Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES CASTELL
Núm. 576936
Aprovació de les bases específiques del concurs oposició de l'Oferta Pública d'Ocupació 2023 de l'Ajuntament des Castell
En la Junta de Govern Local de data 9/9/24 s'adoptà el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases específiques que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'Ajuntament des Castell de 2023 i que consten en l'annex.
Segon.- Ordenar la publicació de les esmentades bases específiques al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes oportuns.
ANNEX BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA D'ENGINYER TÈCNIC INDUSTRIAL DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023
1. Objecte de les bases específiques
L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant d'enginyer tècnic industrial, personal laboral del grup A, subgrup A2, de l'Ajuntament des Castell, per torn lliure corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2023.
S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins.
El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex I d'aquest document.
2. Normativa d'aplicació
Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'Ajuntament des Castell aprovades per Acord de la Junta de Govern Local en data 11 d'agost de 2023.
3.Transparència i protecció de dades personals
Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament des Castell tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.
Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.
4. Drets d'examen
Les persones aspirants hauran de satisfer els drets d'examen d'acord amb l'Ordenança fiscal 1.17 reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal de l'Ajuntament des Castell (BOIB núm. 69 de 8 de juny de 2022) i que es detallen a continuació:
Grup A 20,00€
Cada una de les sol·licituds per a la participació a qualsevol convocatòria per a l'accés a una plaça determinada generarà una taxa.
El pagament de les taxes podrà realitzar-se mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte a la carpeta ciutadana i/o de forma presencial a les oficines de recaptació de l'Ajuntament mitjançant targeta bancària o abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES30 2100 6853 65 1300115354.
El justificant de pagament de la taxa haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud d'inscripció al procés selectiu. En aquest sentit, la falta de pagament de la taxa en el termini assenyalat determinarà la inadmissió de l'aspirant al procés en qüestió.
La manca d'admissió en el procés no generarà dret a retorn de les taxes, atès que ja s'hauran iniciat les tasques administratives que generen l'obligació de la taxa.
5. Altres mèrits al·legats
En relació amb l'apartat cinc de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, el mèrit que es valorarà és:
1. Per estar en possessió del certificat MCER (Marc Europeu Comú de Referència) de nivell B2 d'anglès .....0,5 punts
2. Per estar en possessió del certificat de llenguatge administratiu (LA) ...........................................................0,5 punts
6. Calendari previst
La primera prova d'oposició està prevista per al mes d'octubre.
Es tracta, en tot cas, d'un termini orientatiu respecte del qual no pot adquirir-se un compromís de compliment.
7. Proves d'oposició
Prova teòrica part general: l'Ajuntament des Castell posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals escolliran les corresponents a la prova.
Prova teoricopràctica de la part específica: Els candidats podran dur tot el material que considerin necessari per al desenvolupament de la prova específica, únicament en format PAPER.
8. Contractació del personal de nou ingrés
La contractació del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà amb un contracte de treball indefinit.
El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).
9. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants
La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.
L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.
L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.
ANNEX 1
Convocatòria i temari específic
Convocatòria. Enginyer tècnic industrial
Denominació: Enginyer tècnic industrial
Nombre de places que es convoquen: 1
Torn lliure: 1
Tipus: Laboral
Escala: Administració especial
Subescala: Tècnica
Grup: A, subgrup A2
Nivell: 18
Oferta Pública: 2023
Titulació: Enginyeria tècnica industrial
Nivell de català: B2
TEMARI ESPECÍFIC D'ENGINYER TÈCNIC INDUSTRIAL
Tema 1. Municipi i medi ambient. El repartiment institucional de competències en matèria de medi ambient. Competències de les corporacions locals. Els serveis que presta el Consell Insular de Menorca als municipis.
Tema 2. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, i Llei 7/1999, de 8 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'activitats i decrets relacionats.
Tema 3. La Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica i el règim d'intervenció de les activitats.
Tema 4. Llei 9/2022, de 23 de novembre, de règim jurídic i de procediment de les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.
Tema 5. La Llei Estatal 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental. Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears.
