Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 592495
Aprovació de la Convocatòria de subvencions 2024 per a garantir el subministrament urbà d’aigua potable a la població dels municipis de Mallorca (Pacte per l’Aigua)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS:   778035 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia 4 de setembre de 2024, ha aprovat el següent acord:

“El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, va aprovar l'Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

Mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria s'inicia el procediment de concessió de les subvencions 2024 per a garantir el subministrament urbà d'aigua potable a la població dels municipis de Mallorca (Pacte per l'Aigua).

Aquesta convocatòria de subvencions es fa en execució del conveni subscrit amb data 19 de gener de 2024 entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca per a la execució del projecte ITS2023-074-Pacte per l'aigua: ajudes per a garantir el subministrament d'aigua potable, finançats amb els fons per afavorir el turisme sostenible corresponent al Pla Anual 2023.

En virtut de la subscripció d'aquest conveni el Consell de Mallorca, a la clàusula 3 lletra A., es compromet a dur a terme, en l'àmbit de les seves competències i, en concret dintre de la de cooperació local, una línia específica d'ajudes als municipis, mancomunitats o altres entitats locals que exerceixin les competències en matèria d'aigües descrites en la clàusula primera del conveni esmentat.

D'acord amb la clàusula primera del conveni, les actuacions destinades a la garantia del subministrament urbà d'aigua a la població podran ser les següents;

  1. Detecció i reparació de fuites, per evitar pèrdues.

  2. Instal·lació de comptadors digitals.

  3. Sectorització de xarxes de proveïment.

  4. Construcció/ampliació de dipòsits de regulació i infraestructures associades.

  5. Execució de nous pous, pous de garantia i pous de reserva i infraestructures associades.

  6. Instal·lació, millora, ampliació de infraestructures de potabilització de l'aigua.

  7. Qualsevol altres que permetin l'increment de garantia de subministrament en condicions normals o de sequera.

El Govern de les Illes Balears s'obliga, en virtut de la clàusula 2.1. a "transferir al Consell Insular de Mallorca, dins l'exercici pressupostari del 2024, la quantia de 14.296.000,00 euros corresponents a l'execució del projecte ITS2023-074-Pacte per l'Aigua. La transferència dinerària es realitzarà de forma íntegra en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la signatura del conveni.

Així mateix, el Consell de Mallorca es compromet, en virtut de la clàusula 3. A. 1), a "destinar la quantia de 5.000.000,00 euros, amb càrrec a la partida 65 94310 76202 del pressupost general de l'Administració insular, que juntament amb la quantia aportada per la Comunitat Autònoma, s'ha de destinar a finançar els projectes municipals dirigits a les actuacions descrites en la clàusula primera del conveni.

D'acord a l'exposat anteriorment, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destina la quantitat de dinou milions dos-cents noranta-sis mil euros  (19.296.000,00 €).

D'una banda, els 14.296.000,00 euros provinents del finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es corresponen amb les següents RC d'incorporació:

  • RC  220240019331corresponent a l'anualitat 2024 per import de 6.862.080,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  •  RC  220240019332 corresponent a l'anualitat 2025 per import de 3.431.040,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220240019333 corresponent a l'anualitat 2026 per import de 285.920,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220240019334 corresponent a l'anualitat 2027 per import de 285.920,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220240019335 corresponent a l'anualitat 2028 per import de 3.431.040,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.

D'altra banda, els 5.000.000,00 euros provinents de fons propis del Consell Insular es corresponen amb les següents RC de recursos propis:

  • RC  220240019336 corresponent a l'anualitat 2024 per import de 2.400.000,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220249000978 corresponent a les anualitats 2025, 2026, 2027 i 2028 per import total de 67.340,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65 94310 76300.
  • RC  220249000979 corresponent a les anualitats 2025, 2026, 2027 i 2028 per import total de 2.532.660,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65 94310 76202.

El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria de conformitat amb l'art. 28.1 lletra m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars en relació a la base 24.4 de les d'execució del pressupost de 2024.

Així mateix, correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resoldre aquesta convocatòria d'acord amb el que disposa l'art. 33.2 lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Atès que aquesta convocatòria de subvencions està prevista al Pla Estratègic de Subvencions 2024.

