Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 594241
Bases d’ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre a l’illa d’Eivissa per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en reunió ordinària de data 13 de setembre de 2024, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

PRIMER. Aprovar la convocatòria d'ajudes econòmiques a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre a l'illa d'Eivissa per a l'any 2024.

SEGON. Aprovar les bases d'ajudes econòmiques i els annexos que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria, i que obren a l'expedient amb el CSV 15251714111647023536.

TERCER. Autoritzar la despesa d'un màxim de tres-cents mil euros (300.000€), a càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les ajudes econòmiques a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre a l'illa d'Eivissa per a l'any 2024.

QUART. Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa les referides bases, i posteriorment remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

 

(Signat electrònicament: 17 de setembre de 2024)

La cap de secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas

Bases d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre a l'illa d'Eivissa per a l'any 2024

Primera. Justificació

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, al seu article 90.1 preveu que les administracions públiques, en matèria de serveis socials, poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seues activitats de serveis socials.

El Consell Insular d'Eivissa té atribuïdes competències per a la concessió i la gestió de subvencions amb finalitats assistencials a entitats en matèria de tercera edat, en virtut del que preveu la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d'atribucions de competències en matèria de serveis socials i assistència social.

El Departament de Benestar Social, Família i Igualtat pretén, amb l'aprovació de la present convocatòria d'ajudes, donar suport a les federacions i associacions de majors sense ànim de lucre amb domicili social a l'illa d'Eivissa, que desenvolupen activitats que promouen la participació de les persones majors amb l'objectiu de millorar el seu benestar i fomentar la seua integració social.

Aquesta convocatòria està prevista al Pla estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa (2023-2025), aprovat per Acord del Consell Executiu de data 23 de gener de 2023 (BOIB núm. 12, de 26 de gener de 2023) i modificat per Decret de Presidència de data 19 d'agost de 2024.

Segona. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport a les associacions i les federacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa per al seu manteniment i per a activitats socioculturals i altres que incrementin la qualitat de vida de les persones majors, per a l'any 2024, d'acord amb les característiques i els requisits que s'hi estableixen.

Tercera. Consignació pressupostària i modalitats

El pressupost per a aquesta convocatòria és de tres-cents mil euros 300.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310-4890000 del vigent pressupost de la Corporació.

Aquesta consignació pressupostària es distribueix segons les següents modalitats:

A)Ajudes per a associacions sense ànim de lucre de persones majors. Consignació pressupostària: 275.000 €. L'ajuda màxima que es pot rebre per associació en aquesta modalitat és de 40.000 €.

B)Ajudes per a federacions d'associacions de persones majors. Consignació pressupostària: 25.000 €. L'ajuda màxima que es pot rebre per associació en aquesta modalitat és de 25.000 €.

En el cas que aquestes consignacions pressupostàries per a cada modalitat d'ajuda no s'exhaureixin, la quantitat restant acreixerà l'altra modalitat de conformitat amb el previst a la base desena.

Quarta. Àmbit temporal i àmbit d'aplicació

Són objecte d'aquesta convocatòria les activitats que compleixin els requisits que s'hi estableixen, dutes a terme dins el període comprès entre l'1 d'octubre de 2023 fins al 30 de setembre de 2024, ambdós inclosos.

L'àmbit d'aplicació territorial d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament podran ser beneficiàries aquelles federacions o associacions que desenvolupen activitats dirigides a persones que visquin a l'illa d'Eivissa.

Cinquena. Activitats subvencionables

Són objecte de subvenció les despeses originades per:

A)Despeses relacionades amb:

-Despeses necessàries per executar el projecte d'activitats pel qual es sol·licita la subvenció que no suposin inversió. (Despeses de personal, material fungible ....)

-Despeses de subministraments i altres que siguin necessàries per dur a terme les activitats per a les quals se sol·licita l'ajut econòmic (lloguer, electricitat, aigua, telèfon, despeses de gestoria, missatgeria, neteja, etc).

