Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 575594
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions amb l’objecte de finançar les despeses de gestió i cotització de Seguretat Social corresponents als alumnes que duen a terme pràctiques formatives no laborals en la formació professional per a l’ocupació finançada pel SOIB, per al període 2024-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Administració de l'Estat va traspassar a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears les funcions i els serveis en matèria de gestió de la formació professional per a l'ocupació mitjançant el Reial decret 621/1998, de 17 d'abril (BOE núm. 102, de 29 d'abril), els quals va assumir i distribuir la Comunitat Autònoma per mitjà del Decret 51/1998, de 8 de maig (BOIB núm. 68, de 23 de maig), en virtut del que disposen els articles 12.15 i 15.1 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. D'acord amb aquests articles, corresponen a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la funció executiva en matèria laboral, en els termes que estableixin les lleis i les normes reglamentàries que dicti l'Estat per desplegar la legislació, i també el desplegament legislatiu i d'execució de l'ensenyament, en tota l'extensió i tots els nivells i els graus, les modalitats i les especialitats.

El Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) és un organisme autònom creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny, que, d'acord amb els Estatuts, aprovats pel Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del SOIB (BOIB núm. 131 de 25 de juliol), té com a finalitat primordial la planificació, la gestió i la coordinació de les polítiques actives d'ocupació, amb funcions concretes d'informar, orientar i fer d'intermediari en el mercat laboral, fomentar l'ocupació en tots els vessants i desenvolupar la formació professional per a l'ocupació.

D'acord amb el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el SOIB està adscrit a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

El Decret 1/2024, de 4 de gener, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, modificat també pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023 de 23 d'agost, pel Decret 4/2024, de 17 de maig, i pel Decret 5/2024, de 29 de maig, estableix que la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa és competent en matèria de formació professional, excepte l'atribuïda al Servei d'Ocupació de les Illes Balears en els graus A, B i C impartida en els centres que no pertanyen al sistema educatiu.

El 17 de març de 2023 es va publicar el Reial decret llei 2/2023, de 16 de març de mesures urgents per a l'ampliació dels drets dels pensionistes, la reducció de la bretxa de gènere i l'establiment d'un nou marc de sostenibilitat del sistema públic de pensions. La norma jurídica aprova la disposició addicional cinquantena segona del Reial decret legislatiu 8/2015 del text refós de la Llei general de la Seguretat Social i disposa la inclusió en el sistema de Seguretat Social a partir de l'1 de gener de 2024, dels alumnes de formació professional que duguin a terme pràctiques formatives sempre que no es prestin en règim de formació professional intensiva.

Aquest canvi normatiu suposa que, tant els centres de formació professional del sistema educatiu que imparteixen títols de formació professional, com els centres col·laboradors que imparteixen formació de certificats de professionalitat finançada per les convocatòries del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, han d'assumir noves obligacions de cotització amb la Seguretat Social dels alumnes que cursen pràctiques no laborals a partir de l'1 de gener de 2024.

Això pot suposar que els centres siguin reticents a tenir alumnes de pràctiques per les càrregues administratives i econòmiques que aquestes obligacions amb la Seguretat Social impliquen. Aquest fet pot posar en perill la titulació dels alumnes, ja que dur a terme i superar el mòdul de pràctiques formatives constitueix un requisit indispensable per a obtenir la titulació corresponent.

Mitjançant acord del Consell de Govern de 7 de juny de 2024 (BOIB núm. 77, de 8 de juny de 2024) s'autoritza la modificació de l'Annex 21 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, per a introduir un mòdul econòmic de 30 € mensuals per alumne/a per al finançament dels costs derivats de la cotització a la Seguretat Social dels alumnes que cursen formació professional en centres concertats del sistema educatiu. 

Mitjançant l'aprovació d'aquest mòdul econòmic, la Conselleria d'Educació i Universitats assumeix les despeses derivades de la inclusió dels alumnes en el règim de Seguretat Social dels centres concertats de formació professional del sistema educatiu, ja que en el cas de centres públics la Conselleria ja té assumides aquestes despeses.

De la mateixa manera, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears ha d'assumir els costs per a la inclusió en el règim de Seguretat Social dels alumnes que cursen certificats de professionalitat en els seus centres col·laboradors. Així, es garanteix que tots els alumnes puguin cursar el mòdul de pràctiques i obtenguin el certificat de professionalitat corresponent. Aquest és el motiu pel qual es tramita aquesta convocatòria.

El mòdul econòmic aprovat per l'acord del Consell de Govern de 7 de juny de 2024 té per objecte el finançament dels costs derivats de la cotització a la Seguretat Social dels alumnes que cursen formació professional, que és el mateix objecte d'aquesta convocatòria per la qual cosa és aplicable per analogia.

És d'aplicació l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre (BOE núm. 239, de 5 d'octubre), per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de formació professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals efectuada per les administracions competents, s'estableixen les bases reguladores, així com les condicions per al seu finançament.

El procediment de concessió d'aquesta convocatòria no és el concurs, atès que no és necessari comparar les sol·licituds entre si, per la qual cosa es concediran a mesura que tenguin entrada al registre.

El pressupost de la convocatòria s'ha calculat a partir de les dades disponibles del Servei d'Ocupació de les Illes Balears derivades de les concessions de subvencions realitzades i cobreix l'import màxim de tots els alumnes que cursaran pràctiques formatives dins els exercicis 2024 i 2025.

Aquesta convocatòria està inclosa a la línia II.2.1 «Formació del Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per als exercicis 2024-2026», aprovat pel Consell de Govern de 19 d'abril de 2024, (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024).

Per tant, els ajuts que es concedeixin a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts de l'estat, atès que, d'acord amb la comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut d'estat, en virtut de l'article 107.1. del Tractat de funcionament de la Unió Europea, l'educació pública organitzada dins el sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat es pot considerar una activitat no econòmica. Aquests principis poden comprendre serveis d'educació pública, com ara la formació professional.  

La Comissió Permanent del Consell de Formació Professional, integrada per les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, va informar d'aquesta convocatòria en la sessió de 22 de juliol de 2024.

Per tot això, en l'exercici de les competències que atribueix el Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears; havent-ne estat informat el Consell de Formació Professional i el Consell de Direcció del SOIB, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions amb l'objecte de finançar les despeses de gestió i cotització de Seguretat Social corresponents als alumnes que duen a terme pràctiques formatives no laborals en la formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB, per al període 2024-2025, amb les condicions que s'especifiquen en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Ordenar la comunicació d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i la publicació de la Resolució de la convocatòria en el Butlletí Oficial de las Illes Balears, que comença a tenir efectes l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 10 de setembre de 2024)

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del SOIB Alejandro Sáenz de san Pedro García

 

ANNEX 1

Primer Objecte

1. Aquesta convocatòria té per objecte finançar les despeses de cotització i gestió per a la inclusió en la Seguretat Social dels alumnes que duen a terme pràctiques formatives no laborals en les  convocatòries de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB, que s'indiquen a continuació:       

  • Convocatòria de subvencions «SOIB Formació: CP per a persones desocupades» per al període 2022-2024 (BOIB núm. 111, de 21 d'agost de 2021)
  • Convocatòria de subvencions «SOIB Formació: CP per a persones ocupades» per al període 2022-2025 (BOIB núm. 76, de 11 de juny de 2022)
  • Convocatòria de subvencions «SOIB Formació: CP per a persones desocupades» per al període 2022-2025 (BOIB núm. 80, de 21 de juny 2022)
  • Convocatòria de subvencions «SOIB Formació vulnerables CP i competències clau» per al període 2022-2025 (BOIB núm. 144, de 8 de novembre de 2022)
  • Convocatòria de subvencions «SOIB Formació amb compromís de contractació» per al període 2023-2026 (BOIB núm. 47, de 13 d'abril de 2023)       

2. Les despeses que són objecte de finançament són:

  • Els costs derivats de les cotitzacions a la Seguretat Social dels alumnes en pràctiques, que són el 5 % de la quota per contingències comunes (el 95 % de la quota de cotització per a contingències comunes està bonificada per l'Estat) més el 100 % de la quota per a contingències professionals.
  • Els costs derivats de la gestió administrativa amb la Seguretat Social dels alumnes en pràctiques.

Segon Normativa d'aplicació

Totes les accions subvencionades en el marc d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, el Reglament de subvencions aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; el Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social; EFP /942/2022, de 23 de setembre, pel qual es regula la oferta formativa del sistema de formació professional en l'àmbit laboral associat al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals efectuada per les administracions competents s'estableixen les bases reguladores així com les condicions de finançament (BOE núm. 239, de 5 d'octubre), en tot el que no contradigui la Llei 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la formació professional i el Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desplega l'ordenació del Sistema de formació professional.

Tercer Crèdit assignat a la convocatòria

1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de 180.000 € amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent:       

  • Any 2024: 90.000 € que s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D06, capítol 4, FF 23111, de l'exercici 2024.
  •  Any 2025: 90.000 € que s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D06, capítol 4, FF 23111, de l'exercici 2025.
  • Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats a les quals s'imputa aquesta convocatòria es financen mitjançant els fons del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports que anualment distribueix per territoris la Conferència Sectorial de Formació Professional per a persones treballadores, per a cada un dels exercicis als quals afecti.

2. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans que acabi el termini per a presentar les sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.       

Quart Entitats beneficiàries

1. Es poden beneficiar dels ajuts:

  • Les entitats de formació que mitjançant un acord o un conveni amb les empreses en les quals es duen a terme les pràctiques formatives no laborals, hagin assumit el compliment de les obligacions per a la inclusió en la Seguretat Social dels alumnes en pràctiques d'acord amb la Disposició addicional cinquantena segona del Reial decret legislatiu 8/2015 del text refós de la Llei general de la Seguretat Social.
  • Les entitats de formació si els alumnes duen a terme pràctiques formatives no laborals en centres de treball o empreses de la seva propietat.

2. No se'n poden beneficiar les entitats de formació en les quals es doni alguna de les circumstàncies relacionades en els articles 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i les que determina la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Cinquè Import de la subvenció

1. Les entitats de formació poden sol·licitar ajuts per a finançar les despeses que es detallen en l'apartat primer d'aquest annex, generades per a la inclusió en la Seguretat Social dels alumnes que duguin a terme pràctiques formatives no laborals a partir de l'1 de gener de 2024.       

2. La concessió i la justificació de la subvenció es durà a terme mitjançant la modalitat de mòduls en aplicació de l'article 76 del Reial decret  887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions.

3. L'import de la subvenció es calcula en base al mòdul econòmic aprovat per l'Acord de Consell de Govern de 7 de juny de 2024 pel qual s'autoritza la modificació de l'Annex 21 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024 per a introduir el mòdul econòmic de finançament del costs derivats de la cotització a la Seguretat Social dels alumnes de formació professional.

El mòdul aprovat té un import de 30 € mensuals per alumne/a. Atès que la durada del mòdul de pràctiques laborals pot ser inferior a un mes, s'ha de prorratejar entre 22 dies laborables la qual cosa ens dona un mòdul diari d'1,364 € per alumne/a i dia.       

L'import de la subvenció que ha de sol·licitar cada entitat ha de ser el resultat de multiplicar el mòdul d'1,364 € pel nombre total de dies de pràctiques duits a terme pel conjunt d'alumnes que hagin finalitzat les pràctiques formatives.

4. Només es pot sol·licitar subvenció per als alumnes que hagin finalitzat les pràctiques laborals.

5. No són objecte de finançament els costs derivats dels alumnes en pràctiques que perceben una prestació o un subsidi d'atur que comporta la obligació de cotitzar i els alumnes que es trobin en situació d'alta com a ocupats.

Sisè Termini i model de presentació de sol·licituds

GENERACIÓ DE LA SOL.LICITUD

La sol·licitud de subvenció s'ha de generar mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB.

Per a poder accedir i fer el tràmit a través de l'aplicació de gestió ESOIB, l'entitat de formació prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta de les persones gestores que han de poder accedir a aquesta aplicació amb un correu a seguimenteconomic@soib.es, aportant la documentació acreditativa de l'entitat i la seva representació. Aquesta sol·licitud d'alta s'ha d'haver fet amb un mínim de tres dies hàbils anteriors a la finalització del període de sol·licituds.

Les entitats de formació que ja estan donades d'alta en aplicació de gestió ESOIB no han de sol·licitar aquesta alta ni han d'aportar la documentació esmentada, llevat que la informació que hi figura no estigui actualitzada. En aquest cas, s'han d'acreditar documentalment els canvis (representant, nomenaments, estatuts, etc.) i cal sol·licitar al SOIB que actualitzi les dades a través del correu mencionat.

Un cop que l'entitat disposa de l'alta en l'aplicació de gestió ESOIB, s'ha de generar el model de sol·licitud normalitzat i adjuntar la documentació que correspongui dins l'aplicació.

PRESENTACIÓ DE LA SOL.LICITUD A TRAVÉS DEL TRÀMIT TELEMÀTIC DISPONIBLE A LA SEU ELECTRÒNICA

1.Dins el termini de presentació de sol·licituds, les entitats de formació podran presentar les sol·licituds, juntament amb la documentació que s'indica a baix, mitjançant els canals següents:

a) Subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, una vegada adjuntada la documentació dins ESOIB, i generat el document de sol·licitud normalitzat en format PDF, que s'ha de signar electrònicament, la sol·licitud s'ha de presentar a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica del Govern, dins el termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 16 de la Llei 39/2015. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud no es considera presentada vàlidament.

b) Persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques:

  • De manera electrònica, de la mateixa forma que estableix l'apartat a).
  • De manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, i a l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tota la informació de la convocatòria i els enllaços per a accedir a ESOIB des d'on es genera el model de sol·licitud normalitzat i a la Seu Electrònica des d'on poder registrar la sol·licitud estaran disponibles al web https://soib.es/convocatories/.

2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals que exigeix aquesta convocatòria, en aplicació de l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, esmeni l'errada, presenti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considera que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que estableix l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.  Les notificacions que es derivin d'aquest procediment s'han de fer preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan la persona interessada resulti obligada a rebre les notificacions per aquesta via, amb les excepcions indicades en l'article 41.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Les notificacions a través de mitjans electrònics s'han de practicar així com estableix l'article 43 de la Llei.

Quan la persona interessada sol·licitant inclogui en la sol·licitud l'adreça de correu electrònic, s'entén que l'aporta a l'efecte de les notificacions dels actes de tràmit, d'acord amb el que regula l'article 41 de la Llei de 39/2015, d'1 d'octubre.

TERMINI DE PRESENTACIÓ

1.El termini de presentació de sol·licituds constarà de dos períodes:

Primer: des de l'endemà de la publicació de la convocatòria fins al 29 de novembre de 2024.

Segon: des de l'1 de gener de 2025 fins al 30 de maig de 2025.  

2.Les entitats poden presentar com a màxim una sol·licitud per cada un dels períodes.       

DOCUMENTACIÓ QUE S'HA DE APORTAR

1.Tota la documentació que complementa la sol·licitud està disponible a l'aplicació ESOIB, de la qual forma part:

a) Una declaració responsable amb els termes següents:      

  • No estar sotmès a cap de les circumstàncies que s'indiquen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, i no tenir causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
  • Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats i concedits per qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
  • No haver estat sancionada o condemnada en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancions per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
  • No haver estat sancionada per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes que preveu el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.
  • En el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, declaració responsable o els certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiqui que està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i tributàries davant l'Administració de l'Estat.
  • En el cas que la persona o l'entitat interessada no sigui perceptora de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, d'acord amb el model que estableixi l'administració.
  • Que l'entitat compleix les obligacions d'acord amb l'article 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears, i l'article 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions o sancions en l'ordre social, en el termes següents:
    •  
      Que l'entitat no està sancionada amb la sanció accessòria de pèrdua o d'exclusió per a accedir a ajuts, bonificacions i beneficis derivats de l'aplicació dels programes d'ocupació o formació professional per a l'ocupació prevista en els articles 46.1. b) i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000.
    • Que l'entitat no ha estat sancionada en virtut de resolució o sentència judicial ferma en els tres darrers anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000.

D'acord amb l'article 23 de la Llei 38/2003 i l'article 69 de la Llei 39/2015, l'Administració pot requerir la persona interessada sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el SOIB pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas que s'oposin a aquestes consultes, se n'ha d'aportar la documentació acreditativa.

En aplicació de l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la persona interessada ha d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa.

b) La documentació següent, d'acord amb els models que estan disponibles a l'aplicació ESOIB:

  1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació del nombre i la identificació (nom i DNI) dels alumnes que han duit a terme les pràctiques formatives, número d'acció formativa i les dates i el lloc en les quals s'han duit a terme.
  2. Una memòria econòmica justificativa, segons el model del SOIB que ha de contenir els aspectes següents:
  • Declaració del beneficiari del nombre total de dies en què el conjunt d'alumnes ha duit a terme les pràctiques formatives.
  • Document de liquidació de les quotes calculada per la Tresoreria General de la Seguretat Social dels alumnes dels quals se sol·licita l'ajut.
  • Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria d'actuació i els mòdul prevists en la convocatòria.
  • Declaració del beneficiari de no haver rebut cap altre ingrés o subvenció que financi l'activitat subvencionada.

2. En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, els interessats tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB perquè s'ha aportat en altres convocatòries.       

En aquests casos, s'ha de fer servir el «Model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració», a disposició de les persones interessades en l'aplicació de gestió ESOIB. El sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar i, en el cas que sigui el SOIB, el servei concret.       

En el cas excepcional que el SOIB no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir a la persona o l'entitat sol·licitant que l'aporti.

Setè Procediment de concessió de subvencions

1.El procediment de concessió dels ajuts es durà a terme per un procediment que no és de concurs atès que no és necessària la comparació i la prelació de les sol·licituds entre si, en aplicació de l'article 17.2 i 3 del Text refós de la Llei de subvencions.