Atesa la memòria justificativa de la convocatòria de subvencions del director insular de Desenvolupament Local.

Atès l'informe jurídic emès per la cap del Servei de Desenvolupament Local.

Atès l'informe de fiscalització prèvia de conformitat de la Intervenció delegada de la Misericòrdia.

Per tot això, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local fa al Consell Executiu la següent proposta d'

ACORD

Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2024 per a garantir el subministrament urbà d'aigua potable a la població dels municipis de Mallorca (Pacte per l'Aigua).

Segon. Autoritzar una despesa pluriennal de dinou milions dos-cents noranta-sis mil euros  (19.296.000,00 €) amb càrrec a les partides pressupostàries 65.94310.76202 i 659431076300 i documents RC següents:

RC d'incorporació corresponents a l'import de 14.296.000,00 €:

  • RC  220240019331corresponent a l'anualitat 2024 per import de 6.862.080,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  •  RC  220240019332 corresponent a l'anualitat 2025 per import de 3.431.040,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220240019333 corresponent a l'anualitat 2026 per import de 285.920,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220240019334 corresponent a l'anualitat 2027 per import de 285.920,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220240019335 corresponent a l'anualitat 2028 per import de 3.431.040,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.

RC de recursos propis corresponents a l'import de 5.000.000,00 €:

  • RC  220240019336 corresponent a l'anualitat 2024 per import de 2.400.000,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC  220249000978 corresponent a les anualitats 2025, 2026, 2027 i 2028 per import total de 67.340,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65 94310 76300.
  • RC  220249000979 corresponent a les anualitats 2025, 2026, 2027 i 2028 per import total de 2.532.660,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65 94310 76202.

Tercer. Autoritzar a la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a firmar els convenis, d'acord amb el model que figura com Annex II de la convocatòria, amb tots i cadascun dels ajuntaments/entitats beneficiaris de les subvencions.

Quart. Aprovar els models normalitzats següents que figuren com annexes a la convocatòria de subvencions:

  • Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
  • Conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex II).
  • Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).
  • Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).
  • Autorització per a l'obtenció de dades d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca (Annex V).
  • Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI).
  • Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei (Annex VII).
  • Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial (Annex VIII).
  • Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic/tècnica municipal (Annex IX).
  • Certificat d'adjudicació de les actuacions (Annex X).
  • Declaració responsable del tècnic/tècnica redactor del projecte de no estar sotmès a cap causa d'incompatibilitat amb l'administració actuant (Annex XI).
  • Acta de comprovació del replanteig (Annex XII).
  • Certificació d'obra (Annex XIII)
  • Certificat final d'obra (Annex XIV)
  • Acta de recepció (Annex XV)
  • Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex XVI).
  • Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex XVII).
  • Certificació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries amb l'Estat, Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social, d'acord amb l'art. 48.4 de la vigent Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca (Annex XVIII).

Cinquè. Publicar aquesta convocatòria a la seu electrònica, al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent”

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (16 de setembre de 2024)

El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Art. 35.2 g) Llei 4/2022, 28 de juny de Consells Insulars. BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) Diego de la Fuente Rama

 

Convocatòria de subvencions 2024 per garantir el subministrament urbà d'aigua potable a la població dels municipis de Mallorca (Pacte per l'aigua)

1.- Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria es duu a terme en el marc del conveni subscrit el dia 19 de gener de 2024 entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca per a l'execució del projecte ITS2023-074-Pacte per l'aigua ajuts, per garantir el subministrament d'aigua potable per finançar amb els fons per afavorir el turisme sostenible corresponent al Pla Anual 2023.

La finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar subvencions als ajuntaments de Mallorca per a l'execució d'obres i actuacions destinades a garantir el subministrament urbà d'aigua a la població.

2.- Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) que exerceixen les competències en matèria d'aigües. Així mateix, en el cas que alguns ajuntaments no exerceixin les competències en matèria d'aigües, podran sol·licitar la subvenció corresponent al municipi a la mancomunitat en la qual aquest integrat.

No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

3.- Actuacions subvencionables

Les actuacions subvencionables seran les actuacions destinades a la garantia del subministrament urbà d'aigua a la població, que podran ser les següents:

a.- Detecció i reparació de fugues per evitar pèrdues.

b.- Instal·lació de comptadors digitals i equipaments associats.

c.- Sectorització de xarxes de proveïment.

d.- Construcció/ampliació de dipòsits de regulació i infraestructures associades.

e.- Execució de nous pous, pous de garantia i pous de reserva i infraestructures associades.

f.- Instal·lació, millora, ampliació d'infraestructures de potabilització de l'aigua.

g.- Renovació o millores de la xarxa existent de distribució d'aigua potable que incrementi la garantia del subministrament d'aigua en condicions normals o de síquia (des de la captació d'aigua, sistemes de bombatge, distribució, emmagatzemament, tractament, o la potabilització).

En cap cas l'import de la despesa subvencionable no pot ser superior al valor de mercat.

Les subvencions d'aquesta convocatòria es poden destinar a actuacions dutes a terme entre el 28 de març de 2023 fins al 28 de març de 2028.

Cada ajuntament sol pot presentar un màxim de dues (2) actuacions en aquesta convocatòria.

4.- Crèdit pressupostari

A les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destina la quantitat de DINOU MILIONS DOS-CENTS NORANTA SIS MIL EUROS (19.296.000,00 €) amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 65.94310.76202 i 659431076300.

De l'import de 19.296.000,00 €; 14.296.000,00 € provenen del finançament aportat per la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua del Govern de les Illes Balears, segons l'acord del Consell de Govern de 31 d'octubre de 2022, pel qual s'aprova l'execució del projecte ITS2023-074, Pacte per l'Aigua: ajuts per garantir el subministrament d'aigua potable; els 5.000.000,00 € restants provenen de fons propis del Consell de Mallorca.

L'import de 14.296.000,00 euros provinents del finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es correspon amb les següents RC d'incorporació:

  • RC 220240019331 corresponent a l'anualitat 2024 per import de 6.862.080,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC 220240019332 corresponent a l'anualitat 2025 per import de 3.431.040,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC 220240019333 corresponent a l'anualitat 2026 per import de 285.920,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC 220240019334 corresponent a l'anualitat 2027 per import de 285.920,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC 220240019335 corresponent a l'anualitat 2028 per import de 3.431.040,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.

L'import de 5.000.000,00 euros provinents de fons propis del Consell Insular es correspon amb les següents RC de recursos propis:

  • RC 220240019336 corresponent a l'anualitat 2024 per import de 2.400.000,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 65 94310 76202 i 65 94310 76300.
  • RC 220249000978 corresponent a les anualitats 2025, 2026, 2027 i 2028 per import total de 67.340,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65 94310 76300.
  • RC 220249000979 corresponent a les anualitats 2025, 2026, 2027 i 2028 per import total de 2.532.660,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65 94310 76202.

Els imports sobrants de qualsevol de les aplicacions pressupostàries referides anteriorment seran transferibles entre si automàticament i sense necessitat de cap altra actuació administrativa.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables a tota hora per les causes previstes en l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajuts i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100% de l'import sol·licitat subvencionable.

3. No serà objecte de subvenció l'import de l'IVA que sigui deduïble per les entitats beneficiàries.

6.- Règim de concessió

D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria. 

En aquest supòsit, la subvenció es determinarà de la manera següent a tots els ajuntaments que es presentin a la convocatòria:

L'import de 19.296.000 € destinat a aquesta convocatòria es distribuirà partint dels següents criteris:

1. Superfície:

Import distribuït segons aquest criteri 8.000.000,00 €

Municipis fins a 25 quilòmetres quadrats: 69.230,77 euros

Municipis a partir de 25 quilòmetres quadrats fins a 44 quilòmetres quadrats: 107.692,30 euros.

Municipis a partir de 44 quilòmetres quadrats fins a 84 quilòmetres quadrats: 176.923,08 euros.

Municipis amb més de 84 quilòmetres quadrats: 261.538,46 euros. 

Les dades de la superfície s'han obtingut de l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT).

