Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 595082
Bases reguladores i convocatòria per a la concessió, al municipi de Calvià i per a l’any 2024, de subvencions per la millora estètica i actuacions dirigides a la innovació i a la digitalització d’establiments físics al terme municipal de Calvià
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 2 de setembre de 2024, ha aprovat les Bases reguladores i la Convocatòria de concessió de les subvencions per la MILLORA ESTÈTICA I ACTUACIONS DIRIGIDES A LA INNOVACIÓ I DIGITALITZACIÓ D'ESTABLIMENTS 2024 del terme municipal de Calvià, i es procedeix a publicar al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'acord aprovat, les bases reguladores i la convocatòria de subvencions, per a la difusió i el coneixement públic.
“ACORD
PRIMER.- APROVAR les bases i la convocatòria per a la concessió, al municipi de Calvià i per l'any 2024, de subvencions per a la millora estètica i actuacions dirigides a la innovació i a la digitalització d'establiments físics al terme municipal de Calvià.
SEGON.- REGISTRAR la convocatòria, amb caràcter previ a la publicació de les bases reguladores i la convocatòria, a la Base de dades Nacional de Subvencions, acompanyada del text aprovat.
TERCER.- PUBLICAR les bases reguladores i la convocatòria de les citades subvencions al BOIB, a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Publicar l'extracte de la convocatòria al BOIB.
QUART.- AUTORITZAR la despesa amb import de vint-i-cinc mil euros (25.000€) per a l'anualitat 2024 corresponent a la partida pressupostària 603-43100-7700000, “Pla de Rehabilitació de Comerç”.”
(Firmat electrònicament: 16 d'agost de 2024)
La Tinenta de Batle delegada de Turisme, Comerç, Activitats, Platges i Litoral (PD 12/01/2024) Elisa Monserrat Mayol
BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ, AL MUNICIPI DE CALVIÀ I PER A L'ANY 2024, DE SUBVENCIONS PER LA MILLORA ESTÈTICA I ACTUACIONS DIRIGIDES A LA INNOVACIÓ I A LA DIGITALITZACIÓ D'ESTABLIMENTS FÍSICS AL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ
Article 1. Objecte de la subvenció
Les presents bases tenen per objecte regular les condicions i procediments per a la concessió, en règim de concurrència competitiva amb prorrateig, de subvencions, per part de l'Ajuntament de Calvià, destinades a l'adquisició d'elements i la realització d'actuacions que contribueixin a la millora estètica interior i/o exterior d'establiments físics oberts al públic, en general, amb una superfície màxima de 150 m² (excloent zona d'emmagatzematge i aparcament), i/o a les actuacions dirigides a la innovació i la digitalització de l'activitat.
Queden exclosos de la present convocatòria aquells locals l'activitat principal dels quals es destini a l'oci nocturn, és a dir, aquells establiments públics, o empreses d'activitats turístiques, d'oferta d'entreteniment regulats a l'article 60 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del Turisme de les Illes Balears: sales de festa, sales de ball, discoteques, cafès concert, clubs de platja i qualsevol altre establiment d'entreteniment que es determini reglamentàriament. Així mateix s'exclouen els bars de copes, establiments de restauració referits a l'article 112.2.a) del Decret 20/2015, de 17 d'abril, de Principis Generals i Directrius de Coordinació en matèria Turística.
Article 2. Régim jurídic
Per a tots els extrems no prevists a les presents Bases serà d'aplicació:
Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant, LGS).
Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant, RLGS).
Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (d'ara endavant, L19/2013).
Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual s'aprova la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i la resta d'ajudes públiques (d'ara endavant, RD 130/2019).
Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (d'ara endavant, L11/2016).
Pressupost municipal de l'any 2024 i les seves bases d'execució.
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant, LPACAP).
Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (d'ara endavant, L7/2013).
Resta de normativa que resulti d'aplicació.
Article 3. Crèdit pressupostari
L'import total destinat a la convocatòria, serà de vint-i-cinc mil euros (25.000 €) per a la anualitat 2024 corresponent a la partida pressupostària 603-43100-7700000, Pla de Rehabilitació de Comerç, sense perjudici de les possibles modificacions d'anualitats que, si és el cas, puguin resultar aprovades.
Així mateix, sense perjudici de la possibilitat que s'acordi l'oportuna ampliació del crèdit inicial amb una quantia addicional, conforme l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, no requerint-se, d'aquesta manera, d'una nova convocatòria.
