Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 555441
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s’aproven la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació de les comissions tècniques de valoració del procediment per proveir llocs de feina de personal funcionari de carrera de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

1. El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública, introdueix el concurs obert i permanent com a nou sistema de provisió a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Això no obstant, la Disposició Transitòria Primera del Decret Llei esmentat determina que la posada en marxa dels nous sistemes de provisió, resta pendent a la resolució de les convocatòries de promoció interna corresponents a les ofertes públiques d'ocupació dels anys 2019, 2020, 2021 i 2022.

En el moment d'aprovar aquest procediment les convocatòries de promoció interna encara no estan resoltes, per la qual cosa no resulten aplicable en aquest procediment les modificacions relatives al concurs efectuades amb el Decret Llei 6/2022.

2. L'article 75 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que els llocs de feina adscrits a personal funcionari s'han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública.

3. L'article 76 de la Llei 3/2007 preveu el concurs com a sistema normal de provisió de llocs de feina.

4. El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març, dedica el capítol II a regular el concurs de mèrits com a procediment normal per proveir llocs de treball.

5. L'article 20 del Decret 33/1994, de 28 de març, amb la modificació efectuada per la disposició final setena del Decret llei 4/2022 de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, determina que les comissions tècniques de valoració han d'estar constituïdes per tres membres, com a mínim, nomenats per l'òrgan o l'autoritat convocant d'entre els membres de la Comissió Permanent de Selecció i Provisió.

Això no obstant, la disposició addicional cinquena d'aquest Decret llei 4/2022, amb la redacció donada pel decret Llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears, preveu que quan el nombre de procediments selectius que gestioni l'Escola Balear d'Administració Pública ho aconselli de cara a tramitar-los de forma àgil i eficaç, la totalitat dels membres de la comissions tècniques de valoració siguin nomenats lliurement per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública entre persones que siguin o hagin estat personal funcionari de carrera de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, amb experiència reconeguda, i sempre que compleixin els requisits exigits per la normativa.

Actualment es troba en tramitació una ampliació del personal vocal de la Comissió Permanent de Selecció i Provisió que permeti abordar la totalitat de procediments selectius i de provisió tramitats per l'EBAP. Per aquest motiu, amb l'objectiu de garantir l'eficàcia d'aquest procediment, fins que aquesta ampliació no sigui efectiva els membres de les Comissions tècniques de valoració han estat designats entre personal funcionari de carrera de l'Administració de la CAIB.

D'acord amb allò que disposen els articles 56 i 57 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, a l'efecte de valorar el treball desenvolupat i els mèrits corresponents, s'ha de computar el temps que les persones candidates hagin estat en règims d'excedències, reduccions de jornada, permisos i altres beneficis relacionats amb la maternitat o la paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

6. El Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

7. L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar la convocatòria per proveir amb personal funcionari de carrera els llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren en l'annex 4, i aprovar les bases, el barem de mèrits i la designació del personal membre de les comissions tècniques de valoració. La provisió es duu a terme pel procediment de concurs de mèrits.

8. El Reglament de provisió de llocs de treball, preveu que el barem de mèrits del concurs ha d'incloure els mèrits de consideració necessària que estableixen els articles 13 i 14 del Reglament, modificats per la disposició final primera del Decret llei 2/2013, de 14 de juny, de mesures urgents en matèria de mobilitat intraadministrativa temporal de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s'hi poden incloure altres mèrits de consideració no necessària d'acord amb la forma que preveuen els articles 15 i 16 del Reglament, els quals no poden ser superiors al 35% de la puntuació màxima que es pot obtenir pels mèrits de consideració necessària.

9. L'Acord del Consell de Govern de 3 de maig de 2021 pel qual s'aprova el III Pla d'Igualtat entre Dones i Homes de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (serveis generals) 2021-2024, preveu, entre les mesures de suport a les víctimes de violència de gènere i prevenció, la d'aprovar i dur a terme accions per garantir l'anonimat i per protegir les víctimes de violència de gènere quan participin en processos selectius (punt 4.3.1.4). D'acord amb aquesta previsió, amb la finalitat de fer efectiva la protecció de les persones víctimes de violència de gènere que ho sol·licitin, al llarg de tot el procediment s'ha de preservar la seva identitat i les seves dades personals mitjançant l'atribució d'un pseudònim per als actes i tràmits del procediment que s'hagin de publicar en llocs d'accés públic.

La Disposició addicional sisena de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, estableix que en els procediments de selecció i en els procediments ordinaris de provisió de llocs de treball de personal funcionari, tramitats per l'Escola Balear d'Administració Pública, que convoqui la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública es pot preveure que les persones que vulguin participar-hi estiguin obligades a dur a terme determinats tràmits per mitjans electrònics. Aquesta obligatorietat s'ha d'establir en funció del personal i del col·lectiu destinatari.

Tenint en compte que la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, ha suposat un impuls per a la implementació de l'administració electrònica, que a l'article 14 preveu l'obligatorietat que els empleats públics es relacionin de forma electrònica amb l'Administració amb tots aquells tràmits que realitzi com a empleats, i per millorar l'eficiència de la gestió d'aquest procediment, es considera convenient que la convocatòria estableixi l'obligatorietat que els/les aspirants es relacionin per mitjans electrònics.

Per tot això, de conformitat amb la competència que estableix l'article 6.3.f) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, un cop conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de provisió dels llocs de feina corresponents al personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel sistema de concurs de mèrits, segons el procediment de provisió que estableixi expressament la relació de llocs de treball pels llocs esmentats a l'annex 4.

2. Aprovar les bases i el barem de mèrits que han de regir aquesta convocatòria, els quals s'adjunten com a annexos 1 i 2 (inclòs el 2.1) respectivament.

3. Aprovar les titulacions que es consideren relacionades amb els llocs dels cossos facultatius que consten en l'annex 2.1.

4. Nomenar les persones que són membres de les comissions tècniques de valoració d'aquesta convocatòria, les quals figuren en l'annex 3.

5. Especificar els codis corresponents a les característiques dels llocs de feina convocats, que s'enumeren en l'annex 5.

6. Aprovar el model d'al·legació de mèrits pel personal estatutari, docent i d'altres administracions, que s'adjunta com a annex 6.

7. Aprovar el model d'al·legacions de mèrits del personal CAIB que no poden ser inscrits en el Registre de Personal, que s'adjunta com a annex 7.

8. Aprovar el model per acreditar l'experiència exigida per ocupar llocs quan s'hagi desenvolupat en llocs singularitzats,que s'adjunta com a annex 8.

9. Aprovar el model de certificat per acreditar l'experiència exigida com a requisit per ocupar un lloc de feina o l'exercici temporal de funcions diferents de les que s'atribueixen mitjançant l'ordre de funcions corresponents, que figura en l'annex 9

10. Aprovar el model de sol·licitud de preservació de les dades identificatives de persones víctimes de violència de gènere, que figura en l'annex 10.

11. Aprovar l'annex 11 relatiu a la informació sobre protecció de dades personals.

12. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'anunciï en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 3 de setembre de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

 

ANNEX 1 Bases

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari de carrera els llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren en l'annex 4.

2. Forma de provisió

La provisió dels llocs de feina objecte d'aquesta convocatòria es duu a terme pel sistema de concurs de mèrits.

3. Requisits i condicions per participar-hi

3.1. Les condicions generals, els requisits i els mèrits de totes les persones candidates s'han de referir a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procediment del concurs.

3.2. Tot el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, qualsevol que en sigui la seva situació administrativa, excepte la de suspensió ferma, pot participar en aquesta convocatòria sempre que hagi complert el temps mínim establert legalment de permanència en el lloc de feina, d'acord amb les normes que s'estableixen en els apartats següents i la resta de requisits que s'exigeixen.

3.3. El personal funcionari de carrera en situació d'excedència voluntària per interès particular pot participar en aquesta convocatòria si fa més de dos anys que està en aquesta situació i consigna expressament en la sol·licitud que vol reingressar al servei actiu.

Les persones que estan en situació d'excedència voluntària especial prevista en l'article 29 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, igual que, en general, el personal funcionari que està en alguna situació que implica el dret a la reserva del lloc de feina d'acord amb l'article 23.2 del Reial decret 365/1995, de10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives del personal funcionari civil de l'Administració General de l'Estat, poden participar en aquesta convocatòria, i han de romandre en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.

3.4. D'acord amb l'apartat 3 de l'article 81 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari titular d'un lloc de feina només pot participar en aquesta convocatòria si s'han complert com a mínim dos anys des que en va prendre possessió, o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se l'hi va adjudicar amb caràcter definitiu, en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació definitiva en un procés selectiu d'ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sens perjudici del que disposa l'apartat següent), o bé mitjançant l'adjudicació d'un lloc de feina per un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l'article 81.4 de la Llei 3/2007: supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de mobilitat forçosa fonamentada en les necessitats del servei o funcionals, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina de la mateixa conselleria.

En el supòsit que la persona interessada acrediti que el dia de la presa de possessió del lloc es va ajornar per interès del servei, el termini ha de comptar des del dia en què prengueren possessió del lloc la resta de persones adjudicatàries del mateix procés de provisió o del mateix procés selectiu del seu cos, escala i torn.

D'altra banda, per a totes les persones que varen obtenir un lloc de feina arran de l'estimació d'un recurs derivat de l'anterior procediment de provisió de llocs de feina (BOIB núm. 150, de l'1 de novembre de 2021), el termini compta a partir de la presa de possessió de la resta de persones adjudicatàries.

3.5. D'acord amb el que estableix l'article 81.3 de la Llei 3/2007, al personal que accedeix a un altre cos o a una altra escala per promoció interna o per integració i roman en el lloc de feina que ocupava com a titular, se li ha de computar també el temps de serveis prestats en aquest lloc en el cos o l'escala de procedència.

Aquesta mateixa regulació s'ha d'aplicar al personal que va accedir a un altre cos o a una altra escala per promoció interna i va optar per la conversió directa de la plaça.

