Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 601008
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 18 de juny de 2024, relatiu a l’aprovació de les bases que regeixen la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a les agrupacions de defensa vegetal de Menorca (exp. 3201-2024-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Les explotacions dedicades a la producció vegetal han de lluitar contra els agents nocius a les seves explotacions. Les condicions de l'agricultura de Menorca, quant a climatologia, intensitat i varietat de conreus, fan que la problemàtica de la sanitat vegetal revesteixi una complexitat especial. La reduïda estructura de les finques fa recomanable la seva associació en agrupacions de defensa vegetal.

Les agrupacions de defensa vegetal (ADV) són la figura adoptada a Espanya a través de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal, perquè la lluita contra les plagues es faci de manera eficient i, sobretot de forma considerada amb la salut de les persones i els animals i siguin compatibles amb el desenvolupament d'una agricultura sostenible i respectuosa amb el medi ambient, per complir amb el que s'estableix a l'article 55 del Reglament (CE) núm. 1107/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009.

El Decret 52/2013, de 29 de novembre, regula les agrupacions de defensa vegetal i crea el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal en l'àmbit de les Illes Balears. El Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 17 de novembre de 2014, aprovà la creació del Registre Insular d'Agrupacions de Defensa Vegetal de Menorca, regit pel que estableix el Decret 52/2013, de 29 de novembre.

El Reglament (UE) 2022/2472, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícoles i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació als articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en l'article 26 determina les ajudes que es poden destinar a les despeses per la prevenció, control i erradicació de malalties o plagues vegetals i les ajudes destinades a reparar els danys provocats per les plagues vegetals.

2. El Consell Insular de Menorca va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions (PES) per l'any 2024 per acord del Consell Executiu reunit en sessió de caràcter ordinari de 4 de desembre de 2023 i modificat per acord del CEX reunit en sessió de caràcter extraordinari de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 10 de 20 de gener de 2024). El PES estableix la previsió de l'activitat subvencionadora en la línia de foment d'activitats d'interès general, dins el marc normatiu establert per a la concessió de subvencions. Una de les línies de subvenció incloses en aquest PES és un ajut per al foment de les associacions de defensa vegetal de Menorca.

L'objecte d'aquests ajuts pel foment de les associacions de defensa vegetal de Menorca és donar suport a les actuacions dutes a terme des de l'1 de desembre de 2023 fins al 30 de novembre de 2024 les ADV constituïdes d'acord amb el Decret 52/2013, de 29 de novembre.

L'interès públic d'aquesta convocatòria és ajudar les ADV en l'activitat duta a terme que, conjuntament amb les actuacions fetes per l'Administració en l'àmbit de la sanitat vegetal, han de reforçar l'eficàcia de les actuacions de prevenció i lluita contra els agents nocius dels vegetals mitjançant la utilització racional de tècniques d'aplicació, productes i mitjans fitosanitaris.

L'article 6.5.e del Reglament UE núm. 2472/2022 diu que no serà necessari que aquests ajuts, quan es compleixin les condicions establertes a l'article 26 del mateix Reglament, tenguin un efecte incentivador. Per tant, els ajuts a les ADV per execució de programes de control o erradicació de plagues vegetals es poden sol·licitar després d'executar les actuacions subvencionables.

3. L'article 2.2 de la Llei 8/1999, de 12 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania, diu que són funcions dels consells insulars de Menorca i Formentera desenvolupar en el seu àmbit territorial, entre d'altres, les actuacions en matèria d'agricultura i ramaderia.

L'article 30 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, explica que són competències pròpies dels consells insulars, entre d'altres, l'agricultura, ramaderia i pesca; així com la qualitat, la traçabilitat i les condicions dels productes agrícoles i ramaders i dels productes alimentaris que se'n deriven.

