Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 578333
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de Formació Professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d’una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.  L'article 39 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la que es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estableix que la formació professional, en el sistema educatiu, té per finalitat preparar l'alumnat per a l'activitat en un camp professional i facilitar la seva adaptació a les modificacions laborals que poden produir-se al llarg de la seva vida, contribuir al seu desenvolupament personal i a l'exercici d'una ciutadania democràtica i pacífica, i permetre la seva progressió en el sistema educatiu, en el marc de l'aprenentatge al llarg de la vida.

2.  La Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la formació professional estableix a l'article 3 que el Sistema de Formació Professional es desenvolupa conforme al principi de garantir a totes les persones, en condicions d'equitat i igualtat, una formació professional de qualitat en diferents modalitats i una qualificació i requalificació permanents conformement a itineraris diversificats, satisfent les seves necessitats formatives a mesura que es produeixen i atenent les circumstàncies personals, socials i laborals.

3.  La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix a l'article 20 que el Govern de les Illes Balears ha de promoure la coordinació de les actuacions en matèria de formació professional inicial i de formació professional per a l'ocupació, a fi d'ampliar i millorar l'oferta d'accions formatives i fer un ús eficient dels recursos públics i privats.

4.  La distribució territorial de l'oferta formativa de formació professional del sistema educatiu és estratègica per a adaptar-se a les peculiaritats del teixit empresarial de cada una de les illes i pretén contribuir a la diversificació de l'economia millorant la formació que reben els treballadors de les Illes Balears. Com a conseqüència de la insularitat, l'oferta formativa de formació professional del sistema educatiu dels centres sostinguts amb fons públics es concentra a Mallorca. Aquest fet suposa una dificultat i una minva d'oportunitats per als alumnes d'Eivissa, Menorca i Formentera. A més, els elevats preus de l'habitatge i l'increment dels costs del transport de persones entre les illes que formen la comunitat autònoma de les Illes Balears, suposen una dificultat addicional per a la mobilitat dels estudiants dins el territori insular.

5.  Les Illes Balears són la comunitat autònoma on més alumnes de formació professional continuen els seus estudis a la Universitat. Els cicles formatius de grau superior i els cursos d'especialització de formació professional constitueixen el pont entre la universitat i els cicles formatius de grau mitjà. Per aquest motiu, és important lluitar contra l'abandonament prematur dels estudis de formació professional produït com a conseqüència de les dificultats de mobilitat que imposa el fet insular.

6.  Amb aquests ajuts, es pretén compensar aquesta dificultat addicional perquè els estudiants de les Illes Balears puguin triar un centre sostingut amb fons públics en una de les illes balears diferent de la seva illa de residència, amb la mateixa facilitat que un estudiant d'una altra comunitat autònoma tindria per estudiar a una província diferent de la seva província de residència. D'aquesta manera, es pretén contribuir a la continuïtat dels estudis dels alumnes de formació professional.

7.  Es poden beneficiar d'aquests ajuts els alumnes que cursin presencialment estudis de graus D i E de formació professional a una illa balear diferent a la seva illa de residència en un centre sostingut amb fons públics.

8.  Està previst destinar-hi un màxim de 250.000 euros, de la partida pressupostària 13901 421G07 48000 00. La quantia es repartirà proporcionalment entre tots els alumnes que compleixin els requisits i cada alumne de grau D rebrà, com a màxim, 2.500 euros. Els alumnes de grau E rebran, com a màxim, 1.500 €.

9.  L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 preveu, a la línia III.3.2, la convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis a una illa diferent de l'illa de residència dins les Illes Balears.

10.  La convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els seus estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025 també s'adequa a les bases reguladores de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

11.  Els ajuts que es concedeixen a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'estat atès que, d'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l'educació pública organitzada dins del sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica. Aquests principis poden comprendre serveis d'educació pública com és la formació professional.

12.  En data 10 de setembre de 2024, la directora general de Formació Professional va signar una proposta de resolució on proposava convocar els ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

13.  En data 10 de setembre de 2024, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe de fiscalització prèvia limitada on fiscalitza de conformitat amb aquest expedient, sense oposar-hi objeccions, atès que la documentació que es va examinar s'adequa a la legislació vigent.

Fonaments de Dret

1.  La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

2.  La Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la formació professional (BOE núm. 78, de 1 de abril de 2022).

3.  La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

4.  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2023).

5.  El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

6.  El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).

7.  L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de Juliol de 2009).

8.  Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024).

9.  Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de Juliol de 2023).

10. Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics a una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

2. Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, que consten a l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la Conselleria d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009.

3. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 11 de setembre de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX 1 Convocatòria

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és la convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen estudis en un centre sostingut amb fons públics a una illa diferent a la seva illa d'empadronament, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025, perquè en la seva illa d'empadronament no es disposa de l'oferta formativa que vol cursar perquè no s'ha implantat o no hi ha obtingut plaça.

