Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 602355
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts per a despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, 2025-2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 785901

1. L'article 8.1 l de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1 b de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), estableix que és susceptible d'ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Informe del Director General d'Esports de data 28 de juny de 2024 justificatiu de la necessitat d'elaborar una convocatòria de subvencions per el suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears.

4. Resolució del consellera de Turisme, Cultura i Esports de data 1 de juliol de 2024 per la qual s'inicia el procediment d'elaboració d'una convocatòria d'ajuts per donar suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears.

5. Informe favorable, de data 4 de juliol de 2024, del director general de Pressupost i Finançament, per delegació de signatura del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 106/2023, de 26 de juliol de 2023) d'autorització de la imputació de la despesa a exercicis futurs.

6. Les ajudes susceptibles de ser atorgades en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme a allò que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que els beneficiaris de la convocatòria són totes les federacions esportives de les Illes Balears que són beneficiaris finals de l'ajut.

Així mateix, cal destacar que, d'acord amb l'article 100.1 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport a les Illes Balears, les federacions esportives de les Illes Balears, executen funcions públiques delegades de caràcter administratiu.

Fonaments de dret

1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

3. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per Acord de Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB 52 de 20.04.2024), preveu la següent línia de subvencions:

III.6.4

Direcció general: Direcció General d'Esports

Fonts de finançament: capítol 4

Descripció: ajuts per a la gestió ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears

Finalitats i efectes: donar suport a les necessitats derivades del desenvolupament de l'activitat ordinària de les federacions esportives de les

Illes Balears i del manteniment de la seva organització, tenint en compte les necessitats organitzatives d'una estructura territorialitzada

Convocatòria: anual

Cost: 1.275.000,00€

Indicadors: nombre de llicències expedides per les federacions esportives de les Illes Balears

Incidència sobre el mercat: sense incidència sobre el mercat

5. Acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2024, d'autorització prèvia al conseller de Turisme, Cultura i Esports per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa derivada de l'expedient de convocatòria d'ajuts per al suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears, així com el pagament anticipat de l'import de les subvencions derivades de la convocatòria.

6. Informe favorable de data 30.07.2024 de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la comunitat autònoma.

Per tot això, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per al suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears, que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució, per un import de 1.250.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb següent detall d'anys i imports anuals:

  • 2025: 625.000,00€

  • 2026: 625.000,00€

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, (signat electrònicament: 18 de setembre de 2024)

El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauza Mayol

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'ajuts per a despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, anys 2025-2026

1. Objecte

1.1 L'objecte de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar el desenvolupament de l'activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears durant els anys 2025 i 2026.

1.2 Els ajuts per a despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions pretenen donar suport a les federacions per realitzar les tasques administratives i d'organització, per a la regulació i gestió de les activitats relacionades amb l'esport o esports inclosos als seus estatuts.

2. Àmbit temporal

Són subvencionables les despeses que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins els períodes següents:

― Entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 d'octubre de 2025 per a les despeses corresponents a les concessions de l'anualitat 2025.

― Entre l'1 de novembre de 2025 i el 31 d'octubre de 2026 per a les despeses corresponents a les concessions de l'anualitat 2026

3. Import màxim i crèdit pressupostari

3.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 1.250.000,00 € per a les despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb següent detall d'anys i imports anuals:

  • 2025: 625.000,00€

  • 2026: 625.000,00€

3.2 L'import total consignat inicialment a les diferents partides es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3 La modificació de la convocatòria no implica que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

4. Entitats beneficiàries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i delegacions territorial de federacions esportives espanyoles a les Illes Balears reconegudes i anotades en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que hagin complir amb les següents obligacions a data de finalització de les sol·licituds:

a) Estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:

I. Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears.

II. Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

III. Decret 33/2004, de 2 d'abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.

b) Haver organitzat dues de les següents activitats esportives durant la temporada 2023/2024 o any 2024:

I. Organització i execució d'almenys dues competicions en sistema lliga.

II. Organització i execució d'almenys dos campionats esportius de les Illes Balears.

III. Organització i execució d'almenys un curs de formació tècnics o entrenadors.

5. Despeses imputables

5.1 Despeses imputables a la línia d'ajuts de despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions meritades i pagades efectivament en el període compres entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 d'octubre de 2026:

5.1.1 Lloguers de béns immobles destinats a dependències administratives dels perceptors de les subvencions.

5.1.2 Subministrament de béns i serveis (electricitat, aigua, gas, etc.) per a les dependències administratives dels perceptors de les subvencions.