Any |
Import |
2024 |
25.000€ |
Article 4. Publicació. Publicitat i transparència
1.- Després de l'aprovació de les bases reguladores (d'ara endavant BB. RR.) i la convocatòria es procedirà al registre, a la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), de la convocatòria. S'haurà d'adjuntar al formulari de registre el document d'aprovació de les BB. RR. i la convocatòria; així com l'extracte de la convocatòria.
2.- Després d'això s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant BOIB), a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament les BB. RR. i la convocatòria.
3.- Es procurarà publicar l'aprovació de les BB. RR. i la convocatòria el mateix dia que la publicació de l'extracte de la convocatòria (amb el codi d'identificació que hagi assignat la BDNS).
L'eficàcia jurídica de la convocatòria està condicionada a la publicació del seu extracte en el BOIB.
4.- A l'efecte de donar compliment a les obligacions de publicitat i transparència establertes a la LGS i a la L19/2013, s'haurà de remetre a la BDNS, en la seva qualitat de Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, informació sobre les concessions, els pagaments realitzats, les resolucions del procediment de reintegrament i les resolucions fermes del procediment sancionador.
Article 5. Requisits per a ser persona o entitat beneficiària
1.- Poden ser persones beneficiàries les persones físiques o jurídiques. Així mateix podran ser-ho agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, hauran de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada persona component de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de persones beneficiàries. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se'n una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a persona beneficiària, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la LGS.
En el cas d'associacions, aquestes hauran d'estar inscrites al Registre de la Comunitat Autònoma.
2.- Les persones o entitats beneficiàries han d'estar donades d'alta al cens d'empresaris, professionals i retenidors; i, si fos el cas, a l'impost sobre activitats econòmiques (IAE); amb un epígraf corresponent a l'activitat que s'exerceix.
3.- No podran obtenir la condició de persones beneficiàries les persones o entitats en les que concorrin alguna de les circumstàncies establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS, a excepció del que s'estableix a la lletra e) de l'article 13.2 de l'esmentada Llei.
4.- No podran obtenir la condició de beneficiàries les persones o entitats que hagin incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes previstes a l'article 11 de la L11/2016. A aquest efecte, les empreses i les entitats sol·licitants presentaran, juntament amb la sol·licitud de l'ajuda, una declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries.
5.- Per a les subvencions destinades tant a la millora estètica com a la innovació i digitalització dels negocis del terme, es requereix que s'utilitzi un establiment físic o local, dels definits a la L7/2013, situat al terme municipal de Calvià, en el qual s'exerceixi una activitat de manera permanent subjecta a un títol habilitant conforme a la mateixa llei. En relació a aquests locals:
A.- La persona beneficiària ha de ser la titular que s'indiqui al títol habilitant vigent per a iniciar i exercir l'activitat permanent, d'acord amb la L7/2013 modificada per la L2/2020.
B.- El local ha de tenir les següents característiques:
● L'establiment haurà de disposar d'alguna zona d'ús públic, segons definició continguda a l'Annex A del document bàsic de seguretat d'utilització i accessibilitat (DB-SUA), que disposa: ‘'Zones o elements de circulació susceptibles de ser utilitzats pel públic en general''.
● La superfície útil coberta màxima de la zona d'ús públic de l'establiment (exclòs l'ús d'aparcament i emmagatzematge) ha de ser igual o inferior a cent cinquanta metres quadrats (150 m² u).
C.- La data d'adquisició del títol habilitant per a iniciar i exercir l'activitat a l'establiment ha de ser anterior o coincident amb la de finalització del termini per a presentar les sol·licituds.
6.- Les persones sol·licitants d'aquestes ajudes hauran de trobar-se al corrent de pagament de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, i no ser deutores per reintegrament davant l'Administració.
7.- Els requisits establerts a l'article present hauran de complir-se a data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, i hauran de mantenir-se en tot cas fins a la data de finalització del termini per a justificar l'execució material de l'actuació.
Article 6. Forma i termini de presentació de les sol·licituds
1.- Les sol·licituds hauran de presentar-se conforme el model normalitzat, que es penjarà en la pàgina web corresponent a la secció de Comerç dins del portal de l'Ajuntament: www.calvia.com.
2.- Podran presentar-se en qualsevol dels llocs establerts a l'apartat 4 de l'article 16 de la LPACAP.
