Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 606955
Convocatòria d’ajudes per al manteniment de la ramaderia de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2024
En data 30 d'agost de 2024 el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprovar per unanimitat la convocatòria d'ajudes següent:
CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER AL MANTENIMENT DE LA RAMADERIA DE L'ILLA D'EIVISSA, PER A L'ANY 2024
I) Disposicions generals
1. Introducció
El Departament de Promoció Turística i Medi Rural i Marí, Secció d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, ha detectat noves necessitats dins del seu àmbit competencial, i concretament, que la sequera que ha afectat la nostra illa està provocant grans dificultats en el sector ramader en el seu accés a l'alimentació per al seu bestiar.
Això ha estat corroborat pel sector, de la mà de les principals associacions ramaderes de l'illa (ADS de ramat oví d'Eivissa, Federació Pitiüsa de races autòctones, Cooperativa ramadera eivissenca i Apaeef), les quals han traslladat i ratificat la seua preocupació, que la manca de pluja està revertint en la manca de farratges conreats i recollits i que aquesta situació, pels perjudicis que comporta, pot dur a una reducció considerable de les explotacions ramaderes d'Eivissa.
La ramaderia de remugants de la nostra illa està conformada per explotacions amb un cens molt limitat, predominantment de caràcter familiar i altres amb producció animal, però a l'àmbit local, amb un impacte irrellevant sobre el mercat. Aquestes explotacions ramaderes, en la seua gran majoria, tenen una gran dependència de l'autoabastiment de l'aliment necessari per al ramat i els correus no tenen implantació generalitzada del regadiu, amb un aprofitament directe i indirecte dels conreus de cereals, lleguminoses i farratges, que sembren els ramaders i les ramaderes d'Eivissa. Tot això és un punt a favor de l'autoabastiment i la sostenibilitat ambiental, amb reducció de l'empremta de carboni i la disminució del malbaratament de l'aigua dels aqüífers; però també implica una alta dependència de la climatologia per a la seua viabilitat i supervivència. De la mateixa forma, no s'ha de perdre de vista la tasca realitzada per aquestes explotacions en la cura del paisatge i, en general, del medi rural. En aquest sentit, les abelles també suposen un recurs molt important per al medi ambient, garantint la continuïtat en el temps de la natura, mitjançant la pol·linització de les plantes silvestres i conreades. En aquest cas, la bona salut de les caseres està íntimament lligada al bon desenvolupament de la vegetació i la floració de la zona, per la qual cosa la sequera causa una baixada dràstica de les seues reserves de mel, això implica que han de rebre alimentació suplementària per evitar la disminució de la colònia o fins i tot la seua mort, per falta d'aliment.
Sobre la base de les dades publicades pel Govern de les Illes Balears, referent al període de setembre a desembre de l'any 2023, extretes del monitoratge de la sequera a les Illes Balears, mitjançant l'observació satel·litària de la vegetació a partir de l'índex de vegetació de diferència normalitzada (NDVI) i l'índex de condició de la vegetació (VCI), amb la qual es pot comparar l'NDVI actual amb el rang de valors en el mateix període d'anys anteriors.
Aquests índexs mostren un vigor de la vegetació inferior als estadísticament normals durant aquest període, amb uns valors inferiors als esperats a mesura que avança la tardor i l'hivern, fins arribar al mes de desembre marcadament deficitari. Aquesta falta de desenvolupament dels conreus és conseqüència directa de la manca de precipitacions.
Més específicament tenim que a l'illa d'Eivissa: el mes d'octubre va ser molt sec amb un dèficit marcat del NDVI -va ploure 2,5 mm de mitjana, un 96 % menys que la mitjana-; el mes de novembre les condicions de dèficit en el desenvolupament de la vegetació es va agreujar, amb un període extremadament sec -va ploure 1,0 mm, un 98% menys que la mitjana-; i el mes de desembre es va caracteritzar per la generalització de mancances molt significatives en el desenvolupament de la vegetació, ja que va ser un mes molt sec per manca de precipitacions, va ploure 5,3 mm, quan la precipitació mitjana és de 57,4 mm, fet que representa un 91% menys que la mitjana.
Aquesta manca de precipitacions juntament amb un augment de la temperatura mitjana de 2,2 ºC el mes d'octubre, el mes de novembre un increment d'1,6 ºC i el mes de desembre un increment de 0,9ºC, va repercutir sobre el cicle vegetatiu dels cultius, ja que les llavors, durant la germinació al sòl, no varen tenir la humitat suficient per fer-ho o no han pogut absorbir suficient aigua del sòl per al correcte desenvolupament del gra i per la producció de biomassa; sent els cultius de cereals, lleguminoses i farratges els més afectats per la sequera en aquest interval de temps.
Per una altra banda, segons les dades extretes del Sistema de información agroclimática para el Regadío de l'estació meteorològica del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, situada a Santa Gertrudis de Fruitera del municipi de Santa Eulàlia des Riu, durant els darrers mesos es corrobora que Eivissa ha patit una disminució de la precipitació que ha rebut l'illa, continuant durant l'inici de l'any 2024.
Si prenem com a referència la precipitació dels primers tres mesos de l'any 2024, hi ha hagut una disminució de la precipitació total d'un 63% i un 70% en precipitació efectiva (part de la precipitació que contribueix al creixement de la planta) respecte al mateix període de l'any 2023. Si bé el mes d'abril de 2024 s'han produït precipitacions, des de l'abril al mes de juny no ha existit una recuperació substancial. Així doncs, s'ha mantingut el dèficit hídrid; amb una disminució, des del mes de setembre de 2023 al mes de juny de 2024, d'un 66,45% de la precipitació total acumulada i d'un 68,24% de la precipitació efectiva acumulada.
Així doncs, les dades analitzades indiquen que la gran sequera que ha patit l'illa d'Eivissa durant els darrers 10 mesos ha afectat greument els principals conreus destinats a l'alimentació animal, amb la pèrdua de les sembres realitzades i la manca d'aliment per als propers mesos; per la qual cosa l'efecte negatiu d'aquesta situació pluviomètrica crítica a nivell mediambiental també pot tenir una afectació directa a la viabilitat i la supervivència de les ramaderies de l'illa, amb l'abandonament d'explotacions i la disminució de la cura mediambiental que proporcionen aquestes, fet que suposaria un efecte sinèrgic negatiu per al nostre territori. D'altra banda, dins l'afectació del sector, també s'han de prendre en consideració els desavantatges de la insularitat, que genera un conjunt de perjudicis i inconvenients afegits, també a les ramaderies.
Per tot això, sobre la base de la necessitat real detectada i la voluntat expressa de donar suport a l'activitat agropecuària, s'ha considerat convenient establir la present convocatòria d'ajudes, amb dues línies diferenciades, amb l'objectiu general de pal·liar l'efecte negatiu que ha suposat una climatologia tan adversa, que posa en perill la supervivència de les explotacions ramaderes de la nostra illa; i l'objectiu específic de fomentar el manteniment de les ramaderies a l'illa d'Eivissa, sobre la base de la sostenibilitat i dels beneficis que comporten per a la cura del medi natural d'Eivissa. En aquest sentit, es pretén donar cobertura a explotacions d'una capacitat mínima, sobre la base de les majors càrregues que suporten i les repercussions en la seua viabilitat.
Per tot això, la present convocatòria està encaminada a fomentar el manteniment de la ramaderia a l'illa d'Eivissa, pal·liant l'efecte negatiu que ha suposat una climatologia tan adversa i que es veurà agreujada durant el període estival, pel dèficit de la collita sembrada en tardor-hivern.
Aquesta convocatòria preveu dues línies d'ajuda:
2. Normativa d'aplicació
La present convocatòria es regeix a l'empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 Ext., de 30-06-2011), de conformitat amb el vigent Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 (BOIB núm. 176 de 30-12-2023) i amb el Pla estratègic de subvencions per als anys 2023-2025 (aprovat per acord del Consell Executiu en data 23 de gener de 2023 i publicat al BOIB núm. 12, de 26-01-23), així com, supletòriament, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
3. Consignació pressupostària
La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és 300.000,00 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47900 del Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2024.
En el cas que, dins del mateix capítol, una línia no exhaureixi el pressupost que s'estableixi, s'imputarà la quantia sobrant a la línia que s'hagi exhaurit publicada en aquesta mateixa convocatòria.
4. Iniciació, instrucció i resolució de les sol·licituds
a) L'òrgan competent per aprovar la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposa l'article 28 m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars; l'article 10.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la base sisena de les Bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa; així com el Decret de Presidència núm. 2023000467, de data 28 de juny de 2023, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29 de juny de 2023); i el Decret de Presidència núm. 2019000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm.88, de 29 de juny de 2023).
b) El Departament competent en matèria d'Agricultura serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe, en el seu cas, de l'òrgan col·legiat –comissió avaluadora–, formularà proposta de resolució provisional, la qual es notificarà a les persones interessades i se'ls concedirà un termini de deu dies per presentar-hi al·legacions, documents i/o justificacions que estimin pertinents; es prescindirà del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les esgrimides pels interessats; en aquest cas la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions formulades, en el seu cas, per les persones interessades, es formularà proposta de resolució definitiva, la qual expressarà la persona sol·licitant o relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, així com la quantia, tot especificant, si és el cas, la seua avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Les ajudes es concediran mitjançant Decret de Presidència atès que a més de les facultats pròpies que li són atribuïdes legalment, exerceix la titularitat del Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí.
c) Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert al punt 8è d'aquestes disposicions generals, al Registre General d'Entrada al Consell Insular d'Eivissa, així com també en qualsevol altre punt de conformitat amb l'establert en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es podran registrar les sol·licituds via telemàtica a la mateixa seu electrònica d'aquesta Corporació (https://seu.conselldeivissa.es), habilitada per a aquesta finalitat, de conformitat amb el previst a l'article 14 de l'esmentada Llei, on es podrà obtenir el model de sol·licitud; així mateix, estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb el Consell Insular d'Eivissa per a la realització de qualsevol tràmit en relació amb el present procediment administratiu les persones que s'indiquen al citat article 14, al seu punt segon. Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i s'estampilli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la de presentació en el Registre General d'Entrades de la referida Corporació. Si la sol·licitud es presentàs en un lloc diferent del Consell Insular d'Eivissa, les persones sol·licitants de la subvenció hauran d'enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud amb el segell d'entrada, dins el termini, al correu electrònic del Departament agricultura@conselldeivissa.es, en les 24 hores següents, com a màxim, de la finalització del termini hàbil. Les sol·licituds presentades fora dels terminis esmentats anteriorment no s'admetran en la present convocatòria.
Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d'Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la recepció del requeriment corresponent.
Si en aquest termini la persona interessada no realitza la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d'Eivissa entendrà que aquesta desisteix de la seua petició, amb una resolució prèvia, tot això de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds d'ajuda s'hauran de resoldre i notificar en el termini màxim de tres mesos, comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la petició s'haurà d'entendre desestimada. La notificació de la resolució es realitzarà d'acord amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40, 41, 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Així mateix, aquesta notificació es podrà realitzar mitjançant publicació al BOIB segons el que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la qual es publicarà al tauler d'anuncis i edictes electrònic del Consell Insular d'Eivissa.
Per raons d'eficàcia i eficiència procedimental, cada línia d'ajudes es tramitarà com un subexpedient respecte de l'expedient matriu de la present convocatòria d'ajudes.
5. Comissió avaluadora
Es crea una comissió avaluadora per a la valoració de les sol·licituds presentades en virtut d'aquesta convocatòria; li correspondrà examinar i seleccionar les sol·licituds presentades, així com emetre un informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució a l'òrgan concedent a través del Departament instructor.
La comissió avaluadora actuarà d'acord amb el que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB número 100 Ext., de 30-06-2011), de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024, així com supletòriament per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La comissió avaluadora estarà integrada pel president: Sr. Francisco Javier Marí Álvarez, substitut: Sr. Francesc Castellà Virgili; secretària: Sra. María José Cardona Muñoz, substituta: Sra. Carmen Roig Cardona; vocal: Sr. Jordi Masip Guiu, substitut: Sr. Joan Riera Planells; vocal: Sr. José Antonio Domínguez Sánchez, substituta: Sra. Júlia Torres Gregorio; vocal: Sra. Eva María Tur Torres, substitut: Sr. Alejandro Montero Guasch.
6. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles entre si.
Les ajudes no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajudes en exercicis posteriors.
L'import de les subvencions o ajudes que es concedeixin no poden superar en cap cas, de forma aïllada o en concurrència amb altres ajudes, el cost de l'activitat subvencionada.
7. Requisits i obligacions de les persones sol·licitants
A) Requisits
Les persones (físiques o jurídiques) sol·licitants de les ajudes que es preveuen en la present convocatòria hauran de complir els següents requisits generals:
a. Estar al corrent de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa. El Consell Insular d'Eivissa comprovarà d'ofici aquest requisit una vegada formulada la sol·licitud d'ajuda.
b. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'AEAT, amb la hisenda autonòmica. i amb la Seguretat Social.
c. L'àmbit territorial de l'activitat de les persones beneficiàries serà l'illa d'Eivissa.
d. Els requisits específics que es detallen en aquesta convocatòria al punt següent.
e. No podran ser beneficiàries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; prohibicions que en el Text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estan recollides als apartats 1 i 2 del seu article 10. Tampoc, a més, les empreses i entitats que es trobin en els supòsits que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
B) Obligacions
Les persones (físiques o jurídiques) beneficiàries hauran de complir les obligacions previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en cas d'incompliment s'aplicarà el règim sancionador previst al títol IV de l'esmentada llei. Obligacions que en el Text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estan recollides en el seu article 11, estant previst el règim sancionador en el títol V del Text refós. Així mateix, hauran d'acceptar els compromisos i les obligacions establerts en la present convocatòria, així com els previstos amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
De la mateixa manera, les persones (físiques o jurídiques) titulars de les explotacions ramaderes beneficiàries es comprometen a mantenir el cens ramader mínim fins el 31/10/2024.
8. Sol·licitud i documentació a adjuntar
Sol·licitud
Per a cada una de les línies d'ajudes hi ha un imprès de sol·licitud que consta a l'Annex I, disponible a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), en la qual constaran les següents declaracions responsables:
de complir amb els requisits d'accés a la convocatòria i de compromís de mantenir-los durant el període inherent al reconeixement del dret, i de disposar de la documentació que així ho acredita; de conèixer les condicions establertes per la normativa vigent per a la concessió d'ajudes que es demana; de no incórrer en les prohibicions i els supòsits que s'esmenten en el punt 7.A de les disposicions generals; de sol·licituds i/o concessió de subvencions pel mateix concepte a una altra administració pública o entitat privada (en el cas d'haver-la sol·licitat i/o concedit, s'haurà d'indicar la quantia corresponent); de compliment amb les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i davant la hisenda autonòmica, amb el compromís de mantenir el compliment d'aquest requisit durant el període de temps inherent al reconeixement o l'exercici del dret al cobrament de la subvenció, i, de veracitat de totes les dades contengudes en la sol·licitud.
Així mateix, en aquesta sol·licitud constaran els següents compromisos: de dur a terme les actuacions objecte d'aquesta convocatòria amb subjecció a les disposicions que s'hi estableixen, a les bases reguladores i a la resta de la normativa aplicable; de facilitar la documentació i/o inspeccions que es duguin a terme des del Consell Insular d'Eivissa per tal de comprovar el compliment de tots els punts d'aquesta convocatòria; d'acreditar davant la Secció d'Agricultura el compliment dels requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir l'ajut, i d'adoptar les mesures necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat.
El període per presentar les sol·licituds comptarà des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB i finalitzarà el 31 d'octubre de 2024.
Documentació:
A més de la que s'especifica en cada línia de subvenció, s'aportarà la documentació següent:
a. Sol·licitud. La sol·licitud d'ajuda presentada haurà d'anar signada i suposarà l'assumpció de les declaracions abans esmentades, així mateix, es podrà autoritzar expressament el Consell Insular d'Eivissa la comprovació del compliment dels requisits establerts a l'apartat 7.A.b de les disposicions generals mitjançant certificats telemàtics, sempre que tècnicament sigui possible. En un altre cas s'haurà d'aportar la certificació en els termes previstos. Podrà simplificar-se l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'AEAT, amb la Seguretat Social i amb la hisenda autonòmica, mitjançant la presentació de declaració responsable, en els casos que descriu l'article 24 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En el cas que l'ajuda sol·licitada superi els 3.000 € s'hauran d'incorporar a l'expedient els corresponents certificats que acreditin aquests aspectes.
En el cas que la sol·licitud d'ajuda es presentàs mitjançant representant, s'haurà d'acreditar fefaentment aquesta representació amb la documentació pertinent.
b. Imprès de sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, disponible al catàleg de tràmits dins l'àmbit de Tresoreria de la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
c. En el cas de persones jurídiques, acord de l'òrgan competent en què s'aprova la sol·licitud de subvenció al Consell Insular d'Eivissa.
d. Còpia de la resolució de concessió i/o pagament en el cas d'haver sol·licitat subvenció pel mateix concepte a una altra administració pública o entitat privada, si pertoca.
e. Certificat de residència fiscal emès per les autoritats competents en el país de residència, en el cas de no tenir aquesta residència en territori espanyol.
