Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 611404
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual s’aprova la convocatòria ordinària per accedir a nous nivells de carrera professional horitzontal del personal funcionari i laboral dels serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data de la signatura electrònica, el director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Antecedents

1. Mitjançant un acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 s'han ratificat els acords del Comitè Intercentres i de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 10 de març de 2023 pels quals s'aproven el desenvolupament de la carrera professional horitzontal en l'àmbit dels serveis generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el desenvolupament de l'àrea de valoració «Bloc III. Aprenentatge, docència i gestió del coneixement», en què es determinen els criteris de valoració i el barem de puntuació aplicables a aquesta convocatòria (BOIB núm. 39, de 28 de març de 2023).

2. Mitjançant un acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 es varen ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 18 d'octubre de 2017 i l'Acord del Comitè Intercentres de 2 d'octubre de 2017 pels quals s'aprova el sistema d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari i laboral dels serveis generals.

Fonaments de dret

1. El punt 20 de l'annex 1 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 preveu el procediment per obtenir nous nivells de carrera professional, el qual s'inicia d'ofici mitjançant l'aprovació d'una convocatòria i ha de tenir una durada màxima de sis mesos. Així mateix, aquest apartat estableix l'obligatorietat que les convocatòries tenguin caràcter anual, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. En aquest sentit, la Direcció General de Pressuposts i Finançament ha informat favorablement, en termes de disponibilitat pressupostària i sostenibilitat financera, sobre l'esborrany de convocatòria ordinària per accedir a nous nivells de carrera professional horitzontal del personal funcionari i laboral dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

2. La disposició transitòria segona de l'annex 1 dels mateixos acords estableix els requisits per poder participar en les quatre convocatòries posteriors a l'assenyalada en la disposició transitòria primera.

Proposta de resolució

Atesos els antecedents exposats i fent ús de les atribucions que les normes vigents em confereixen en matèria de personal, propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Convocar un procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal en desplegament del que disposen els acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria (annex 1).

3. Designar els membres dels comitès de valoració (annex 2).

4. Publicar aquesta Resolució i els annexos a la Intranet corporativa i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb el que estableix l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

(Signat electrònicament: 20 de setembre de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

El director general proposant Antoni Mesquida Bauzà

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular el procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal en desplegament del que disposen els acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023.

2. Àmbit d'aplicació

Pot participar en aquest procediment ordinari, sempre que compleixi els requisits de la base 3, el personal següent:

— Personal funcionari representat en la Mesa Sectorial de Serveis Generals.

— Personal laboral de l'àmbit dels serveis generals previst en el Conveni col·lectiu del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquesta convocatòria no inclou el personal docent que presta serveis en l'àmbit educatiu, el personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, el personal funcionari APD, el personal funcionari adscrit al Servei de Salut procedent de l'extingit Complex Hospitalari de Mallorca, ni el personal laboral propi dels ens esmentats en les lletres b), c), d) i e) de l'article 2.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ni tampoc altres col·lectius de personal la normativa específica dels quals els exclou de l'aplicació d'aquest sistema de carrera.

També en resta exclòs el personal funcionari i laboral procedent d'altres administracions, o de la mateixa Administració autonòmica pertanyent a altres col·lectius, la carrera professional dels quals es regula per acords diferents d'aquests.

De la mateixa manera, queda exclòs de participar en la convocatòria el personal funcionari i laboral que tengui la consideració de propi de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Consell Consultiu de les Illes Balears i que no presti serveis efectius en comissió de serveis o adscripció provisional en l'àmbit dels serveis generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el dia en què acabi el termini per presentar sol·licituds.

3. Requisits

Els requisits que s'estableixen per a aquesta convocatòria són els que fixa la disposició transitòria segona dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 i, concretament, els següents:

a) Estar en situació de servei actiu o en qualsevol de les situacions administratives que s'especifiquen a continuació en la lletra b), en el cos, l'escala, l'especialitat o la categoria professional en què es pretén accedir a un nou nivell de carrera professional.

b) Haver prestat serveis en l'àmbit dels serveis generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears durant el període de temps mínim de cinc anys immediatament anteriors a la data en què acabi el termini per presentar sol·licituds, d'acord amb el que estableix el punt 7.2 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023, de manera contínua o discontínua, en el mateix cos, escala, especialitat o categoria, des de l'accés al nivell de carrera immediatament anterior o des de l'accés al cos, l'escala, l'especialitat o la categoria en el supòsit de sol·licitar l'accés al nivell I.

En els casos de canvi de cos, escala, especialitat o categoria professional prevists en els punts 12 i 14 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023, l'accés a un nivell de carrera es produirà des del nou cos, escala, especialitat o categoria professional si es compleix el temps mínim de cinc anys des del reconeixement del darrer nivell de carrera en el cos, l'escala, l'especialitat o la categoria professional d'origen.

En el cas del personal al qual s'hagi homologat a tots els efectes la carrera professional reconeguda per altres administracions públiques, de conformitat amb els punts 15.1 i 15.3 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023, el període de temps mínim es computa a partir de la data d'efectes administratius que s'estableixi en la resolució d'homologació.

Les situacions administratives següents es tenen en compte a l'efecte del requisit del període de temps mínim i s'assimilen a la situació de servei actiu de la lletra a):

— Servei actiu.

— Serveis especials.

— Excedència forçosa laboral.

— Excedència voluntària per raó de violència de gènere o violència sexual.

— Excedència per cura de familiars.

— Excedència per raó de violència terrorista.

— Expectativa de destinació i excedència forçosa pel transcurs del temps màxim de durada de la situació d'expectativa de destinació.

— Excedència voluntària especial regulada en el Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'altres institucions autonòmiques.

c) Tenir reconegut el nivell immediatament anterior quan es tracti d'accedir als nivells II, III i IV.

d) Haver obtingut una nota mitjana positiva en totes les avaluacions de l'acompliment en les quals s'ha obtingut una valoració vàlida. En el cas de l'avaluació de competències professionals, aquesta nota mitjana ha de ser com a mínim de 3. Per calcular la mitjana s'han de tenir en compte totes les avaluacions obtingudes durant el període que es pren en consideració per accedir al nou nivell de carrera, independentment que siguin positives o negatives.

D'acord amb el punt 6.4 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023, per obtenir la mitjana de totes les avaluacions duites a terme s'ha de dividir la suma de les puntuacions obtingudes en cada avaluació entre el nombre d'avaluacions en les quals s'ha obtingut un informe vàlid, de manera que si una persona no ha obtingut l'informe d'avaluació en algun període no resulti perjudicada per aquesta circumstància.

Per comprovar el compliment d'aquest requisit, es pot consultar el subapartat «Avaluacions 360º» de l'apartat «Expedient personal» del Portal de Serveis al Personal.

D'acord amb el punt 16.3 dels acords esmentats, al personal que, sense cap causa justificada, no hagi avaluat les persones que li hagi assignat el sistema d'avaluació implantat, no li serà comptabilitzat l'any objecte de l'avaluació en el qual ha incomplert l'obligació d'avaluar, a l'efecte del que estableix el punt 7.2 dels acords, des del moment en què es van aprovar.

En el supòsit que en la data en què acabi el termini per presentar sol·licituds no hagi conclòs el procediment relatiu a la VII avaluació de competències professionals, aquest punt no serà aplicable en aquesta convocatòria.

e) Obtenir la puntuació mínima exigida a continuació per a cadascun dels grups, subgrups o nivells professionals en el bloc relatiu a l'aprenentatge, la docència i la gestió del coneixement mitjançant els mèrits assolits durant el període de temps que es pren en consideració per progressar en aquesta convocatòria:

Personal funcionari dels subgrups A1 i A2, així com personal laboral dels nivells 1 i 2: 30 punts.