Tema 6. Medi ambient industrial: prevenció i control integrat de la contaminació (IPCC); Autorització Ambiental Integrada (AAI); guies de millors tècniques disponibles (MTD); inspecció ambiental.
Tema 7. Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació: visió general i implicació competencial.
Tema 8. Codi Tècnic de la Edificació. Reial decret 314/2006 de 17 de març: estructura, competències, contingut, relació amb els reglaments de seguretat industrial. Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació: visió general i implicació competencial.
Tema 9. CTE Document Bàsic de Seguretat en cas d'incendis. Propagació interior, propagació exterior, evacuació d'ocupants, intervenció de bombers i resistència al foc de l'estructura. Exigències contingudes en el CTE Document Bàsic de Seguretat en cas d'Incendi.
Tema 10. Instal·lacions de protecció contra incendis. Tipus. Disseny, instal·lació i manteniment. Regulació segons el CTE DB-SI-4. Reial Decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis. Sistemes de control de temperatura i evacuació de fums (SCTEH).
Tema 11. Seguretat en cas d'incendi en establiments industrials: Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de Seguretat Contra Incendis en els Establiments Industrials.
Tema 12. Plans d'autoprotecció. Concepte. Documents que els componen. La Norma Bàsica d'Autoprotecció: Reial Decret 393/2007 de 23 de març i Reial Decret 1468/2008 de 5 de setembre.
Tema 13. Reial decret 842/2013, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la classificació dels productes de construcció i dels elements constructius en funció de les seves propietats de reacció i de resistència enfront del foc
Tema 14. Llei 7/2022 de residus i sòls contaminats per a una economia circular.
Tema 15. Instrucció tècnica 1/2022, de 7 de març de 2022, del director general de Residus i Educació Ambiental per a l'aplicació de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears.
Tema 16. Residus: Classificació i gestió de residus. Reciclatge: definició. Criteris d'utilització. Classificació. Compostatge: definició. Sistemes. Instal·lacions. Incineració: definició. Criteris d'utilització. Instal·lacions. Abocadors: criteris de disseny. Tipus.
Tema 17. Contaminació atmosfèrica: Conceptes bàsics. Focus d'emissió de contaminants. Contaminants. Tècniques de depuració. Sistemes d'amidament i control.
Tema 18. Contaminació atmosfèrica: Normativa i legislació. Llei 34/2007, de 15 de novembre, de Qualitat de l'Aire i Protecció de l'Atmosfera. Procediment d'informació i alerta.
Tema 19. Coneixements d'Acústica: Propietats bàsiques de les ones. Tipus d'ones. Propagació del so. Velocitat de propagació. Magnituds físiques del so: definició i relació entre ells. Definició de decibel. Espectre acústic. Banda d'octava i de terç d'octava.
Tema 20. Acústica. Legislació. Llei 37/2003, de 17 de novembre, de la renou i reials decrets de desenvolupament.
Tema 21. Codi Tècnic de l'Edificació. Documento bàsic DB-HR Protecció davant la renou.
Tema 22. Edificis de consum energètic gairebé nul. Estratègies actives i passives a aplicar per a la reducció del consum d'energia primària no renovable.
Tema 23. Instal·lacions fotovoltaiques. Criteris de disseny, dimensionat, normativa i la seva gestió i manteniment.
Tema 24. Les comunitats energètiques. Gestió legal, social, ambiental i energètica. Aplicació en equipaments públics.
Tema 25. Els plans d'estalvi energètic i les auditories energètiques d'edificis d'equipaments. Objectius, estructura i continguts. Els estudis d'optimització energètica en edificis existents
Tema 26. L'Estratègia Menorca 2030, full de ruta per descarbonitzar el sistema energètic de l'illa.
Tema 27. L'optimització de la climatització en edificis públics. Normativa, estratègies i criteris d'implementació. Instal·lacions tèrmiques. RITE. El confort en els edificis. Temperatures i humitat relativa. El manteniment de les instal·lacions tèrmiques.
Tema 28. Instal·lacions elèctriques i d'enllumenat d'edificis d'ús públic en el Reglament de Baixa Tensió. Consideracions generals sobre els sistemes d'enllumenat i nivell d'il·luminació segons els usos.
