Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 624329
Acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2024 de modificació de l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball
El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.
L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat,estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30), de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83),de 27 d'octubre de 2017 (BOIB núm. 132),de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141),de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25), de 20 d'abril de 2018 (BOIB núm. 49), de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114), de 5 d'octubre de 2018 (BOIBnúm. 123), de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127), de 9 de novembre de 2018 (BOIB núm. 141), de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18), de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32), de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38), de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61),de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146), de 20 de desembre de 2019 (BOIB núm. 171),de 3 d'abril de 2020 (BOIB núm. 51), de 23 de novembre de 2020 (BOIB núm. 199), de 8 de febrer de 2021 (BOIB núm. 17), de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 174), de 13 de juny de 2022 (BOIB núm. 77), de 28 de novembre de 2022 (BOIB núm. 155),de 27 de febrer de 2023 (BOIB núm. 26),de 13 de març de 2023 (BOIB núm. 32), de 29 de maig de 2023 (BOIB núm. 71), de 29 de setembre de 2023 (BOIB núm. 134), de 16 de febrer de 2024 (BOIB núm. 23), de 23 de febrer de 2024 (BOIB núm. 28) i de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52).
La Conselleria de Famílies i Afers Socials, mitjançant la Direcció General d'Atenció a la Dependència, exerceix les competències en l'atenció i el suport a persones amb discapacitat, d'acord amb l'article 2.8.b) del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pels decrets 16/2023, de 20 de juliol,17/2023, de 23 d'agost, 1/2024, de 4 de gener, i 4/2024, de 17 de maig. Dins aquestes competències, la Direcció General esmentada du a terme el reconeixement del grau de discapacitat dels ciutadans que així ho sol·licitin i que compleixin els requisits establerts en la normativa. L'obtenció d'aquest grau pot comportar a la persona usuària, en funció del grau reconegut, una sèrie de beneficis que afecten l'exempció en el pagament d'alguns imposts, així com l'accés a prestacions econòmiques relacionades amb l'educació, l'habitatge, la mobilitat o l'atenció sanitària. Cal destacar que el grau reconegut, en la majoria de casos, no és indefinit, sinó que està sotmès a revisions periòdiques per comprovar el manteniment dels requisits que van donar lloc al reconeixement inicial.
Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2023, es va incloure en l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (avui, Conselleria de Famílies i Afers Socials) que dugui a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, de l'1 de març al 30 de juny de 2023.
Posteriorment, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 29 de setembre de 2023, es va modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 en relació amb el personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria de Famílies i Afers Socials que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, a fi que el període relatiu al personal esmentat comprengués entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024.
La Conselleria de Famílies i Afers Socials ha sol·licitat que el període relatiu al personal adscrit a la Conselleria de Famílies i Afers Socials que du a terme tasques relacionades amb el procediment de reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat comprengui entre l'1 d'octubre de 2024 i el 30 de setembre de 2025. La justificació es fonamenta, en síntesi, en les mateixes circumstàncies que motivaren l'ampliació del període relatiu al personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència mitjançant l'Acord de 29 de setembre de 2023.
Així, en l'àmbit de les Illes Balears, l'1 de juny de 2021 va entrar en vigor el Decret 91/2019, de 5 de desembre, pel qual es regulen el procediment per al reconeixement del grau de discapacitat i els principis generals del procediment per al reconeixement del grau de dependència, i es modifica el Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears.
D'altra banda, l'entrada en vigor el 20 d'abril de 2023 del Reial decret 888/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'estableix el procediment per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de discapacitat, ha requerit un període d'adaptació i aprenentatge per poder aplicar aquesta nova eina. Aquest procés ha provocat un retard en la tramitació dels expedients que s'ha acumulat al ja existent prèviament.