4. Atès l'interès del Departament d'Economia i Serveis Generals del Consell Insular de Menorca de donar suport a les produccions autòctones de Menorca, de fomentar els organismes interessats en el seu manteniment i ajudar les agrupacions de defensa vegetal constituïdes a Menorca;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals;

El Consell Executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyor Vilafranca Florit, senyor Gornés Hachero, senyora Torrent Pallicer, senyora Taltavull Fernández, senyor Pons Torres i senyor Delgado Díaz) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca per a les agrupacions de defensa vegetal de Menorca (ADV) corresponents al període comprès entre l'1 de desembre de 2023 fins al 30 de novembre de 2024 i que es transcriuen a continuació (annex I).

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria dels ajuts corresponent a l'any 2024, que es regeixen per les bases esmentades anteriorment i d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides s'han d'atendre amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:

Partida

Quantia màxima

5.41200.4890002 Suport a les produccions vegetals

60.000 €

 

b) L'import individual màxim de l'ajut per ADV serà de 32.000 € (el beneficiari final en espècies d'aquests ajuts seran les petites i mitjanes explotacions agràries que estiguin integrades en les ADV, amb un import màxim individual de 2.000 €).

c) El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB.

d) La instrucció correspon a la senyora Isabel Martín Neira, tècnica del Consell Insular de Menorca.

e) La composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts és la següent:

 

- Presidenta: Maria Antonia Taltavull Fernández, consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

Titulars:

  • Sandra Beltrán Moll, directora insular d'Economia
  • Isabel Martín Neira, enginyera tècnica agrícola del Departament d'Economia i Serveis Generals
  • Judith Aisa Garbayo, tècnica de promoció agroalimentària del Departament d'Economia i Serveis Generals
  • Francisca Llabrés Riudavets, tècnica de gestió del Departament d'Economia i Serveis Generals

Tercer. Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de manera prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

ANNEX BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA VEGETAL DE MENORCA

1. Objecte

1. El Consell Insular de Menorca va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions (PES) del CIM per a l'any 2024 per acord del Consell Executiu, reunit en sessió de caràcter ordinari de 4 de desembre de 2023, i modificat per acord del CEX, reunit en sessió de caràcter extraordinari de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 10, de 20 de gener de 2024). El PES estableix la previsió de l'activitat subvencionadora en la línia de foment d'activitats d'interès general dins el marc normatiu establert per a la concessió de subvencions. Una de les línies de subvenció incloses en aquest PES és un ajut pel foment de les associacions de defensa vegetal de Menorca.

2. L'objecte d'aquests ajuts és compensar el cost, de les actuacions de les agrupacions de defensa vegetal de Menorca (ADV) constituïdes d'acord amb el Decret 52/2013, de 29 de novembre, que regula les agrupacions de defensa vegetal en l'àmbit de les Illes Balears i crea el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balears.

Les ajudes s'han de concedir d'acord amb el Reglament (CE) núm. 2472/2022 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. També es tindrà en compte la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal.

3. El període subvencionable de les activitats executades serà de dia 1 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria fins al 30 de novembre de l'any de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 6.5.e del Reglament UE núm. 2472/2022, que diu que, quan es compleixin les condicions establertes a l'article 26 del mateix reglament, no serà necessari que aquests ajuts tenguin un efecte incentivador. Per tant, els ajuts a les ADV es poden sol·licitar després d'executar les actuacions subvencionables.

4. En compliment de l'article 9 del Reglament (CE) núm. 2472/2022, el número de registre del document validat per l'aplicació SANI (programa informàtic específic per a les comunicacions d'ajuts a la Comunitat Europea) és: SA.115561.

2. Finalitat

Aquesta convocatòria té per finalitat la prevenció i la lluita contra les plagues i malalties vegetals i infestació per espècies exòtiques invasores per a les quals hi hagi normes nacionals o de la Unió.

3. Finançament i import màxim

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases s'han de pagar amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin en la convocatòria.

4. Activitats subvencionables

1. L'actuació subvencionable és la prevenció dels danys causats per les plagues vegetals, que fa l'ADV per als beneficiaris finals en espècies de les ajudes.