En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica, també s'ha d'aportar:
No serà necessari presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics. D'altra banda, si s'han tramitat o s'estan tramitant altres expedients al Consell Insular d'Eivissa, i ja s'ha presentat algun dels documents que es requereixen, no serà necessari aportar-lo de nou i n'hi ha prou que s'esmenti l'expedient en què consta; no obstant això, l'acreditació de facultats ha de ser vigent a la data en què es presenta la sol·licitud, la qual s'haurà de fer constar i acreditar mitjançant el document corresponent. El Consell Insular d'Eivissa podrà verificar d'ofici el DNI de la persona sol·licitant o representant, així com els altres documents acreditatius de compliment dels requisits establerts. En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al Consell Insular per a l'obtenció d'aquesta identificació així com els altres documents escaients, s'haurà d'aportar un document de denegació i la documentació que calgui, tot d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El Consell Insular d'Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri per avaluar correctament la sol·licitud
9. Selecció de les persones beneficiàries
La selecció de les persones beneficiàries es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en cada línia d'ajuda d'aquesta convocatòria.
La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva; pel que, en el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en cada línia d'ajuda d'aquesta convocatòria, es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient i adequat en l'aplicació corresponent, ampliació que es publicarà en el BOIB. En el cas que no sigui possible l'increment del crèdit, es reduiran totes i cada una de les sol·licituds amb dret a ajuda en el mateix percentatge unitari resultant de l'ajust pressupostari.
Les persones beneficiàries hauran d'adoptar les mesures de difusió de la subvenció atorgada pel Consell Insular d'Eivissa, segons s'especifiqui en cada una de les línies de subvenció. L'incompliment d'aquesta obligació constitueix un dels supòsits de reintegrament de la subvenció atorgada.
10. Justificació i pagament de la subvenció
Les persones beneficiàries comunicaran i justificaran al Departament competent en matèria d'agricultura l'acabament de les actuacions objecte de l'ajuda mitjançant la sol·licitud de pagament, tot acompanyant-hi la documentació justificativa que s'indica a cada línia d'ajudes. A més, s'aportarà justificant de les mesures de publicitat relatives al finançament públic per part del Consell Insular, segons disposa cada línia d'ajuda; tot això una vegada finalitzada l'actuació i fins al dia 31 d'octubre de 2024, tret que a la línia específica s'indiqui un altre termini.
El pagament de la subvenció es tramitarà una vegada que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant i que s'hagi comprovat el compliment de les actuacions objecte de la subvenció, mitjançant la corresponent resolució de pagament emesa per la Presidència del Consell Insular, la qual es notificarà en la forma establerta en cada una de les línies d'ajuda d'aquesta convocatòria, i d'acord amb el que es preveu al punt 4 d'aquestes disposicions generals.
11. Revocació de la subvenció, reintegrament i règim sancionador
Serà procedent la revocació de la subvenció quan la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos adquirits als quals es troba condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió i/o pagament de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i/o de pagament, i és procedent el reintegrament de les quantitats rebudes indegudament, tot tenint en compte el que disposa el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions referent al reintegrament de subvencions, i el que preveu el seu títol IV referent al règim sancionador; supòsits d'igual manera previstos als articles 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, així com al seu títol V referent al règim sancionador.
Per a l'avaluació i el càlcul del decrement de l'aportació econòmica es tendran en compte el següent indicador, el grau de compliment del requisit de manteniment del cens ramader: el percentatge de decrement del cens entre el cens a la declaració anual obligatòria i el cens a data de finalització del període de justificació de la subvenció, amb un marge acceptable de diferència de fins el 5%; tot això, excepte en cas de força major o en circumstàncies excepcionals que es determinen a continuació:
a. Mort de la persona beneficiària o per la seva desaparició.
b. Incapacitat laboral de llarga durada de la persona beneficiària.
c. Catàstrofe natural greu que hagi afectat seriosament a l'explotació.
d. Destrucció accidental de locals de l'explotació destinats al bestiar.
e. Epizoòtia, reconeguda per l'autoritat competent, que hagi afectat una part o la totalitat del bestiar de l'explotació de la persona beneficiària.
f. Pèrdua o mortalitat d'una part o la totalitat dels animals, deguda a una malaltia o a danys produïts per la fauna silvestre o domèstica, justificat mitjançant un certificat veterinari o denúncia interposada davant l'autoritat competent.
g. Expropiació de la totalitat o d'una part important de l'explotació, si aquest esdeveniment no era previsible el dia en què es va presentar la sol·licitud.
No obstant això, tot el que s'ha exposat queda condicionat al compliment, per part de la persona beneficiària, de l'obligació de notificar al Consell Insular d'Eivissa els casos de força major o les circumstàncies excepcionals, amb les proves pertinents, en el termini dels quinze dies hàbils següents a la data en què el beneficiari o el seu drethavent estigui en condicions de fer-ho.
12. Publicitat i vigència
L'acord d'aprovació d'aquesta convocatòria es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), així com el seu extracte, tal com estableixen els articles 17.3. i 20.8. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la vista del que disposen el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel que es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, i el títol III del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB. Així mateix, aquest acord es publicarà en el BOIB, s'exposarà al tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa, i s'anunciarà en dos diaris locals, tot d'acord amb el que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB i les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa. Entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el BOIB.
Quant a la publicitat de les subvencions atorgades, tot d'acord amb el que estableixen l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, es remetrà a la BDNS informació sobre les resolucions recaigudes en els termes que exigeix l'article 20 de la llei general de subvencions esmentada.
