Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 583399
Aprovació definitiva de l’aprovació del reglament regulador del complement de productivitat dels empleats públics de l’Ajuntament de Porreres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament Porreres, en sessió celebrada el 22 de juliol de 2024, aprovà inicialment l'aprovació del reglament regulador del complement de productivitat dels empleats públics de l'Ajuntament de Porreres.

Una vegada transcorregut el termini legal previst per a la presentació de reclamacions sense que n'hagin existit, es fa públic dit acord.

 

Porreres, (signat electrònicament: 12 de setembre de 2024)

La batlessa Francisca Mora Veny

 

REGLAMENT DE PRODUCTIVITAT DELS EMPLEATS PÚBLICS DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES

Exposició de motius

L'Ajuntament de Porreres, en ús de la potestat reglamentària com a expressió del principi democràtic que li atorguen l'article 4.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL- i 100 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears -LRLIB-, i de la facultat prevista als articles 5 i 6 del Reial decret 861/1986, de 25 d'abril, pel qual s'estableix el règim de les retribucions dels funcionaris d'Administració Local, aprova el present Reglament, que s'aplicarà respectant, en tot cas, la resta de normativa que resulti d'aplicació.

Mitjançant l'aplicació del present reglament, l'Ajuntament de Porreres pretén valorar, amb objectivitat i transparència, l'especial rendiment, l'activitat extraordinària i l'interès i iniciativa amb la qual els empleats públics exerceixen les seves funcions, a fi d'obtenir una major i millor qualitat en la prestació del servei al ciutadà.

Considerant l'establert en l'article 5 del Reial decret 861/1986, de 25 d'abril, de règim de les retribucions dels funcionaris de l'Administració local, que en relació amb el complement de productivitat disposa que correspon al Batle de la Corporació la distribució de les quanties entre els diferents programes o àrees i l'assignació individual del complement de productivitat amb subjecció als criteris que sobre aquest tema hagi establert el Ple de la Corporació.

Considerant que l'apreciació de la productivitat s'haurà de realitzar en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb l'acompliment del lloc de treball i dels objectius assignats al mateix.

CAPÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Concepte

El complement de productivitat és un complement que retribueix l'especial rendiment, l'activitat extraordinària i l'interès o iniciativa amb el qual es desenvolupa un lloc de treball.

Es tracta, per tant, d'un element retributiu encaminat a fomentar l'aportació, esforç i implicació personal de l'empleat públic en l'organització de l'Ajuntament de Porreres.

En cap cas, les quanties assignades per complement de productivitat durant un període de temps podran originar cap tipus de dret individual respecte de les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

 

Article 2. Àmbit d'aplicació

El present reglament serà aplicable als empleats públics de l'Ajuntament de Porreres i dels seus organismes autònoms o entitats dependents.

Queden expressament exclosos de l'àmbit d'aplicació del present reglament i en conseqüència no podran percebre quantitat alguna en concepte de complement de productivitat:

a. El personal funcionari eventual o de confiança.

b. Personal d'alta direcció.

c. El personal funcionari o laboral que presti una relació de servei retribuïda o no de caràcter temporal com a conseqüència de convenis de col·laboració, inserció, pràctiques, formació i altres similars (alumnes i docents d'escoles taller o tallers de formació, personal en règim de col·laboració social a l'empara del Reial Decret 1447/1982, de 25 de juny, sobre Mesures de foment de l'ocupació, ...).

d. El personal que ostenti la condició de becari a qualsevol dels departaments municipals.

e. El personal o professional la relació de serveis dels quals amb l'Ajuntament de Porreres es derivi d'un contracte administratiu (subjecte a la Llei de contractes de les administracions públiques).

CAPÍTOL II PROCEDIMENT

Article 3. Determinació de la quantia global anual

D'acord amb l'Article 6 del Real Decret 861/1986, correspon al Ple l'assignació anual de la quantia global màxima destinada a l'assignació del complement de productivitat als empleats públics dintre dels pressuposts generals de la Corporació. No obstant, sempre que la disponibilitat pressupostària del Capítol I ho permeti, es podrà incrementar la quantitat econòmica destinada a aquest fi, respectant els límits màxims que estableix l'esmentat Real Decret.

