Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 568404
Resolució d’Alcaldia número 267, de dia 5 de setembre de 2024, d’aprovar la modificació de la delegació de competències als regidors arran de la presa de possessió d’un regidor; i del text refós de les resolucions de delegació de competències (expedient 2023/007729)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Alcaldia, mitjançant la Resolució número 267, de dia 5 de setembre de 2024, va adoptar l'acord següent:

«Atesa la Resolució d'Alcaldia número 202, de 23 de juliol de 2024, mitjançant la qual s'aprova l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament i de la delegació de competències dels regidors, arran de la moció de censura aprovada en el Ple extraordinari de dia 19 de juliol de 2024;

Atesa la presa de possessió del regidor senyor Miquel Ametller Gomila, en el Ple extraordinari de dia 5 de setembre de 2024, en substitució, per renúncia, de la senyora Estefanía Moll Cardona, es fa necessari fer un canvi en la delegació de competències;

Per la qual cosa, es considera oportú que les competències en matèria de manteniment i millora de la via pública: Brigada i Obra Pública; en matèria d'Aigües i Clavegueram, totes aquestes delegades en la regidora Maria Jesús Bagur Benejam; i les competències en matèria d'Esports (esport escolar, programes d'educació esportiva, instal·lacions esportives), delegades en el regidor Pepe Capella Pons, passaran a ser exercides pel regidor entrant, el senyor Miquel Ametller Gomila;

D'acord amb les facultats que confereix a aquesta alcaldia la legislació vigent en matèria de règim local; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; i el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i l'article 25 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Per tot l'exposat,

RESOLC

PRIMER. Deixar sense efecte les delegacions efectuades a la senyora Maria Jesús Bagur Benejam pel que fa la Brigada i Obra Pública del Servei de Manteniment i Millora de la Via Pública; i les delegacions efectuades en matèria de Servei d'Aigües i Clavegueram.

SEGON. Deixar sense efecte les delegacions efectuades al senyor Pepe Capella Pons en matèria d'Esports: Esport Escolar, Programes d'Educació Esportiva, Instal·lacions Esportives.

TERCER. Delegar al regidor senyor Miquel Ametller Gomila les facultats de dirigir i resoldre mitjançant actes administratius que afectin terces amb relació a les matèries següents:

  • Servei de Manteniment i Millora de la Via Pública: Brigada i Obra Pública.
  • Servei d'Aigües i Clavegueram.
  • Servei d'Esports: esport escolar, programes d'educació esportiva, instal·lacions esportives.

QUART. Refondre la Resolució d'Alcaldia número 202, de dia 23 de juliol de 2024, amb la present resolució, de manera que el text íntegre de les delegacions, l'estructuració de les àrees organitzatives i els seus serveis siguin els següents:

«PRIMER. Estructurar l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament en tres àrees, en virtut del que s'estableix en la Disposició addicional quarta de l'RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords i la resolució dels assumptes que s'especifiquen en els regidors i les regidores següents, en compliment del que s'estableix a l'article 23 de la Llei 7/1985 i el Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91, amb relació al 38).

1. ÀREA D'ORGANITZACIÓ I SEGURETAT CIUTADANA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

 

1.1. SERVEIS CENTRALS I D'ORGANITZACIÓ

Aquest servei inclou:

1.1.1. Servei de Protocol (Alcaldia).

1.1.2. Serveis Jurídics: Contractació, Arxiu Administratiu i Serveis Generals (Alcaldia).

1.1.3. Servei d'Atenció a la Ciutadania, OAC i OMIC

1.1.4. Serveis Econòmics: Hisenda i Gestió Tributària (Alcaldia)

1.1.5 Comunicació (Alcaldia).

1.1.6. Recursos Humans.

A la regidora Sra. CARLA ALEJANDRA GENER MARQUÉS les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació al Servei d'Atenció a la Ciutadania i d'Atenció en matèria de consum.

A la regidora Sra. ALEXANDRA MOLL TALTAVULL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a RECURSOS HUMANS.

1.2. SERVEI DE SEGURETAT CIUTADANA

Aquest servei inclou:

1.2.1. Policia.

1.2.2. Mobilitat i Circulació.

1.2.3. Protecció Civil.

Al regidor Sr. PEPE CAPELLA PONS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a POLICIA LOCAL, PROTECCIÓ CIVIL I CIRCULACIÓ (SENYALÍSTICA, GUALS, TARGETES VERDES I ZONA BLAVA, PARQUÍMETRES, MULTES DE TRÀNSIT).

1.3. SERVEI DE TRANSPARÈNCIA, TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ (TIC)

Al regidor Sr. PERE FIOL BENEJAM, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a TRANSPARÈNCIA, TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ (TIC).

2. ÀREA DE TERRITORI I ENTORN I SERVEIS URBANS

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

2.1. SERVEI DE TERRITORI I ENTORN

Aquest servei inclou:

2.1.1. Urbanisme i Activitats: Disciplina Urbanística, llicències per obres i activitats (PGOU) i altres instruments d'ordenació.

2.1.2. Manteniment i Millora de la Via Pública: Brigada, Obra Pública, Camins Rurals, Jardins i Zones Verdes.

2.1.3. Medi Ambient: Energies Renovables.

2.1.4. Neteja i Recollida de Residus: Recollida de Fems i Neteja Viària.

2.1.5. Ús de la Via Pública i Disciplina Governativa.

2.1.6. Manteniment i Millora d'Edificis d'Administració General (Alcaldia).

A la regidora Sra. ALEXANDRA MOLL TALTAVULL les facultats de dirigir i gestionar en temes de PLANEJAMENT I GESTIÓ URBANÍSTICA; així com també les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes D'INTERVENCIÓ PREVENTIVA (llicències urbanístiques i d'activitats, primeres ocupacions...) I DISCIPLINA EN MATÈRIA URBANÍSTICA I D'ACTIVITATS.

Al regidor Sr. MIQUEL AMETLLER GOMILA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació al MANTENIMENT I a la MILLORA DE LA VIA PÚBLICA: BRIGADA I OBRA PÚBLICA.

A la regidora Sra. MARIA JESÚS BAGUR BENEJAM, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació al MANTENIMENT I a la MILLORA DE LA VIA PÚBLICA: CAMINS RURALS, JARDINS I ZONES VERDES.

A la regidora Sra. MARIA JESÚS BAGUR BENEJAM, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MEDI AMBIENT I ENERGIES RENOVABLES.

Així mateix, a la regidora Sra. ESTHER MASCARÓ PUNTÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a L'ÚS DE LA VIA PÚBLICA, GOVERNACIÓ I DISCIPLINA GOVERNATIVA: COMPLIMENT I SEGUIMENT D'ORDENANCES, I TOTS ELS PERMISOS I/O LES AUTORITZACIONS RELACIONATS AMB AQUESTES MATÈRIES (TENDALS, OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA AMB MERCADERIES, PER OBRES, ETC).

A la regidora Sra. CARLA ALEJANDRA GENER MARQUÉS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a NETEJA DE LA VIA PÚBLICA I RECOLLIDA DE RESIDUS.

2.2. SERVEIS URBANS

Aquest servei inclou:

2.2.1. Cementeris.

2.2.2. Servei d'Aigües i Clavegueram.

2.2.3. Escorxador.

2.2.4. Benestar Animal, Salubritat Pública i Inspecció.

A la regidora Sra. MARIA JESÚS BAGUR BENEJAM, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CEMENTERIS.

Al regidor Sr. MIQUEL AMETLLER GOMILA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de SERVEIS D'AIGÜES I CLAVEGUERAM.

A la regidora Sra. ALEXANDRA MOLL TALTAVULL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes d'ESCORXADOR.

A la regidora Sra. ESTHER MASCARÓ PUNTÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de BENESTAR ANIMAL, SALUBRITAT PÚBLICA I INSPECCIÓ.

