Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 624335
Acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2024 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries
El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 15) l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d'hores extraordinàries.
L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.
Aquest Acord s'ha modificat al llarg d'aquests darrers anys mitjançant els acords del Consell de Govern següents: de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30), de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141), de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25), de 23 de març de 2018 (BOIB núm. 37), de 13 d'abril de 2018 (BOIB núm. 46), de 13 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87), de 27 de juliol de 2018 (BOIB núm. 93), de 7 de setembre de 2018 (BOIB núm. 111), de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114), de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123), de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127), de 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 157), de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18), de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32; rectificat per l'Acord del Consell de Govern de 15 de març de 2019, BOIB núm. 35), de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38), de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61), de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146), de 3 d'abril de 2020 (BOIB núm. 51), de 7 de setembre de 2020 (BOIB núm. 155), de 8 de febrer de 2021 (BOIB núm. 17), de 23 de desembre de 2021 (BOIB núm. 176), de 21 de febrer de 2022 (BOIB núm. 28), de 14 de març de 2022 (BOIB núm. 37), de 23 de maig de 2022 (BOIB núm. 67), de 4 de juliol de 2022 (BOIB núm. 87), d'1 d'agost de 2022 (BOIB núm. 100), de 22 d'agost de 2022 (BOIB núm. 111), de 24 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 138), de 28 de novembre de 2022 (BOIB núm. 155), de 19 de desembre de 2022 (BOIB núm. 165), de 27 de febrer de 2023 (BOIB núm. 26), de 13 de març de 2023 (BOIB núm. 32), de 13 d'octubre de 2023 (BOIB núm. 140), de 2 de febrer de 2024 (BOIB núm. 17) i de 16 de febrer de 2024 (BOIB núm. 23).
L'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), que és una entitat del sector públic instrumental autonòmic adscrita a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, té com a objecte genèric l'estratègia turística de les Illes Balears i la gestió dels recursos del fons per afavorir el turisme sostenible, d'acord amb l'article 3.1 dels Estatuts aprovats mitjançant el Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, es reestructura i es regula l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears.
Per tant, l'AETIB és l'entitat encarregada de gestionar el fons per afavorir el turisme sostenible i, en concret, ha de dur a terme les tasques que s'estableixen en l'article 4.2 dels Estatuts de l'Agència, que són les següents:
a) Donar suport administratiu a la Comissió d'Impuls de Turisme Sostenible (en endavant, Comissió).
b) Avaluar els projectes presentats en cada pla anual d'acord amb els criteris especificitats en el pla anual i elevar-los a la Comissió.
c) Aprovar la concessió i tramitar els expedients de subvenció que aprovi la Comissió, o efectuar la transferència dels recursos corresponents, quan pertoqui.
d) Fer el seguiment i el control dels projectes aprovats.
e) Comprovar el compliment, per part de les persones o entitats beneficiàries de les subvencions o de les transferències, del pla de comunicació i de les seves normes a través del manual de comunicació i del manual d'identitat corporativa.
f) Gestionar els crèdits que la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme transfereix a l'AETIB, provinents de la secció 37.
g) Complir els encàrrecs que li faci la Comissió d'Impuls de Turisme Sostenible.
h) Totes aquelles accions que siguin necessàries per a la gestió dels projectes aprovats per la Comissió.
El 23 de desembre de 2023 es va publicar en el BOIB núm. 173 l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 pel qual es ratifica el Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible extraordinari per al període 2023 aprovat per la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible, així com es modifiquen projectes corresponents al Pla Anual 2023 i al Pla Anual 2018.