13. Règim de recursos
L'acord del Consell Executiu pel qual s'aprova aquesta convocatòria no exhaureix la via administrativa i es podrà interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seua publicació en el BOIB; tot això d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i amb l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Així mateix, els acords que adopti la Presidència del Consell Insular en virtut d'aquesta convocatòria d'ajudes exhaureixen la via administrativa, i de conformitat amb l'establert als articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i amb l'article 146 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, contra aquests acords es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de recepció de la seua notificació, o bé un recurs contenciós administratiu, en virtut del que preveuen els articles 8, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14-07-1998), davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent a la recepció d'aquesta notificació. En cas que s'optàs per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que aquell s'hagi resolt expressament o s'hagi produït la seua desestimació presumpta. I tot això, sense perjudici que es pugui exercir, si escau, qualsevol altre que consideri pertinent.
II) Línies d'ajuda
a) Línia A. Ajudes per al manteniment de la ramaderia d'Eivissa, mitjançant les cooperatives agrícoles
1. Objecte
L'objectiu específic és fomentar el manteniment de la cabanya ramadera de l'illa d'Eivissa, per part de les persones titulars de ramaderies amb remugants (boví, oví i cabrum) i porcí de l'illa d'Eivissa, a través de les cooperatives agrícoles de l'illa d'Eivissa, pal·liant l'efecte negatiu causat per la greu sequera que s'ha patit.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 100.000,00 € (cent mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100 47900.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les cooperatives agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d'actuació territorial estigui ubicat a Eivissa.
b. Que estiguin legalment constituïdes.
c. Que estiguin inscrites en el registre de cooperatives corresponent.
d. Que acceptin els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
Es considerarà procedent la selecció dels expedients tenint en compte l'adequació de la sol·licitud a l'objectiu i les condicions d'aquesta convocatòria.
4. Activitats objecte de l'ajuda
Es subvencionarà el manteniment del cens ramader de l'1 de juliol al 31 d'octubre de 2024 de les explotacions de l'illa d'Eivissa, amb unitats de remugants (boví, oví i cabrum) i/o porcí; que comptin amb un cens mínim, segons l'espècie ramadera, de:
Les limitacions de les quantitats subvencionables a cooperatives beneficiàries d'aquest ajut i per persones titulars d'explotacions ramaderes que en siguin beneficiàries, són:
a. En cap cas, la quantia total subvencionada, per ramader/a, podrà excedir els 3.000,00 €.
b. El màxim de subvenció per cooperativa agrícola sol·licitant és de 70.000,00 €.
c. Només se'n poden beneficiar persones titulars d'una explotació ramadera.
d. Aquesta ajuda és incompatible amb qualsevol altra ajuda que pels mateixos conceptes i període atorgui aquesta o una altra administració pública, o entitat privada. És a dir, si una persona és beneficiària o sol·licitant d'aquesta línia d'ajudes, en cap cas no es podrà incloure com a persona beneficiària en la Sublínia B d'Ajudes per al manteniment de la ramaderia d'Eivissa.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria.
5.1. Les sol·licituds hauran de contenir, els punts següents:
a. Nom de la cooperativa i número de NIF.
b. Nom del/de la representant i número de DNI.
c. Domicili social, a efectes de comunicacions, i telèfon.
d. Acceptació dels compromisos derivats d'aquesta convocatòria i de les bases reguladores de les ajudes, per part de la cooperativa sol·licitant.
e. Fer constar que la documentació que no presenta es troba vigent i en quin expedient consta del Departament d'Agricultura.
f. Total de subvenció sol·licitada.
5.2. A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació i declaracions que s'esmenta al punt 8 de les disposicions generals, la següent:
a. Acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
b. Còpia dels Estatuts o dels reglaments inscrits en el registre corresponent, així com del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre corresponent.
c. Memòria de les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa.
d. Declaració responsable signada, per cada una de les persones titulars d'explotacions ramaderes, on constin la següent informació:
A més s'haurà de declarar conforme compleixen els requisits establerts, i més concretament:
La declaració haurà d'anar acompanyada de la còpia de la cartilla ramadera renovada el 2024.
e. Certificat emès per la cooperativa sol·licitant, especificant la informació de cada persona titular de les explotacions ramaderes beneficiàries, junt amb els imports de subvenció unitaris per cadascuna; així com el mètode pel qual es realitzarà l'acte de repercutir la subvenció percebuda damunt aquestes persones, indicant el tipus d'alimentació que s'ha adquirit, les dates i la quantia de la base imposable en cada cas.
6. Règim de les ajudes
La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva.
Els animals susceptibles de ser subvencionables es corresponen amb la següent població:
L'import de les ajudes que es podran concedir a les cooperatives agràries, per a les persones titulars de ramaderies de l'illa d'Eivissa és d'un màxim de:
7. Instrucció, selecció i valoració
La instrucció es farà d'acord amb el que disposa el punt 4.b de les disposicions generals.
La comissió avaluadora desenvoluparà les funcions descrites a l'apartat 5 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
8. Obligacions de les cooperatives beneficiàries
Les cooperatives beneficiàries estan obligades a:
a. Dur a terme les actuacions per a les quals se'ls ha concedit l'ajut.
b. Recaptar i acreditar el compliment dels requisits i l'assumpció de compromisos, per part de totes aquelles persones beneficiaries de les ajudes.
c. Recaptar la documentació necessària per acreditar, davant el Consell Insular d'Eivissa, el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s'exigeix per concedir les ajudes.
d. Repercutir l'ajuda percebuda damunt les persones titulars que han presentat la documentació pertinent per poder-ne ser beneficiàries.
e. Donar a conèixer la convocatòria d'ajudes a les seues persones associades.
f. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d'Eivissa, així com facilitar tota aquella informació que aquesta institució els requereixi per tal de comprovar el compliment de tots els punts d'aquesta convocatòria.
g. Fer difusió de la subvenció atorgada pel Consell Insular d'Eivissa, mitjançant xarxes socials i/o pàgina web.
h. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
9. Justificació i pagament de la subvenció
El termini per acreditar la realització de les activitats subvencionables és el mateix termini de presentació de les sol·licituds.
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant, així com acreditació de les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa, i que s'hagi comprovat el compliment dels requisits establerts; la qual cosa es constatarà mitjançant informe emès per l'òrgan instructor.
El Consell Insular d'Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
S'efectuarà un sol pagament una vegada que s'hagi lliurat l'informe final.
b) Línia B. Ajudes per al manteniment de la ramaderia d'Eivissa.
1. Objecte
L'objectiu específic és fomentar el manteniment de la cabanya ramadera de l'illa d'Eivissa, per part de les persones titulars de ramaderies amb remugants (boví, oví i cabrum), porcí, apicultura i/o avicultura, de l'illa d'Eivissa, pal·liant l'efecte negatiu causat per la greu sequera que s'ha patit.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 200.000,00 € (dos-cents mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100 47900.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les persones, físiques o jurídiques, que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d'actuació territorial estigui ubicat a Eivissa.
b. Que siguin titulars d'explotacions ramaderes ubicades a l'illa d'Eivissa, amb unitats de remugants (boví, oví i cabrum), porcí, apicultura i/o avicultura, correctament inscrites en el registre corresponent.
c. Que l'explotació ramadera, de la qual són titulars, compti amb els censos mínims, segons cada espècie ramadera, en base a l'establert al punt 4.
d. Que acceptin els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
4. Activitats objecte de l'ajuda
Es subvencionarà el manteniment del cens ramader de l'1 de juliol al 31 d'octubre de 2024 de les explotacions de l'illa d'Eivissa, amb unitats productives de remugants (boví, oví i cabrum), porcí, apicultura i/o avicultura; que comptin amb un dels següents censos mínims, d'alguna de les espècies ramaderes:
En el cas de demanar ajuda per més d'una espècie, per aquestes altres, hauran de comptar amb els següents censos mínims, segons l'espècie:
Les limitacions de les quantitats subvencionables d'aquest ajut, a persones titulars d'explotacions ramaderes, són:
a. En cap cas, la quantia total subvencionada, per ramader/a, podrà excedir els 9.000 €.
b. Aquesta ajuda és incompatible amb qualsevol altra ajuda que pels mateixos conceptes i període atorgui aquesta o una altra administració pública, o entitat privada. És a dir, si una persona és beneficiària o sol·licitant d'aquesta línia d'ajudes, en cap cas no es podrà incloure com a persona beneficiària en la Sublínia A d'Ajudes per al manteniment de la ramaderia d'Eivissa, mitjançant les cooperatives agrícoles.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància en la forma establerta a les bases reguladores i en aquesta convocatòria.
Les sol·licituds hauran de contenir, com a mínim, els punts següents:
a. Nom i llinatges, o raó social, de la persona titular de l'explotació sol·licitant, i número de DNI/NIF; i nom, llinatges i DNI de la persona representant, si pertoca.
b. Domicili social, a efectes de comunicacions, i telèfon.
c. Codi REGA de l'explotació ramadera.
d. Espècie ramadera i número d'animals subvencionables:
e. Declaració responsable conforme compleixen els requisits establerta la línia d'ajudes, i:
f. Autoritzar al Consell Insular d'Eivissa a consultar la informació que consta a la seva cartilla ramadera i totes aquelles dades del registres ramaders que siguin necessaris per constar el compliment dels termes establerts a la present línia d'ajudes.
g. Fer constar que la documentació que no presenta es troba vigent i en quin expedient consta del Departament d'Agricultura.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta al punt 8 de les disposicions generals, la següent:
a. DNI/NIF de la persona sol·licitant.
b. DNI de la persona representant i document acreditatiu de representació, si pertoca.
c. Declaració responsable de no haver sol·licitat ni tenir concedida cap de subvenció, pel mateix concepte i període, a una altra administració pública o entitat privada.
Es considerarà procedent la selecció de les sol·licituds tenint en compte la seua adequació a l'objectiu i les condicions d'aquesta convocatòria.
6. Règim de les ajudes
La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva.
Els animals susceptibles de ser subvencionables es corresponen amb la següent població:
Els imports màxims de les ajudes que es podran concedir, als diferents animals subvencionables, en concepte de manteniment del cens ramader per part de les persones titulars de ramaderies de l'illa d'Eivissa, són els següents:
En el cas que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en el punt 2 d'aquesta sublínia d'ajuda, es tendrà en compte el que s'estableix al punt 9 de les disposicions generals; es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient i adequat en la partida corresponent; en el cas que no sigui possible l'increment del crèdit, es reduiran proporcionalment totes i cada una de les sol·licituds amb dret a ajut.
7. Instrucció, selecció i valoració
La instrucció es farà d'acord amb el que disposa el punt 4.b de les disposicions generals.
La comissió avaluadora és l'òrgan instructor, la qual desenvoluparà les funcions descrites a l'apartat 5 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries estan obligades a:
a. Dur a terme les actuacions per a les quals se'ls ha concedit l'ajut: Mantenir el cens ramader durant el període indicat, mínim fins el 31/10/2024.
b. Acreditar davant el Consell Insular d'Eivissa el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s'exigeix per a la concessió de les ajudes.
c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d'Eivissa, així com facilitar tota aquella informació que aquesta institució els requereixi per tal de comprovar el compliment de tots els punts d'aquesta convocatòria.
d. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
e. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la realització de les activitats subvencionables de la present línia d'ajudes, dins del termini de presentació de les sol·licituds, junt amb la documentació requerida.
f. Fer difusió de la subvenció atorgada pel Consell Insular d'Eivissa, mitjançant almenys un dels mitjans següents: xarxa social, pàgina web, premsa i altres mitjans de divulgació ja sigui de forma individual o a través de tercers, o mitjançant un cartell col·locat a l'explotació.
9. Justificació i pagament de la subvenció
El termini per acreditar la realització de les activitats subvencionables és el mateix termini de presentació de les sol·licituds.
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant, així com acreditació de les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa, i que s'hagi comprovat el compliment dels requisits establerts, la qual cosa es constatarà mitjançant informe emès per l'òrgan instructor.
