Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-

Núm. 603370
Aprovació de la convocatòria ordinària any 2024 de la carrera professional horitzontal del personal de l’Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Palma -PalmaActiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de gerència número 290, de data 11/9/2024, i acord del Consell Rector de data 12/9/2024 es va acordar el següent:

“1. Aprovar la convocatòria ordinària per a l'any 2024 de la carrera professional horitzontal de l'Agència de Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Palma – PalmaActiva, que inclou els següents annexes:

  • Annex I. Bases que regeixen la convocatòria ordinària de carrera professional horitzontal 2024 de PalmaActiva, per accedir o progressar o homologar.
  • Annex II. Criteris de ponderació dels serveis prestats.
  • Annex III. Criteris per a l'avaluació de competències.
  • Annex IV. Model de sol·licitud per participar a aquesta convocatòria ordinària, en l'accés o progrés de nivell.
  • Annex V. Model de sol·licitud d'homologació de la carrera horitzontal.

2. Elevar a Consell Rector l'autorització de la despesa màxima que suposa la previsió d'accés o progressió o homologació de nivell de carrera professional dins el marc de la convocatòria ordinària 2024 per import màxim de 16.821,37 €, derivada de l'aplicació d'aquest acord amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries i operacions del pressupost 2024:

Codi projecte

Aplicació pressupostària

Descripció

Número operació comptable

Import

2024/5/ORG00/1

00.24100.1300300

Consignació carrera professional projecte Plantilla Orgànica Administració

22024/484

1.874,90

2024/5/ORG00/1

00.24100.1600000

Consignació quota patronal projecte Plantilla Orgànica Administració

22024/493

598,10

2024/5/ORG10/1

10.24100.1300300

Consignació carrera professional projecte Plantilla Orgànica Ocupació

22024/9806

2.116,47

2024/5/ORG10/1

10.24100.1600000

Consignació quota patronal projecte Plantilla Orgànica Ocupació

22024/494

675,15

2024/5/ORG00/1

20.24100.1300300

Consignació carrera professional projecte Plantilla Orgànica Formació

22024/9807

1.075,49

2024/5/ORG20/1

20.24100.1600000

Consignació quota patronal projecte Plantilla Orgànica Formació

22024/495

343,08

2024/5/ORG40/1

40.43300.1300300

Consignació carrera professional projecte Plantilla Orgànica Promoció Econòmica

22024/487

7.686,26

2024/5/ORG40/1

40.43300.1600000

Consignació quota patronal projecte Plantilla Orgànica Promoció Econòmica

22024/496

2.451,92

 

 

 

Total

16.821,37

3. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la web de PalmaActiva.”

Contra aquest resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar demanda davant del jutjat o sala competent de l'ordre social en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, tal com preveu l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social. Tot això, sense perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs o acció que es consideri procedent.

 

Palma, a data de firma electrònica (18 de setembre de 2024)

La gerent de PalmaActiva Carmen Aguiló Buades

 

ANNEX I Convocatòria de l'any 2024 per accedir, progressar o homologar el nivell al sistema de carrera professional horitzontal de l'Agència de Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Palma – PalmaActiva

1. Objecte

 Aquesta convocatòria té per objecte establir el procediment ordinari perquè el personal laboral fix, indefinit no fix i interí al servei de l'Agència de Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Palma – PalmaActiva pugui accedir o progressar o homologar de nivell dins el sistema de carrera professional horitzontal aprovat per la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma de data 5 de desembre de 2023 (JGL_20231205_01_041) i publicades al BOIB núm. 167 de data 9 de desembre de 2023.

2. Àmbit d'aplicació

2.1. Per accedir o progressar de nivell de carrera

Pot participar en aquest procediment ordinari el personal laboral fix, indefinit no fix i interí, amb un mínim de 6 mesos en situació d'actiu PalmaActiva dins l'any en curs, que compti amb un període mínim de serveis prestats reconeguts per PalmaActiva de 5 anys, i que compleixi els requisits establerts al punt 3 d'aquesta convocatòria.