En relació amb la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible, cal esmentar que la disposició final tercera del Decret llei 2/2024, de 10 de maig, pel turisme responsable i la millora de la qualitat a zones turístiques, de modificació del Decret llei 1/2020, de 17 gener, va modificar el primer paràgraf del punt 3 de la disposició addicional cinquena de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2022, de la manera següent:
3. L'any 2024 haurà d'aprovar el pla anual d'impuls de turisme sostenible corresponent a 2025, en funció dels ingressos que es prevegi recaptar per raó de l'impost sobre estades turístiques en el mateix exercici 2024 i la previsió d'ingressos que es prevegi recaptar pel mateix concepte en l'exercici 2025. A partir de l'any 2025 aprovarà el pla anual de turisme sostenible corresponent a l'any immediatament posterior, amb la previsió d'ingressos d'aquest exercici posterior, i així successivament.
El Decret llei 2/2024 es va publicar en el BOIB núm. 62, d'11 de maig de 2024, i va entrar en vigor l'endemà de la publicació.
El 20 de juliol de 2024 es va publicar en el BOIB núm. 96 l'Acord del Consell de Govern de 19 de juliol de 2024 pel qual s'aprova la relació de projectes que s'han de finançar amb el fons per afavorir el turisme sostenible corresponents al Pla Anual Extraordinari 2023; aprova modificacions, renúncies i pròrrogues relatives a diversos projectes, i ratifica el Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible per al període 2024-2025.
Cal esmentar que, ordinàriament, el corresponent pla anual es començava a elaborar a principis de l'exercici, per tal que s'aprovàs al voltant dels mesos d'abril o maig. Però enguany per al Pla 2024-2025, en lloc d'un termini ordinari d'uns set o vuit mesos, s'ha disposat únicament de dos mesos.
Les actuacions de tramitació del Pla Anual Extraordinari 2023 s'han solapat amb la preparació del Pla ordinari 2024-2025. L'aprovació del nou Pla suposarà un augment molt important de feines al personal que gestiona el fons per afavorir el turisme sostenible i els projectes beneficiats per aquest fons, atès que la tramitació adient per preparar les resolucions del Pla Extraordinari se superposarà amb la tramitació, preparació, revisió dels projectes, anàlisi i aprovació de projectes del Pla ordinari 2024-2025.
El Pla ordinari 2024-2025 té un pressupost previst molt elevat, més de 288 milions d'euros, amb la qual cosa es preveu un allau de projectes, els quals s'hauran de revisar, analitzar, valorar i finalment aprovar dins un termini molt escàs de temps, ja que l'aprovació d'aquests projectes s'ha de dur a terme abans de l'aprovació del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.
Totes les qüestions indicades impliquen que el personal de l'AETIB en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible hagi de fer hores extraordinàries fora de l'horari o la jornada laboral habituals per poder col·laborar en la redacció i aprovació del Pla i preparar la tramitació telemàtica per a la presentació dels projectes.
D'altra banda, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 24 d'octubre de 2022, es va incloure en l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal de l'Àrea de Dependència de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, per al període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de 2022.
En relació amb aquest personal, i atès que encara subsistien les circumstàncies que en motivaren la incorporació, mitjançant l'Acord de 27 de febrer de 2023,es va ampliar el període esmentat en el paràgraf anterior de l'1 de gener al 30 de juny de 2023, i, posteriorment, mitjançant l'Acord de 13 d'octubre de 2023, es va determinar que el període comprengués entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024.
La Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears està adscrita a la Conselleria de Famílies i Afers Socials, segons l'annex 1 del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La Conselleria de Famílies i Afers Socials, sobre la base d'un informe justificatiu de la gerent de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears, ha sol·licitat modificar l'Acord de 3 de febrer de 2017 en relació amb el personal esmentat de la Fundació a fi que el període comprengui entre l'1 d'octubre de 2024 i el 31 de desembre de 2025. La justificació es fonamenta, en síntesi, en el fet que, a causa de l'increment de sol·licituds i l'exigència normativa de revisió anual d'expedients, persisteix la necessitat que el personal de l'Àrea de Dependència faci serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habitual de treball fins que la plantilla de personal tingui una ràtio compensada entre usuaris i professionals, per tal d'evitar l'augment de les llistes d'espera del procediment per al reconeixement de la dependència.