Així mateix, al personal que ha estat objecte d'un canvi d'adscripció del seu lloc de feina en la forma que preveu l'article 91 de la Llei 3/2007, se li ha de computar el temps d'ocupació del lloc abans del canvi d'adscripció des de que en va obtenir la titularitat per un sistema reglamentari de provisió ordinària.

3.6. Té l'obligació de participar en aquesta convocatòria tot el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears adscrit amb caràcter provisional a un lloc de feina que estigui en situació de servei actiu.

3.7. També pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de l'Administració de l'Estat, d'altres comunitats autònomes i de les corporacions locals, sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la de suspensió ferma, respecte de tots els llocs adscrits a aquestes administracions, segons l'apartat AP (administració o administracions públiques d'adscripció del lloc), sempre que compleixi els requisits que estableix la convocatòria. No hi pot participar el personal funcionari que no han complert el temps mínim establert legalment des que se'ls va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de feina del qual són titulars.

3.8. Per poder optar a un lloc de feina, les persones interessades han de complir el requisit de pertinença al cos, a l'escala i a l'especialitat a què s'adscriu el lloc en qüestió. En cas que s'exigeixi alguna o algunes titulacions o bé uns altres requisits, cal posseir aquesta titulació o titulacions i complir aquests altres requisits.

A l'efecte d'acreditar el requisit d'una experiència determinada per ocupar alguns llocs de feina, s'ha de tenir en compte allò que disposa l'Acord del Consell de Govern de de 22 de març de 2013 (BOIB núm. 40, de 23 de març), modificat per l'Acord del Consell de Govern de 10 de novembre de 2017 (BOIB núm. 138, de l'11 de novembre de 2017) pel qual es declara equivalent una formació determinada amb el requisit d'experiència per ocupar llocs de feina concrets.

3.9. Coneixements de llengua catalana

3.9.1. El nivell de coneixements de llengua catalana del personal funcionari es regeix d'acord amb el que es disposa a l'article 3 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i que és el que figura com a requisit en la Relació de llocs de feina, segons el detall de les característiques del lloc convocat que s'adjunta a l'annex 4.

3.9.2. De conformitat amb l'article 3 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per participar en aquesta convocatòria s'ha d'acreditar un nivell de coneixement de llengua catalana d'acord amb els criteris següents:

— Per concursar a llocs de feina adscrits exclusivament a cossos o a escales de l'Administració general:

a) Si el lloc de feina està adscrit als grups A1, A1/A2, A2, A2/C1 i C1, i C1/C2, s'exigeix el certificat C1 de coneixements de llengua catalana.

b) Si el lloc de feina està adscrit al grup C2 i C2/agrupacions professionals, s'exigeix el certificat B2.

c) Si el lloc de feina està adscrit al grup d'agrupacions professionals, s'exigeix el certificat B1.

— Per concursar a llocs de feina adscrits exclusivament a cossos o escales de l'Administració especial:

a) Si el lloc de feina està adscrit als grups A1, A1/A2, A2, A2/C1 i C1, i C1/C2, s'exigeix el certificat B2 de coneixements de llengua catalana.

b) Si el lloc de feina està adscrit als grups C2, C2/agrupacions professionals i agrupacions professionals, s'exigeix el certificat B1.

— Per concursar a llocs de feina adscrits conjuntament a cossos i escales de l'Administració general i de l'Administració especial, s'ha de tenir el certificat de coneixements de català corresponent al cos o a l'escala de més exigència.

No obstant l'anterior, en els casos en què, d'acord amb allò que disposa la disposició addicional segona del Decret 11/2017 esmentat, la relació de llocs de treball tengui com a requisit específic per a un lloc de treball un nivell de coneixements de llengua catalana superior als esmentats amb caràcter general, per participar en el proveïment d'aquest lloc de feina s'ha d'exigir aquest nivell superior.

3.9.3. No obstant el que estableix l'apartat anterior, d'acord amb la disposició addicional sisena del Decret 11/2017, el personal funcionari d'altres administracions que participa en un procediment de proveïment de llocs de feina de l'Administració autonòmica que tingui establerta aquesta possibilitat en la relació de llocs de feina, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de feina al qual opta, està obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de feina.

Si el personal esmentat no ha obtingut el nivell corresponent de català una vegada transcorregut aquest termini, serà remogut del lloc de feina per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïda la junta de personal corresponent.

3.9.4. El nivell de coneixements de llengua catalana ha de ser igual o superior al que s'exigeix a la base 3.9.1, i s'ha d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

3.10. Llocs de feina que impliquen contacte habitual amb menors.

3.10.1 D'acord amb l'article 57 de la llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència enfront a la violència, per participar en la provisió de llocs de feina que impliquin contacte habitual amb menors, és un requisit no haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificats en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal, així com per qualsevol delicte de tracta d'éssers humans tipificat en el títol VII bis del Codi Penal.

3.10.2. Aquesta circumstància ha de ser comprovada d'ofici per l'Administració mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL) excepte en el cas que la persona interessada s'oposi a la consulta. En cas d'oposició a la consulta, haurà d'aportar el document acreditatiu de compliment d'aquest requisit.

3.10.3. Si la persona interessada s'oposa a la consulta, aquesta ha d'adjuntar a la sol·licitud de participació en el concurs la certificació negativa preceptiva expedida pel Registre Central de Delinqüents Sexuals.

4. Persones amb discapacitat

4.1. Les persones interessades a participar en el concurs amb alguna discapacitat reconeguda davant l'Administració poden instar en la sol·licitud de llocs de feina vacants que s'adapti el lloc o els llocs de feina sol·licitats de manera que no suposi modificar substancialment el context de l'organització.

4.2. L'Administració ha de demanar a la persona interessada la informació que consideri necessària, com també el dictamen dels òrgans tècnics de què disposa, sobre la procedència de l'adaptació i sobre la compatibilitat d'aquesta adaptació amb les tasques i les funcions del lloc en concret.

4.3. En la resolució que posa fi al concurs de mèrits s'ha de resoldre, així mateix, l'adaptació sol·licitada del lloc o dels llocs de feina de què es tracti.

5. Mitjans de notificacions i publicacions d'actes

5.1. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial i els tràmits d'audiència), en comptes de notificar-se, s'han de publicar en la seu electrònica de la CAIB. Això no obstant, es poden fer avisos de publicacions en la Intranet del Govern de les Illes Balears.

Tot això, sens perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hi hagin de publicar.

5.2. En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació previstos en aquesta convocatòria.

6. Preservació de les dades identificatives de les persones víctimes de violència de gènere.

Amb la finalitat de fer efectiva la protecció de les persones víctimes de violència de gènere, al llarg de tot el procediment s'han de preservar la seva identitat i les seves dades personals.

A aquest efecte, l'EBAP les ha d'assignar un pseudònim, que ha de consensuar amb la víctima i que ha de consistir en l'atribució d'un nom i dos llinatges ficticis, així com un número de document nacional d'identitat també fictici.

En tots els actes i tràmits del procediment que s'hagin de publicar en diaris oficials, pàgines web, seu electrònica, taulers d'anuncis i, si s'escau, en altres llocs d'accés públic, s'ha d'utilitzar el pseudònim per referir-se a la persona interessada.

L'EBAP ha d'emetre un certificat que acrediti la identitat de la víctima, així com el pseudònim que se li ha atribuït, perquè el pugui utilitzar als efectes oportuns l'òrgan competent, en particular per acreditar la seva identitat en el moment de prendre possessió del lloc que li hagi estat adjudicat.

Les persones interessades han de sol·licitar aquesta protecció en qualsevol moment del procediment mitjançant el model de sol·licitud que s'adjunta en l'annex 11 i han d'acreditar la situació de violència de gènere que han patit o que pateixen pels mitjans següents:

a) La sentència de qualsevol ordre jurisdiccional, encara que no sigui ferma, en què es declari que la persona interessada ha patit alguna de les formes de violència de gènere.

b) L'ordre de protecció vigent.

c) L'informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

d) Qualsevol mesura judicial cautelar de protecció, de seguretat o d'assegurament vigent.

e) L'informe de l'Institut Balear de la Dona i dels departaments competents en aquesta matèria dels consells insulars.

f) Qualsevol altre dels mitjans de prova prevists en l'article 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

7. Relacions a través de mitjans electrònics

D'acord amb l'article 12 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu queden obligades a relacionar-se amb l'Administració convocant a través de mitjans electrònics mitjançant el corresponent tràmit telemàtic.

En cas de presentar la sol·licitud o qualsevol altra documentació de manera presencial, l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, requerirà que es dugui a terme en la forma indicada anteriorment amb l'advertiment que si no es fa així es tindrà per no presentada la sol·licitud o realitzat el tràmit corresponent.

8. Termini de presentació de sol·licituds i número de llocs

8.1. El termini per presentar sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o bé l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat si es publica en data posterior, data de la qual s'informarà en el web de l'EBAP. L'esmentada convocatòria es publicarà en la Seu electrònica el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat.

8.2. Les persones interessades poden sol·licitar fins a un màxim de quinze llocs de feina, excepte si estan en situació d'adscripció provisional o si sol·liciten el reingrés, tal com s'indica en el punt 14 d'aquestes bases.

Pel que fa als llocs amb expansió, les persones interessades han d'indicar en la sol·licitud únicament el codi del lloc. A aquests efectes es considera que sol·liciten totes les expansions del lloc atès que tenen les mateixes funcions i adscripció. Amb independència de les expansions que tingui el lloc, als efectes de computar el límit dels 15 llocs a sol·licitar sols computarà com un lloc.

Les adjudicacions de les expansions es realitzaran per ordre de major puntuació dels aspirants de conformitat amb l'ordre numèric de les expansions. En cas que no s'hagin d'adjudicar totes les expansions d'un lloc s'aplicaran els criteris següents:

1er. En primer lloc s'adjudicaran els llocs ocupats per personal interí nomenat amb posterioritat al Real decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

2on. En segon lloc, s'adjudicaran els lloc ocupats per personal interí amb major antiguitat.

3er. En tercer lloc, s'adjudicaran els lloc ocupats en adscripció provisional.

4at. En darrer lloc, s'adjudicaran els llocs ocupats en comissió de serveis.

8.3. Les comissions tècniques de valoració només han de prendre en consideració els quinze primers llocs de les sol·licituds que incompleixen aquesta limitació. En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, si hi ha dubtes sobre l'ordre de preferència consignat per la persona interessada, la Comissió Tècnica de Valoració ha de prendre en consideració l'ordre en què s'indiquen els llocs de feina en la sol·licitud amb el darrer número de registre d'entrada.

8.4. S'exceptua de la limitació del punt 8.2 d'aquestes bases el personal funcionari que es troba en una de les situacions que indiquen la base 14.

9. Presentació de la sol·licitud, acreditació de requisits i mèrits del personal al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

9.1. El personal al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears interessat en participar en aquest procediment ha de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Portal de Serveis al Personal dins les opcions «Concurs de trasllats», accessible des de la Intranet o mitjançant l'adreça https://intranet.caib.es/pfunciona2back/. En el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració trobareu un enllaç a l'esmentat portal.

Perquè la sol·licitud sigui vàlida s'ha de registrar des de l'opció "Instància concurs" amb el botó «Actualitzar dades i registrar la instància».

No es tendran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

9.2. Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte els del personal funcionari dels cossos docents i el personal estatutari, s'han d'acreditar de la manera següent:

a) Els requisits s'acrediten amb els documents que consten en l'expedient personal. El personal CAIB no ha de presentar cap documentació per acreditar els requisits, ni al·legar cap mèrit, excepte els requisits i mèrits esmentats a la lletra d) (experiència en una altra administració i requisits d'experiència per ocupar llocs).

b) L'Administració ha d'incorporar d'ofici en l'expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal de cada aspirant sempre amb referència a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.

c) A l'efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi consten i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, abans que finalitzi el termini per presentar sol·licituds, la documentació que no hi consti i que consideri adient que figuri en el procediment del concurs.

d) Això no obstant, les persones candidates han d'al·legar i acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d'inscripció en el Registre de personal mitjançant el model annex 7 per acreditar experiència en altres administracions o com a personal docent o estatutari, l'annex 8 o l'annex 9 si s'han d'acreditar requisits d'experiència per ocupar llocs.

La documentació anterior s'ha de presentar mitjançant el tràmit telemàtic «presentació de documentació» que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica.

e) Excepte el que disposa la lletra d) anterior, no es baremarà cap mèrit que no s'hagi sol·licitat la seva inscripció en l'expedient de personal del Registre de personal de l'Administració de la CAIB abans que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

10. Presentació sol·licitud, acreditació de requisits i mèrits del personal docent, estatutari i del personal al servei d'altres administracions

10.1. En el cas de personal funcionari d'altres administracions públiques, personal docent i estatutari que vulgui participar en llocs oberts a la seva participació, han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant la part pública del Portal de Serveis al Personal dins les opcions de «Concurs de trasllats», accessible mitjançant l'adreça https://intranet.caib.es/pfunciona2front/. En el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració trobareu un enllaç a l'esmentat portal.

Perquè la sol·licitud sigui vàlida s'ha de registrar des de l'opció "Instància concurs" amb el botó «Actualitzar dades i registrar instància».

No es tendran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

10.2. De conformitat amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els requisits i mèrits al·legats que constin en documents emesos per administracions públiques que figurin en la plataforma d'intermediació de dades o bé en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública. D'acord amb això, llevat que la persona aspirant hi manifesti expressament la seva negativa, l'EBAP ha de verificar els mèrits que constin en el Registre de Personal, la titulació, els certificats acreditatius de la condició legal de discapacitat i els certificats de coneixement de llengua catalana següents:

— Certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

— Certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent de les Illes Balears.

— Certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

Excepcionalment, si l'EBAP no pot comprovar aquests documents, pot requerir a la persona interessada que els aporti.

Les dades d'identitat s'entenen acreditades amb la presentació telemàtica de la sol·licitud fent ús de certificat digital o DNI-e.

10.3. El personal docent, estatutari i el d'altres administracions han d'al·legar els mèrits mitjançant el model annex 6.

10.4. Pel que fa a la documentació acreditativa dels mèrits i requisits al·legats que no es pugui comprovar d'ofici mitjançant les plataformes d'intermediació de dades, s'hauran d'acreditar mitjançant la certificació i altra documentació expedida per l'administració corresponent, mitjançant el tràmit telemàtic «presentació de documentació» que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica.

10.5. El funcionariat d'altres administracions que participi en la convocatòria, ha d'acreditar que ha complert, a la data de final del termini de presentació de sol·licituds, el temps mínim de permanència en el lloc de treball establert a les convocatòries en què obtingueren la destinació actual.

11. Criteris generals relatius a l'acreditació dels requisits i dels mèrits

11.1. Els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d'haver estat assolits en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.

11.2. Pel que fa als mèrits que no puguin ser inscrits al Registre de personal de l'Administració de la CAIB, no es baremarà cap mèrit que no hagi estat al·legat dins el termini de presentació d'instàncies.

11.3. Les persones interessades han de pertànyer al cos, escala o especialitat requerits en la relació de llocs de treball (en endavant RLT) per ocupar el lloc de treball.

11.4. Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic “presentació de documentació” de la seu electrònica l'original o una còpia de la documentació que considerin pertinent per completar o aclarir els certificats o títols que figuren en l'expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.

11.5. En el supòsit que la documentació acreditativa d'un mèrit consti en llengua estrangera, la Comissió de baremació pot requerir a la persona interessada que presenti una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat i, per tant, no s'ha de valorar.

11.6. Els serveis prestats en altres administracions o com a personal docent o estatutari s'han d'al·legar i acreditar mitjançant un certificat dels serveis prestats com a personal funcionari, expedit per l'administració corresponent, amb l'expressió de la data d'inici i d'acabament, el cos, l'escala o l'especialitat, així com el nivell corresponent a cada un dels llocs ocupats com a personal funcionari.

11.7. Excepcionalment, quan la rellevància del document ho exigeixi o hi hagi dubtes que derivin de la qualitat de la còpia, l'Administració pot sol·licitar a la persona interessada que exhibeixi el document o la informació original per tal de fer la còpia autèntica de les còpies que hagi aportat.

12. Llocs de feina amb requisit d'experiència

12.1. Quan el lloc de feina sol·licitat té un requisit d'experiència en determinades unitats administratives o funcions, si es tracta d'un lloc singularitzat, s'han de tenir en compte la unitat d'adscripció i les funcions que estableix per a aquests llocs l'ordre de funcions corresponent.

12.2. L'EBAP comprovarà d'ofici si les persones aspirants disposen de formació equivalent als requisits d'experiència segons el que estableix l'Acord del Consell de Govern de 10 de novembre de 2017 (BOIB núm. 138, de l'11 de novembre de 2017).

12.3. Tipus d'experiència que acredita el requisit establert per a determinats llocs de feina:

a) Experiència en UGE, UAC o Intervenció

Acrediten aquesta experiència les persones que han ocupat llocs de treball adscrits a una UGE o a una UAC d'una Secretaria General (o òrgan equivalent) d'una administració territorial o d'un organisme públic, o llocs adscrits a la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, l'experiència en llocs de treball amb funcions de contractació en la Central de Compres i en la Junta Consultiva de Contractació es considera equiparada a l'experiència en UAC.

b) Experiència en funcions jurídiques

Acrediten aquesta experiència les persones que han ocupat llocs de treball d'una administració territorial o d'un organisme públic amb requisit de llicenciatura en dret o ubicats en un servei jurídic, o que tenen, entre les seves funcions, les següents:

- Assessorament jurídic

- Elaboració de normativa

- Elaboració d'informes jurídics

- Resolució de recursos administratius

- Instrucció d'expedients sancionadors

c) Experiència en matèria de gestió de personal o en matèria de funció pública

Aquesta experiència ha de ser adquirida a una administració territorial o a un organisme públic. L'experiència en gestió de personal inclou totes les àrees de gestió de recursos humans (tramitació administrativa en qualsevol matèria de funció pública, gestió de nòmines, etc.).

També acrediten aquesta experiència les persones que han ocupat durant el temps establert els llocs de feina que s'indiquen a continuació:

- Llocs de feina de l'àrea de funció pública de la direcció general competent en matèria de funció pública.

- Llocs de feina de l'Escola Balear d'Administració Pública amb funcions en matèria de formació dels empleats públics o de selecció i provisió.

- Llocs de feina amb funcions relacionades amb el personal habilitat de caràcter estatal adscrits a la direcció general competent en matèria de corporacions locals.

12.4. Forma d'acreditació del requisit de l'experiència

12.4.1. Experiència com a personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma:

a) L'experiència adquirida a llocs de prefectura orgànica o similars s'acredita a través del certificat de l'expedient personal (denominació del lloc i unitat d'adscripció) i l'ordre de funcions corresponent als llocs ocupats, que han d'aportar les persones interessades amb indicació de cada lloc ocupat. A aquest efecte, les persones interessades han d'indicar, en el model que figura en l'annex 8 (Documentació per acreditar l'experiència exigida per ocupar llocs quan s'hagi desenvolupat en llocs singularitzats) els llocs de feina que hagin ocupat les funcions dels quals pretenen fer valer per acreditar aquesta experiència, el codi, la referència temporal concreta en què va tenir lloc aquesta ocupació i la referència del BOIB en què està publicada l'ordre de funcions corresponent a aquest període.

b) L'experiència adquirida en llocs base l'han d'acreditar les persones interessades mitjançant un certificat de la Secretaria General de la conselleria d'adscripció del lloc o òrgan assimilat, acreditatiu de les funcions que s'han dut a terme. Amb el contingut mínim del model de l'annex 9 (Model de certificat per acreditar requisits d'experiència de llocs desenvolupats en llocs base o per haver exercit temporalment funcions diferents a les atribuïdes per l'ordre de funcions).

c) En cas d'haver dut a terme temporalment altres funcions que les que atribueix l'ordre de funcions corresponent, per acreditar l'experiència adquirida, les persones interessades han d'aportar un certificat expedit per la secretaria general de la conselleria en què s'han exercit aquestes funcions, el qual ha d'acreditar les funcions i el termini durant el qual s'han dut a terme, al qual han d'adjuntar la resolució mitjançant la qual es va aprovar l'atribució temporal de funcions d'acord amb l'article 88 de la Llei 3/2007 o bé la resolució dictada d'acord amb l'article 34.4. de l'esmentada Llei.

12.4.2 Experiència com a personal funcionari d'altres administracions públiques diferents de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, personal docent o estatutari:

Les persones aspirants que hagin prestat serveis a d'altres administracions públiques han d'aportar el certificat acreditatiu dels llocs ocupats com a personal funcionari i de les funcions atribuïdes, expedit per l'òrgan competent de l'Administració corresponent amb el contingut mínim del model que figura com a annex 9.

12.4.3. Experiència com a personal laboral

Les persones aspirants que hagin prestat serveis a una administració pública territorial o a un organisme públic com a personal laboral han d'aportar un certificat de l'òrgan competent que n'acrediti la categoria i les funcions atribuïdes amb el contingut mínim del model que figura com a annex 9.

13. Adscripció provisional i sol·licitud de reingrés

13.1. El personal funcionari adscrit provisionalment a un lloc de feina té l'obligació de participar en aquesta convocatòria, tal com disposa la base 3.6, amb les condicions següents:

a) D'acord amb l'article 93.2 de la Llei 3/2007, quan l'adscripció provisional és a causa d'haver estat remogut d'un lloc de feina, la persona afectada ha de sol·licitar la totalitat dels llocs de feina del mateix municipi o d'un altre de limítrof, corresponents al seu cos o la seva escala o especialitat, no inferiors en més de dos nivells al del seu grau personal, per als quals compleixi els requisits. Aquesta darrera limitació no s'aplica al personal remogut d'un lloc de feina per la causa que regula la lletra a) de l'article 92.1, que resta obligat a participar en les convocatòries de provisió i a sol·licitar tots els llocs de feina, independentment del nivell.

b) Quan l'adscripció provisional és conseqüència del reingrés en el servei actiu, la persona afectada està obligada a participar en el procediment i a sol·licitar tots els llocs de feina de l'illa de residència inclosos en la convocatòria els requisits dels quals compleixi.

c) En cap cas el personal funcionari adscrit provisionalment no té l'obligació de sol·licitar els llocs de feina el sistema de provisió dels quals és el de lliure designació.

d) Al personal funcionari adscrit provisionalment que incompleixi l'obligació reglamentària que s'indica en les lletres a) i b) i no obtingui un lloc de feina, se li ha d'adjudicar el primer lloc vacant del concurs corresponent al seu cos, escala o especialitat segons l'ordre de publicació dels llocs de feina vacants oferts, sempre que en compleixi els requisits i la destinació adjudicada sigui del mateix municipi o d'un altre de limítrof.

13.2. El personal funcionari que sol·licita el reingrés mitjançant la participació en aquesta convocatòria pot sol·licitar tots els llocs de feina per als quals compleix els requisits. El personal funcionari en situació d'excedència per interès particular que té una durada mínima de dos anys, només pot participar en la convocatòria si ja ha transcorregut aquest termini.

14. Tractament de dades personals

La presentació de la sol·licitud per participar en aquest procediment de provisió suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes en l'annex 12. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

15. Irrenunciabilitat

Amb el venciment del termini de presentació de sol·licituds caduca el termini per renunciar a participar en el concurs o per desistir-ne. Una vegada transcorregut aquest període, les sol·licituds formulades són vinculants per a la persona sol·licitant, i les destinacions són irrenunciables, llevat que, abans de la presa de possessió, s'hagi obtingut una altra destinació mitjançant una convocatòria pública.

16. Temps mínim de permanència

D'acord amb l'article 81 de la Llei 3/2007, les persones funcionàries a les quals s'adjudiqui la titularitat d'un lloc de treball en aquesta convocatòria tendran l'obligació de romandre en el lloc de treball adjudicat un mínim de dos anys abans de participar en un altre procediment de provisió ordinari, sense perjudici que s'hi apliquin les excepcions que preveu l'apartat 4 de l'article 81 esmentat: supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de mobilitat forçosa fonamentada en les necessitats del servei o funcionals, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina de la mateixa conselleria.

En aquest mateix sentit, les persones a les que s'adjudiqui la titularitat d'un lloc de treball hi hauran de romandre un mínim de dos anys abans de poder participar en convocatòries de comissió de serveis. Aquesta limitació no és d'aplicació en els supòsits de remoció, supressió del lloc de treball o de redistribució d'efectius.

17. Llistes de persones admeses i excloses

17.1. En haver acabat el termini per presentar sol·licituds, la consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar una resolució mitjançant la qual aprovi i faci pública la llista provisional de persones admeses i excloses del concurs o d'alguns dels llocs convocats, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona i lloc de feina.

17.2. Aquesta resolució s'ha de publicar en la seu electrònica de la CAIB.

17.3. Les persones excloses disposen d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució en la Seu per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius, mitjançant el corresponent tràmit telemàtic disponible a la Seu electrònica.

17.4. En haver acabat el termini indicat, la consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar una resolució per la qual aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses del concurs o d'algun dels llocs convocats, amb expressió de les causes d'exclusió. Aquesta resolució s'ha de publicar en la seu electrònica i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

18. Barem de mèrits

18.1.1 El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l'annex 2. La consellera de Presidència i Administracions Públiques pot dictar les instruccions que consideri oportunes per homogeneïtzar els criteris d'aplicació de les bases i del barem de mèrits per part de les comissions.

18.1.2. Els apartats d'aquest barem 1 (grau personal), 2 (Prestació de serveis), 3 (antiguitat), 4.1 (coneixements orals i escrits de la llengua catalana), 5.2 (cursos de formació i perfeccionament superats en escoles d'administració pública o homologats per aquestes) i 7 (comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcions i prestació de serveis en la Unitat de Suport Conjuntural de la direcció competent en matèria de funció pública) fan referència als mèrits de consideració necessària que preveu l'article 13 del Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994. La valoració d'aquests mèrits s'adequa a la regulació que estableix l'article 14 del Reglament.

18.1.3. Els apartats 4.2 (coneixements d'altres llengües), 5.3 (altres accions formatives), 6 (estudis acadèmics oficials) 8 (publicacions) i 9 ( Altres mèrits. Permanència en el lloc de feina) d'aquest barem inclouen els altres mèrits que preveu l'article 15 del Reglament la valoració dels quals s'adequa a les previsions que contenen els articles 15 i 16 del Reglament de provisió de llocs de treball. Aquests mèrits, en conjunt, no poden superar el 35 % de la puntuació màxima que es pot obtenir per mèrits de consideració necessària en la convocatòria corresponent.

18.2. Amb caràcter general, per poder obtenir un lloc de feina cal arribar a la puntuació mínima de 1,5 punts. Pel que fa als llocs de prefectura orgànica o que tenen un nivell equivalent, s'estableix la puntuació mínima següent:

— Caps de negociat: 7 punts

— Caps de secció: 10 punts

— Caps de servei: 13 punts

18.3. El concurs de mèrits és independent per a cada lloc de feina.

18.4. A l'efecte de valorar el treball desenvolupat i els mèrits corresponents, s'ha de computar el temps que les persones candidates hagin estat en les situacions d'excedències, reduccions de jornada, permisos o altres beneficis relacionats amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

18.5. En cas d'empat en la puntuació total obtinguda, s'ha de dirimir amb la puntuació atorgada juntament amb els mèrits de consideració necessària i, en cas de persistir la igualtat, s'ha d'atorgar el lloc de feina al candidat o candidata amb més antiguitat en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si encara persisteix l'empat, s'ha d'adjudicar el lloc de feina al personal funcionari que acrediti més antiguitat en altres administracions.

18.6. Això no obstant, de conformitat amb l'article 43 de la Llei 11/2016, si hi ha una infrarepresentació de dones en un cos, escala o especialitat, en cas d'empat s'ha de seleccionar la dona, llevat que concorrin en l'altra persona candidata circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per accedir a una feina, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en les candidatures d'ambdós sexes amb l'informe previ de l'Institut Balear de la Dona. En el cas que siguin dues o més dones, s'han d'atendre els criteris generals que indica l'apartat anterior.

19. Comissions tècniques de valoració

19.1. Hi ha cinc comissions tècniques de valoració:

— Per als llocs adscrits al grup A1.

— Per als llocs adscrits als grups A1/A2 o al grup A2.

— Per als llocs adscrits al grup A2/C1 o al grup C1.

— Per als llocs adscrits als grups C1/C2.

— Per als llocs adscrits al grup C2 o a les agrupacions professionals (antic grup E).

19.2. Les comissions tècniques de valoració han d'estar formades pels membres següents:

— Un president o presidenta, designats per la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

— Dos vocals, designats per la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

En la composició de les comissions tècniques de valoració, amb incidència especial en els càrrecs més representatius (presidència i secretaria), s'ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels seus membres. En aquest sentit, en els col·lectius en què, tradicionalment, hi hagi una infrarepresentació de la dona, s'ha de procurar, de manera especial, que se n'incrementi el nombre, llevat que per raons fundades i objectives, degudament motivades, no es pugui fer efectiva la mesura. A aquest efecte, s'ha de desagregar la informació sobre el sexe dels membres dels tribunals i de les comissions de valoració.