Tema 29. La seguretat dins la construcció: Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció. Descripció del contingut de l'estudi de seguretat i salut. El coordinador de seguretat i salut. Els plans de seguretat i salut en la construcció.
Tema 30. La il·luminació d'equipaments públics. Disseny i simulacions. Sistemes d'il·luminació. Definició de nivells d'il·luminació i uniformitats mitjanes segons els tipus d'espais.
Tema 31. Coneixements d'enllumenat públic. Magnituds i unitats de mesura: flux lluminós, temperatura de color, rendiment de color. Eficàcia lluminosa. Intensitat lluminosa. Luminància, Llei de Lambert. Enlluernament. Criteris de qualitat i avaluació.
Tema 32. Reial Decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves instruccions tècniques complementàries.
Tema 33. Llei 3/2005 de protecció del medi nocturn de les Illes Balears i el Reglament de protecció del medi nocturn de Menorca.
Tema 34. Instal·lacions elèctriques al servei dels edificis. Centres de Transformació Elèctrica. Normativa reguladora. Finalitat i classificació. Ubicació i emplaçament. Condicions dels locals. Mesures de seguretat.
Tema 35. Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió: objecte i camp d'aplicació. Xarxes de distribució. Tipus de subministres. Instal·lacions d'enllaç. Instal·lacions interiors o receptores. Execució i posta en servei de les instal·lacions. Instal·lacions elèctriques en locals de pública concurrència.
Tema 36. Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió: Enllumenats especials. Normativa vigent. Prescripcions particulars per a instal·lacions elèctriques dels locals amb risc d'incendi o explosió. Instal·lacions en locals de característiques especials i amb fines especials: piscines.
Tema 37. Instal·lacions tèrmiques en els edificis: Climatització, calefacció i aigua calenta sanitària. Sistemes de climatització. Classificació i criteris d'elecció del sistema. Elements d'un sistema de climatització. Sistemes de producció tèrmica. Aigua calenta sanitària i energia solar. Aplicacions d¡energies renovables. Estalvi i eficiència energètica. Referència als sistemes de cogeneració i absorció.
Tema 38. Reglamento de les instal·lacions tèrmiques dels edificis. Modificacions. Objecte i àmbit d'aplicació. Exigències tècniques de les instal·lacions tèrmiques. Benestar i higiene. Eficiència energètica. Seguretat. Instruccions, tècniques de disseny i dimensionament de les instal·lacions tèrmiques, muntatge i manteniment. Sales de màquines. Normativa aplicable. Fumerals.
Tema 39. Instal·lacions de gas. Classificació dels gasos combustibles. Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos. Objecte i camp d'aplicació. Instruccions tècniques complementàries. Instal·lacions receptores de combustibles gasosos. Requisits de configuració, ventilació i evacuació dels productes de la combustió en els locals destinats a contenir aparells a gas. Documentació tècnica de les instal·lacions receptores.
Tema 40. Manteniment de les instal·lacions generals dels edificis. Calefacció. Climatització. Electricitat. Instal·lacions contra incendis. Aparells elevadors. Tipus de manteniments. Llibres de manteniment. Tendències actuals de manteniment.
Tema 41. Exigències bàsiques d'higiene, salut i protecció del Medi Ambient en els edificis: qualitat de l'aire interior. Exigències contingudes en el CTE Documento Bàsic de Salubritat.
Tema 42. Exigències bàsiques d'estalvi energètic en la utilització dels edificis: Limitació del consum energètic. Limitació de demanda energètica. Eficiència energètica de les instal·lacions d'il·luminació. Contribució solar mínima d'aigua calenta sanitària. Contribució fotovoltaica mínima d'energia elèctrica.
Tema 43. Exigències contingudes en el CTE Document Bàsic d'estalvi energètic. Certificació de l'eficiència energètica Reial Decret 235/2013, de 5 d'abril.
Tema 44. Exigències Bàsiques d'Accessibilitat: CTE-DB SUA 9, Document de recolzament al Document Bàsic DB SUA “Adequació efectiva de les condicions d'accessibilitat en edificis existents”.
Tema 45. Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles.