A més, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 2 de febrer de 2024, es va incorporar en l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal següent de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears:
— Personal de l'Àrea d'Informàtica que dugui a terme tasques de desenvolupament d'aplicacions informàtiques i tasques derivades del desenvolupament i/o millora funcional i tecnològica de totes les aplicacions que conformaran la Història Social Única Electrònica (HSUe) de les Illes Balears de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de l'1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2024.
— Personal que desenvolupi tasques relacionades directament amb l'oferta pública d'ocupació (OPO), tant l'ordinària com la relativa a la taxa específica, de l'1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2024.
— Personal de la Unitat de Qualitat per a les tasques relacionades directament amb les auditories del sistema de gestió de la qualitat, tant internes com externes, de l'1 de setembre de 2023 al 31 de desembre de 2024.
Així, la Conselleria de Famílies i Afers Socials, sobre la base de l'informe justificatiu esmentat abans de la gerent de la Fundació, ha sol·licitat modificar l'Acord de 3 de febrer de 2017 per al personal següent de la Fundació esmentada:
— Personal de l'Àrea d'Informàtica que dugui a terme tasques de desenvolupament d'aplicacions informàtiques i tasques derivades del desenvolupament i/o millora funcional i tecnològica de totes les aplicacions que conformaran la Història Social Única Electrònica (HSUe) de les Illes Balears de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025.
En relació amb la justificació per incloure aquest personal, cal assenyalar que encara subsisteixen les circumstàncies que en motivaren la incorporació, mitjançant l'Acord de 2 de febrer de 2024. Així, hi ha una manca de personal per mor de les dificultats per cobrir els llocs vacants de la Relació de llocs de treball. A més, hi ha un increment de feina com a conseqüència del desenvolupament i/o millora funcional i tecnològica de totes les aplicacions que conformaran la Història Social Única Electrònica (HSUe) de les Illes Balears de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.
— Personal que desenvolupi tasques relacionades directament amb l'oferta pública d'ocupació (OPO) 2024, tant l'ordinària com la relativa a la taxa específica i a tots els llocs deserts de l'estabilització, de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025.
En relació amb la justificació per incloure aquest personal, cal dir que encara subsisteixen les circumstàncies que en motivaren la incorporació, mitjançant l'Acord de 2 de febrer de 2024. Així, s'està treballant per publicar les bases per a la convocatòria de l'oferta d'ocupació pública ordinària i de la relativa a la taxa específica per a l'any 2024, que afecten un total de 113 places. Tots aquests llocs de treball pertanyen al torn lliure. Es tracta de la primera oferta pública que convoca la Fundació després de l'oferta pública d'estabilització i implica la negociació i aprovació de la bases de les convocatòries, temaris, etc.
— Personal del Departament de Gestió per a les tasques relacionades amb les àrees de qualitat, recursos humans, formació, prevenció de riscos laborals i contractació, de l'1 d'octubre de 2024 al 31 de desembre de 2025.
En relació amb la justificació per incloure aquest personal, es fonamenta en el fet que hi ha una manca de personal (en el Departament esmentat), i cal tenir en compte que el Departament de Gestió dona suport a tot el personal que forma part de la Fundació, més de mil treballadors.
Segons el que s'ha exposat, i atès que la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans és incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal laboral de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, del 12 de maig de 2024 al 30 de juny de 2025 —el personal funcionari de l'Administració autonòmica que col·labori amb l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques esmentades és objecte d'un altre acord, paral·lel a aquest.
A més, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, a fi que, respecte al personal de l'Àrea de Dependència de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, el període comprengui entre l'1 d'octubre de 2024 (que és l'endemà de la data en què finalitzen els efectes de la darrera ampliació del període del personal esmentat) i el 31 de desembre de 2025.
