Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 579211
Modificació del Reglament de Cooperació Municipal del Consell Insular de Mallorca, relatiu als Títols I, II, III i IV
El Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 29 de juliol de 2024, ha aprovat el següent acord:
“Modificació del Reglament de Cooperació Municipal del Consell Insular de Mallorca, relatiu als Títols I, II, III i IV.
ANTECENDENTS
1. L'article 141 de la Constitució Espanyola estableix la província com una entitat local amb personalitat jurídica pròpia que agrupa un conjunt de municipis, estant el govern de les mateixes encomanats a Diputacions o altres Corporacions de caràcter representatiu, i establint que en el cas de les illes tindran a més la seva administració pròpia en forma de Consells. A diferència de les Illes Canàries, on hi ha dues províncies, Illes Balears és una Comunitat Autònoma uniprovincial, per la qual cosa les funcions encomanades a les Diputacions provincials són exercides pels Consells Insulars. Això ve emparat en l'article 8 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, que disposa que: “ La Comunitat Autònoma articula la seva organització territorial en illes i en municipis. Les institucions de govern de les illes són els Consells Insulars, i les dels municipis, els Ajuntaments”.
2. L'article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, atribueix a les Diputacions Provincials, entre altres competències, garantir una prestació integral i adequada dels serveis municipals així com l'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als Municipis, especialment els de menor capacitat econòmica i de gestió.
3. Per la seva banda, la llei autonòmica 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, estableix al seu article 28.1 d) la potestat dels consells insular d'aprovar els plans de cooperació. La secció 3a del capítol II de l'esmentada llei estableix un catàleg de competències pròpies en relació amb els municipis i altres entitats locals, entre les que se troben els serveis d'assistència municipal. Aquestes funcions, a data d'avui, s'exerceixen mitjançant els diferents SAT (serveis d'assistència tècnica) i, per tant, el recolzament que es dona als municipis es de caire jurídic, econòmic, d'obres, informàtic i formatiu per una banda, i assistència en matèria d'adaptació de planejament urbanístic per una altra.
4. En data 12 d'abril de 2018, el Ple del Consell de Mallorca, va acordar l'aprovació del Text refós del Reglament de Cooperació Municipal que va ser publicat al BOIB núm. 56, de dia 5 de maig de 2018. El Ple del Consell Insular de Mallorca en sessió extraordinària del dia 23 de desembre de 2021 adoptà l'acord de modificar el Reglamento de Cooperació Municipal del Consell de Mallorca, però a la inclusió dels serveis de cooperació tècnica informàtica dins el catàleg de serveis oferts a la assistència municipal obligatòria.
5. La cooperació que estableix el reglament de Cooperació Municipal del Consell Insular de Mallorca està dividit en 5 Títols. El primer fa referència als Plans d'Obres i Serveis que es duen a terme amb finançament afectat de l'estat, en concordança amb l'establert a l'article 36.1 de l'esmentada Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local. El Títol II es denomina “de la cooperació tècnica per redactar els projectes i la direcció d'obres municipals”. El Títol III es denomina: “de la funció d'assessorament i d'assistència”, el Títol IV: “de la resta de competències en matèria de cooperació municipal”, i el Títol V: “de la col·laboració i cooperació en el planejament urbanístic”.
6. Segons el Decret de competències de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de data 28 de juliol de 2023, la Direcció Insular de Cooperació i Suport Municipal s'encarrega de executar les competències assignades relacionades amb els Títols II, III i IV, mentre que la DI de Desenvolupament Local s'encarrega d'executar les relacionades, entre d'altres, al Títol I. Pel que fa al Títol V, l'encarregada d'executar-lo és la direcció Insular d'Urbanisme i Planejament Municipal.
7. La darrera actualització del Reglament va ser deguda a la necessitat d'incorporar els serveis informàtics relacionats amb administració electrònica que abans es donaven mitjançant un consorci, que va ser assumit pel Consell Insular de Mallorca. No obstant això, no es va tenir en compte les necessitats de personal del propi consell per poder assumir segons quines càrregues de feina, ni les actualitzacions normatives. És per això que es fa necessari una nova modificació del Reglament que doni cobertura normativa a les necessitats reials dels municipis i que dotin al propi Consell Insular d'eines amb cobertura normativa a l'hora de prendre les millors decisions per donar el recolzament necessari als municipis de l'illa.