2.2. Per homologar el nivell de carrera

Pot participar en aquest procediment ordinari el personal laboral fix, indefinit no fix i interí, amb un mínim de 6 mesos en situació d'actiu PalmaActiva dins l'any en curs, que tingui un nivell de carrera professional reconegut a l'Ajuntament de Palma o els seus organismes autònoms, i referit al mateix nivell/grup al que accedeix, i que compleix els requisits establerts al punt 3. c), d) i e) d'aquesta convocatòria.

3. Requisits

3.1. Per accedir o progressar de nivell de carrera

a) Temps de serveis prestats

1. El període mínim de 5 anys s'ha d'haver assolit en la data en que acaba el termini de presentació de sol·licituds.

D'acord a la disposició transitòria tercera de les bases i procediment de la carrera professional horitzontal de PalmaActiva, amb motiu del procés extraordinari d'assignació inicials de nivells, els anys que superin el mínim per arribar a un determinat nivell però no permetin l'obtenció del següent, podran ser computats a la convocatòria ordinària pertinent en els efectes d'obtenir aquest nivell superior. És a dir, per una sola vegada i excepcionalment en el primer procediment ordinari de carrera en que participi.

b) Nivell i grup/nivell

1. Tenir reconegut el nivell immediatament anterior quan es tracti d'accedir als nivells II, III i IV respectivament, bé a PalmaActiva o a l'Ajuntament de Palma o als seus organismes autònoms.

2. Tenir almenys cinc anys de serveis prestats reconeguts en el grup/nivell en què es pretén progressar o accedir a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de comptar amb serveis prestats a distints grups/nivells professionals, s'aplicarà una regla de ponderació d'aquests serveis a efectes de determinar la seva inclusió a un o un altre nivell dins del grup/nivell professional en que presta serveis en l'actualitat, d'acord als criteris de ponderació de serveis prestats (Annex II).

S'entendrà com a situació computable a efectes de temps, les situacions administratives següents:

  • Servei actiu.
  • Serveis especials.
  • Serveis en altres administracions públiques.
  • Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes que estableix l'art. 89.5 del TREBEP.
  • Excedència per cura de familiars.
  • Excedència forçosa.

c) La persona interessada no ha d'haver estat objecte de remoció del lloc de feina o sancionat disciplinàriament per infracció greu o molt greu durant els darrers 5 anys anterior a la data de publicació en el BOIB d'aquesta convocatòria.

d) Superar l'avaluació de competències inclosa al sistema d'avaluació de l'acompliment que PalmaActiva va aprovar per Junta de Govern (Núm. d'acord: JGL_20180912_01_13) en data 12/09/2018 o al sistema d'avaluació que estigui aprovat i vigent en el moment de la revisió o manteniment del nivell de carrera professional, d'acord als criteris i sistema de puntuació de l'avaluació de competències (Annex III).

e) Formació. Haver realitzat el mínim d'hores de formació cursades amb aprofitament i/o assistència en funció de la categoria de classificació i del nivell respectiu que s'accedeixi:

 

 

Grup I/Nivell TGS

Grup II/Nivell TGM

Grup III

Nivell TE-ADM

Grup IV i V

Nivell AUX

 Nivell I

25

20

15

10

 Nivell II

30

25

20

15

 Nivell III

35

30

25

20

 Nivell IV

40

35

30

25

Les hores de formació efectuades han d'estar compreses entre el dia següent de la finalització de la convocatòria de l'any anterior, i la data de finalització de presentació de sol·licitud de la convocatòria oberta l'any en curs. Les hores de formació presentades en concepte de carrera professional no es poden fer servir per a altres complements retributius.

A l'efecte de la carrera professional, les hores de formació s'han d'acreditar presentant un certificat d'aprofitament o d'assistència. Com a mínim, el 70% de les hores de formació presentades hauran de ser amb certificat d'aprofitament.

Per a l'avaluació de la carrera professional es valoraran les següents activitats formatives rebudes per l'actualització i el perfeccionament professional:

  • Les impartides o promogudes per les administracions públiques, les universitats, les corporacions de dret públic, les federacions o associacions d'entitats locals, les mútues d'accidents de treball i malalties professionals, els organismes del sector públic instrumental administratiu (organismes autònoms i consorcis), els organismes dels sector públic instrumental empresarial amb personificació pública que es regeixen pel dret privat (entitats públiques empresarials) i les fundacions del sector públic.
  • Les impartides per les escoles d'administració pública o homologades per aquestes escoles.
  • Els cursos impartits en el marc dels acords de formació contínua i per a l'ocupació de les administracions públiques, promoguts per qualsevol administració pública o sindicat.

3.2. Per homologar el nivell de carrera professional

a) Tenir reconegut a l'Ajuntament de Palma o els seus organismes autònoms un nivell de carrera professional del que es sol·licita l'homologació i referit al mateix nivell/grup al que accedeix.

b) Requisits establerts al punt 3.1 c), d) i e) d'aquesta convocatòria.

4. Procediment

a) Sol·licituds

1. Es disposarà de set dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquest acord al BOIB per a que les persones interessades puguin presentar la corresponent sol·licitud.

2. Les sol·licituds s'han d'ajustar als models de l'annex IV (d'accés o progrés) o annex V (d'homologació), disponible a la pàgina web de PalmaActiva i s'han de presentar al Registre de PalmaActiva:

  • Preferentment per registre electrònic.
  • Bé per registre presencial a la nostra seu del carrer del Socors, 22 (07002 PALMA) en horari de 9:00 a 14:00 h, de dilluns a divendres.
  • Qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015

3. Es presentarà adjunt a la sol·licitud la documentació que justifiqui els mèrits que es pretén que siguin valorats:

  • Hores de formació que s'han de tenir en compte a efectes de la carrera professional
  • Certificat serveis prestats fora de PalmaActiva (per accedir o progressar) o certificat expedit per l'Ajuntament de Palma o els seus organismes autònoms, on consti inequívocament el nivell obtingut de carrera, nivell/grup/categoria, i data d'efectes administratius i econòmics (per homologar).

4. Els serveis prestats a PalmaActiva s'acrediten amb la informació que consta a l'expedient de Recursos Humans a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les hores de formació que es relacionin a la sol·licitud i que constin a l'expedient de PalmaActiva no és necessari que s'adjuntin a la sol·licitud.

b) Llistes provisionals i definitives

1. Posteriorment, es publicarà a la pàgina web de PalmaActiva, la llista provisional de les persones admeses per accedir, canviar o homologar el nivell de la carrera professional, que seran aquelles de les qui s'hagi comprovat que reuneixin els requisits esmentats al punt 3 (exceptuant el requisit 3.d de superació de l'avaluació de competències), i els requisits específics per a l'homologació, i també la llista provisional de les persones excloses i el seu motiu d'exclusió.

2. Les persones interessades disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació a la pàgina web de PalmaActiva de la llista provisional de persones admeses i excloses, per formular les al·legacions que considerin oportunes.

3. Resoltes les al·legacions presentades, Gerència dictarà la resolució corresponent a les llistes definitives de persones admeses i excloses, especificant-ne la causa de l'exclusió. Aquestes resolucions es publicaran de la mateixa manera que les llistes provisionals.

4. Les persones admeses seran objecte d'avaluació de competències, requisit establert al punt 3.d.

c) El termini màxim per resoldre aquest procediment és de tres mesos des de la data d'aprovació d'aquesta convocatòria.

5. Avaluació de l'acompliment / competències

Totes les persones admeses han de superar dins l'any en curs l'avaluació de competències inclosa al sistema d'avaluació de l'acompliment que PalmaActiva va aprovar per Junta de Govern (Núm. d'acord: JGL_20180912_01_13) en data 12/09/2018, d'acord als criteris i sistema de puntuació de l'avaluació de competències (Annex III) o al sistema d'avaluació que estigui aprovat i vigent en el moment de l'aprovació de la convocatòria de la carrera professional.

6. Canvis de lloc de feina i/o de grups/nivells del personal de PalmaActiva

a) Canvi de lloc de feina dins el mateix grup/nivell

  • Al personal de PalmaActiva que accedeix a un altre lloc de feina dins del mateix grup/nivell de titulació i té reconegut un determinat nivell de carrera professional, se li ha de reconèixer el nivell de carrera professional que ja tingui reconegut en el seu grup/nivell de procedència, i accedirà als següents nivells de carrera horitzontal des del nou lloc de feina.
  • El reconeixement dels nivells de carrera en el nou lloc de feina s'ha de realitzar d'ofici i els efectes econòmics del reconeixement, en el seu cas, seran des de la data d'inici de la prestació de serveis en el nou lloc de feina.
  • En quant als efectes administratius, es mantenen els del reconeixement corresponent al lloc de feina d'origen.

b) Canvi de lloc de feina a un grup/nivell superior

Al personal de PalmaActiva que accedeix a un altre lloc de feina integrat en un grup/nivell superior, no se li ha de reconèixer cap nivell de carrera professional en el grup a que ha accedit. En aquest cas, ha d'iniciar el progrés en el nou lloc de feina, i es tindran en compte els anys de serveis prestats, fent la ponderació corresponent, només per a iniciar el progrés, és a dir per accedir al nivell I del nou grup/nivell. El romanent es perdrà i no es tindrà en compte per accedir al nivell II. En qualsevol cas, continuarà percebent el complement de carrera corresponent al nivell de carrera que tingui reconegut en el grup/nivell d'origen. Es manté aquest dret fins que es produeixi l'absorció pel reconeixement dels nous nivells en el grup/nivell al que s'ha accedit. En cap cas es pot percebre més d'un complement de carrera.

c) Canvi de lloc de feina a un grup/nivell inferior

Al personal de PalmaActiva que accedeix a un altre lloc de feina integrat en un grup/nivell inferior, no se li ha de reconèixer cap nivell de carrera professional en el grup a que ha accedit. En aquest cas, ha d'iniciar el progrés en el nou lloc de feina, i es tindran en compte els anys de serveis prestats, fent la ponderació corresponent, només per a iniciar el progrés, és a dir per accedir al nivell I del nou grup/nivell. El romanent es perdrà i no es tindrà en compte per accedir al nivell II. En qualsevol cas, continuarà percebent el complement de carrera corresponent al nivell de carrera que tingui reconegut en el grup/nivell d'origen. Es manté aquest dret fins que es produeixi l'absorció pel reconeixement dels nous nivells en el grup/nivell al que s'ha accedit. En cap cas es pot percebre més d'un complement de carrera.

7. Homologació del nivell de carrera professional reconeguda per l'Ajuntament de Palma i els seus Organismes Autònoms

El personal empleat públic de l'Ajuntament de Palma o els seus organismes autònoms que passi a prestar serveis a PalmaActiva i tingui reconegut en l'administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional en el mateix grup/nivell al que accedeixi, pot sol·licitar l'homologació del grau de la carrera professional en aquest mateix grup/nivell, d'acord al procediment establert en aquesta convocatòria.

La resolució que estimi l'homologació suposa l'adaptació de la seva progressió a la regulació establerta a PalmaActiva. Les retribucions que s'han de percebre són les establertes per PalmaActiva.

Una vegada realitzada aquesta homologació, la normativa aplicable a la carrera professional és la del personal de PalmaActiva.

Els requisits exigits per a la progressió d'aquest personal es computen a partir de l'inici de la prestació dels serveis a PalmaActiva.

8. Comissió d'avaluació i seguiment

En data 14/12/2023 s'aprovà per Decret Núm. PAC 202300771, la constitució de la comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional.

a) Òrgan de valoració de la carrera professional

1. La Comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional és l'òrgan encarregat de la valoració dels requisits necessaris per accedir als diferents nivells de carrera del personal empleat públic, així com dels requisits necessaris per mantenir anualment el grau o nivell de carrera professional reconegut, i dels criteris d'homologació.

2. La Comissió té caràcter d'òrgan col·legiat, tècnic i especialitzat, i actuarà amb objectivitat, imparcialitat i professionalitat. Hi han d'estar presents els o les representants de personal.

3. La Comissió d'avaluació i seguiment es reunirà en el darrer trimestre de cada any per validar la formació presentada pel personal cada any, bé per mantenir el nivell reconegut, bé per iniciar o progressar en els respectius nivells de carrera, o per homologar el nivell de carrera.

b) Composició i organització de la comissió d'avaluació i seguiment

1. La comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional tindrà una composició paritària, integrada per representants de PalmaActiva i pels membres designats pels sindicats en igual nombre de representants, amb veu i vot.

De forma estable vindrà integrada per 3 representants de cada part.

Per part de PalmaActiva: el/la cap de Recursos Humans, el/la cap de l'àrea Econòmica

Financera, el/la tècnic/a de Recursos Humans.

Per la part sindical: 3 membres del Comitè d'Empresa de PalmaActiva (2 membres d'UGT i 1 membre de CCOO). La composició i el nombre de membres de la Comissió s'ha d'adaptar, en cada cas, als resultats de les eleccions sindicals.

Membres:

  • Presidència: correspondrà sempre a la persona que detenti la capçalia o de l'Àrea de Recursos Humans de PalmaActiva, o en cas de ser vacant qui detenti les seves funcions. La Presidència tindrà vot de qualitat en cas d'empat.
  • Vocalies:
    • El/la cap de l'àrea Econòmica Financera,
    • Un/a tècnic/a de l'àrea de Recursos Humans, que ha de ser designat o designada per la presidència de la Comissió.
    • Tres membres designats o designades pel Comitè d'empresa entre els seus o les seves membres, dels quals 2 seran a proposta d'UGT i 1 a proposta de CCOO. Es poden designar suplents pel mateix procediment
    • Secretaria: correspondrà a una de les vocalies representants de PalmaActiva. Es poden designar suplents pel mateix procediment.

La persona que ocupa la presidència, per si mateixa o a proposta de qualsevol de les vocalies, pot sol·licitar a la comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional que hi assisteixi o que convidi a assistir aquell personal expert i que en funció de la seva especialització, permeti a la Comissió obtenir un millor assessorament, el qual tindrà veu, però no vot.

La persona que ocupi la secretaria realitzarà les convocatòries de les sessions per ordre de la presidència, emetrà les citacions als membres vocals de la comissió, redactarà acta de les sessions de la mateixa i emetrà certificacions dels acords a efectes de la instrucció per l'Àrea de RH dels expedients de sol·licituds dels/de les treballadors/es.

Les parts podran nomenar persones suplents davant qualsevol imprevist que impedeixi l'assistència de les persones titulars. Les persones que supleixen tenen els mateixos drets que les titulars, tot mantenint sempre la Comissió el caràcter paritari.

2. En la primera sessió de la comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional, de data 13/12/2023 s'aprovà el reglament de funcionament intern de la mateixa.

c) Funcions i atribucions generals de la Comissió d'avaluació i seguiment de la Carrera Professional

1. Correspon a la Comissió d'avaluació i seguiment:

  • Participar en l'elaboració i revisió de les bases de les convocatòries anuals
  • Rebre les sol·licituds d'accés, progrés i homologació dels diferents nivells de carrera.
  • Comprovar els requisits i els mèrits de manteniment, accés i progrés al nivell corresponent, així com els criteris d'homologació
  • Estudiar i resoldre les al·legacions o sol·licituds de revisió formulades pel personal avaluat.
  • Elevar a l'òrgan competent una proposta definitiva d'acord sobre l'estimació o la desestimació de la sol·licitud de manteniment, accés, progrés o homologació del nivell corresponent.
  • Vetllar per l'aplicació exacta dels criteris de transparència, objectivitat, imparcialitat i no discriminació al llarg del procés d'avaluació.
  • Elaborar els informes que eventualment sol·liciti l'òrgan competent sobre matèries de la seva competència.
  • En general, qualsevol altra que li atribueixin les normes que li siguin aplicables.

