Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 628992
Bases que han de regir la convocatòria i procés selectiu per la constitució de borsa de treball de treballador social per cobrir vacances i baixes laborals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atesa la necessitat i urgència de constituir una borsa de treball de TREBALLADOR SOCIAL de l'Ajuntament de Puigpunyent, per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances.

Per això i d'acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local i l'article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats, per part de la Junta de Govern, en sessió celebrada el dia 25 de juliol de 2024, es va acordar:

Primer. Aprovar la convocatòria i les bases, pel sistema de concurs, d'una borsa de TREBALLADOR SOCIAL de l'Ajuntament de Puigpunyent, per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances, d'acord amb el barem de mèrits que s'especifica.

Segon. Publicar-ho en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.

PRIMER. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Es convoquen proves selectives mitjançant el sistema extraordinari de concurs, per constituir una borsa de Treballador Social a l'efecte de substituir les possibles baixes, permisos, llicències, vacances, per als supòsits que preveu l'apartat 3 de l'article 18 de la Llei 3 /2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears, d'ara endavant LFPIB, així com qualsevol altra modalitat de contractació temporal prevista en la legislació laboral.

La convocatòria i les Bases es publicaran al BOIB, i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament. Els procediments de selecció dels aspirants s'efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà en la valoració dels mèrits que es detallen
en aquesta convocatòria. L'ordre de prelació de la borsa de treball restarà determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu.

SEGON. DESCRIPCIÓ I FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL

- Dur a terme el procés d'acolliment d'usuaris i posar al seu abast les eines necessàries per a cobrir les demandes que sol·liciten mitjançant la cerca de recursos i serveis que ofereix la comunitat.

- Acollir i informar els usuaris sobre els recursos i serveis disponibles. A més, el professional haurà de recaptar totes les dades del cas mitjançant l'elaboració de fitxa, historial o informe social.

- Assistir als usuaris mitjançant la planificació de la intervenció i dotant-los dels recursos necessaris perquè millorin la seva situació.

- Dur a terme campanyes de prevenció i sensibilització en coordinació amb els Serveis Especialitzats (SEE) sobre aquells col·lectius vulnerables (menors, violència de gènere, immigració, etc.)

- Coordinació amb els SEE en situacions de treball multidisciplinari, derivació de casos o bé per a remetre informes socials.

- Avaluació del procés d'intervenció dels usuaris.

TERCER. REQUISITS I CONDICIONS DELS ASPIRANTS.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

1. Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refósde l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, d'ara endavant TREBEP.

2. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

3. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.

4. Estar en possessió de la corresponent titulació de Grau en Treball Social i estar col·legiat.

5. Aportar la Certificació Negativa del Registre Central de delinqüents sexuals, que acrediti que no ha estat condemnat per cap delicte contra la llibertat sexual (Article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència enfront de la violència).

6. No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per a l'exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

7. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

Abans de la signatura del contracte, la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic, delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat ha de declarar-la en el termini de deu dies següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

QUART. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

4.1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar segons el model que figura en l'annex I d'aquestes bases, i han d'anar dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Puigpunyent. S'han de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'ara endavant LPACAP. En aquest cas, necessàriament s'haurà d'enviar, mitjançant correu electrònic a l'Ajuntament de Puigpunyent, còpia de la sol·licitud registrada per tenir coneixement d'aquesta presentació (correu electrònic: ajuntament@ajpuigpunyent.net).

4.2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Es publicarà també al tauler municipal d'anuncis.

4.3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:

a)Currículum Vitae i informe de vida laboral de la Seguretat Social.

b) El justificant d'haver pagat la taxa per participar en el procés selectiu.

c) Els mèrits dels aspirants. Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament de Puigpunyent i en el mateix ordre que figura en el barem.

d) Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a l'efecte derivat d'aquesta convocatòria.

CINQUÈ. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS

En el termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d'anuncis la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació d'exclosos sinó, a més, que els seus noms consten a la llista d'admesos pertinent. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. S'hi farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. Si no es presenta cap reclamació es considerarà definitiva la relació inicialment publicada.

Totes les persones que superin el procés de selecció seran incloses en una borsa de treball per a les futures contractacions que resultin necessàries a fi de cobrir vacants temporalment, i seran anomenades seguint l'ordre establert en el llistat corresponent. El funcionament de la Borsa de Treball s'ajustarà als principis d'igualtat d'oportunitats i principi de no discriminació.

SISÈ. TRIBUNALS DE VALORACIÓ

En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador. El tribunal qualificador estarà constituït de la forma següent:

A.- Presidència: la secretaria de la Corporació o funcionari/a de carrera.

B.- Vocals: 2 funcionaris/es de carrera o personal laboral fix en servei actiu, d'igual o superior categoria.

C.- Un treballador social d'una altra Administració Pública.

D.- Secretari/a: 1 funcionari/a de carrera o personal laboral fix en servei actiu, d'igual o superior categoria, amb veu i sense vot.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se de formar part del mateix quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i podran ser recusats conforme a l'article 24 de la citada Llei.

Els membres del tribunal resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes que es plantegin i adoptar els acords necessaris per majoria per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les Bases.

Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis.

SETÈ. VALORACIÓ DE MÈRITS

El procés selectiu de les persones aspirants serà mitjançant concurs. Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta i que s'estructura en els següents blocs i la puntuació màxima és de 70 punts.
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament de Puigpunyent i en el mateix ordre que figura en el barem.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.

7.1 Experiència professional.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 30 punts que s'atorguen seguint els següents criteris:

• Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, a la mateixa categoria o similar a la de la plaça convocada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada:      0,50 punts per mes.