 

B) Activitats destinades a:

-Promocionar la participació de les persones majors en iniciatives socials a la comunitat com a principi bàsic de la integració social i donar suport a les associacions i federacions d'associacions de persones majors com a part important per aconseguir-ho.

-Ajudar i col·laborar al millorament de la qualitat de vida de la gent gran, promoure actituds de participació social i fomentar l'envelliment actiu.

-Realitzar activitats físiques i lúdiques per prevenir problemes derivats de la inactivitat i l'envelliment així com per potenciar la salut integral de les persones majors, prevenir problemes derivats de la soledat, la relació social entre elles, fomentar l'autonomia, l'autoestima personal, estimular activitats de grup i les relacions entre les persones participants.

-Promocionar les relacions intergeneracionals en relació amb la cultura, els oficis i les tradicions arrelades a l'illa d'Eivissa.

-Fomentar el voluntariat de les persones majors, especialment aquelles adreçades a donar suport i acompanyament a persones que viuen soles i/o amb problemes de dependència o falta d'autonomia personal.

-Donar suport a les activitats pròpies de les associacions i les federacions d'associacions de persones majors, promocionant la relació i la convivència entre elles i fomentant l'envelliment actiu.

Totes les activitats subvencionables s'han de dur a terme a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa, excepte el supòsit d'activitats de lleure a l'illa de Formentera previstes en aquest punt.

Queden excloses d'aquesta convocatòria les despeses corresponents a l'adquisició de béns i equipaments inventariables, així com les corresponents a la realització d'obres.

No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la normativa de subvencions, les següents:

-Despeses per a l'adquisició de material per a la celebració d'actes dirigits a la recaptació de fons per a les associacions o federacions.

-Despeses per a activitats de lleure realitzades fora de l'illa d'Eivissa, llevat de les que s'originin per un únic desplaçament (anada i tornada) a l'illa de Formentera i per a les activitats que es realitzin durant aquest desplaçament, si és el cas. En queden excloses les despeses d'allotjament.

-Les comissions, els interessos deutors i els recàrrecs derivats de l'operativa bancària de l'associació o federació sol·licitant de la subvenció.

Es podrà justificar l'import de l'ajuda concedida amb qualsevol de les activitats subvencionables, amb les següents limitacions per associació o federació:

-Màxim dos activitats de dinar o sopar de germanor, convivència, celebració del patró o celebració anàloga per associació (dins dels usos i els paràmetres de despesa dels anys anteriors). En la justificació d'aquesta activitat, s'hi poden incloure les despeses d'autocar per al desplaçament al lloc.

-A més del que figura a l'apartat anterior, es podran justificar les despeses de transport en autocars per a un màxim de quatre excursions al llarg del període subvencionable. Si una de les quatre excursions és a Formentera, es podran incloure les despeses del passatge.

-Màxim de quatre celebracions per associació o federació tipus berenars, xocolatades o similars amb motiu d'entrega de trofeus, celebracions de Nadal o moments especials escollits per cada associació o federació. No es podran justificar despeses per l'adquisició de begudes alcohòliques.

Sisena. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar subvenció únicament les associacions i les federacions de persones majors sense ànim de lucre que realitzin les activitats que figuren a la base cinquena, i que compleixin els requisits següents:

1.Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

2.No tenir ànim de lucre.

3.Estar registrades al Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d'obtenir-la, abans de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

4.Tenir el seu domicili social a l'illa d'Eivissa.

5.Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per la normativa vigent.

6.No incórrer en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiari establertes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 10 de text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Setena. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades pel mateix objecte. L'import de les subvencions en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost del l'activitat subvencionada.

Vuitena. Publicitat

Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).

La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per la seua publicació, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

Novena. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta

El termini per presentar les sol·licituds serà de vint dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de l'extracte de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, degudament emplenat. El model de sol·licitud, així com els annexos que l'han d'acompanyar, es facilitaran a la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

Es presentaran en el Registre Electrònic General de la mateixa Institució de conformitat amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds de les associacions i les federacions de majors sense ànim de lucre aniran acompanyades de la següent documentació:

-Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'associació o federació.