5.1.3 Despeses de comunitat que no siguin incloses en el preu del lloguer del béns immobles destinat a dependències administratives.

5.1.4 Despeses de neteja i sanejament dels locals administratius dels perceptors de les subvencions.

5.1.5 Retribucions netes del personal de gestió administrativa (no tècnic – esportiu) i de coordinació de convivència al servei dels perceptors de les subvencions, mitjançant nòmina, i per raó del treball realitzat. No es poden justificar a càrrec d'aquestes subvencions les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

5.1.6 Treballs de naturalesa de gestió de nomines, seguretat social, comptable i fiscal i de coordinació de convivència, realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del contracte o full d'encàrrec professional.

5.1.7 Manteniment d'aplicacions informàtiques:

a) Aplicacions informàtiques de gestió comptable i laboral.

b) Aplicacions informàtiques de gestió de llicències esportives.

c) Manteniment de la pagina web de la Federació Esportiva.

5.1.8 Despeses de material d‘oficina fungible no inventariable: elements on escriure i / o imprimir: paper, quaderns, bloc de notes; agenda, calendaris, clips, ganxets, regles, perforadores, gometes, carpetes, obre cartes, tisores, cola, cinta adhesiva, targetes, blocs, impresos, sobres i bosses, material de correu i embalatge, etc.

5.2 En cap cas tindran la consideració de despesa subvencionable, les factures emeses per clubs esportius afiliats a la federació esportiva de les Illes Balears beneficiari de la subvenció.

5.3 Donat que l'objecte de la subvenció es l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, l'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per la federació esportiva beneficiaria de la subvenció.

5.4 En cap cas són objecte de subvenció la realització d'una activitat esportiva o el compliment d'una finalitat que atempti, encoratgi o toleri pràctiques qualificades com a infraccions en el títol IV d'aquesta de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

6. Documentació que cal presentar

6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2 Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

c) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.

d) Donat cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre de Bases i en el punt 14 d'aquesta convocatòria.

f) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

g) Còpia del pressupost d'ingressos i despeses derivat de l'activitat ordinària de la federació de l'any 2023, aprovat per l'Assemblea General de la Federació. Així com còpia de l'acta de l'Assemblea General.

h) Informe de les llicències tramitades a l'any 2024 o la temporada 2023/24, i clubs i equips en actiu al 2024, així com la llista de les competicions oficials organitzades per la federació durant l'any 2024 o la temporada 2023/24.

6.3 En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que el sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

6.4 L'òrgan instructor aportarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.5 L'òrgan instructor comprovarà d'ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les federacions esportives de les Illes Balears, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

6.6 Així mateix, l'òrgan instructor comprovarà d'ofici l'anotació en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

6.7 En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.8 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.9 En el supòsit que, amb motiu de la tramitació d'altres expedients a la Direcció General d'Esports, ja s'hagin presentat algun dels documents esmentats, no és necessari aportar-los de nou, sempre que es faci constar l'expedient en què obri el document, no hagin transcorregut més de 5 anys des de la presentació i no hagin experimentat cap canvi.

6.10 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a l'interessat que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.11 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

6.12 La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l'interessat, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dona el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part del beneficiari de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per presentar les sol·licituds

7.1 Dins el termini de vint (20) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la documentació específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta administració, signada electrònicament.

7.2 En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

7.3 No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En l'informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà al conseller de Turisme, Cultura i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.

8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.

La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 13.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

8.7 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 8.6 anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú

8.8 Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.

8.9 La resolució expressa del conseller de Turisme, Cultura i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.10 El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

9. Comissió Avaluadora

9.1 De conformitat a l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

- President: el cap del Servei d'Administració Esportiva de la Direcció General d'Esports.

- Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d'Esports.

- Vocals:

- El cap del servei del de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

- Dues funcionaries tècniques superior de la Direcció General d'Esports nomenats pel Director General d'Esports.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

10.1 La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeix els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fitxats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas, l'import de les subvencions concedides podrà superar el 100% de l'import del projecte presentat.