2. Població:

Import distribuït segons aquest criteri 8.000.000,00 €

CIF

AJUNTAMENT

SUPERFÍCIE  Km2

IMPORT PER SUPERFÍCIE

POBLACIÓ

IMPORT PER POBLACIÓ

NUCLIS DE POBLACIÓ

IMPORT PER NUCLI

SUBVENCIÓ TOTAL

P-0700100-A

ALARÓ

45,47

176.923,08

5.909

150.000,00

0

0,00

326.923,08

P-0700300-G

ALCÚDIA

60,51

176.923,08

21.322

300.000,00

4

81.382,68

558.305,76

P-0700400-E

ALGAIDA

87,61

261.538,46

6.170

150.000,00

2

40.691,34

452.229,80

P-0700500-B

ANDRATX

82,55

176.923,08

11.833

200.000,00

4

81.382,68

458.305,76

P-0706600-D

ARIANY

22,60

69.230,77

963

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0700600-J

ARTÀ

140,61

261.538,46

8.208

150.000,00

5

101.728,35

513.266,81

P-0700700-H

BANYALBUFAR

18,09

69.230,77

577

100.000,00

2

40.691,34

209.922,11

P-0700800-F

BINISSALEM

30,40

107.692,30

9.172

150.000,00

1

20.345,67

278.037,97

P-0700900-D

BÚGER

8,24

69.230,77

1.148

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0701000-B

BUNYOLA

84,14

261.538,46

7.286

150.000,00

5

101.728,35

513.266,81

P-0701100-J

CALVIÀ

145,52

261.538,46

53.162

300.000,00

16

325.530,72

887.069,18

P-0701200-H

CAMPANET

35,70

107.692,30

2.790

100.000,00

1

20.345,67

228.037,97

P-0701300-F

CAMPOS

147,90

261.538,46

11.763

200.000,00

5

101.728,35

563.266,81

P-0701400-D

CAPDEPERA

55,76

176.923,08

12.340

200.000,00

10

203.456,70

580.379,78

P-0701600-I

CONSELL

13,63

69.230,77

4.304

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0701700-G

COSTITX

15,19

69.230,77

1.490

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0701800-E

DEIÀ

15,11

69.230,77

675

100.000,00

5

101.728,35

270.959,12

P-0701900-C

ESCORCA

140,32

261.538,46

194

100.000,00

4

81.382,68

442.921,14

P-0702000-A

ESPORLES

35,73

107.692,30

5.236

150.000,00

2

40.691,34

298.383,64

P-0702100-I

ESTELLENCS

13,12

69.230,77

359

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0702200-G

FELANITX

169,51

261.538,46

18.592

200.000,00

5

101.728,35

563.266,81

P-0702500-J

FORNALUTX

19,99

69.230,77

717

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0702700-F

INCA

58,21

176.923,08

34.577

300.000,00

0

0,00

476.923,08

P-0702800-D

LLORET DE VISTALEGRE

17,39

69.230,77

1.589

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0702900-B

LLOSETA

12,03

69.230,77

6.378

150.000,00

0

0,00

219.230,77

P-0703000-J

LLUBÍ

34,72

107.692,30

2.438

100.000,00

0

0,00

207.692,30

P-0703100-H

LLUCMAJOR

324,90

261.538,46

39.040

300.000,00

15

305.185,05

866.723,51

P-0703300-D

MANACOR

260,22

261.538,46

46.395

300.000,00

9

183.111,03

744.649,49

P-0703400-B

MANCOR DE LA VALL

19,82

69.230,77

1.639

100.000,00

0

0,00

169.230,77

P-0703500-I

MARIA DE LA SALUT

30,30

107.692,30

2.336

100.000,00

0

0,00

207.692,30

P-0703600-G

MARRATXÍ

50,30

176.923,08

39.440

300.000,00

18

366.222,06

843.145,14

P-0703800-C

MONTUÏRI

40,39

107.692,30

3.144

100.000,00

0

0,00

207.692,30

P-0703900-A

MURO

55,40

176.923,08

7.825

150.000,00

1

20.345,67

347.268,75

P-0704100-G

PETRA

71,58

176.923,08

3.118

100.000,00

0

0,00

276.923,08

P-0704200-E

POLLENÇA

146,03

261.538,46

17.279

200.000,00

6

122.074,02

583.612,48

P-0704300-C

PORRERES

85,63

261.538,46

5.741

150.000,00

0

0,00

411.538,46

P-0704500-H

PUIGPUNYENT

41,60

107.692,30

2.055

100.000,00

2

40.691,34

248.383,64

P-0704400-A

SA POBLA

48,53

176.923,08

14.164

200.000,00

2

40.691,34

417.614,42

P-0704900-J

SANT JOAN

39,91

107.692,30

2.195

100.000,00

0

0,00

207.692,30

P-0705100-F

SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

82,08