19.3. D'entre els/les membres que són vocals (excepte els que són vocals en representació sindical), cada comissió ha de designar, en la primera sessió, el que ha d'actuar com a secretari o secretària, que pot ser substituït, en cas d'absència d'alguna de les sessions de la comissió, per qualsevol altre dels vocals que hi assisteixin.

19.4. Per a cada membre de la comissió tècnica de valoració (president o presidenta i vocals) s'ha de designar una persona titular i una de suplent. La composició de cada comissió figura en l'annex 3.

19.5. Les persones que són membres de la comissió tècnica de valoració han de pertànyer, en tot cas, com a personal funcionari de carrera, a un grup de titulació igual o superior al que s'exigeix per ingressar en els cossos o les escales als quals corresponen els llocs de feina de la seva comissió.

19.6. Les persones que són membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que preveu la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Les persones interessades també poden promoure la seva recusació mitjançant un escrit en què n'indiquin la causa o les causes en les quals es fonamenta.

19.7. Al funcionament de la comissió tècnica de valoració li és d'aplicació el règim jurídic previst a la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, amb les especialitats que es deriven del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

19.8. Perquè la comissió tècnica de valoració es constitueixi vàlidament per dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d'acords, es requereix sempre la presència del president o presidenta i del secretari o secretària, i que hi siguin presents la majoria de membres, titulars o suplents.

19.9. Les funcions bàsiques de les comissions tècniques de valoració són les següents:

a) Valorar els mèrits que al·leguen i acrediten les persones candidates en la forma que estableix aquesta convocatòria per als llocs objecte de provisió.

b) Elaborar una llista en la qual han de figurar totes les persones candidates per ordre de puntuació i les puntuacions obtingudes per a cada lloc de feina i cada apartat dels mèrits.

c) Fer la proposta del nomenament del candidat o candidata que hagi obtingut la puntuació més alta per a cada lloc de feina inclòs en la convocatòria.

19.10. Les comissions tècniques de valoració poden sol·licitar a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que designi personal assessor perquè, en qualitat d'expert, amb veu però sense vot, els presti suport tècnic.

19.11. Cada membre d'una comissió tècnica de valoració ha de puntuar els diversos mèrits que al·leguen les persones candidates. El secretari o secretària de la comissió ha de signar els fulls de barem dels mèrits, si bé tots els membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjunten els fulls de barem.

19.12. El secretari o secretària ha d'estendre una acta de totes les sessions de la comissió tècnica de valoració, que, en acabar la sessió o abans de començar-ne la següent, han de signar tots els membres que hi hagin assistit.

19.13. Si algun membre d'una comissió no vol signar l'acta, se n'ha de deixar constància a l'acta, la qual s'ha de donar per vàlida sense la seva signatura.

19.14. Quan a una comissió li resulti necessari aplicar criteris d'interpretació de les bases per valorar determinats mèrits, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, aquests criteris s'han d'indicar clarament en l'acta de la sessió en què s'han acordat.

19.15. Els acords han de ser adoptats per majoria de vots. El president o presidenta dirimeix els empats amb el seu vot. Els membres de les comissions tècniques de valoració poden fer constar en l'acta el vot contrari a l'acord i els motius que el justifiquen, i fins i tot el sentit del vot favorable.

19.16. Qualsevol persona que sigui membre de les comissions tècniques de valoració té dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aporti, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president o presidenta, un escrit que contingui fidelment la intervenció o la proposta.

19.17. Quan es consideri necessari per exercir les funcions pròpies dels membres de les comissions tècniques de valoració, la consellera de Presidència i Administracions Públiques pot decidir la comissió de serveis d'atribució temporal de funcions un cop consultades les conselleries afectades.

19.18. Les sessions de les comissions tècniques de valoració s'han de dur a terme preferentment durant la jornada laboral.

20. Resolució de la convocatòria

20.1. El termini per resoldre el concurs és d'un mes, comptador des del dia que acabi el termini per presentar sol·licituds. La consellera de Presidència i Administracions Públiques pot ampliar aquest termini un altre mes mitjançant una resolució motivada.

20.2. Les comissions tècniques de valoració han de revisar la documentació acreditativa dels mèrits seguint el barem que figura en l'annex 2. La consellera de Presidència i Administracions Públiques pot dictar les instruccions que consideri oportunes per homogeneïtzar els criteris d'aplicació de les bases i del barem de mèrits per part de les comissions.

20.3. Les comissions han de requerir a les persones aspirants que esmenin els defectes que presenti la documentació acreditativa dels mèrits i ha d'atorgar un termini d'esmena de cinc dies hàbils a través de la seu electrònica. També pot reclamar formalment a les persones interessades els aclariments o, si pertoca, la documentació addicional que consideri necessària per disposar dels elements de judici necessaris per valorar els mèrits que han al·legat i acreditat tal com estableix la convocatòria.

20.4. Cinc dies hàbils abans, com a mínim, de complir-se el termini màxim per resoldre el concurs, les comissions tècniques de valoració han de publicar en la seu electrònica la proposta provisional d'adjudicació dels llocs de feina objecte de la convocatòria.

20.5. Atesa la proposta provisional esmentada, les persones interessades hi poden formular observacions o reclamacions en el termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la data d'exposició pública de la proposta provisional en la seu electrònica. Les al·legacions s'han de presentar mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte en la seu.

20.6. Després d'haver examinat les observacions i les reclamacions presentades dins el termini establert i d'haver oït, si pertoca, les persones interessades, la comissió tècnica de valoració ha d'elevar a definitiva la proposta d'adjudicació dels llocs de feina, la qual pot incloure, en tot cas, els canvis que siguin conseqüència de les observacions i les reclamacions esmentades abans.

20.7. Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte de la provisional, l'esmena d'ofici dels errors materials, aritmètics o de fet detectats.

20.8. S'ha de donar la mateixa publicitat a la proposta definitiva d'adjudicació dels llocs de feina objecte de la convocatòria que a la proposta provisional, i també s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si és necessari, en el Butlletí Oficial de l'Estat.

20.9. Després d'haver vist la proposta definitiva, la consellera de Presidència i Administracions Públiques n'ha de dictar la resolució.

20.10. El personal funcionari que sol·liciti el reingrés mitjançant aquest concurs i no obtingui cap lloc ha de ser adscrit provisionalment a algun dels llocs vacants del concurs o de resultes del concurs, sempre que ho sol·liciti expressament.

20.11. En cas que algun funcionari o funcionària perdi el lloc de feina obtingut en el concurs com a conseqüència de l'estimació d'un recurs i no resti vacant el lloc de feina següent indicat en la seva sol·licitud, se li ha d'adjudicar definitivament un lloc d'entre els disponibles en la relació de llocs de feina amb dotació pressupostària, de la mateixa naturalesa al que li correspondria si s'hagués produït l'efecte encadenat (la mateixa forma de provisió, el mateix grup de titulació, funcions semblants i les mateixes retribucions complementàries).

Si no hi ha cap lloc de feina disponible de la mateixa naturalesa amb dotació pressupostària, el funcionari o funcionària ha de quedar adscrit provisionalment a un lloc de feina tan semblant com sigui possible al que li hauria correspost si s'haguessin produït els efectes encadenats o bé, alternativament, si resulta més favorable, pot retornar al lloc d'origen si està vacant.

 

21. Presa de possessió

21.1. El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils si la destinació radica a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes si la nova destinació radica en una localitat diferent.

No obstant això, en el cas de les persones que estan en situació d'excedència voluntària especial prevista en l'article 28 de la Llei 3/2020, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, el termini per prendre possessió s'entén ajornat fins que acabi el període de l'excedència. El personal funcionari que està en alguna situació que implica el dret a la reserva del lloc de treball d'acord amb l'article 23.2 del Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, romandrà en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.

21.2. En els casos en què la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, la consellera de Presidència i Administracions Públiques pot concedir una pròrroga del termini, tal com s'exposa en el punt 14.5.b).

21.3. El termini per prendre possessió comença a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de feina, el qual s'ha de fer dins els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

21.4. La persona titular de la conselleria en què presta serveis el funcionari o funcionària que hagi de cessar en el lloc de feina pot proposar a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que el cessament s'ajorni fins a un màxim de vint dies hàbils per necessitats del servei. La consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar la resolució tenint en compte la proposta.

21.5. La consellera de Presidència i Administracions Públiques pot decidir excepcionalment:

a) Ajornar la data del cessament del funcionari o funcionària durant un termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina.

b) Prorrogar la incorporació del funcionari o funcionària a la nova destinació durant un termini de fins a vint dies hàbils si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons justificades de la pròrroga sol·licitada.

21.6. En tot cas, el còmput dels terminis per prendre possessió s'ha d'iniciar quan acabin els permisos o les llicències que s'hagin pogut concedir a les persones interessades, tret que per causes justificades l'òrgan competent decideixi suspendre'n el gaudi.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits

1. Grau personal

1.1 La possessió d'un grau personal consolidat i reconegut en relació amb el lloc de feina sol·licitat es valora de la manera següent:

a) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, superior en dos o més nivells al del lloc al qual es concursa: 5,5 punts.

b) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, superior en un nivell al del lloc al qual es concursa: 5 punts.

c) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, igual al del lloc al qual es concursa: 4,5 punts.

d) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en un nivell al del lloc al qual es concursa: 4 punts.

e) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en dos nivells al del lloc al qual es concursa: 3,5 punts.

f) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en tres o més nivells al del lloc al qual es concursa: 3 punts.

1.2. Aquest mèrit no es valora al personal estatutari ni al personal docent, atès que no disposen de grau personal.

2. Prestació de serveis

2.1. Valoració de la feina feta en els llocs ocupats en l'Administració.

2.1.1 Criteris de valoració.

Es valora el temps en què s'han ocupat llocs de feina com a personal funcionari en llocs de feina en les diferents administracions públiques, segons el nivell dels llocs.

