Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 595545
Conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació i Universitats i l’Ajuntament de Ferreries per al finançament i l’execució de les obres de millora de les infraestructures educatives del terme municipal de Ferreries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Parts

Antoni Vera Alemany, conseller d'Educació i Universitats, nomenat pel Decret 9/2023, de 10 de juliol, en relació al Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig, en l'exercici de les facultats que li atribueixen els articles 11 i 80.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Pedro Pons Huguet, batle de l'Ajuntament de Ferreries, nomenat pel Ple de la corporació municipal en data 17 de juny del 2023, en nom i representació de l'Ajuntament en l'exercici de les facultats atribuïdes pels apartats b) i r) de l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Antecedents

1. Les parts que subscriuen aquest conveni són conscients que l'estat actual del CEIP Castell de Santa Àgueda situat a Ferreries requereix d'una sèrie d'inversions per a què puguin comptar amb unes infraestructures adequades a la creixent demanda educativa i siguin suficientment millorades, reformades i/o ampliades per a garantir la prestació dels ensenyaments que ofereix el centre de manera idònia. Es posa de manifest, en conseqüència, l'interès de totes les administracions implicades en la millora de les instal·lacions dels centres educatius públics del municipi.

2. L'article 27 de la Constitució Espanyola estableix que tothom té dret a l'educació i que l'educació tindrà com a objecte el ple desenvolupament de la personalitat humana en el respecte als principis democràtics de convivència i als drets i a les llibertats fonamentals. Així mateix, preveu a l'article 44.1 que els poders públics promouran i tutelaran l'accés a la cultura, a la que tothom té dret.

3. D'acord amb el Reial decret 1876/1997, de 12 de setembre, mitjançant el qual es va fer efectiu el traspàs de les competències en matèria d'ensenyament no universitari de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquesta va assumir, entre altres competències, “l'elaboració, supervisió, aprovació, contractació i execució de projectes de noves construccions, reforma, ampliació o millora de les existents, així com la dotació i l'equipament referent als centres públics. Convocatòria i resolució de concursos i projectes d'edificis i material [...]”.

4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, segons la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix a l'article 12 els principis rectors de l'activitat pública i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, com a principis rectors de la política econòmica i social, el desenvolupament sostenible encaminat a la plena ocupació, la cohesió social i el progrés científic i tècnic, de manera que s'asseguri a tota la ciutadania l'accés als serveis públics i, entre d'altres , el dret a l'educació, el lleure i la cultura.

Així mateix, l'article 36.2 de l'estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix que correspon a la Comunitat Autònoma la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

5. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (en endavant LEIB), a l'article 42.1 estableix que la conselleria ha d'establir protocols i procediments de col·laboració amb els ajuntaments. Així mateix, l'article 42.2, estipula que els protocols de col·laboració a què es refereix el punt anterior poden fer referència a les actuacions següents:

a) La creació, la conservació i la vigilància dels centres educatius públics.

b) La col·laboració en relació amb l'escolarització en els ensenyaments gratuïts i universals.

c) La col·laboració en relació amb l'escolarització en el primer cicle d'educació infantil.

d) La col·laboració en relació amb les escoles de música de titularitat municipal.

e) La col·laboració en relació amb l'educació permanent de persones adultes.

f) La col·laboració en relació amb la prestació de diversos serveis educatius i la realització d'activitats o serveis complementaris.

g) La col·laboració en matèria de promoció de la participació infantil.

h) La col·laboració per garantir la seguretat i un entorn protector de la infància i l'adolescència als centres escolars.

i) La col·laboració amb els centres educatius sostinguts amb fons públics per a l'ús. i l'optimització dels recursos sociocomunitaris de proximitat.

j) Qualsevol altra actuació que tingui com a objectiu l'impuls del municipi com a entitat educadora.

Per últim, a l'article 42.3, estableix que per fer efectiva la col·laboració pertinent es poden subscriure els convenis corresponents.

6. A l'article 43.1 de la LEIB, sobre articulació de la cooperació, estableix que els consells insulars i els ajuntaments poden establir amb el Govern de les Illes Balears el règim que articuli la cooperació per dur a terme la construcció, l'ampliació, l'adequació, la reforma i l'equipament, si escau, de centres docents públics; així com la prestació de serveis complementaris, la prestació del servei educatiu del primer cicle d'educació infantil, o la complementació de programes en matèria d'educació permanent de persones adultes, ensenyaments de règim especial o formació professional o d'altres actuacions incloses en l'article anterior.

