Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 595964
Bases per a la creació d’una borsa de treball de peó de manteniment, personal laboral temporal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per decret de batlia de dia 13 de setembre de 2024 es varen aprovar les següents:

BASES PER LES QUALS S'HA DE REGIR EL CONCURS, PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE PEÓ DE MANTENIMENT, PERSONAL LABORAL TEMPORAL.

JUSTIFICACIÓ

La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023, estableix al seu art. 20.CINC "1. La contractació de personal laboral, així com els nomenaments de personal funcionari i estatutari hauran de realitzar-se amb caràcter fix, indefinit o permanent, segons sigui procedent. No es podrà contractar personal temporal, ni realitzar nomenaments de personal estatutari temporal i de personal funcionari interí excepte en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables, en els supòsits i d'acord amb les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, en la seva redacció donada per Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en la seva redacció donada per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, així com en la resta de normativa aplicable"

La urgència i necessitat de crear aquesta borsa per a futures contractacions temporals ve motivada perquè actualment l'Ajuntament d'Esporles no disposa de cap borsa en vigor per cobrir cap tipus de necessitat urgent i inajornable.

Es necessari realitzar un procés selectiu àgil i urgent per crear una borsa de treball de Peó de manteniment amb el que poder cobrir totes aquelles situacions que puguin subvenir per necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, maternitat/paternitat, vacances que puguin produir-se a la plantilla de l'Ajuntament i altres situacions urgents i inajornables.

Per tot allò exposat, la necessitat de crear una borsa per donar cobertura a aquelles situacions que es puguin donar de substitució o reforç, recollides al TREBEP i a l'ET, estan dins els supòsit d'excepcionalitat que recull l'art. 20.CINC de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:

L'objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de CONCURS, d'una borsa de treball de PEÓ DE MANTENIMENT, personal laboral de caràcter temporal per cobrir en règim d'interinitat aquelles necessitats que puguin sorgir previstes al TREBEP i a l'ET.

La present convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis, a la pàgina web d'aquest Ajuntament, i al BOIB.

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS:

Per prendre part a la convocatòria es requereixen els següents requisits generals:

a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015

b) Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d'admissió de sol·licituds.

c) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

I els següents requisits específics:

a) Estar en possessió de Certificat d'estudis o titulacions equivalents de conformitat amb el Decret 23/2020 de 31 de juliol.

b) El pagament de la taxa de 6,00€ de participació a processos selectius publicada al Boib núm. 153 de data 5 de setembre de 2020.

L'import s'haurà de fer efectiu al número de compte següent:

ES38 2100 0785 2202 0000 3150

Concepte: Nom+peó

c) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, nivell A2, de conformitat amb l'article 5 del Decret 11/2017, de 24 de març, que regula l'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció publica a l'ocupació de llocs de treball que es convoquin en l'àmbit de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'aportació dins el termini per presentar sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Publica o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti posseir el nivell A2 de coneixements de llengua catalana.

d) Abans de prendre possessió de la plaça/signatura del contracte, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat. 

TERCERA.- FUNCIONS:

Seran les pròpies de la titulació, en els termes previstos en la RLT aprovada per Ple a l'any 2018.

QUARTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES:

Les sol·licituds per participar seran presentades en el Registre General d'aquest Ajuntament, en el termini de deu (10) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB. Es publicarà també a la pàgina web de l'Ajuntament (www.ajesporles.net) i al tauler d'anuncis.

Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l'article 66 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per a ser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball serà necessari que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona.

Els aspirants hauran d'acompanyar a la seva instància (annex 1):

- DNI,

- Currículum, - Titulació de la formació exigida a la base segona

- Copia del certificat que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell A2.

Qui no disposi d'aquest certificat podrà sol·licitar dur a terme la prova de català a l'Ajuntament d'Esporles. Aquesta prova únicament serà vàlida per a processos de selecció propis de l'Ajuntament d'Esporles.

La prova tendrà una valides de 6 mesos exclusivament per altres procediments de l'Ajuntament d'Esporles i sempre que sigui per contractes no fixos.

- Justificant del pagament de la taxa

- Justificants dels mèrits a avaluar a la fase de concurs. (Els mèrits declarats i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats).

CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS:

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà resolució en el termini màxim de deu (10) dies hàbils aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos.

Tot allò es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, atorgant-se, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió.

A la mateixa resolució s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de batlia a la qual també s'aprovarà la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Esporles.

Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.

SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR:

El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:

President; Un treballador, funcionari o personal laboral de l'Ajuntament d'Esporles.

Vocals; Tres treballadors/es, personal laboral fix o funcionari de igual o superior categoria de l'Ajuntament d'Esporles

Secretari; la Secretària de la corporació o un/a funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Esporles.

Suplents: Per cada un dels membres del Tribunal podran designar-se suplents.

El Tribunal podrà designar els assessors que estimi convenients, que hauran de fer-se públics amb anterioritat a les proves en que participin i que podran actuar amb veu, però sense vot.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president, del secretari i de la meitat, al menys, dels seus membres, titulars o suplents indistintament.

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal es substanciarà d'acord amb allò disposat als art. 23 i 24 de la Llei 39/2015.

Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis. Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'ha de fer en els casos no previst dins les bases, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.

SETENA.- FORMA D'ACTUACIÓ:

Per establir l'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no realitzin conjuntament (prova oral/entrevista), serà el del registre d'entrada de les sol·licituds.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici en cridada única exceptuant els casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel Tribunal.

En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir als candidats que acreditin la seva personalitat.

VUITENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ:

El procés de selecció, el concurs de mèrits, constarà de les següents fases. 

1.- FASE DE CONCURS: puntuació 39 punts

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar juntament amb la sol·licitud per a poder participar al procés selectiu.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

Experiència professional (18 punts)

1.- Serveis prestats a l'administració pública desenvolupant funcions o tasques anàlogues a la plaça que s'ofereix: 0,10 punts per mes complet, fins un màxim de 12 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

2.- Serveis prestats a persones, empreses, o fundacions privades desenvolupant funcions o tasques anàlogues a la plaça que s'ofereix: 0,05 punts per mes complet, fins un màxim de 6 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

Per poder valorar els mesos de feina s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació del certificat de serveis prestats en el cas de l'experiència a l'administració pública; i per a l'experiència en el sector privat s'haurà d'adjuntar la vida laboral i una certificació de l'empresa de les tasques desenvolupades.

Formació reglada (2 punt)

1.- Títol ESO o graduat escolar: 1 punt

 

2.- Batxillerat, FP mitjà, FP superior, estudis de grau o equivalent: 2 punt

No es valoraran de forma acumulativa

Formació no reglada (10 punts)

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada amb una puntuació màxima de 10 punts.

Cursos de formació i perfeccionament sobre matèria relacionada amb les tasques pròpies del lloc de feina.

Es valorarà de la forma següent:

0,05 punts per cada hora d'aprofitament certificada

0,025 punts per cada hora d'assistència certificada.

S'haurà d'acreditar amb certificat compulsat del títol d'assistència o aprofitament expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.

Cursos de formació transversals (5 punts)

Es valoraran els cursos relacionats amb la següent matèria:

1.- Cursos d'igualtat de gènere

2.- Cursos de prevenció de riscs laborals Es valorarà de la forma següent:

 

0,05 punts per cada hora d'aprofitament certificada

0,025 punts per cada hora d'assistència certificada.

S'haurà d'acreditar amb certificat compulsat del títol d'assistència o aprofitament expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.

Coneixement superior de llengua catalana (4 punts)

Es valorarà el nivell de català per damunt del requerit per a la plaça, fins a un màxim de 4 punts:

Nivell B1 o equivalent: 1 punt

Nivell B2 o equivalent: 2 punt

Nivell C1 o equivalent: 3 punts

Nivell C2 o equivalent: 4 punts

No es podran acumular.

S'haurà d'acreditar mitjançant documentació a presentar juntament amb la instància.

2.- FASE ENTREVISTA PERSONAL: 10 punts

El tribunal realitzarà una entrevista personal que versarà sobre temes relatius a la trajectòria professional, així com a les característiques personals d'adequació a l'especialitat i les característiques específiques de les places a seleccionar. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 10 punts. A l'entrevista personal es podrà demanar que es resolgui un cas pràctic.

NOVENA.- QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

La qualificació de les diferents fases s'exposarà al tauler d'anuncis de la Corporació.

La qualificació del procés selectiu serà la suma de les qualificacions de la fase de concurs i fase d'entrevista personal.

L'ordre de classificació dels aspirants s'establirà en funció de la qualificació obtinguda; s'ordenaran de major a menor puntuació.

La suma de les puntuacions obtingudes a les fases de concurs i entrevista personal determinarà l'ordre de classificació definitiu. En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte les millors puntuacions obtingudes a la fase de concurs. Si persisteix es resoldrà mitjançant sorteig.

 

DESENA.- LLISTA D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE:

Acabada la qualificació, el Tribunal publicarà la relació d'aprovats al Tauló d'anuncis de l'Ajuntament en ordre de major a menor puntuació.

En el moment de fer ús d'aquesta borsa de treball, l'aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el cinc (5) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions exigides. L'aspirant que en el termini fixat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació, es comprovi que no compleix els requisits establerts a la base segona, o rebutja una oferta, no podrà ésser contractat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància. En el seu lloc es contractarà la persona que, havent superat totes les proves selectives, hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal.

La borsa té una durada de tres (3) anys, llevat que quedi obsolet o sense aspirants als qui es pugui dirigir una oferta de feina.

ONZENA.- GESTIÓ DE LA BORSA:

En el moment de fer ús de la borsa l'Ajuntament es comunicarà telefònicament amb els candidats fins a tres vegades i seguint l'ordre establert al termini del procés de provisió d'aquesta borsa. Si no s'ha pogut contactar amb aquesta persona es cridarà al següent candidat.

En cas de que un aspirant rebutgi una oferta de l'Ajuntament no perdrà el seu ordre de prelació en el llistat sempre que presenti l'escrit de renúncia i justificació.

La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en les presents Bases, suposarà la renuncia i exclusió de la borsa, exceptuant les següents situacions que s'hauran d'acreditar per l'interessat.

Es mantindrà l'ordre de la borsa de treball als aspirants que, en el moment de ser cridats, es trobin en alguna de les següents situacions:

- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l'embaràs. Ena quest supòsit l'informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.

- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.

- Raons de força major, apreciades per l'Administració.

- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu.

La justificació d'aquests casos s'haurà d'entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicat.

Quan un mateix aspirant hagi rebutjat fins a tres vegades una oferta en el termini de sis mesos, en quedarà exclòs.

DOTZENA.- INCIDÈNCIES:

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, davant Batle d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de les Illes Balears , en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

Trobareu l'annex I a la pagina web wwwajesporles.cat

 

(Signat electrònicament: 13 de setembre de 2024

El batle Josep Maria Ferrà Terrassa)​​​​​​​