Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 590988
Bases de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca que regulen la convocatòria per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre corresponents a l'any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ciutadella de Menorca, ciutat educadora, té l'objectiu de promoure la participació en la vida comunitària de les associacions i entitats sense ànim de lucre presents al municipi, i atendre les seves necessitats específiques, i donar suport als programes, als projectes i a les actuacions que fomenten els valors socials;  educatius; defensen els drets fonamentals de la infància i adolescència;  la cultura; l'esport;  la conservació del medi ambient; la garantia de la igualtat de gènere i d'oportunitats reals; la salut i el benestar de les persones; un entorn urbà amable i accessible; valors i fonaments que formen part de la Carta de Ciutat Educadora i del Projecte de Ciutat Municipal, en benefici de tota la ciutadania de Ciutadella i del seu desenvolupament. 

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions de la CAIB, va optar per un règim general de concessió d'ajudes o de subvencions orientat, fonamentalment, a satisfer les necessitats de la societat i que, a la vegada, facilités la gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tot protegint els principis d'interès públic i la gestió eficaç i eficient dels recursos destinats a l'activitat subvencionada.

En el marc de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'estableix que, amb caràcter previ a l'atorgament de les subvencions, les administracions públiques han de concretar, en un pla estratègic de subvencions, entre d'altres, els objectius que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la consecució, els costos previsibles i les fonts de finançament, i s'han de supeditar al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària. Així, el 8 de maig de 2024, la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella aprovà el Pla estratègic de subvencions municipal per al període 2024, 2025, 2026, que, per tant, esdevé el marc de referència. Açò significa que tot el que no recullin les presents bases d'aquesta convocatòria que s'elaboren atenent als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, d'igualtat i de no-discriminació, ha de tenir com a referència el Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella 2024-2026.

Article 1  Finalitat

Per tal de donar compliment a la finalitat de la corporació municipal de visibilitzar i fer valer el teixit associatiu de Ciutadella, d'acord amb les previsions de l'actualització del Pla Estratègic de Subvencions per a l'exercici de 2024, les presents bases regulen el procediment per a atorgar subvencions a les entitats sense ànim de lucre, existents al municipi, que presentin un projecte, una acció o conducta, subjectes al compliment d'un determinat objectiu i/o activitat que, per la seva naturalesa, contribueixen a una millor i major qualitat de vida de les persones de Ciutadella i fomentin l'interès i la utilitat pública o social.

Article 2 Objectius de la convocatòria 

La convocatòria municipal de subvencions de lliure concurrència té com a objectius generals  i prioritaris per a la nostra ciutat:  

  1. Millorar la qualitat de vida, la salut integral i el benestar de la ciutadania, i garantir de forma especial la igualtat d'oportunitats i de rebuig cap a la violència de tracte, la no-discriminació i la inclusió real de les persones en situacions especials i, per extensió, la de les seves famílies.

  2. Potenciar l'activitat cultural, l'economia social i l'emprenedoria. 

  3. Fomentar els valors de la Ciutat Educadora des de la transversalitat i el multinivell.

  4. Avançar cap a un model de ciutat sostenible i alineat amb els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030 (ODS).

  5. Promoure activitats que defensin els drets humans i, en especial, els drets de la infància i l'adolescència; una educació igualitària que garanteix l'accés a la formació i capacitació al llarg de tota la vida.

  6. Facilitar i fomentar la participació activa, la implicació i la col·laboració de la ciutadania en la construcció de la ciutat.  

Article 3  Entitats beneficiàries 

Poden presentar sol·licituds les persones jurídiques, públiques o privades, sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el RUSS, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aquesta convocatòria, abans que comenci el termini de presentació d'instàncies, així com en el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.

