Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 578649
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la modificació de la Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l’ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027 i s’amplia el termini de presentació de sol·licituds

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 4 de juliol de 2024 es va publicar al BOIB núm. 88 la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027.

Aquesta convocatòria respon a la necessitat de «donar suport als emprenedors i treballadors autònoms en el seu esforç per consolidar i desenvolupar els seus negocis» i així «reforçar el teixit empresarial de les illes, un pilar essencial per a la recuperació i el progrés econòmic regional».

2. En data 23 d'agost de 2024, una vegada analitzades les sol·licituds i consultes rebudes i revisats, a partir d'aquesta base, els termes de la convocatòria i l'adequació dels mateixos als objectius i l'esperit de la mateixa, i tenint en compte l'evidència que les condicions d'accés establertes en aquesta són certament restrictives  en contrast amb el crèdit disponible, el Director General d'Empresa, Autònoms i Comerç va emetre informe justificatiu sobre la necessitat de modificar la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027.

3. Aquesta modificació afecta a diferents punts de l'annex 1 de la Resolució esmentada i pretén donar resposta a les necessitats detectades tant per facilitar la comprensió com de definició de requisits i terminis que poden minvar la participació i reduir l'accés de possibles beneficiaris i la pròpia quantia de l'ajut rebut. En definitiva, s'orienta a evitar que els desajusts i necessitats detectades puguin limitar la consecució dels objectius de suport a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma de les Illes Balears.

4. En primer lloc, es considera adient modificar la redacció de l'apartat vuitè, punt 2 de l'annex 1, en el sentit de clarificar que al referir-se al formulari de sol·licitud s'està fent referència a la sol·licitud específica del procediment d'acord amb l'Annex 2 que s'especifica a l'apartat setè, al punt 1.

Aquesta modificació deriva de la constància de que una part significativa dels sol·licitants no presenten el document obligatori «Annex 2. Sol·licitud d'ajuts per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears per a l'any 202_», emplenant exclusivament el formulari inicial de registre d'entrada a la seu electrònica.

Aquesta manca de presentació de l'annex 2 amb les sol·licituds dels ajuts comporta el requeriment de documentació al sol·licitant i modifica, per tant i d'acord amb l'apartat novè de la convocatòria, la data de presentació de la seva sol·licitud ocasionant així un possible perjudici.

5. Es modifica l'apartat segon de l'annex 1 que estableix els requisits que han de complir els sol·licitants per ser beneficiaris al considerar que repercuteix en el número possible de beneficiaris, impossibilita la participació en les diferents anualitats de la convocatòria -i per tant, dificulta l'obtenció del màxim d'ajut previst- i exclou de la convocatòria als autònoms de llarga trajectòria.

En concret, el punt 1.a) indica que per ser beneficiaris, els sol·licitants hauran de «haver-se donat d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social i en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques, per primera vegada o després d'un període d'inactivitat com a autònom de com a mínim els dos anys anteriors, dins els següents terminis:

i. Per a l'any 2024, entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020.

ii. Per a l'any 2025, entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021.

iii. Per a l'any 2026, entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.

iv. Per a l'any 2027, entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023.»

 

Aquesta restricció temporal, impedeix la cabuda dels autònoms en diferents moments de la fase de consolidació (cada any, només es podran presentar els donats d'alta en el RETA en el termini de dotze mesos), limita el número de possibles beneficiaris en cada anualitat de la convocatòria, exclou als autònoms en fase de creixement i no permet la presentació de sol·licituds a diferents anualitats fins assolir el màxim de 3.000,00 euros en els 4 anys de la convocatòria.

Per tant, al limitar les possibilitats de participació, contradiu el que s'exposava a l'apartat d'antecedents de la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions  per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027 que assenyala que «el Govern de les Illes Balears reconeix la importància crucial de donar suport als emprenedors i treballadors autònoms en el seu esforç per consolidar i desenvolupar els seus negocis» i fonamenta la present convocatòria d'ajuts en la necessitat de «reforçar el teixit empresarial de les Illes, un pilar essencial per a la recuperació i el progrés econòmic regional».

