànica 2/2024, d'1 d'agost, de representació paritària i presència equilibrada de dones i homes a la seva disp. addicional primera quan diu que s'entén per representació paritària i presència equilibrada entre dones i homes aquella situació en què les persones de cada sexe no superin el seixanta per cent ni siguin menys del quaranta per cent en un àmbit determinat.

4. La Comissió tècnica avaluadora tindrà la potestat per resoldre els dubtes que puguin plantejar aquestes bases, així com per adoptar acords necessaris sobre la seva interpretació, amb la finalitat de garantir el bon desenvolupament del procés d'avaluació de les sol· licituds.

5. Les deliberacions de la Comissió tècnica avaluadora tenen el caràcter de confidencial. Prèviament a la presa de decisions, tots els integrants de la Comissió hauran de complementar una Declaració d'Absència de Conflictes d'Interessos (DACI), segons el model que consta a l'annex III, i que haurà de constar a l'expedient corresponent.

6. S'assignarà per part del Consell Insular de Formentera una persona encarregada del seguiment de la concessió de finançament i de l'execució del projecte, a proposta de la Comissió tècnica avaluadora. Aquesta persona serà la responsable de fer un seguiment dels projectes subvencionats i de coordinar-se, si escau, amb la persona responsable dels Fons Europeus NextGen del Consell Insular de Formentera.

8. Persones beneficiàries

Poden ser persones beneficiàries, les persones (físiques o jurídiques) que acreditin el següent:

a) Estar al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social, amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb el Consell Insular de Formentera.

La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització expressa perquè el Consell Insular de Formentera comprovi d'ofici aquest requisit. Si la persona sol·licitant denega l'autorització esmentada ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud.

b) La sol·licitud comporta l'autorització de la cessió de les dades personals dels perceptors finals dels fons entre les administracions implicades (Govern de les Illes Balears i el Consell Insular de Formentera, ja que és aquest darrer ens el que n'ha de justificar la totalitat de l'import rebut pel Pla de sostenibilitat presentat). Tot i això, hauran de presentar juntament amb la sol·licitud l'autorització que consta com a Annex IV.

c) L'àmbit territorial de l'activitat de les persones beneficiàries serà l'illa de Formentera.

d) No poden ser beneficiàries de les subvencions, les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); Prohibicions que al text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31/12/2005) estan recollides als apartats 1 i 2 del seu article 10. Tampoc, les empreses i entitats que es trobin en el supòsit que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juny, d'igualtat de dones i homes.

9. Subvenció i despeses subvencionables

9.1 Els beneficiaris poden presentar més d'una sol·licitud per subvencionar una activitat i/o projecte sempre que l'objecte de les sol·licituds no sigui idèntic.

9.2 El termini subvencionable durant el qual s'ha de realitzar l'activitat i/o projecte és des del 27 de desembre del 2022 fins al 30 de juny del 2025 (ambdós inclosos). Segons recull la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball del GOIB, per la qual es concedeix una subvenció directa al Consell Insular de Formentera per a l'execució del Pla de sostenibilitat turística a destinacions per al 2022 la qual diu que el termini d'elegibilitat de les despeses subvencionables comença, amb caràcter retroactiu, el 27 de desembre del 2022 i finalitza amb anterioritat a la finalització del termini de justificació del subprojecte, que acaba el 30 de juny del 2026, per la qual cosa les persones beneficiàries hauran de justificar el projecte a data 30 de setembre de 2025.

9.3 Són despeses subvencionables:

  1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin al compliment de la finalitat, els criteris, els terminis, els objectius i les fites del subprojecte “Pla de sostenibilitat turística a destinació. Fase II” enumerats, també, al punt 1 de la convocatòria. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
  2. El termini d'elegibilitat de les despeses subvencionables comença, amb caràcter retroactiu, el dia 27 de desembre de 2022 i finalitza el 30 de juny de 2025 (tots dos inclosos).
  3. Les inversions corresponents a la tipologia de les actuacions poden ser finançades fins al 100 % dels costos subvencionables, considerant com a tals, entre d'altres, les següents:

a) Les contractacions externes d'enginyeria, seguiment i obra civil.

b) Els contractes de compra d'equips, incloent-hi equipació tecnològica i equips informàtics, relacionats amb les actuacions finançables.

c) L'adquisició de llicències de programari de caràcter especialitzat i destinat exclusivament a l'actuació i que possibiliti la utilització adequada de l'equipació adquirida.

d) Les contractacions externes de consultoria, que es duguin a terme dins l'actuació objecte de la subvenció com a part d'aquesta. Els estudis de viabilitat i d'enginyeria de detall són subvencionables sempre que siguin necessaris per a la realització de l'actuació.

Poden haver-se realitzat amb anterioritat a la data d'elegibilitat, però, en aquest cas, el cost no seria elegible.

e) Les contractacions externes per treballs d'assessorament legal, notaria, assessorament tècnic o financer comptable o auditoria, si estan directament lligats al subprojecte i són necessaris per a la preparació o el desenvolupament, sempre que hagin estat previstes al pressupost.

f) L'IVA es pot considerar despesa subvencionable, sempre que es compleixi amb la fita del CID i amb l'únic límit del que estableix l'article 31.8 de la Llei 38/2003, és a dir, quan la persona beneficiària de la subvenció els aboni efectivament . En cap cas no es considera despesa subvencionable si l'import és susceptible de ser recuperat o compensat.

g) Les subcontractacions es regiran pel que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'art. 38 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Qualsevol subcontractació haurà d'anar acompanyada de la signatura dels annexos I, II i III per part del subcontractista, els quals s'hauran de presentar davant del Consell Insular de Formentera abans de la seva execució.

9.4 No són despeses subvencionables

1. No són subvencionables segons la Resolució de concessió de la subvenció al Consell Insular de Formentera:

a) Les despeses de gestió les despeses de constitució, funcionament o estructura permanent o habitual de les entitats que s'encarreguin de la gestió de les actuacions subvencionades.

b) Autoritzacions administratives, llicències, permisos, cost d'avals i/o fiances, multes, taxes, impostos o tributs.

c) Qualsevol despesa associada a gestions, contractacions, consultes o tràmits administratius, encara que siguin necessàries per a l'obtenció de permisos o llicències.

d) Les despeses recurrents o estructurals, i en particular les despeses de personal de les administracions públiques, atès que l'article 5 del Reglament del MRR disposa que «l'ajuda del Mecanisme no ha de substituir, excepte en casos degudament justificats, les despeses pressupostàries nacionals encomanades».

e) Assegurances subscrites per l'entitat sol·licitant.

f) La vigilància i la seguretat durant l'execució de l'obra fins a la data de posada en funcionament.

g) Qualsevol cost financer.

h) Costos associats a sancions penals, així com despeses de procediments judicials.

i) Llicències destinades a sistemes operatius i aplicacions ofimàtiques.

j) Qualsevol despesa d'operació i manteniment de les actuacions o despeses pròpies de l'administració.

2. No són subvencionables, segons la Guia per al disseny i desenvolupament d'actuacions acords amb el principi de no causar perjudici significatiu al medi ambient (principi DNSH) del Ministeri de Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, les activitats següents que, tot i que no són exhaustives, són les més conflictives de cara a la seva adequació al principi DNSH:

a. Construcció de refineries de cru, centrals tèrmiques de carbó i projectes que impliquin l'extracció de petroli o gas natural, a causa del perjudici de l'objectiu de mitigació del canvi climàtic.

b. Activitats relacionades amb els combustibles fòssils, inclosa la utilització ulterior dels mateixos.

c. Activitats i actius en el marc del règim de comerç de drets d'emissió de la UE (RCDE) en relació amb les quals es prevegi que les emissions de gasos d'efecte hivernacle que provocaran no se situaran per sota dels paràmetres de referència pertinents. Quan es prevegi que les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle provocades per l'activitat subvencionada no seran significativament inferiors als paràmetres de referència, s'ha de facilitar una explicació motivada sobre això.

d. Compensació dels costos indirectes del RCDE.

e. Activitats relacionades amb abocadors de residus i incineradores, aquesta exclusió no s'aplica a les accions en plantes dedicades exclusivament al tractament de residus perillosos no reciclables, ni a les plantes existents, quan aquestes accions tinguin per objecte augmentar l'eficiència energètica, capturar els gasos de residus escapament per al seu emmagatzematge o utilització, o recuperar materials de les cendres d'incineració, sempre que aquestes accions no comportin un augment de la capacitat de tractament de residus de les plantes o una prolongació de la seva vida útil; aquests detalls s'han de justificar documentalment per a cada planta.

f. Activitats relacionades amb plantes de tractament mecanicobiològic, aquesta exclusió no s'aplica a les accions en plantes de tractament mecanicobiològic existents, quan aquestes accions tinguin per objecte augmentar-ne l'eficiència energètica o el recondicionament per a operacions de reciclatge de residus separats, com el compostatge i la digestió anaeròbia de bioresidus, sempre que aquestes accions no comportin un augment de la capacitat de tractament de residus de les plantes o a una prolongació de la seva vida útil; aquests detalls s'han de justificar documentalment per a cada planta.

g. Activitats on l'eliminació a llarg termini de residus pugui causar danys al medi ambient.

En qualsevol cas, no seran finançables les activitats incloses a la llista d'exclusió establerta a la Decisió d'execució del Consell per a aquesta inversió.

En qualsevol cas, les despeses subvencionables estan subjectes a totes les disposicions contingudes a l'article 31 de la Llei 38/2003.

10. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

10.1 El termini per presentar la sol·licitud i tota la documentació annexa comença l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB. La convocatòria estarà oberta durant 15 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB, ambdós inclosos.

10.2 Lloc de presentació: les sol·licituds, els annexos i la documentació requerida s'han de presentar a través del registre electrònic de l'oficina virtual del Consell Insular de Formentera (OVAC) (www.consellinsulardeformentera.cat/) en el tràmit específic creat a aquest efecte.

No són vàlides les presentacions de sol·licituds per correu electrònic o per Wetransfer, entre d'altres.

10.3 La presentació electrònica de les sol·licituds haurà de ser realitzada amb el certificat digital de la persona o entitat sol·licitant o, si escau, per un representant legalment reconegut.

10.4 En general s'admet el DNI electrònic i tots els certificats que es reconeixen a la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establerts a Espanya, publicada a la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

10.5 Un cop signada i registrada la sol·licitud, el sol·licitant obtindrà del sistema el rebut de la presentació de la sol·licitud que inclou la data i hora de la presentació així com un número de registre d'entrada.

10.6 Tota la documentació que acompanyi la sol·licitud s'ha de presentar en línia. Tots els documents enviats han d'estar escrits en català o en castellà.

Presentar la sol·licitud de subvenció fora del termini establert és una causa per no admetre-la.

10.7 La sol·licitud ha d'incloure:

  • títol i línia estratègica en què s'emmarca;
  • breu descripció de l'activitat i/o del projecte subvencionable;
  • calendari d'execució del projecte i/o activitat;
  • pressupost total desglossat en: base imposable i IVA;
  • import total que se sol·licita;
  • pla de comunicació i difusió del projecte i/o de les activitats.

A més, cal presentar la documentació següent:

  • Dades per identificar l'entitat o persona que sol·licita la subvenció i/o la persona representant, si escau. Aquestes dades s'han d'acreditar amb la documentació administrativa següent, amb la finalitat de donar compliment adequat al mandat establert a la lletra d) de l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, es configura el procediment d'incorporació d'informació específica següent en relació amb la identificació dels beneficiaris, siguin persones físiques o jurídiques:

a) NIF del beneficiari.

b) Nom de la persona física o raó social de la persona jurídica.

c) Domicili fiscal de la persona física o jurídica.

d) Els beneficiaris que desenvolupin activitats econòmiques acreditaran la inscripció al Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària o al cens equivalent de l'Administració Tributària Foral, que ha de reflectir l'activitat econòmica desenvolupada efectivament a la data de sol·licitud de l'ajuda.

e) Annex I. Model de declaració responsable del compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (DNSH en les sigles en anglès) als sis objectius mediambientals en el sentit de l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852.

f) Annex II. Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establerts al PRTR i que poguessin afectar l'àmbit objecte de gestió (Model annex IV.C de l'Ordre HPF 1030/2021).

g) Annex III. DECLARACIÓ D'ABSÈNCIA DE CONFLICTES D'INTERESSOS (DACI)

h) Annex IV. Model de declaració de cessió i tractament de dades entre administracions en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR)

i) Annex X. Altres ajuts

11. Justificació i pagament de la subvenció

a) Justificació

Amb l'objectiu de facilitar la justificació del projecte i/o activitats subvencionades en aquesta convocatòria, caldrà seguir el model de compte justificatiu que s'adjunta com a Annex VII en aquesta convocatòria.

En aquest sentit, en la justificació del projecte i/o activitat subvencionada, hi constarà:

  1. Memòria tècnica de l'execució del projecte, que haurà d'incloure, com a mínim, la descripció de les accions realitzades per donar compliment a les condicions interposades i els resultats obtinguts, així com recollir els materials divulgatius elaborats dins del marc del projecte i qualsevol altra activitat que s'hagi dut a terme dins del projecte. Almenys, ha de contenir la informació que es fa constar a l'annex VI.
  2. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, amb el desglossament de cadascuna de les despeses de cada activitat seguint el model de compte justificatiu de l'annex VII. Hi constaran:

a) Relació classificada dels documents justificatius de la despesa realitzada per a l'execució del subprojecte amb indicació de la descripció del tipus de despeses, número de factura, data d'emissió, creditor, import, data de pagament i el percentatge d'imputació a aquesta subvenció.

b) En cas que sigui necessària la presentació de les factures, cadascun dels documents justificatius aportats ha de contenir un segell del Consell Insular de Formentera on consti la informació següent:

  • Nom de l'entitat subvencionada.
  • Indicació de la resolució de concessió de la subvenció.
  • Nom del subprojecte.
  • Percentatge d'imputació i import a càrrec d'aquesta subvenció.
  • Import amb càrrec a una altra font de finançament i indicació de la font esmentada.

No s'admet cap justificant que no tingui el segell d'imputació al subprojecte, ni es podrà esmenar mitjançant tràmit d'audiència l'incompliment esmentat

Conclòs el procediment de revisió de la justificació, la documentació aportada s'ha de tornar a l'entitat. Les relacions de despeses, les certificacions i els oficis i les resolucions pròpies de la tramitació del procediment de control romandran a l'òrgan concedent.

c) Igualment, els projectes amb durada superior a tres mesos han de presentar un informe semestral a la persona que faci el seguiment de l'execució del subprojecte, que ha d'incloure tant la dimensió estrictament científica/tècnica com la justificació corresponent de la despesa total realitzada. Aquest document servirà per fer balanç del treball realitzat i de les previsions d'execució del subprojecte, de cara a enviar els informes semestrals a l'entitat que realitza el seguiment d'execució del projecte.

Qualsevol modificació del termini de presentació dels treballs haurà de ser acceptada expressament pel responsable del seguiment del projecte.

Els informes podran ser objecte d'avaluació científica/tècnica per a la Comissió Tècnica Avaluadora, la qual podrà demanar aclariments per escrit i, si ho considera convenient, convocar totes les reunions que siguin indispensables per assegurar la correcta execució del projecte.

b) Pagament de la subvenció

El fet que les persones beneficiàries no renunciïn a la concessió de la subvenció en el termini de cinc dies des de la notificació de l'acord de resolució d'atorgament del finançament acordat, implica la plena acceptació del que estableixen les bases, així com del seguiment dels procediments legals que regeixen per a les justificacions de l'ús de fons públics rebuts.

Transcorreguts els cinc dies des de la notificació sense que consti cap renúncia per part de les persones beneficiàries, es realitzarà el pagament anticipat de la subvenció, que suposarà el lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció, segons el que preveu l'art. 34.4 LGS.

En cap cas no es poden fer pagaments anticipats a persones beneficiàries quan s'hagi sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarat en concurs, llevat que en aquest hagi adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

12. Control

1. L'òrgan concedent, la Secretaria d'estat de Turisme, la Intervenció General de l'administració de l'estat, el Tribunal de Comptes, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes, i els òrgans estatals i europeus que tinguin encomanat el control i el seguiment dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, en particular la Comissió Europea, el Tribunal de Comptes Europeu, l'Oficina Europea de Lluita Contra el Frau (OLAF) i la Fiscalia Europea, i tots aquells òrgans de control competents, inclosos els recollits a l'article 22.2.e) del Reglament (UE) 2021/241, de 12 de febrer de 2021, i l'article 129 del Reglament Financer (Reglament UE, Euratom) 2018/1046, de 18 de juliol de 2018, poden fer tots aquells controls i inspeccions que considerin convenients, a fi d'assegurar la bona finalitat de l'ajut concedit.

2. El Consell Insular de Formentera s'ha de sotmetre a qualsevol actuació de control i inspecció, així com a prestar col·laboració i proporcionar qualsevol altra documentació i informació que els ens abans esmentats estimin necessària per a la verificació del compliment de les condicions establertes en aquesta Resolució, i han de considerar que l'oposició a la realització d'aquestes comprovacions i inspeccions pot constituir causa de reintegrament de l'ajuda, sense perjudici de la tramitació del procediment sancionador corresponent.

3. En virtut del que estableix l'article 22.2.e) del Reglament (UE) 2021/241, de 12 de febrer de 2021, i l'article 129 del Reglament Financer (Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018), la percepció de fons del Pla de recuperació i resiliència estarà condicionada al fet que es presenti compromís per escrit per concedir els drets i els accessos necessaris per garantir que la Comissió, l'OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents duguin a terme les competències de control.

4. El Consell Insular de Formentera ha de custodiar i conservar tota la documentació original justificativa de l'aplicació dels fons rebuts per facilitar les activitats de comprovació i control, per si mateix o mitjançant la imposició d'aquesta obligació als tercers que han participat en l'execució del subprojecte, entenent com a tals els documents justificatius, les dades estadístiques i la resta de documentació concernent el finançament, així com els registres i documents, en format electrònic i per un període de cinc anys des que s'aboni el saldo de l'operació financera, en els termes previstos a l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol.

5. El Consell Insular de Formentera disposa del Pla de mesures antifrau per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Consell Insular de Formentera, publicat al BOIB núm. 58, de 3 de maig de 2022. Un cop rebudes les sol·licituds de subvenció, les dades de les persones sol·licitants, així com de les persones intervinents i decisòries en el procés, seran creuades en el sistema MINERVA, que emet un informe sobre el risc de frau en la tramitació de l'expedient que serà incorporat al mateix.

Segons l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interès en els procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència, l'anàlisi de risc per a les subvencions s'ha de fer per l'òrgan competent per a la concessió i pels membres dels òrgans col·legiats de valoració de sol·licituds, a les fases de valoració de sol·licituds i de resolució de concessió.

En aquest sentit, correspondrà als responsables d'operació iniciar el procediment d'anàlisi ex ante de risc de conflicte d'interès, amb caràcter previ a la valoració de les sol·licituds en cada procediment, en els termes definits en aquesta ordre, per a la qual cosa tindran accés a l'eina informàtica de mineria de dades abans esmentada, amb seu a l'AEAT, en què hauran d'incorporar les dades que escaigui per a la realització d'aquesta anàlisi.

13. Publicació

1. L'acord d'aprovació d'aquesta convocatòria es comunicarà a la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), així com al seu extracte, tal com estableixen els articles 17.3.b) i 20.8.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la vista de què disposa el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.

Així mateix, aquest acord es publicarà al BOIB, s'exposarà al tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular de Formentera, i s'anunciarà a dos diaris locals, tot això d'acord amb el que estableix el TRLSCAIB.

Quant a la publicitat de les subvencions atorgades, d'acord amb el que estableixen l'article 18 LGS i l'article 34 TRLSCAIB, es remetrà a la BDNS informació sobre les resolucions recaigudes en els termes que exigeix ​​l'article 20 LGS i l'art. 4 del Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics. En concret, preveu que es publiqui la “informació sobre la normativa reguladora, les convocatòries, les concessions, els pagaments realitzats, les resolucions del procediment de reintegrament i les resolucions fermes del procediment sancionador”.

2. L'acord d'aprovació de les bases i la convocatòria simultània es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, el tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular de Formentera.

14. Obligacions i compromisos de les persones beneficiàries

1. Complir els objectius i les fites de la convocatòria i executar el projecte i/o l'activitat subvencionada segons la concessió de finançament.

2. Executar l'activitat i/o el projecte segons els terminis acordats.

3. Acreditar, estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, amb l'Agència Estatal d'administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb el Consell Insular de Formentera.

4. Acreditar que l'àmbit territorial de realització de les activitats subvencionables és l'illa de Formentera.

5. No poden ser persones beneficiàries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorrin algunes de les prohibicions establertes a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003) i, en concret, aquelles en què concorri algun procediment de reintegrament.

6. Complir amb les obligacions previstes al títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i amb les obligacions previstes en aquesta convocatòria, entre elles:

a) Donar publicitat adequada de la subvenció del Consell Insular de Formentera a través del finançament per part de la Unió Europea, a través dels fons Next Generation EU, incorporant-hi els logos que consten a l'annex V d'aquesta convocatòria.

b) Informar a qualsevol publicació a internet (ja sigui pàgina web, xarxes socials, etc.) o a mitjans de comunicació de qualsevol tipus o format (digital, paper, etc.) on s'esmenti l'activitat subvencionada, amb la inclusió d'una esment específic a l'ajuda del finançament de la Unió Europea, com segueix: Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

c) Justificar davant del Consell Insular de Formentera els fons percebuts, conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts i presentar la justificació així com la relació de factures segons el que estableix aquesta convocatòria.

d) Proporcionar la informació requerida respecte de l'execució del projecte i/o activitat subvencionada, en especial, presentar l'informe mensual de seguiment de l'execució del projecte.

7. Complir les obligacions de publicitat i difusió de les actuacions.

8. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i/o control que puguin realitzar qualsevol de les administracions competents.

9. Comunicar al Consell Insular de Formentera l'obtenció de qualsevol altre ajut, subvenció, ingrés, recurs per a la mateixa finalitat del projecte a finançar una vegada presentat l'annex X.

10. Fer menció a totes les administracions participants en les activitats i/o projectes que s'executen i donar-los trasllat de les actuacions.

11. Fer-se responsable jurídic i financer de l'execució del projecte i/o activitat davant del Consell Insular de Formentera.

12. Qualsevol contractació o subcontractació per part de les persones beneficiàries haurà de ser comunicada al Consell Insular de Formentera a través de la identificació dels subcontractistes, i s'hi farà constar la informació legalment requerida (NIF del beneficiari, nom de la persona física o raó social) de la persona jurídica. A més, serà obligatori que per a cada subcontractista es presenti una Declaració d'Absència de Conflictes d'Interessos (DACI) segons consta al model d'annex III davant del Consell Insular de Formentera.

15. Seguiment i execució de la subvenció

En els termes equivalents als de la Declaració de Gestió, les persones beneficiàries presentaran un Informe de Gestió, segons consta a l'annex IX, en què expressin el compliment dels principis que són aplicables, la garantia del sistema de control de gestió, la utilització dels fons per als fins previstos, i la completesa, exactitud i fiabilitat de la informació inclosa a l'Informe.

La presentació dels informes esmentats es realitzarà mensualment, per registre d'entrada a la seu electrònica del Consell Insular de Formentera, mentre duri l'execució del projecte i/o l'activitat.

16. Publicitat, comunicació i transparència

Qualsevol activitat de comunicació o difusió relacionada amb el MRR i realitzada per l'estat membre, de qualsevol manera i per qualsevol mitjà, haurà d'utilitzar informació fidedigna.

Qualsevol projecte i/o activitat subvencionada mitjançant aquesta convocatòria haurà de contenir els logotips que consten a l'annex V.

Quan escaigui, s'indicarà la clàusula d'exempció de responsabilitat següent (traduïda a les llengües locals, si escau): «Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU. Tot i això, els punts de vista i les opinions expressades són únicament els de l'autor o autors i no reflecteixen necessàriament els de la Unió Europea o la Comissió Europea. Ni la Unió Europea ni la Comissió Europea no en poden ser considerades responsables».

L'estat membre concedeix a la Comissió el dret d'utilitzar gratuïtament els materials de comunicació relatius a l'MRR.

Així mateix, a fi d'assegurar una comunicació i transparència adequada, les entitats executores hauran de proporcionar informació, a través dels mecanismes que a aquest efecte s'estableixin, sobre la publicació de qualsevol convocatòria d'ajuda o procediment de licitació per a la seva inclusió en la pàgina web gestionada per l'Autoritat Responsable. En aquest sentit, qualsevol activitat que es desenvolupi en el marc d'aquesta convocatòria haurà de ser informada al responsable del seguiment del projecte designat pel Consell Insular de Formentera a fi d'assegurar el compliment dels requeriments establerts en aquest article, sobre la base de les directrius de l'autoritat responsable.

Es recomana seguir el “Manual de comunicació per a gestors i beneficiaris dels fons del pla de recuperació, transformació i resiliència” per a totes aquelles actuacions de comunicació i difusió del projecte i/o activitat subvencionada. Cal incloure a la justificació del projecte i/o activitat subvencionada, un reportatge fotogràfic —o altres proves documentals— que reveli la realitat del projecte i/o activitat des del seu inici fins a la finalització.

17. Reintegraments i incompliments

És procedent el reintegrament, total o parcial, de les quantitats percebudes pel Consell Insular de Formentera i l'exigència de l'interès de demora establert, amb caràcter general, a la legislació de finances de la comunitat autònoma, des del moment del pagament de la subvenció fins la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, o la data en què el deutor hagi efectuat l'ingrés si aquesta data és anterior, en els casos previstos pels articles 36 i següents de la Llei 38/2003, per l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005 i, en particular, quan el Consell Insular de Formentera i/o les persones beneficiàries de les subvencions:

a) No aconsegueixin, en tot o en part, les fites o els objectius previstos.

b) No es pugui acreditar l'assoliment dels objectius per manca de fiabilitat dels indicadors reportats.

c) Duguin a terme qualsevol irregularitat que afecti mesures sota la seva responsabilitat determinada en qualsevol control desenvolupat per autoritats nacionals o comunitàries o autonòmiques.

d) No utilitzin, totalment o parcialment, les quantitats rebudes per a les actuacions per a les quals es van transferir.

e) Incompleixin l'obligació de justificació de les inversions o la seva justificació sigui insuficient.

f) Incompleixin el principi de “no causar perjudici significatiu” o de les condicions recollides tant al PRTR com a la Decisió d'Execució del Consell (CID) del Component 14.

g) Incompleixin les obligacions relatives a l'etiquetatge verd i l'etiquetatge digital.

h) Incompleixin la normativa d'ajuts d'estat i, en especial, les mesures relatives a evitar frau, corrupció, conflicte d'interessos o doble finançament, en protecció dels interessos financers de la Unió.

i) Incompleixin les obligacions que li corresponen en matèria de prevenció, detecció, comunicació, correcció i avaluació del risc de frau, corrupció i conflicte d'interès.

j) Incompleixin qualsevol altra obligació establerta a la Resolució de concessió del finançament del subprojecte, així com a la normativa aplicable a aquest efecte.

És procedent la revocació de la subvenció quan la persona beneficiària incompleixi totalment les obligacions adquirides, o parcialment si amb aquest incompliment es frustra el compliment de l'objectiu de les ajudes. Els incompliments parcials poc rellevants poden donar lloc a una revocació parcial proporcional.

A conseqüència de la revocació de la subvenció queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i/o pagament, i és procedent el reintegrament de les quantitats rebudes indegudament, tot això tenint en compte el que disposa el Títol II de la LGS pel que fa al reintegrament de subvencions, i el que preveu el Títol IV pel que fa al règim sancionador; supòsits de la mateixa manera previstos als articles 43, 44 i 45 del TRLSCAIB, així com el títol V pel que fa al règim sancionador.

18. Règim de recursos

La resolució de concessió de les subvencions i els acords que s'adoptin, en virtut d'aquesta convocatòria d'ajudes, esgoten la via administrativa i es podrà interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a comptar, en cas d'impugnació de l'acord esmentat, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, i en el cas dels acords dictats referents a les línies d'ajuts de la present convocatòria, aquest mes comptarà des de l'endemà de la notificació, tot això d'acord amb els articles 121 i 122 de la LPACAP, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

(...)

La qual cosa es fa públic per a general coneixement.

 

Formentera, amb data de la signatura electrònica (23 de setembre de 2024)

El president Lorenzo Córdoba Marí

 

ANNEX I Model de declaració responsable del compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (DNSH en les sigles en anglès) als sis objectius mediambientals en el sentit de l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852

Informació sobre l'actuació al Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR)

Identificació de l'actuació

Bases i convocatòria de subvencions per a la promoció de productes alimentaris locals km 0 a Formentera en execució de una subvenció directa del Govern de les Illes Balears pel subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022” en el marco del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.

Component del PRTR a què pertany l'activitat

14. Pla de modernització i competitivitat del sector turístic

Mesura (Reforma o Inversió) del Component PRTR al qual pertany l'activitat indicant, si escau, la submesura

Inversió 1: Transformació del model turístic cap a la sostenibilitat. Submesura 2: Plans de sostenibilitat turística a destinació

Etiquetatge climàtic i mediambiental assignat a la mesura (Reforma o Inversió) o, si escau, a la submesura del PRTR (Annex VI, Reglament 2021/241)

Sense etiqueta climàtica per a l'eix 4, competitivitat

Nom i llinatges .................................................................................................................................., amb NIF........................................, per si mateix/a o en representació de la entitat ........................................................................................, amb CIF........................................ en qualitat de ..............................................................., DECLAR que he presentat sol·licitud a l'actuació a dalt indicada pel projecte denominat .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... i aquest compleix el següent:

A. Les activitats que s'hi desenvolupen no ocasionen un perjudici significatiu als objectius mediambientals següents, segons l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852 relatiu a l'establiment d'un marc per facilitar les inversions sostenibles mitjançant la implantació d'un sistema de classificació (o «taxonomia») de les activitats econòmiques mediambientalment sostenibles:

  1. Mitigació del canvi climàtic.
  2. Adaptació al canvi climàtic.
  3. Ús sostenible i protecció dels recursos hídrics i marins.
  4. Economia circular, incloent-hi la prevenció i el reciclatge de residus.
  5. Prevenció i control de la contaminació a l'atmosfera, l'aigua o el sòl.
  6. Protecció i restauració de la biodiversitat i els ecosistemes.

B. Les activitats s'adeqüen, si escau, a les característiques i condicions fixades per a la mesura i submesura de la Component i reflectides al Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Destacant: les activitats que es desenvoluparan s'alineen plenament amb les contemplades al component 14, inversió 1, submesura 2, plans de sostenibilitat turística de destinacions. En aquest cas, s'emmarquen dins de l'eix 4 competitivitat, posada en valor de productes locals per al turisme: sistemes de visita a explotacions, punts de venda de productes agroalimentaris, mercadets de productes locals, exposicions i degustacions.

C. Les activitats que es desenvolupen en el projecte han de complir la normativa mediambiental vigent que sigui aplicable.

Entre altres: s'alineen amb el que preveu la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. (article 12.c).2n, article 17.3 i normativa local aplicable); a la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de Residus i Sòls Contaminats de les Illes Balears (article 23 i 69.5); a la Llei 7/2021, de 20 de maig, de canvi climàtic i transició energètica (art. 22-25); a la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica (Disp. Ad. 6a). 1.4).

D. Les activitats que es desenvolupen no estan excloses per al finançament pel Pla d'acord amb la Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu» en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de Recuperació i Resiliència (2021/C 58 /01)32, a la Proposta de decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya i al corresponent annex.

1. Construcció de refineries de cru, centrals tèrmiques de carbó i projectes que impliquin l'extracció de petroli o gas natural, a causa del perjudici de l'objectiu de mitigació del canvi climàtic.

2. Activitats relacionades amb els combustibles fòssils, inclosa la seva utilització ulterior, excepte els projectes relacionats amb la generació d'electricitat i/o calor utilitzant gas natural, així com amb la infraestructura de transport i distribució connexa, que compleixin les condicions establertes a l'annex III de la Guia Tècnica de la Comissió Europea.

3. Activitats i actius en el marc del règim de comerç de drets d'emissió de la UE (RCDE) en relació amb les quals es prevegi que les emissions de gasos d'efecte hivernacle que provocaran no se situaran per sota dels paràmetres de referència pertinents. Quan es prevegi que les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle provocades per l'activitat subvencionada no seran significativament inferiors als paràmetres de referència, s'ha de facilitar una explicació motivada sobre això.

4. Compensació dels costos indirectes del RCDE.

5. Activitats relacionades amb abocadors de residus i incineradores, aquesta exclusió no s'aplica a les accions en plantes dedicades exclusivament al tractament de residus perillosos no reciclables, ni a les plantes existents, quan aquestes accions tinguin per objecte augmentar l'eficiència energètica, capturar els gasos d'escapament per emmagatzemar-los o utilitzar-los, o recuperar materials de les cendres d'incineració, sempre que aquestes accions no comportin un augment de la capacitat de tractament de residus de les plantes o a una prolongació de la seva vida útil; aquests detalls s'han de justificar documentalment per a cada planta.

6. Activitats relacionades amb plantes de tractament mecanicobiològic, aquesta exclusió no s'aplica a les accions en plantes de tractament mecànic-biològic existents, quan aquestes accions tinguin per objecte augmentar-ne l'eficiència energètica o el recondicionament per a operacions de reciclatge de residus separats, com el compostatge i la digestió anaeròbia de bioresidus, sempre que aquestes accions no comportin un augment de la capacitat de tractament de residus de les plantes o una prolongació de la seva vida útil; aquests detalls s'han de justificar documentalment per a cada planta.

7. Activitats on l'eliminació a llarg termini de residus pugui causar danys al medi ambient.

E. Les activitats que es desenvolupen no causen efectes directes sobre el medi ambient, ni efectes indirectes primaris en tot el cicle de vida, entenent com a tals aquells que es puguin materialitzar després de la seva finalització, una vegada realitzada l'activitat. L'incompliment d'algun dels requisits que estableix aquesta declaració donarà lloc a l'obligació de tornar les quantitats percebudes i els interessos de demora corresponents.

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

Signat:

 

 

 

ANNEX II Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establerts al PRTR i que poguessin afectar l'àmbit objecte de gestió (Model annex IV.C de l'Ordre HPF 1030/2021)

Nom i llinatges ………………………………………………., amb DNI …………………….., com a titular de l'òrgan/ conseller delegat/ gerent/ de l'entitat………………………………………………………, amb NIF …………………………., i domicili fiscal a  ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….  en la condició de beneficiària d'ajudes finançades amb recursos provinents del PRTR/ que participa com a contractista/ens destinatari de l'encàrrec/ subcontractista, en el desenvolupament d'actuacions necessàries per a la consecució dels objectius definits al Component XX «………………………», manifesta el compromís de la persona/entitat que representa amb els estàndards més exigents en relació amb el compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals, adoptant les mesures necessàries per prevenir i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interès, comunicant si escau a les autoritats que escaigui els incompliments observats.

Addicionalment, atenent el contingut del PRTR, es compromet a respectar els principis d'economia circular i evitar impactes negatius significatius en el medi ambient («DNSH» per les sigles en anglès «do no significant harm») en l'execució de les actuacions dutes a terme en el marc del Pla esmentat, i manifesta que no incorre en doble finançament i que, si s'escau, no consta risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajudes de l'Estat.

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

Signat:

 

 

Càrrec:

 

ANNEX III DECLARACIÓ D'ABSENCIA DE CONFLICTES D'INTERESSOS (DACI) (ANNEX IV A ORDRE HPF 1030/2021)

Expedient: 2024/1634 - Bases i convocatòria de subvencions per a la promoció de productes alimentaris locals km 0 a Formentera en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.

Contractant: Consell Insular de Formentera – CIF: P0702400C

Subvenció: Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeix una subvenció directa al Consell Insular de Formentera per a l'execució de les actuacions incloses al Pla de sostenibilitat turística en destinacions 2022, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea Next Generation UE, de 29 de juny de 2023 – EXP: 2023/1540

A fi de garantir la imparcialitat en el procediment de contractació a dalt referenciada, qui signa, com a participant en el procés de preparació i tramitació de l'expedient, declara:

Primer. Estar informat del següent:

1. Que l'article 61.3 «Conflicte d'interessos», del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament financer de la UE) estableix que «existirà conflicte d'interessos quan l'exercici imparcial i objectiu de les funcions es vegi compromès per raons familiars, afectives, d'afinitat política o nacional, d'interès econòmic o per qualsevol motiu directe o indirecte d'interès personal».