En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 4  Requisits de les entitats beneficiàries

Poden sol·licitar subvenció les entitats que compleixin els requisits següents:

  1. Estar constituïdes legalment com a entitats públiques o privades sense ànim de lucre.

  2. Estar degudament inscrites en el Registre d'Associacions de la Comunitat de les Illes Balears, el Registre Unificat de Serveis Socials, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aquesta convocatòria. Així mateix, estar inscrites en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella, abans que comenci el termini de presentació d'instàncies. En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  3. Tenir seu social o delegació permanent i d'actuació al municipi de Ciutadella. També les que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal de Ciutadella, hi realitzin les seves activitats o per les quals en resulti directament beneficiada la ciutadania de Ciutadella.

  4. Treballar per la promoció de la qualitat de vida de les persones i del seu entorn en qualsevol de les seves vessants: cultura, educació, esport, sostenibilitat i medi ambient, igualtat de gènere, persones en situació d'especial necessitat, infància, joventut, veïnal, salut, patrimonial…

  5. El projecte a presentar ha de garantir que es té en compte la perspectiva de gènere, i ha d'explicitar com l'activitat contribueix a sensibilitzar, fomentar i avançar cap a una societat igualitària.

  6. Disposar dels mitjans materials i personals necessaris per a l'execució del projecte o d'activitats que constituiran l'objecte de la subvenció.

  7. Haver justificat les subvencions que els hagi concedit aquest ajuntament en convocatòries anteriors.

  8. Desenvolupar el projecte o l'activitat que presenti dins l'exercici 2024.

  9. Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària, tant estatal com autonòmica, i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social en els moments de la sol·licitud i de la justificació de la subvenció concedida.

  10. Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Ciutadella.

Article 5  Finançament i import màxim i compatibilitat amb altres subvencions

En aquesta convocatòria, encara que està oberta a qualsevol iniciativa que tengui els requisits i que atengui als objectius del Pla estratègic de subvencions 2024-2026, les prioritàries per a l'Ajuntament seran les descrites a l'article 2. 

L'Ajuntament ha previst 50.000 € als pressupostos per al 2024, a l'aplicació de la partida de Projecte de Ciutat 924.489.00.

Aquesta aportació és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions públiques o privades, nacionals o internacionals, sempre que l'import de les subvencions no superi, aïlladament o en conjunt, el cost total de l'activitat subvencionada.

Article 6  Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds, amb un màxim de tres activitats per entitat, s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

Han d'anar dirigides a l'alcalde i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva, de les declaracions responsables i de la informació següent, incloses als annexos I, II i IV:

a. Acreditació de l'entitat sol·licitant: 

  • Núm. de registre municipal d'entitats.
  • Inscripció en el Registre d'Associacions de la Comunitat de les Illes Balears, el RUSS, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears,  o qualsevol altre registre autonòmic o estatal.
 

b. Acreditació de la representació legal: 

  • NIF/DNI/NIE de la persona representant de l'entitat.
  • Document acreditatiu de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.

c. Acreditació d'estar al corrent amb Hisenda, Seguretat Social i Hisenda Municipal:

  • Certificat actualitzat de trobar-se al corrent d'obligacions amb l'Administració tributària estatal.
  • Certificat actualitzat de trobar-se al corrent d'obligacions amb la Seguretat Social.
  • Autorització a l'Ajuntament per a comprovar d'ofici el compliment d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda Municipal.  

d. Designació de dades bancàries: 

  • Annex VI, declaració responsable de veracitat de les dades bancàries amb el número de compte del qual l'entitat és titular a l'efecte d'abonaments i reintegraments o els que escaiguin derivats del present procediment, signat per la persona que representa l'entitat sol·licitant.

e. Declaracions responsables: 