7. L'article 5 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, estableix que per al compliment de les seves finalitats i en l'àmbit de les seves respectives competències, les entitats locals, d'acord amb la Constitució i les lleis, tenen capacitat jurídica plena per adquirir, posseir, reivindicar, permutar, gravar o alienar tota classe de béns, subscriure contractes, establir i explotar obres o serveis públics, obligar-se, interposar els recursos establerts i exercir les accions que preveuen les lleis.

Així mateix, l'article 57.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, estableix que la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l'Administració local i les administracions de l'Estat i de les comunitats autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d'interès comú, s'ha de desenvolupar amb caràcter voluntari, sota les formes i en els termes prevists en les lleis, i pot tenir lloc, en tot cas, mitjançant els consorcis o els convenis administratius que subscriguin.

En aquest sentit, es pronuncia l'article 68.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i règim local de les Illes Balears, quan assenyala que els ens locals poden subscriure entre sí i amb altres administracions, convenis interadministratius i constituir societats instrumentals per a la millor prestació dels serveis públics.

8. Als efectes prevists en aquest Conveni, i d'acord amb el que estableix l'article 29.2.d de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i l'article 25.2, punts d i n, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, modificat per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'administració local, el municipi exerceix les competències pròpies que li corresponen en infraestructura viària i altres equipaments dels quals és titular; en gestió, regulació de l'ús o la destinació, conservació i manteniment del patrimoni municipal; en la cooperació amb l'Administració educativa en l'obtenció de solars per a la construcció de nous centres docents, i en la conservació, el manteniment i la vigilància dels edificis de titularitat local destinats a centres públics d'educació infantil, educació primària o educació especial.

9. En el marc dels principis generals que han de regir les relacions entre les diferents administracions públiques de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es disposa, en l'article 3, que les administracions públiques, en les seves relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i, en la seva actuació, pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

10. Atesos els punts anteriors, i per tal de donar resposta a les necessitats plantejades, les parts han considerat adient acudir a la fórmula establerta en el Decret 89/2000, de 16 de juny (BOIB núm. 80, de 29 de juny), mitjançant el qual es regula la participació del Govern de les Illes Balears, a través de la conselleria competent en matèria d'educació i cultura, en el finançament de les obres de construcció, ampliació i conservació dels edificis dels centres públics docents que s'hagin de dur a terme dins l'àmbit territorial de les Illes Balears i es faculta aquesta conselleria per subscriure els convenis oportuns amb els consells insulars o les entitats locals interessades.

D'acord amb aquest Decret, es possibilita que se subscriguin convenis per a la construcció, ampliació i conservació de centres educatius, les obres dels quals ha de licitar l'ajuntament interessat, amb el finançament final de la conselleria competent en matèria d'educació. En aquests convenis s'ha de preveure la quantitat màxima de les aportacions que s'han de fer i la periodicitat amb què aquestes aportacions s'han de satisfer als consells insulars i a les entitats locals que els signin.

11. D'acord amb la política actual de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i ateses les necessitats de millora de les infraestructures que hi ha actualment al municipi de Ferreries en referència amb els estudis i els informes elaborats tant per l'Ajuntament de Ferreries com per la Conselleria d'Educació i Universitats, esdevé del tot necessari intervenir per garantir la prestació dels ensenyaments de manera idònia.

12. L'article 78 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot subscriure convenis de col·laboració amb les altres administracions públiques en l'àmbit de les respectives competències.

13. La Conselleria d'Educació i Universitats i l'Ajuntament de Ferreries tenen l' interès comú en col·laborar conjuntament per millorar les infraestructures dels CEIP, segons s'indicarà a l'annex a aquest conveni. Per dur-ho a terme, l'Ajuntament projectarà, contractarà i executarà les obres d'adequació necessàries dels immobles descrits en els annexos. La Conselleria, per la seva banda, aportarà la dotació econòmica que sigui necessària per dur a terme les actuacions esmentades.

14. La col·laboració que s'estableix entre la Conselleria d'Educació i Universitats i l'Ajuntament de Ferreries es regula a l'empara dels articles 47 a 53 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

15. A la vista dels interessos concurrents, ambdues parts manifesten la voluntat de subscriure el present conveni.

16. L'aportació econòmica, objecte del present expedient té un caràcter singular per concorre raons d'interès públic i social, ja que qualsevol millora o establiment dels servei públics redunda, a la fi, en el benestar de la ciutadania.