A més, resulta fonamental considerar el Servei de Valoració i Atenció Primerenca (SVAP) de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, que centralitza el procés de valoració de l'atenció primerenca dels infants i del grau de discapacitat de 0 a 6 anys de Mallorca a Palma, fet que implica que les famílies de qualsevol indret de l'illa s'hi han de desplaçar com a mínim dues vegades a l'any amb la finalitat de ser ateses. A més a més, es té el propòsit d'augmentar el rang d'edat fins als 12 anys a l'espera d'una norma que ho reguli (disposició final vintena de la Llei 19/2019, de 30 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020).
D'altra banda, les disfuncionalitats derivades de la integració dels expedients de discapacitat dins la nova aplicació informàtica DISDEP durant l'any 2022 han provocat igualment un retard en la tramitació i la resolució dels expedients que ha generat un increment en la llista d'espera, amb un perjudici evident per a aquelles persones que es troben actualment pendents de ser citades i valorades, a l'efecte de poder obtenir la declaració de discapacitat i, per tant, els beneficis inherents a aquest reconeixement per garantir un nivell de vida digne a aquestes persones (mesures d'integració educativa, laboral o social, accés a pensions no contributives d'invalidesa, prestació familiar per fill a càrrec, targeta d'aparcament, subvencions, deduccions fiscals, orientació i integració laboral, ingrés en centres especialitzats, etc.).
D'altra banda, la Direcció General de Ports i Transport Marítim de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua du a terme, entre d'altres tasques, les inspeccions marítimes relatives a l'exercici de l'activitat d'arrendament d'embarcacions i vaixells d'esbarjo, del transport marítim regular o turístic, d'escoles nàutiques, així com d'altres activitats complementàries marítimes. Per dur a terme aquestes inspeccions és necessari embarcar i sortir a navegar per a la seva correcta realització, així com periòdicament desplaçar-se a les altres illes per fer inspeccions. A més, des de la Direcció General esmentada també s'organitzen les proves per a l'obtenció de les titulacions nauticoesportives en totes les illes.
Durant l'estiu s'intensifica exponencialment el trànsit marítim professional i recreatiu i, per tant, el nombre d'inspeccions a fer. A més, en aquest període es desenvolupen també dues convocatòries de titulacions nàutiques, les de juliol i setembre.
Atès que la Direcció General de Ports i Transport Marítim no disposa d'embarcacions pròpies, es coordina per fer les inspeccions amb la Guàrdia Civil, amb Duanes i amb la Direcció General de Pesca. Per fer inspeccions amb aquestes institucions cal ajustar-se als horaris d'inspecció que realitzen i poden incloure sortides a la tarda i també en cap de setmana.
Els tècnics que fan aquestes inspeccions tenen horari especial i això els hi permet fer les inspeccions a la tarda o en cap de setmana. Però només aquests inspectors tenen els coneixements necessaris per a l'elaboració de les proves de titulacions nàutiques i per l'emissió de determinats informes a la Direcció General de Ports i Transport Marítim.
El que s'ha exposat comporta la necessitat de retribuir els serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball del personal de la Direcció General de Ports i Transport Marítim que intervengui en la realització d'inspeccions marítimes i/o la preparació de les convocatòries per a l'obtenció de les titulacions nauticoesportives, durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre de cada any.
D'altra banda, la Delegació de Protecció de Dades (DPD) és una figura clau en el marc de la protecció de dades personals establert pel Reglament (UE) núm. 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades, RGPD). Per entendre la seva rellevància és important tenir en compte que el RGPD estableix un marc legal molt exigent per a la protecció de dades personals. Les seves funcions són, a més d'informar i assessorar de les seves obligacions tant al responsable o l'encarregat del tractament com als empleats que s'ocupen del tractament i supervisar el compliment de la normativa, cooperar amb l'autoritat de control, és a dir, l'Agència Espanyola de Protecció de Dades i, en especial, quan es produeix una bretxa de seguretat.
A l'era digital, les administracions públiques han esdevingut un objectiu prioritari per als ciberdelinqüents. Els atacs informàtics contra aquestes entitats han experimentat un augment significatiu en els darrers anys.
