Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)

Núm. 606607
Resolució del director gerent de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada en la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa. Codi d’expedient: 2024-41-RLTIDISBA

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), estableix a l'article 15 la competència per ordenar la inserció d'edictes al BOIB i, al punt 4, especifica que les institucions o ens públics no esmentats en els tres primers punts han d'acreditar els òrgans i les persones que, d'acord amb la seva normativa específica, estan facultats per ordenar o sol·licitar la inserció de textos al BOIB. Si no hi ha acreditació específica, cal entendre que correspon a qui exerceixi la representació de l'òrgan, l'ens o la institució de què emana el text.

D'altra banda, d'acord amb l'article 27 dels estatuts de la Fundació, la Direcció Gerència de la Fundació té la competència per desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure o rescindir els contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribucions, acordar les sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació del personal, a més de totes aquelles actuacions que li siguin encomanades en aquesta matèria, sens perjudici de les funcions que corresponen a la presidència.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Ordenar la inserció al Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria, amb codi d'expedient 2024-41-RLTIDISBA, per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada a la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (18 de setembre de 2024)

El director gerent de la Fundació Carlos Enrique Herrero

 

ANNEX 1 Convocatòria del procés selectiu per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada en la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa

La Fundació té encomanades, entre d'altres, les funcions de gestionar mitjans i recursos al servei d'execució de programes de recerca clínica, bàsica i aplicada, el desenvolupament tecnològic i la innovació en el camp de la salut.

Per poder dur a terme aquestes funcions, la Fundació necessita efectuar una convocatòria per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada en la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa.

L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral, i preveu que «la selecció del personal s'ajustarà als sistemes i els procediments que s'estableixen a la Llei de la funció pública de les Illes Balears».

Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposen que s'han d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.

L'apartat segon B de l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007, de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast de control del punt 5 de l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, preveu la comptabilitat i la rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la selecció del personal dels ens públics de la comunitat autònoma.

Per tot això, i en l'exercici de les competències que m'atribueix l'article 28.1 i) dels estatuts fundacionals vigents,

CONVOC

El procés per a la selecció i cobertura posterior d'una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada a la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa, amb els requisits, les característiques i els criteris de selecció següents:

I. Requisits de participació

  • Estar en possessió de títol de batxiller o formació professional.
  • Nivell C1 de català.
  • Tenir complits setze anys i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • Tenir la nacionalitat espanyola o una altra nacionalitat en els casos en què l'article 57 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) permet l'accés a l'ocupació pública.

Cal tenir nacionalitat espanyola, d'altres estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També s'admetran el cònjuge, els descendents i descendents del cònjuge, tant d'espanyols i espanyoles com de nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, independentment de la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.

Les persones estrangeres a què es refereixen els apartats anteriors, així com aquelles amb residència legal a Espanya, poden accedir a les administracions públiques com a personal laboral, en igualtat de condicions que espanyols i espanyoles.

  • Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

Les persones amb una discapacitat reconeguda seran admeses en la realització de les proves lliures sense necessitat d'acreditar les seves condicions psíquiques, físiques i sensorials abans que comencin, sense perjudici que, superat el procés selectiu, en presentar la documentació per ser nomenades o contractades, hagin d'acreditar, com la resta de persones aspirants, la seva capacitat per desenvolupar les funcions i tasques dels llocs de treball que es convoquen i per prestar el servei públic corresponent.

Així mateix, en cas que s'accedeixi per la quota de reserva de persones amb discapacitat, cal tenir legalment reconeguda una discapacitat de grau igual o superior al 33% i acreditar-la. Aquest cas només es preveu al concurs oposició d'estabilització.

Això no obstant, i d'acord amb el Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, les persones que es presentin a un procés selectiu, sigui lliure o per torn reservat, i sol·licitin alguna adaptació per fer les proves, així ho han de fer constar expressament a la sol·licitud de participació i especificar-hi de quin tipus (temps o mitjans materials). En aquest cas, també s'ha d'aportar la certificació pertinent en què consti el tipus i el grau de disminució.

A aquest efecte, els òrgans tècnics de selecció han de decidir sobre les peticions d'adaptacions que s'efectuïn. Amb aquesta finalitat podran requerir un informe sobre la sol·licitud d'adaptació als equips de valoració multiprofessional.

  • No haver patit un acomiadament mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, d'òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en inhabilitació o en situació equivalent ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
  • Emplenar el formulari d'inscripció (annex 2) i el formulari d'autoavaluació (annex 3) de la convocatòria.
  • Presentar la descripció del currículum vitae (CV).

No es valoren els CV de les persones que no compleixin els requisits.

II. Funcions

  • Aplicar la política laboral de l'entitat.
  • Pagament de nòmines.
  • Tramitar i gestionar els processos de gestió de recursos humans (permisos, llicències, vacances, pluriocupació, etc.).
  • Donar solució a les peticions i informacions del personal propi i adscrit.
  • Col·laboració i gestió d'incidències, consultes o tràmits laborals, judicials, etc.
  • Col·laboració en la gestió de tota mena de contractació de recursos humans, tant altes de nou personal com renovació de l'existent, i realització de convocatòries de selecció de personal.
  • Control i arxiu de la documentació relacionada amb l'Àrea de Recursos Humans.
  • Col·laboració en la preparació pressupostària relativa als costos de personal.
  • Seguiment, vigilància i mesures de correcció relacionades amb la protecció de riscos laborals i coordinació d'activitats empresarials amb els diversos centres i organismes on la Fundació desenvolupa la seva investigació.
  • Suport quan sigui necessari a l'àrea de gestió econòmica i contractació administrativa.
  • Seguiment del pla d'igualtat i atenció a la diversitat de la institució.
  • Seguiment del pla de recursos humans de la institució.

III. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es poden presentar al registre físic de la Fundació Institut de Recerca Sanitària Illes Balears o mitjançant el correu electrònic[1] de la Unitat de Recursos Humans: idisba.convocatorias@ssib.es . S'ha d'indicar el codi d'expedient «2024-41-RLTIDISBA» a l'assumpte del correu electrònic.

[1] Els documents adjunts al correu han d'estar en format PDF i comprimits en un sol ZIP.

El termini de recepció de sol·licituds és de 15 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.

Les persones aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que al·leguin de la manera que estableixen aquestes bases. No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.

Els errors de fet, materials o aritmètics que es puguin advertir a la sol·licitud es poden corregir en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat o de la interessada.

IV. Admissió de les persones aspirants

Un cop vençut el termini per presentar les sol·licituds i la documentació requerida per participar en el procediment de selecció, la Direcció Gerència de l'IdISBa ha de dictar una resolució per declarar aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà al web de l'IdISBa (www.idisba.es).

Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació, per esmenar el defecte que motivés la seva exclusió o omissió, així com per adjuntar, en cas pertinent, la documentació que sigui preceptiva. En cas de no esmenar o adjuntar la documentació indicada, s'entén que desisteixen de la seva sol·licitud.

Un cop vençut aquest termini, s'ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses del procés selectiu. En aquesta resolució s'hi han d'indicar les instruccions perquè qui vulgui anar a l'entrevista pugui confirmar-hi l'assistència.

S'obrirà un termini de 3 dies hàbils per presentar al·legacions a les puntuacions obtingudes a la llista definitiva.

V. Reserva a favor de les persones amb discapacitat

A l'IdISBa hi ha una reserva del 7% dels llocs de treball per a persones amb discapacitat, segons el Reial Decret Llei 5/2015 del TREBEP. No obstant això, aquesta plaça no està reservada a aquest efecte.

VI. Tribunal qualificador

  • Carlos Enrique Herrero, Director Gerent d'IdISBa.
  • Isabel Teruel Doménech. Tècnica de gestió de projectes.
  • Antonia Barceló Bennasar. Directora científica d'IdISBa.
  • Representant de Recursos Humans de l'IdISBa, en qualitat de secretari o secretària del tribunal.
 

Membres suplents:

  • Jaume Arbona Vidal. Tècnic de gestió de projectes.
  • Margalida Frontera Borrueco. Tècnica superior d'infraestructures i plataformes.

El tribunal qualificador pot declarar, previ informe motivat, la convocatòria deserta, a causa de la manca d'adequació dels candidats i candidates.

El tribunal qualificador d'aquest procés selectiu, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, ha de vetllar pel compliment estricte del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú, així com a la resta de disposicions vigents.

Correspon al tribunal la consideració, la verificació i l'apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament d'aquest procés de selecció, i adoptar sobre això les decisions motivades que estimi pertinents.

VII. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa

Un cop finalitzat el procés selectiu, el tribunal qualificador ha d'elaborar una resolució definitiva de totes les persones aspirants, ordenada segons la puntuació total obtinguda, de major a menor, que implicarà la constitució d'una borsa de treball per als dos anys següents en el mateix lloc ofert des de la publicació de l'oferta, amb priorització del mateix ordre de puntuació. Aquesta resolució s'ha de publicar al web de la Fundació (www.idisba.es).

La contractació i la constitució de la borsa de treball es fan d'acord amb l'ordre de prelació.

VIII. Modalitat de contractació

  • Tipus de contracte: contracte d'interinitat per substitució de treballador o treballadora de baixa amb reserva de lloc de treball.
  • Categoria: tècnic o tècnica de gestió.
  • Grup professional: grup C de l'I conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Fundació Institut de Recerca Sanitària Illes Balears (IdISBa).
  • Jornada laboral: 37.5 hores setmanals (completa).
  • Remuneració: 27.858,04€ bruts anuals.
  • Ubicació: IdISBa. Hospital Universitari Son Espases, Edifici “S”

IX. Acreditació de requisits i mèrits

Els requisits i mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia o còpia compulsada de la documentació següent.

a) Experiència professional: mitjançant certificat signat per la persona responsable de l'entitat on s'han prestat els serveis amb especificació del temps d'experiència en els diferents àmbits que es valoren en aquesta convocatòria. En cas de no ser possible, cal presentar el contracte i la vida laboral.

b) Titulació acadèmica: còpia de les dues cares del títol. En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, cal presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial Decret 1837/2008, el Reial decret 967/2014 i altres normes de transposició i desplegament.

c) Cursos, seminaris, beques, etc.: còpia dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s'han dut a terme, amb expressió del nombre d'hores de durada de l'acció formativa o ECTS.

d) Coneixements orals i escrits d'idiomes: mitjançant còpia de certificat expedida per l'òrgan competent (EOI, Conselleria, UIB o altres universitats o centres d'acreditació de prestigi reconegut).

Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats d'acord amb els apartats del barem de mèrits i numerats correlativament (juntament amb l'autobarem que acompanya aquestes bases).

La documentació acreditativa de tots els mèrits s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud. En cas d'haver presentat inicialment còpies no compulsades, a l'entrevista s'ha de presentar la documentació original acreditativa de tots els mèrits.

X. Procés de selecció

Valoració de mèrits acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el barem següent, a més d'una entrevista personal:

1. Experiència professional (4.5 punts màx.)

  • Experiència laboral en la gestió de recursos humans en l'àmbit de la investigació o sanitari: (0.2 punts per mes treballat; 4,5 punts màx.)
  • Experiència laboral en la gestió de recursos humans en qualsevol altre àmbit: (0.1 punts per mes treballat; 4,5 punts màx.)

2. Formació (4 punts màx.)

  • Titulació superior reglada i relacionada amb el lloc de treball (1 punt per títol; 1 punt màx.)
  • Coneixement d'eines informàtica demostrable mitjançant titulacions (Excel, Access, ERP, Word i Powerpoint) (0.25 punts per cada 10 hores; 1 punt màx.)
  • Cursos de perspectiva de gènere o igualtat. (0.25 punts per cada 10 hores acreditades; 1 punt màx.)
  • Coneixement demostrable d'eines de gestió de recursos humans mitjançant titulacions (A3, SAGE, SAP..) (0.5 punts per cada 10 hores acreditades; 1 punt màx.)

3. Coneixement d'idiomes (0,5 punts màx.)

Només es valora el nivell d'acreditació més alt per cada idioma.

