Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA
Núm. 619249
Bases específiques que regiran la convocatòria per a la constitució d’un borsí de personal laboral, categoria peó de brigada, pel sistema de concurs, de l'Ajuntament de Santa Eugènia
Justificació de la necessitat
La necessitat d'aquesta convocatòria per a la creació d'un borsí de personal, categoria peó de brigada, es l'adequat funcionament dels serveis municipals de manteniment municipal essencials donat l'augment de les tasques a realitzar, i en cas que sigui necessari poder cobrir eventuals contractacions d'ocupació urgent o baixes en el personal de la brigada municipal.
Primera.- Objecte de la convocatòria
L'objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de concurs de mèrits, d'un borsí de personal laboral de la categoria peó de brigada d'aquest Ajuntament.
Les funcions pròpies de la brigada municipal són, entre d'altres, les següents: manteniment de jardins, neteja viària, de camins i voreres, manteniment del mobiliari urbà i dels edificis municipals, execució de petites reparacions d'obra, de lampisteria i d'electricitat, trasllat de mobiliari, muntatge i desmuntatge de festes etc., així com les diverses tasques de manteniment municipal.
L'horari serà de 37,50 h de dilluns a divendres.
Segona.- Requisits generals i específics dels aspirants
1.- Per participar en la convocatòria, les persones interessades han de complir els següents requisits generals:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells Estats on en virtut de tractats internacionals celebrats per aquells i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida al tractat constitutiu de la Unió Europea, i als termes que preveu l'article 57 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant TREBEP). Els/les aspirants de nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar mitjançant declaració responsable o un altre mitjà admès en dret, que tenen un coneixement adequat de l'idioma espanyol, podent exigir-los, si escau, la superació de proves amb aquesta finalitat.
b) Tenir 16 anys complerts i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
2.- I els següents requisits específics:
a) Estar en possessió del certificat d'escolaritat o equivalent.
b) Satisfer la taxa de serveis de selecció de personal de 25 €.
c) Estar en possessió del permís de conduir B.
d) Acreditar documentalment el coneixement de la llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia compulsada del certificat nivell A2 de coneixements de català. Les persones que no comptin amb el nivell exigit poden optar per realitzar una prova de llengua catalana i ho hauran de sol·licitar a lʼapartat corresponent del model de sol·licitud.
e) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Tercera.- Presentació d'instàncies
1. Les sol·licituds per participar es presentaran, d'acord amb el model de l'Annex I, en el Registre General de l'Ajuntament de Santa Eugènia, a través de la seu electrònica, o en la forma establerta a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques,en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.
2. A la sol·licitud s'haurà d'acompanyar, ordenadament, la següent documentació:
1) Fotocòpia del DNI o, en cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta de residència.
2) Fotocòpia compulsada del certificat d'escolaritat (anvers i revers del títol).
3) Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
4) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa per import de 25 €, en el qual ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat, o bé s'ha d'adjuntar còpia del justificant de la transferència efectuada si el pagament s'ha fet mitjançant banca electrònica.
5) Declaració responsable de l'aspirant, relativa al fet que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la qual correspon la borsa específica a la qual opta. (Annex II)
6) Per les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33%, un certificat dels equips multiprofesionals de l'organisme públic corresponent sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen segons el parer de l'administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
7) Relació dels mèrits que s'al·leguen: aquesta relació haurà de presentar en forma de llistat on constaran detallats i ordenats els documents que es presenten per justificar els mèrits de cadascun dels blocs que seran objecte de valoració en el concurs. Així mateix, el llistat, ha de venir acompanyat per l'original o fotocòpia compulsada dels títols justificatius dels mèrits al·legats.
Les persones aspirants han de justificar documentalment tots els mèrits que al·leguin, tenint en compte que els mèrits no justificats no es tindran en consideració. Tota la documentació presentada haurà de ser original o fotocòpia degudament compulsada. Tots els documents hauran de presentar-se dins del termini d'admissió de sol·licituds, sense que es pugui presentar a cap altre moment.
Quarta.- Admissió dels aspirants
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils aprovant la llista d'admesos i exclosos que es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, atorgant-se un termini de 3 dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió.
Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de Batlia en la qual s'aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament. Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva l'endemà de la finalització del termini per reclamar.
Cinquena.- Tribunal qualificador
Per Decret de Batlia es regularà la composició del Tribunal del procés selectiu d'un borsí de personal laboral de la categoria peó de brigada d'aquest Ajuntament. L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015 de 01 de octubre de Règim Jurídic del Sector Públic.
El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/ària que actuarà amb veu i vot i tres vocals. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària i les seves decisions s'adoptaran per majoria. Els membres del tribunal podran ser nomenats entre els membres de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les Administracions Públiques.
Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.
Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Són funcions del Tribunal Qualificador:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat en temps mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena,
o quan es necessiti un aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma escaient.
c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formin part de la borsa.
d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.
e) Elevar al Batle la composició definitiva de la borsa.
f) Expedir a petició dels aspirants, els justificants d'assistència corresponents.
El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'hagi de fer en els casos no previstos.
Sisena.- Valoració de mèrits
Els mèrits que avaluarà el Tribunal qualificador s'estructuren en els següents blocs:
Per justificar els mèrits, els aspirants ha de presentar un llistat, on constaran detallats i ordenats, d'acord amb els blocs abans esmentats, els mèrits que al·leguin. El llistat ha d'anar acompanyat dels documents (original o fotocòpia compulsada) que acreditin els mèrits al·legats.
La puntuació màxima que es pot obtenir en el concurs de mèrits serà d'un total de 100 punts.
Bloc 1. Experiència professional:
Es pot obtenir un màxim de 50 punts, valorant-se exclusivament els següents aspectes:
1. Serveis prestats a l'Administració local, desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria:
Els/les aspirants poden obtenir 0,50 punts per mes complet treballat.
L'acreditació dels serveis prestats en l'Administració local es farà mitjançant la presentació d'un certificat de serveis prestats expedit per l'Administració corresponent on haurà d'indicar el grup, la categoria i la durada dels serveis.
2. Serveis prestats a altres Administracions Públiques desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria:
Es poden obtenir 0,30 punts per mes complet treballat.
L'acreditació dels serveis prestats en l'Administració pública es farà mitjançant la presentació d'un certificat de serveis prestats expedit per l'Administració corresponent on haurà d'indicar el grup, la categoria i la durada dels serveis.
3. Serveis prestats a l'empresa privada desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria:
Es poden obtenir 0,10 punts per mes complet treballat.
Quan el que s'acrediti siguin serveis prestats en l'empresa privada, es farà mitjançant la presentació d'un certificat de vida laboral, emès per la seguretat social, acompanyat dels certificats de l'empresa corresponent, on haurà de constar expressament el següent: data d'alta i baixa de l'empresa, categoria professional, lloc de treball ocupat, especificant les tasques realitzades que han de ser anàlogues a les de la present convocatòria. Els certificats emesos per empreses privades, on no constin expressament les dades anteriors, no es tindran en consideració.
Bloc 2. Formació reglada:
Es pot obtenir un màxim de 25 punts, valorant-se exclusivament els següents aspectes:
1. Títol de FP de grau superior relacionat amb la categoria de la convocatòria: 25 punts.
S'entén per formació professional relacionada els títols de grau superior inclosos dins de les famílies professionals actuals (LOE) o equivalents (LOGSE) que es relacionen a continuació: família agrària, família d'edificació i obra civil, família d'electricitat i família d'aigua i energia.
2. Títol de FP de grau mitjà relacionat amb la categoria de la convocatòria: 22 punts.
S'entén per formació professional relacionada els títols de grau mitjà inclosos dins de les famílies professionals actuals (LOE) o equivalents (LOGSE) que es relacionen a continuació: família agrària, família d'edificació i obra civil, família d'electricitat i família d'aigua i energia.
3. Títol de Batxiller Superior, BUP o equivalent: 5 punts.
4. Títol de graduat en ESO o equivalent: 3 punts.
No es valoraran dues vegades les titulacions que corresponguin al mateix nivell d'estudis, de tal manera que els aspirants que acreditin una titulació de Batxiller i una titulació de FP de grau mitjà, només podran ser puntuats per la titulació per la qual obtinguin major puntuació.
No seran objecte de valoració els cursos de Grau, Diplomatura, Llicenciatura ni Doctorat.
Bloc 3. Nivell de coneixement de llengua catalana:
Es pot obtenir un màxim de 5 punts.
1) Nivells C1 o superiors: 5 punts.
2) Nivell B2 de llengua catalana (antic nivell B): 4 punts
3) Nivell B1 de llengua catalana: 3 punts.
Bloc 4. Altres cursos de formació oficials o homologats, relacionats amb el lloc de treball:
Es valorarà a 0,20 punts/hora i es pot obtenir un màxim de 20 punts.
Es consideraran cursos relacionats amb el lloc de treball, els que tinguin a veure amb les tasques següents:
Jardineria – Manteniment – Neteja – Construcció - Instal·lacions elèctriques - Lampisteria - Prevenció de riscos laborals
En qualsevol cas, només es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, o impartits en el marc dels acords de formació continuada entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'Escola Balear de l' Administració Pública (EBAP) o altres escoles o entitats de formació de la funció pública, els cursos impartits per centres docents homologats, universitats públiques i/o privades, o els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d'Ocupació i per altres entitats u organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. La resta de cursos no oficials o no homologats no es tindran en consideració.
Setena.- Llistat de puntuacions, presentació de documents i formalització del contracte
1. Una vegada acabada la valoració per part del Tribunal, es farà públic al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santa Eugènia el llistat de puntuacions indicant el DNI de les persones per estricte ordre de puntuació, per tal que es puguin efectuar els reclamacions i observacions oportunes sobre la valoració dels mèrits.
En el cas d'empat entre dos o més aspirants, els criteris que es faran servir per desempatar seran els següents:
1r. Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal a l'Administració Local i al mateix lloc de treball que es convoca.
2n. Ser major de 45 anys.
3r. Tenir més càrregues familiars.
4t. Ser una dona víctima de la violència de gènere.
5è. No haver estat objecte de remoció dʼun lloc de treball de la mateixa escala.
Quan s'hagin resolt els reclamacions, si escau, el Tribunal elevarà la proposta definitiva a la Presidència de la Corporació amb l'objecte de constituir la borsa de treball i procedir, en cas que sigui necessari, a les contractacions que siguin convenients per cobrir vacants i necessitats urgents de contractació.
2. La persona aspirant proposada per a ser contractada, haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Santa Eugènia, dins els 3 dies hàbils següents a l'oferta de treball, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes.
Si la documentació presentada és la correcta, la Batlia podrà procedir a decretar la contractació i es formalitzarà el contracte. Si dins el termini indicat, i tret de casos de força major, la persona aspirant proposada no presentés la documentació o no tingués els requisits exigits, no podrà ser nomenada i l'òrgan de selecció proposarà el nomenament a favor de l'aspirant següent segons l'ordre de puntuació obtingut.
3. En el moment abans de la signatura del corresponent contracte, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies naturals, perquè la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Vuitena.- Normativa aplicable i incidències
1. En tot allò que no estigui previst a les presents bases, serà d'aplicació la resta de la normativa aplicable.
2. El Tribunal queda autoritzat per resoldre les dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no estigui previst a les bases.
3. Contra la convocatòria i aquestes bases, la llista definitiva de persones admeses i excloses, i d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i altres disposicions concordants, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en un termini de 2 mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació al BOIB, sense perjudici del recurs potestatiu de reposició que es pot interposar en el termini d'un mes des de la data de publicació de l'acte o resolució davant la presidència de la Corporació.
Si s'interposa recurs de reposició, el termini per a la seva resolució serà d'un mes, transcorregut el qual es pot entendre desestimat per silenci administratiu i, en aquest supòsit, es pot plantejar el recurs contenciós administratiu en el termini de 6 mesos des de la data de l'acte presumpte de desestimació.
4. Així mateix, contra les resolucions definitives i actes de tràmit del Tribunal, si aquests darrers decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinin la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els/les interessats/des podran interposar, en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació, recurs d'alçada davant de la Batlia.
Igualment, els/les interessats/des poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
Santa Eugènia, a la data de la signatura electrònica (25 de setembre de 2024)
El batle José Luis Urraca Martín
ANNEX I - SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU D'UN BORSÍ DE PERSONAL LABORAL - CATEGORIA PEÓ DE BRIGADA, PEL SISTEMA DE CONCURS DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA
Sr./Sra. ___________________________________________ major d'edat, amb DNI/altres núm. _____________ , domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer _____________________________ de ________________, codi postal ______, telèfon núm. _____________, i correu electrònic___________________.
EXPÒS:
PRIMER. Que he tingut coneixement de la convocatòria per constituir un borsí de personal laboral, categoria peó de brigada, pel sistema de concurs, de l'Ajuntament de Santa Eugènia
SEGON. Que complesc totes les condicions exigides a les referides bases a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies i conec i accept les bases de la convocatòria.
TERCER. Que, mitjançant originals o fotocòpies compulsades, adjunto la següent documentació (marcar amb una creu la documentació que es presenta):
( ) Fotocòpia del DNI o, en cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta residència.
( ) Fotocòpia compulsada del certificat d'escolaritat (anvers i revers del títol).
( ) Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
( ) Fotocòpia compulsada del certificat nivell A2 de coneixaments de català.
( ) Per les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 % un certificat dels equips multiprofessionals de l'organisme públic corresponent.
( ) Resguard justificatiu d'haver ingressat la taxa per import de 25,00 €
( ) Declaració responsable relativa al fet que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la qual correspon la borsa específica a la qual opta (Annex II)
QUART. Sol·licit la realització de la prova específica següent:
( ) Coneixement del nivell de llengua catalana.
( ) Per motius de discapacitat, sol·licit l'adaptació de la prova específica de coneixement del nivell de llengua catalana.
Per tot això,
SOL·LICIT: Que s'admeti la meva sol·licitud per formar part del procés selectiu d'aquesta convocatòria.
________________________, a _____ de ____________ de 2024
Signatura
ANNEX II - DECLARACIÓ RESPONSABLE
Sr./Sra. ___________________________________________ major d'edat, amb DNI/altres núm. _____________ , domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer _____________________________ de ________________, codi postal ______, telèfon núm. _____________, i correu electrònic___________________.
DECLAR:
( ) Que compleix tots i cadascun dels requisits generals i específics exigits a la base segona de la convocatòria per poder formar part del procés selectiu.
( ) Que són certes les dades que s'hi consignen a la sol·licitud, i conec les responsabilitats jurídiques derivades de la falsedat en documentació pública.
( ) Que reunesc les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la qual correspon el borsí d'aquesta convocatòria.
________________________, a _____ de ____________ de 2024
Signatura