-Document nacional d'identitat del/la representant legal.

-Targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'associació o federació.

-Document que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

-Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears o declaració responsable d'estar-hi inscrit o còpia compulsada de la sol·licitud d'inscripció, i estar en condicions d'obtenir-la abans de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

-Els estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'associació o federació.

-Sol·licitud per a la convocatòria d'acord amb el model establert a l'annex I.

-Pressupost detallat d'ingressos i despeses del pla d'actuació que inclogui les diverses activitats o actuacions subvencionables, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

-Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si se n'ha demanat, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (Annex III).

-Declaració responsable signada pel representant legal de l'associació o federació, de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i declaració d'estar al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració tributària de l'Estat, davant la Seguretat Social i la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons model normalitzat que figura com a Annex IV d'aquesta convocatòria.

En el supòsit que no s'autoritzi el Consell Insular d'Eivissa a aconseguir aquesta informació segons el previst a l'annex IV, s'haurà d'aportar certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, o declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa competent o notari públic d'estar-hi al corrent.

-Certificat de la secretaria de l'associació en què consti el nombre total de socis i sòcies de la corresponent associació de persones majors, i certificat de la secretaria de la federació de les entitats federades, segons model que figura com a Annex V.

-Memòria explicativa de les activitats o del pla d'actuació per a les quals se sol·licita l'ajuda econòmica, on es faci constar les actuacions que es duran a terme (el calendari d'activitats, la seva temporalització, els recursos tan humans com a materials necessaris...) signada pel representant de l'entitat, d'acord amb el model de l'annex VIII.

-Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics; aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari, i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

-Qualsevol altra documentació que l'associació o federació consideri convenient.

Les associacions i/o les federacions d'associacions de persones majors sense ànim de lucre que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d'aquests documents només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació hagi estat presentada i s'assenyalin la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d'Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la notificació del requeriment.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d'Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, prèvia resolució, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desena. Criteris de distribució dels ajuts

La concessió de la subvenció s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan que la concedeix i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

Aquesta concessió s'ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva, de manera que les activitats del pla d'actuació presentat per les entitats beneficiàries se subvencionaran segons els punts obtenguts en l'avaluació que s'estableixen a continuació.

En cap cas, l'import de les subvencions concedides podrà superar el 100% de l'import del pressupost presentat, o superar la quantitat sol·licitada.

El criteri de distribució de punts entre les sol·licituds admeses és el següent:

1.Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds segons els criteris de valoració que es determinen a les presents bases.

2.Suma de tots els punts que han obtengut totes les sol·licituds admeses.

3.Divisió de la quantia total consignada a la convocatòria per a cada línia entre el nombre total de punts, per obtenir la quantia corresponent a cada punt.

4.Producte dels punts obtenguts per cada sol·licitud pel valor crèdit/euro, sempre que aquesta quantia no sigui superior a la sol·licitada, i sigui inferior al 100% del pressupost del projecte. El resultat és la quantia que correspon a cada subvenció.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució, queda un romanent superior a l'1% del fons pressupostat per a cada modalitat, aquest romanent s'ha de repartir amb el mateix sistema entre les associacions/federacions beneficiàries a les quals l'import de l'ajut concedit és inferior al que havien sol·licitat. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció s'aplicarà el mateix sistema.

Una vegada feta la distribució anterior, si hi hagués romanent en una modalitat s'afegiria a l'altra modalitat, seguint el mateix procediment anteriorment descrit, sempre que no superi el 100% de l'import de la quantitat sol·licitada.

Els criteris de valoració en els quals es basarà la comissió avaluadora per puntuar les activitats que realitzen les associacions i les federacions de persones majors són:

a) En relació amb el número de persones sòcies (màxim 7 punts)

De 100 a 200 socis: 1 punt

De 201 a 300 socis: 2 punt

De 301 a 400 socis: 3 punts

De 401 a 500 socis: 4 punts

De 501 a 600 socis: 5 punts

De 601 a 700 socis: 6 punts

Més de 701 socis: 7 punts

b) En relació amb les activitats que es realitzen (màxim 19 punts)

Activitats socioculturals

Si es preveu fins a un màxim de 2 modalitats d'activitats: 1 punt

Si es preveuen a partir de 3 modalitats d'activitats: 3 punts

Activitats esportives

Si es preveu fins a un màxim de 2 modalitats d'activitats: 1 punt

Si es preveuen a partir de 3 modalitats d'activitats: 3 punts

Activitats formatives

Si es preveu fins a un màxim de 2 activitats: 1 punt

Si es preveuen a partir de 3 activitats: 3 punts

Activitats d'oci i temps lliure

Si es preveu fins a un màxim de 3 activitats: 1 punt

Si es preveu a partir de 4 activitats fins a 6: 3 punts

Si es preveuen a partir de 7 activitats: 4 punts

Activitats destinades a la rehabilitació i el manteniment de l'autonomia (fisioteràpia, teràpia ocupacional, podologia...)

Si es preveu fins a un màxim de 2 modalitats d'activitats: 1 punt

Si es preveuen a partir de 3 modalitats d'activitats: 3 punts

Activitats de prevenció, sensibilització i promoció de l'autonomia i de l'envelliment actiu (xerrades de professionals, participació en campanyes sociosanitàries, tallers d'hàbits saludables, etc.)

Si es preveu fins a un màxim de 2 activitats: 1 punt

Si es preveuen a partir de 3 activitats: 3 punts

c) En relació amb els recursos humans que duen a terme les activitats de l'associació/la federació (màxim 4 punts):

Les activitats són realitzades per personal autònom contractat per l'associació/la federació: 1 punt

Si disposen de personal propi dedicat al desenvolupament de les activitats

D'1 a 2 professionals: 3 punts

Més de 3 professionals: 4 punts

d) En relació amb l'existència de personal voluntari per tal de realitzar les activitats que es duen a terme al pla d'actuació (màxim 1 punt):

Disposa de personal voluntari: 1 punt

e) Si es preveuen activitats d'integració de persones majors vulnerables (aïllades) per integrar-les a les activitats de l'associació (màxim 4 punts):

Si es realitzen iniciatives per tal que persones majors que viuen soles s'incorporin a les activitats de l'associació: 2 punts

Si es realitzen activitats d'integració i a més es preveu un servei d'acompanyament de les persones majors per tal que puguin acudir a les activitats: 4 punts

f) Fons de finançament de l'associació (màxim 2 punts):

L'associació aporta més del 25 % del projecte amb fons propis: 2 punts

Onzena. Instrucció, resolució i notificació

L'òrgan instructor és el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 16 i següents del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i ha de formular la proposta de resolució.

Es crea una comissió avaluadora constituïda pels membres següents:

Presidenta: Sra. Ana Andreu Mas, cap de Secció de Serveis Socials. Substituta: Sra. Olga Guerra Vázquez, cap de Secció adjunta al Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.

Primer/a vocal: Sra. Maria Luisa Jaén Villoldo, treballadora social del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat. Substituta: Virginia Rivero Moreno-Ortiz, treballadora social de la Llar Eivissa.

Segon/a vocal: Sra. Mercedes Prats Serra, cap de Secció d'Atenció a Persones amb Discapacitat. Substitut: Sr. Carlos Lara López, psicòleg de la Secció d'Atenció a Persones amb Discapacitat.

Tercer/a vocal: Sra. Carmen Bella Borrás, treballadora social de l'Oficina de la Dona. Substituta: Sra. Ana Alcañiz Fos, treballadora social de l'Oficina de la Dona.