Els ciberatacs a les administracions públiques desencadenen una sèrie de conseqüències significatives que van més enllà de la mera intrusió en sistemes informàtics. La pèrdua de dades sensibles és potser la més alarmant, ja que la filtració d'informació confidencial no només compromet la seguretat, sinó que també posa en risc la privadesa dels ciutadans i erosiona la confiança en les institucions que se suposa que han de protegir aquesta informació.
Per aquesta raó quan es produeix una bretxa de seguretat cal que el responsable del tractament afectat actuï de forma coordinada amb la Delegació de Protecció de Dades d'aquesta Comunitat Autònoma i amb el Servei de Seguretat de la Informació de la Direcció General d'Estratègia Digital i Simplificació Administrativa.
El que s'ha exposat comporta la necessitat de retribuir els serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball del personal funcionari adscrit a la Delegació de Protecció de Dades per fer tasques de coordinació, assessorament i supervisió en la tramitació i resolució de la situació ocasionada en els casos que es produeixi una bretxa de seguretat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D'altra banda, l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), que és una entitat del sector públic instrumental autonòmic adscrita a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, té com a objecte genèric l'estratègia turística de les Illes Balears i la gestió dels recursos del fons per afavorir el turisme sostenible, d'acord amb l'article 3.1 dels Estatuts aprovats mitjançant el Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, es reestructura i es regula l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears.
Per tant, l'AETIB és l'entitat encarregada de gestionar el fons per afavorir el turisme sostenible i, en concret, ha de dur a terme les tasques que s'estableixen en l'article 4.2 dels Estatuts de l'Agència, que són les següents:
a) Donar suport administratiu a la Comissió d'Impuls de Turisme Sostenible (en endavant, Comissió).
b) Avaluar els projectes presentats en cada pla anual d'acord amb els criteris especificitats en el pla anual i elevar-los a la Comissió.
c) Aprovar la concessió i tramitar els expedients de subvenció que aprovi la Comissió, o efectuar la transferència dels recursos
corresponents, quan pertoqui.
d) Fer el seguiment i el control dels projectes aprovats.
e) Comprovar el compliment, per part de les persones o entitats beneficiàries de les subvencions o de les transferències, del pla de comunicació i de les seves normes a través del manual de comunicació i del manual d'identitat corporativa.
f) Gestionar els crèdits que la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme transfereix a l'AETIB, provinents de la secció 37.
g) Complir els encàrrecs que li faci la Comissió d'Impuls de Turisme Sostenible.
h) Totes aquelles accions que siguin necessàries per a la gestió dels projectes aprovats per la Comissió.
El 23 de desembre de 2023 es va publicar en el BOIB núm. 173 l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 pel qual es ratifica el Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible extraordinari per al període 2023 aprovat per la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible, així com es modifiquen projectes corresponents al Pla Anual 2023 i al Pla Anual 2018.
En relació amb la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible, cal esmentar que la disposició final tercera del Decret llei 2/2024, de 10 de maig, pel turisme responsable i la millora de la qualitat a zones turístiques, de modificació del Decret llei 1/2020, de 17 gener, va modificar el primer paràgraf del punt 3 de la disposició addicional cinquena de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2022, de la manera següent:
3. L'any 2024 haurà d'aprovar el pla anual d'impuls de turisme sostenible corresponent a 2025, en funció dels ingressos que es prevegi recaptar per raó de l'impost sobre estades turístiques en el mateix exercici 2024 i la previsió d'ingressos que es prevegi recaptar pel mateix concepte en l'exercici 2025. A partir de l'any 2025 aprovarà el pla anual de turisme sostenible corresponent a l'any immediatament posterior, amb la previsió d'ingressos d'aquest exercici posterior, i així successivament.
El Decret llei 2/2024 es va publicar en el BOIB núm. 62, d'11 de maig de 2024, i va entrar en vigor l'endemà de la publicació.