17. Així, i amb la finalitat de contribuir a alleugerar les càrregues administratives de la Conselleria d'Educació i Universitats, ambdues parts convenen en que, a més de executar les obres, l'Ajuntament de Ferreries realitzarà les actuacions adients per a l'obtenció dels projectes urbanístics corresponents a cadascuna de les obres a realitzar, la qual cosa haurà de redundar, a més en benefici d'una millor gestió de les llicències urbanístiques a atorgar pel propi municipi.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents.

 

Clàusules

1. Objecte del Conveni

L'objecte d'aquest Conveni és regular la col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d'Educació i Universitats i l'Ajuntament de Ferreries, per l'execució de les obres de millora dels centres educatius públics, d'acord amb les següents fites:

a. La relació de les obres de reforma i millora que es duran a terme mitjançant aquest conveni de col·laboració, són les que es relacionen a l'annex d'aquest conveni, que inclou les actuacions a partir de l'1 de gener de 2024, així com les que es duguin a terme una vegada formalitzat el conveni. A més, es relacionen els serveis de redacció de projecte i de direcció facultativa que siguin necessaris. Aquest annex inclou la descripció detallada de les actuacions a realitzar, l'estimació temporal i la planificació econòmica prevista de cada una d'elles.

b. El termini per dur a terme el finançament de la inversió serà el que s'indica a la clàusula quinta d'aquest conveni.

2. Obligacions de les parts

2.1. Correspon a la Conselleria d'Educació i Universitats:

a. Abonar a l'Ajuntament el preu total de les reformes i millores dels centres, inclosos, en el cas d'externalització, els serveis de redacció del projecte i direcció facultativa de l'obra, amb els límits, les condicions i les particularitats establerts en l'annex i les clàusules d'aquest Conveni.

b. Supervisar els projectes urbanístics elaborats per l'Ajuntament, amb relació a les obres de millora i reforma encomanades a l'Ajuntament, així com informar les obres que no requereixin un projecte urbanístic, d'acord amb la documentació tècnica i econòmica que presenti l'Ajuntament.

c. Assumir les tasques de supervisió i consultoria tècnica durant l'execució de les obres.

d. Emetre un informe tècnic en els casos de modificació del contracte prevists en els títols I i II del llibre segon de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (en endavant, LCSP), sense perjudici de l'informe preceptiu del servei jurídic de l'òrgan de contractació (Ajuntament), i de l'informe del responsable del contracte.

2.2 . Correspon a l'Ajuntament de Ferreries:

a. Dur a terme, amb mitjans propis o aliens, la redacció dels projectes urbanístics corresponents a les obres relacionades a l'annex d'aquest conveni, amb les següents precisions:

- Es compromet a assumir o exigir quanta recomanació o determinació tècnica es derivi dels informes de supervisió emesos per la Conselleria d'Educació i Universitats, als efectes de correcció de deficiències i supervisió favorable dels projectes.

- Es compromet a proporcionar tota documentació justificativa que se li demani per la Conselleria d'Educació i Universitats als efectes de realitzar els corresponents pagaments.

b. Fer-se càrrec de qualsevol despesa i gestió derivada de tramitacions administratives de qualsevol tipus, en especial les corresponents a autoritzacions urbanístiques per a l'execució de les obres.

c. Contractar i executar les obres detallades a l'annex a aquest conveni.

d. Informar puntualment a la Conselleria d'Educació i Universitats de l'estat de les tramitacions administratives que dugui a terme que afectin l'objecte d'aquest Conveni, especialment del procés de licitació i adjudicació de les obres.

e. Abonar, en primera instància totes les despeses generades en virtut dels contractes objecte d'aquest conveni, incloses incidències, excessos d'amidament i modificacions que comptin amb el vist i plau de la Conselleria d'Educació i Universitats; i tot això sense perjudici de la tramitació de la corresponent addenda prevista a la clàusula quarta d'aquest conveni en el cas que suposi un increment sobre el màxim autoritzat per aquest conveni.

3. Règim d'execució de les diferents actuacions

3.1. Les actuacions, els terminis i els imports màxims són els establerts a l'annex d'aquest conveni. De totes maneres són imports i terminis orientatius i no limitatius perquè allò important és que totes les actuacions estiguin supervisades o, segons els casos, amb el vistiplau de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu i el pagament per part de la Conselleria d'Educació i Universitats es durà a terme quan l'Ajuntament acrediti l'efectiva execució i el cost de les actuacions objecte d'aquest conveni, amb l'únic límit de l'import màxim global establert en aquest conveni.