Secretari, amb veu i sense vot: Sr. Víctor Royuela Andreu, tècnic d'administració general Departament de Benestar Social, Família i Igualtat. Substituta: Sra. Lourdes Ferrer Ripoll, tècnica d'administració general del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.

La presidenta de la Comissió avaluadora podrà convidar qualsevol altre/a membre de la Corporació a assistir a les sessions de la Comissió, amb veu i sense vot.

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre un informe tècnic sobre la base del qual es formularà la proposta de resolució provisional. Aquesta proposta es notificarà a les associacions i federacions interessades mitjançant publicació a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, i es concedirà un tràmit d'audiència perquè, en un termini de deu dies hàbils des de la publicació a la seu electrònica, puguin presentar-hi al·legacions.

Finalitzat el tràmit d'audiència, sense que s'hagin presentat al·legacions o una vegada que s'hagin resolt les presentades, l'òrgan instructor emetrà un informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució definitiva a l'òrgan competent per resoldre la concessió d'aquestes ajudes.

Finalitzat el tràmit d'audiència, sense que s'hagin presentat al·legacions o una vegada que s'hagin resolt les presentades, l'òrgan instructor emetrà un informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució definitiva a l'òrgan competent per resoldre la concessió d'aquestes ajudes.

L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria és el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, a proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat. I la resolució d'aquesta convocatòria d'ajudes correspon a la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, d'acord amb l'article 33.2k de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

La notificació o la publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l'obertura del tràmit d'audiència i la resolució de concessió es farà a través de mitjans electrònics, mitjançant compareixença a la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acord exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, de conformitat amb el previst a l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'acord de concessió de les subvencions serà motivat i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides.

L'acord d'aprovació de la convocatòria del Consell Executiu, no exhaureix la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Ple en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els article 112.1,121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Les resolucions de la consellera executiva d'aquesta convocatòria no posen fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

 

Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les associacions i federacions beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

a)Dur a terme les activitats subvencionades que fonamenten la concessió de la subvenció.

b)Justificar degudament la realització de les activitats, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En aquest sentit es presentarà una memòria explicativa de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.

c)Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat al fons percebut.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d'incloure de forma visible el suport del Consell Insular d'Eivissa en els elements publicitaris de l'activitat subvencionada.

El Consell Insular d'Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre per normativa legal o reglamentària a altres organismes o institucions.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d'aplicació.

Tretzena. Pagament de la subvenció i justificació

El pagament de l'ajuda econòmica s'efectuarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.

Les resolucions de la consellera executiva no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

L'abonament de la subvenció es farà amb un únic pagament, una vegada justificades les despeses del cost total de les activitats corresponents al termini subvencionable, és a dir, des de l'1 d'octubre de 2023 fins al 30 de setembre de 2024, ambdós inclosos. Aquesta justificació s'ha de presentar en el termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva de concessió, a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100% del pressupost presentat per a l'atorgament. Si és inferior, és reduirà la quantitat subvencionada de manera proporcional.

S'haurà de presentar la documentació que s'especifica a continuació:

Per justificar degudament les despeses subvencionables a cada modalitat s'haurà d'aportar la documentació següent:

1.Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, signada pel representant de l'entitat, amb indicació de les activitats dutes a terme.

2.Documentació econòmica justificativa del cost de les activitats subvencionades on constarà:

2.1. Una llista classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament, així com els totals per concepte, tal com s'indica a l'Annex VI.

2.2. Les factures originals de les despeses corresponents al cost total de les activitats amb els corresponents justificants de pagament, emeses i pagades des de l'1 d'octubre de 2023 fins al 30 de setembre de 2024, exceptuant la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2024 i el pagament dels xecs nominatius emesos per l'entitat dins el termini subvencionable que poden ser cobrats pel beneficiari del referit xec fins el dia 31 d'octubre de 2024.

L'entitat beneficiària serà la responsable d'estampillar les factures i la resta de documents que siguin finançats mitjançant la subvenció concedida pel Consell Insular d'Eivissa, indicant-hi les quantitats imputades a la subvenció, estiguin o no cofinançades mitjançant altres subvencions.