2. Les actuacions fetes per les ADV rebran ajut si es compleixen les condicions següents:

a) Les plagues i malalties vegetals i infestació per espècies exòtiques invasores per a les quals hi hagi normes nacionals o de la Unió, tant si són establertes per llei, reglament o acció administrativa.

b) Aquestes normes de la Unió i nacionals es refereixen a un dels aspectes següents:

 

i) Un programa o pla públic a escala de la Unió, nacional o regional per a la preservació, el control o l'erradicació de la plaga vegetal de què es tracti.

ii) Mesures d'emergència imposades per l'autoritat competent de l'estat membre.

iii) Mesures per erradicar o contenir una plaga vegetal aplicades d'acord amb els articles 17 i 18; l'article 28, apartats 1 i 2; l'article 29, apartat 1 i 2; l'article 30, apartat 1, i l'article 33, apartat 1, del Reglament (UE) núm. 2016/2031.

iv) Mesures per erradicar o contenir una espècie exòtica invasora aplicades d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1143/2014.

3. Són despeses subvencionables les següents:

a) Les nòmines, l'IRPF i la Seguretat Social corresponents al personal tècnic contractat per l'ADV.

b) Contractes d'arrendament de serveis de direcció tècnica o d'assistència tècnica de l'ADV.

c) Les despeses derivades de la formació del personal tècnic, sempre que siguin necessàries per poder fer els controls i les mesures de detecció de les plagues vegetals. Per tal que pugui ser subvencionable, la formació continuada del personal ha de tenir el vistiplau del tècnic del Consell Insular de Menorca que sigui responsable en matèria de sanitat vegetal.

d) Les despeses generades pels desplaçaments dels tècnics necessaris per poder dur a terme l'activitat objecte de la subvenció.

e) El cost de la compra de material per a la prevenció de plagues i la lluita biològica contra plagues objectes de la subvenció.

f) Material de laboratori.

4. Poden ser subvencionades les actuacions executades i pagades entre l'1 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria i el 30 de novembre de l'any de la convocatòria.

5. No es poden concedir ajudes per prevenció o erradicació de malalties de les quals la normativa europea imposi exaccions específiques per mesures de lluita.

6. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei, o el lliurament del bé, excepte quan, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat prou entitats que el subministrin o ofereixin, o quan la despesa s'hagi fet abans de la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar com a justificació, si escau, a la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament l'elecció en una memòria que no recaigui en la proposta econòmica no avantatjosa.

7. L'IVA no es pot subvencionar, llevat de quan no sigui recuperable pel beneficiari (article 4.3 RD 81/2015).

5. Naturalesa de l'ajut i compatibilitat amb altres ajuts

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en cada moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos que pugui rebre l'entitat beneficiària per dur a terme el mateix projecte, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la manera establerta en aquestes bases, sempre que el còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte.

2. L'import de l'ajuda en cap cas podrà superar —aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacional— el cost total de l'activitat objecte de subvenció, ni els límits establerts en l'article 26.15 del Reglament (CE) núm. 2472/2022, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

3. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.

6. Requisits dels beneficiaris

1. Poden tenir la consideració de beneficiaris directes i demanar les ajudes que preveuen aquestes bases, les ADV integrades per productors que compleixin els requisits del punt 2 d'aquesta base i que, abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, compleixin els requisits següents:

a) Que estiguin constituïdes d'acord amb el Decret 52/2013, de 29 de novembre, pel qual es regulen les ADV en l'àmbit de les Illes Balears i crea el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balears, i que estiguin inscrites en el Registre Insular d'Agrupacions de Defensa Vegetal de Menorca.

b) Que disposin, abans que es dicti la proposta de resolució, d'un programa o un pla per a la prevenció, el control o l'erradicació de plagues vegetals que hagi obtingut informe favorable del tècnic del CIM responsable en matèria de sanitat vegetal.