El 20 de juliol de 2024 es va publicar en el BOIB núm. 96 l'Acord del Consell de Govern de 19 de juliol de 2024 pel qual s'aprova la relació de projectes que s'han de finançar amb el fons per afavorir el turisme sostenible corresponents al Pla Anual Extraordinari 2023; aprova modificacions, renúncies i pròrrogues relatives a diversos projectes, i ratifica el Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible per al període 2024-2025.
Cal esmentar que, ordinàriament, el corresponent pla anual es començava a elaborar a principis de l'exercici, per tal que s'aprovàs al voltant dels mesos d'abril o maig. Però enguany per al Pla 2024-2025, en lloc d'un termini ordinari d'uns set o vuit mesos, s'ha disposat únicament de dos mesos.
Les actuacions de tramitació del Pla Anual Extraordinari 2023 s'han solapat amb la preparació del Pla ordinari 2024-2025. L'aprovació del nou Pla suposarà un augment molt important de feines al personal que gestiona el fons per afavorir el turisme sostenible i els projectes beneficiats per aquest fons, atès que la tramitació adient per preparar les resolucions del Pla Extraordinari se superposarà amb la tramitació, preparació, revisió dels projectes, anàlisi i aprovació de projectes del Pla ordinari 2024-2025.
El Pla ordinari 2024-2025 té un pressupost previst molt elevat, més de 288 milions d'euros, amb la qual cosa es preveu un allau de projectes, els quals s'hauran de revisar, analitzar, valorar i finalment aprovar dins un termini molt escàs de temps, ja que l'aprovació d'aquests projectes s'ha de dur a terme abans de l'aprovació del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.
Totes les qüestions indicades impliquen que el personal de l'Administració autonòmica que col·labora amb l'AETIB en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible hagi de fer hores extraordinàries fora de l'horari o la jornada laboral habituals per poder col·laborar en la redacció i aprovació del Pla i preparar la tramitació telemàtica per a la presentació dels projectes.
Segons el que s'ha exposat, atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei corresponent, i en relació amb el personal adscrit a la Conselleria de Famílies i Afers Socials que du a terme tasques relacionades amb el procediment de reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 a fi que el període relatiu al personal esmentat comprengui entre l'1 d'octubre de 2024 (que és l'endemà de la data en què finalitzen els efectes de la darrera ampliació del període del personal esmentat) i el 30 de setembre de 2025.
A més, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 per tal d'incorporar-hi el personal funcionari adscrit a la Direcció General de Ports i Transport Marítim de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua que intervengui en la realització d'inspeccions marítimes i/o la preparació de les convocatòries per a l'obtenció de les titulacions nauticoesportives, durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre de cada any. Així mateix, s'incorpora el personal funcionari adscrit a la Delegació de Protecció de Dades per fer tasques de coordinació, assessorament i supervisió en la tramitació i resolució de la situació ocasionada en els casos que es produeixi una bretxa de seguretat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el personal funcionari de l'Administració autonòmica que col·labori amb l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, del 12 de maig de 2024 al 30 de juny de 2025 —el personal laboral de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears és objecte d'un altre acord, paral·lel a aquest.
Finalment, s'aprofita aquesta modificació per suprimir expressament els punts de l'Acord de 3 de febrer de 2017 (segons la modificació respectiva feta pels acords de 3 d'abril de 2020 i de 29 de setembre de 2023) relatius al personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que ha dut a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada per la COVID-19, i al personal adscrit a la gestió del Registre de Voluntats Anticipades de les Illes Balears de la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació de la Conselleria de Salut, fins al 31 de maig de 2024, atès que se n'ha exhaurit l'objecte respectiu.
Per tot això, el Consell de Govern a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, en la sessió de dia 27 de setembre de 2024 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en la llista de col·lectius del punt primer, que queda redactada de la manera següent:
– Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.
– Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.
– Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
– Xofers de la presidenta i dels consellers.
– Personal adscrit a la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
– Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública amb funcions d'inspecció o laboratori.
– Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.
– Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.
– Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents:personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.
– Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.
– Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designiper dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.
– Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.
– Personal funcionari adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.
– Personal funcionari de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de cada any.
– Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
– Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat encarregat de la tramitació de les ajudes per al lloguer d'habitatges.
– Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública que formi part del Servei de Selecció i Provisió o hi doni suport i de la conselleria competent en matèria de funció pública que doni suport al Servei esmentat, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiquesdels exercicis de 2018, 2019 i 2020 i als processos d'estabilització d'ocupació temporal.
– Personal tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) en els casos en què és requerit pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals, i també quan és requerit per denúncies o peticions extraordinàries d'organismes, prèviament justificades.
– Personal funcionari del Servei de Salut de les Illes Balears en els supòsits següents:
a) Personal adscrit al Servei d'Incapacitats Mèdiques del Departament d'Inspecció Mèdica, fins al 31 de desembre de 2024.
b) Personal adscrit a Administració de Personal dels Serveis Centrals, fins al 31 de desembre de 2024.
– Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que intervengui cada any en els esdeveniments relatius a la celebració del Dia de les Illes Balears.
– Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Universitats en els supòsits següents:
a) Personal que dugui a terme tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.
b) Personal que dugui a terme tasques d'actualització o introducció de les dades al programa de registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional per completar el tràmit de beques generals i ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
c) Personal que dugui a terme tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal docent.
d) Personal que dugui a terme tasques de baremació en el desenvolupament del procés selectiu d'aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2024-2025.
– Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que intervengui en l'organització de congressos, seminaris i jornades formatives d'aquesta Administració i dels ens esmentats.
– Personal funcionari de la Conselleria de Famílies i Afers Socials en els supòsits següents:
a) Personal adscrit a la Direcció General d'Afers Socials i a la Direcció General d'Atenció a la Dependència que du a terme funcions relacionades amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.
b) Personal adscrit a la Conselleria de Famílies i Afers Socials que du a terme tasques relacionades amb el procediment de reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat, de l'1 d'octubre de 2024 al 30 de setembre de 2025.
– Personal funcionari adscrit a la Direcció General de Ports i Transport Marítim de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua que intervengui en la realització d'inspeccions marítimes i/o la preparació de les convocatòriesper a l'obtenció de les titulacions nauticoesportives, durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre de cada any.
– Personal funcionari adscrit a la Delegació de Protecció de Dades per fer tasques de coordinació, assessorament i supervisió en la tramitació i resolució de la situació ocasionada en els casos que es produeixi una bretxa de seguretat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
– Personal funcionari de l'Administració autonòmica que col·labori amb l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, del 12 de maig de 2024 al 30 de juny de 2025.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Tercer. Disposar que aquest Acord tingui efectes:
– Des de l'1 d'octubre de 2024 pel que fa a la modificació del personal adscrit a la Conselleria de Famílies i Afers Socials que du a terme tasques relacionades amb el procediment de reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat, de l'1 d'octubre de 2024 al 30 de setembre de 2025.
– Des de l'1 de juny de 2024 en relació amb la modificació relativa al personal adscrit a la Direcció General de Ports i Transport Marítim de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua que intervengui en la realització d'inspeccions marítimes i/o la preparació de les convocatòries per a l'obtenció de les titulacions nauticoesportives, durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre de cada any.
– Des de l'1 de juliol de 2024 en relació amb la modificació relativa al personal funcionari adscrit a la Delegació de Protecció de Dades per fer tasques de coordinació, assessorament i supervisió en la tramitació i resolució de la situació ocasionada en els casos que es produeixi una bretxa de seguretat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
– Des del 12 de maig de 2024 pel que fa a la modificació relativa al personal funcionari de l'Administració autonòmica que col·labori amb l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, del 12 de maig de 2024 al 30 de juny de 2025.
Palma, 27 de setembre de 2024
La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens