Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 601080
Convocatòria de subvencions en matèria d'ajudes a la natalitat de Sant Josep de sa Talaia “Sant Josep Creix”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia núm. 2024-3575, de 6 de setembre de 2024, s'ha aprovat el següent,

Convocatòria de subvencions en matèria d'ajudes a la natalitat “Sant Josep Creix”

1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió de subvencions de concurrència no competitiva que donin suport a les famílies per ajudar a sufragar les despeses que suposen el naixement, adopció o acolliment permanent d'un infant,  fomentant així la natalitat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia.

2. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es sotmet a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021), a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desplegament mitjançant Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep per als exercicis 2024-2026, aprovat per acord del ple de l'Ajuntament de data 29 de febrer de 2024 (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).

3. Consignació pressupostària i quantia de l'ajuda

La quantia màxima de les ajudes que es poden concedir en aquesta convocatòria és de 240.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 231 48096 amb fons de finançament municipal. La quantia de l'ajuda és d'un màxim de 1.000,00 € per naixement, acolliment o adopció.

En cas de divorci o separació, té dret a la subvenció cada progenitor/tutor legal d'acord amb el percentatge del temps de custòdia que cada un tengui del menor.

4. Requisits generals

4.1 Totes les persones beneficiàries han d'acreditar que compleixen els següents requisits:

a) La persona sol·licitant ha d'haver tengut un fill/a, adopció o acolliment permanent d'un menor entre el període comprès entre l'1 de gener i el 15 d'octubre de 2024.

b) Tots dos progenitors o tots dos tutors legals (en cas de no ser família monoparental) han d'estar empadronats a Sant Josep de sa Talaia i almenys amb 2 anys d'antelació a la data de publicació de les bases, en el cas de la persona sol·licitant.

c) L'infant ha d'estar empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia amb la persona sol·licitant.

d) Acreditar la residència legal a Espanya.

e) Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.

f) No trobar-se sotmès a cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Complir el que estableix l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

g) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. Aquest requisit es pot esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajut mitjançant el pagament del deute.

5. Règim de les ajudes

5.1. La concessió de la subvenció es fa mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només poden obtenir subvenció les persones sol·licitants que, reunint els requisits exigits, compleixin les condicions assenyalades a la base 4.

5.2. S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i resolutoris o definitius del present procediment el web de l'Ajuntament i el de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep (www.santjosep.org, santjosep.sedelectronica.es).

6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació

6.1. Les instàncies es dirigeixen a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presenten en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'ha de passar avís per correu electrònic a serveissocials@santjosep.org.

6.2. Les persones sol·licitants de la subvenció han d'adjuntar a la sol·licitud (annex 1) la documentació següent:

Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

NI/NIE de les persones progenitores o representants legals del menor.

DNI del menor o certificat de naixement o resolució administrativa en cas de l'adopció o l'acolliment permanent.

Certificat de convivència a nom de la persona sol·licitant que acrediti que  l'empadronament al municipi de al manco dos anys i que l'infant està empadronat amb ell/a o autorització per consultar-lo(annex 2)

En cas que l'altre progenitor/a o tutor/a legal no estigui empadronat al mateix domicili, certificat d'empadronament al municipi o autorització per consultar-lo (annex 2).

Certificat de la Seguretat Social  i de l'Agència Tributària de trobar-se al corrent de les obligacions o autorització per mirar-ho (annex 2). 

Certificat de titularitat bancària o imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

Declaració responsable (annex 3).

En cas de separació o divorci dels progenitors, sentència judicial o conveni regulador .

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds és fins al 30 d'octubre de 2024. Els pares i mares dels infants nascuts, acollits permanentment o adoptats en data posterior al 15 d'octubre de 2024 podran sol·licitar la subvenció a la convocatòria següent.

6.4. Esmena de defectes de les sol·licituds

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà a les persones sol·licitants que, en el termini de 10 dies, a partir de l'endemà de la notificació, presentin les rectificacions o correccions necessàries, amb la indicació que, si no ho fan, s'entén per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Òrgan col·legiat

L'òrgan col·legiat fa la valoració tècnica de les sol·licituds i eleva informe a l'òrgan instructor, que formula la proposta de resolució, que quan sigui definitiva eleva a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

Està format per les persones següents:

•   Presidenta: regidora de Benestar Social i Igualtat, Família i Infància.

•   Vocals:

  • Dos persones tècniques de Serveis Socials o persones en qui deleguin.
  • Un/a auxiliar administratiu/va de Serveix Socials.