Per justificar degudament les despeses subvencionables s'haurà d'aportar l'acreditació del seu abonament depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat, a través de la documentació que tot seguit s'indica:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari que acrediti el seu pagament.

b) Pagament en metàl·lic (inferior a 1.000 € per factura):

- Una factura original signada i segellada pel proveïdor, amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, “en efectiu” o similar.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

2.3. Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l'entitat compleix amb el que s'estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives i que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció (Annex VII).

2.4. Liquidació final d'ingressos i despeses del projecte subvencionat. (s'ha d'emplenar seguint el model de l'annex II amb la despesa final executada, i amb els imports finals corresponents tan pel que fa als ingressos com pel que fa a les despeses).

2.5. Aportar justificant de les mesures de difusió adoptades per publicitar la subvenció concedida per part del Consell Insular d'Eivissa.

2.6. Aportar les resolucions de concessió de les subvencions rebudes per al cofinançament del projecte subvencionat.

Per tal d'aprovar la justificació i procedir al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat consideri adient. Així mateix, es podrà sol·licitar a qualsevol de les entitats beneficiàries els originals de les factures i justificants de pagament corresponents a les despeses imputades a la subvenció rebuda.

En el cas de no disposar de la documentació indicada es valorarà la idoneïtat dels justificants aportats.

Si l'òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.

Catorzena. Supòsits de reintegrament

D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament si és anterior a aquesta, en els supòsits i les condicions que es determinen al referit article.

A l'efecte dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvencions i, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, s'estableixen els següents criteris de graduació:

Grau de compliment material

Percentatge de reducció

100 %

0 %

99%-90%

5 %

89%-75%

12 %

74%-50%

25 %

49%-25%

50 %

24%-10%

75 %

Per sota del 10% de compliment, es considerarà que no queda acreditada la realització de l'activitat subvencionada per part de l'entitat beneficiària, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció.

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat a reintegrar.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Quinzena. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

Setzena. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

Respecte a la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contengudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Annex I Sol·licitud per a la convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa per a l'any 2024

Dades de l'associació o federació sol·licitant:

Nom o raó social:

NIF:

Domicili: núm.

Localitat: CP:

Telèfon:

Correu electrònic:

Dades del/ de la representant legal (president/a):

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

Qualitat/condició de la representació:

Modalitat a la qual s'opta i se sol·licita subvenció i quantia sol·licitada

Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:

(    ) Ajudes per a associacions sense ànim de lucre de persones majors. Import d'ajuda sol·licitada: .................................... euros.

(    ) Ajudes per a federacions d'associacions de persones majors. Import d'ajuda sol·licitada: ......................... euros.

Documentació que s'adjunta:

(    ) Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'associació o federació.

(    ) Document nacional d'identitat del/la representant legal.

(    ) Targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'associació o federació.

(    ) Document que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

(    ) Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears o declaració responsable d'estar-hi inscrit o còpia compulsada de la sol·licitud d'inscripció i estar en condicions d'obtenir-la abans de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

(    ) Els estatuts degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'associació o federació.

(    ) Sol·licitud per a la convocatòria d'acord amb el model establert a l'annex I.

(    ) Declaració responsable signada pel representant legal de l'associació o federació, de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i declaració d'estar al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració tributària de l'Estat, davant la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa, segons model normalitzat que figura com a Annex IV d'aquesta convocatòria.

En el supòsit que no s'autoritzi al Consell Insular d'Eivissa a aconseguir aquesta informació segons el que preveu l'annex IV, s'haurà d'aportar certificat en vigor d'estar al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques abans esmentades.

(    ) Pressupost detallat d'ingressos i despeses del pla d'actuació que inclogui les diverses activitats o actuacions subvencionables, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

(   ) Memòria explicativa de les activitats o del pla d'actuació per a les quals se sol·licita l'ajuda econòmica, on es faci constar les actuacions que es duran a terme (el calendari d'activitats, la seva temporalització, els recursos tan humans com a materials necessaris...) signada pel representant de l'entitat, d'acord amb el model de l'annex VIII.