Es pot accedir a la Seu Electrònica municipal a través del següent enllaç:
http://www.calvia.com/web/plantilles/jstl/sede/plt/sede.plt?KPAGINA=966&KIDIOMA=1&KNODE=692.
Al següent enllaç es pot obtenir informació sobre les oficines municipals d'assistència en matèria de registres:
http://www.calvia.com/responsive/general.plt?KPAGINA=3102&KIDIOMA=2
Es pot accedir al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat a través del següent enllaç:
https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do
Per a presentar documents és necessari disposar d'un certificat digital o del sistema Cl@ve.
3.- Les sol·licituds podran presentar-se durant els deu (10) dies hàbils posteriors des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.
4.- A les sol·licituds s'acompanyarà la següent documentació:
A.- Si la sol·licitud es presenta per la persona que representa legalment de l'entitat, haurà d'acreditar aquesta representació mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret, de conformitat amb el que es disposa en l'article 5.4 de la LPACAP.
B.- En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica: Compromisos d'execució assumits per cada persona membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascuna d'elles. Nom de la persona representant o apoderada única de l'agrupació. S'ha de presentar el document que expliqui els poders bastants d'aquesta persona representant per a complir les obligacions que corresponen a l'agrupació.
C.- Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades.
D.- En tot cas, la identificació de l'establiment físic de què es tracti.
E.- El pressupost detallat de les despeses que comportarien les millores estètiques i/o innovacions tecnològiques i/o digitals que es desitgin realitzar. Les millores no poden haver-se realitzat amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud de la citada subvenció, que s'entendrà presentada una vegada s'hagi aportat al complet la documentació expressament indicada.
5.- Juntament amb la sol·licitud, la persona interessada haurà de presentar signada una declaració responsable, segons model normalitzat, que es penjarà en la pàgina web, per la qual es declara:
1. Si és el cas, que la persona que ostenta la representació legal de l'entitat no està inhabilitada per a contractar amb les Administracions Públiques o per a obtenir una subvenció.
2. Que s'està donat d'alta en el cens de persones empresàries, professionals o retenidors i, si fos el cas, en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE), sota un epígraf de l'activitat exercida.
3. Que no ha incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes previstes en l'article 11 de la L11/2016.
6.- Amb la presentació de la sol·licitud de subvenció, i d'acord amb l'article 6 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, l'interessat accepta el tractament de les dades personals que el concerneixen.
Article 7. Comprovació de dades
1.- De conformitat amb el que s'estableix en l'article 28.2 de la LPACAP, les persones interessades tenen el dret de no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Ajuntament o hagin estat elaborats per qualsevol altra Administració.
L'Ajuntament podrà consultar o recaptar aquests documents tret que les persones interessades s'oposessin a això.
2.- Aquelles sol·licituds que, complint els requisits per a adquirir la condició de persona beneficiària els falti algun document preceptiu o d'acreditació se'ls concedirà un termini de deu (10) dies hàbils per a presentar en una sola vegada la documentació que els falti. Amb indicació que, si així no ho fes, se li tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la LPACAP.
Article 8. Procediment de concessió
El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva amb prorrateig. Això significa que, per al cas que l'import de les subvencions superi al de la partida pressupostària, es procedirà al prorrateig, entre totes les persones beneficiàries, de l'import global màxim.
En aquest cas es calcularà l'import total de les subvencions, suma de les quals correspondrien a cada persona beneficiària si no s'hagués superat el de la partida, i es calcularà el percentatge que correspon a cada persona beneficiària. A continuació es distribuirà l'import en funció d'aquest percentatge.
Article 9. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resol·lució del procediment de concessió de la subvenció. Termini de notificació de la resol·lució
1.- L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà el departament de Comerç.
2.- La proposta de concessió, a través de l'òrgan instructor, es formularà a l'òrgan concedent per un òrgan col·legiat (Comissió de Valoració) compost pels següents membres, que comptaran amb veu i vot:
● Presidenta: La Tinenta d'Alcalde delegada de Comerç.
● Secretari: El secretari del Ajuntament o persona en qui delegui.
● Set vocals:
◦ Regidor delegat especial per a Comerç
◦ Director General de Comerç
◦ Cap de Servei de Comerç
◦ Inspector de Comerç
◦ Tècnic/a del Servei de Comerç
◦ Tècnic/a del Servei d'Urbanisme
◦ Tècnic/a del Servei d'Informàtica
Aquest òrgan podrà recaptar quants informis es considerin necessaris d'altres organismes, així com requerir, a través de l'òrgan instructor, a la persona sol·licitant al fet que presenti documentació o aclariments.