  • Que l'entitat no està sotmesa a cap dels supòsits que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiària de subvencions públiques, d'acord amb l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 
  • Que l'entitat no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'art. 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
  • Que l'entitat coneix la normativa vigent per a la concessió de la subvenció sol·licitada.
  • Que l'entitat facilita voluntàriament les dades perquè s'incorporin a un fitxer de propietat i responsabilitat de l'Ajuntament de Ciutadella amb la finalitat de gestionar les subvencions, en compliment de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caire personal.
  • Que l'entitat coneix el seu dret a accedir, rectificar, oposar i cancel·lar aquestes dades gratuïtament, mitjançant un escrit al responsable del fitxer.
  • Que són certes totes les dades contingudes en els camps de la sol·licitud, així com en la documentació que s'hi adjunta, d'acord amb l'art. 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
  • Que l'entitat no ha sol·licitat ni rebut subvencions d'altres institucions públiques o privades per a cobrir les mateixes despeses per les quals es demana aquest ajut a l'Ajuntament, i que en cas de fer-ho posteriorment ho comunicarà en el termini de dos dies hàbils a l'Ajuntament.
  • Que l'entitat ha sol·licitat o rebut les subvencions següents d'altres institucions públiques o privades per a cobrir les mateixes despeses per les quals es demana aquest ajut a l'Ajuntament.

f. Fitxa de l'activitat: 

  • L'entitat ha d'emplenar obligatòriament, per a cada activitat o projecte presentat, el model de fitxa facilitat per l'Ajuntament (Annex II), amb la descripció de cada apartat i la previsió de les despeses subvencionables i els ingressos. 

No s'admetrà cap activitat que no estigui formalitzada segons la plantilla editable específica per a aquesta convocatòria. 

Article 7  Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

  1. El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i finalitza 30 dies naturals després.

  2. Si, de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada, es dedueix que  aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud de subvenció, resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

 

Article 8  Procediment de concessió

El procediment de concessió és el que ve determinat en el Pla estratègic de subvencions 2024, 2025, 2026, aprovat a la Junta de Govern de dia 8 de maig de 2024, que, en l'article quart, diu: «L'Ajuntament concedirà subvencions, així com ho estableix la normativa vigent en matèria de subvencions, mitjançant convocatòria pública en règim de lliure concurrència, o, excepcionalment, de forma nominativa, a favor d'entitats sense afany de lucre que puguin dur a terme els projectes o les activitats o els comportaments que es trobin en la situació que motiva la subvenció».

Article 9 Despeses subvencionables

El finançament del projecte o de les activitats presentades a aquesta convocatòria no pot superar en cap cas la quantitat màxima que s'estableix a la convocatòria. 

Les despeses corrents imputables a la subvenció s'estableixen en:

  1. Despeses d'adquisició de materials no inventariables necessaris per a la realització de les activitats sol·licitades.
  2. Despeses per a la difusió de les activitats o del projecte.
  3. Despeses de personal contractat per al desenvolupament de l'activitat, imputable en un 80% com a màxim. 
  4. Despeses generades de la contractació de serveis per a l'execució de l'activitat (producció, sonorització, il·luminació, edició, disseny gràfic, disseny de continguts…).
  5. Despeses de desplaçaments i/o dietes de persones expertes, especialistes i/o professorat de fora de Menorca per a realitzar l'activitat.
  6. Edició de publicacions, música i audiovisuals, webs, dominis informàtics…
  7. Quan l'import de l'activitat subvencionable superi les quanties establertes a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes públics per al contracte menor (15.000 € per a la contractació de serveis), el beneficiari haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, a excepció que al mercat no hi hagi un nombre suficient d'entitats o empreses que ho realitzin, prestin o subministrin.

Article 10     Criteris objectius per a l'atorgament de les subvencions d'actuació del 2024

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes que inclouen activitats per al bé comú, de millora de la qualitat de vida de la ciutadania de Ciutadella, i per a la conservació i cura del seu entorn, entre altres descrits en apartats anteriors.