c) Que estiguin al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell Insular de Menorca.

d) Que no estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

2. Poden ser beneficiàries finals en espècies de les ajudes previstes en aquesta convocatòria les petites i mitjanes explotacions agràries integrades en una agrupació de defensa vegetal de Menorca que compleixin el requisit següent:

a) Que estigui al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell Insular de Menorca (annex V).

b) Que tengui la condició de pime, d'acord amb l'annex I del Reglament (UE) 2022/2472, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació als articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. Aquest requisit de pime dedicada a la producció primària de productes agrícoles haurà d'acreditar-se abans de la proposta de resolució de concessió per declaració responsable dels productors (annex V).

c) Que no estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior (annex V).

3. No obstant això, no poden ser-ne beneficiàries:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 13.2 de la Llei general de subvencions i l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).

b) Les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals, de conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (annex II).

 

7. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Document d'identificació del representant (DNI).

b) Document d'identificació fiscal de l'ADV (NIF).

c) Escriptura de constitució o modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari, de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s'adjunta com a annex II d'aquestes bases.

e) Certificat en què s'indiqui que està inscrit en el registre insular d'ADV o document acreditatiu d'haver sol·licitat aquest tràmit (s'aportarà d'ofici).

f) Document de designació de compte bancari de l'empresa o del seu representant segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament.

g) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (vegeu l'annex I).

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per dur a terme la mateixa activitat (annex III).

Documentació específica

i) Acta de la Junta General de socis en què s'acorda sol·licitar l'ajuda de l'ADV i se'n designa representant (si fos necessari, de conformitat amb els estatuts).

j) Nombre dels socis i superfície de cultiu amb referències SIGPAC.

k) Certificat del secretari de l'agrupació en què s'indiqui l'aportació econòmica feta pels socis de l'organització durant l'exercici anterior.

l) Pla d'actuació de l'ADV per a la prevenció, el control o erradicació de plagues vegetals que hagi obtingut informe favorable del tècnic del CIM responsable en matèria de sanitat vegetal. Per cada una de les actuacions, s'han d'especificar com a mínim els objectius, el material i la metodologia que s'emprarà.

m) Previsió de les despeses subvencionables signada pel president de l'ADV.

n) Contracte signat entre l'ADV i el tècnic que dirigirà el programa de lluita o pressupost del cost de la direcció tècnica mitjançant contracte d'arrendament de serveis.

o) Documentació acreditativa de la condició de pimes de les explotacions integrades de l'ADV, que podrà consistir en una declaració responsable dels titulars de l'explotació, la qual haurà d'ajustar-se al contingut d'aquestes bases (annex V).

p) Documentació acreditativa de cada una de les explotacions integrades en l'ADV d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell Insular. El sol·licitant pot substituir aquests certificats per una declaració de responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 euros (article 11f TRLGSIB) (annex V).

q) Documentació acreditativa de la justificació de la subvenció, si és el cas (base 15.1, justificació de les despeses).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c i f en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, circumstància que s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; amb la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'article 95.1, lletra K, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, el Consell Insular de Menorca podrà verificar l'exactitud de les dades declarades, així com consultar o demanar els documents elaborats per qualsevol administració de forma electrònica mitjançant les seves xarxes corporatives o consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, sempre que no consti en l'expedient l'oposició expressa a aquesta consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés. En aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

D'acord amb l'article 28.3 i l'article 53c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (article 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'article 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al Consell Insular de Menorca els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els consentiments esmentats només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés. En aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat 2 de la base 7 s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

  • Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb el que estableix l'article 14.1 i 2 de l'LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada llei.
  • Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'article 14, apartats 2 i 3, de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

8. Despeses subvencionables. Pressupost del projecte i pressupost subvencionable

1. Són despeses justificables d'aquesta convocatòria:

a) Nòmines, IRPF i Seguretat Social del personal tècnic contractat.

b) Factures de serveis de direcció tècnica o d'assistència tècnica de les ADV.

c) En relació amb l'assistència dels tècnics a cursos: despeses de trasllat, allotjament i matrícula als cursos.

d) Despeses de carburant dels vehicles de les ADV.

e) El cost de la compra de material per a la prevenció de plagues i la lluita biològica contra plagues objectes de la subvenció.

f) Despeses de material de laboratori.