176.923,08

9.227

150.000,00

5

101.728,35

428.651,43

P-0705300-B

SANTA EUGÈNIA

20,84

69.230,77

1.843

100.000,00

3

61.037,01

230.267,78

P-0705500-G

SANTA MARGALIDA

84,79

261.538,46

13.160

200.000,00

2

40.691,34

502.229,80

P-0705600-E

SANTA MARIA DEL CAMÍ

37,93

107.692,30

7.552

150.000,00

0

0,00

257.692,30

P-0705700-C

SANTANYÍ

126,39

261.538,46

12.480

200.000,00

10

203.456,70

664.995,16

P-0705800-A

SELVA

42,22

107.692,30

4.289

100.000,00

3

61.037,01

268.729,31

P-0704700-D

SENCELLES

52,62

176.923,08

3.795

100.000,00

2

40.691,34

317.614,42

P-0705900-I

SES SALINES

38,87

107.692,30

5.044

150.000,00

1

20.345,67

278.037,97

P-0706000-G

SINEU

47,94

176.923,08

4.369

100.000,00

0

0,00

276.923,08

P-0706100-E

SÓLLER

42,56

107.692,30

13.610

200.000,00

3

61.037,01

368.729,31

P-0706200-C

SON SERVERA

32,80

107.692,30

11.932

200.000,00

4

81.382,68

389.074,98

P-0706300-A

VALLDEMOSSA

44,51

176.923,08

2.037

100.000,00

5

101.728,35

378.651,43

P-0706500-F

VILAFRANCA DE BONANY

22,99

69.230,77

3.699

100.000,00

0

0,00

169.230,77

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.401,20

7.999.999,93

506.600,00

8.000.000,00

162

3.295.998,54

19.295.998,47

 

Municipis fins a 5.000 habitants: 100.000,00 €

Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 150.000,00 €

Municipis de 10.001 a 20.000 habitants: 200.000,00 €

Municipis de més de 20.000 habitants: 300.000,00 €

Les dades de la població s'han obtingut de l'última revisió que ha publicat al web l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

3. Nuclis de població:

Import distribuït segons aquest criteri 3.296.000,00 €

Per cada nucli de població, l'import resultant dels dos criteris anteriors s'incrementarà en la suma de 20.345,67 €.

Les dades relatives als nuclis de població s'han obtingut de l'última revisió que ha publicat al web l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Les actuacions es subvencionaran segons l'ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local a la sol·licitud de subvenció que figura com a Annex I de la convocatòria.

Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d'import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l'import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fora d'import superior a la subvenció que correspongui en cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament.

A cada ajuntament, d'acord amb els criteris d'aquest punt, li correspondria la següent quantitat:

La concessió de les subvencions es farà en el moment procedimental adequat d'aquesta convocatòria.

En aquells ajuntaments en els quals hi hagi un entitat local menor, aquests destinaran a aquella l'import corresponent conforme als criteris de concessió establerts en aquest punt (superfície, població i nuclis).

A causa que, de l'import destinat a aquesta convocatòria, hi ha un sobrant d'1,53 euros, aquest serà incorporat a la quantia concedida a la primera entitat local que registri la sol·licitud.

7.- Presentació de sol·licituds.

El termini per presentar la documentació prevista en el punt següent serà de TRENTA (30) DIES HÀBILS comptador a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

Les instàncies s'han de presentar telemàticament en el registre electrònic general del Consell de Mallorca.

Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona que el sol·licita, o alguns dels requisits previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

En el cas que es presentessin sol·licituds per part d'un ajuntament i també per part de la mancomunitat en la qual està integrat, es donarà preferència a la sol·licitud presentada per l'ajuntament.