En relació amb el personal de l'Àrea d'Informàtica de la Fundació esmentada que du a terme tasques de desenvolupament d'aplicacions informàtiques i tasques derivades del desenvolupament i/o millora funcional i tecnològica de totes les aplicacions que conformaran la Història Social Única electrònica (HSUe) de les Illes Balears de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, es considera convenient modificar l'Acord de 3 de febrer de 2017 per tal que el període comprengui entre l'1 de gener de 2025 (que és l'endemà de la data en què finalitzen els efectes de la incorporació del personal esmentat) i el 31 de desembre de 2025. Aquest nou període produirà efectes des de l'1 de gener de 2025, de manera que, fins al 31 de desembre de 2024, té efectes l'Acord del Consell de Govern de 2 de febrer de 2024 per mitjà del qual es va incorporar el personal esmentat.
Pel que fa al personal de la Fundació esmentada que desenvolupi tasques relacionades directament amb l'oferta pública d'ocupació (OPO) 2024, tant l'ordinària com la relativa a la taxa específica i a tots els llocs deserts de l'estabilització, es considera convenient modificar l'Acord de 3 de febrer de 2017 per tal que el període comprengui entre l'1 de gener de 2025 (que és l'endemà de la data en què finalitzen els efectes de la incorporació del personal esmentat) i el 31 de desembre de 2025. Aquest nou període produirà efectes des de l'1 de gener de 2025, de manera que, fins al 31 de desembre de 2024, té efectes l'Acord del Consell de Govern de 2 de febrer de 2024 per mitjà del qual es va incorporar el personal esmentat.
Així mateix, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 per tal d'incloure el personal del Departament de Gestió de la Fundació esmentada per a les tasques relacionades amb les àrees de qualitat, recursos humans, formació, prevenció de riscos laborals i contractació, de l'1 d'octubre de 2024 al 31 de desembre de 2025. Cal considerar que la incorporació del personal del Departament de Gestió per a, entre d'altres tasques, les relacionades amb les àrees de qualitat, inclou també les tasques relacionades amb les auditories del sistema de gestió de la qualitat, tant internes com externes, per la qual cosa se suprimeix la referència al personal de la Unitat de Qualitat de la Fundació esmentada per a les tasques relacionades directament amb les auditories del sistema de gestió de la qualitat, tant internes com externes.
Finalment, s'aprofita aquesta modificació per suprimir expressament els punts de l'Acord de 3 de febrer de 2017 (segons la modificació respectiva feta pels acords de 3 d'abril de 2020 i de 2 de febrer de 2024) relatius al personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que ha dut a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada per la COVID-19, i al personal de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears que ha desenvolupat tasques relacionades directament amb el procés d'estabilització del personal de la Fundació, de l'1 de gener de 2024 al 31 de març de 2024, atès que se n'ha exhaurit l'objecte respectiu.
Per tot això, el Consell de Govern a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, en la sessió de dia 27 de setembre de 2024 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Modificar la llista de col·lectius del punt primer de l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d'hores extraordinàries, la qual queda redactada de la manera següent:
— Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d'actes i esdeveniments lligats a l'activitat institucional, administrativa i protocol·lària d'aquest Gabinet.
— Personal laboral de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques que presta serveis al palau de Marivent.
— Personal laboral de la categoria professional d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d'Educació i Universitats amb contracte a temps complet.
— Personal de l'entitat pública Gestió d'Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.
— Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l'entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.
— Professorat del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l'ocupació.
— Personal laboral adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.
— Personal de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT) en els supòsits següents:
a) Personal amb tasques de direcció, gestió i execució en emergències.
b) Personal amb tasques relatives a la prevenció i extinció d'incendis forestals, gestió forestal, espais naturals i espais recreatius, en relació amb els serveis prestats que excedeixen el nombre de serveis prevists en el Conveni col·lectiu de l'entitat, retribuïts en la Relació de llocs de treball per mitjà de les retribucions complementàries de dedicació especial, d'horari especial i de perillositat, d'acord amb les quanties establertes en el Conveni col·lectiu corresponent.
— Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.
— Personal laboral adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.
— Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
— Personal laboral de l'Institut Balear de l'Habitatge que du a terme tasques relacionades amb la promoció, l'adquisició i l'adjudicació d'habitatges en règim de lloguer.
— Personal responsable de manteniment de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.
— Personal de la Fundació per a l'Esport Balear que sigui responsable de dur a terme esdeveniments al Velòdrom Illes Balears.
— Personal músic de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears.
— Personal laboral de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents:
a) Personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com pels serveis prestats en dies festius que excedeixin el nombre de dies prevists en el Conveni col·lectiu que es troben retribuïts en la Relació de llocs de treball per mitjà de la retribució complementària d'horari especial.
b) Personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.
— Personal laboral de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prestació del servei públic de ràdio i televisió (de comunicació audiovisual).
— Personal de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears en els supòsits següents:
a) Personal que presta serveis a les illes de Menorca, Eivissa i Formentera.
b) Personal tècnic superior en laboratori clínic i biomèdic.
c) Personal titulat en Medicina (llicenciats, graduats o titulats equivalents).
d) Personal titulat en Infermeria (graduats, diplomats o titulats equivalents).
— Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que intervingui cada any en tasques de suport en els esdeveniments relatius a la celebració del Dia de les Illes Balears.
— Personal laboral de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, del 12 de maig de 2024 al 30 de juny de 2025.
— Personal de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en els supòsits següents:
a) Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls en relació amb les tasques de suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.
b) Personal en relació amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.
c) Personal amb la categoria professional de governant/a.
d) Personal que presta serveis a les residències i centres de dia de Can Blai, Can Raspalls i Sa Serra a l'illa d'Eivissa.
e) Personal que presta serveis a les residències i centres de dia Son Güells, Son Tugores i Son Llebre a l'illa de Mallorca.
f) Personal de l'Àrea de Dependència en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, de l'1 d'octubre de 2024 al 31 de desembre de 2025.
g) Personal de l'Àrea d'Informàtica que dugui a terme tasques de desenvolupament d'aplicacions informàtiques i tasques derivades del desenvolupament i/o millora funcional i tecnològica de totes les aplicacions que conformaran la Història Social Única Electrònica (HSUe) de les Illes Balears de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025.
h) Personal que desenvolupi tasques relacionades directament amb l'oferta pública d'ocupació (OPO) 2024, tant l'ordinària com la relativa a la taxa específica i a tots els llocs deserts de l'estabilització, de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025.
i) Personal del Departament de Gestió per a les tasques relacionades amb les àrees de qualitat, recursos humans, formació, prevenció de riscos laborals i contractació, de l'1 d'octubre de 2024 al 31 de desembre de 2025.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Tercer. Disposar que aquest Acord tingui efectes:
— Des del 12 de maig de 2024 pel que fa a la modificació relativa al personal de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, del 12 de maig de 2024 al 30 de juny de 2025.
— Des de l'1 d'octubre de 2024 pel que fa a la modificació relativa al personal de l'Àrea de Dependència de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, de l'1 d'octubre de 2024 al 31 de desembre de 2025, i al personal del Departament de Gestió de la Fundació esmentada per a les tasques relacionades amb les àrees de qualitat, recursos humans, formació, prevenció de riscos laborals i contractació, de l'1 d'octubre de 2024 al 31 de desembre de 2025.
— Des de l'1 de gener de 2025 pel que fa a la modificació relativa al personal de l'Àrea d'Informàtica de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears que dugui a terme tasques de desenvolupament d'aplicacions informàtiques i tasques derivades del desenvolupament i/o millora funcional i tecnològica de totes les aplicacions que conformaran la Història Social Única Electrònica (HSUe) de les Illes Balears de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025, i al personal de la Fundació esmentada que desenvolupi tasques relacionades directament amb l'oferta pública d'ocupació (OPO) 2024, tant l'ordinària com la relativa a la taxa específica i a tots els llocs deserts de l'estabilització, de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025.
Palma, 27 de setembre de 2024
La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens