Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 616737
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia mitjançant la qual es concedeix la subvenció, s’autoritza i es disposa la despesa per a la implementació de plans d’igualtat i l’execució d’accions d’igualtat, foment i assessorament per a la implementació d’aquests plans, s’inadmeten sol·licituds i s’accepten desistiments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1, En data 25 d'abril de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 55 la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 22 d'abril de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria per concedir subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans.

2. Els serveis tècnics de la Direcció General de Treball i Salut Laboral han avaluat les sol·licituds, conforme als criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la convocatòria, i es pot dir que els sol·licitants que figuren en l'annex 1:

- Han presentat la sol·licitud i la documentació del projecte dins el termini previst en la convocatòria.

- Estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Administració tributària, tant estatal com autonòmica.

- Poden ser beneficiaris de la subvenció objecte de convocatòria per la seva naturalesa.

3. En data 17 de juliol de 2024 la Comissió Avaluadora, examinades les sol·licituds, va emetre informe d'avaluació.

4. Els tècnics de la Direcció General de Treball i Salut Laboral han comprovat que els sol·licitants que consten en l'annex 1, en el cas de ser subvencions d'import superior a 30.000 euros, han presentat els certificats emesos per un auditor inscrit en el Registre oficial en el cas de no presentar comptes de pèrdues i guanys abreujats o les corresponents declaracions responsables de compte de pèrdues i guanys abreujat, i queda així acreditat el compliment dels terminis establerts en la Llei 3/2004, per la qual s'estableixen mesures contra la morositat en les operacions comercials, d'acord amb l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, general de subvencions.

5. Els tècnics de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, d'acord amb l'apartat catorzè de la convocatòria, han informat favorablement sobre la concessió de les subvencions descrites en l'annex 1, l'import de les quals s'ha calculat d'acord amb el previst en l'apartat setè de la convocatòria esmentada.

6. Els tècnics de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, d'acord amb l'apartat catorzè de la convocatòria, han informat desfavorablement sobre les sol·licituds de subvenció descrites en l'annex 2, pels motius que s'hi especifiquen.

7. En l'annex 3 figuren els expedients, la sol·licitud dels quals s'ha donat per desistida.

8. La subvenció proposada es distribueix en les quantitats especificades en l'annex 1, per cada beneficiari, en aplicar el 100 % al cost considerat com a elegible (IVA exclòs), segons el que preveu l'apartat setè de la convocatòria de la subvenció, i amb un import màxim subvencionable per beneficiari en els programes 1 i 2 de 7.000 euros, IVA exclòs, i un import màxim subvencionable per beneficiari en el programa 3 de 50.000 euros, IVA exclòs.

9. Hi ha crèdit adequat i suficient per atendre els expedients que figuren en l'annex 1, a les partides pressupostàries 19601 322B01 47000 00 23090 i 19601 322B01 48000 00 23090 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears vigent.

10. Els ajuts concedits en el marc d'aquesta convocatòria constitueixen ajuts d'Estat sotmesos a la norma dels ajuts de minimis, per la qual cosa a aquests beneficiaris se'ls ha d'aplicar la norma dels ajuts de minimis que determina que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys (article 3 del Reglament [UE] núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis ―Diari Oficial de la Unió Europea de 15 de desembre de 2023, DOUE-L-2023-2831―).

11. En data 23 de juliol de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 97 la Proposta de resolució provisional de la directora general de Treball i Salut Laboral de concessió de subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans mitjançant la qual s'aprova la concessió de la subvenció a favor de les entitats que figuren en l'annex 1 i per l'import individual indicat, s'inadmeten les sol·licituds de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 2 i s'accepta els desistiments de les sol·licituds de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 3, i es concedeix un termini de deu dies hàbils perquè els interessats facin, si escau, les al·legacions que considerin oportunes.

12. En data 27 de juliol de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 la Resolució de la directora general de Treball i Salut Laboral de correcció de les errades materials advertides en l'annex 2 de la proposta de resolució provisional de la directora general de Treball i Salut Laboral de 23 de juliol de 2024, mitjançant la qual es concedeixen les subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans per la qual es concedeix un termini de deu dies hàbils perquè els interessats facin, si escau, les al·legacions que considerin oportunes.

13. En data 5 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Umami Beach Calvià, SL, amb NIF B98960255 (expedient IPAI 6/2024) va presentar escrit d'al·legacions a la proposta provisional de concessió de la subvenció en el qual indicava trobar-se al corrent de les obligacions amb l'Administració tributària estatal.

Atès això, s'ha revisat la documentació aportada i s'ha comprovat que efectivament, es troba al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Administració tributària, tant estatal com autonòmica. En conseqüència, s'admet l'al·legació presentada i es proposa la concessió de la subvenció per un import de 7.000,00 euros a l'entitat Umami Beach Calvià, SL amb NIF B98960255.

14. En data 5 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Capó Triay, SL amb NIF B07106966 (expedient IPAI 56/2024) va presentar escrit d'al·legacions a la proposta provisional de concessió de la subvenció en el qual indicava el compliment del requisit previst en l'apartat 2.2 de la convocatòria.