(    ) Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (Annex III).

(    ) Certificat de la secretaria de l'associació en què consti el nombre total de socis i sòcies de la corresponent associació de persones majors, i certificat de la secretaria de la federació de les entitats, segons model que figura com a Annex V.

(   ) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics; aquest tràmit està disponible a la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès, les que hagin canviat de compte bancari i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

Qualsevol altra documentació que l'associació o federació consideri convenient.

Les associacions o federacions que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document esmentat abans, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

La documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular en data ....................................... davant ..........................................................

(signatura)

 

......................., .......... d .............................. de 2024

 

 

 

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

Annex II      Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2024

Ingressos

Concepte

Import

Aportació usuaris/àries

 

Quotes persones associades

 

Subv. Projecte

- Ministeri

- CAIB

- Sol·licitada /Concedida pel Consell d'Eivissa

- Ajuntaments

- Altres

 

Altres Ingressos

 

Total**

 

Despeses

Concepte

Import

Material fungible

 

Material no fungible (inventariable)

 

Subministraments exteriors

- Lloguer

- Aigua

- Llum

- Telèfon

- Altres (neteja, missatgeria, gestoria...)

 

Despeses del personal de l'entitat

- Seguretat Social

- Altres professionals

 

Altres despeses

 

Total**

 

** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.

(signatura)

                                                                                                                                                                                                         ......................., .......... d .............................. de 2024

 

 

Annex III Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2024

DECLARACIÓ RESPONSABLE EN RELACIÓ AMB ALTRES AJUDES PER A LES MATEIXES FINALITATS

Dades de l'associació/ federació sol·licitant:

Nom o raó social:

NIF:

Dades del/de la representant legal:

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Qualitat/Condició de la representació:

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

(    ) Que no s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat.

(    ) Que sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:

Entitat subvencionadora

Quantia de l'ajut

 

 

 

 

 

 

(    ) Que s'ha demanat ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:

Entitat subvencionadora

Quantia de l'ajut

 

 

 

 

 

 

(signatura)

 

                                                                                                                                                                                                     ......................., .......... d .............................. de 2024

 

Annex IV Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2024

DECLARACIÓ EXPRESSA SOBRE OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AUTORITZACIÓ DE SOL·LICITUD DE DADES FISCALS

Nom/Llinatges i DNI:

Entitat i NIF:

DECLAR RESPONSABLEMENT A L'ÒRGAN INSTRUCTOR

-Que l'entitat reuneix les condicions exigides per poder ser beneficiària de la subvenció i no incorre en cap de les prohibicions que preveuen els articles 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

--Que es troba al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques davant l'Administració Tributària estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa, segons la normativa vigent.

-Que l'entitat no es troba en cap dels supòsits que estableix l'art. 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel que fa a la possibilitat que els pagaments de l'ajuda sol·licitada siguin fraccionats i/o anticipats.

La presentació d'aquesta sol·licitud, comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Benestar Social, Família i Igualtat a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques davant l'Administració Tributària estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa.

En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud, i aportar la documentació acreditativa corresponent en vigor.

(    ) NO AUTORITZ al Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques davant l'Administració Tributària estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa.

(signatura)

 

 

 

 

......................., .......... d .............................. de 2024

 

​​​​​​​Annex V Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2024

ACREDITACIÓ DEL NOMBRE DE PERSONES ASSOCIADES

 

El senyor/La senyora________________________________________________________,

amb DNI núm. _________________, secretari/ària de l'associació ____________________

______________________________________, amb NIF núm. ______________________,

CERTIFIC: Que el nombre de persones associades inscrites a dia de la data del present certificat és de ___________.

I, perquè consti i als efectes oportuns, s'expedeix el present certificat.

 

......................., .......... d .............................. de 2024

 

​​​​​​​

Vist i plau

El secretari/La secretària,                                                                                                                             El president/La presidenta,

 

 

 

Annex VI

Núm. ordre/Fra. núm.

Creditor

NIF

Concepte

Import factura

% activitat

Import imputat a l'activitat

% subvenció-CIE

Import imputat a la subvenció - CIE

Data d'emissió

Data de pagament

Activitat del programa

Identificació de l'entitat de la qual rep la subvenció

% subv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total material fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total material no fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total subministraments (lloguer, aigua, llum, telèfon, altres)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total personal associació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total Seguretat Social

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres professionals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres despeses

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Signatura de la persona representant de l'entitat

 

 

......................, .......... d .............................. de 2024

 

 

Annex VII Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions d'associacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2024

DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA

 

El Sr./La Sra. .....................................................................................................................,amb DNI/NIE/passaport.................................residència ..........................................................................................................................................., del municipi de ......................................., en representació de l'entitat ...................................................................................., en qualitat de president/a / secretari/ària

Als efectes que estableixen les bases sisena i dotzena d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions de persones majors sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2024,

DECLAR que:

1Aquesta entitat no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiària per a la convocatòria, i compleix les obligacions que estableix l'article 14 de la mateixa llei.

2.De conformitat amb els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base tretzena (documentació econòmica), ja que les factures aportades estan vinculades al projecte subvencionat com a conseqüència de l'activitat subvencionada, i han estat emeses i pagades des del dia 1 d'octubre de 2023 fins al 30 de setembre de 2024, excepte la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2024 i els pagaments dels xecs nominatius emesos per l'entitat dins el termini subvencionable que poden ser cobrats pel beneficiari del referit xec fins el dia 31 d'octubre de 2024.

3.Totes les factures especificades a l'Annex VI s'han presentat únicament a aquesta convocatòria amb l'import establert a la relació esmentada i els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.

Signatura de la persona representant,

 

 

 

......................., .......... d .............................. de 2024

La falsificació, l'ocultació o la inexactitud de les dades declarades pot donar lloc, si s'escau, a les corresponents sancions administratives o de qualsevol altra índole que siguin procedents.

 

 

Annex VIII Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a associacions i federacions d'associacions de persones majors sense ànim de lucre de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2024

INDICACIONS PER ELABORAR LA MEMÒRIA EXPLICATIVA DE LES ACTIVITATS I ACTUACIONS PER LA QUAL L'ASSOCIACIÓ O FEDERACIÓ SOL·LICITA L'AJUDA ECONÒMICA

1.DADES D'IDENTIFICACIÓ

- Nom de l'associació o federació.

- NIF

- Adreça, telèfon i correu electrònic.

- Nom i cognoms de la persona de contacte i càrrec que ocupa.

2. ACTIVITATS I ACTUACIONS PER LES QUALS ES SOL·LICITA L'AJUDA

En aquest apartat s'han d'enumerar les activitats i/o actuacions que dur a terme l'associació o federació, facilitant una breu explicació de la mateixa, i exposant quantes persones beneficiàries es preveu que participaran.

En aquest apartat s'ha de indicar la periodicitat que tendrà una determina activitat, (p. ex classes de ball, es farà 1 classe setmanal 10 mesos a l'any)

3. RECURSOS HUMANS

En aquest apartat s'ha d'exposar quins són els recursos humans que es fan càrrec de desenvolupar cadascuna de les activitats que s'han relacionat en el punt anterior. Indicant si és tracta de personal extern a l'entitat o és personal propi.

També s'ha de fer constar si existeix personal voluntari que participa en l'execució de l'activitat.

4. RECURSOS MATERIALS

Fer una breu descripció de l'espai on es desenvolupen les activitats i si s'utilitza equipaments especialitzats.

LA MEMÒRIA EXPLICATIVA HA D'ANAR SIGNADA PER LA PERSONA REPRESENTANT DE L'ENTITAT.