2. Els membres de la Comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional tenen lliure accés a la documentació que sigui necessària per al legítim exercici de les funcions que té encomanades.

3. En l'exercici de les seves funcions, i per al desenvolupament adequat d'aquestes, la Comissió podrà sol·licitar a tot el personal implicat en el procés totes les dades i antecedents que consideri oportuns, així com servir-se de l'assessorament tècnic necessari.

4. Els membres de la Comissió d'avaluació i seguiment de la carrera professional i aquesta en conjunt, així com, si escau, els experts o expertes que els assisteixin, han d'observar el deure de sigil respecte a aquella informació personal que, en legítim i objectiu interès de les funcions encomanades, els hagi estat expressament comunicada amb caràcter reservat.

5. En tot cas, cap tipus de document lliurat a la Comissió pot ser utilitzat fora de l'estricte àmbit d'aquella ni per a fins diferents dels que en varen motivar el lliurament.

9. Resolució

1. La comissió d'avaluació i seguiment emetrà un informe a Recursos Humans qui elevarà proposta de resolució a la Gerència de PalmaActiva, en la qual s'especificarà el personal que havent superat els requisits establerts a la present convocatòria, accedeix a un nou nivell de carrera professional o homologa, així com el personal que no supera els requisits establerts.

2. S'emetrà una resolució de Gerència que contindrà la llista definitiva i en la qual constarà de manera individualitzada l'assoliment o no del nivell de carrera corresponent, especificant en el seu cas, les causes de no assoliment. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web de PalmaActiva.

3. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs administratiu d'acord amb la normativa aplicable. Els efectes de la manca de resolució expressa són desestimatoris, d'acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. Efectes administratius i econòmics derivats del nivell de carrera assolit

1. Els efectes econòmics del reconeixement del nivell de la carrera professional seran efectius, com a màxim, a la nòmina del mes següent de la seva resolució i amb efectes administratius de data de la resolució.

2. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera corresponent a cada nivell és la recollida en el punt 6 de les bases i procediment de la carrera professional horitzontal de PalmaActiva publicat al BOIB Núm. 167 de data 9 de desembre de 2023, la qual estarà sotmesa a les actualitzacions que prevegi anualment la llei pressupostària.

11. Acceptació de les bases

Pel fet de presentar la sol·licitud, la persona interessada accepta les bases de la convocatòria.

 

ANNEX II Criteris de ponderació dels serveis prestats

A l'efecte d'acreditar el nombre de dies de serveis prestats en altres grups/nivells, s'aplicaran els següents criteris de ponderació:

 

Grup I

Nivell TGS

Grup II

Nivell TGM

Grup III/IV

Nivell ADM/TE

Grup IV /V

Nivell AUX

Grup I

Nivell TGS

1

0.70

0.60

0.50

Grup II

Nivell TGM

1

1

0.70

0.60

Grup III/IV

Nivell ADM/TE

1

1

1

0.70

Grup IV /V

Nivell AUX

1

1

1

1

 

ANNEX III Criteris d'avaluació de competències

D'acord al que preveu el punt 5 sobre l'estructura de carrera horitzontal:

“… Aquesta progressió s'avaluarà atenent a dos aspectes: per una part les hores de formació cursades amb aprofitament i/o assistència, i per l'altra, l'avaluació de competències inclosa en el sistema d'avaluació de l'acompliment que PalmaActiva va aprovar per Junta de Govern (Núm. d'acord: JGL_20180912_01_13) en data 12/09/2018 o en el sistema d'avaluació que estigui aprovat i vigent en el moment de la revisió o manteniment del nivell de carrera professional…”.

A continuació es detallen els criteris de valoració i sistemes de puntuació de l'avaluació de competències inclosa en el sistema d'avaluació de l'acompliment de PalmaActiva, aprovat per Junta de Govern (Núm. d'acord: JGL_20180912_01_13) en data 12/09/2018, i que es tindran en compte per a l'avaluació de la progressió en la carrera professional:

1. Criteris de valoració

a) En quant a les competències:

Les competències professionals, són totes aquelles habilitats i aptituds que tenen les persones i que els ajuden a desenvolupar una feina amb èxit.

Cada competència consta de 4 nivells, des de l'1 al 4. El nivell 1 és el nivell més bàsic de la competència i el nivell 4 és el més elevat. Ens basarem amb el diccionari de competències que ja és té elaborat a l'àrea de RH, com a material de suport i imprescindible per a poder fer l'avaluació.

  • Competències transversals: de tota l'organització, de l'àrea o servei. Les competències transversals són totes aquelles habilitats i aptituds que fan que un/a treballador/a desenvolupi de forma eficaç la seva tasca. Les competències transversals serveixen per desenvolupar qualsevol lloc de feina i s'adquireixen a través de diferents contextos (laborals o no). Algunes competències transversals són: treball en equip, responsabilitat, iniciativa, relació interpersonal, disponibilitat per aprendre, habilitats comunicatives, etc. i són comunes a tots els treballadors i treballadores de l'organització i de l'àrea respectivament, tot i que cada lloc de feina requereix preferentment d'unes o d'altres competències transversals per al seu acompliment de manera exitosa.
  • Competències tècniques: del lloc de feina. Aquestes competències són diferents i específiques per a cada lloc de treball. Nivell exigit mínim: nivell 2. Es valorarà a partir del nivell 3 ja que fins al 2 es considera la competència tècnica necessària per a desenvolupar adequadament les funcions del lloc de feina.

b) En quant als objectius

L'objectiu professional marca el camí cap a la consecució d'accions. En aquesta fitxa hem marcat objectius generals per l'àrea o servei a on es treballa i objectius personals del lloc de feina que s'ocupa.

2. Sistema de puntuació

a) Valoració de la persona basada en els valors de PalmaActiva a través de les competències transversals. 20 punts

Competències generals de PalmaActiva. Es valoren un total de tres competències, les mateixes per a tots els llocs de feina.

  • Treball en equip i cooperació: 8 punts
    • nivell I: 2 punts
    • nivell II: 4 punts
    • nivell III: 6 punts
    • nivell IV: 8 punts
  • Compromís amb l'organització: 6 punts
    • nivell I: 2 punts
    • nivell II: 3 punts
    • nivell III: 5 punts
    • nivell IV: 6 punts
  • Flexibilitat/Adaptació: 6 punts
    • nivell I: 2 punts
    • nivell II: 3 punts
    • nivell III: 5 punts
    • nivell IV: 6 punts

b) Valoració de la persona dintre de l'àrea on treballa, a través de competències i objectius. 10 punts.

Objectiu de l'àrea. Té un pes de 5 punts de la valoració total. Es considerarà que s'assoleix o no s'assoleix l'objectiu marcat i serà valorat amb apte o no apte.

Competència transversals de l'àrea. Té un pes de 5 punts

  • nivell I: 1,25 punts
  • nivell II: 2,50 punts
  • nivell III: 3,75 punts
  • nivell IV: 5 punts

c) Valoració de la persona en el lloc de feina, a través de competències i objectius. 54 punts

Objectiu del lloc de feina. Té un pes de 27 punts de la valoració total. Es considerarà que s'assoleix o no s'assoleix l'objectiu marcat i serà valorat amb apte o no apte.

Competència del lloc de feina. Té un pes de 27 punts

  • nivell I: 0 punts
  • nivell II: 0 punts
  • nivell III: 20,25 punts
  • nivell IV: 27 punts

Superació de l'avaluació de competències

L'avaluació de competències per al personal de PalmaActiva s'entendrà superada quan s'obtingui un mínim de 42 punts a l'avaluació de competències de l'any en curs.

Documents adjunts