Només es valoren els mesos sencers en còmput global dels períodes corresponents a cada un dels apartats que s'indiquen en el punt 2.1.4.

2.1.2. Les fraccions inferiors a un mes en llocs de diferents administracions públiques amb un mateix nivell de complement de destinació s'han d'acumular fins a completar 30 dies per tal de poder computar el mes.

En cap cas es pot valorar en aquest apartat el temps en què aquests llocs s'han ocupat com a personal laboral o com a personal funcionari en pràctiques.

S'han de valorar dins aquest apartat el temps de serveis prestats en qualsevol de les situacions relacionades amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars descrites en el punt 18.4 de les bases, així com el temps en què la persona està en la situació de serveis especials.

2.1.3. Els llocs de feina que no tinguin un nivell equiparable als nivells dels llocs de feina previstos en l'article 37 del Decret 33/1994, pel qual s'aprova el Reglament de Proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la CAIB no es poden baremar. Es valoren, per tant, els nivells dels llocs inclosos en la relació de llocs de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l'àmbit dels serveis generals de la CAIB.

2.1.4. Puntuació

Es valora el temps de feina de la manera següent:

- Pels llocs de feina ocupats en l'Administració de la CAIB, en l'àmbit dels serveis generals.

a) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació superior al del lloc al qual es concursa: 0,025 punts per mes.

b) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual al del lloc al qual es concursa: 0,020 punts per mes.

c) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació inferior, fins a un màxim de quatre nivells, al del lloc al qual es concursa: 0,015 punts per mes.

d) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació inferior en més de quatre nivells al del lloc al qual es concursa: 0,010 punts per mes.

- Pels llocs de feina ocupats en altres Administracions públiques diferents a la CAIB:

a) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació superior al del lloc al qual es concursa: 0,012 punts per mes.

b) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual al del lloc al qual es concursa: 0,010 punts per mes.

c) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació inferior, fins a un màxim de quatre nivells, al del lloc al qual es concursa: 0,007 punts per mes.

d) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació inferior en més de quatre nivells al del lloc al qual es concursa: 0,005 punts per mes.

2.1.4 La puntuació màxima de l'apartat 2 (valoració de la feina desenvolupada en els llocs ocupats en l'Administració) és de 6 punts.

3. Antiguitat

D'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, es valora el temps de serveis prestats i reconeguts en l'Administració pública amb la puntuació següent: 0,044 punts per mes complet. Només es valoren els mesos sencers.

Les fraccions inferiors al mes corresponents a diferents cossos, escales o especialitats s'han d'acumular fins a completar 30 dies per poder computar el mes sencer.

En aquest apartat sí que s'han de valorar els serveis prestats com a personal laboral, com a personal funcionari en pràctiques o el temps que es troba realitzant la formació sanitària especialitzada sempre que estigui degudament reconeguda per l'Administració pública. També es barema el temps en què la persona aspirant ha estat en situació de serveis especials o en qualsevol de les situacions relacionades amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

La puntuació màxima d'aquest apartat és 15 punts.

4. Coneixements de llengua catalana

4.1.1. Es valoren els certificats expedits, declarats equivalents o homologats a què fa referència el punt 3.9.4 de les bases, corresponents als nivells de coneixements que s'indiquen a continuació (no s'inclou el nivell B1, atès que aquest certificat és el requisit mínim d'ocupació per qualsevol lloc):

 

 

Certificat de nivell B2 (abans certificat B)

1,75 punt

Certificat de nivell C1 (abans certificat C)

2,5 punts

Certificat de nivell C2 (abans certificat D)

3,25 punts

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E)

0,75 punts

4.1.2. Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior al que s'exigeix com a requisit d'ocupació del lloc de feina a què es concursa, segons el que estableix la base 3.9.2

4.1.3. No s'han de valorar en aquest apartat ni en el de formació les certificacions acadèmiques de cursos específics de nivells superats o cursats però que no acreditin l'obtenció, mitjançant la superació de la prova corresponent, d'un dels nivells de coneixements de llengua catalana que es corresponen amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

Tampoc no es valora, ni en aquest apartat ni en el de formació, la impartició de formació en llengua catalana.

4.1.4. La puntuació màxima de l'apartat 4.1 (coneixements de llengua catalana) és de 4 punts.

5. Formació

5.1. Criteris generals

La valoració de tota la formació es regeix pels criteris generals que s'indiquen a continuació:

5.1.1. La formació del personal funcionari de l'Administració de la CAIB inscrita en el Registre de personal s'ha de baremar segons l'àrea formativa (general o sectorial d'àmbit funcional) en la qual consti degudament classificada per l'Administració.

5.1.2. De conformitat amb la Resolució de la Consellera de Presidència i Administracions Públiques i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública de 30 de juliol de 2024 per la qual es fixen els àmbits funcionals i les àrees de formació en què s'han d'estructurar els Plans de formació que organitza l'Escola Balear d'Administració Pública (BOIB 101, de l'1 d'agost), l'Administració ha classificat tota la formació sectorial dins un àmbit funcional concret. La formació inclosa en els Plans de formació general ha mantingut la seva classificació.

Així mateix, amb excepció dels llocs base, els llocs de treball que s'ofereixen en aquest procediment de provisió han estat adscrits a un àmbit funcional concret de conformitat amb les funcions definides en les respectives ordres de funcions.

Pel que fa a les funcions del llocs de treball convocats, les persones aspirants poden consultar-los a la pàgina web

https://www.caib.es/sites/normativafunciopublica/ca/ordres_de_funcions_del_personal_funcionari_de_la_caib_-58139/

En el cas de llocs de feina que no tenguin publicada la seva ordre de funcions per trobar-se en tramitació, s'adjunta al mateix enllaç un certificat de la Secretaria General de la conselleria corresponent, on s'hi especifiquen les funcions relacionades amb aquests llocs de feina en concret.

5.1.3. De conformitat amb la Resolució de la Consellera de Presidència i Administracions Públiques i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública de 30 de juliol de 2024, que defineix les àrees formatives generals com aquelles accions formatives que atorguen les competències genèriques (coneixements, habilitats i actituds), que permeten el correcte desenvolupament de les funcions generals de qualsevol lloc de feina de l'Administració de la CAIB, s'ha de valorar la formació classificada en les següents àrees de formació:

Cursos

Llocs per als quals s'ha de valorar

Cursos de l'àrea juridicoadministrativa

Tots els llocs de feina

Cursos de l'àrea economicopressupostària

Tots els llocs de feina

Cursos de l'àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

Tots els llocs de feina

Cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació

Tots els llocs de feina

Cursos de l'àrea de gestió de l'organització i innovació

Tots els llocs de feina

Cursos de l'àrea de comunicació i habilitats personals

Tots els llocs de feina

Cursos de l'àrea sanitària

Tots els llocs de feina adscrits a escales sanitàries o que tenen entre les seves funcions les relacionades amb la sanitat

Curs Competències directives de nivell inicial (Programa de Formació i Acreditació de Personal Directiu) de l'àrea de formació de directius

Tots els llocs de feina de nivell 25 o superior

Cursos inclosos en el Programa de Formació i Acreditació de Personal Directiu de l'àrea de formació de directius

Tots els llocs de feina de nivell 26 o superior

5.1.4. Es valoren per a cada lloc de feina les accions formatives sectorials classificades amb al mateix àmbit funcional que l'àmbit al qual està adscrit el lloc de feina de què es tracti, de conformitat amb l'adscripció feta a l'annex 4. Aquesta adscripció no resulta vinculant per a successives convocatòries de procediments de provisió.

Pel que fa a l'adscripció de llocs, les Comissions de baremació poden elevar a la Direcció general de Funció Pública propostes de modificacions en l'adscripció dels llocs arran de reclamacions efectuades per les persones aspirants en relació amb la classificació efectuada.

Pel que fa a la classificació de la formació, la Comissió de baremació pot elevar a la Comissió d'homologacions la detecció d'errades materials o proposar la modificació arran de reclamacions efectuades per les persones aspirants en relació amb la classificació efectuada.

5.1.5. Les accions formatives del personal funcionari d'altres administracions públiques que no estan inscrites en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública ni degudament classificades, s'han de baremar si estan relacionades amb les funcions del lloc de feina. A aquests efectes les comissions de baremació han de considerar el contingut de l'acció formativa i el seu enquadrament dins una de les àrees formatives definides de conformitat amb la Resolució de la Consellera de Presidència i Administracions Públiques i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública de data 30 de juliol de 2024. D'aquesta forma si el contingut de la formació es pot qualificar com àrea formativa transversal s'ha de baremar per a tots els llocs de feina de conformitat amb el punt 5.1.3 d'aquesta base. Si la formació es pot classificar com un àmbit funcional concret s'ha de baremar pels llocs que tinguin adscrit aquell concret àmbit funcional de conformitat amb el punt 5.1.4.

Pel que fa a la formació no inscrita en el Registre de personal, només es pot valorar un curs quan la majoria del contingut estigui directament relacionat amb les funcions del lloc, sense que es pugui valorar de forma separada una part de l'acció formativa.

5.1.6. Sols es barema la formació que sigui d'aprofitament, per comptar amb proves d'avaluació, no es barema la formació que sols acrediti assistència.

5.1.7. Els cursos s'han de valorar en funció de les hores de durada.

Si el certificat acreditatiu d'un curs indica només els crèdits d'aquest sense fer esment de les hores, s'ha de valorar cada crèdit a raó de deu hores de durada, excepte quan el certificat especifiqui una altra cosa.

Si el certificat acreditatiu d'un curs indica hores de durada i crèdits, han de prevaldre les hores en valorar-lo.

Els certificats dels cursos d'aplicacions d'informàtica com a usuari han d'acreditar el nivell o el nombre d'hores de durada del curs, d'acord amb el que indica l'apartat 5.1.13.d).

5.1.8. Els treballs d'investigació, tant si estan becats com si no, no poden ser objecte de valoració com a mèrit, sense perjudici de valorar les publicacions que en siguin el resultat dins l'apartat corresponent (punt 8).

