Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 621424
Resolució del director gerent d’Atenció Primària de Mallorca del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per cobrir 10 places de la categoria Psicòleg clínic/Psicòloga clínica, corresponents a la plantilla orgànica de la gerència d’Atenció Primària de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents i consideracions jurídiques

1. L'article 9 i els següents de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, modificats pel Reial decret llei 12/2022, de 5 de juliol, regulen les causes per a efectuar nomenaments de personal estatutari temporal. D'altra banda, l'article 33.1 disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat a la selecció, que s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, competència, publicitat i celeritat, i s'han d'haver negociat prèviament en la mesa corresponent.

2. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 i publicat en el BOIB núm. 80, de 21/06/2022) estableix procediments especials de selecció; en particular, el punt 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació de la plaça i l'especificitat d'aquesta ho requereixin.

3. Com a requisit previ a l'inici del procés de selecció, cal adjuntar l'informe justificatiu oportú, en el qual s'han de descriure les característiques especials de les places que cal cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. El director gerent d'Atenció Primària de Mallorca ha emès aquest informe justificatiu.

4. En virtut del punt 3 de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023), els titulars de les gerències territorials del Servei de Salut són competents per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal, establir les bases, els programes i el contingut de les proves i designar els membres dels òrgans de selecció. En conseqüència, el director gerent d'Atenció Primària de Mallorca ha de dictar una resolució per aprovar la convocatòria d'aquest procediment especial, en la qual s'ha d'identificar les places que cal cobrir, obrir un termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, determinar la composició de la Comissió de Selecció i el barem de mèrits que es valoraran i oferir informació sobre la prova teoricopràctica que els candidats han de superar. Aquesta resolució es publicarà en el BOIB i en el web del Servei de Salut.

5. D'acord amb la disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari, que modifica la lletra d) de l'article 30 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el nivell de coneixements de català ha de ser l'exigit en els termes establerts reglamentàriament. No obstant això, s'exceptua d'aquesta exigència el personal estatutari i laboral sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens públics que hi estan adscrits el requisit d'accés dels quals sigui una titulació de la branca sanitària. Per tant, respecte d'aquest personal, en aquest procés de selecció els coneixements de català no tindran en cap cas el caràcter de requisit per a l'ingrés, la provisió o l'ocupació de llocs de feina o per a l'acompliment de funcions al Servei de Salut o als ens públics que hi estan adscrits, sinó la condició de mèrit, en els termes que es determinin reglamentàriament «respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents, i sense perjudici del que disposa la lletra d) de l'article 30 d'aquesta Llei» (art. 50.1.f Llei 3/2007).

6. Pel que fa a la valoració del mèrit de coneixements de català, hi és aplicable l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023 pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 i publicat en el BOIB núm. 173, de 23 de desembre del 2023.

Per tot això dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'un procés especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir 10 places de la categoria psicòleg clínic/psicòloga clínica, corresponents a la plantilla orgànica de la gerència d'Atenció Primària de Mallorca, a l'empara del que disposa el punt 26 de l'Acord regulador de selecció de personal temporal.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.

3. Aprovar el model de prova teoricopràctica, que figura en l'annex 2.

4. Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que figura en l'annex 3.

5. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren en l'annex 4.

6. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el BOIB i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

Signat electrònicament, 26 de setembre de 2024

El director gerent d'Atenció Primària de Mallorca Per delegació del director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)   Carlos Raduán de Páramo

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir 10 places de la categoria psicòleg clínic/psicòloga clínica, corresponents a la plantilla orgànica de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca, a l'empara del punt 26 de l'Acord regulador de la selecció de personal temporal.

Les característiques especials de les places que cal cobrir i les funcions que s'han d'acomplir —a més de les generals de la categoria— són les següents:

a) Places ofertades: psicòleg clínic/psicòloga clínica (AP).

b) Categoria: : psicòleg clínic/psicòloga clínica.

c) Funcions: les pròpies de la categoria, i les funcions específiques de les places ofertes que s'indiquen a continuació:

- Potenciar els recursos dels Equips d'Atenció Primària per a la valoració i maneig de la salut mental de la població:

- Millorar els coneixements sobre salut mental dels Equips d'Atenció Primària.

- Facilitar la identificació del malestar emocional de les persones ateses per part de l'equip.

- Proporcionar eines per a realitzar intervencions bàsiques a persones amb malestar emocional.

