Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 614127
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual es convoca la inscripció al subprograma Primària Emprèn del programa de formació i innovació educativa IemprènJove

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.Dins el marc dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), s'implanta l'Agenda Balear 2030 com un pla d'acció integral i transformador orientat a afavorir el desenvolupament que definirà les Illes Balears dels pròxims anys. I ho fa dins dels paràmetres de seguiment establerts en el context internacional gràcies a l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, aprovada per l'ONU l'any 2015.

2.Per potenciar el caràcter transformador d'una escola preocupada per la sostenibilitat social i pel desenvolupament integral de l'alumnat des d'una perspectiva de l'aprenentatge entre iguals, adequada als ODS de l'Agenda Balear 2030, és convenient la unificació de les convocatòries de programes de formació i innovació i de programes educatius dels centres.

3.La Instrucció 2/2024 IemprènJove estableix els objectius, modalitat i línia estratègica, destinataris, descripció del programa i activitats, compromisos dels centres, valoració de les sol·licituds, selecció dels centres, etc.

4.Entre el 9 i el 20 de setembre s'ha informat els centres seleccionats que imparteixen educació Primària sobre la possibilitat d'ampliar grups al subprograma Primària Emprèn d'acord amb allò que estableix la instrucció 2/2024.

5.Una vegada informats els centres seleccionats de la possibilitat d'ampliar grups, queden places disponibles per a que hi puguin partipar 10 grups més.

6.Resolució de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 17 de maig de 2024 per la qual s'aproven les bases de la convocat`òria unificada de programes de formació i innovació educativa, programes educatius i del Programa de Millora i Transformació per al curs 2024-2025 adreçada als centres docents sostinguts en fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 21 de maig de 2024).

Fonaments de dret

1.La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

2.La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol de 2016).

4.El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 16 de febrer de 2023).

5.Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3 de 5 de gener de 2024).

6.L'Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d'Hisenda i Pressuposts i del conseller d'Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 148, de 10 de desembre de 2002).

7.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 54, de 6 de maig de 2017), modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.Resolució de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 17 de maig de 2024 per la qual s'aproven les bases de la convocat`òria unificada de programes de formació i innovació educativa, programes educatius i del Programa de Millora i Transformació per al curs 2024-2025 adreçada als centres docents sostinguts en fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 21 de maig de 2024).

9.La Resolució del conseller d'Educació i Universitats del 7 de setembre de 2024, a proposta del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual s'aprova el Pla quadriennal de formació permanent del professorat 2024-2028 (BOIB núm. 119 de 10 de setembre de 2024).

10.La Instrucció 2/2024 IemprènJove del director general de Personal Docent i Centres Concertats per al desenvolupament del Programa IemprènJove per al curs 2024-2025. Aquesta mateixa Intrucció regula la sol·licitud i desenvolupament del programa de formació i innovació educativa IemprènJove, preveu a l'article novè, referent a la selecció de centres, que un cop finalitzat el procés de selecció, si no s'ha arribat al nombre màxim de grups, es podran oferir les places sobrants als centres seleccionats fins a completar el màxim establert.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.Aprovar aquesta convocatòria d'inscripció al subprograma Primària Emprèn.

2.Establir que el termini per presentar les sol·licituds i la documentació és de set dies naturals comptadors des de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

3.Aprovar l'annex I sobre el procediment a seguir per sol·licitar-lo.

4.Ordenar la publicació d'aquesta Resolució  i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 23 de setembre de 2024)

El director general     Ismael Alonso Sánchez

 

ANNEX 1

El programa «IemprènJove» potencia l'autonomia personal, la capacitat de lideratge, la creativitat, el treball cooperatiu i la innovació com habilitats necessàries per potenciar actituds emprenedores que poden conduir a la detecció i la identificació d'oportunitats, posant en valor les pròpies idees que es materialitzen a través dels diferents subprogrames.

Primer Objectius

1. Fomentar la creativitat, la innovació i la responsabilitat social.

2. Impulsar la cooperació entre els alumnes i atendre la diversitat present a les aules.

3. Estimular l'aprenentatge basat en projectes i reptes a través de la pràctica.

4. Emprar tecnologies de la informació i la comunicació com a instrument d'iniciatives emprenedores.

5. Potenciar l'esperit emprenedor i les habilitats per a la vida i adquirir hàbits i conductes de manera autònoma a través del desenvolupament de les capacitats emprenedores.

6. Conscienciar tota la comunitat educativa de la rellevància de les aptituds emprenedores.

Segon Modalitat i línia estratègica

Modalitat de formació: programa d'experiència formativa (PEF).

Línia estratègica corresponent al Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat vigent en el moment de la realització del Programa.

ODS: 5. Igualtat de gènere, 8. Treball digne i creixement econòmic, 10. Reducció de les desigualtats i 12. Consum i producció responsable.

Tercer Destinataris

Centres docents sostinguts amb fons públics dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats que imparteixen ensenyaments no universitaris regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, que imparteixen educació primària, secundària (ESO, ESPA) i Formació Professional en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears durant el curs 2024-2025.

Quart Descripció del programa i activitats

1. Aquest programa es desenvolupa mitjançant la col·laboració del Servei de Formació Permanent del Professorat i l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI).

2. El programa proposa una metodologia en què els alumnes són els protagonistes i el centre del propi aprenentatge, la qual cosa es basa en un treball des de la pràctica en què l'aprenentatge és actiu, cooperatiu i significatiu amb un clar vessant inclusiu, i en què la relació entre el centre educatiu i els esdeveniments de l'entorn més proper és molt present. El paper dels professors en el procés és de suport, assessorament i proposta de reptes.

3. Els centres poden desenvolupar el programa mitjançant el subprograma:

Primària Emprèn – 5è i 6è de Primària

Es proposa un programa en què mitjançant l'educació en habilitats socials i desenvolupament personal el grup classe crearà una cooperativa que estudiarà el seu entorn, detectarà necessitats socioambientals i definirà una idea per a la creació. El grup disposarà de l'assessorament d'un consultor extern al centre especialista en habilitats socials i emprenedoria.

Cinquè Compromisos de la Conselleria d'Educació i Universitats (a més dels inclosos a la resolució conjunta)

1. Col·laborar en la planificació i el desenvolupament de la formació inicial del programa.

2. Impulsar l'elaboració de material didàctic competencial i difusió de bones pràctiques.

3. Col·laborar en l'avaluació del procés i resultats del programa.

4. Participar en el procés de selecció dels Premis IemprènJove.

5. Certificar 30 hores de formació permanent del professorat als docents participants avaluats positivament.

Sisè Compromisos de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, mitjançant l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI)

1. Planificar la formació inicial del programa.

2. Assessorar i orientar en aspectes tècnics propis del programa.

3. Assignar un tutor extern al centre per guiar el procés.

4. Aportar el material didàctic necessari als centres.

5. Avaluar el procés i els resultats del programa.

6. Fer difusió de les bones pràctiques despreses d'aquesta convocatòria.

7. Convocar els Premis Iemprènjove per valorar l'esforç i donar visibilitat als projectes.

Setè Compromisos dels centres (a més dels inclosos a la resolució conjunta)

1. Designar el docent que ha de tutoritzar cada grup classe admès al programa.

2. Els docents participants han d'assistir a les sessions de la formació presencial, participar-hi activament, implementar el programa a l'aula, assistir a les tutories organitzades per l'Institut d'Innovació Empresarial i a les sessions de coordinació i presentar la memòria corresponent.

3. Comunicar per escrit a l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI) qualsevol modificació significativa en l'aplicació del programa.

Vuitè Termini i presentació de la sol·licitud

El termini de presentació de la sol·licitud i la documentació és de set dies naturals comptadors des de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Novè Procediment a seguir per a la presentació de sol·licituds

Els centres educatius interessats poden sol·licitar la participació al programa  a través d'un tràmit obert a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://sfpp.caib.es)

Poden formalitzar la sol·licitud telemàtica mitjançant el sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve,  DNI electrònic o  certificat digital.

En aquesta sol·licitud cada centre hi ha d'adjuntar les dades següents:

a) DADES DEL CENTRE: NIF, CODI, NOM, TELÈFON, ADREÇA ELECTRÒNICA, ADREÇA POSTAL, CODI POSTAL, MUNICIPI, LOCALITAT, ILLA.

b) DADES DEL REPRESENTANT:  NIF, NOM I LLINATGES.

c) PERSONA DE CONTACTE: NIF, NOM I LLINATGES, ADREÇA ELECTRÒNICA I TELÈFON.

Desè Valoració de les sol·licituds

1. Per instruir el procediment derivat d'aquesta convocatòria es constitueix una comissió de valoració integrada pels membres següents:

a) El cap del Servei de Formació Permanent del Professorat, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president.

b) La directora de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears, o la persona en qui delegui.

c) Un tècnic o tècnica de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears.

d) Un assessor o assessora del Servei de Formació Permanent del Professorat, que actuarà com a secretari.

2. La Comissió de Valoració també podrà convocar a les sessions altres persones que, per raons tècniques, estiguin implicades en el programa.

3. Són funcions de la Comissió de Valoració:

a) Examinar les sol·licituds presentades i confeccionar la llista provisional amb els centres admesos.

b) Requerir els sol·licitants perquè completin la documentació preceptiva o que rectifiquin les deficiències detectades a la sol·licitud.

c) Comprovar que els centres compleixen els requisits i les obligacions del programa.

d) Resoldre les al·legacions rebudes  i confeccionar la llista definitiva de centres admesos.

Onzè Selecció dels centres

1. La Comissió de Valoració ha de seleccionar:

a)Un màxim de 10 grups classe per al subprograma Primària Emprèn, amb un màxim de 2 grups classe per centre sol·licitant.

2. La selecció ha de seguir els criteris següents:

a) Centres participants amb dos grups classe

b)Ordre d'inscripció de la sol·licitud de participació

Dotzè ​​​​​​​Resolució del Procediment

Després de resoldre les al·legacions es publicaran les llistes definitives de centres admesos a la web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://sfpp.caib.es)

Tretzè ​​​​​​​Finalització del programa

Una vegada finalitzat el desenvolupament del programa, el professorat que hi participa ha d'emplenar el formulari-memòria a la plataforma digital del programa, que contindrà la informació següent:

— Grau d'assoliment dels objectius plantejats

— Valoració dels professors

​​​​​​​— Valoració del/de la consultor/a del programa

Servei responsable de la coordinació Servei de Formació Permanent del Professorat:  

sfpp@dgpdocen.caib.es

cribotbinimelis@dgpdocen.caib.es    cbergasbauza@dgpdocen.caib.es

Tel. 971 17 77 76  Ext. 62146  Ext. 62302

IDI:  

Alejandra Gelabert De La Rosa (agelabert@idi.es)

Tel. 971 176 161 (iemprenjove@idi.es)