3.2. Per als contractes de serveis de redacció de projecte i direcció facultativa les particularitats són les següents:

a. En cas de resolució anticipada d'aquests contractes de serveis, la Conselleria d'Educació i Universitats només abonarà aquella part que sigui aprofitable, conforme la liquidació que es practiqui.

b. Si es donessin circumstàncies que determinessin un major cost d'aquest contracte de serveis per causes alienes a la supervisió de la Conselleria d'Educació i Universitats, aquest augment pressupostari serà assumit per l'Ajuntament.

c. En cas d'execució correcta d'aquest contracte però no es pugui dur a terme la direcció facultativa perquè al final no s'adjudiqui l'obra o aquesta no finalitzi correctament, la Conselleria d'Educació i Universitats abonarà la part dels serveis que s'hagin realitzat i el projecte d'obra passarà a ser propietat de la Conselleria.

3.3. Per als contractes menors d'obra, l'Ajuntament haurà d'enviar a la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu prèviament a la seva contractació, la documentació tècnica necessària perquè li donin el vistiplau.

3.4. Per als contractes d'obres que necessitin una licitació les particularitats són les següents:

a. En la tramitació de l'expedient administratiu de licitació de les obres, l'Ajuntament es compromet a disposar de crèdit adequat i suficient per al preu de licitació d'acord amb el projecte, així com de la quantitat suficient per cobrir el 10 % del preu de l'adjudicació per fer front, si escau, a la circumstància prevista en l'article 160 de l'RGLCAP.

b. L'Ajuntament, a través del responsable del contracte conformarà, si procedeix, els certificats d'obra emesos per la direcció facultativa, de forma prèvia a l'abonament del preu.

c. D'acord amb l'article 198 de la LCSP, l'Ajuntament ha de pagar els certificats d'obra que s'expedeixin i aprovin en un termini màxim de 30 dies comptadors des que els aprovi l'òrgan de contractació municipal.

d. Sense perjudici del que s'ha indicat en el paràgraf anterior, l'Ajuntament no pot efectuar cap pagament sense el vistiplau de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats, dels certificats d'obra. A aquest efecte, la Conselleria d'Educació i Universitats es comprometen a donar aquest vistiplau en un termini màxim de 10 dies naturals des del moment en què els rebin. En el supòsit que, per qualsevol motiu, no es doni el vistiplau a un certificat, aquest es retornarà a l'Ajuntament amb indicació dels motius pels quals no s'ha signat. Si en el termini de deu dies naturals no s'hagués comunicat a l'Ajuntament el vistiplau o els motius de no signar, s'entendrà donat el vist i plau al certificat de què es tracti.

e. L'Ajuntament, com a òrgan de contractació, ha de tramitar el procediment adient, així com abonar en primera instància les despeses que se'n derivin i s'acreditin, en els casos següents:

- Modificació del contracte d'obres en els casos i en la forma prevists en el títol I i II del llibre segon de la LCSP.

- Incidències durant l'execució del contracte que puguin suposar un increment de la despesa, com ara augment de mesures, revisions de preus, variacions de tipus impositiu que afectin el preu i altres casos anàlegs.

En ambdós casos, l'Ajuntament, a més, està sotmès a les particularitats procedimentals següents:

1. Ha de notificar a la Secretaria Autonómica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats, en un termini de quinze dies hàbils, la circumstància que ha donat lloc a la incidència, adjuntant a la notificació tota la documentació que sigui necessària.

2. La Conselleria ha d'autoritzar la tramitació i els imports de les incidències i modificacions esmentades en un termini de quinze dies hàbils a comptar des de la recepció de la documentació assenyalada al paràgraf anterior.

3. En el cas que la modificació del contracte derivi d'una modificació del projecte, la Conselleria d'Educació i Universitats serà l'encarregada de gestionar i supervisar el procés tècnic de modificació (propostes de preus contradictoris, propostes de redacció del projecte modificat) i d'emetre l'informe establert en la clàusula segona d'aquest Conveni.

3.5. Les actuacions objecte d'aquest conveni podran ser objecte d'una ampliació del termini d'execució en aquells casos en què l'Ajuntament les hagi tramitat i autoritzat en la forma i terminis legalment establerts, i comptin, a més, amb el vist i plau de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Aquesta ampliació del termini d'execució pot suposar un reajustament d'anualitats que es durà a terme mitjançant una Resolució del Conseller d'Educació i Universitats.