Aquesta restricció a la participació és especialment notòria en l'anualitat 2024 de la convocatòria, ja que s'ha de recordar que l'any 2020 (any de requisit d'alta com autònom) va ser l'inici de la pandèmia i que aquestes circumstàncies excepcionals provocaren una reducció de les noves altes al règim d'autònoms.

També, com s'ha dit abans, elimina la possibilitat de poder sol·licitar ajusts per diferents actuacions o conceptes realitzats al llarg dels 4 períodes anuals que comprèn la convocatòria fins assolir la quantia màxima de 3.000,00 euros i, per tant, invalida en la pràctica el punt 2 de l'apartat setè de la convocatòria que estableix que «s'admetrà més d'una sol·licitud per cada interessat dins aquesta convocatòria».

Per altra banda, el requisit establert d'alta en un any concret suposa un desavantatge pels autònoms donats d'alta al 2020 i parcialment als de 2021 que només podrien presentar despeses ja realitzades, mentre que els beneficiaris de la resta d'anualitats (2026 i 2027) al conèixer les bases amb anterioritat i, per tant, els conceptes susceptibles de subvenció poden planificar i posar en marxa actuacions elegibles definides a l'annex 3, coneixent prèviament que poden ser objecte de l'ajut si compleix la resta de requisits i els justifica adequadament. Conèixer amb anterioritat els quatre programes i les accions elegibles en cada un d'ells, pot actuar com un vertader potenciador de canvis referents a la capacitat innovadora, competitiva i sostenible dels autònoms, en fase de consolidació o creixement.

El fet d'excloure del ajuts als emprenedors amb una antiguitat major entra en contradicció, o al manco, limita l'objectiu de la convocatòria de reforçar el teixit empresarial de les Illes i afavorir la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma. Amb la modificació es dona compliment a la fonamentació de la  Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions  per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027 que assenyala que

«En aquest escenari, les subvencions per a la consolidació del treball autònom emergeixen com una eina vital, ja que no només ofereixen un suport econòmic directe per a finançar les estratègies dels treballadors autònoms conduents a consolidar el seu negoci, sinó que també representen una inversió en el futur econòmic de les Illes Balears. A través d'aquestes subvencions es busca potenciar la capacitat innovadora, competitiva i sostenible dels autònoms per a la implementació d'estratègies i solucions adaptades als nous reptes d'un món en constant canvi.»

Al mateix apartat segon de l'annex 1 de la convocatòria  de subvencions  per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027 es modifica el punt b).

Aquesta modificació deriva de la presentada modificació del punt a), ja que la nova redacció ja fa referència a la necessitat d'estar d'alta de manera ininterrompuda en un període mínim en el moment de presentar la sol·licitud (excepció del autònoms que duen a terme l'activitat de forma estacional).

Però a més, es necessari donar una nova redacció al text que permeti aclarir que si bé han de trobar-se d'alta «en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques» no significa que aquest hagi de ser el mateix des de la data d'alta fins la data de presentació de la sol·licitud. L'esperit de la convocatòria és la consolidació i creixement de l'ocupació autònoma; és a dir, la consolidació del professional que exerceix per compte propi la seva activitat subjecte a la constant variació de la demanda.

Per tant, no s'ha d'exigir la permanència ininterrompuda en un mateix epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques des de l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social, atès que no es correspon amb la realitat dels treballadors autònoms, que adapten la seva ocupació i activitat a un mercat canviant.

Per últim, s'ha considerat necessari explicitar més clarament que els beneficiaris han de ser persones físiques i evitar la presentació de sol·licituds, que serien inadmeses, per part de persones jurídiques.