  • Anglès nivell B2 (0.15 punts per certificat)
  • Anglès C1 (0.25 punts per certificat)
  • Català C2 o administratiu (0.25 punts per certificat)

4. Entrevista personal (1 punt màx.)

L'entrevista versarà sobre temes relacionats amb aquesta oferta de treball. La persona candidata ha d'aportar a l'entrevista els documents originals per poder acarar-los en cas de no haver-los aportat ja acarats prèviament juntament amb la sol·licitud.

Per poder accedir a l'entrevista cal obtenir un mínim de 5 punts a la baremació de mèrits revisada pel tribunal.

El dia i hora de l'entrevista es publicaran al web de la Fundació: www.idisba.es. La persona candidata ha de confirmar la realització de l'entrevista perquè se li adjudiqui una hora concreta. En cas que l'entrevista es faci virtualment, s'ha de presentar la documentació original quan així ho sol·liciti la Unitat de Recursos Humans.

No fer l'entrevista suposa l'exclusió del procés selectiu.

XI. Recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar cap altre recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (18 de setembre de 2024)

El director gerent de la Fundació Carlos Enrique Herrero

 

ANNEX 2 Formulari d'inscripció per a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada en la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa

Nom: Llinatges:

DNI/NIE:

Adreça:

Telèfon de contacte:

Correu electrònic:

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada en la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

  • Titulació exigida com a requisit.
    • Títol de formació pertinent. (Document 1.1)
    • Nivell C1 de llengua catalana. (Document 1.2)
  • Fotocòpia del DNI o NIE. (Document 2)
  • CV actualitzat. (Document 3)
  • Documentació acreditativa dels mèrits i autobarem emplenat per la persona interessada. (Especificau-ho a l'autobarem)

DECLAR:

  • Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.
  • No haver patit un acomiadament mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic d'òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en inhabilitació o en situació equivalent ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en aquell Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

Així, per tot el que he exposat,

SOL·LICIT:

Que m'admetin per formar part del procés selectiu per a cobrir una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada en la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa.

A _______________, el _____ de ________________ de ______

 

Signatura

 

ANNEX 3 AUTOAVALUACIÓ DE MÈRITS

Procés per a seleccionar una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica de gestió de recursos humans, grup professional C, per a substituir una baixa amb reserva de lloc de treball (codi L03130017), dotada a la relació de llocs de treball (RPT) de la Fundació IdISBa

NOM

 

PUNTS MÀX.

PUNTS

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA ADJUNTA*

1. Experiència professional

4.5

 

 

• Experiència laboral en la gestió de recursos humans a l'àmbit de la investigació o sanitari: (0.2 punts per mes treballat; 4,5 punts màx.)

4.5

 

 

• Experiència laboral en la gestió de recursos humans en qualsevol altre àmbit: (0.1 punts per mes treballat; 4,5 punts màx.)

4.5

 

 

2. Formació relacionada

4

 

 

• Titulació superior reglada i relacionada amb el lloc de treball (1 punt per títol; 1 punt màx.)

1

 

 

• Coneixement d'eines d'informàtica demostrable mitjançant titulacions (Excel, Access, ERP, Word i Powerpoint) (0.25 punts per cada 10 hores; 1 punt màx.)

1

 

 

• Cursos de perspectiva de gènere o igualtat. (0.25 punts per cada 10 hores acreditades; 1 punt màx.)

1

 

 

• Coneixement demostrable d'eines de gestió de recursos humans mitjançant titulacions (A3, SAGE, SAP..) (0.5 punts per cada 10 hores acreditades; 1 punt màx.)

1

 

 

4. Coneixements d'idiomes

0.5

 

 

• Anglès nivell B2 (0.15 punts per certificat)

0.15

 

 

• Anglès C1 (0.25 punts per certificat)

0.25

 

 

• Català C2 o administratiu (0.25 punts per certificat)

0.25

 

 

5. Entrevista

1

X

 

TOTAL

 

 

 

* Cal especificar amb claredat cada document acreditatiu que s'adjunta per al còmput correcte dels punts. (Ex.: certificat B2 anglès de l'EOI).