• Serveis prestats a l'empresa privada, ja sigui per compte d'altri com pròpia, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada:      0,25 punts per mes.

Les fraccions inferiors a un mes no es valoraran.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar la següent documentació.

• Serveis prestats en qualsevol administració pública: certificat de serveis prestats.

• Serveis prestats a l'empresa privada: certificat, còpia autèntica, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, així com un certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).

• Excepcionalment, en cas de dissolució de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran còpies autèntiques que justifiquin les dades indicades anteriorment i certificat de vida laboral expedit per la TGSS.

7.2 Cursos de formació no reglada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 20 punts.

Es valorarà la formació específica relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per col·legis oficials, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat. Els cursos o accions formatives de contingut idèntic només poden ser valorats una vegada. En aquest cas es valorarà el curs o acció formativa amb més hores de durada.

La valoració serà la següent:

• L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,03 punts

• L'hora d'assistència es valora amb: 0,01 punts

• L'hora d'impartició es valora amb: 0,05 punts

7.3 Formació reglada

La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 2 punts, i es valorarà de la següent manera:

1) Llicenciatura o Nivell 3 universitari: 1,75 punts.

2) Diplomatura o Grau: 1,5 punts.

3) Títol de Tècnic Superior en Integració Social, regulat pel Real Decret 1074/2010, de 13 de juliol, o títol equivalent: 1,25 punts.

7.4 Coneixement de llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística sempre que siguin de nivell superior al requerit a la convocatòria. El certificat E es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:

• Coneixements mitjans (certificat C1): 3 punts.

• Coneixements superiors (certificat C2): 4 punts.

• Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 1 punt.

VUITÈ. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Puigpunyent i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants.

Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal publicarà la relació final dels aspirants per ordre de puntuació en la pàgina web de la corporació, i concedirà un termini de tres dies hàbils per a la formulació de les reclamacions i les esmenes que estimi pertinents.

El tribunal qualificador tindrà un termini de 10 dies per resoldre les reclamacions i esmenes, comptadors des de la finalització del període de
Una vegada resoltes les reclamacions i corregits els errors detectats, el tribunal farà pública la relació d'aspirants per tal de constituir la borsa de treball. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser requerits per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de contractació temporal de personal laboral.

La resolució de constitució de la borsa es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

NOVÈ. ADJUDICACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

L'oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l'ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball ofert.

L'aspirant proposat per ser contractat, haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins els dos dies hàbils següents a l'oferta de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. Si es comprova que no compleix els requisits establerts a les bases, no podrà ser contractat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat que hagi recaigut per falsedat a la seva instància i serà contractat el següent de la llista que figuri amb major puntuació de qualificacions donades pel Tribunal. Si la documentació presentada és la correcta, la Batlia podrà procedir a decretar la contractació i es formalitzarà el contracte.

En el moment abans de la firma del corresponent contracte, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984 i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

L'Ajuntament, segons les seves necessitats i per ordre rigorós de puntuació i en crida única i individual, oferirà les places que s'hagin de cobrir interinament o temporalment. L'oferta es farà a la persona que, sempre que compleixi els requisits exigits per ocupar el lloc de treball i es pugui contractar d'acord amb la normativa vigent, ocupi en aquell moment la primera posició de la borsa.
Finalitzada la causa per la qual es va contractar, es finalitzarà el contracte i s'incorporarà com actiu a la borsa amb efectes de l'endemà de la data de finalització amb el mateix nombre d'ordre que tenia inicialment, i per tal d'observar el principi d'eficiència podrà ser contractat per cobrir noves necessitats que es vagin produint, sempre que compleixi els requisits del lloc a cobrir.
La contractació es podrà dur a terme sempre amb les limitacions del nombre de places establertes a la plantilla de personal del Pressupost municipal en vigència. El tipus de contracte serà d'àmbit laboral per obra o servei o per complir amb la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, maternitat o vacances.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les ha de passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, en el cas que al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents (que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents) conservaran el seu ordre de la borsa:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Patir malaltia o incapacitat temporal.

c) Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.

DESÈ. VIGÈNCIA DE LA BORSA

La borsa tindrà una vigència fins que se'n convoqui una de nova i com a màxim de tres anys, comptadors a partir del dia de la seva publicació.

ONZENA. INCIDÈNCIES

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases. Les presents bases i convocatòries podrà ser impugnades de conformitat amb l'establert a la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Contra la convocatòria i les bases, que esgotin la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Presidència, previ al contencions-administratiu, tal i com estableix l'article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la
Jurisdicció Contenciós-administratiu. De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.

DOTZENA. PREVISIONS AMB VISTA A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

El que es fa públic als efectes oportuns.

Puigpunyent, 30 de setembre de 2024

El batle Antoni Mari Enseñat

 

 

ANNEX I: MODEL DE SOL·LICITUD


Nom i cognoms:……………………..

DNI núm. ………………………………..

Domicili:…………………………………..

Localitat: ………………………………..

C.P.……………………….

Telèfon………………………..

Correu electrònic……………………….

Mitjançant el present comparec i, com millor procedeixi. EXPOSO:

Que desitjo ser admès/a a la borsa de Treballador/a social de l'Ajuntament de Puigpunyent, d'acord amb la convocatòria publicada al tauler d'anuncis de data.............................................

Que reuneixo totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i

DECLAR:

1.- No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi el normal exercici de les funcions.

2.- No haver estat separat del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) d'aquesta base.

3.- No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.:

Per l'exposat. SOL·LICITO

Ser admès/a en el procés selectiu per formar part de la borsa de TREBALLADOR SOCIAL de l'Ajuntament de Puigpunyent.

..............................., a................de.....................................de...................

Signat: