Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE TERRITORI, MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 624041
Acords de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme presos en sessió de dia 27 de setembre de 2024, relatius a expedients per a la declaració d’interès general de diversos termes municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

«Atès l'expedient que tot seguit es relaciona, tramès per l'Ajuntament de Calvià per a la tramitació de la declaració d'interès general de l'activitat d'acord amb l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears:

EXPEDIENT:

956305C

ASSUMPTE:

Declaració d'interès general del projecte d'edificacions i instal·lacions annexes a activitat esportiva i aparcament per a vehicles del camp de golf

EMPLAÇAMENT:

ctra. Sa Porrassa - el Toro, s/n, Golf de Poniente

PROMOTOR:

T GOLF & COUNTRY CLUB PONIENTE, SA

MUNICIPI:

CALVIÀ

Atesa la proposta de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, aquesta Comissió adopta els següents acords:

1r. Inadmetre a tràmit la sol·licitud de declaració d'interès general indicada, atesa la inviabilitat legal de tramitar-se de manera separada amb un expedient de declaració d'interès general regulat en els articles 26 i 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, d'un projecte presentat en dos blocs documentals, quan suposa una activitat integral d'instal·lacions i construccions complementàries a l'activitat esportiva que suposa un camp de golf; tant des d'una perspectiva material com també procedimental, de normativa substantiva i ambiental, de conformitat amb les consideracions de l'informe conjunt dels serveis Tècnic i Jurídic d'Urbanisme de data 31 de juliol de 2024.

2n. Assenyalar a efectes informatius, tant a l'entitat promotora com a l'Ajuntament de Calvià, que l'eventual admissió a tràmit d'una sol·licitud posterior de declaració d'interès general, d'acord amb les consideracions de l'informe conjunt abans esmentat de data 31 de juliol de 2024, així com de les consideracions efectuades en l'informe emès per la Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental de 14 d'agost de 2024, que s'assumeixen per aquesta Comissió en qualitat d'òrgan substantiu, en el marc normatiu actual requerirà:

  • L'elaboració d'un projecte tècnic únic que inclogui el que s'ha denominat projecte de “18 construccions annexes a l'activitat esportiva” i del denominat projecte “per a l'aparcament de vehicles annex a l'activitat esportiva”. El projecte ha de ser per tant unitari, diferenciant-hi les parts executades i que són objecte de legalització, i les parts no executades.
  • En la memòria urbanística del projecte tècnic únic, s'ha d'incorporar un quadre comparatiu que de manera explícita, distingeixi el paràmetres del projecte proposat (ocupació, edificabilitat, volum i altura) per cada una de les edificacions existents, i si les actuacions sobre les mateixes suposen o no un incompliment de les determinacions del vigent Pla General d'Ordenació Urbana de Calvià aprovat definitivament per la Comissió Insular d'Urbanisme en sessió de 26 de juny de 2009 (Text refós aprovat en sessió de 27 de juliol de 2012).
  • Tot el conjunt projectat de manera unitària de les 18 construccions i instal·lacions i l'aparcament adscrit al camp requerirà una única avaluació d'impacte ambiental d'acord amb el Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, i per tant la corresponent documentació tècnica ambiental associada al projecte ha de ser igualment unitària. Aquesta avaluació ambiental s'haurà de tramitar amb la modalitat ordinària, tenint en compte que el conjunt d'actuacions projectades es tracten d'equipaments amb una ocupació de parcel·la superior als 2.700 m2, segons l'annex I, grup 11, subgrup 2, del Decret legislatiu 1/2020 abans esmentat, i haurà de distingir d'acord amb l'article 14.7 les parts executades i les no executades.

3r. Assenyalar a efectes informatius a l'Ajuntament de Calvià, la necessitat de valorar tècnicament, en el moment de presentació eventual del nou projecte, les consideracions que figuren en l'informe esmentat de 31 de juliol de 2024 amb relació a l'element catalogat (AR-141 Can Barral), atès que ja figura en documentació del Pla General d'Ordenació Urbana de Calvià aprovat definitivament el 26 de juny de 2009 amb les ampliacions realitzades fins a la data d'elaboració d'aquest instrument i amb l'ús de “seu d'un camp de golf i restaurant”. Caldrà així assenyalar per l'Ajuntament si, en el projecte que es presenti es detecta que amb posterioritat s'hagin produït ampliacions o actuacions que suposin una contravenció del grau de protecció de l'element.»

«Examinada la sol·licitud de declaració d'interès general per tal d'iniciar el procediment establert a l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació: 

EXPEDIENT:

1122883K

PROMOTOR:

TELEFÓNICA DE ESPAÑA, SAU

ASSUMPTE:

estesa de fibra òptica

EMPLAÇAMENT:

POLIGON 10, PARCEL·LES 9018, 9017, 201, 407, 9016, 1187, 194, 430 i 432

MUNICIPI:

ANDRATX

Vista la sol·licitud de l'entitat “TELEFÓNICA DE ESPAÑA, SAU” i d'acord amb el que disposen la Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears, i la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, aquesta Comissió Insular acorda, d'acord amb la proposta de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, declarar la no necessitat de la prèvia declaració d'interès general, donat que tal com s'indica a l'article 10 de la Llei 13/2012, la instal·lació d'infraestructures de telecomunicacions només és possible amb l'aprovació prèvia del projecte d'implantació per part de la direcció general competent en matèria de telecomunicacions. L'aprovació de l'esmentat projecte d'implantació implica tal com s'indica a l'article 9 de la Llei 13/2012, la declaració d'Interès General.

Això sense perjudici de l'obtenció d'altres informes i autoritzacions d'altres organismes amb competències afectades»

«Examinada la sol·licitud de declaració d'interès general a fi d'iniciar el procediment establert a l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació:

EXPEDIENT:

1117647N

PROMOTOR:

ORANGE ESPAÑA COMUNICACIONES FIJAS, SL

ASSUMPTE:

canalització de telecomunicacions

EMPLAÇAMENT:

CARRETERA ALDEA BLANCA i CAMI URBANITZACIÓ MON PORT III

MUNICIPI:

ANDRATX

Vista la sol·licitud de l'entitat “ORANGE ESPAÑA COMUNICACIONES FIJAS, SL” i d'acord amb el que disposen la Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears, i la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, aquesta Comissió Insular acorda, d'acord amb la proposta de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, declarar la no necessitat de la prèvia declaració d'interès general, donat que tal com s'indica a l'article 10 de la Llei 13/2012, la instal·lació d'infraestructures de telecomunicacions només és possible amb l'aprovació prèvia del projecte d'implantació per part de la direcció general competent en matèria de telecomunicacions. L'aprovació de l'esmentat projecte d'implantació implica tal com s'indica a l'article 9 de la Llei 13/2012, la declaració d'Interès General.

Això sense perjudici de l'obtenció d'altres informes i autoritzacions d'altres organismes amb competències afectades.»

«Examinada la sol·licitud de declaració d'interès general a fi d'iniciar el procediment establert a l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació:

EXPEDIENT:

1096230R

PROMOTOR:

TELEFONICA DE ESPAÑA, SAU

ASSUMPTE:

canalització subterrània de telecomunicacions

EMPLAÇAMENT:

POLIGON 14, PARCEL·LES 192, 193 i 194

MUNICIPI:

CAPDEPERA

Vista la sol·licitud de l'entitat “TELEFONICA DE ESPAÑA, SAU” i d'acord amb el que disposen la Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears, i la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, aquesta Comissió Insular acorda, d'acord amb la proposta de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, declarar la no necessitat de la prèvia declaració d'interès general, donat que tal com s'indica a l'article 10 de la Llei 13/2012, la instal·lació d'infraestructures de telecomunicacions només és possible amb l'aprovació prèvia del projecte d'implantació per part de la direcció general competent en matèria de telecomunicacions. L'aprovació de l'esmentat projecte d'implantació implica tal com s'indica a l'article 9 de la Llei 13/2012, la declaració d'Interès General.

Això sense perjudici de l'obtenció d'altres informes i autoritzacions d'altres organismes amb competències afectades.

«Examinada la sol·licitud de declaració d'interès general a fi d'iniciar el procediment establert a l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació:

EXPEDIENT:

1091770Y

PROMOTOR:

ORANGE ESPAÑA COMUNICACIONES FIJAS, SL

ASSUMPTE:

desplegament de xarxa de fibra òptica

EMPLAÇAMENT:

DEL CARRER MAJOR AL POLIGON 7, PARCEL·LA 82

MUNICIPI:

SON SERVERA

Vista la sol·licitud de l'entitat “ORANGE ESPAÑA COMUNICACIONES FIJAS, SL” i d'acord amb el que disposen la Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears, i la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, aquesta Comissió Insular acorda, d'acord amb la proposta de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, declarar la no necessitat de la prèvia declaració d'interès general, donat que tal com s'indica a l'article 10 de la Llei 13/2012, la instal·lació d'infraestructures de telecomunicacions només és possible amb l'aprovació prèvia del projecte d'implantació per part de la direcció general competent en matèria de telecomunicacions. L'aprovació de l'esmentat projecte d'implantació implica tal com s'indica a l'article 9 de la Llei 13/2012, la declaració d'Interès General.

Això sense perjudici de l'obtenció d'altres informes i autoritzacions d'altres organismes amb competències afectades.

«Examinat l'expedient d'obra tramitat pel procediment de declaració d'interès general establert a l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació:

EXPEDIENT:

913496W

PROMOTOR:

CATERINA CERDÀ ROIG

ASSUMPTE:

reforma d'edificacions existents amb esbucament parcial i legalització parcial per a ús com habitatge i residència canina

EMPLAÇAMENT:

POLIGON 10, PARCEL·LA 309

MUNICIPI:

SANTA MARGALIDA

i tot considerant,

PRIMER.- Que s'han complit els tràmits prevists a l'article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears;

SEGON.- Que a la vista de l'expedient i de la documentació que hi figura, i entenent que queden justificats els requisits exigits per l'article 26 de l'esmentada Llei.

En virtut del que s'ha manifestat, aquesta Comissió Insular, prèvia proposta de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, adopta el següent ACORD:

1r) Declarar l'Interès General de l'activitat expressada, amb independència de la llicència municipal o altres autoritzacions que puguin ser preceptives, amb els següents condicionants:

  • Compliment de les condicions de la resolució de 29/01/2024 del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en la tramitació ambiental d'acord amb la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluacions ambientals i Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel que s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental a les illes Balears.
  • Amb caràcter previ a l'atorgament de la llicència municipal s'ha de du a terme un estudi valorant l'impacte sonor de l'activitat, i complir el que s'estableix en la normativa que regula la contaminació acústica i no suposi una molèstia per a la població. En cas de ser necessari, s'hauran d'establir mitjans de protecció acústica amb inclusió de mesures d'integració paisatgística pertinents.
  • Amb caràcter previ a l'atorgament de la llicència municipal s'haurà de disposar de la declaració de nucli zoològic, d'acord amb el Decret 56/1994, de 13 de maig, pel qual s'aprova el reglament per al desenvolupament i l'aplicació de la llei 1/1992 de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà.

2n) Significar igualment que, transcorreguts sis mesos des de la notificació d'aquest acord sense que s'hagi sol·licitat la llicència municipal, s'iniciarà l'expedient de caducitat, d'acord amb el que estableix l'apartat 4 de l'esmentat article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.

3r) Assenyalar que l'activitat declarada d'interès general suposa, de conformitat amb l'article 15 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, la vinculació legal a la mateixa, juntament amb les altres activitats que figuren en el projecte distintes de la declarada d'interès general i previ els informes sectorials necessaris, de la superfície total de la parcel·la o parcel·les afectades, per la qual cosa, abans de la concessió de la llicència municipal corresponent, s'ha de dur a terme la vinculació esmentada, i s'ha d'inscriure en el Registre de la Propietat, sense que la finca no pugui ser objecte de cap acte de divisió dels prevists a l'article 32 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre de 2017, d'urbanisme de les Illes Balears, mentre subsisteixi l'activitat.

La publicació d'aquests acords es fa a reserva de l'aprovació de l'Acta.

Contra aquests acords, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs administratiu d'alçada dins el termini d'un mes, i es computa a partir del dia següent al que es produeix la publicació. El recurs d'alçada es pot presentar formalment davant aquesta Comissió Insular d'Ordenació del Territori i Urbanisme o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per a la seva resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de l'acte de desestimació del recurs administratiu d'alçada esmentat.

Contra la desestimació per silenci administratiu del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos comptadors a partir del dia següent a la desestimació per silenci, que s'entén produïda si transcorren tres mesos des de la interposició del recurs sense que no s'hagi dictat i notificat la resolució.

Tot això de conformitat amb el que preveu el vigent Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, i els articles 30, 40, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Això no obstant, es pot exercir, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (27 de setembre de 2024)

El secretari de la Comissió Insular d'Ordenació del Territori i Urbanisme Jaume Munar Fullana