Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 610552
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, la Vicesecretaria i Direcció de la Secretaria de la Junta de Govern de l’Ajuntament de Palma, reservada a personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior [21514]

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. L'11 de setembre de 2024 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (GOIBE578947) un ofici de la cap del Servei de Planificació i Provisió de l'Ajuntament de Palma, al qual s'adjunta la Resolució núm. 10605, de 9 de setembre de 2024, signada per la regidora d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior per delegació de Batlia, mitjançant la qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir, pel sistema de lliure designació, la Vicesecretaria i Direcció de la Secretaria de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma, reservada a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior. Les bases que regeixen la convocatòria s'adjunten com a annex de la Resolució esmentada.

2. L'Ajuntament de Palma compleix les condicions que s'estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball esmentat perquè l'ocupi personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.

3. El 13 de setembre de 2024 el Servei de Corporacions Locals va emetre un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.

Fonaments de dret

1. L'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, regula els tràmits especials de procediment en les convocatòries per cobrir els llocs de lliure designació reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. D'acord amb aquest article, el president de la corporació ha d'aprovar les bases, i ha de fer també la convocatòria en el termini màxim de tres mesos des que el lloc es classifiqui com de lliure designació o quedi vacant. Correspon a la comunitat autònoma respectiva la publicació de la convocatòria en el diari oficial corresponent i la tramesa al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat. El president de la corporació ha de resoldre el procediment, donar-ne compte al Ple i trametre la resolució a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

2. L'article 2.2.c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases, que s'adjunten en l'annex d'aquesta Resolució, per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de la Vicesecretaria i Direcció de la Secretaria de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma, reservada a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior.

2. Trametre la convocatòria al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en el termini màxim de deu dies comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament el 17 de setembre de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques 

Antònia Maria Estarellas Torrens 

 

El director general proposant Antoni Mesquida Bauzá

 

ANNEX Bases

1. Objecte de la convocatòria

La convocatòria té per objecte la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de la Vicesecretaria i Direcció de la Secretaria de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma, les característiques del qual, segons la relació de llocs de treball i la plantilla de personal vigents, són les següents:

Corporació: Ajuntament de Palma

Denominació: Vicesecretari/ària i director/a de la Secretaria de la Junta de Govern

Codi: F10080001

Tipus de lloc: Singularitzat

Escala: Habilitació de caràcter nacional

Subescala: Secretaria

Categoria: Superior

Nivell (complement de destí): 30

Complement específic anual: 59.004,82 euros

Sistema de provisió: lliure designació

Nombre de llocs: 1

2. Requisits

Tenir la condició de personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, pertanyent a la subescala de secretaria, categoria superior.

D'acord amb el que estableix l'article 4 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estar en possessió del certificat de coneixements de català del nivell B2 o equivalent.

Els requisits s'han de complir en la data de finalització de la presentació de sol·licituds.

 

3. Forma de provisió

La convocatòria per proveir el lloc de treball convocat es regirà pel sistema de lliure designació, conforme al que disposen els articles 45 a 47 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

4. Participació

Pot participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que compleixi els requisits als quals fa referència la base segona.

La convocatòria es trametrà a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè la publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i posteriorment la trameti a la Direcció General de la Funció Pública del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, a l'efecte de publicar-la en el Butlletí Oficial de l'Estat, d'acord amb l'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

5. Sol·licituds

Les instàncies per participar en aquesta convocatòria s'han d'adreçar al batle de l'Ajuntament de Palma i s'han de presentar per via telemàtica al registre de la Seu Electrònica de l'Ajuntament o en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins els quinze dies hàbils següents a la data de publicació de la convocatòria en el BOE, juntament amb el currículum de la persona aspirant en què constin els títols acadèmics, els anys de servei, els llocs de treball exercits a l'Administració, els estudis i cursos duits a terme i altres mèrits que s'estimi oportú posar de manifest.

Al currículum s'han d'adjuntar els documents acreditatius dels mèrits al·legats.

Tota la documentació s'ha de presentar mitjançant originals o còpies autèntiques en els termes que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A més, les persones interessades han d'enviar un missatge de correu electrònic a l'adreça serveiseleccio@palma.cat en què han d'adjuntar el resguard electrònic de la presentació feta.

6. Llista de persones admeses i excloses

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim de deu dies, es dictarà una resolució provisional de les persones admeses i excloses, que s'exposarà en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Palma, i les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de tres dies des de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució per presentar-hi al·legacions. Quan s'hagin resolt les al·legacions, es dictarà la resolució definitiva de les persones admeses i excloses, que serà publicada en els mateixos termes que la provisional.

7. Resolució

En el mes següent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el president de la corporació o la regidora d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior, per delegació, dictarà, si escau, amb la constatació prèvia de la concurrència dels requisits exigits en la convocatòria i en vista de la trajectòria professional i els mèrits acreditats pels aspirants, la resolució corresponent i en donarà compte al Ple de la corporació i a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, la traslladarà al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública perquè en faci l'anotació corresponent i posteriorment la publiqui en el Butlletí Oficial de l'Estat.

8. Termini possessori

El termini possessori i la presa de possessió s'han d'ajustar al que estableix l'article 41 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

9. Norma supletòria

Per al que no preveuen aquestes bases, cal ajustar-se al que disposa la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i al Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.