Personal funcionari dels subgrups C1 i C2, així com personal laboral dels nivells 3 a 6: 20 punts.

Personal funcionari del grup AP i personal laboral dels nivells 7 i 8: 10 punts.

Els criteris de valoració i el barem de puntuació aplicables a aquesta convocatòria són els que estableix l'annex 2 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023, anomenat «Desenvolupament de l'àrea de valoració del bloc III. Aprenentatge, docència i gestió del coneixement».

En relació amb el compliment d'aquest requisit, les persones que vulguin participar en la convocatòria poden sol·licitar al Registre de Personal, fins a la data de finalització del termini per presentar sol·licituds, la inscripció dels mèrits que encara no constin en el seu expedient personal.

L'Administració ha de revisar el compliment dels requisits amb les dades que constin en l'expedient personal dels participants i amb les dades de les quals se n'hagi sol·licitat la inscripció i que pertoqui inscriure en l'expedient dins el termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

Per comprovar el compliment d'aquest requisit, es pot consultar l'apartat «Expedient personal» del Portal de Serveis al Personal.

Per al compliment dels requisits i la valoració dels mèrits es pren com a data de referència el dia en què expira el termini per presentar sol·licituds.

4. Període de temps que s'ha de tenir en compte per complir el requisit de la base 3, lletra e), relatiu al bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement

4.1. Per al personal que no ha participat en cap convocatòria ordinària de carrera professional, s'han de tenir en compte els mèrits obtinguts en els deu anys immediatament anteriors a la data en què acabi el termini per presentar sol·licituds assenyalada en aquesta convocatòria.

4.2. En el cas d'haver accedit a un nou nivell de carrera mitjançant convocatòries anteriors o haver obtingut una homologació de la carrera professional obtinguda en una altra administració, només s'han de tenir en compte els mèrits que s'hagin obtingut durant el període de temps que es pren en consideració per accedir al nou nivell des de l'accés al nivell de carrera immediatament anterior.

5. Procediment

5.1. Termini per presentar les sol·licituds

S'atorguen quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per presentar les sol·licituds de participació mitjançant el tràmit telemàtic disponible a la Intranet corporativa.

Així mateix, dins aquest termini, els participants poden sol·licitar al Registre de Personal, mitjançant el tràmit corresponent, la inscripció dels mèrits relatius a aprenentatge, docència i gestió del coneixement que encara no constin en el seu expedient personal.

L'Administració ha de revisar el compliment dels requisits amb les dades que constin en l'expedient personal de cada participant el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i amb les dades de les quals se n'hagi sol·licitat la inscripció i que pertoqui inscriure en l'expedient dins el mateix termini.

5.2. Vinculació amb les bases

Pel fet de presentar la sol·licitud, la persona participant accepta les bases de la convocatòria.

5.3. Comitès de valoració

Per valorar les sol·licituds presentades es creen dos comitès de valoració:

— Un s'encarrega de les sol·licituds presentades pel personal funcionari dels subgrups A1, A2 i AP, així com de les del personal laboral dels nivells 1, 2, 7 i 8.

Un altre s'encarrega de les sol·licituds presentades pel personal funcionari dels subgrups C1 i C2, així com de les del personal laboral dels nivells 3 a 6.

5.4. Funcions dels comitès de valoració

Els comitès de valoració tenen les funcions següents:

Rebre les sol·licituds presentades.

Comprovar que els sol·licitants compleixen els requisits.

Elevar al director general de Funció Pública les llistes provisionals i definitives de les persones que assoleixen un nou nivell de carrera professional i de les persones a les quals es denega la sol·licitud d'accés al nou nivell.

5.5. Composició i funcionament dels comitès de valoració

Els comitès de valoració estan formats per quatre membres:

Dos membres designats per la consellera de Presidència i Administracions Públiques entre el personal amb experiència professional en l'àrea de recursos humans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Una d'aquestes persones ha d'exercir les funcions de president i l'altra, les de secretari.

Un vocal designat per la Mesa Sectorial de Serveis Generals.