2.Les sol·licituds s'han de resoldre de manera individual per ordre d'entrada. En cas que sigui necessari requerir la persona interessada perquè esmeni o aporti la documentació que preveu aquesta Resolució, la data en què l'expedient estigui completat regeix a efectes de l'ordre de resolució.

3.Les entitats de formació poden presentar, com a màxim, una única sol·licitud d'ajut per any, en cada termini de presentació de sol·licituds d'acord amb el que preveu l'apartat sisè referent als terminis.

4.L'òrgan competent per a instruir el procediment és la directora del SOIB, que ha de dur a terme d'ofici les actuacions que consideri necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, en concret, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

 

​​​​​​​5.Liquidació          

Vista la documentació justificativa de la subvenció, i fetes les comprovacions a l'aplicació ESOIB que es considerin oportunes sobre la documentació justificativa presentada, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears ha de fer l'informe de liquidació corresponent.

El Servei d'Ocupació de les Illes Balears comprovarà en els expedients de les entitats de formació de l'aplicació ESOIB el nombre d'alumnes que per cada certificat de professionalitat han finalitzat les pràctiques formatives.

L'import subvencionable és resultat de multiplicar el mòdul econòmic de 1,364€ pel nombre total de dies de pràctiques duits a terme pel conjunt d'alumnes que han finalitzat les pràctiques formatives .

En qualsevol cas, els beneficiaris estan obligats a reunir i custodiar tota la documentació justificativa de la despesa i els pagaments efectuats per les cotitzacions a la Seguretat Social i en concepte de gestió amb la seguretat social i de mantenir-la a plena disposició de les administracions amb competències en matèria de control, seguiment i justificació de subvencions públiques, que poden requerir-la en qualsevol moment.

Les entitats beneficiàries estan dispensades de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sense perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.

6. La directora del SOIB, a la vista de l'expedient i l'informe de liquidació corresponent, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s'ha de notificar a les persones interessades. Se'ls ha de concedir un termini de 10 dies hàbils per al tràmit d'audiència per poder al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

7. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té caràcter de definitiva.

8. Tenint en compte les al·legacions fetes per l'entitat sol·licitant en el tràmit d'audiència i, si escau, l'informe de liquidació, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de l'entitat  beneficiària davant l'Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

10. El president del SOIB, atesa la proposta de resolució definitiva, ha de dictar i notificar una resolució en el termini màxim de tres mesos comptadors des l'endemà des que la sol·licitud va tenir entrada al registre oficial o bé, des que la sol·licitud ha esdevingut completa, la qual ha d'estar degudament motivada. Transcorregut el termini màxim per resoldre el procediment sense que s'hagi notificat la resolució, s'ha d'entendre que es desestima la sol·licitud.

11. La resolució de concessió o denegació s'ha de notificar de manera individualitzada.

Vuitè Període d'execució de les accions subvencionades

Les despeses que són objecte de finançament són les generades per les pràctiques formatives no laborals executades dins el termini comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de març de 2025.  

Novè Compatibilitat amb altres ajuts

Aquestes subvencions són incompatibles amb qualsevol altre ajut o subvenció destinats a la mateixa finalitat que puguin rebre, per la qual cosa s'hauran de reintegrar les quanties percebudes.

Desè Forma de pagament

1.Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a l'apartat sisè s'entén justificada l'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2.El SOIB tramitarà el pagament amb la concessió de la subvenció una vegada fetes les comprovacions oportunes.

 

​​​​​​​Onzè Obligacions genèriques de les entitats beneficiàries

Són obligacions genèriques de les entitats beneficiàries les que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions:

a)Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, circumstància que s'ha d'acreditar abans de dictar la proposta de resolució definitiva de concessió mitjançant un certificat que ha de presentar la UGE del SOIB. Així mateix, també ha d'estar al corrent de les obligacions tributàries i la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, fets que han de quedar acreditats abans de la proposta de resolució definitiva.

b)Justificar l'execució de l'activitat i també el compliment dels requisits i les condicions que en determinen la concessió de la subvenció.

c)Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i control tècnic i financer dels programes subvencionats que el SOIB consideri necessaris i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d)Sotmetre's a les actuacions de control de l'activitat econòmica i financera que corresponguin a la Inspecció de Treball i Seguretat Social, a la Intervenció General de la CAIB, a la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control.

e)Facilitar qualsevol informació que li requereixi l'òrgan que concedeix la subvenció i els òrgans de control indicats en l'apartat anterior.

Dotzè ​​​​​​​Protecció de dades de caràcter personal

A la informació continguda en les sol·licituds de subvenció presentades, els serà d'aplicació en relació amb la protecció de dades de caràcter personal el Reglament(UE)2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la lliure circulació d'aquestes dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personal i garantia dels drets digitals.