Els criteris de valoració generals que s'apliquen per a valorar i puntuar les sol·licituds que compleixen els requisits són els que es detallen a continuació:  

a. Es puntuarà amb un màxim de 100 punts cada activitat i la puntuació mínima per poder obtenir subvenció serà de 35 punts.

b. S'estableix la baremació següent:

El valor total serà el resultat de la suma dels apartats següents:

Annex II (fitxa de l'activitat):

1. Identificació de l'entitat: funció social i comunitària  

1.1 Organització 

Descripció de l'estructura de l'entitat (personal contractat i voluntari)

1.2 Objectius generals segons els seus estatuts: 

. Objectiu principal de l'entitat

. Àmbit prioritari d'actuació: 

benestar social

consum

cooperació

educatius

esportius

foment de la participació ciutadana i associacionisme

infància, adolescència i joventut 

mediambientals 

per a la igualtat de gènere

salut

Activitat a realitzar (màxim 100 punts)

2.1 Projecte o activitat objecte de subvenció (màxim 95 punts):  

A. Descripció de la necessitat, problemàtica, demanda social, oportunitat... a la qual vol respondre l'activitat proposada (màxim: 15 punts).

B. Activitat a executar: (màxim: 80 punts)

  • Breu descripció de les activitats (indicant-ne els destinataris). 
  • Objectiu general. 
  • Recursos humans necessaris: contractats i/o voluntariat. 
  • Recursos materials necessaris.
  • Impacte de com l'activitat promou la igualtat de gènere. 
  • Coordinació amb altres serveis per a realitzar l'activitat
  • Previsió econòmica. 

2.2 Alineació del projecte amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 relacionats amb el projecte (màxim: 5 punts):

  • Erradicació de la pobresa

  • Lluita contra la fam

  • Bona salut

  • Educació de qualitat

  • Igualtat de gènere

  • Aigua potable i sanejament

  • Energies renovables

  • Treball digne i creixement econòmic

  • Innovació i infraestructures

  • Reducció de la desigualtat

  • Ciutats i comunitats sostenibles

  • Consum responsable

  • Lluita contra el canvi climàtic

  • Flora i fauna aquàtiques

  • Flora i fauna terrestres

  • Pau i justícia

  • Aliances per als objectius mundials

Per a consultar els ODS (https://www.agenda2030.gob.es/objetivos/home.htm)

El procediment consisteix a sumar el nombre de punts obtinguts per a cada activitat i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria, 50.000 €, entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros. 

d. L'import que es concedeixi a cada activitat subvencionada es determinarà en relació amb els punts obtinguts en la valoració, en aplicar el previst a l'apartat anterior.

e. L'import de la subvenció que s'atorgarà no podrà ser superior a la quantia sol·licitada.

f. Es concedirà un màxim per activitat de 1.000 €, sent 3.000 € el màxim total per entitat.

Article 11     Procediment i òrgans competents per a la concessió 

1. L'expedient s'inicia mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria 2024.

2. La instrucció correspon a cada servei municipal, personal tècnic i administratiu adscrit, en relació amb l'especificitat de l'àmbit d'actuació de cada sol·licitud, el qual realitzarà d'ofici totes les actuacions necessàries per al coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals es dictarà resolució sobre la concessió dels ajuts.

Correspon al Servei d'Intervenció Municipal la fiscalització d'aquestes.

Es podrà crear una comissió tècnica d'avaluació, si escau, que informi sobre la coherència del conjunt de les subvencions a concedir.

3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se  sotmetran a l'examen de cada un dels serveis relacionats.

4. Una vegada examinades les sol·licituds, el servei municipal competent emetrà el seu dictamen amb l'informe tècnic corresponent i amb el vistiplau d'Alcaldia, de Secretaria i d'Intervenció, n'elevarà la proposta de resolució a la Junta de Govern, la qual dictarà sobre la concessió o denegació de l'ajut i la quantia que se subvenciona. 

5. La resolució de cada expedient d'atorgament de subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

6. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de tres mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

7. La resolució de l'expedient de concessió o denegació s'ha de notificar individualment a les entitats per part de cada servei responsable.