En el cas que aquesta ampliació afecti al període de vigència del conveni aquesta es podrà ampliar mitjançant la signatura de la corresponent addenda.

3.6. L'import de cada una de les actuacions objecte d'aquest conveni es podrà anar incrementant a mesura que es vagin contractant els serveis, s'aprovin els projectes urbanístics o, en definitiva, es vagin executant, sempre i quan compleixin les condicions i l'import global màxim a què fa referència aquest conveni, sense perjudici d'allò regulat en el paràgraf següent i la clàusula 4 d'aquest conveni.

Si després del primer pagament previst a la clàusula quinta, punt tres d'aquest conveni l'import executat en relació a les actuacions pendents de realitzar fa preveure que no sigui suficient l'import global màxim per executar totes les actuacions, es convocarà a la Comissió de seguiment perquè determini, si escau, un augment de l'import global màxim del conveni o en el seu defecte deixar sense executar alguna actuació inicialment prevista.

En el cas d'augment de l'import global màxim s'haurà de tramitar la corresponent addenda de conformitat amb la clàusula següent.

4. Addendes al conveni

4.1. En el cas que es donin alguns dels supòsits recollits en la clàusula anterior que comportin un increment de l'import màxim global d'aquest conveni, s'instrumentarà una addenda al present Conveni, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient, que reculli, bé aquelles incidències o modificacions que comptin amb el vist i plau de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats perquè es puguin repercutir les despeses suportades per l'Ajuntament, bé l'ampliació de l'import màxim global que hagi aprovat la Comissió de Seguiment.

4.2. El pagament de les despeses objecte de l'addenda es farà efectiu en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la seva formalització, prèvia acreditació de les despeses per part de l'Ajuntament, juntament amb un informe favorable de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats.

4.3. En tot cas, el conveni es podrà modificar mitjançant addenda sempre que existeixi acord previ i exprés de les parts.

 

5. Finançament de les obres

5.1. L'import a finançar per aquest conveni és la suma de cada una de les actuacions previstes a l'annex d'aquest conveni que fa un total màxim de 423.318,34 € (IVA inclòs), essent l'import de cada actuació orientativa i no limitativa.

5.2. L'Ajuntament de Ferreries ha d'incloure en els seus pressuposts les dotacions necessàries per cobrir cada una de les actuacions previstes a l'annex d'aquest conveni.

5.3. Per la seva banda, la Conselleria d'Educació i Universitats ha d'incloure en els seus pressuposts les partides necessàries a fi d'abonar les quantitats satisfetes per l'Ajuntament relatives a les actuacions previstes a l'annex d'aquest conveni, d'acord amb la distribució següent:

Any

Partida pressupostària

Data de pagament

Import

2025

13201/423B03/76000/20

15/11/2025

423.318,34 € (IVA inclòs)

5.4. Els pagaments es tramitaran en cadascun dels exercicis i les dates de pagament fixades en l'apartat 5.3 d'aquesta clàusula, sempre que l'Ajuntament acrediti amb una antelació mínima d'un mes respecte a la data de pagament l'execució i el cost de les actuacions objecte d'aquest conveni, juntament amb un informe favorable de la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats en el qual s'han d'indicar els imports executats i la seva idoneïtat amb les actuacions previstes en aquest conveni.

En el cas que l'Ajuntament incompleixi aquests terminis per a l'acreditació, es retardaran proporcionalment les dates de pagament. Una vegada acreditada la totalitat de l'obra o actuacions, no caldrà que l'Ajuntament aporti cap altre justificació per a cada pagament.

Els compromisos adquirits per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears comprenen, en qualsevol cas, l'obra efectivament construïda, independentment que aquesta no s'hagi acabat totalment, sempre que la manca d'acabament no sigui imputable a l'Ajuntament de Ferreries.

5.5. En el cas dels contractes de serveis de redacció del projecte i de direcció facultativa de l'obra es durà a terme el pagament malgrat no s'hagin executat com estaven prevists si es donen les circumstàncies previstes a la clàusula tercera, punt dos d'aquest conveni.