Per aquests motius, a l'empara de les competències atribuïdes als consellers executius a l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars, es proposa les següents modificacions del Reglament de cooperació municipal:
PROPOSTA DE MODIFICACIÓ
1. Modificació de la nomenclatura del Títol I
Allà on diu:
“TÍTOL PRIMER: DEL PLA D'OBRES I SERVEIS”
Ha de dir:
“TÍTOL PRIMER: DEL PLA D'OBRES I SERVEIS PREVIST A LA LLEI 7/1985”
2.Modificació de l'article 2
Allà on diu:
“Article 2. Dret supletori
En tot allò que no preveu aquest Reglament és d'aplicació:
- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- El Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, de disposicions legals vigents en matèria de règim local.
- La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
- El Reial decret 835/2003, de 27 de juny, pel qual es regula la cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals.
- La resta de normativa que sigui d'aplicació”
Ha de dir:
“Article 2. Dret supletori
En tot allò que no preveu aquest Reglament és d'aplicació:
- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- La Llei 4/2022 , de 28 de juny, de consells insulars
- El Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, de disposicions legals vigents en matèria de règim local.
- La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
- El Reial decret 835/2003, de 27 de juny, pel qual es regula la cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals.
- La resta de normativa que sigui d'aplicació”
3. Modificació de l'article 28
Allà on diu:
“El Consell de Mallorca ha de proporcionar la cooperació tècnica a tots els municipis de Mallorca que ho necessitin de manera gratuïta, tant per redactar els projectes com per dirigir tècnicament les obres. Si el Consell Insular concedeix l'ajuda tècnica, s'ha de signar un conveni entre la consellera o el conseller competent en la matèria del consell i la batlessa o el batle de l'Ajuntament corresponent”.
Ha de dir:
“El Consell de Mallorca proporcionarà cooperació tècnica als municipis de Mallorca que ho necessitin, tant per a la redacció de projectes com per a la direcció tècnica de les obres, d'acord amb les condicions següents:
1. Els municipis de l'illa de Mallorca podran ser beneficiaris del suport tècnic del Consell de Mallorca, mitjançant els propis serveis interns del Consell, per a la redacció de projectes i per a la direcció d'obres. Els municipis de menys de 5.000 habitants gaudiran d'aquests serveis de manera gratuïta, i els de població igual o superior de 5.000 habitants se'ls podrà exigir que assumeixin el cost del servei amb les quanties que es determinaran de la següent forma:
Un 1 per 100 del pressupost d'execució per contracta de les obres o serveis si el municipi té una població de dret entre 5.000 i 10.000 habitants.
Un 2 per 100 del pressupost d'execució per contracta de les obres o serveis si el municipi té una població de dret entre 10.001 i 20.000 habitants.
Un 3 per 100 del pressupost d'execució per contracta de les obres o serveis si el municipi té una població de dret de més de 20.000 habitants, quan concorrin els requisits de l'apartat 4 d'aquest article.
2. En el moment de la firma del conveni entre l'Ajuntament i el Consell Insular de Mallorca, el primer es comprometrà, al seu cas, a efectuar la seva aportació en els termes indicats a l'esmentat conveni. El Consell de Mallorca no lliurarà el projecte redactat ni proposarà director de les obres fins que l'Ajuntament faci efectiva la seva aportació, si així s'hagués establert.
3. Si el Consell Insular concedeix l'ajuda tècnica, s'ha de signar un conveni entre la consellera o el conseller competent en la matèria del consell i la batlessa o el batle de l'Ajuntament corresponent, que recollirà les obligacions de les parts.
4. Els municipis de població de dret superior a 20.000 habitants tindran dret al suport tècnic mitjançant els serveis propis del Consell de Mallorca amb caràcter excepcional i a aquelles obres estratègiques pel municipi que no es poden dur a terme mitjançant medis propis. Aquesta impossibilitat per desenvolupar l'obra amb medis propis serà certificada pel secretari de l'ajuntament”.
5. Entre les actuacions que es podran fer des del servei del SAT d'obres, es podran incloure projectes de manteniment i de millora d'eficiència energètica d'edificis de titularitat municipal.