3.- L'òrgan competent per a l'atorgament de les subvencions serà la Junta de Govern Local (JGL).
El procediment de concessió es resoldrà en el termini de quinze (15) dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució. Mitjançant resolució s'acordarà tant l'atorgament de les subvencions com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia o impossibilitat material sobrevinguda. Es motivarà de conformitat a les presents bases.
La resolució posa fi a la via administrativa i es podrà recórrer mitjançant la interposició de recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un (1) mes comptat a partir de l'endemà de la seva notificació, o bé directament mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos (2) mesos a partir de l'endemà de la seva publicació.
En el termini màxim d'un (1) mes natural, comptat a partir de l'endemà de l'adopció de l'acord per part de la JGL, s'haurà de procedir a la notificació de totes les persones interessades que resultin de l'expedient. El termini màxim per a resoldre i notificar no podrà excedir de sis (6) mesos des de la publicació de la convocatòria.
Article 10. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció
1.- En no estar limitat el nombre de persones beneficiàries, no serà necessari comparar les sol·licituds presentades a fi d'establir una prelació entre aquestes. Per tant, no és necessari establir criteris de valoració.
S'establiran, en els apartats següents, els criteris necessaris per a ser persona adjudicatària d'una subvenció.
2.- Per a calcular l'import de la subvenció es podran presentar pressupostos de les actuacions que es pretenen escometre amb data d'emissió a partir d'1 de setembre de 2024 fins a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds (tots dos inclosos). No pot tractar-se de millores ja realitzades, només pressupostos de millores que es pretenguin realitzar.
3.- En relació a la millora estètica s'atorgaran totes aquelles subvencions que suposin una millora estètica interior o exterior d'un establiment físic d'ús públic, excepte establiments d'oci nocturn. Les actuacions subvencionables hauran de complir el següent:
A.- S'hauran de situar en les zones d'ús públic de l'establiment o ser visibles des d'aquesta zona. La definició d'ús públic és la continguda en l'Annex A del document bàsic de seguretat d'utilització i accessibilitat (DB-SUA), que disposa: ‘'Zones o elements de circulació susceptibles de ser utilitzats pel públic en general''.
B.- En qualsevol cas les actuacions a realitzar compliran la normativa vigent d'aplicació incloses les normes urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana de Calvià. Específicament i per al cas de millores en els espais exteriors, les actuacions proposades hauran de complir l'Ordenança Municipal Reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visibles des de via pública en el Municipi de Calvià (BOIB núm. 101 de 20/07/2006 i BOIB núm. 088 de 20/07/2017 -modificació-).
C.- Es consideren costos subvencionables els següents:
◦ Les obres de reforma o manteniment.
◦ L'adquisició de mobiliari o equipament.
◦ La instal·lació, en l'exterior, de tendals o marquesines.
◦ La modificació o substitució d'elements publicitaris.
◦ La modificació o substitució d'instal·lacions existents.
4.- En relació a les actuacions dirigides a la innovació i la digitalització:
A.- Cost d'adquisició dels terminals de Punt de Venda (TPV)
Es defineix com a terminal de punt de venda, o TPV, al dispositiu que en un establiment comercial possibilita gestionar tasques amb la venda i permet, gràcies als datàfons, el cobrament per targeta de crèdit o dèbit, la creació i impressió del tiquet de venda, gestionar l'inventari o generar informes que ajuden en la gestió del negoci, etc.
Els TPV es componen de l'equip o suport físic (hardware) i del programa informàtic (software).
El TPV objecte de subvenció haurà de ser compacte. Equips pensats específicament per a treballar com a punt de venda que integren la CPU, la impressora, la pantalla i el teclat en una sola màquina.
Poden equipar altres perifèrics com a calaix portamonedes, lector de codi de barres, lector de banda magnètica i lector de targetes.
B.- Serveis professionals així com qualsevol cost associat a la creació, actualització o manteniment d'un portal web: pagament anual a un registrador de dominis, pagament anual del hosting o servei d'allotjament de la web, email service, serveis professionals per al disseny o modificació de la pàgina web, serveis professionals per al manteniment i/o administració de la web, etc.