Juntament amb la sol·licitud justificativa de la realització de les activitats subvencionables, les persones sol·licitants hauran d'aportar, a més de la documentació que s'esmenta al punt 8 de les disposicions generals, la següent documentació:
1. Còpia de la cartilla ramadera degudament actualitzada durant l'any 2024 o autorització per a la seua consulta per part del Consell Insular d'Eivissa.
2. Segons l'espècie subvencionable:
* Declaració responsable sobre les diferents aus subvencionables, indicant: identificació de la manada, si son aus ponedores o per carn, data i número d'animals a l'entrada, i les dates i número d'animals de les diferents sortides.
* Documentació oficial d'entrada i sortida dels animals de cada manada d'aus subvencionables, amb els respectius resultats de les analítiques de salmonel·la; o autorització per a la seua consulta per part del Consell Insular d'Eivissa.
3. Declaració responsable signada, on constin el seu nom complet i el número de DNI:
4. Justificant de les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa
El Consell Insular d'Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
S'efectuarà un sol pagament una vegada que s'hagi lliurat l'informe final.
Eivissa, 20 de setembre de 2024
El cap de servei d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Caça en funcions Javier Marí Àlvarez
ANNEX I SOL·LICITUD D'AJUDA I PAGAMENT, PER AL MANTENIMENT DE LA RAMADERIA D'EIVISSA, MITJANÇANT LES COOPERATIVES AGRÍCOLES, PER A L'ANY 2024
Entitat sol·licitant:
CIF:
Adreça a efectes de notificacions:
CP: Municipi:
Telèfon:
Representant autoritzat:
DNI:
Correu electrònic:
DECLAR
1. Que compleix amb els requisits d'accés a la convocatòria, em compromet a mantenir-los durant el període inherent al reconeixement del dret i dispòs de la documentació que així ho acredita.
2. Que NO rep, ni tenc sol·licitada ni concedida cap altra ajuda i/o subvenció a una altra institució, pública o privada, pel mateix objecte de la present sol·licitud de subvenció.
3. Que conec les condicions establertes per la normativa vigent per a la concessió de les ajudes que deman.
4. Que no incorr en cap causa d'incompatibilitat segons la legislació vigent per rebre la subvenció ni en cap de les prohibicions establertes a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; prohibicions recollides als apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
5. Que compleix amb les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i davant de la hisenda autonòmica, i amb el Consell Insular d'Eivissa, i em compromet a mantenir el compliment d'aquest requisit durant el període de temps inherent al reconeixement o l'exercici del dret al cobrament de la subvenció. Si el Consell Insular d'Eivissa en algun moment del procediment volgués comprovar o consultar aquests documents (marcau només una opció):
( ) Autoritz la consulta.
( ) NO autoritz la consulta (en aquest cas haureu de presentar la corresponent documentació).
6. Que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud són vertaderes.
EM COMPROMET A:
ADJUNT a aquesta sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que s'estableix a la normativa vigent, la documentació exigida que figura a continuació i que marc:
( ) Acreditació de representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
( ) Estatuts o reglaments inscrits en el registre corresponent, així com el document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre corresponent.
( ) Acord de l'òrgan competent en què s'aprova la sol·licitud de subvenció al Consell Insular d'Eivissa.
( ) Full de transferència bancària, si escau.
( ) Declaracions responsables, signades per cadascuna de les persones titulars de les respectives explotacions ramaderes beneficiàries; juntament amb les corresponents còpies de la cartilla ramadera, renovada l'any 2024.
( ) Memòria de les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa
( ) Certificat emès per la cooperativa sol·licitant, especificant la informació de cada persona titular de les explotacions ramaderes beneficiàries, junt amb els imports de subvenció unitaris per cadascuna; així com el mètode pel qual es realitzarà l'acte de repercutir la subvenció percebuda damunt aquestes persones, indicant el tipus d'alimentació que s'ha adquirit, les dates i la quantia de la base imposable en cada cas
( ) Altra documentació:
Relació de la documentació que es troba vigent, que es va presentar en aquest Departament, amb indicació de l'expedient i any de presentació.
- ............................................................................................................................
- ............................................................................................................................
- ............................................................................................................................
SOL·LICIT:
Que em sigui concedida l'ajuda sol·licitada d'acord amb la documentació adjunta a aquesta sol·licitud i el pagament d'una quantia màxima de ................................. €.
Data: ...................................... Signatura
DECLARACIÓ RESPONSABLE EN RELACIÓ A LES AJUDES PER AL MANTENIMENT DE LA RAMADERIA D'EIVISSA, MITJANÇANT LES COOPERATIVES AGRÍCOLES, PER AL 2024
Vista la línia d'Ajudes per al manteniment de la ramaderia d'Eivissa, mitjançant les cooperatives agrícoles, publicada pel Consell Insular d'Eivissa, per a l'any 2024.
En/na .............................................................., amb DNI/CIF ................................, actuant com a titular/representant autoritzat de l'explotació ramadera amb codi REGA ...........................................................
DECLAR que, en relació a l'esmentada línia d'ajudes, adquireixo alimentació animal, i que:
1. Estic al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i davant de la hisenda autonòmica, i amb el Consell Insular d'Eivissa.
2. No incorr en les prohibicions que s'esmenten a l'apartat 6 de les disposicions generals de la convocatòria d'ajudes.
3. Accept els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes; especialment, el fet de mantenir els caps d'animals pel que es sol·licita subvenció, mínim fins el 31/10/2024.
4. No he sol·licitat ni tenc concedida cap altra ajuda ni subvenció, pel mateix concepte i període, per part d'una altra administració pública o entitat privada.
5. Autoritz el Consell Insular d'Eivissa a consultar la informació que consta a la meva cartilla ramadera i totes aquelles dades dels registres de traçabilitat ramaders que siguin necessaris per constatar el compliment dels termes establerts a la present línia d'ajudes.