Tampoc no poden ser objecte de valoració les pràctiques derivades de convenis de formació amb universitats o amb altres entitats del sector públic.

5.1.9. No s'han de valorar les certificacions acadèmiques de cursos superats o estudis cursats en llengües que no acreditin l'obtenció, mitjançant la superació de la prova corresponent, d'un dels nivells que es correspongui amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

5.1.10. No es valora en aquest apartat, ni com a cursos superats, ni com a cursos impartits, la formació relacionada amb els coneixements de llengua catalana o altres llengües.

5.1.11. Es baremen en aquest apartat els certificats de professionalitat amb el màxim establert per curs establert a la lletra a) del punt 5.1.13. sempre que estiguin relacionats amb les funcions del lloc de treball.

5.1.12. La formació sanitària especialitzada (BIR, FIR, MIR, PIR, QIR, EIR….) es baremarà com antiguitat, segons l'establert al punt 3 del Barem de mèrits.

5.1.13. La puntuació de les accions formatives és la següent:

a) 0,0975 punts per cada deu hores de durada, o proporcionalment per les fraccions, quan el certificat acrediti l'aprofitament. Puntuació màxima per curs: 2 punts.

b) 0,13 punts per cada deu hores de durada, o proporcionalment per les fraccions, d'acord amb els criteris de la lletra a), quan el certificat n'acrediti la impartició. La participació en un curs pot ser total o parcial. En aquest darrer cas només es valora la part corresponent a les hores impartides. Puntuació màxima per curs: 2 punts.

c) No es valoren els cursos que únicament acreditin l'assistència.

La impartició de cursos només s'ha de valorar com a mèrit quan la funció del formador sigui exposar, transmetre o avaluar coneixements de la matèria objecte del curs i sempre que el curs sigui d'aprofitament.

d) Els cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació a 0,146 per cada deu hores de durada, o proporcionalment per les fraccions, quan el certificat acrediti l'aprofitament. Puntuació màxima per curs: 2,5 punts.

Si el certificat del curs sols indica el nivell, s'aplicarà la següent equivalència de puntuació:

Curs de nivell elemental

0,146 punts

Curs de nivell mitjà

0,292 punts

Curs de nivell superior

0,438 punts

Els cursos d'aplicacions d'ofimàtica corresponents a processadors de textos o fulls de càlcul, es valoren per aplicacions, independentment de la versió de l'aplicació.

e) Tots els cursos de formació en matèria de prevenció s'han de valorar per a tots els llocs de feina amb una puntuació corresponent a 30 hores (inclosos els cursos regulats en el Real Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció).

Els títols o cursos de prevenció que tinguin una durada superior a 30 hores també es baremaran per tots els llocs amb una puntuació màxima corresponent a 30 hores.

Quan la formació de prevenció estigui directament relacionada amb les funcions del lloc, s'ha de valorar, amb independència de l'entitat impartidora, a l'apartat de titulacions acadèmiques (sempre que no sigui requisit de lloc o d'accés) de conformitat amb els criteris següents:

a) Títol de tècnic superior en prevenció amb la puntuació corresponent a títol propi de postgrau.

b) El màster oficial amb la puntuació corresponent a màster oficial.

c) En cas que no estiguin relacionats amb les funcions del lloc de feina es baremaran de conformitat amb el primer paràgraf de la lletra e), és a dir, amb una puntuació màxima equivalent a 30 hores.

d) En cap cas el mateix títol es pot baremar alhora com a formació i com a titulació acadèmica.

e) En cap cas es pot baremar el màster en prevenció i els títols de tècnic superior en prevenció alhora.

5.1.12. Els cursos amb uns mateixos continguts i objectius només es pot valorar una vegada. En cas d'haver rebut o impartit més d'un curs sobre la mateixa matèria, s'ha de valorar el que atorgui més puntuació a la persona participant. En tot cas, la persona interessada pot acreditar que el contingut de dos o més cursos que es denominen igual no és el mateix com a conseqüència de canvis normatius o d'altres variacions que hagin motivat la modificació dels continguts.

5.1.13. No es valoren en l'apartat de formació, la formació rebuda o impartida que no indiquen les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, o el nivell en el cas dels cursos d'ofimàtica com a usuari, els cursos de doctorat o els que deriven de processos selectius. Tampoc no es valora la superació d'assignatures que formen part d'uns estudis acadèmics.

5.1.14. Les accions formatives anteriors a l'1 de gener de 2006 no s'han de valorar en cap cas.

5.1.15. No es valoren els cursos de formació que siguin un requisit per ocupar el lloc de feina, segons la relació de llocs de treball, ni els que s'hagin fet servir com a equivalents al requisit d'experiència que s'exigeix per ocupar determinats llocs de feina, d'acord amb el que disposa l'Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 (BOIB núm. 40, de 23 de març), modificat per l'Acord del Consell de Govern de 10 de novembre de 2017 (BOIB núm. 138, d'11 de novembre de 2017), pel qual es declara equivalent una formació determinada amb el requisit d'experiència per ocupar llocs de treball concrets.

5.2. Cursos de formació i de perfeccionament superats en escoles d'administració pública o homologats per aquestes escoles.

5.2.1. S'inclouen en aquest apartat:

a) Els cursos certificats per les escoles d'administració pública o homologats per aquestes escoles. S'entén per escoles d'administració pública: l'EBAP, l'INAP i altres centres públics adreçats a la formació general del personal empleat públic.

b) Els cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua (AFCAP) i per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP), promoguts per qualsevol administració pública, o sindicat.

5.2.2. La valoració de les accions formatives indicades s'ha de fer de conformitat amb els criteris de l'apartat 5.1 per a tota la formació (tant impartits com a superats).

5.2.3. La puntuació màxima de l'apartat 5.2 (cursos de formació i de perfeccionament superats en escoles d'administració pública o homologats per aquestes escoles) és de 8 punts.

5.2.4. S'ha de valorar dins aquest apartat la impartició, total o parcial, com a docent dels cursos prevists en el punt 5.2. sempre i quan compleixen els requisits establerts en el punt 5.1.

5.3. Altres accions formatives

En aquest apartat es valoren els cursos o similars impartits o promoguts pels següents centres o organismes de caràcter oficial, no inclosos en l'apartat anterior 5.2 amb un màxim de 3 punts:

1. Els cursos certificats per les universitats amb un màxim de 3 punts.

2. Els cursos certificats per les següents organismes amb un màxim d'1 punt:

• Els cursos certificats per la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de la Salut, per als llocs de treball que tenen com a requisit pertànyer a un cos de l'escala sanitària o una titulació sanitària. En aquests casos, els cursos es valoren d'acord amb les hores certificades per la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de la Salut.

• Els cursos certificats pels centres de professorat per als llocs de feina que estan oberts a la participació del personal docent.

• L'Administració general de l'Estat.

• Les administracions de les comunitats autònomes.

• La Unió Europea.

• Les entitats que integren l'Administració local.

• Els organismes del sector públic instrumental administratiu (organismes autònoms i consorcis).

• Els organismes del sector públic instrumental empresarial (entitats públiques empresarials i les societats mercantils públiques).

• El sector públic fundacional (fundacions).

• Les federacions o associacions d'entitats locals (com la FELIB).

• Les corporacions de dret públic (com col·legis professionals).

5.3.2. Les accions formatives incloses en aquest apartat s'han de valorar d'acord amb les regles que estableix el punt 5.1 per a tota la formació, ja sigui com a cursos superats o com a cursos impartits.

5.3.3. S'ha de valorar dins aquest apartat la impartició, total o parcial, com a docent dels cursos prevists en el punt 5.3. sempre i quan compleixen els requisits establerts en el punt 5.1.

6. Estudis acadèmics

6.1. Estudis que es valoren

a) En aquest apartat es valoren les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

b) La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau.

c) No es valora la titulació necessària per accedir al cos, escala i /o especialitat i al lloc corresponent.

Això no obstant, si la persona interessada acredita dues titulacions que compleixen el requisit per accedir al cos corresponent i la comissió tècnica considera que una de les titulacions està relacionada directament amb les funcions del lloc de feina, l'ha de valorar com a mèrit, de manera que es considera que l'altra titulació és la que compleix el requisit per accedir al cos corresponent.

d) Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions dels lloc. A aquest efecte, es consideren relacionades amb les funcions de tots els llocs (de qualsevol subgrup i cos) les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals.

Pel que fa als llocs adscrits a cossos generals de l'Administració de la CAIB es consideren relacionades amb les funcions dels llocs les titulacions de qualsevol branca de coneixement, excepte que el lloc tingui un requisit específic d'ocupació experiència o titulació. En aquest darrer cas, sols es poden baremar les titulacions que estiguin directament relacionades amb les funcions de lloc.

Pel que fa als llocs adscrits a cossos especials (facultatius) es consideren relacionades amb les funcions dels llocs les titulacions incloses en les branques de coneixement indicades per cada especialitat o requisit de titulació en l'annex 2.1.

6.2. Puntuació

6.2.1. Estudis de postgrau

a) Per cada títol de doctor directament relacionat amb les funcions del lloc de feina: 3 punts.

En els casos en què no s'hagi obtingut el títol de doctor, s'ha de valorar, si és el cas, el diploma d'estudis avançats (DEA) amb 0,75 punts.

b) Per cada títol oficial de màster directament relacionat amb les funcions del lloc de feina: 2 punts.

A aquest efecte es consideren relacionats amb les funcions de tots els llocs de feina els màsters oficials que versin sobre alguna de les matèries indicades com àrees de formació general en la base 5.1.3.

c) Els títols propis de postgrau (màster propi, especialista universitari, expert universitari, diploma universitari, curs d'actualització universitària…) que estiguin relacionats amb les funcions del lloc es valoren de la manera següent:

— Igual o més de 60 crèdits: 1,5 punts

— Entre 30 i 59 crèdits: 0,75 punts

— Entre 15 i 29 crèdits:0,375 punts

— Menys de 15 crèdits: 0,15 punts

Quan el títol no indiqui el nombre de crèdits, s'ha d'assignar 1 crèdit a cada 10 hores de durada.