8. Una vegada examinada la documentació justificativa de cada subvenció atorgada, el servei municipal competent emetrà el seu dictamen amb l'informe tècnic corresponent i amb el vistiplau d'Alcaldia, de Secretaria i d'Intervenció, que n'elevarà la proposta de resolució a la Junta de Govern, per a l'aprovació de l'abonament de la quantitat que correspongui i amb el vistiplau, si escau, de la comissió tècnica.

Article 12     Comissió Avaluadora

1. Per tal d'aconseguir els objectius generals de l'Ajuntament en matèria de subvencions, si es considera necessari, es podrà convocar una comissió tècnica que informi sobre la coherència del conjunt de les subvencions a concedir, atenent a la Llei general de subvencions i el Pla de subvencions municipal.

En aquest cas, la Comissió elaborarà un informe tècnic que s'elevarà a l'òrgan instructor competent.

2. La Comissió Avaluadora estaria formada pels perfils següents:

  • Personal tècnic de diferents serveis municipals relacionats amb les sol·licituds rebudes en aquesta convocatòria.  
  • La secretària. 
  • La interventora.

Article 13     Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a:

  1. Comunicar a l'Ajuntament l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. Per defecte, la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que la persona beneficiària hagi rebut la notificació de la concessió.
  2. Executar l'activitat objecte de la subvenció dins l'exercici 2024, i complir tots els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció al llarg d'aquest.
  3. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi l'Ajuntament de Ciutadella.
  4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn l'Ajuntament de Ciutadella i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors que no figurin als arxius municipals.
  5. Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella la sol·licitud i l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat.
  6. Fer constar, de manera expressa, el suport de l'Ajuntament de Ciutadella en la realització de les activitats subvencionades. Els logotips de l'Ajuntament (el genèric, el de Ciutat Educadora, el de Ciutadella Sostenible i el dels ODS -objectius de desenvolupament sostenible-) es poden descarregar al web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.
  7. Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del programa subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total; i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'Ajuntament per a fer qualsevol modificació substancial de les actuacions objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
  8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

Article 14     Justificació de les subvencions

1. Les justificacions s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcalde i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva. 

2. En cas de presentar-ne més d'una, per part d'una mateixa entitat, es registraran, cada instància de forma separada, corresponent a cada justificació, amb l'explicitació del títol de l'activitat a la qual va referida i la documentació vinculada exigida.

3. Les entitats beneficiàries queden obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida com a data màxima de presentació el 31 de març de 2025. En cas que la documentació sigui incompleta o incorrecta, se sol·licitarà a l'entitat que presenti les modificacions oportunes en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

4. Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de justificar documentalment la destinació de l'import, dins el termini previst a la convocatòria o l'indicat en la resolució de la concessió, únicament emprant el model de l'Annex III de memòria tècnica i econòmica justificativa, signat per part de la representant de l'entitat, que inclou:

  • Memòria tècnica de l'activitat realitzada objecte de la subvenció.

  • Memòria econòmica de l'activitat subvencionada mitjançant el compte justificatiu am l'especificació de: núm. de factura; data de factura;  data de pagament; CIF proveïdor; proveïdor; concepte; base imposable; IVA aplicat; total de factura; import aplicat a la subvenció; percentatge aplicat; total. 

Així mateix, s'hauran d'incloure altres despeses com: nòmines; costos laborals generats (cotitzacions de la Seguretat Social i les retencions d'IRPF) i la relació d'ingressos i/o subvencions que es rebin per al finançament de l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

El compte justificatiu s'haurà d'acompanyar de la documentació següent:

  • Factures a nom de l'entitat, nòmines de personal i cotitzacions que s'imputen a l'Ajuntament de Ciutadella, segons la relació presentada en el compte justificatiu i per al mateix ordre (no s'admetran tiquets de caixa com a factura). 