10.2 La valoració dels projectes que es presentin, s'efectuarà conforme als criteris i els seus corresponents valors, de conformitat al que s'estableix a continuació:

A.- Per al repartiment de subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació.

B.- Barems per avaluar les sol·licituds

S'atorgarà un import fix de partida de 1.000,00 €/any a cadascuna de les federacions esportives de les Illes Balears admeses en aquesta convocatòria.

L'import restant es distribuirà atenent a uns criteris de valoració.

L'import anual a destinar a aquest apartat s'ha de calcular amb la següent fórmula:

Any 2025:

IMPORT A DISTRIBUIR any 2025 amb criteris de valoració

=

625.000,00 €

(

NÚMERO DE FEDERACIONS ADMESES

x

1.000,00 €

)

Any 2026:

IMPORT A DISTRIBUIR any 2026 amb criteris de valoració

=

625.000,00 €

(

NÚMERO DE FEDERACIONS ADMESES

x

1.000,00 €

)

Per obtenir el valor punt es dividirà l'import total a distribuir per any entre la suma dels punts obtinguts pels sol·licitants. Després es multiplicarà el nombre de punts de cada sol·licitant admès pel valor punt, per obtenir l'import de l'ajut a concedir.

Els criteris de valoració que s'han d'aplicar per avaluar aquest apartat, són els següents:

a) Impacte esportiu i social (fins a un màxim de 50 punts)

o Aplicar la següent fórmula:

Punts = nombre llicències balears x 0,0025

b) Promoció de l'esport femení. En aplicació de l'article 34 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per tal de facilitar la pràctica esportiva de les dones i impulsar la seva participació a l'àmbit de l'esport federat, es considerarà el percentatge de dones sobre el total de federats (fins a 10 punts).

o Percentatge de dones federades igual o superior al 50 (10 punts).

o Percentatge de dones federades igual o superior al 40% i inferior al 50% (8 punts).

o Percentatge de dones federades igual o superior al 30% i inferior al 40% (6 punts).

o Percentatge de dones federades igual o superior al 20% i inferior al 30% (4 punts).

o Percentatge de dones federades igual o superior al 15% i inferior al 20% (2 punts).

Calculant el percentatge de diferència amb la següent fórmula:

Percentatge de dones federades

=

    Dones federades   

      Total federats

c) Abast territorial de l'activitat federativa (10 punts): 2,5 punts per implantació de l'esport en cada illa.

d) Liquidació del pressupost de despeses de l'exercici 2023 (10 punts):

  • Liquidació del pressupost de despeses: fins a 100.000 euros: 10 punts
  • Liquidació del pressupost de despeses de 100.000,01 a 300.000,00 euros: 7,5 punts.
  • Liquidació del pressupost de despeses de 300.000,01 a 700.000,00 euros: 5 punts.
  • Liquidació del pressupost de despeses superior a 700.000,00 euros: 2,5 punt.

e) Corrector per tipus d'esport:

o Esports olímpics: multiplicar el sumatori de puntuacions x 1,0

o Esports no olímpics: multiplicar el sumatori de puntuacions x 0,6

 

La puntuació màxima que pot obtenir una federació amb esports o modalitats olímpiques o paralímpiques és de 90 punts, mentre que les federacions d'esports no olímpics podran optar a un màxim de 54 punts.

Punts despeses ordinàries

=

(

A

+

B

+

C

+

D

)

x

E

Sent:

A = Punts impacte esportiu i social.

B = Punts promoció de l'esport femení.

C = Punts abast territorial.

D = Punts liquidació del pressupost de despeses de l'exercici 2023.

E = Corrector tipus d'esport.

L'import de la subvenció anual s'ha de calcular amb la següent fórmula:

Import subvenció despeses ordinàries

=

1.000 €

+

(

Punts despeses ordinàries

x

Valor punt despeses ordinàries

)

L'import màxim anual de la subvenció serà de 30.000,00 euros.

El total de la subvenció serà la suma dels imports dels anys 2025 i 2026.

11. Justificació d'activitats

11.1 Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'hagin meritat i pagat efectivament en els següent períodes:

  • Any 2025: Període compres entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 d'octubre de 2025 (dotze mesos).

  • Any 2026: Període compres entre l'1 de novembre de 2025 i el 31 d'octubre de 2026 (dotze mesos).