6. Que l'explotació ramadera de la qual som titular té el cens mínim per poder-ne ser beneficiària, amb les següents espècies i número d'animals subvencionables: (marcau les opcions que pertoqui)
( ) Oví/caprí: Un total d .................. animals reproductors, correctament identificats i presents a la data de la signatura de la declaració responsable; per als quals sol·licit subvenció.
( ) Boví: Un total d .................. bovins subvencionables de 24 mesos o més d'edat, correctament identificats i presents a la data de la signatura de la declaració responsable; per als quals sol·licit subvenció
( ) Porcí: Un total de ................ porcins reproductors subvencionables, presents a la data de la signatura de la declaració responsable; per als quals sol·licit subvenció.
I, per a que consti, signa,
(Signatura)
Data: ...................................
Nom: ...............................................................
DNI: .....................................
SOL·LICITUD D'AJUDA I PAGAMENT PER AL MANTENIMENT DE LA RAMADERIA D'EIVISSA, PER A L'ANY 2024
Sol·licitant:
DNI/CIF:
Domicili a efectes de notificacions:
CP: Municipi:
Telèfon:
Representant:
DNI:
Correu electrònic:
DADES DE LA MEUA EXPLOTACIÓ RAMADERA:
Codi REGA:
Espècies i censos:
Espècie |
Present (SÍ o NO) |
Núm. animals |
---|---|---|
Petits remugants reproductors |
|
|
Bovins de 24 mesos o majors |
|
|
Porcins reproductors |
|
|
Pollastres |
|
|
Gallines ponedores |
|
|
Caseres d'abelles |
|
|
DECLAR
1. Que compleix amb els requisits d'accés a la convocatòria, em compromet a mantenir-los durant el període inherent al reconeixement del dret i dispòs de la documentació que així ho acredita.
2. Que sóc titular de l'explotació ramadera indicada i que els censo indicats són vertaders i (marcau només una opció):
( ) Autoritz al Consell Insular a la consulta dels registres ramaders pertinents.
( ) NO autoritz al Consell Insular a la consulta dels registres ramaders (en aquest cas haureu de presentar la corresponent documentació).
3. Que he tingut el següent cens ramader durant l'any 2024: (marcau les opcions que pertoqui)
( ) Oví/caprí: Un total de ................. animals reproductors subvencionables, presents i correctament identificats a la data de la presentació de la documentació; per als quals sol·licit subvenció.
( ) Boví: Un total de ................. bovins de 24 mesos o més d'edat subvencionables, presents i correctament identificats a la data de la presentació de la documentació; per als quals sol·licit subvenció.
( ) Porcí: Un total de ................. porcins reproductors, presents i correctament identificats a la data de la presentació de la documentació; per als quals sol·licit subvenció.
( ) Avicultura de posta: Un total de .............. ponedores subvencionables, presents a la data de la presentació de la documentació; per a les quals sol·licit subvenció.
( ) Avicultura de carn: Els següents animals, els darrers 4 mesos, amb les dades que consten a la taula, per als quals sol·licit subvenció:
NAU |
MANADES |
NÚM AUS MANTENGUDES |
PERÍODE ENGREIX (dies) |
---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( ) Apicultura: Un total de .................... caseres subvencionables, presents a la data de la presentació de la documentació; per les quals sol·licit subvenció.
4. Que NO rep ni tenc sol·licitada i/o concedida cap altra ajuda i/o subvenció a una altra institució, pública o privada, pel mateix objecte i període de la present sol·licitud de subvenció.
5. Que conec les condicions establertes per la normativa vigent per a la concessió d'ajudes que deman.
6. Que mantindré el cens ramader pel qual sol·licit ajuda, mínim fins el 31/10/2024.
7. Que no incorr en cap causa d'incompatibilitat segons la legislació vigent per rebre la subvenció ni en cap de les prohibicions establertes a l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; prohibicions recollides als apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
8. Que compleix amb les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i davant de la hisenda autonòmica, i amb el Consell Insular d'Eivissa, i em compromet a mantenir el compliment d'aquest requisit durant el període de temps inherent al reconeixement o l'exercici del dret al cobrament de la subvenció. Si el Consell Insular d'Eivissa en algun moment del procediment volgués comprovar o consultar aquests documents (marcau només una opció):
( ) Autoritz la consulta.
( ) NO autoritz la consulta (en aquest cas haureu de presentar la corresponent documentació).
9. Que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud són vertaderes.
EM COMPROMET A:
ADJUNT a aquesta sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que s'estableix a la normativa vigent, la documentació exigida que figura a continuació i que marc:
( ) Document legal de representació, si escau.
( ) En el cas de persones jurídiques, estatuts o reglaments inscrits en el registre corresponent, així com el document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre corresponent.
( ) En el cas d'entitats, acord de l'òrgan competent en què s'aprova la sol·licitud de subvenció al Consell Insular d'Eivissa.
( ) Full de transferència bancària, si escau.
( ) Documentació de l'explotació ramadera (si pertoca, marcau les opcions corresponents):
( ) Còpia de la cartilla ramadera, actualitzada.
( ) En el cas d'avicultura de carn, còpia de les guies d'entrada i de sortida, de les diferents manades, dels darrers 4 mesos i còpia dels autocontrols de Salmonel·la.
( ) En el cas d'oví, caprí i boví: Document amb les identificacions individuals dels animals presents.
( ) Altra documentació:
Relació de la documentació que es troba vigent, que es va presentar en aquest Departament, amb indicació de l'expedient i any de presentació.
- ...............................................................................................................
- ...............................................................................................................
- ...............................................................................................................
SOL·LICIT:
Que em sigui concedida l'ajuda sol·licitada d'acord amb la documentació adjunta i el pagament per una quantia màxima de ............................... €.
(Signatura)
Data: ...................................
Nom: ............................................................
DNI: ....................................