Un vocal designat pel Comitè Intercentres.

Per a cada membre dels comitès de valoració s'ha de designar un titular i un suplent.

En la composició dels comitès de valoració, s'ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels membres.

Els membres del comitè de valoració designats per la consellera de Presidència i Administracions Públiques han de pertànyer, en tot cas, com a personal funcionari de carrera o personal laboral fix, a un grup de titulació igual o superior a la que s'exigeix per ingressar als cossos, les escales o les categories professionals a què corresponen les sol·licituds de reconeixement de nivell de carrera professional que han de valorar.

Els membres dels comitès de valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Perquè un comitè de valoració es constitueixi vàlidament, a l'efecte de dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d'acords, es requereix sempre la presència del president o presidenta i del secretari o secretària, i de la majoria de membres, titulars o suplents.

Els membres dels comitès de valoració estan obligats a mantenir sigil i secret sobre els informes, les avaluacions, les deliberacions i els comentaris fets sobre les persones avaluades.

5.6. Llistes provisionals

Una vegada comprovats els requisits amb les dades ja inscrites en el Registre de Personal, s'ha de publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Intranet corporativa, una resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, que ha de contenir:

— La llista provisional de les persones que accedeixen a un nou nivell de carrera professional, amb indicació del nivell assolit.

— La llista provisional de les persones a les quals es denega l'accés al nivell de carrera, amb indicació del motiu.

Les persones interessades disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per formular al·legacions a les llistes provisionals a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte.

5.7. Llistes definitives

Una vegada resoltes les al·legacions, els comitès de valoració han d'elevar una proposta al director general de Funció Pública, el qual ha de proposar a la consellera de Presidència i Administracions Públiques una resolució amb el contingut següent:

— La llista definitiva de les persones que accedeixen a un nou nivell de carrera professional, amb indicació del nivell assolit.

— La llista definitiva de les persones a les quals es denega l'accés a un nou nivell de carrera, amb indicació del motiu.

Aquesta resolució s'ha de publicar de la mateixa manera que s'indica per a la resolució amb les llistes provisionals.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb el que estableix l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

5.8. Termini per resoldre i efectes

El termini màxim per resoldre aquest procediment és de sis mesos. Els efectes de la manca de resolució expressa són desestimatoris, d'acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

6. Efectes administratius i econòmics derivats del nivell de carrera assolit

El nivell de carrera assolit en aquesta convocatòria té efectes administratius des de l'endemà de la data en què expira el termini per presentar-hi sol·licituds, atès que els requisits i els mèrits es refereixen a aquesta data.

Els efectes econòmics derivats del nivell de carrera assolit en aquesta convocatòria s'han de retrotreure al dia de la publicació de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'apartat 20.1.5 dels acords ratificats per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023.

 

ANNEX 2 Comitès de valoració

Comitè de Valoració dels subgrups A1, A2 i grup AP i dels nivells 1, 2, 7 i 8

President titular: Arnau Ramis Pericàs Presidenta suplent: Amparo Arnao Sáez

Secretari titular: Antonio Font Morey Secretària suplent: Ana María Martínez Cañellas

Vocal 1 titular: Pedro Ródenas Donaire (SINTA) Vocal 1 suplent: Jaime López Noves (CSIF) Vocal 2 titular: Aurora López Garrido (USO) Vocal 2 suplent: Joan Josep Amengual Mayrata (CSIF)

Comitè de Valoració del grup C i dels nivells 3 a 6

Presidenta titular: María del Carmen Calviño Julià Presidenta suplent: Bienvenida Villalobos Roig

Secretari titular: Sebastián Suau Vila Secretària suplent: Eva Molino Grech

Vocal 1 titular: Patrícia Sastre Martín (UGT) Vocal 1 suplent: Yolanda Guardiola García (USO) Vocal 2 titular: Catalina Maria Trias Belmar (CCOO) Vocal 2 suplent: María del Carmen Contell Calabuig (UGT)