- Afavorir el desenvolupament de competències relacionals per a l'acompanyament i assessorar en el maneig de situacions complexes.

- Promoure habilitats d'autocura dels professionals i prevenir problemes derivats de cuidar (com ara l'esgotament professional o el burn out).

–  Oferir atenció psicològica individual i/o grupal per a millorar la salut mental de la població.

- Atendre de manera individual i/o familiar segons les necessitats de cada persona.

- Realitzar intervencions grupals segons les necessitats detectades en cada centre i a cada moment.

- Afavorir l'accessibilitat a intervencions psicològiques de col·lectius vulnerables d'acord amb l'enfocament d'Equitat i de Determinants Socials de la Salut.

- Afavorir la detecció precoç de problemes de salut mental greu i la seva derivació al recurs o dispositiu més adequat.

– Col·laborar com a membre de l'Equip d'Atenció Primària en la promoció de la salut i prevenció de problemes de salut mental en el marc del procés de salut comunitària del centre de salut.

- Integrar els aspectes psicològics en les activitats de Promoció de la Salut impulsades per l'equip.

- Participar en les reunions de les plataformes comunitàries o comissions de salut en les quals participa l'Equip d'Atenció Primària.

–  Coordinació

 - Fomentar la coordinació i comunicació entre els diferents recursos o dispositius sanitaris implicats en el procés d'atenció (Unitats de Salut Mental, equips d'Atenció per a la Prevenció del Suïcidi, altres Equips d'Atenció Primària, etc.).

- Coordinació amb els professionals dels recursos d'altres àmbits (educació, serveis socials, etc.).

–    Formació i docència.

- Mantenir un compromís de Formació Continuada que permeti l'actualització de competències i coneixements sobre temes relacionats amb l'activitat dels Psicòlegs Clínics en els Equips d'Atenció Primària.

- Participar en els Programes de formació de pre-grau (Universitat) i post-grau (residents de Psicologia Clínica) i d'altres especialitats.

–  Recerca.

- Realitzar projectes de recerca propis o en col·laboració amb entitats, d'interès per al desenvolupament de l'activitat dels Psicòlegs Clínics en els Equips d'Atenció Primària.

d) Jornada: completa.

e)  Gerència: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca.

1.2. El procés de selecció consta d'una prova teoricopràctica i una fase de concurs, que seran valorades per la Comissió de Selecció.

1.3. El procés de selecció està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.

2. Requisits

2.1. Per participar en aquesta convocatòria, tot aspirant ha de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges de les persones amb nacionalitat espanyola o d'un altre estat membre de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del cònjuge o la cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tenguin menys de 21 anys o bé superin aquesta edat i siguin dependents.

No obstant això, de conformitat amb la disposició addicional desena de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, i d'acord amb l'habilitació que confereix l'article 57.5 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 30.5.a) de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en aquest procediment selectiu es podrà eximir del requisit de la nacionalitat.

b) Tenir la titulació de psicòleg/psicòloga especialista en psicologia clínica , (vía PIR), o estar en condicions d'obtenir-la dins el termini per presentar sol·licituds.

 

​​​​​​​En els casos de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades per l'òrgan competent o que el títol està reconegut pel ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si és el cas.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

d) Tenir complerts 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.

e) No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar-hi inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que s'acompleixen en el cas de personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi accedir a l'ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.

f) Formalitzar en el termini establert la sol·licitud de participació.

g) Pagar la taxa establerta per la normativa vigent. No obstant això, els aspirants que acreditin un grau de discapacitat igual o superior al 33 % no han d'abonar la taxa.

h) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat d'acord amb el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

i) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.

j) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a al qual opta en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.

2.2. Els aspirants han d'acreditar els requisits de manera fefaent en el moment de formalitzar la sol·licitud i els han de mantenir al llarg de tot el procés de selecció, en el moment del nomenament i durant tota la vigència del nomenament, llevat del requisit del punt 2.1.c), que l'han d'acreditar abans del nomenament.

3. Sol·licitud de participació

3.1. El termini per formalitzar sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. La sol·licitud i les instruccions per emplenar-la es poden descarregar en PDF des del web www.ibsalut.es (seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Treballa amb nosaltres > Convocatòries específiques).

3.3. En aquest moment del procés, les persones que cursen una sol·licitud de participació són anomenades aspirants.

3.4. La taxa es pot pagar telemàticament en el web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es paga directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és «BOGN» i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament.

3.5. La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s'han de presentar a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre o a una de les oficines auxiliars del Servei de Salut o per qualsevol de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.6. Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar el justificant del pagament de la taxa i els documents originals o còpies autèntiques que acreditin que compleix els requisits i els mèrits que pretén que es valorin.

Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés de selecció. En conseqüència, l'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats.

No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari al Servei de Salut de les Illes Balears.

3.7. Els títols o mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s'han d'aportar traduïts a una d'aquestes llengües per un organisme oficial competent o un traductor jurat.

4. Procediment

4.1. Llistes provisionals d'admesos i exclosos:

a) Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director gerent d'Atenció Primària de Mallorca que contindrà les llistes provisionals d'admesos i exclosos (indicant-ne la causa de l'exclusió).

b) Els aspirants disposaran d'un termini de deu hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes per formular reclamacions o al·legacions i per esmenar les deficiències; si no les esmenen es considerarà que desisteixen de la sol·licitud. Hauran de presentar els documents oportuns per qualsevol de les vies previstes per la normativa vigent.

4.2. Llistes definitives d'admesos i exclosos: posteriorment es publicaran en el web del Servei de Salut les llistes definitives d'aspirants admesos (que passaran a denominar-se candidats) i d'exclosos (fent constar la causa de l'exclusió), i també la data i el lloc de la prova teoricopràctica descrita en l'annex 2. Per mitjà de les llistes definitives es donaran per contestades les al·legacions o reclamacions formulades.

4.3. La puntuació total màxima que poden obtenir els candidats és de 100 punts: la màxima per a l'apartat de mèrits és de 40 punts i la màxima per a la prova teoricopràctica és de 60 punts.

4.4. Prova teoricopràctica:

a) La prova teoricopràctica, el contingut de la qual es descriu en l'annex 2, és eliminatòria i per superar-la i accedir a la fase següent cal obtenir una puntuació mínima de 30 punts.

b) Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat la prova de cada candidat, publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional de puntuacions.

c) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions. Les hauran d'adreçar a la Comissió de Selecció per qualsevol de les vies previstes per la normativa vigent.

d) Posteriorment, la Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuacions de la prova teoricopràctica, per mitjà de la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades.

4.5. Fase de concurs:

a) Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional amb la puntuació de cada candidat.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions. Les hauran d'adreçar a la Comissió de Selecció per qualsevol de les vies previstes per la normativa vigent.

c) Posteriorment, la Comissió de Selecció publicarà diligència amb la llista definitiva de puntuació de la fase concurs dels candidats, per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva dels candidats, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

4.6. Llista puntuació total dels candidats:

A proposta de la Comissió de Selecció, el director gerent d'Atenció Primària de Mallorca dictarà una resolució i establirà la llista definitiva (puntuació de la prova teoricopràctica més valoració de mèrits- fase concurso) dels candidats, amb la puntuació final obtinguda en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per a cobrir 10 places de la categoria psicòleg clínic/psicòloga clínica corresponent a la gerència d'Atenció Primària de Mallorca del Servei de Salut de les illes Balears objecte d'aquesta convocatòria.

Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut.

5. Comissió de Selecció

5.1. La Comissió de Selecció està formada pels membres que figuren en l'annex 4, tots amb la condició de personal del Servei de Salut i/o especialistes de la mateixa branca i amb una titulació de nivell acadèmic igual o superior a l'exigida per participar a aquest procediment especial de selecció i, si escau, almenys un ha de tenir el títol de l'especialitat si aquest s'exigeix per cobrir la plaça convocada. La Comissió compta amb un secretari, amb veu i sense vot, designat entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha d'estendre les actes de cada sessió de la Comissió de Selecció per fer-hi constar les actuacions que ha duit a terme.

5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés si hi concorren les circumstàncies o els motius que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els hagi designat.

5.3. La Comissió de Selecció té les funcions següents:

a) Determinar el contingut de la prova teoricopràctica seguint el model que s'estableix en l'annex 2 i la seva valoració

b) Requerir als aspirants que esmenin dins el termini i en la forma escaient els defectes formals que presenti l'acreditació dels requisits. Igualment, requerir als candidats que esmenin dins el termini i en la forma escaient els defectes formals que presenti l'acreditació dels mèrits al·legats o que aclareixin algun dels que pretenen que es valorin.

c) Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova.

d) Confeccionar la llista de puntuacions finals dels candidats, ordenada a partir de la més alta, i elevar-la al director gerent d'Atenció Primària de Mallorca.

e) Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat dins del termini i en la forma escaient.

f) Proposar al director gerent d'Atenció Primària de Mallorca,  la llista definitiva amb les puntuacions finals dels candidats.

6. Nomenament

6.1. El nomenament s'oferirà al candidat que hagi obtingut la puntuació final més alta. Si diversos candidats tenen la mateixa puntuació s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a) Amb caràcter general, en cas d'empat tindran prioritat les dones si el sexe femení està infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b) Si tot i així es manté l'empat, s'utilitzarà la puntuació relativa als serveis prestats com a criteri de desempat; si l'empat persisteix, se seleccionarà el candidat la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

6.2. Per raons deficiència i agilitat, si es presenta un únic aspirant a la convocatòria, se li podrà formalitzar de manera directa el nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal sempre que compleixi tots els requisits.

6.3. D'acord amb el punt 26.4 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, la llista de candidats amb la puntuació final es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada sempre que tenguin les mateixes característiques especials que la plaça que s'hagi de cobrir.

Aquesta llista és aplicable a la gerència que ha fet la convocatòria, però l'abast d'aquesta es pot ampliar a la resta de gerències del Servei de Salut sempre que es requereixi el mateix perfil, amb l'autorització prèvia del director general del Servei de Salut.

 

ANNEX 2

Prova teoricopràctica (60 punts)

Aquesta prova teoricopràctica que té caràcter eliminatori consisteix a contestar un qüestionari tipus test, i resoldre un cas clínic, relacionats amb les funcions descrites en la present convocatòria, segons el detall descrit a continuació:

Prova 1. Qüestionari tipus test de 30 preguntes. La valoració màxima d'aquest apartat és de 36 punts. Cada pregunta correcta es puntuarà amb 1.2 punts, i cada pregunta incorrecta implicarà que es penalitzi amb 0.3 punts. Les preguntes sense resposta (en blanc) no penalitzen.

Prova 2. Desenvolupament d'un cas clínic realista. S'haurà de desenvolupar en forma d'informe psicològic o pla d'intervenció. La valoració màxima d'aquest apartat és de 24 punts.

Per a superar la prova teoricopràctica, el candidat haurà d'obtenir una puntuació superior a 30 punts.

 

ANNEX 3

Barem de mèrits (40 punts)

1. Experiència professional (màxim,35 punts)

1.1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.

1.2. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria distinta a aquella a la qual s'opta: 0,115 punts.

1.3. Per cada mes de servei prestat en centres sanitaris privats de la Unió Europea en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional, computant un màxim de dotze mesos, que han d'estar compresos en els últims cinc anys a comptar des de la data de finalització del termini per a presentar sol·licituds de participació d'aquesta convocatòria: 0,046 punts. Juntament amb el certificat de serveis prestats cal aportar la vida laboral de la Seguretat Social i els contractes de treball.

 

​​​​​​​1.4. Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,172 punts.

1.5. Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,23 punts.

Només es valoraran aquests serveis sempre que es tingui la titulació requerida per a accedir a la categoria durant el temps en què s'hagi ocupat el càrrec directiu.

Per a valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

- La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que ho integren és de 35 punts.

- Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que ho integren.

- Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si anessin a jornada completa.

- Si es presten serveis simultàniament en dos o més centres es computaran els serveis prestats només en un d'ells (el que la persona aspirant triï).

- El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365, i el quocient resultant es multiplica per 12.

2. Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)

2.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents i els homologats per l'organisme competent en matèria d'acreditació que acreditin els nivells de coneixements de català que s'indiquen a continuació:

a) Certificat del nivell A2 (nivell bàsic): 0,5 punts.

b) Certificat del nivell B1 (nivell llindar): 1 punt.

c) Certificat del nivell B2 (nivell avançat): 2 punts.

d) Certificat del nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.

e) Certificat del nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.

f) Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

2.2. Només es valorarà el certificat del nivell més alt que es presenti, però en el cas del certificat de llenguatge administratiu el valor d'aquest s'acumularà al de l'altre certificat aportat.

 

ANNEX 4

Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció està formada pels membres següents, titulars i suplents:

−  Presidenta : María del Carmen Muñoz Perugorria. Suplent: Antonio Blanco Guerrero

−  Vocal: Margarita Estarellas Negre. Suplent: Aina Sastre Buades

−  Vocal: Guillermo Larraz Geijo. Suplent: María Victoria Mesquida Hernando.

−  Secretària: Ana Belén Martín García. Suplent: Trinidad del Río Martínez.