2. D'acord amb el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, per tant, forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es faci dins el termini establert en aquestes bases.

3. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen en la base quinzena (justificació de les despeses).

4. En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte:

  • Inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.
  • Despeses que no compleixin els requisits esmentats en l'apartat 1 d'aquesta base.
  • Despeses l'import de les quals s'hagi pagat a un preu superior de mercat.
  • Interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives, i les despeses de procediments judicials.
  • Impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renda.
  • Costos indirectes de llum, telèfon i internet.
  • Despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o altres de semblants.

9. Determinació de l'import de la subvenció

1. Els ajuts màxims que es poden concedir per a cada ajuda és del 100 % de la despesa subvencionable, amb els límits següents:

a) Despeses del tècnic contractat, fins a un màxim de 22.000 €.

b) Despeses de material d'assaig, fins a un màxim de 8.000 €.

c) Despeses de formació del tècnic contractat, fins a un màxim de 1.000 €.

d) Despeses de quilometratge, fins a un màxim de 1.000 €.

En tot cas, l'import màxim de l'ajut es limitarà a 2.000 € en espècies per beneficiari final i 32.000 per a cada agrupació.

10. Criteris que es tindran en compte per a la concessió dels d'ajuts

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria, s'han d'atorgar els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en aquestes bases, dintre del crèdit disponible.

2. Si el total de l'ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest s'ha de repartir proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits i fins a l'import màxim establert en la base vuitena.

3. Per a la concessió dels ajuts, s'han de tenir en compte i prioritzar els aspectes següents:

a) El nombre de socis. Fins a deu socis, es donaran 5 punts. Per cada soci de més,1 punt més.

b) Major aportació anual que facin els socis a l'entitat. Fins a una aportació mitjana de 300 €/soci/any es donaran 3 punts, i per cada 100 €/soci/any, 1 punt més.

c) Formació que es preveu dur a terme per als tècnics de l'ADV, d'acord amb les línies establertes pel Departament competent en la matèria, s'atorgaran 2 punts per cada curs assistit fins a un màxim de 6 punts.

d) S'atorgaran 1 punt per cada un dels informes mensuals que es preveuen presentar al Departament competent en la matèria i que contindrà la situació sanitària de les plantacions i, particularment, amb relació a les plagues objectes de la subvenció, amb un màxim de 12 punts.

4. L'import de l'ajut es calcularà en funció de la puntuació obtinguda i segons els barems següents:

  • Fins a 15 punts: 15.000 €.
  • De 16 a 29 punts: s'augmentarà proporcionalment fins a un màxim de 31.000 €.
  • 30 punts o més: 32.000 €.

11. Comissió Avaluadora dels ajuts

1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. La seva creació i el nomenament dels seus membres s'estableix per a cada convocatòria, d'acord amb aquestes bases.

2. L'objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d'ajuts, que hauran d'anar acompanyats d'un informe tècnic, i emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

3. La Comissió Avaluadora ha d'estar integrada per persones que compleixin els criteris de competència professional i experiència. La composició ha de ser la següent:

- President/a: el/la conseller/a executiu/iva competent en la matèria

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

Titulars:

  • Director/a insular competent en la matèria
  • Dos tècnics agrícoles del CIM
  • Tècnic de gestió del CIM

4. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president, del secretari i de la meitat, almenys, dels membres.

12. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'expedient s'iniciarà amb l'aprovació de la convocatòria corresponent, posteriorment les bases i la convocatòria d'aquests ajuts s'han de comunicar, mitjançant l'aplicació web de notificació de la Comissió Europea, i quedarà a disposició del públic de manera normalitzada, segons estableix l'annex III del Reglament 2022/2472.

Una vegada la Comissió enviï un avís de recepció amb el número d'identificació de l'ajut, el text de la convocatòria i la resta de la documentació que es requereixi, amb la referència de la identificació esmentada, es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant, BDNS) i es publicarà en el BOIB l'esmentada identificació, conjuntament amb les bases i la convocatòria, en compliment de l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspon a un funcionari del Departament d'Economia i Serveis Generals, que ha de dur a terme d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Prèviament a la tramitació de la concessió d'aquests ajuts, l'instructor ha de comprovar que són compatibles amb altres ajusts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la Comissió Avaluadora. Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria o hi manca la documentació exigida, s'ha de requerir al sol·licitant, perquè en un termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si no ho fa, se'l tindrà per desistit.

5. Una vegada la Comissió Avaluadora ha examinat les sol·licituds i després que hagi emès el seu informe, l'instructor n'ha d'elevar la proposta de resolució corresponent al conseller executiu competent, el qual dictarà una resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la sol·licitud a fi d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de remetre a la BDNS en compliment de l'article 20.8 de l'LGS i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes de notificació (article 45.1b de l'LPACAP).

10. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària en el qual es determinin els drets i les obligacions de les parts.

13. Modificació del projecte

1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca al més prest possible o, en tot cas, en el moment de la justificació.

2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

14. Abonament dels ajuts

1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

2. En el moment del pagament, el beneficiari haurà d'acreditar que està al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

3. No es podrà fer el pagament de la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

4. No s'abonaran els ajuts a les persones o entitats subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incomptable amb el mercat interior.

Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, cal regir-se pel que estableix la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir els certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 euros (article 11 f TRLGSIB).

15. Justificació de les despeses

1. El termini per justificar les despeses objecte de subvenció acaba el 30 de novembre de l'any de la convocatòria.

Es preveu la possibilitat que es presenti la justificació juntament amb la sol·licitud de subvenció si les actuacions per les quals se sol·licita l'ajut ja s'han executat (annex I).

2. La justificació de la realització del projecte subvencionat s'ha de fer de manera individual per a cada una de les actuacions subvencionades i ha d'acreditar la consecució dels objectius de la subvenció, així com el compliment de les obligacions que determini, si escau, l'acte de concessió de l'ajut. És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte d'acord amb com el va sol·licitar inicialment o amb la introducció dels canvis que prèviament ha comunicat al Departament. S'ha de fer d'acord amb el que estableix l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el contingut següent:

a) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats executades i suport documental d'aquestes i altres aspectes que siguin rellevants. En relació amb els assajos o experiències realitzats, s'han d'exposar els resultats obtinguts i les conclusions. En cas que no s'hagi executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria ha d'exposar les causes i s'ha d'explicar la resta del projecte elaborat.

b) Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i document, import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. En cas que el pressupost s'atorgui d'acord amb un pressupost estimat, cal indicar les desviacions esdevingudes (annex V, amb caràcter orientatiu).

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i procedència.

d) Un exemplar, en cas d'actuacions que tenguin lloc després de l'aprovació de la convocatòria, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, en la qual s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca.

e) Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (article 31.1 i 33 LGS).

f) Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (article 31.8 LGS).

g) Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o que sigui requerida per l'entitat beneficiària amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable haurà de demanar al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

4. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat s'haurà de reduir proporcionalment la subvenció concedida.

5. En la fase de comprovació de la despesa feta es podrà requerir al beneficiari, mitjançant tècniques de mostreig, els justificants de despesa seleccionats.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

7. Si el beneficiari no adopta les mesures de difusió adequades per donar publicitat al finançament públic del projecte, d'acord amb el que estableix l'article 31.3b de l'RLGS, l'òrgan instructor li farà un requeriment perquè les adopti en un termini no superior a quinze dies, amb l'advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l'article 37 de l'LGS (en cas d'actuacions que tenguin lloc després de l'aprovació de la convocatòria).