8.- Formalització de sol·licituds

1.- Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I). S'ha de presentar una sol·licitud i tota la documentació que tot seguit es relaciona per demanar la subvenció de les actuacions

Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:

  • Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).
  • Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).
  • Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca. (Annex V)
  • Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex VI)
  • Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra (Annex VII)
  • Una memòria explicativa de l'actuació sol·licitada firmada per un tècnic/tècnica municipal amb el vistiplau de l'alcalde/alcaldessa de l'ajuntament, amb el següent contingut:
    • Títol de l'actuació

    • Breu descripció del seu objecte

    • Pressupost amb IVA inclòs

    • Declaració que es tracta d'una actuació subvencionable de les incloses en el punt 3 de la convocatòria

9.-Contingut dels projectes tècnics

El projecte o projectes tècnics de les obres a executar en el marc d'aquesta convocatòria han de tenir el contingut que s'assenyala a l'article 233 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic en relació amb l'article 124 i següents del R. Decreto 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques.

Cada projecte ha de definir amb precisió les obres i les seves característiques tècniques i disposarà d'un pressupost amb expressió dels preus unitaris i descompostos. Els plans hauran de ser prou descriptius per a l'exacta realització de l'obra.

En la memòria del projecte s'haurà de fer constar:

  • Justificació del compliment de la normativa urbanística. 
  • Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre altres, el compliment de la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de l'illa de Mallorca vigent en cada moment i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).
  • El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:

A) Pressupost d'execució material (PEM).............................

B) Benefici industrial (6% del PEM) ...................................

C) Despeses generals (13% del PEM) ..................................

D) Total valor estimat del contracte (A+B+C) .....................

Total pressupostat per a coneixement de l'Administració (Pressuposat objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D) ..............................................................

10.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions

L'òrgan instructor és la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes en l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitadores els informes o els aclariments que consideri convenients.

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

En compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, s'enviarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB i a la seu electrònica de Consell de Mallorca.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis (6) mesos des de l'endemà a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28.1 lletra m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars en relació amb la base 24.4 de les d'execució del pressupost de 2024. 

Correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resoldre aquesta convocatòria d'acord al disposat en l'art. 33.2 lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

La concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats en el punt 6 d'aquesta convocatòria.

Per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de les subvencions serà d'aplicació l'acord del Consell Executiu de dia 7 d'agost de 2019, (BOIB núm.. 111, de 13 d'agost de 2019) pel qual s'acorda la delegació en les persones titulars dels departaments per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de subvencions sempre que no es modifiqui el seu objecte.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra l'acord de concessió de les subvencions no es podrà interposar recurs en la via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptats des del dia que es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos explicats des de l'endemà a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des del dia de la publicació de l'acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Malgrat l'anterior, es pot interposar, si és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

11.- Conveni de col·laboració

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per a la justificació de les despeses es firmarà un conveni entre el Consell de Mallorca i cada entitat local beneficiària de les subvencions. Aquest model de conveni, que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria, ha de ser aprovat per cada Entitat Local i s'ha de remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca una vegada aprovat en el termini d'un mes comptat des de la data de la publicació en el BOIB de la concessió de la subvenció. El conveni abans esmentat regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

12.- Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments als quals se'ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:

12.1.- Remetre el conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca en el termini d'UN (1) mes contat des de la data de la publicació en el BOIB de la concessió de la subvenció juntament amb un certificat del secretari municipal, pel qual s'aprova per part de l'ajuntament aquest conveni previst en el punt 11 segons el model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

12.2.-  Adjudicar les actuacions subvencionades. Les actuacions subvencionades s'han d'adjudicar, com a data màxima, en el termini d'UN (1) any des de la publicació de l'acord de concessió en el BOIB i presentar el certificat d'adjudicació de cada una de les actuacions (Annex X) al Consell de Mallorca, en un termini màxim d'UN (1) MES des de la data d'adjudicació. Una vegada adjudicades les actuacions la subvenció del Consell de Mallorca quedarà reduïda respecte de la concedida de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si ocorre, es produeixi sempre que s'hagués subvencionat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100%. En cas que hi hagi una aportació municipal, la subvenció del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i, si fos necessari, també es reduirà la subvenció del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada.