El portal web ha de complir:
i.- Tenir el protocol de transferència de dades https.
ii.- Disseny web adaptatiu.
iii.- Si és necessari, tenir el portal adaptat a la Llei orgànica de Protecció de Dades espanyola i al Reglament General de Protecció de Dades Europeu (RGPD).
iv.- En el cas de web amb botiga en línia aquesta ha de tenir passarel·la de pagament.
C.- Adquisició de programes informàtics (software) per a la gestió del negoci (EPR o Enterprise Resource Planning).
Es tracta d'un software per a l'optimització de tasques i control de la gestió de l'empresa que permet la simplificació i automatització de tasques repetitives i rutinàries. D'aquesta manera s'inverteix menys en la gestió i més en altres activitats com la innovació, el creixement de l'empresa, les estratègies de venda o la cerca de noves oportunitats de negoci.
Pot incloure:
i.- Gestió de comptabilitat i finances: gestió pressupostària, control d'amortitzacions, impostos i fiscal, gestió comptable, gestió de tresoreria, gestió del flux de caixa, seguiment dels actius fixos, etc...
ii.- Gestió de vendes i clients (CRM -Customer Relationship Management-): gestió de la base de dades dels clients, gestió de campanyes de màrqueting, analítica i visualització de dades, gestió de serveis i postvenda, gestió de les vendes i oportunitats.
iii.- Gestió de compres i proveïdors: gestió del procés d'aprovisionament (proveïdors), cicle complet des de la comanda al pagament, integració entre magatzem i comptabilitat,...
iv.- Gestió d'inventari i distribució: gestió dels enviaments d'entrada i sortida, ubicacions i gestió del magatzem, producció i planificació del material.
v.- Gestió de recursos humans: gestió de la informació clau dels empleats; avaluacions, salaris i dades bancàries; seguiment d'horaris; etc.
vi.- Gestió de projectes: Disseny, planificació i execució de projectes. Control de recursos, compres, execució i facturació.
5.- Es consideraran costos subvencionables tant aquells associats a la modificació d'una activitat existent com els costos relacionats amb la implantació d'una nova activitat.
Article 11. Criteris per a la determinació de la quantia de la subvenció
1.- Seran despeses subvencionables aquells que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin necessaris i es realitzin en el termini establert. Seran:
● El pressupost d'execució per contracta (PAC) -IVA exclòs- de les obres i/o instal·lacions. Entès com l'import del cost dels materials i de la mà d'obra necessaris per a l'execució d'una obra o instal·lació, així com les despeses generals i el benefici industrial del constructor.
● Cost d'adquisició -IVA exclòs- de mobiliari, equipament o elements publicitaris, Terminals de Punt de Venda (TPV) i creació, actualització i manteniment d'un portal web per a publicitar l'activitat i/o per a venda de productes o serveis.
● Cost de serveis professionals.
● Les taxes per la tramitació dels títols habilitants necessaris, segons la legislació vigent, per a l'execució de les actuacions previstes (comunicació prèvia d'obres, llicència urbanística, comunicació prèvia d'instal·lació, etc.); o per a la modificació de l'activitat.
● En cap cas s'entén com a cost subvencionable l'impost sobre el valor afegit (IVA).
2.- En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.
3.- Les ajudes econòmiques previstes per a la millora estètica tindran el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import màxim serà del 80% de les factures proforma o pressupost presentat.
Així mateix se subvencionarà com a màxim el 90% de l'import en concepte de taxes per a la concessió dels títols habilitants requerits. Les taxes per a l'execució d'obres seran les calculades en funció de l'import del pressupost d'execució material subvencionable.
S'exclou del càlcul de la subvenció qualsevol altre impost.
L'import màxim serà de nou mil euros (9.000 €).
4.- Les ajudes econòmiques previstes per a la innovació i digitalització tindran també el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import màxim serà del 80% de les factures proforma o pressupost presentat (IVA exclòs).
L'import màxim serà de sis mil euros (6.000 €).
Article 12. Drets de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries tindran dret a obtenir, en tot moment, el suport i la col·laboració de l'entitat local en la realització de les actuacions que se subvencionin: permisos, autoritzacions, llicències, etc.
Article 13. Obligacions de les persones beneficiàrias
Són obligacions de les persones beneficiàries:
A.- Presentar una sol·licitud dins del termini i en la forma escaient juntament amb la documentació requerida.
B.- Justificar que es tracta d'una actuació subvencionable.