6. Tots els projectes redactats i/o executats pel servei d'obres hauran de seguir un estil arquitectònic de referència constructiva pròpia de l'illa de Mallorca, rescatant tècniques tradicionals i materials propis, sempre que sigui tècnicament possible.
4. Modificació de l'article 29:
Allà on diu:
“Article 29. Plans de cooperació tècnica.
1. A l'inici de cada any, el Consell de Mallorca farà una convocatòria de cooperació tècnica.
2. El Consell de Mallorca pot confeccionar programes sectorials de cooperació tècnica als municipis, que s'han d'inspirar en els principis i criteris d'aquest Reglament”.
Ha de dir:
“Article 29. Plans de cooperació tècnica
1. El Consell de Mallorca ha de fer una convocatòria de cooperació tècnica per a la redacció de projectes com per a la direcció tècnica de les obres, que no té periodicitat preestablerta i es farà en funció de les disponibilitats i la càrrega de treball dels serveis. En la convocatòria, s'ha d'indicar un termini perquè els municipis interessats puguin presentar les sol·licituds de cooperació, d'acord amb el model que determini la resolució corresponent.
El conseller titular del departament al qual estigui adscrit el servei encarregat de dur a terme les tasques de cooperació, ha de resoldre les peticions de cooperació, el resultat de les quals es comunicarà als ajuntaments interessats.
Si el Consell Insular concedeix l'ajuda tècnica, s'ha de signar un conveni entre el conseller competent en la matèria del Consell de Mallorca i l'Ajuntament corresponent, que recollirà les obligacions de les parts.
La selecció de les sol·licituds de cooperació tècnica previstes en aquest títol queden subjectes a la capacitat efectiva dels serveis del Consell de Mallorca d'assumir-los, i es produeix tenint com a referència els criteris de priorització acumulatius següents:
a) En relació a la població de dret, es prioritzaran les cooperacions tècniques sol·licitades per Ajuntaments amb una menor capacitat econòmica i de gestió, per aquest ordre:
De 0 a 5.000 habitants.
De 5.001 a 10.000 habitants.
De 10.001 a 20.000 habitants.
De més de 20.000 habitants.
b) En relació amb les redaccions de projectes o direccions tècniques d'obra, es prioritzaran, per aquest ordre:
- Que l'Ajuntament beneficiari de la cooperació sigui la primera vegada que sol·licita una redacció de projectes o direcció tècnica d'obres.
- Que la cooperació que es sol·licita sigui una revisió de preus o modificació d'un projecte ja redactat pel Consell de Mallorca.
- Les cooperacions tècniques sol·licitades per Ajuntaments que faci més temps que no se'ls realitza una cooperació tècnica.
- Que la cooperació que es sol·licita tingui com a objecte obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
2. El Consell de Mallorca pot confeccionar programes sectorials de cooperació tècnica als municipis, que s'han d'inspirar en els principis i criteris d'aquest Reglament”.
5. Modificació de l'article 31.
Allà on diu:
“Article 31. Beneficiaris
1. D'acord amb el que estableixen els articles 26, 31 i 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, el Consell de Mallorca ha de prestar el servei d'assistència jurídica, econòmica i tècnica als municipis del seu territori, especialment, als de menor capacitat econòmica i de gestió.
2. Amb independència dels municipis, també en poden ser beneficiaris els consorcis locals i les entitats locals incloses en l'article 3.2 de la Llei 7/1985 esmentada”.
Ha de dir:
“Article 31. Beneficiaris
1. De conformitat amb el que estableixen els articles 26, 31 i 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, el Consell de Mallorca prestarà el servei d'assistència jurídica, econòmica, tècnica, informàtica i formativa als municipis del seu territori, especialment als de menor capacitat econòmica i de gestió.
2.- Podran ser igualment ser beneficiaris les entitats locals incloses en l'article 3.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local”.
6. Modificació de l'article 32.
Allà on diu:
“Article 32. Serveis.
1.- Els serveis que prestarà el Consell de Mallorca mitjançant el Servei d'Assistència Tècnica (SAT) seran:
a) Assistència jurídica.
b) Assistència econòmica i financera.
c) Assistència per garantir la prestació de les funcions de secretaria i d'intervenció.
d) Assistència tècnica.
e) De naturalesa informàtica.
2.- A més dels serveis descrits, el Servei d'Assistència Tècnica col·laborarà en la formació contínua del personal de les entitats locals mitjançant l'organització de cursos de formació, conferències, realització de models d'expedients i qualssevol altres activitats d'interès municipal”.
Ha de dir:
“Article 32. Serveis.
Els serveis que prestarà el Consell de Mallorca mitjançant el Servei d'Assistència Tècnica (SAT) seran:
a) Assistència jurídica.
b) Assistència econòmica i financera.
c) Assistència per a garantir la prestació de les funcions de secretaria i d'intervenció.
d) Assistència tècnica.
e) De naturalesa informàtica, TIC i relacionades amb l'administració electrònica.
f) Formació als treballadors municipals de les entitats locals de l'illa de Mallorca a través de cursos de formació o conferències.
El Consell Insular de Mallorca es reserva el dret de proporcionar aquesta assistència a través de mitjans propis, mitjans concertats o mitjans externs si és el cas”.
7. Modificació de l'article 33.
Allà on diu:
“Article 33. Cost dels serveis
1-. Tots els serveis d'assessorament i d'assistència establerts en aquest títol són gratuïts.
2-. No s'atendran les peticions de finançament de qualssevol tipus d'assistència que l'entitat sol·licitant hagi encarregat directament a persones alienes al Consell.
3-. No obstant la gratuïtat, tots aquells serveis de naturalesa informàtica no inclosos en el punt g) de l'article 36.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local tindran la consideració de servei remunerat.
4.- Si el Consell Insular concedeix la prestació dels serveis d'assessorament i d'assistència informàtica, es firmarà un conveni entre la consellera o el conseller competent en la matèria del Consell i la batlessa o el batle de l'Ajuntament corresponent.
5.- El conveni determinarà, en relació a la contraprestació:
a) Si el servei té o no la consideració de servei remunerat, atenent a la naturalesa del servei i la seva concurrència amb el sector privat.
b) La remuneració que en el seu cas procedeixi tindrà la consideració de preu, sense que tingui la consideració de prestació patrimonial de caràcter públic. La seva fixació s'efectuarà por resolució de la consellera o del conseller competent de conformitat amb el decret d'organització del Consell de Mallorca i en base al preu real del servei i tenint en compte l'efecte de l'impost sobre el valor afegit”.
Ha de dir:
“Article 33. Cost dels serveis
1. Els serveis oferts a les lletres a), b), c) i f) de l'article 32 tindran caràcter gratuït. El serveis relatius a la lletra d)de l'article 32 tindran, en el seu cas, el cost establert a l'article 28. Pel que fa als serveis prestats relatius a la lletra e) de l'article 32, seran gratuïts en tot allò disposat a l'article 36.1 g) de Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
2. No s'atendran les peticions de finançament de qualssevol tipus d'assistència que l'entitat sol·licitant hagi encarregat directament a persones alienes al Consell.
3. Anualment, el conseller competent en la matèria de cooperació municipal aprovarà una resolució amb els preus establerts per a tots aquells serveis que el Consell Insular no consideri que formin part dels serveis d'administració electrònica obligatòria per a municipis de menys de 20.000 habitants.
4. Si el Consell Insular concedeix la prestació dels serveis d'assessorament i d'assistència informàtica, se signarà un conveni entre el conseller executiu del Consell Insular competent en matèria de cooperació municipal i l'Ajuntament corresponent. En aquest conveni s'autoritzarà expressament el Consell Insular al tractament de dades que obrin en disposició del propi Ajuntament, sense que en cap cas el Consell Insular adquireixi la condició de responsable de dades ni de delegat de les dades personals que obrin als municipis, als efectes previstos en la normativa específica sobre protecció de dades de caràcter personal.
5. El conveni determinarà, en relació a la contraprestació:
a) Si el servei té o no la consideració de servei remunerat, atenent a la naturalesa del servei i la seva concurrència amb el sector privat.
b) La remuneració que en el seu cas procedeixi tindrà la consideració de preu, sense que tingui la consideració de prestació patrimonial de caràcter públic. La seva fixació s'efectuarà per resolució de la consellera o del conseller competent de conformitat amb el decret d'organització del Consell de Mallorca i en base al preu real del servei i tenint en compte l'efecte de l'impost sobre el valor afegit”.
8. Modificació de l' Article 35.
Allà on diu:
“1. El servei de defensa judicial es prestarà a totes les entitats locals de població inferior o igual a 6.000 habitants.
2. El servei de defensa judicial, quan es consideri oportú, es pot encomanar a lletrats externs al Consell Insular.
3. S'exceptuen de l'assistència jurídica, en l'aspecte de defensa judicial:
a) Les peticions que tinguin per objecte donar suport o rebutjar la impugnació d'actes o acords municipals dels membres de les corporacions que hagin votat contra els acords esmentats, d'acord amb l'article 63.1.b de la Llei 7/1985 esmentada.
b) Les peticions que es refereixin a impugnació d'actes i acords municipals per part de l'Administració de l'Estat, de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Consell de Mallorca, d'acord amb els articles 65 i 66 de la Llei 7/1985 esmentada.
c) Les controvèrsies judicials de tota mena contra el Consell i altres entitats locals”.
Ha de dir:
“1. El servei de defensa judicial es prestarà a totes les entitats locals de població inferior o igual a 3.000 habitants.
2. El servei de defensa judicial, es realitzarà, ordinàriament, pel Servei d´Assistència Jurídica als Municipis. Quan es consideri oportú per especialitat o complexitat de la matèria, volum de feina o impossibilitat de prestar el servei per falta de mitjans personals, es pot encomanar l´Advocacia del Consell de Mallorca o a lletrats externs al Consell Insular. No obstant això, es podrà formalitzar un conveni amb el Col·legi d'Advocats de les Illes Balears.
3. S'exceptuen de l'assistència jurídica, en l'aspecte de defensa judicial:
a) Les peticions que tinguin per objecte donar suport o rebutjar la impugnació d'actes o acords municipals dels membres de les corporacions que hagin votat contra els acords esmentats, d'acord amb l'article 63.1.b de la Llei 7/1985 esmentada.
b) Les peticions que es refereixin a impugnació d'actes i acords municipals per part de l'Administració de l'Estat, de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Consell de Mallorca, d'acord amb els articles 65 i 66 de la Llei 7/1985 esmentada.
c) Les controvèrsies judicials de tota mena contra el Consell i altres entitats locals, així com aquells supòsits en els que es pugui produir un conflicte d´interessos.
d) Supòsits en els quals l'òrgan judicial hagi fixat un termini per a realitzar una concreta actuació (per exemple, requeriment d'expedient administratiu, atorgament de termini per a presentar escrit d'al·legacions o d'oposició, etc.) i la petició de l'entitat local s'hagi rebut en una data en la qual quedi menys de la meitat del termini per a realitzar aquella, comptat aquest termini des de l'endemà de recepció de la notificació judicial de què es tracti per l'entitat beneficiària fins a la seva finalització o, si és el cas, fins a la data de la vista”.
9. Modificació de l´article 36.4:
Allà on diu:
<<4. Estan legitimats per formular la petició de defensa judicial les persones responsables de la Batlia o de la Presidència de l'entitat local corresponent. En aquest cas, s'ha d'adjuntar a la petició un certificat de l'acord pres per l'òrgan competent de l'entitat local sol·licitant i s'ha d'aportar la documentació necessària que permeti valorar adequadament l'assumpte. >>
Ha de dir:
<< 4. Estan legitimats per formular la petició de defensa judicial les persones responsables de la Batlia o de la Presidència de l'entitat local corresponent. En aquest cas, s'ha d'adjuntar a la petició un certificat de l'acord pres per l'òrgan competent de l'entitat local sol·licitant i s'ha d'aportar la documentació necessària que permeti valorar adequadament l'assumpte.
A més, a la sol·licitud haurà d'acompanyar-se la següent documentació:
Informe jurídic del secretari de la Corporació que contingui una exposició succinta dels fets i la fonamentació jurídica que sustenti les pretensions locals, d´acord amb l´article 3 del Reial Decret 128/2028, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. Aquest informe només podrà excepcionar-se en els supòsits en què l'entitat local acrediti que no compta amb secretari en les dates en les quals sol·licita l'assistència.
Com a regla general, la remissió de l'expedient administratiu a l'òrgan judicial actuant es durà a terme des de la entitat local sol·licitant. No obstant, es podrà dur a terme pel Servei d´Assistència Jurídica als Municipis, sempre que per l'entitat local s'hagi sol·licitat expressament i posat el mateix a la seva disposició a través del Registre, amb una antelació de, almenys, deu dies a la data de finalització del termini d'enviament de l'expedient. En cas contrari, la responsabilitat d'enviament de l'expedient recaurà en l'entitat local.>>
10. Modificació de l'article 37.
Allà on diu:
“3. Rebuda la petició d'assistència, la Presidència del Consell de Mallorca o el conseller en qui delegui, previ informe del SAT, resoldrà:
a) Retornar la documentació rebuda per estimar no procedent l'emissió de l'assistència, d'assessorament o de defensa judicial sol·licitada.
b) Estimar procedent la petició d'assessorament o de defensa judicial sol·licitada i reclamar, si correspon, en el termini de 8 dies comptats a partir de la recepció de la consulta, els aclariments i antecedents que resultin necessaris.”
Ha de dir: :
“3. Rebuda la petició d'assistència, el conseller competent en matèria d'assistència als municipis,, previ informe del SAT, resoldrà:
a) Retornar la documentació rebuda per estimar no procedent l'emissió de l'assistència, d'assessorament o de defensa judicial sol·licitada.
b) Estimar procedent la petició d'assessorament o de defensa judicial sol·licitada i reclamar, si correspon, en el termini de 8 dies comptats a partir de la recepció de la consulta, els aclariments i antecedents que resultin necessaris.”
11. Modificació de l'article 40
Allà on diu:
“Article 40. Contingut de la prestació.
1. L'assistència per garantir la prestació de les funcions de Secretaria i d'Intervenció comprèn els dos supòsits següents:
a) Atenció dels serveis d'assistència mitjançant el sistema de comissió circumstancial establert en l'article 36 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter estatal. En aquest supòsit, amb la petició prèvia de la corporació interessada, el Consell de Mallorca comissionarà un funcionari per fer comeses especials de caràcter circumstancial pel temps que es consideri imprescindible. Aquest tipus de servei es prestarà per a actes molt definits i concrets.
b) Assumpció amb caràcter permanent de les funcions reservades a habilitats de caràcter estatal en entitats locals declarades exemptes d'acord amb el que preveu l'article 5 del Reial decret 1732/1994 esmentat.
2. El procediment per sol·licitar aquest tipus d'assistència s'ha d'ajustar al que estableixen els articles 36 i 37 d'aquest Reglament”.
Ha de dir:
“Article 40. Contingut de la prestació.
1. L'assistència per garantir la prestació de les funcions de Secretaria i d'Intervenció comprèn els dos supòsits següents:
a) Atenció dels serveis d'assistència mitjançant el sistema de comissió circumstancial establert en l'article 55 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter estatal. En aquest supòsit, amb la petició prèvia de la corporació interessada, el Consell de Mallorca comissionarà un funcionari per fer comeses especials de caràcter circumstancial pel temps que es consideri imprescindible. Aquest tipus de servei es prestarà per a actes molt definits i concrets.
b) Assumpció amb caràcter permanent de les funcions reservades a habilitats de caràcter estatal en entitats locals declarades exemptes d'acord amb el que preveu l'article 16 del Reial decret 128/2018 esmentat.
2. El procediment per sol·licitar aquest tipus d'assistència s'ha d'ajustar al que estableixen els articles 36 i 37 d'aquest Reglament”.
12. Modificació de l'article 42: s'afegeix un apartat J) a l'article 42 amb el següent contingut:
“j) Realitzar un Pla de Formació dirigit als treballadors de les entitats locals de l'illa de Mallorca a través de cursos de formació o conferències, ja sigui realitzat amb mitjans propis, conveniats o externalitzats”.”
Palma, a la data de la signatura electrònica (11 de setembre de 2024)
El secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Diego de la Fuente Rama