2.3. SERVEI DE MOBILITAT

Inclou els serveis següents: Mobilitat Sostenible, transport públic, taxi.

Al regidor Sr. PEPE CAPELLA PONS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MOBILITAT SOSTENIBLE, TRANSPORT PÚBLIC, TAXI.

3. ÀREA SOCIOEDUCATIVA I DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

3.1. SERVEIS A LES PERSONES

Aquest servei inclou:

3.1.1. Atenció Social.

3.1.2. Patronat Municipal de l'Hospital.

A la regidora Sra. NÚRIA PONS PONS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a ATENCIÓ SOCIAL, SERVEIS SOCIALS I PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL.

3.2. SERVEI DE CULTURA I PATRIMONI

Aquest servei inclou:

3.2.1. Cultura.

3.2.2. Fundació Ciutadella Cultura.

3.2.3. Patrimoni.

A la regidora Sra. MARIA JESÚS BAGUR BENEJAM, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CULTURA I PATRIMONI: PROGRAMES D'EDUCACIÓ CULTURAL, EQUIPAMENTS I INSTAL·LACIONS CULTURALS, FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA, SERVEIS LINGÜÍSTICS I ARXIU HISTÒRIC.

3.3. SERVEI DE PROJECTE DE CIUTAT, DINAMITZACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Al regidor Sr. PEPE CAPELLA PONS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a PROJECTE DE CIUTAT, DINAMITZACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA.

3.4. SERVEIS EDUCATIUS

Aquest servei inclou:

3.4.1. Educació.

3.4.2. Patronat Municipal d'Escoles Infantils.

A la regidora Sra. CARLA ALEJANDRA GENER MARQUÉS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a EDUCACIÓ I PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.

3.5. SERVEI D'ESPORTS

Inclou l'esport escolar, els programes d'educació esportiva, les instal·lacions esportives.

Al regidor Sr. MIQUEL AMETLLER GOMILA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a ESPORTS: ESPORT ESCOLAR, PROGRAMES D'EDUCACIÓ ESPORTIVA, INSTAL·LACIONS ESPORTIVES.

3.6. SERVEI DE JOVENTUT

A la regidora Sra. NÚRIA PONS PONS les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de JOVENTUT I DEL PUNT JOVE MUNICIPAL.

3.7. SERVEI DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Aquest servei inclou:

3.7.1. Turisme.

3.7.2. Festes.

3.7.3. Formació i Ocupació.

3.7.4. Comerç, Fires i Mercats.

A la regidora Sra. ESTHER MASCARÓ PUNTÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de TURISME.

A la regidora Sra. ESTHER MASCARÓ PUNTÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a FESTES.

A la regidora Sra. CARLA ALEJANDRA GENER MARQUÉS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a FORMACIÓ I OCUPACIÓ.

Al regidor Sr. BERNARDO CASASNOVAS MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a COMERÇ, FIRES I MERCATS.

3.8. SERVEI D'IGUALTAT I COOPERACIÓ

A la regidora Sra. CARLA ALEJANDRA GENER MARQUÉS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en matèria d'IGUALTAT I COOPERACIÓ.

SEGON. Delegar en la regidora Sra. NÚRIA PONS PONS la presidència del PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL.

TERCER. Delegar en la regidora Sra. CARLA ALEJANDRA GENER MARQUÉS la presidència del PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.

QUART. Delegar en la regidora Sra. MARIA JESÚS BAGUR BENEJAM la vicepresidència de la FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA.

CINQUÈ. Manar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), d'acord amb l'article 44 del ROF, i de la qual se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que se celebri.

SISÈ. L'Alcaldia es reserva l'exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d'aquestes, en aquells casos en què se'n justifiqui la urgència.»

CINQUÈ. Manar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), d'acord amb l'article 44 del ROF, i de la qual se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que se celebri.»

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca en la data de la signatura electrònica (6 de setembre de 2024)

L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo