Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Núm. 631723
Expedient delegació de competències del Ple a la Junta de Govern Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació l'expedient de delegació de competències del Ple a la Junta de Govern Local , en matèria d'obres, serveis i subministraments. 

Resultant que per la Batlia es va ordenar la incoació de l'oportú expedient. 

Considerant que l'art. 22 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local permet delegar determinades atribucions del Ple de la Corporació en la Batlia i a la Junta de Govern Local . En els mateixos termes es pronuncien els articles 23.2 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les Disposicions Legals vigents en matèria i Règim Local, i 51.1 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals. 

Considerant que l'art. 51.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, preveu que la delegació ha d'acordar-se per l'Ajuntament Ple, per majoria simple, i tindrà efecte des del dia següent al de la seva adopció, sense perjudici de la seva publicació al BOIB.

Considerant que l'acord de delegació ha de contenir l'àmbit dels assumptes que abasta la delegació i les facultats concretes que es deleguen, així com les condicions específiques d'exercici de les mateixes en la mesura en què es concretin o apartin del règim general previst al Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals (art. 51.3, en concordança amb els arts. 114 a 118 ROF). 

Considerant que la delegació d'atribucions s'entendrà per termini indefinit, i que la delegació no quedarà revocada pel simple fet de produir-se un canvi en la composició de la Junta de Govern Local (art. 114.1 i 2 i 118 ROF). 

Considerant que la revocació o modificació de les delegacions haurà d'adoptar-se amb les mateixes formalitats que les exigides per al seu atorgament (art. 114.3 ROF). 

Considerant, així mateix, que l'òrgan delegant podrà abocar en qualsevol moment la competència delegada segons la legislació vigent sobre procediment administratiu comú, i que en el cas de revocar la delegació, l'òrgan que ostenti la competència originària, podrà revisar les resolucions preses per l'òrgan delegat en els mateixos casos i condicions establertes per a la revisió d'ofici dels actes administratius; per així preveure-ho els articles 116 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals i 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. 

Considerant que l'art. 115 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, preveu que si no es disposa altra cosa, l'òrgan delegant conservarà la facultat de rebre informació detallada de la gestió de la competència delegada i dels actes o disposicions emanats en virtut de la delegació, així com la de ser informat prèviament a l'adopció de decisions de transcendència. 

Considerant que el mateix article disposa que els actes dictats per l'òrgan delegat en l'exercici de les atribucions delegades s'entenen dictats per l'òrgan delegant, corresponent, en conseqüència, a aquest la resolució dels recursos de reposició que puguin interposar-se, llevat que en l'acord de delegació expressament es confereixi la resolució dels recursos de reposició contra els actes dictats per l'òrgan delegat. 

Considerant que l'article 117 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, prohibeix delegar en un tercer les atribucions o potestats rebudes per delegació d'altre òrgan. 

Considerant que en l'actualitat i després de l'entrada en vigor de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, les competències per contractar dels distints òrgans municipals, venen regulades per la Disposició Addicional Segona. 

Considerant que de la Disposició Addicional Segona citada es desprèn que corresponen al Ple, com a òrgan de contractació, les competències respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, els contractes de concessió d'obres, els contractes de concessió de serveis i els contractes administratius especials, quan el seu valor benvolgut no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost municipal, ni en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada. 

Considerant que L'article 21 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, estableix que són competències dels òrgans municipals aquelles que regulen la legislació bàsica de règim local, determinada fonamentalment, en aquesta matèria, per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic. 

Considerant que l'article 174 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals permet adquirir compromisos de despeses que hagin d'estendre's a exercicis posteriors a aquell en què s'autoritzin, sempre que la seva execució s'iniciï en el propi exercici i que, a més, es trobin en algun dels casos regulats en el mateix article. Afegeix que l'autorització o realització de les despeses de caràcter plurianual se subordinarà al crèdit que per a cada exercici autoritzin els respectius pressupostos. 

Considerant que el propi article 174.3 estableix que en alguns dels casos regulats en el mateix el nombre d'exercicis a què poden aplicar-se les despeses referides no serà superior a quatre i que la despesa que s'imputi a cadascun dels exercicis futurs autoritzats no podrà excedir de la quantitat que resulti d'aplicar al crèdit corresponent de l'any en què l'operació es va comprometre els següents percentatges: en l'exercici immediat següent, el 70%; en el segon exercici, el 60%, i en el tercer i quart, el 50%. No obstant i en casos excepcionals el Ple podrà ampliar el nombre d'anualitats així com elevar els percentatges referits. 

D'acord amb això i segons les disposicions legals vigents, PROPOSO a l'Ajuntament Ple l'adopció del present

 

ACORD

PRIMER.- Delegar en la Junta de Govern Local , totes les facultats de contractació ( aprovació dels certificats d'obres ) dels següents contracte d'obres:

  • CONTRCATE D'OBRES PER A LA MILLORA DE L'ENTORN URBÀ EN ELS ELEMENTS PATRIMONIALS D'INTERÉS TURÍSTIC DE LLUBÍ
  • CONTRACTE D'OBRES PER A LA PACIFICACIÓ DE L'ENTORN DEL CEIP DURAN ESTRANY DE LLUBÍ

SEGON.- En els acords adoptats per la Junta de Govern Local en virtut d'aquesta delegació es farà constar de forma expressa aquesta circumstància, mitjançant la inclusió del següent text: “Resultant que la Junta de Govern Local , és competent per a l'adopció del present acord, en virtut de la delegació acordada per l'Ajuntament Ple en sessió de data ____”. 

TERCER.- Les facultats que podrà exercir la Junta de Govern Local en relació amb les atribucions objecte de delegació seran les pròpies que corresponen a l'òrgan delegant, i inclouen expressament la facultat de resoldre els recursos de reposició interposats contra els actes dictats per l'òrgan delegat; no obstant això, el Ple es reserva la facultat d'abocar en qualsevol moment la competència sobre qualsevol assumpte o matèria objecte de delegació, tot i trobar-se en tràmit de debat al si de la Junta de Govern Local . 

QUART.- Les atribucions delegades hauran d'exercir-se per la Junta de Govern Local en els terminis i dins dels límits d'aquesta delegació, sense que siguin susceptibles de ser delegades en cap altre òrgan. 

CINQUÈ.- En allò no previst a l'acord que s'adopti el règim jurídic aplicable a la delegació serà el previst, amb caràcter general, a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i al Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals. 

SISÈ.- La delegació s'atorga per termini indefinit.

SETÈ.- Publicar l'acord plenari al  BOIB  i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. 

VUITÈ.- Contra l'acord plenari, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant l'Ajuntament Ple, en el termini d'un mes comptat a partir del dia següent a la publicació de l'acord (arts. 123 y 124 LPACAP). 

També podrà interposar-se alternativament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu , en el termini de dos mesos, de conformitat amb allò establert als articles 30, 114.1.c) i 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i els articles 8, 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. Sense perjudici que els interessats puguin interposar qualsevol altre recurs que estimin oportú. 

 

No obstant, l'Ajuntament Ple resoldrà.

 

Llubí, document signat electrònicament (1 d'octubre de 2024)

​​​​​​​La batlessa Magdalena Perelló Frontera