C.- Si és el cas, obtenir els títols habilitants necessaris per a la realització de les actuacions i per a la modificació de l'activitat exercida:
i.- El títol habilitant per a l'execució d'obres i/o instal·lacions: comunicació prèvia d'obres, llicència urbanística, declaració responsable d'execució d'obres, etc.
ii.- La llicència exigida a l'Ordenança Municipal reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visibles des de la via pública al municipi de Calvià.
iii.- El títol habilitant per a modificar l'activitat, de conformitat amb allò disposat a l'article 11 de la L7/2013.
D.- Justificar el compliment dels requisits i condicions.
E.- Acceptar la subvenció. En cas de que no sigui possible, haurà de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze (15) dies comptats a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
F.- Realitzar o executar les actuacions previstes, per a fonamentar l'atorgament de l'ajuda de conformitat amb el descrit a la memòria presentada amb la sol·licitud. S'ha de destinar l'import íntegre de la subvenció a aquesta realització o execució.
G- Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització de les actuacions, justificant-les adequadament.
H.- Comunicar a la secció de Comerç qualsevol variació de les condicions que van motivar la previsió de la concessió de la subvenció.
I.- Justificar la realització o execució de les actuacions mitjançant la presentació de factures o altra documentació.
J.- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que la secció de Comerç consideri pertinents durant la tramitació del procediment.
K.- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, en tant que puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
L.- Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora reportat des del moment de l'abonament de la subvenció fins al moment en què s'acordi la procedència del reintegrament d'aquests, en els supòsits previstos en la LGS i en la seva normativa de desenvolupament.
Article 14. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària del compliment de la finalitat per a la que es va concedir la subvenció
1.- La justificació de la realització de l'objecte de la subvenció haurà de presentar-se, en tot cas, com a màxim, el dia 16 de desembre de 2024, inclòs.
2.- La justificació, baix responsabilitat de la persona declarant, es farà per la modalitat de compte justificatiu simplificat. A aquest efecte haurà de lliurar la següent documentació:
● Una memòria detallada i justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les actuacions realitzades. S'annexaran, si és el cas, fotografies de l'estat actual de l'establiment.
● Una relació classificada de les despeses i inversions, amb identificador de la persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. Sent atorgada la subvenció conformement a un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions esdevingudes.
● Declaració responsable de la persona beneficiària de la subvenció, mitjançant la qual s'acrediti que les despeses relacionades (ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen sens dubte a les actuacions subvencionades.
Article 15. Mesures de garantia que, si és el cas, es consideri precís constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediments de cancel·lació
No es considera necessari exigir garanties per a assegurar el compliment dels compromisos assumits per les persones beneficiàries.
Article 16. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució
La Junta de Govern Local, una vegada concedides les subvencions a les persones beneficiàries, i en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar la seva assignació mitjançant resolució motivada. Deuran, per a això, concórrer algunes de les següents circumstàncies:
1.- Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases reguladores que no siguin determinants de la seva revocació.
2.- Prèvia justificació de la causa que origina la impossibilitat d'executar el que motiva la subvenció, es podrà autoritzar el canvi del destí de les ajudes concedides.
3.- En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va preveure la concessió de la subvenció, aquesta es revisarà i es minorarà proporcionalment.
4.- Sense perjudici de l'anterior, mitjançant Resolució de Batlia podran realitzar-se les interpretacions i/o aclariments relatius als preceptes de les presents Bases que a cada moment puguin precisar-se i així reputarse convenient la mateixa.
Article 17. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les subvencions concedides seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
Article 18. Règim sancionador per incompliment d'obligacions en matèria de la present subvenció
Les accions i omissions tipificades en la LGS seran sancionables fins i tot a títol de simple negligència. El règim sancionador que serà aplicable en cas d'incompliment serà el regulat en el Títol IV del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions.
Article 19. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Reintegrament
Procedirà el reintegrament de la subvenció en els casos previstos en la LGS i en la seva normativa de desenvolupament.
Article 20. Recursos
Contra les presents Bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant l'Alcalde del Ajuntament de Calvià en el termini d'un (1) mes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. O bé, recurs contenciós administratiu davant els Tribunals competents en el termini de dos (2) mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, conforme al que es disposa en els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrónicament: 16 de setembre de 2024)
La tinenta de batle delegada de Turisme, Comerç, Activitats, Platges i Litoral, i Infraccions i Sancions (PD 12/01/2024) Elisa Monserrat Mayol