Les modificacions de l'apartat segon, per tant, estan orientades a ampliar el número possible de beneficiaris i les anualitats a les que podran presentar sol·licituds i estableixen un període mínim d'antiguitat d'alta en el RETA i els corresponents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques per ser beneficiari.

6. S'elimina el punt 3 de l'apartat Tercer de l'annex 1. Aquest apartat estableix que «També en queden excloses les persones sol·licitants que simultaniegin l'activitat empresarial amb qualsevol altra activitat per compte d'altri des de la data d'alta en el RETA esmentada en l'apartat segon 1.a) d'aquesta convocatòria de subvencions».

En la valoració de les sol·licituds rebudes s'ha observat que l'aplicació d'aquest requisit, excessivament restrictiva, esdevé en una actuació justament contrària a l'esperit i l'objectiu que fonamenta els ajusts regulades en aquesta convocatòria. Precisament, i degut a la incertesa del mercat laboral, molts de treballadors i treballadores opten per emprendre com autònoms però sense una desvinculació total de la seguretat de la seva ocupació com assalariats, o compaginant períodes temporals (a vegades, dies) que garanteixen recursos econòmics suplementaris que facilitin la seva pervivència com a autònoms fins que ja el negoci es pugui considerar ben consolidat.

Per aquest motiu, s'elimina aquest paràgraf per garantir la no exclusió de, precisament, aquells que més necessiten l'ajut, bé per estar en fases inicials de consolidació de la seva ocupació o en altres moments de la seva trajectòria, i afavorir que les clàusules de la convocatòria estiguin orientades i siguin congruents amb la finalitat de la subvenció que no és una altra que la concessió ajuts destinats a promoure i afavorir la consolidació i el creixement dels projectes d'emprenedoria i autoocupació.

7. A l'apartat onzè «obligacions del beneficiari», s'introdueixen dues modificacions.

En primer lloc, i en consonància amb la modificació anteriorment esmentada, s'elimina el punt 3 referit a l'obligació de no simultaniejar l'activitat per compte propi amb cap altra activitat per compte d'altri durant un període mínim.

Novament, aquest punt dóna lloc a un requisit excessivament rigorista l'aplicació del qual obligaria al reintegrament total o parcial de la subvenció a qualsevol beneficiari malgrat només s'hagués donat d'alta al règim general puntualment o de manera absolutament residual.

Es modifica, també, el segon paràgraf del punt 2 per evitar es pugui produir discriminació entre els autònoms d'alta ininterrompuda i els que desenvolupen l'activitat de forma estacional o per temporades.

Així, en ambdós supòsits, hauran de mantenir l'activitat durant mínim d'un any des de la concessió de l'ajut, en la modalitat que han presentat a la subvenció. És a dir, si aquesta ha estat una activitat desenvolupada de forma estacional o per temporades, hauran de mantenir la mateixa activitat durant l'any posterior a la concessió de l'ajuda.

8. Es modifica el punt 7.a de l'aparat setè de l'annex 1, referit al termini de presentació de les sol·licituds.

Les modificacions establertes aconsellen ampliar el termini de presentació de les sol·licituds,  de conformitat amb l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la finalitat d'arribar al major nombre possible de beneficiaris i facilitar la concurrència dels interessats en el període corresponent a la anualitat de la convocatòria en 2024.

9. Totes les modificacions contemplades en aquesta resolució responen a l'objectiu de beneficiar l'interès general i obrir les possibilitats d'accedir a un major número d'autònoms i a una major quantia de les ajudes, sense que suposin cap perjudici a tercers ni cap modificació de les condicions de concessió a les sol·licituds ja presentades.

Així mateix, no es vulneren els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

10. En data 23 d'agost de 2023, el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia  ha ordenat l'inici de l'expedient de modificació de la Resolució del  conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027.

Fonaments de dret

1. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

3. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

4. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic

5. Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. Núm. 94, de 10 de juliol de 2023)

6. Ordre del Conseller de Treball i formació, de 4 de maig de 2005, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de Treball i Formació (BOIB núm. 73, de 12 de maig)

Per tot això, dict la següent:

Resolució

Primer. Modificar la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027, de 27 de juny de 2024, publicada al BOIB núm 88 de 4 de juliol de 2024, en els termes següents:

- Annex 1. Apartat segon, Beneficiaris:

On diu:

«Segon Beneficiaris

1. Per esser beneficiaris d'aquesta convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027, els sol·licitants hauran de complir els següents requisits:

a. Haver-se donat d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social i en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques, per primera vegada o després d'un període d'inactivitat com a autònom de com a mínim els dos anys anteriors, dins els següents terminis:

i. Per a l'any 2024, entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020.

ii. Per a l'any 2025, entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021.

iii. Per a l'any 2026, entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.

iv. Per a l'any 2027, entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023.

b. Trobar-se d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social i en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques, de forma ininterrompuda, des de l'alta esmentada en el punt anterior i, en tot cas, en data de presentació de la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria de subvencions.

Aquells autònoms que acreditin que la seva activitat es duu a terme de forma estacional, hauran de trobar-se d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social i en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'AEAT durant períodes mínims de 4 mesos dins l'any natural des de l'alta esmentada en el punt anterior i, en tot cas, en data de presentació de la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria de subvencions.

En el cas de les dones autònomes, els períodes en què hagi hagut un cessament temporal de l'activitat per causes relacionades amb la maternitat no es tindran en compte a l'hora de verificar el compliment del requisit de permanència ininterrompuda establert en el primer paràgraf d'aquest punt, tot això amb l'objectiu de donar suport durant aquest període vital i assegurar que no suposi un obstacle per a la continuïtat dels seus negocis.

c. Estar empadronat i ésser resident en algun dels municipis de les Illes Balears.

d. Estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

e. Complir amb els requisits per a obtenir la condició de beneficiari de la subvenció establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

f. No incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.»

Ha de dir:

«Segon Beneficiaris

1. Per esser beneficiaris d'aquesta convocatòria de subvencions per a la consolidació i el creixement sostenible de l'ocupació autònoma a les Illes Balears pels anys 2024, 2025, 2026 i 2027, els sol·licitants hauran de complir els següents requisits:

a. Ser persona física i estar empadronada i ésser resident en algun dels municipis de les Illes Balears.

b. Estar d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social amb una antiguitat mínima ininterrompuda de 36 mesos en la data de presentació de la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria de subvencions. Així mateix, hauran d'estar d'alta en el/els corresponents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques.

En el cas dels autònoms que acreditin que la seva activitat es duu a terme de forma estacional, hauran de trobar-se d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social amb l'antiguitat esmentada en el punt anterior i durant períodes mínims de 4 mesos dins l'any natural. Així mateix, hauran d'estar d'alta en el/els corresponents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques.

En el cas de les dones autònomes, els períodes en què hagi hagut un cessament temporal de l'activitat per causes relacionades amb la maternitat no es tindran en compte a l'hora de verificar el compliment del requisit de permanència ininterrompuda establert en el primer paràgraf d'aquest punt, tot això amb l'objectiu de donar suport durant aquest període vital i assegurar que no suposi un obstacle per a la continuïtat dels seus negocis.

c. Estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

d. Complir amb els requisits per a obtenir la condició de beneficiari de la subvenció establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

e. No incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.»

- Annex 1. Apartat tercer. Exclusions, punt 3

On diu:

«Tercer. Exclusions

1. Queden excloses dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones que tenen la condició de sòcies integrants dels òrgans d'administració de les societats mercantils de capital, de les cooperatives i de les societats laborals.

2. També en queden exclosos els integrants de les comunitats de béns, tret que tots els requisits de la convocatòria concorrin en la seva persona física i no en la figura de l'entitat sense personalitat jurídica.

3. En general, quedaran exclosos d'aquesta convocatòria d'ajuts tots aquells sol·licitants en la persona física dels quals no concorrin tots els requisits prevists en aquesta convocatòria d'ajuts.»

Ha de dir:

«Tercer. Exclusions

1. Queden excloses dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones que tenen la condició de sòcies integrants dels òrgans d'administració de les societats mercantils de capital, de les cooperatives i de les societats laborals.

2. També en queden exclosos els integrants de les comunitats de béns, tret que tots els requisits de la convocatòria concorrin en la seva persona física i no en la figura de l'entitat sense personalitat jurídica.

3. En general, quedaran exclosos d'aquesta convocatòria d'ajuts tots aquells sol·licitants en la persona física dels quals no concorrin tots els requisits prevists en aquesta convocatòria d'ajuts.»

- Annex 1. Apartat vuitè, Documentació, al seu punt 2:

On diu:

«2. En tot cas, el sol·licitant, juntament amb el formulari de sol·licitud, haurà de presentar:»

 

​​​​​​​Ha de dir:

«2. En tot cas, el sol·licitant, juntament amb la sol·licitud de l'annex 2 , haurà de presentar:»

- Annex 1. Apartat onzè. Obligacions dels beneficiaris punt 2 i punt 3

On diu:

«Onzè Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions de les persones beneficiàries d'aquests ajuts les que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2. El beneficiari ha de desenvolupar i mantenir l'activitat objecte de la subvenció i l'alta en el RETA i en l'epígraf corresponent de l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de manera ininterrompuda, durant un mínim d'un any des de la concessió de l'ajut.

Aquest període de manteniment de l'activitat, en el cas que es justifiqui que el projecte empresarial s'executa de forma estacional o per temporades, es podrà substituir pel manteniment de l'activitat i l'alta en el RETA i en l'epígraf de l'IAE corresponent per períodes mínims de quatre mesos dins l'any natural, dins un màxim de dos anys consecutius des de la concessió de l'ajut.

3. El beneficiari no podrà simultaniejar l'activitat per compte propi amb cap altra activitat per compte d'altri durant un període mínim d'un any des de la data de la concessió de la subvenció.

Aquest període, en el cas que el projecte empresarial s'executi de forma estacional o per temporades, s'ampliarà a un termini de dos anys des de la concessió de la subvenció.

4. L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'inici del procediment de reintegrament total o parcial de la subvenció.»

Ha de dir:

«Onzè Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions de les persones beneficiàries d'aquests ajuts les que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2. El beneficiari ha de desenvolupar i mantenir l'activitat objecte de la subvenció i l'alta en el RETA i en l'epígraf corresponent de l'Impost d'Activitats Econòmiques, de manera ininterrompuda, durant un mínim d'un any des de la concessió de l'ajut.

En el cas que en el moment de la sol·licitud s'hagi justificat que el projecte empresarial s'executa de forma estacional o per temporades, haurà de mantenir l'alta en el RETA i en l'epígraf corresponent de l'Impost d'Activitats Econòmiques com a mínim el mateix període d'activitat, i sempre 4 mesos o més, durant l'any següent a la percepció de l'ajut.

3. L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'inici del procediment de reintegrament total o parcial de la subvenció.»

- Annex 1. Apartat setè. Termini i forma de presentació de les sol·licituds punt 7.a

On diu:

«7. Els períodes de presentació de les sol·licituds es distribuiran de la següent manera:

a. Per a l'any 2024, les sol·licituds s'hauran de presentar entre el 5 de juliol de 2024 i el 30 de setembre de 2024.»

Ha de dir:

«7. Els períodes de presentació de les sol·licituds es distribuiran de la següent manera:

a. Per a l'any 2024, les sol·licituds s'hauran de presentar entre el 5 de juliol de 2024 i el 14 d'octubre de 2024.»

Segon. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, en data de la signatura electrònica (2 de setembre de 2024)

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García