Tema 46. Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsades o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
Tema 47. Reial decret 866/2010, de 2 de juliol, pel qual es regula la tramitació de les reformes de vehicles. I Manual de Reforma de vehicles.
Tema 48. Reial decret 1247/1995, de 14 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de vehicles històrics. I Acords en matèria de vehicles històrics adoptats pel Grup de Treball de la Conferència Sectorial d'Indústria i Pime.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC/TÈCNICA D'ARXIU DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023
1. Objecte de les bases específiques
L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de TÈCNIC/TÈCNICA D'ARXIU, personal laboral del grup C, subgrup C1 de l'Ajuntament des Castell, per torn lliure corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2023
S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins.
El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex I d'aquest document.
2. Normativa d'aplicació
Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'Ajuntament des Castell aprovades per Acord de la Junta de Govern Local de data 11 d'agost de 2023.
3.Transparència i protecció de dades personals
Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament des Castell tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.
Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.
4. Drets d'examen
Les persones aspirants hauran de satisfer els drets d'examen d'acord amb l'Ordenança fiscal 1.17 reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal de l'Ajuntament des Castell (BOIB núm. 69 de 8 de juny de 2022) i que es detallen a continuació:
Grup C 12,00€
Cada una de les sol·licituds per a la participació a qualsevol convocatòria per a l'accés a una plaça determinada generarà una taxa.
El pagament de les taxes podrà realitzar-se mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte a la carpeta ciutadana i/o de forma presencial a les oficines de recaptació de l'Ajuntament mitjançant targeta bancària o abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES30 2100 6853 65 1300115354.
El justificant de pagament de la taxa haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud d'inscripció al procés selectiu. En aquest sentit, la falta de pagament de la taxa en el termini assenyalat determinarà la inadmissió de l'aspirant al procés en qüestió.
La manca d'admissió en el procés no generarà dret a retorn de les taxes, atès que ja s'hauran iniciat les tasques administratives que generen l'obligació de la taxa.
5. Altres mèrits al·legats
En referència a l'apartat cinquè de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixava oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb la suma de fins a 1 punt com a màxim, no s'estableixen mèrits específics, per la qual cosa aquest punt s'acumularà als de formació, que passaran a distribuir 7 punts.
6. Calendari previst
La primera prova d'oposició està prevista per al mes d'octubre.
Es tracta, en tot cas, d'un termini orientatiu respecte del qual no pot adquirir-se un compromís de compliment.
7. Proves d'oposició
Prova teòrica part general: l'Ajuntament des Castell posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals escolliran les corresponents a la prova.
Prova teoricopràctica de la part específica: Els candidats podran dur tot el material que considerin necessari per al desenvolupament de la prova específica, únicament en format PAPER.
8. Contractació del personal de nou ingrés
El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà amb un contracte de treball indefinit
El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).
9. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants
La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.
L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.
L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.
ANNEX 1
Convocatòria i temari específic
Convocatòria. Tècnic/tècnica d'auxiliar d'arxiu
Denominació: Tècnic/tècnica d'auxiliar d'arxiu
Nombre de places que es convoquen: 1
Torn lliure: 1 (2023)
Tipus: Laboral
Escala: Administració especial
Subescala: Serveis especials
Classe: Arxivística
Grup: C, subgrup C1
Nivell: 14
Oferta Pública: 2023
Titulació: Batxillerat o titulació equivalent
Nivell de català: B2
TEMARI ESPECÍFIC D'AUXILIAR D'ARXIU
Tema 1. El municipi des Castell i la seva història.
Tema 2. La Xarxa d'Arxius de Menorca.
Tema 3. L'Arxiu General del Consell Insular. Funcions i competències. Principals fons que l'integren.
Tema 4. L'Arxiu Històric de Maó. Característiques i principals fons que l'integren.
Tema 5. L'Arxiu d'Imatge i So de Menorca. Característiques i principals fons que l'integren.
Tema 6. Els arxius municipals: característiques i funcions.
Tema 7. Llei 15/2006 d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears: el Sistema Arxivístic de les Illes Balears. Els subsistemes arxivístics de les administracions supramunicipals i municipals de les Illes Balears.
Tema 8. L'arxivística: conceptes i principis bàsics.
Tema 9. L'arxiu: definició, funcions i tipologies.
Tema 10. El fons d'arxiu: concepte i aplicació dels principis de l'arxivística.
Tema 11. Els arxius en la societat de la informació. L'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a la difusió d'arxius i fons.
Tema 12. Les principals tipologies documentals dels arxius i el seu tractament.
Tema 13. El document d'arxiu: concepte, evolució i valors. La formació de l'expedient i el tractament arxivístic.
Tema 14. L'avaluació, la tria i l'eliminació documental: concepte, principis i característiques.
Tema 15. El Sistema de Gestió Documental: conceptes i trets bàsics.
Tema 16. La classificació i ordenació dels documents. El quadre de classificació de fons.
Tema 17. Principals instruments de descripció.
Tema 18. La descripció dels documents segons la Norma Internacional General de Descripció Arxivística ISAD(G).
Tema 19. La documentació gràfica. Tractament dels fons i descripció.
Tema 20. L'administració electrònica. Concepte. Marc legal.
Tema 21. El document electrònic. Definició i característiques.
Tema 22. L'arxivament de documents electrònics.
Tema 23. Mesures de protecció i conservació de la documentació.
Tema 24. La instal·lació dels documents, les unitats d'instal·lació i la identificació dels documents. Materials de conservació d'arxiu.
Tema 25. Requeriments dels edificis, instal·lacions i equipaments dels arxius.
Tema 26. Els suports documentals.
Tema 27. La prevenció, conservació i restauració de documents.
Tema 28. Les transferències de documents. Preparació, recepció i tractament.
Tema 29. El règim jurídic de l'accés a la documentació. La protecció dels drets del ciutadans i la privacitat de les dades personals.
Tema 30. La digitalització dels documents d'arxiu.
Tema 31. La planificació i organització del servei als usuaris: sistemes d'accés, consulta i préstec de la documentació. Tipologia d'usuaris.
Tema 32. La funció social i cultural dels arxius. La difusió del patrimoni documental.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC/TÈCNICA INFORMÀTIC DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023
1. Objecte de les bases específiques
L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de TÈCNIC/TÈCNICA INFORMÀTIC, personal laboral del grup C, subgrup C1 de l'Ajuntament des Castell, per torn lliure corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2023
S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins.
El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex I d'aquest document.
2. Normativa d'aplicació
Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'Ajuntament des Castell aprovades per Acord de la Junta de Govern Local de data 11 d'agost de 2023.
3.Transparència i protecció de dades personals
Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament des Castell tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.
Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.
4. Drets d'examen
Les persones aspirants hauran de satisfer els drets d'examen d'acord amb l'Ordenança fiscal 1.17 reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal de l'Ajuntament des Castell (BOIB núm. 69 de 8 de juny de 2022) i que es detallen a continuació:
Grup C 12,00€
Cada una de les sol·licituds per a la participació a qualsevol convocatòria per a l'accés a una plaça determinada generarà una taxa.
El pagament de les taxes podrà realitzar-se mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte a la carpeta ciutadana i/o de forma presencial a les oficines de recaptació de l'Ajuntament mitjançant targeta bancària o abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES30 2100 6853 65 1300115354.
El justificant de pagament de la taxa haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud d'inscripció al procés selectiu. En aquest sentit, la falta de pagament de la taxa en el termini assenyalat determinarà la inadmissió de l'aspirant al procés en qüestió.
La manca d'admissió en el procés no generarà dret a retorn de les taxes, atès que ja s'hauran iniciat les tasques administratives que generen l'obligació de la taxa.
5. Altres mèrits al·legats
En referència a l'apartat cinquè de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixava oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb la suma de fins a 1 punt com a màxim, no s'estableixen mèrits específics, per la qual cosa aquest punt s'acumularà als de formació, que passaran a distribuir 7 punts.
6. Calendari previst
La primera prova d'oposició està prevista per al mes d'octubre.
Es tracta, en tot cas, d'un termini orientatiu respecte del qual no pot adquirir-se un compromís de compliment.
7. Proves d'oposició
Prova teòrica part general: l'Ajuntament des Castell posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals escolliran les corresponents a la prova.
Prova teoricopràctica de la part específica: Els candidats podran dur tot el material que considerin necessari per al desenvolupament de la prova específica, únicament en format PAPER.
8. Contractació del personal de nou ingrés
El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà amb un contracte de treball indefinit
El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).
9. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants
La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.
L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.
L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.
ANNEX 1
Convocatòria i temari específic
Convocatòria. Tècnic/tècnica informàtic/a
Denominació: Tècnic/tècnica informàtic
Nombre de places que es convoquen: 1
Torn lliure: 1 (2023)
Tipus: Laboral
Escala: Administració especial
Subescala: Tècnica
Classe:
Grup: C, subgrup C1
Nivell: 14
Oferta Pública: 2023
Titulació: Batxillerat o titulació equivalent
Nivell de català: B2
TEMARI ESPECÍFIC DE TÈCNIC INFORMÀTIC
Tema 1. Muntatge i manteniment d'equips. Selecció de components d'equips microinformàtics estàndard. Funcionalitat dels components de les plaques basi. Anàlisi del mercat de components d'equips microinformàtics.
Tema 2. Acoblat d'equips microinformàtics.
Tema 3. Mesurament de paràmetres elèctrics:
Tema 4. Aplicacions de noves tendències en equips informàtics. Manteniment de perifèrics.
Tema 5.Compliment de les normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental.
Tema 6. Sistemes operatius monopuesto. Caracterització de sistemes operatius.
Tema 7. Operació de sistemes d'arxius.
Tema 8. Instal·lació de sistemes operatius lliures i propietaris. Realització de tasques bàsiques sobre sistemes operatius lliures i propietaris.
Tema 9. Administració dels sistemes operatius.
Tema 10. Configuració de màquines virtuals.
Tema 11. Aplicacions ofimàtiques. Instal·lació d'aplicacions.
Tema 12. Elaboració de documents i plantilles mitjançant fulls de càlcul.
Tema 13. Utilització de bases de dades ofimàtiques. Manipulació d'imatges. Manipulació de vídeos. Elaboració de presentacions.
Tema 14. Gestió de correu i agenda electrònica. Aplicació de tècniques de suport.
Tema 15. Sistemes operatius en xarxa. Instal·lació de sistemes operatius en xarxa.
Tema 16. Gestió d'usuaris i grups.
Tema 17. Gestió de dominis.
Tema 18. Gestió dels recursos compartits en xarxa. Monitoratge i ús del sistema operatiu en xarxa. Descripció de les fallades produïdes en l'arrencada. Integració de sistemes operatius en xarxa lliures i propietaris.
Tema 19. Xarxes locals. Desplegament del cablejat: Caracterització de Xarxes locals. Identificació d'elements i espais físics d'una xarxa local. Interconnexió d'equips en xarxes locals.
Tema 20. Instal·lació/ configuració dels equips de xarxa.
Tema 21. Resolució d'incidències d'una xarxa d'àrea local. Compliment de les normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental.
Tema 22.Seguretat informàtica. Aplicació de mesures de seguretat passiva.
Tema 23. Aplicació de mecanismes de seguretat activa.
Tema 24. Assegurament de la privacitat.
Tema 25. Serveis en xarxa. Instal·lació de serveis de configuració dinàmica de sistemes. Instal·lació de serveis de resolució de noms. Instal·lació de serveis de transferència de fitxers.
Tema 26. Gestió de serveis de correu electrònic. Gestió de servidors web. Gestió d'accés remot.
Tema 27. Desplegament de xarxes sense fils. Interconnexió de xarxes privades amb xarxes públiques.
Tema 28. Aplicacions web. Instal·lació de gestors de continguts.
Tema 29.Instal·lació de sistemes de gestió d'aprenentatge a distància.
Tema 30. Instal·lació de serveis de gestió d'arxius web.
Tema 31. Instal·lació d'aplicacions d'ofimàtica web.
Tema 32. Instal·lació d'aplicacions web d'escriptori.
Signat as Castell en la data de la signatura electrònica (10 de setembre de 2024)
El batlle José Luís Camps Pons