Article 4. Informe-proposta de Batlia o del Regidor/a de l'Àrea

Amb suficient anterioritat a la convocatòria de Mesa General de Negociació, Batlia o el Regidor/a de l'Àrea podrà fer un Informe-proposta de cada un dels empleats públics que consideri per a la percepció del complement de productivitat.

La periodicitat de presentació podrà ser mensual o en períodes superiors.

El regidor/a podrà demanar col·laboració i aclariments al cap de departament o altre empleat públic que consideri oportú.

S'indicarà a l'informe-proposta, a més del nom de l'empleat públic: el període al que fa referència , els paràmetres avaluats d'acord amb l'indicat al present reglament i una proposta de quantia del complement de productivitat amb indicació dels seus criteris de càlcul. S'utilitzarà el model especificat a l'annex d'aquest reglament.

Article 5. Paràmetres avaluables

1. INICIATIVA

Es valora l'aportació d'idees i suggeriments per la millora del servei, proposta de solucions davant els problemes de gestió o anticipació als mateixos i l'actitud proactiva del treballador/a davant l'objectiu de millora del rendiment del treball.

També es valorarà el disseny de documents o procediments administratius o de treball, fluxos de treball, manteniment administratiu i la contribució a la creació d'una cultura organitzativa de bona administració.

2. EFICÀCIA

Valora la celeritat i el bon resultat en el desenvolupament de les tasques del lloc de treball. Es valorarà igualment la qualitat, la quantitat de tasques i el resultat del treball desenvolupat. En el cas de treballadors/es encarregats d'àrees, es valorarà la planificació i distribució de les tasques entre el personal al seu càrrec i el seguiment dut a terme sobre aquests i l'àrea en general.

El Regidor/a, per facilitar la valoració d'aquest apartat, podrà establir prèviament objectius concrets a complir en un cert període de temps. La relació entre assignació d'objectius i temps per complir-los ha de ser necessària, possible i adequada a la realitat del servei.

 

3. INTERÈS

Es valorarà la implicació en el perfecte compliment de les tasques assignades. Es valorarà el grau de responsabilitat assumit per el treballador/a a més del que se'n deriva pròpiament del lloc de treball i s'avaluarà així mateix la ràpida assistència a la prestació dels serveis demandats.

4. TASQUES DE CATEGORIA SUPERIOR

Retribueix el desenvolupament de tasques que correspondrien a una categoria superior a les assignades al seu lloc en la Relació de Llocs de Treball, sempre que aquest desenvolupament no s'hagi vist retribuït amb l'abonament de les retribucions complementàries corresponent al lloc superior.

5. ALTRES FACTORS

Es poden valorar altres factors no inclosos a les categories anteriors com poden ser, entre d'altres:

- Lideratge motivacional.

- Especials contribucions a la seguretat en les condicions del treball.

- Flexibilitat en la interpretació de les funcions pròpies.

- Activitat Extraordinària: on es valoraria la contribució amb el treball i la predisposició a realitzar aquesta activitat, independentment que aquesta sigui remunerada.

Article 6. Estudi i Proposta de la Mesa General de Negociació

La Mesa General de Negociació, revisara tots els Informes-proposta presentats des de la darrera convocatòria i tindrà la potestat d'acceptar-los, modificar-los o rebutjar-los, motivadament, i remetrà proposta de resolució a la Batlia de l'Ajuntament.

Article 7. Resolució de Batlia

La Batlia de l'Ajuntament, aprovarà els citats complements mitjançant decret, previ informe de la intervenció.

Article 8. Període d'abonament del complement

El complement de productivitat s'abonarà, com a mínim, a mes vençut sempre que s'hagi finalitzat el procediment amb la suficient anticipació a l'elaboració de la nòmina del mes següent. En cas contrari s'abonarà a la pròxima nòmina possible.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquest reglament entrarà en vigor un cop publicat el seu text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears i hagi transcorregut el termini previst a l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

 

 

​​​​​​​ANNEX INFORME-PROPOSTA D'AVALUACIÓ DEL COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT

REGIDOR/A:

 

 

NOM DE L'EMPLEAT/DA:

 

 

PERÍODE AVALUAT:

 

 

PARÀMETRES AVALUATS:

 

DESCRIPCIÓ

Iniciativa:

 

 

Eficàcia:

 

 

Interès:

 

 

Tasques de categoria superior:

 

 

Altres Factors:

 

 

IMPORT PROPOSAT (€):

CRITERIS DE CÀLCUL

 

 

​​​​​​​