12.2 bis- Presentar, de forma trimestral, i fins que es finalitzi el projecte, un informe tècnic de l'estat d'execució, denominat Acta de seguiment, segons model disponible en la pàgina web: illessostenibles.travel.

El primer informe de l'estat de seguiment es presentarà juntament amb el certificat d'adjudicació (descrit en el punt anterior) i, en cas de projectes que prevegin licitacions públiques, haurà de contenir la següent documentació o informació:

  1. Enllaç a l'anunci de licitació.

  2. Plec de clàusules administratives particulars

  3. Plec de clàusules tècniques

  4. Contracte formalitzat

  5. La justificació del compliment de l'obligació de donar publicitat a la contribució financera del fons per contribuir al desenvolupament del turisme sostenible.

  6. Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial (Annex VIII)

  7. Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex IX)

Els següents informes trimestrals hauran d'incloure la següent documentació:

  1. En el cas de contractes d'obres:

    1. Projecte tècnic que s'executarà

    2. declaració responsable del tècnic/a redactor/a del projecte de no estar sotmès a cap causa d'incompatibilitat amb l'administració actuant (segons model Annex XI)

    3. Acta de comprovació del replanteig (segons model Annex XII)

    4. Certificacions d'obra (segons model Annex XIII) degudament omplertes, i firmades pel contractista i pel director (o directors) de l'obra, amb les firmes degudament identificades.

    5. Relacions valorades dels treballs duts a terme firmades pel director (o directors) de l'obra amb les firmes degudament identificades.

    6. Factures abonades i els seus justificants de pagament.

  2. En el cas de la resta de tipus de contractes, informe de realització o subministrament i les factures abonades i els seus justificants de pagament.

En finalitzar les obres, s'haurà de presentar per a cada projecte:

  1. Certificat final d'obra firmat pel director de la mateixa (segons model Annex XIV). En cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s'ha de presentar el certificat igualment visat.
  2. Plans que recullin l'estat final de l'obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital.
  3. Acta de recepció de l'obra (segons model Annex XV) firmada conjuntament pel director d'obra, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca. A aquest efecte, la Corporació Local, haurà d'haver presentat tota la documentació prèviament descrita i amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la recepció de les obres i també la de la seva inauguració oficial.

12.3.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat i no consignades a la sol·licitud.

12.4.- Fer constar la publicitat del Consell de Mallorca i del Fons de l'Impost del Turisme Sostenible del Govern de les Illes Balears en el finançament de les actuacions en totes les modalitats de difusió de l'actuació: xarxes socials, etiquetant el compte del Consell de Mallorca (@ConselldeMca), i de l'AETIB (@ATIBIllesBalears), mitjans de comunicació, etc. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'actuació en l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mesures que indiqui el Consell de Mallorca. A aquest acte d'inauguració s'ha de convidar el Consell de Mallorca. Durant tota l'execució de les actuacions, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tindran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte.  El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tindrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. A tot el material imprès de difusió de les actuacions subvencionades ha de figurar el logotip del Consell de Mallorca així com els logotips del Govern de les Illes Balears i de l'Agència Estratègica de Turisme de les Illes Balears (AETIB) i el de la marca ITS (Impost de Turisme Sostenible).

12.5.- Acabar les actuacions fins al dia 28 de març de 2028 i presentar la justificació de les despeses fins al dia 28 d'abril de 2028.

12.6.- La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

A) Certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau de l'alcalde/alcaldessa en fase de justificació de despeses (Annex XVI).

B) Informe emès per l'interventor/interventora municipal en fase de justificació de despeses (Annex XVII).

C) Certificat del secretari/secretària de l'entitat local d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Seguretat Social i el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents, d'acord amb l'establert a l'art. 48.4 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (Annex XVIII).

D) Una memòria descriptiva i fotogràfica de les activitats que s'han dut a terme. S'haurà de disposar de fotografies (.jpg com a mínim de 1920px x 1080px) i/o vídeos dels projectes acabats (abans, durant i una vegada finalitzats) perquè l'AETIB i Consell de Mallorca pugui difondre els projectes subvencionats.

12.7.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen a l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovat per acord de ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm.. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm.. 96, de 4 d'agost de 2018).