  • Justificants de les despeses corresponents a les cotitzacions de la Seguretat Social i les retencions d'IRPF o els documents de valor probatori equivalent al certificat, vigents en la data de la presentació de la documentació,  d'estar al corrent a la Seguretat Social i la Hisenda pública. En cas de no presentar-ho, s'autoritzarà a l'Ajuntament a comprovar la informació amb les altres administracions.  

  • Certificació d'estar al corrent amb la Hisenda Municipal que l'Ajuntament  sol·licitarà d'ofici. 

Per a les subvencions en les quals el pagament estigui condicionat a la justificació de la despesa, la manca d'aquesta comportarà la revocació automàtica de la concessió.

Les despeses subvencionables hauran de respondre al projecte i a l'activitat subvencionada i hauran de tenir data màxima de 31 de desembre de 2024. Aquestes hauran d'estar pagades amb anterioritat a la data de finalització del període de justificació.

En tot cas el cost de les despeses justificades s'haurà d'ajustar als preus habituals del mercat, i en cas contrari no es tindran en compte en el global de la justificació presentada. 

L'IVA dels justificants o de les factures quedarà exclòs de la subvenció si el beneficiari no és un consumidor final i se'l pot deduir.

Una volta emès informe tècnic del compte justificatiu per part de cada servei municipal  competent, s'elevarà la proposta a l'òrgan de govern per a la seva aprovació, amb la prèvia fiscalització per part del servei d'Intervenció Municipal. 

5. Si la despesa justificada és inferior al 10% de la quantia sobre la qual es va concedir la subvenció, aquesta es reduirà proporcionalment.

Article 15  Reconeixement de l'obligació de pagament

Es reconeixerà l'obligació i s'ordenarà el pagament de l'ajut mitjançant un acord de la Junta de Govern quan la Intervenció Municipal hagi examinat la justificació de l'activitat.

Article 16     Revocació i reintegrament

Les subvencions de caràcter públic no poden suposar, en cap cas, lucre; per açò, l'obtenció concurrent d'altres subvencions per a activitats o finalitats concretes podrà determinar la reducció de la subvenció municipal o el reintegrament del seu import.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

L'import de les subvencions no podrà ser del tal quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o altres ingressos de l'Ajuntament mateix, d'altres administracions públiques, d'altres ens públics privats o de particulars, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per l'entitat beneficiària.

L'Ajuntament procedirà a tramitar el reintegrament de les quanties que corresponguin, d'acord amb l'establert a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els supòsits següents:

  1. Incompliment de la finalitat per la qual la subvenció va ser concedida.

  2. Obtenció de la subvenció sense tenir les condicions requerides, per causes imputables a la persona beneficiària.

  3. Incompliment de l'obligació de justificar el destí dels fons percebuts.

  4. Concurrència de subvencions, llevat de compatibilitat amb aquestes.

  5. Superació del límit del cost de l'activitat subvencionada, per la quantia de l'excés, sobre l'esmentat límit.

  6. Modificació o incompliment de les condicions tingudes en compte per a la concessió.

  7. Obstrucció o negativa en l'obligació de sotmetre's a les actuacions de comprovació indicades a les presents bases.

La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per l'òrgan competent, prèvia instrucció d'expedient d'acord amb la legislació general aplicable.

Pel que fa a la revocació i al reintegrament de les subvencions, és d'aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de la normativa que li sigui aplicable.

Article 17     Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és l'Alcaldia de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca. 

Article 18     Altres disposicions Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a l'Ajuntament de Ciutadella en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  • Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol.

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella aprovat per la Junta de Govern, dia 8 de maig de 2024, per al període 2024, 2025 i 2026.

  • Pressupost general de l'Ajuntament de Ciutadella corresponent a l'exercici 2024.

  • Aprovació de l'actualització del Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella, aprovat el 15-05-2024 per Junta de Govern.

Els annexos de les presents bases es troben al web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca www.ajciutadella.org  

 

(Signat electrònicament: 6 de setembre de 2024

El batle Llorenç Ferrer Monjo)