5.6. En el cas que les obres s'hagin acabat de conformitat amb la Conselleria d'Educació i Universitat i que l'import de les obres executades sigui inferior al pressupost final d'adjudicació, o que la direcció tècnica de les obres consideri que s'han de reduir determinades partides d'obra incloses en el projecte d'execució, la diferència entre la quantitat abonada per l'Ajuntament de Ferreries per l'obra efectivament construïda i l'import de pagament previst per la Conselleria d'Educació i Universitat s'haurà de reajustar. Aquest reajustament, si escau, es farà mitjançant la corresponent modificació a la baixa dels imports autoritzats per la Conselleria.

En el cas que les obres no s'acabin totalment pels motius exposats anteriorment, la diferència entre l'import dels fons utilitzats per l'Ajuntament i la suma prevista en aquest Conveni s'haurà de reajustar en els mateixos termes prevists en el paràgraf anterior.

5.7. Els increments de despesa a què fa referència la clàusula quarta, punt un, d'aquest Conveni s'han d'articular, quan ja siguin definitius i estiguin correctament justificats, mitjançant l'addenda corresponent establerta en la clàusula quarta, després que la Conselleria hagi tramitat el procediment administratiu i l'expedient pressupostari corresponents, que han de derivar en un compromís econòmic d'abonar aquests increments.

 

6. Comissió de Seguiment del Conveni

1. Per fer el seguiment d'aquest Conveni, s'ha de crear una Comissió de Seguiment, formada per dos representants de la Conselleria d'Educació i Universitats i dos membres de l'Ajuntament de Ferreries.

2. Aquesta Comissió és l'encarregada de dirimir qualsevol problema o resoldre qualsevol dubte sorgits a l'hora d'aplicar aquest Conveni.

Així mateix, es poden convidar altres parts perquè hi participin o col·laborin en les reunions de la Comissió.

3. A les reunions d'aquesta comissió, els representants de cada part poden estar assistits per personal assessor, si ho consideren oportú.

4. La presidència d'aquesta comissió correspon al Secretari Autonòmic de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats o la persona en qui delegui, i ha de designar el Secretari, que actuarà amb veu però sense vot.

5. La comissió de seguiment, durant l'execució de les obres, es podrà reunir a petició de qualsevol del seus membres.

6. D'acord amb allò establert a l'article 49 f) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, correspon a la Comissió fer el seguiment, la vigilància, el control del compliment del Conveni, resoldre els dubtes que susciti la interpretació i aplicació de les clàusules. A més, li correspon resoldre les incidències que sorgeixin durant l'execució de les obres previstes en aquest conveni, així com exercir la coordinació dels compromisos que assumeixen les parts en virtut d'aquest conveni.

7. Del contingut de les reunions de la comissió de seguiment se n'ha d'estendre acta. Aquestes reunions es poden dur a terme per mitjans electrònics.

7. Causes de resolució del Conveni

Són causes generals de resolució del Conveni les següents:

a. L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per alguna de les parts. En aquest cas, qualsevol de les parts pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un determinat termini amb les obligacions o compromisos que es consideren incomplerts. Aquest requeriment s'ha de comunicar a la comissió de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni i a les altres parts signants.

Si transcorregut el termini indicat en el requeriment persisteix l'incompliment, la part que el va dirigir notificarà a les parts signants la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni. La resolució del conveni per aquesta causa podrà comportar la indemnització dels perjudicis causats.

b. El mutu acord. En el cas que ambdues parts considerin necessari rescindir el Conveni per aquesta causa, s'hauran d'acreditar la causa i les circumstàncies concurrents i s'hauran de recollir les condicions i els pactes relacionats amb la resolució en un document subscrit per ambdues parts.

c. Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni

d. Per qualsevol altre causa distinta de les anteriors prevista en el conveni o en altres lleis.

8. Vigència del Conveni

Aquest Conveni restarà vigent mentre existeixen quantitats pendents d'abonament entre ambdues Administracions. Es preveu que la seva vigència s'estendrà fins al dia 15 de novembre de 2025, termini del darrer pagament previst, o el que resulti si aquest fos posterior.

En tot cas, aquesta duració no pot ser superior a quatre anys, de conformitat a l'apartat h) 1er de l'article 49 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.

(Signat electrònicament: 9 d'agost de 2024)

                         Per a la Conselleria d'Educació i Universitats                                                                                                                                                  Per a l'Ajuntament de Ferreries​​​​​​​

                          El conseller d'Educació i Universitats                                                                                                                                                                 El batle de Ferreries 

                                        Antoni Vera Alemany                                                                                                                                                                                 Pedro Pons Huguet 

Documents adjunts