Atès això, s'ha revisat la documentació aportada i s'ha comprovat que l'obligació de tenir elaborat i registrat un pla d'igualtat d'acord amb la Llei orgànica 3/2007 es va generar en data anterior al 31 de desembre de 2023; per tant, incompleix el requisit previst en l'apartat 2.2 de la convocatòria. En conseqüència, no s'admeten les al·legacions presentades per l'entitat esmentada i es proposa la inadmissió de la subvenció.

15. En data 17 d'agost de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 108 la Proposta de resolució definitiva de la directora general de Treball i Salut Laboral mitjançant la qual es concedeixen subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans per la qual s'aprova la concessió de la subvenció a favor de les entitats que figuren en l'annex 1 i per l'import individual indicat, s'inadmeten les sol·licituds de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 2 i s'accepta els desistiments de les sol·licituds de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 3.

16. En data 24 d'agost de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 111 la Resolució de la directora general de Treball i Salut Laboral de correcció de les errades materials advertides en l'annex 1 de la proposta de resolució definitiva de la directora general de Treball i Salut Laboral de 17 d'agost de 2024, mitjançant la qual es concedeixen les subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans.

17.En data 18 de setembre de 2024 la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha informat favorablement els expedients que figuren en l'annex 4, que per raó de la quantia, d'acord amb el que disposa l'article 25 a) del Decret 11/2022, d'11 d'abril, pel qual es regula el règim de control intern que ha d'exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, resten sotmesos a fiscalització prèvia limitada.

Fonaments de dret

1. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

2. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

3. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

4. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

5. El Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de mínims.

6. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

7. La Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

8. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

9. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

11. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12. El Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears.

13. L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació.

14. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024).

15. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig.

16. Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 22 d'abril de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans (BOIB núm. 55, de 25 d'abril de 2024).

17. Informe de la Comissió Avaluadora de data 17 de juliol de 2024.

18. La Proposta de resolució provisional de la directora general de Treball i Salut Laboral de concessió de subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans (BOIB núm. 97 de 23 de juliol de 2024).

19. La Resolució de la directora general de Treball i Salut Laboral de correcció de les errades materials advertides en l'annex 2 de la proposta de resolució provisional de la directora general de Treball i Salut Laboral de 23 de juliol de 2024, mitjançant la qual es concedeixen les subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans (BOIB núm. 99 de 27 de juliol de 2024).

20. La Proposta de resolució definitiva de la directora general de Treball i Salut Laboral mitjançant la qual es concedeixen subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans (BOIB núm. 108, de 17 d'agost de 2024).

21. La Resolució de la directora general de Treball i Salut Laboral de correcció de les errades materials advertides en l'annex 1 de la proposta de resolució definitiva de la directora general de Treball i Salut Laboral de 17 d'agost de 2024, mitjançant la qual es concedeixen les subvencions per a la implementació de plans d'igualtat i l'execució d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans (BOIB núm. 111, de 24 d'agost de 2024).

22. Informe de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 18 de setembre de 2024.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la concessió de la subvenció condicionada a la justificació i realització de les activitats subvencionades, d'acord amb l'apartat setzè de la convocatòria, a les entitats beneficiàries que figuren en l'annex 1, i per l'import individual indicat.

2. Inadmetre les sol·licituds de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 2, per incompliment dels requisits establerts en l'apartat 2.1, 2.2 i 2.3 de la convocatòria.

3. Acceptar els desistiments de les sol·licituds de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 3.

4. Autoritzar i disposar una despesa total de 321.884,74 euros a favor de les entitats que figuren en l'annex 1, amb càrrec a les següents partides pressupostàries del pressupost vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

- 19601 322B01 47000 00 23090: 128.758,45 €

- 19601 322B01 48000 00 23090: 193.126,29 €

 

5. Informar als beneficiaris del següent:

a) El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació a la qual es fa referència en l'apartat setzè de la Resolució de la convocatòria.

b) Les inversions objecte de les sol·licituds han d'estar executades i pagades en el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 d'octubre de 2024 (ambdós inclosos), d'acord amb l'apartat sisè de la convocatòria esmentada.

c) El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i per sol·licitar el pagament de la subvenció finalitza el 10 de novembre de 2024.

d) La documentació a presentar per a la justificació, d'acord amb l'apartat 16.5 de la convocatòria, és la següent:

- Model normalitzat de sol·licitud de pagament i declaració responsable (annex 5).

- Memòria d'actuació justificativa (annex 6).

- Memòria econòmica justificativa (annex 7).

- Compte justificatiu (annex 8).

e) La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableix aquesta Resolució, la modificació significativa del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma determinen la revocació de la subvenció.

6. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució i dels seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article124 de la Llei 35/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació o de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.​​​​​​​

Palma,  (signat electrònicament:24 de setembre de 2024)

El director general d'Empresa, Autònoms i Comerç José Antonio Caldés Capelo Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia i per suplència de la secretària autonòmica de Treball, Ocupació i Diàleg Social(BOIB núm. 67, de 21 de maig de 2024)

Documents adjunts