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

11.2 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

11.3 La justificació de les subvencions es realitzarà mitjançant la presentació del compte justificatiu simplificat, d'acord amb l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), en el moment de presentar la sol·licitud de la subvenció.

El compte justificatiu ha de contenir la informació següent:

a) Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, l'activitat o el projecte subvencionat, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.

b) Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor, el número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament.

A l'efecte de la consideració com a subvencionable, la despesa es considera efectivament pagada amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament a aquests creditors d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances.

c) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, cal indicar la quantia exacta o el percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents.

d) Si escau, els tres pressuposts que, en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat la persona o entitat beneficiària.

e) Còpia de les factures superior a 1.000,00 € acreditatives de les despeses amb la corresponent acreditació del pagament.

11.4 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc.). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc.

11.5 D'acord amb el què estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

  • Número i sèrie, si s'escau.

  • Nom i cognoms o denominació social.

  • NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.

  • Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc... i contraprestació total.

  • Base imposable.

  • Tipus tributari i quota repercutible.

  • Lloc i data d'emissió.

  • Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Són elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

11.6 En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

11.7 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

11.8 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.9 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

11.10 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

11.11 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, trofeus, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

i) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix). Serveis prestats per entitats esportives afiliades a la federació esportiva.

j) Trasllats en avió o vaixell ni despeses de allotjament i manutenció d'esportistes, arbris, jutges, entrenadors, delegats i directius.

k) Despeses de publicitat (pancartes, pòsters, invitacions, anuncis, etc.)

m) Els imposts personals sobre la renda ni les quotes de la seguretat social.

12. Termini de justificar

12.1 Any 2025: El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 10 de novembre de 2025 (inclòs).

12.2 Any 2026: El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 10 de novembre de 2026 (inclòs).

13 .- Pagament

13.1 Pel finançar de les despeses, es faran dos pagaments, corresponents a cada una de les anualitats:

a) El pagament de la subvenció de l'anualitat de 2025, serà del 100% de l'import concedit, i es farà anticipadament, durant l'exercici 2025, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l'entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia, de conformitat amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Pagament de l'anualitat de 2026 serà del 80% de l'import concedit, i es farà anticipadament, durant els tres primer mesos de l'exercici 2026, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l'entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia, de conformitat amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sempre que l'entitat beneficiaria hagí presentat la justificació de l'any 2025.

El 20% restant, de l'anualitat 2026, és tramitarà quan l'entitat beneficiària hagi justificat correctament la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de les activitats subvencionables, d'acord amb el que preveu la base 11.

13.2 Els pagament del 100% de l'anualitat 2025 i el 80% de l'anualitat 2026, de la subvenció es farà anticipadament, en concepte de bestreta, una vegada dictada la resolució de concessió, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3. del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb l'autorització prèvia de l'Acord del Consell de Govern del dia 12 de juliol de 2024.

13.3 Els crèdits no justificats de l'anualitat de 2025 que es trobin en poder dels beneficiaris, seguiran mantenint el destí específic pel qual foren transferits i s'empraran en l'exercici següent en situació de tresoreria a l'origen com a romanents que seran descomptats de la quantitat que correspongui transferir a cada entitat beneficiària l'any següent (2026).

13.4 Els crèdits no justificats de l'anualitat de 2026 s'han de reintegrar d'acord amb la legislació vigent, d'acord amb el que preveu la base 16.

14. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

a) Les federacions esportives de les Illes Balears han d'haver complert les obligacions previstes a l'article 31.2.c del Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, referides a la presentació de la rendició de comptes dels darrer dos exercicis comptables anteriors a l'any de la presentació de la sol·licitud.

b) Comunicar, mitjançant un escrit adreçat al Conseller de Turisme, Cultura i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de la subvenció. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.

c) Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

d) Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

f) Comunicar a la Direcció General d'Esports l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional.

g) Comunicar immediatament a la Direcció General d'Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

h) Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

i) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.

15. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

16. Reintegrament dels ajuts concedits

16.1. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

16.2. Les causes i l'import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s'han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 30 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021.

16.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

17. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

17.1 Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

17.2 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

18. Règim d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de la concessió de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

19. Avaluació i control

19.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, així com l'accés a les activitats del projecte subvencionat de les persones de la Direcció General d'Esports responsables de fer-ne el seguiment.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar

20. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.