2. Que l'article 64 sobre la lluita contra la corrupció i prevenció dels conflictes d'interessos de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, té la finalitat d'evitar qualsevol distorsió de la competència i garantir-ne la transparència en el procediment i assegurar la igualtat de tracte a tots els candidats i licitadors.

3. Que l'article 23 sobre l'abstenció, de la Llei 40/2015, d'1 octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix que s'han d'abstenir d'intervenir en el procediment «les autoritats i el personal al servei de les administracions en què es donin algunes de les circumstàncies assenyalades a l'apartat següent», sent aquestes:

a) Tenir interès personal en l'assumpte que es tracti o en un altre, la resolució del qual pogués influir la d'aquell; ser administrador de societat o entitat interessada, o tenir qüestió litigiosa pendent amb algun interessat.

b) Tenir un vincle matrimonial o situació de fet assimilable i el parentiu de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, amb els administradors d'entitats o societats interessades i també amb els assessors, representants legals o mandataris que intervinguin en el procediment, així com compartir despatx professional o estar associat amb aquests per a l'assessorament, la representació o el mandat.

c) Tenir amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades a l'apartat anterior.

d) Haver intervingut com a pèrit o com a testimoni en el procediment que es tracti.

e) Tenir relació de servei amb persona natural o jurídica interessada directament en l'assumpte, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc».

Segon. Que no es troba incurs en cap situació que es pugui qualificar de conflicte d'interessos de les indicades a l'article 61.3 del Reglament Financer de la UE i que no concorre a la seva persona o persones cap causa d'abstenció de l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 de octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic que pugui afectar el procediment de licitació/concessió.

Tercer. Que es compromet a posar en coneixement de l'òrgan de contractació/comissió d'avaluació, sense dilació, qualsevol situació de conflicte d'interessos o causa d'abstenció que doni o pogués donar lloc a aquest escenari.

Quart. Que coneix que una declaració d'absència de conflicte d'interessos que es demostri que sigui falsa, comportarà les conseqüències disciplinàries/administratives/judicials que estableixi la normativa aplicable.

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

Signatura

 

 

 

ANNEX IV Model de declaració de cessió i tractament de dades entre Administracions en relació amb l'execució d'actuacions del pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR)

Nom i llinatges ……………………………………………………, DNI …………………….., com a conseller delegat/ gerent/ de l'entitat …………………………………………………...........………………, amb NIF …..............……. i domicili fiscal a .……………………………………………………………………beneficiària d'ajudes finançades amb recursos provinents del PRTR/ que participa como a contractista/subcontractista/beneficiari d'ajudes finançades amb recursos provinents del PRTR en el desenvolupament d'actuacions necessàries per a la consecució dels objectius definits al Component XX «………………………», declara conèixer la normativa que és aplicable, en particular les següents apartats de l'article 22, del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència:

1. La lletra d) de l'apartat 2: «recaptar, a efectes d'auditoria i control de l'ús de fons en relació amb les mesures destinades a l'execució de reformes i projectes d'inversió en el marc del pla de recuperació i resiliència, en un format electrònic que permeti fer cerques i en una base de dades única, les categories harmonitzades de dades següents:

i. El nom del perceptor final dels fons;

ii. el nom del contractista i del subcontractista, quan el perceptor final dels fons sigui un poder adjudicador de conformitat amb el Dret de la Unió o nacional en matèria de contractació pública;

iii. els noms, cognoms i dates de naixement dels titulars reals del perceptor dels fons o del contractista, segons es defineix a l'article 3, punt 6, de la Directiva (UE) 2015/849 del Parlament Europeu i del Consell (26);

iv. una llista de mesures per a l'execució de reformes i projectes d'inversió en el marc del pla de recuperació i resiliència, juntament amb l'import total del finançament públic de les mesures i que indiqui la quantia dels fons desemborsats en el marc del Mecanisme i d'altres fons de la Unió».

2. Apartat 3: «Les dades personals esmentades a l'apartat 2, lletra d), del present article només seran tractades pels estats membres i per la Comissió als efectes i durada de la corresponent auditoria de l'aprovació de la gestió pressupostària i dels procediments de control relacionats amb la utilització dels fons relacionats amb l'aplicació dels acords a què es refereixen els articles 15, apartat 2, i 23, apartat 1. En el marc del procediment d'aprovació de la gestió de la Comissió, de conformitat amb l'article 319 del TFUE, el Mecanisme estarà subjecte a la presentació d'informes en el marc de la informació financera i de rendició de comptes integrada a què fa referència l'article 247 del Reglament Financer i, en particular, per separat, a l'informe anual de gestió i rendiment».

Conformement al marc jurídic exposat, manifesta accedir a la cessió i tractament de les dades amb els fins expressament relacionats en els articles esmentats.

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

Signat:

 

 

Càrrec:

 

ANNEX V.  Logotips

Els projectes que s'executin sota el Pla de recuperació, transformació i resiliència han de mostrar els següents logotips, seguint les instruccions i l'ordre indicat al punt 13 de la present convocatòria:

1. L'emblema de la Unió Europea acompanyat del text "Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU".

Versions i instruccions d'aplicació al següent enllaç: https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual

2. El logotip del Govern d'Espanya, Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

Disponible aquí: https://www.mintur.gob.es/es-es/servicios/paginas/imageninstitucional.aspx

3. El logotip oficial del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Versions i instruccions d'aplicació al següent enllaç: https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual

4. El logotip del Govern Balear; Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, Direcció General de Turisme.

Disponible aquí:

https://www.caib.es/sites/mic_goib/ca/conselleria_turisme_cultura_i_esports_l11_webgoib/

5. Consell Insular de Formentera

https://conselldeformentera.cat/imatge_institucional

 

ANNEX VI.  Memòria tècnica

1. Persona beneficiària

 

2. Denominació del projecte/activitat subvencionada

 

3. Eixos programàtics i referència a les actuacions incloses en el projecte/activitat subvencionada

 

4. Període d'execució del projecte/activitat subvencionada

 

5. Grau de compliment de les fites i objectius marcats

 

6. Cost real del subprojecte i les actuacions realitzades respecte del cost estimat inicialment o revisat

 

7. Descripció detallada de les actuacions realitzades i recollides a la memòria del projecte finançat i la seva forma d'implementació, així com els mecanismes de control aplicats per a la seva execució.

 

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

La persona beneficiària (o el seu representant legal)

 

 

 

ANNEX VII Model de compte justificatiu

Subprojecte

 

Títol del projecte subvencionat

 

Entitat beneficiària

 

Núm. d'expedient

 

 

Resum de dades econòmiques

Import del projecte aprovat

 

Import de l'ajuda sol·licitada

 

% ajuda concedida

 

Import d'altres ajuts rebuts

 

Import justificat segons aquest compte justificatiu

 

 

Data de la resolució de concessió

 

Data d'inici del projecte

 

Data de finalització del projecte

 

Data de justificació

 

 

Identificació dels justificants

Costos justificats

 

Núm.

Descripció

Núm. Factura

Data d' emissió

Creditor

Import

Data de pagament

% imputació

Import

Cost elegible

Observacions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

0,00 €

 

 

0,00 €

 

 

*En gris les caselles a emplenar per l'administració concedent

Observacions

 

 

Import de les despeses imputades a aquesta justificació

0,00€

Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l'ajuda a dalt indicada i s'adjunten en aquesta memòria els justificants corresponents.

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

El/la representant legal de la persona beneficiària

Signatura digital

 

 

ANNEX IX Informe de gestió MENSUAL de seguiment de projecte subvencionat

« Nom del projecte»

Període al qual es refereix l'informe:

 

Persona beneficiària

 

Responsable de signatura:

 

Càrrec:

 

DIR3 (òrgan de l'entitat executora):

DIR L01070244

Nom del subprojecte:

Pla sostenibilitat turística illa de Formentera. Fase II

Quantitat rebuda a la convocatòria:

 

1. Identificació de l'actuació

En base a la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeix una subvenció directa al Consell Insular de Formentera per a l'execució de les actuacions incloses al Pla de sostenibilitat turística en destinacions 2022, al marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea Next Generation UE, de 29 de juny de 2023, una subvención directa al Consell Insular de Formentera i en execució de la mateixa aprova les Bases i convocatòria de subvencions per a la promoció de productes alimentaris locals km 0 a Formentera en execució d'una subvenció directa del Govern de les Illes Balears per al subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022” en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU per un import de 200.000 €.

En base a l'Acord de Ple del Consell Insular de Formentera, de data____________, es concedeix una subvenció a l'Activitat/Projecte __________________________ per un import de ___________________€.

Si hi ha modificacions del projecte concedit, especifiqueu-les aquí.

2. Necessitat i objecte de l'informe

Aquest informe s'emet per donar compliment a allò que indica l'article 11.2 de l' Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de  gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Així mateix, s'emet segons les prescripcions del punt SISÈ.5.3 de la Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, a proposta de la Directora General de Turisme, per la qual es concedeix una subvenció directa al Consell Insular de Formentera per a l'execució del subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022”, prevista per l'Estratègia de Sostenibilitat Turística entre destinacions del  Ministeri d'Industria, Comerç i Turisme.

L'objecte de l'informe és recollir el seguiment del progrés de les fites i objectius i    de l'execució pressupostària, així com les eventuals desviacions respecte a la planificació i les accions correctores corresponents. Inclourà la relació de fites i objectius finalitzats, juntament amb un annex amb les Certificats de compliment de les fites i objectius signats.

3. Compatibilitat del règim d'ajuts d'estat i prevenció del doble finançament

Hi ha altres fonts de finançament per aquest subprojecte o alguna actuació del subprojecte?   …………………………………….

Definir les altres fonts de finançament de les actuacions:

Agent finançador: …………………………………………………………………………………

Import: …………………………………………………………………………………………….

Agent finançador: …………………………………………………………………………………………

Import:  ………………………………………………………………………………………………

 

​​​​​​​4. Descripció de les actuacions que s'han desenvolupat fins ara

4.1. Detall de les actuacions que s'han desenvolupat fins ara

Activitat/projecte

Descripció de l'acció

URL de la publicació / Estat de la situació

Pressupost

Import

de la subvenció

Import

Adjudicat

% execució

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Detall de les actuacions pendents per desenvolupar.

Activitat/projecte

Descripció de l'acció

Data de previsió d'inici

Data de previsió de publicació

Data de previsió d'execució

Pressupost

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Publicitat de les actuacions

Actes previstos el proper mes:

Evidències del pla de comunicació:

Observacions:

6. Desviacions

Heu de detallar les desviacions detectades que afectin a la planificació i/o compliment d'alguna fita o objectiu, o del calendari previst, si escau.

7. Execució pressupostària

Mensual: 

 

Import

% sobre el total de la subvenció directa

Import compromès

 

 

Import concedit/adjudicat

 

 

Import executat

 

 

Acumulat des de ________________________________fins a __________________________:

 

Import

% sobre el total de la subvenció directa

Import compromès

 

 

Import concedit/adjudicat

 

 

Import executat

 

 

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

 

 

 

ANNEX X.  Altres ajuts

Convocatòria de subvencions per a la promoció de productes alimentaris locals km0 a Formentera en execució d'una subvenció directa del Govern de les Illes Balears per al subprojecte “PSTD Consell Insular de Formentera 2022” en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU

DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Nom i cognoms / Nom o raó social:

DNI / NIF / CIF:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL / PERSONA AUTORITZADA

Nom i cognoms:

DNI / NIE:

Represento l'entitat sol·licitant en qualitat de:

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

( ) No haver sol·licitat cap altre suport, ajuda o subvenció amb el mateix objecte i finalitat, i per a la mateixa activitat, projecte i/o rodatge

( ) Sí haver sol·licitat altre suport, ajuda o subvenció amb el mateix objecte i finalitat, per a la mateixa activitat, projecte i/o rodatge.

 

I, per tant, es detalla a continuació, com segueix1:

  • Activitat, projecte i/o rodatge de la sol·licitud:
  • Entitat/persona subvencionada:
  • Quantitat de l'ajut o subvenció:
  • Data de l'ajuda:
  • Tipus d'ajuda (subvenció, préstec, etc.):
  • Referència a la publicació de la convocatòria:
  • Marqueu amb un X la casella corresponent:

( ) No resolta

( ) Denegada

( ) Concedida i no rebuda

( ) Rebuda

Formentera, amb la data de la signatura electrònica

​​​​​​​

 

1 Si heu sol·licitat més d'un suport, feu una relació —segons s'indica, amb els mateixos apartats— segellada i signada en un full a part.