8. Si, un cop transcorregut el termini establert a les bases per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de quinze dies. Així mateix, aquest requeriment tindrà la consideració d'inici d'expedient de revocació i reintegrament que correspongui.

16. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

1. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

2. Comunicar al Consell Insular de Menorca l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeix. En qualsevol cas, la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils des de la notificació.

3. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

4. Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos d'ajudes per al mateix projecte.

5. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total.

6. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de mantenir l'activitat durant un termini mínim d'un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se'ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

7. Acreditar, d'acord amb el que estableixen aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

8. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

9. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

10. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

11. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

12. Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca en la realització de les activitats subvencionades (en cas d'actuacions que tenguin lloc després de la convocatòria).

13. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

17. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliments

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts, s'han d'aplicar els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'incompliment esmentat.

Aquest percentatge s'ha de fixar en l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment.

Si l'entitat beneficiària ha complert de manera significativa les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut i, consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presentés deficiències perquè és inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en el termini establert l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Si l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte supera el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser igual a la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

18. Infraccions i sancions

1. En el cas d'incórrer, en aquesta convocatòria, en una actuació que va ser informada com a incompliment molt greu en la convocatòria anterior, es considerarà que aquest fet constitueix una infracció administrativa en matèria de subvencions i serà d'aplicació el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és el conseller executiu competent per raó de la matèria en el cas d'infraccions lleus i greus i el Consell Executiu en cas d'infraccions molt greus, de conformitat amb l'establert a l'article 69 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

19. Informació sobre les ajudes

1. En compliment de l'article 9.3 del Reglament (CE) núm. 2472/2022 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, el Consell Insular de Menorca publicarà en el web:

  • La informació resumida relativa a l'article 9.1.
  • El text complet de cada una de les ajudes previstes en l'apartat 9.1.

2. En compliment de l'article 9 del Reglament (CE) núm. 2472/2022 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, el Consell Insular de Menorca ha de complir el que disposen els seus apartats 1, 2 i 3.

20. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d'interposar-hi recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca.

Les resolucions dels consellers executius per les quals es concedeixen i deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són recurribles en alçada davant el Consell Executiu.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases, regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.
  • Reglament (CE) núm. 2472/2022 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, modificat pel Reglament UE 289/2019, de 19 de febrer, i pel Reglament 2008/2020, de 8 de desembre.
  • Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s'estableixen les bases que regulen les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes (BOE núm. 50, de 27 de febrer de 2015).
  • Llei 8/2003, de sanitat animal, de 24 d'abril (BOE núm. 99 de 25 d'abril).
  • Reial decret 842/2011, de 17 de juny (BOE núm. 168, de 14 de juliol de 2011), normativa bàsica de les agrupacions de defensa sanitària ramadera i crea i regula el registre nacional d'aquestes.
  • Decret 42/2021, d'11 d'octubre, pel qual es regula el funcionament de les agrupacions de defensa sanitària ramadera en l'àmbit de les Illes Balears.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Consta en l'expedient:

  • Annex I. Sol·licitud d'ajut a les agrupacions de defensa vegetal de Menorca.
  • Annex II. Model de declaració responsable de la convocatòria d'ajuts del CIM per a les agrupacions de defensa vegetal.
  • Annex III. Declaració responsable d'altres ajuts rebuts de la convocatòria d'ajuts del CIM per a les agrupacions de defensa vegetal.
  • Annex IV. Relació nominativa de les despeses fetes en el marc de la convocatòria dels ajuts del CIM per les agrupacions de defensa vegetal.
  • Annex V. Declaració responsable explotacions integrades en les agrupacions de defensa vegetal.

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern, per delegació del Ple del Consell Insular de Menorca (Acord de 31-7-2023, BOIB núm. 109 de 5-8-2023), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 2 de setembre de 2024

Per delegació del president El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (DP 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)