•   Secretària: la de la corporació o persona en qui delegui.

L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

• Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establits en aquesta convocatòria.

• Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.

• Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i l'aplicació d'aquesta convocatòria.

8. Instrucció i resolució

8.1. L'òrgan instructor del procediment és una persona tècnica del Departament de Benestar Social, que té atribuïdes les funcions establides a l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà propostes successives de resolució de concessió o denegació degudament motivades dels ajuts de natalitat, que es notificaran a les persones interessades. Així mateix, se'ls concedirà un termini de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la proposta per presentar al·legacions.

Examinades les al·legacions que, si escau, haguessin presentat les persones interessades, l'òrgan instructor, previ informe de l'òrgan col·legiat, formula la proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar la relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de l'ajut.

La proposta de resolució definitiva s'eleva a l'òrgan competent per resoldre, que dicta resolució definitiva amb la llista dels sol·licitants que hagin obtengut ajuts i la quantia de les ajuts concedits, que es notifica de conformitat amb el que s'ha exposat a la base 5.2.

La resolució de la concessió, d'acord amb l'article 14 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, ha de contenir la relació de persones beneficiàries a les quals s'atorga l'ajut amb les quanties individualitzades, així com la desestimació i la no-concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevenguda de sol·licituds no ateses.

8.2. L'òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l'alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

La resolució és pública, de conformitat amb el que preveu l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment és de dotze mesos des de la data de publicació de la convocatòria corresponent.

8.3. La resolució dels ajuts es fa per blocs d'expedients a mesura que l'òrgan instructor formuli les propostes corresponents.

9. Difusió de la subvenció concedida

Per la naturalesa d'aquesta subvenció no és preceptiu establir mesures de difusió de la subvenció concedida al beneficiari.

10.Justifació de la subvenció concedida

Atès que les subvencions previstes a aquesta convocatòria es concedeixen per trobar-se les famílies en una determinada situació, no serà necessària més justificació que la de l'acreditació dels compliment de les condicions per al seu atorgament. 

11. Reintegraments

11.1. És procedent el reintegrament total o parcial de l'ajut concedit i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a. L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per fer-ho o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per a la concessió, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.

b. La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

11.2. El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir pels articles 36 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

11.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

12. Protecció de dades

La sol·licitud d'ajuda implica que la persona interessada autoritza l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

13. Règim de recursos

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

—El recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dicta la resolució, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

—O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la notificació de l'acord.

 

(Signat electrònicament: 18 de setembre de 2024

El batle Vicente Roig Tur)

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUDA A LA NATALITAT “SANT JOSEP CREIX”

Dades d'identificació del tutor/a legal 1:

Nom i cognoms

DNI/NIF

Telèfon

Adreça postal:

Adreça electrònica:

Dades d'identificació del tutor/a legal 2:

Nom i cognoms

DNI/NIF

Telèfon

Adreça postal:

Adreça electrònica:

DADES DEL MENOR

Núm.

Nom

Cognoms

Data de naixement

DNI/NIE

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 EXPÒS

 Que vull acollir-me a la convocatòria dels ajuts de natalitat “Sant Josep Creix” de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

 SOL·LICIT

 La subvenció corresponent.

Sant Josep, ……. d …………………………. de 2024

(firma)

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

 

ANNEX 2 AUTORITZACIÓ DE COMPROVACIÓ DADES

Nom i cognoms

DNI

Autoritz expressament l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a sol·licitar:

Informació al padró municipal i de trobar-se al corrent de pagament a l'Agència Tributària, a la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per tal que es puguin comprovar i verificar les dades de caràcter personal d'acord amb el que estableix el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

Firma:

 

Nom i cognoms

 

DNI

Autoritz expressament l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a sol·licitar:

Informació al padró municipal i de trobar-se al corrent de pagament a l'Agència Tributària, a la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per tal que es puguin comprovar i verificar les dades de caràcter personal d'acord amb el que estableix el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

Firma:

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT QUE:

  • No incorr en cap de les circumstàncies de prohibició per a ser beneficiari de subvencions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

  • Compleix els requisits i les condicions que determinen la concessió de subvenció i comunicaré a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.

  • Em sotmet a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.

  • Em compromet a complir les condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que conec i accept íntegrament, i sé que en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'm pot excloure d'aquest procediment i puc ser objecte de sanció.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ........................................ de 2024

(firma)