Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 592116
Aprovació de la convocatòria i les bases reguladores per a la provisió, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, per lliure designació, del lloc de treball de cap de la policia local de l’Ajuntament de Algaida
Per Decret de Batlia núm. 2024-0649, de data 16 de setembre de 2024, s'ha aprovat la convocatòria i les bases reguladores per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, per lliure designació el lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament de Algaida.
S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:
“Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, per lliure designació el lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament de Algaida
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari per lliure designació el lloc de treball de cap del cos de la policia local de l'Ajuntament d'Algaida, al qual correspon la prefectura de la policia local de l'Ajuntament de Algaida , de la categoria de oficial, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb les seves modificacions i l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
2. Característiques de lloc de treball
El lloc de treball convocat té les següents característiques:
Denominació |
Cap de Policia Local |
Categoria |
Oficial de policia |
Grup/Subgrup |
C1 |
Nivell de complement de destinació |
19 |
Complement específic |
16.061,00 € |
Tipus de lloc de treball |
Genèric |
Forma de provisió |
Lliure designació |
Adscripció a administracions públiques |
Totes les administracions públiques |
3. Requisits
1. Ser personal funcionari de carrera de l'escala bàsica del cos de policia local, categoria d'oficial, o de la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos de policia local de l'Ajuntament de Algaida o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.
2. Estar en servei actiu
3. Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
4. En el cas de pertànyer a un altre ajuntament, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
5. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb allò establert a l'apartat 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
Segons la Disposició addicional sisena del Decret 11/2017 el personal funcionari d'altres administracions que participi, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.
La data de referència per al compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.
El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.
4. Funcions
Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears per a la prefectura del cos de policia:
1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.
2. El cap o la cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitza i, en concret, ha d'exercir les funcions següents, amb independència d'altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o el batle o batlessa com a autoritat superior del cos:
a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.
b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar-ne l'eficàcia.
c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar-ne les propostes a la batlia.
d) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.
e) Elevar a la batlia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.
f) Proposar al batle o batlessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació ho requereixi.
g) Proposar al batle o batlessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.
h) Proposar al batle o batlessa o tinent de batle o tinent de batlessa responsable la cobertura de places d'especialitats.
i) Elevar a la batlia les propostes de formació del personal del cos.
j) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.
k) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.
l) Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorr i és requerit a aquest efecte.
m) Representar el cos de policia local.
n) Totes les que s'estableixen en aquest Reglament.
5. Durada
La durada, és de dotze mesos. La durada màxima d'un any es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys. Quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local pot prorrogar aquest termini.
Les persones que estiguin en una comissió de serveis tindran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.
6. Publicitat
Aquesta convocatòria i les bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament (https://ajalgaida.sedelectronica.es).
7. Presentació de sol·licituds i documentació
1. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament d'Algaida, o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants és lliure i haurà de recollir expressament: manifestació de que es reuneixen tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la data de finalització del termini de presentació.
3. El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
4.Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud:
5. Les persones que es presentin a aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l'administració tracti les seves dades personals en els termes de la normativa vigent de protecció de dades.
8. Admissió dels aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de tres dies hàbils es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos que es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Algaida (https://ajalgaida.sedelectronica.es). Es concedirà un termini de dos dies hàbils des de la publicació per esmenar errades i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de dos dies hàbils, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva que es farà pública a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Algaida.
9. Procediment
Els aspirants podran ser convocats, en cas de considerar-se oportú, a la realització d'una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualssevol altres que l'òrgan competent consideri necessàries, amb la finalitat de determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.
Es valorarà especialment el temps d'experiència professional, la formació acadèmica i professional i els estudis acadèmics oficials.
La convocatòria serà resolta per la Batlessa, en el termini màxim d'un mes.
Es formularà directament la proposta d'adjudicació definitiva a favor de la persona que cregui més idònia de forma motivada, sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits establerts, després d'haver-se exhaurit el termini de presentació de sol·licituds. La convocatòria pot ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficients per al lloc segons el parer motivat de l'òrgan competent.
La proposta d'adjudicació definitiva es publicarà al tauler d'anuncis de la corporació i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Impugnació
Les presents bases i convocatòria, així com la resolució d'adjudicació que dicti la Batlessa, podran ser impugnades conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Algaida, a la data de la signatura electrònica (16 de setembre de 2024)
La batlessa Margarita Fullana Arrom