Aquesta convocatòria d'ajuts pretén facilitar a l'alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins del territori insular compensant les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a les seves illes d'empadronament. A més, pretén afavorir la continuïtat dels estudis en els cicles formatius de formació professional.

Segon Normativa aplicable

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la part que constitueix normativa de caràcter bàsic; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

Tercer Crèdit assignat a la convocatòria

El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 250.000,00 € a càrrec dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la distribució següent:

Any 2024: 250.000,00€ euros de la partida 13901 421G07 48000 00

Quart Concurrència i compatibilitat dels ajuts

1. Els ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics a una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025 que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o beca per a finalitats similars d'entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts a alumnes de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

2. L'ajut de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025 es denegarà si la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa té constància que la persona sol·licitant rep alguna beca del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports o de qualsevol administració o entitat pública o privada per a finalitats similars.

3. En el cas que la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa tingui constància que la persona sol·licitant ha obtingut una beca del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports o un ajut o beca d'una altra administració o d'una entitat pública o privada, i que aquesta situació no s'ha declarat, ha d'iniciar l'expedient de reintegrament de l'ajut previst en aquesta Resolució. Així mateix, la persona sol·licitant perdrà el dret a obtenir un ajut de desplaçament en les convocatòries dels anys acadèmics 2025-2026 i 2026-2027, amb la tramitació prèvia de l'expedient sancionador corresponent.

Cinquè Beneficiaris i requisits

1. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris dels ajuts els alumnes matriculats a un grau D o E de formació professional del sistema educatiu que cursin els estudis a un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de la seva illa d'empadronament dins del territori de les Illes Balears durant el curs 2024-2025.

2. Requisits

Per poder optar als ajuts de mobilitat, s'han de complir els requisits següents:

a) No haver-hi places disponibles per a l'alumne dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a la seva illa d'empadronament.

b) Estar matriculat a un centre sostingut amb fons públics de les Illes Balears en algun dels cursos següents:

  • Un curs complet d'un grau D presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat a una illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.
  • Un curs complet d'un grau E presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat a una illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.

Sisè Sol·licitud

Pel que fa a la presentació de sol·licituds, cal tenir en compte els aspectes següents:

1. Les persones interessades que desitgin obtenir l'ajut de mobilitat han de presentar la sol·licitud (annex 2) i la declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3), que estan a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

(www.caib.es/webgoib/direccio-general-de-formacio-professional-i-formacio-permanent-del-professorat), juntament amb la documentació requerida en l'apartat setè d'aquest annex.

2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita prèvia amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.

3. Les persones interessades també podran presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es).

4. Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.

5.  El termini de presentació de les sol·licituds serà des del 16 de setembre de 2024 fins al 4 d'octubre de 2024.

Setè Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud (annex 2) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.

b) La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.

c) En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d'interoperabilitat de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU

​​​​​​​(http://www.caib.es/sites/interoperabilitat/ca/servei_propi_scdhpaju-64436/).

d) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.

e) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

2. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'òrgan competent pot fer la consulta de les dades i la consulta i obtenció dels documents elaborats per altres administracions públiques que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a l'efecte, i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que es fa constar en el model de sol·licitud.

3. Si no consta oposició expressa, l'Administració verificarà d'ofici el requisit de matriculació i que l'alumne no disposa de l'oferta formativa que cursa en la seva illa d'empadronament. També verificarà si està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i el seu municipi d'empadronament si aquest està adherit a la Plataforma d'Interoperatibilitat de les Illes Balears. A més, verificarà que no ha gaudit de cap ajut que sigui incompatible amb aquests ajuts.

4. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits anteriors.

5. En aplicació de l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, els sol·licitants han d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat. En cas de no autoritzar la consulta d'aquestes dades, s'ha de presentar un certificat emès per l'Agència Tributària d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat.

Vuitè Quantia dels ajuts i criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió

1. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau D de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 2.500 € com a màxim.

2. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau E de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 1.500 € com a màxim.

3. En el cas que la quantitat de 250.000 € prevista en el punt tercer d'aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament en les quanties establertes en els apartats 1 i 2, el crèdit disponible s'ha de reduir a prorrata en la quantia necessària per atendre parcialment totes les sol·licituds, fins a exhaurir el pressupost disponible.

4. S'ha de tenir en compte que la quantitat que poden rebre els alumnes matriculats a un grau E ha de ser d'un 60% de la quantitat concedida als alumnes matriculats a un curs d'un grau D.

Novè Instrucció del procediment

1.  L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la Resolució corresponent, d'acord amb l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005.

2.  En concret, correspon a l'òrgan instructor:

a) Determinar els participants admesos a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que poden sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció.

c) Sol·licitar els informes de la Comissió Avaluadora.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per a l'elaboració de la proposta de resolució, o aquells que exigeixin les normes reguladores de la subvenció.

e) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts en les bases reguladores i en la convocatòria.

f) Obrir, quan escaigui, el tràmit d'audiència i incorporar-ne el resultat a l'expedient.

g) Formular la proposta de resolució.

Desè Comissió avaluadora

1. S'ha de constituir una Comissió Avaluadora, que ha d'exercir les funcions següents:

a) Examinar les sol·licituds presentades.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució.

2.  La composició de la Comissió Avaluadora ha de ser la següent:

a) President: el cap del Servei d'Oferta Formativa i Infraestructures.

b) Secretari: una persona designada per la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa entre el personal al servei d'aquesta Direcció General.

3.  Vocals:

  • Un assessor tècnic docent de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

  • Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Universitats.

  • Un representant del departament Jurídic de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Onzè Esmena de la sol·licitud, proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes i al·legacions

1.S'ha de fer públic a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa (www.caib.es/webgoib/direccio-general-de-formacio-professional-i-formacio-permanent-del-professorat) un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria. Mitjançant la publicació d'aquest informe es notifica les possibles mancances de documentació o els defectes de les sol·licituds. Les persones sol·licitants tenen tres dies hàbils, a partir de la publicació a la pàgina web, per presentar la documentació per esmenar la sol·licitud. Si no ho fan, s'ha de considerar que desisteixen de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015. Dins d'aquest termini les persones sol·licitants també poden al·legar el que considerin oportú.

2. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar, dins del termini establert, al registre de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015. També podran presentar les esmenes de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es).

3. Una vegada l'òrgan instructor hagi analitzat la documentació aportada per esmenar les al·legacions presentades, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per elaborar l'informe a què fa referència l'apartat desè d'aquest annex.

4. Correspon a la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa formular la proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes fonamentant-la en l'informe de la Comissió Avaluadora. La proposta de resolució ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

5. La proposta de resolució s'ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General Formació Professional i Ordenació Educativa (www.caib.es/webgoib/direccio-general-de-formacio-professional-i-formacio-permanent-del-professorat).

6.  En relació a aquesta proposta de resolució es pot al·legar allò que es consideri adient en el termini de deu dies des que s'hagi publicat mitjançant un escrit adreçat a la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, que s'ha de presentar al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015. També es podran presentar les al·legacions de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es).

7. No s'accepten al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat en el termini d'esmena de sol·licituds a què fa referència el punt 2 d'aquest apartat, previ a la publicació de la proposta de resolució.

 

​​​​​​​8.  Si no es fa constar el contrari, s'entén acceptada la proposta de resolució de forma automàtica. Les persones beneficiàries disposen de deu dies comptadors a partir de la publicació de la proposta de resolució per renunciar a l'ajuda. En aquest cas, han d'emplenar l'imprès oficial que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució i l'han de presentar davant la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa. També es pot presentar mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es). Passat aquest període sense que hagin renunciat a l'ajuda, s'entendrà que l'accepten.

9. La proposta de resolució no crea cap dret a favor dels beneficiaris que es proposin, davant l'Administració, mentre no es dicti i es publiqui la resolució de concessió.

Dotzè Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional

1. Una vegada s'hagin analitzat les al·legacions presentades, o un cop acabat el termini sense que se n'hagi presentada cap, l'òrgan instructor ha d'elevar la proposta de resolució al conseller d'Educació i Universitats, que ha de resoldre motivadament el procediment i notificar la resolució en el termini màxim de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds.

2. La Resolució del conseller ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui s'atorga la subvenció i la quantia corresponent, així com la llista de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

3. En aquesta llista hi han de figurar com a excloses les persones que hagin resultat beneficiàries de qualsevol beca del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, o de qualsevol altra administració o que hagin resultat beneficiàries de qualsevol tipus d'ajuda o beca d'entitats públiques o privades per a finalitats similars (residència i desplaçament).

4. En el cas que la convocatòria no es resolgui i notifiqui en el termini de sis mesos fixat en aquest punt, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

5. La Resolució del conseller s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General Formació Professional i Ordenació Educativa

(www.caib.es/webgoib/direccio-general-de-formacio-professional-i-formacio-permanent-del-professorat).

6. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tretzè Justificació

En el marc de l'article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquestes ajudes es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per beneficiar-se'n.

Catorzè Pagament

La Conselleria d'Educació i Universitats ha d'abonar a les persones beneficiàries l'import de les ajudes concedides a l'empara d'aquesta convocatòria mitjançant una transferència bancària. Aquest pagament s'ha de fer una vegada s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de concessió i de denegació de les ajudes.

Quinzè Obligacions de les persones beneficiàries

1.  Són obligacions de les persones beneficiàries les que s'estableixen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; en concret, les següents:

a) Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.

b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l'ajuda.

c) Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

d) Comunicar a la Conselleria d'Educació i Formació Professional l'obtenció de beques de l'Administració o subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat de qualsevol administració o ens públic o entitat privada nacional o internacional.

 

​​​​​​​Setzè Control

1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajuda concedida.

3. Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajudes, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

Dissetè Revocació de les ajudes concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

Divuitè Reintegrament dels ajuts concedits

1. Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos establerts en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Dinovè Règim d'infraccions i sancions

Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.​​​​​​​

Documents adjunts