Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 605056
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i President del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, a proposta de la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual s’autoritza i disposa la despesa, es reconeix l’obligació i es proposa el pagament per compensar pràctiques professionals no laborals corresponents a especialitats formatives vinculades al Catàleg de Qualificacions Professionals, concretament certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 i de competències clau de nivell 2 adreçades als col·lectius amb especials dificultats d’inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025
La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. En data 8 de novembre de 2022, es va publicar la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears per la qual s'aprova, pel procediment d'urgència, la Convocatòria de subvencions amb l'objecte de finançar especialitats formatives vinculades al Catàleg de Qualificacions Professionals, concretament certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 i de competències clau de nivell 2 adreçades als col·lectius amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025.
2. Les empreses que consten a l'annex d'aquesta Resolució han presentat una sol·licitud de subvenció i pagament de les pràctiques, en el termini d'un mes des que hagin acabat les pràctiques tots els alumnes assignats a la mateixa empresa, juntament amb la documentació relacionada a la convocatòria esmentada al punt anterior.
3. En relació a les entitats esmentades a l'annex d'aquesta Resolució, s'ha revisat la documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud d'acord amb la convocatòria.
Així mateix, s'ha comprovat que totes les empreses estan al corrent del compliment de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'administració de l'Estat i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'ha dut a terme la comprovació a la base de dades de sistema d'informació dels serveis públics d'ocupació, de les hores de pràctiques no laborals realitzades a l'empresa.
Fonaments de dret
1. Pel que fa a la competència, l'article 9.4.i) del Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat de Decret d'aprovació dels Estatuts de Servei d'Ocupació de les Illes Balears, preveu entre les funcions del president del Servei de Ocupació de les Illes Balears, la concessió d'ajudes i subvencions.
El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol (BOIB núm. 102, de 20 de juliol), i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 117, de 24 d'agost) estableix que les competències en matèria de treball estan atribuïdes a l'actual Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.
Per altra banda, és aplicable la Resolució del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de 8 de maig de 2024, de delegació de competències i signatura als òrgans directius del SOIB (BOIB núm. 62, d'11 de maig).
2. Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears per la qual s'aprova, pel procediment d'urgència, la Convocatòria de subvencions amb l'objecte de finançar especialitats formatives vinculades al Catàleg de Qualificacions Professionals, concretament certificats de professionalitat de nivell 1 i 2 i de competències clau de nivell 2 adreçades als col·lectius amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025, en relació al següent apartat:
«25. Mòdul de Formació pràctica en centres de treball
(...)
Abans de començar les pràctiques, l'empresa on es duen a terme ha de comunicar als representants legals dels treballadors l'acord de pràctiques i la relació dels alumnes que hi participen. S'ha de signar un conveni entre el centre de formació i l'empresa, i els alumnes en pràctiques s'hi han d'identificar mitjançant el carnet corresponent.
(...)
Es pot destinar a les empreses la quantitat de 3 euros per alumne i hora de pràctiques per compensar-ne l'execució. Aquesta compensació s'ha d'atorgar en règim de concessió directa, d'acord amb el Reial decret 357/2006, de 24 de març. A aquest efecte, l'empresa ha de presentar una sol·licitud de subvenció i pagament de les pràctiques, segons el model normalitzat, en el termini d'un mes des que hagin acabat les pràctiques tots els alumnes assignats a la mateixa empresa, juntament amb la documentació següent, d'acord amb els models que es troben en el web :
— Declaració responsable, d'acord amb els models establerts en el web del SOIB, segons si l'import de l'ajut sol·licitat és superior o inferior o igual a 3.000 euros.
De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, en el cas que l'ajut sol·licitat superi els 3.000 euros el SOIB pot obtenir els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària estatal i amb la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (DNI), excepte en el cas d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud. En el cas que no s'autoritzin aquestes consultes, juntament amb la sol·licitud d'ajuts ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat, si escau.
— Si no s'ha presentat mai la declaració responsable o en el cas que hi hagi hagut algun canvi respecte als documents presentats anteriorment al SOIB, s'ha de presentar la documentació següent:
a) Còpia autèntica de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat.
b) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries.
c) Còpia autèntica del poder de representació de la persona que signa la sol·licitud.»
3. L'article 38 de Decret 75/2004, de 27 d'agost, el qual desplega la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa que l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, prèviament a la concessió de subvencions, comprovarà d'ofici que els seus beneficiaris estiguin al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma. Correspon a les unitats de gestió econòmica comprovar i certificar la situació dels beneficiaris davant la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que el titular de la secció pressupostària en designi d'altres.
Proposta de resolució
Propòs al conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i President del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar la concessió d'una subvenció a favor de les empreses beneficiàries que consten en l'Annex d'aquesta Resolució per compensar pràctiques professionals no laborals corresponents a especialitats formatives adreçades als col·lectius amb especials dificultats d'inserció en el mercat laboral («SOIB Vulnerables CP»), per al període 2022-2025.
2. Autoritzar i disposar una despesa per un import global de 3.000,00 € a favor dels beneficiaris que consten en l'Annex d'aquesta Resolució amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 47000 00 24111, dels pressuposts vigents de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per l'import global de 3.000,00 € a favor dels beneficiaris que consten en l'Annex d'aquesta Resolució amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 47000 00 24111, dels pressuposts vigents de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Conforme amb la proposta, en dict resolució
(Signat electrònicament: 20 de juny de 2024)
La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Catalina Jiménez Aleñar Per delegació de signatura del president del SOIB (Resolució de 8 de maig de 2024, BOIB núm. 62, d'11 de maig)
La directora del SOIB proposant Catalina Jiménez Aleñar
ANNEX
EMPRESES PRÀCTIQUES |
NIF |
NÚMERO CURS |
NÚMERO SINCO |
ALUMNES |
HORES |
IMPORT SUBVENCIÓ |
IMPORT (ALUMNES X HORES X IMPORT SUBVENCIÓ) |
IMPORT TOTAL |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ELECTRO ALOMAR S.L |
B07478548 |
1975/23 |
9821/2024 |
1 |
80 H |
3,00 € |
240,00 € |
240,00 € |
GUASCH CAPO, PEDRO |
***2948** |
2574/22 |
9813/2024 |
1 |
120 H |
3,00 € |
360,00 € |
360,00 € |
MALLORCA PUERTAS AUTOMÁTICAS SL |
B16587131 |
1975/23 |
9833/2024 |
1 |
80 H |
3,00 € |
240,00 € |
240,00 € |
MARTINEZ RAMOS, MARGOT |
***1749** |
2574/22 |
9845/2024 |
1 |
120 H |
3,00 € |
360,00 € |
720,00 € |
2619/22 |
1 |
120 H |
3,00 € |
360,00 € |
||||
MOLT NET MENORCA S.L. |
B04996864 |
2061/23 |
9847/2024 |
1 |
80 H |
3,00 € |
240,00 € |
240,00 € |
MORA ORVAY FCA. ARACELI |
***5215** |
2619/22 |
9849/2024 |
1 |
120 H |
3,00 € |
360,00 € |
360,00 € |
NARCAREST SL |
B57948788 |
2619/22 |
9858/2024 |
2 |
240 H |
3,00 € |
720,00 € |
720,00 € |
RAUL ROMERO ALAMEDA |
***0223** |
2009/23 |
9862/2024 |
1 |
40 H |
3,00 € |
120,00 € |
120,00 € |
|
TOTAL SUMA |
3.000,00 € |
3.000,00 € |