Es consideren relacionats amb les funcions de tots els llocs els títols propis de postgrau que versin sobre alguna de les matèries indicades com àrees de formació general de la base 5.1.3, així com el que estiguin inclosos en els àmbits funcionals als quals està adscrit el lloc.

En aquest apartat s'han de valorar tots els títols propis de postgrau que així estiguin prevists en les normatives reguladores de cada universitat independentment de la titulació amb la qual s'hi hagi accedit.

6.2.2. Estudis universitaris

a) Per cada titulació acadèmica oficial relacionada amb el lloc de feina:

— Llicenciatura, enginyeria, arquitectura (de primer i segon cicle): 5 punts

— Grau universitari: 4 punts (excepte els graus universitaris de nivell 3 MECES, que s'han de valorar amb 5 punts).

— Diplomatura, primer cicle, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica: 3 punts.

— Llicenciatura, enginyeria o arquitectura (de només segon cicle o quan només s'ha de valorar el segon cicle universitari): 2 punts.

— Curs d'adaptació al grau o obtingut a partir d'una titulació pre bolònia: 1 punt. Aquesta puntuació es pot baremar de forma acumulada amb la resta de puntuacions de les titulacions acadèmiques fins el màxim del barem (5 punts).

c) Per cada títol propi de grau (o llicenciatura, diplomatura, segon cicle o primer cicle universitari propi d'una universitat determinada, sense caràcter oficial) directament relacionat amb les funcions del lloc de feina: 1 punt.

6.2.3. Estudis no universitaris

a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional o equivalent directament relacionada amb les funcions del lloc de feina: 2 punts.

b) Per cada titulació, directament relacionada amb les funcions del lloc de feina, de tècnic de formació professional, de batxillerat o equivalent a l'efecte acadèmic: 1 punt.

c) Pel títol de graduat en educació secundària o formació professional bàsica directament relacionat amb les funcions del lloc de feina: 0,5 punts.

6.3. Criteris de valoració dels estudis acadèmics segons els llocs de feina als quals s'opta

Es valoren les titulacions acadèmiques, si és procedent segons el que estableix l'apartat 6.2, en relació amb els llocs de feina que s'indiquen a continuació:

a) Els títols de postgrau (doctor, màster oficial i títols propis de postgrau) es valoren per a tots els llocs de feina i subgrups.

b) Per als llocs de feina adscrits al grup A1 o als grups A1/A2:

— Es valoren a partir de la segona titulació de grau, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent.

— Per a aquests llocs de feina, també es valoren com a titulacions addicionals les diplomatures universitàries, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent, llevat que formin part de la titulació que és el requisit d'accés o ocupació, o objecte de valoració com a mèrit o bé hagin estat absorbides per aquesta titulació.

c) Per als llocs de feina adscrits al grup A2 o als grups A2/C1:

— Es valora la primera titulació de segon cicle universitari (llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura o equivalent). La primera titulació de segon cicle s'ha de valorar amb la puntuació corresponent a un segon cicle.

— Es valoren a partir de la segona titulació d'entre les següents: grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura, diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent.

En cap cas s'ha de valorar una diplomatura o un primer cicle que formi part de la titulació que sigui el requisit d'accés o ocupació, o objecte de valoració com a mèrit dins una titulació de segon cicle.

— Per a aquests llocs de feina, també es valoren com a titulacions addicionals les de tècnic superior de formació professional o equivalent.

— En cas que la titulació que hagi estat requisit d'accés s'hagi obtingut mitjançant la convalidació amb un primer cicle d'una titulació de segon cicle, només s'ha de valorar com a mèrit el segon cicle d'aquesta titulació.

d) Per als llocs de feina adscrits al grup C1 o als grups C1/C2:

— Es valora a partir de la primera titulació universitària de les que s'esmenten a l'apartat 6.2.2.a), així com de la primera titulació de tècnic superior de formació professional o equivalent.

— Es valoren a partir de la segona titulació de tècnic de formació professional o equivalent, o de la primera titulació si s'ha acreditat el títol de batxillerat per ingressar en el cos, o el títol de batxiller si s'ha ingressat amb un títol de tècnic.

e) Per als llocs de feina adscrits al grup C2:

— Es valoren a partir de la primera titulació universitària de les que s'esmenten a l'apartat 6.2.2.a), així com de la primera titulació de tècnic superior de formació professional o equivalent, i de la primera titulació de tècnic de formació professional o equivalent i el títol de batxillerat.

f) Per als llocs de feina adscrits a altres agrupacions professionals sense requisit de titulació (antic grup E):

— Es valora a partir de la primera titulació acadèmica.

g) Per als llocs de doble adscripció (A1/A2, A2/C1, C1/C2) no es valora la titulació que sigui requisit d'ocupació del grup superior al qual està adscrit el lloc.

6.4. La puntuació màxima de l'apartat 6 (estudis acadèmics) és de 5 punts.

7. Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcions o en la Unitat de Suport Conjuntural

En aquest apartat es valora la prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa o una comissió de serveis en atribució temporal de funcions, o els serveis prestats en la Unitat de Suport Conjuntural de la direcció general competent en matèria de funció pública.

Al personal funcionari a qui s'adjudiqui una d'aquestes comissions se li valora el temps que romangui en aquesta situació amb 0,042 punts per mes complet.

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

8. Publicacions

8.1. Es valoren les publicacions amb depòsit legal o identificador bibliogràfic com ara ISBN, ISSN, NIPO, DOI, Handle, PURL, UR, …, sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions del lloc sol·licitat, d'acord amb els criteris que s'exposen a continuació:

a) Per articles divulgatius en revistes i publicacions periòdiques especialitzades: 0,1 punts per coautoria; 0,2 punts per autoria individual.

b) Per l'autoria de llibres o reculls normatius comentats, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,5 punts per coautoria; 1 punt per autoria individual.

En el cas de documents en format electrònic, per ser valorats s'han d'acompanyar d'un informe en el qual l'organisme emissor certifiqui en quina base de dades bibliogràfica apareix la publicació. En aquest document també s'hi han d'indicar les dades següents: el títol de la publicació, l'autor o els autors, la data de la publicació i ISBN, ISSN o altres identificadors bibliogràfics, o dipòsit legal.

8.2. La puntuació màxima per a aquest apartat és d'1 punt.

9. Altres mèrits

9.1 Es barema la permanència en el lloc de feina segons els criteris següents, sense que siguin acumulables entre ells, amb un màxim de 2 punts.

a) Per sol·licitar el lloc de treball que està ocupant el dia en què finalitza el termini per presentar instàncies     en   el procediment: 0,05 per mes, amb un màxim de 2 punts.

b) Per romandre més de dos anys de forma ininterrompuda en el lloc de feina obtingut com a titular quan sigui el lloc des del qual es concursa en la data en que finalitza el termini per presentar instàncies: 0,04 per mes a partir de la data en què s'hagi obtingut el lloc, amb un màxim de 2 punts.

c) Per sol·licitar un lloc que s'hagi ocupat un mínim de dos anys dins els 3 anys immediatament anteriors a la data en que finalitza el termini de sol·licituds quan no s'estigui ocupant el dia en què finalitza el termini per presentar sol·licituds: 0,04 per mes amb un màxim d'1 punt.

10. Coneixements d'altres llengües

10.1 Es valora el coneixement d'altres llengües oficials de la Unió Europea per a tots els llocs de feina.

A aquest efecte, s'han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d'idiomes (EOI) i altres certificats que consten en la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública, per establir les titulacions i els certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió (temporals i definitius) de llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb la puntuació següent:

Certificat de nivell

Puntuació

A1

0,2

A2

0,3

B1

0,5

B2

0,8

C1

1

C2

2

10.2 No s'han de valorar, ni en aquest apartat ni en el de formació, les certificacions acadèmiques de cursos superats o estudis cursats que no acreditin el nivell d'idiomes mitjançant la superació de la prova corresponent.

Tampoc no es valora, ni en aquest apartat ni en el de formació, la impartició de formació de llengües estrangeres.

10.3. Per a una mateixa llengua, només es valora el nivell superior dels que s'acrediten. A l'efecte d'establir la valoració que correspon a cada lloc de feina, es considera que els certificats d'un nivell de coneixements d'un idioma acrediten els coneixements dels nivells inferiors. Amb independència de la seva baremació com una titulació acadèmica en l'apartat 6 del barem, als efectes de la seva consideració com a títols que acrediten el coneixement de la llengua objecte de valoració, s'inclouen les llicenciatures en filologia i en traducció i interpretació o graus en aquests àmbits, els quals s'equipararan al nivell C2 del MCER de la llengua que es tracti. També es reconeixen com a estudis que acrediten el coneixement de llengües estrangeres del nivell que correspongui, els estudis de l'àmbit de turisme cursats a la UIB (tècnic en activitats turístiques, títol superior de turisme, diplomat en turisme i grau en turisme), de conformitat amb les assignatures cursades que figuren en l'Annex corresponent de la Instrucció 3/2021 esmentada. Pel que respecta a altres estudis acadèmics de l'àmbit de turisme en altres universitats, s'haurà certificar per la Universitat corresponent si acrediten un determinat nivell. Aquestes titulacions es poden baremar igualment en l'apartat d'estudis acadèmics atès que es barema el fet de posseir una titulació acadèmica.

10.4. Quan els coneixements d'una llengua són un requisit del lloc de feina o d'accés, es valoren els nivells superiors al que estigui establert com a requisit, amb els criteris indicats.

10.5. Es poden valorar simultàniament llengües diferents, amb els criteris esmentats.

10.6. La puntuació màxima de l'apartat 4.2 (coneixements d'altres llengües) és de 2 punts. 

Documents adjunts