En cas de no complir els terminis i obligacions establertes en aquesta convocatòria es podrà iniciar per part de l'òrgan gestor el procediment sancionador corresponent.

En qualsevol moment es podrà inspeccionar la documentació d'aquestes subvencions que obren en poder dels ajuntaments beneficiaris o requerir-los perquè presentin els documents relacionats amb els projectes subvencionats que el Consell consideri convenients.

13.- Import de la subvenció i pèrdua del dret

La subvenció s'atorgarà per un import cert. En cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres d'acord amb el que s'indica el punt 12.2 d'aquesta convocatòria, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment adjudicat. En el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat aquest donarà lloc a la pèrdua del dret de la diferència entre ambdós imports.

En el cas de renúncia expressa a una actuació manifestada per escrit i degudament motivada, es declararà pel Consell de Mallorca la pèrdua del dret a percebre l'import concedit per executar l'esmentada actuació.

14.- Ampliacions de terminis

L'ampliació dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que s'estableix al conveni subscrit, admetent-se únicament la concessió d'una pròrroga d'un màxim de 36 mesos sempre i quan es presentin les circumstàncies que així el justifiquen.

En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial en el Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals previs a la data del seu acabament i, a més hauran d'especificar els motius pels quals se sol·licita l'ampliació de termini i la data d'ampliació.

S'autoritza la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis i per establir noves dates per acabar l'actuació previstes en el paràgraf segon d'aquest punt.

15. Modificacions de l'acord de concessió

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que acabi el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió (reducció de l'import concedit, substitució de l'actuació objecte de l'ajuda per una nova actuació, traspàs d'imports entre actuacions) que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es faci malbé el dret de tercers. A la sol·licitud s'haurà de motivar la causa per la qual se sol·licita la modificació.

16.- Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.

Així mateix, d'acord a l'art. 3 de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del sector públic, s'hauran de respectar els principis següents:

  • Servei efectiu als ciutadans.
  • Simplicitat, claredat i proximitat als ciutadans.
  • Participació, objectivitat i transparència de l'actuació administrativa.
  • Racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió.
  • Bona fe, confiança legítima i lleialtat institucional.
  • Responsabilitat per la gestió pública.
  • Planificació i direcció per objectius i control de la gestió i avaluació dels resultats de les polítiques públiques.
  • Eficàcia en el compliment dels objectius fixats.
  • Economia, suficiència i adequació estricta dels mitjans a les finalitats institucionals.
  • Eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
  • Cooperació, col·laboració i coordinació entre les Administracions Públiques.

17.- Revocació i pèrdua del dret

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes en les lleis i en la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

No donarà lloc a pèrdua del dret les modificacions de concessió que impliquin el traspàs de l'import d'una actuació a l'altra, sempre i quan no es vegi alterat l'import global concedit.

18.- Aplicació del romanent d'obres a una altra actuació

Adjudicades totes les actuacions subvencionades, cada ajuntament, si s'ha produït un romanent derivat de l'adjudicació de totes les actuacions, podran elegir entre renunciar a l'esmentat import, o sol·licitar la seva aplicació a una nova actuació de les admeses en aquesta convocatòria.

La nova actuació s'ha de sol·licitar per part de cada Entitat Local en el termini de DOS (2) mesos comptats a partir de l'adjudicació de l'última actuació subvencionada a l'Entitat Local. Per sol·licitar aquesta nova actuació s'ha d'utilitzar el model de sol·licitud d'aquesta convocatòria i s'han de presentar, segons el tipus d'actuació sol·licitada, els mateixos documents que s'exigeixen en aquesta convocatòria. 

19.- Normativa supletòria

En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars; el R. Decreto 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desplega la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm.. 89, de 19/07/2018); el Decret pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca; l'Ordenança de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 2 de maig de 1995 (BOIB núm.. 100, de 10/08/1995); l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm.. 21, de 18/02/2017 i núm.. 96, de 04/08/2018); i la resta de la normativa que sigui d'aplicació.

20.- Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en la via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos contats des de l'endemà al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos explicats des de l'endemà a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.

Malgrat l'anterior, es pot interposar, si és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

21.- Publicació

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d'aquesta base de dades.

Documents adjunts