Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE TERRITORI, MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 560846
Acord del Consell Executiu d’aprovació inicial del projecte constructiu d'un vial cívic de connexió entre el camí Salard i l'Hospital son Llàtzer. Ma-3011. T.M. Palma. Clau 23-01.0-ML

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu el 4 de setembre de 2024 va acordar el següent:

<<Antecedents

1. El Sr. Antoni Miquel Oliver Gelabert, enginyer de camins, canals i ports, el mes de juliol de 2024, va realitzar el projecte constructiu d'un vial cívic de connexió entre el camí Salard i l'Hospital son Llàtzer. Ma-3011. T.M. Palma - Clau 23-01.0-ML, amb el vistiplau de la cap del Servei de Planificació i Projectes i del Coordinador en cap de la Direcció Insular d'Infraestructures i d'Inspecció Tècnica de Vehicles.

2. El projecte està format per 5 documents (s'ha fraccionat en 7 diferents fitxers en format PDF de mida compatible amb el sistema SEGEX):

• Document núm. 1: Memòria i Annexos – SEFYCU  3549574 i 3549585

• Document núm. 2: Plànols – SEFYCU 3507537 i 3507555

• Document núm. 3: Plec de prescripcions tècniques – SEFYCU 3466088

• Document núm. 4: Pressupost – SEFYCU 3466231

• Document núm. 5: Estudi de seguretat i salut – SEFYCU 3466240

3. A l'annex 9 de la memòria del projecte, consta la relació de béns i drets afectats per les obres corresponents, tots ubicats en el terme municipal de Palma:

 

 

DADES CADASTRALS

ESTIMACIÓ DE TERRENYS

MUNICIPI

POLÍGON

PARCEL·LA

REFERÈNCIA CADASTRAL

TITULARITAT

(segons cadastre / altres fonts)

m2

SUPERFÍCIE A EXPROPIAR

m2

 SUPERFÍCIE OBJECTE DE CONVENI / CESSIÓ

m2

SUPERFÍCIE SERVITUD DE PAS

m2 SUPERFÍCIE EDIFICACIÓ

m2

OCUPACIÓ TEMPORAL

1

PALMA

CARRER

SON MORRO

SENSE DADES

SENSE DADES

Ajuntament de Palma

-

710

-

-

716 (conveni)

2

PALMA

SENSE DADES

SENSE DADES

3308101DD7830G0001MD

Ajuntament de Palma

-

-

140

-

140 (conveni)

3

PALMA

31

86

07040A031000860000RF

María África Castell Pou

382

-

-

-

469

4

PALMA

31

117

07040A031001170000RM

Maria Lucia Coll /

Hereus de

Jose Antonio Ferra Boschin

11

-

-

-

89 

5

PALMA

31

9003

07040A031090030000RA

Ajuntament de Palma

-

4

-

-

13 (conveni)

6

PALMA

UR. SON MONEDER

1 (PARCEL·LACIÓ)

3114201DD7831G0001SU

Jesus Leon Lopez

115

-

-

-

160

7

PALMA

31

9016

07040A0310901600000RO

Ajuntament de Palma

-

155

-

-

18 (conveni)

8

PALMA

UR. SON MONEDER

2 (PARCEL·LACIÓ)

3114202DD7831G0001ZU

Francisco Puigserver Sanchez

117

-

-

-

132

9

PALMA

UR. SON MONEDER

3 (PARCEL·LACIÓ)

3114203DD7831G0001UU

Francisco Granados Fuentes

104

-

-

-

112

10

PALMA

31

81

07040A031000810000RG

Maria Morell Rullan

129

-

-

-

135 

11

PALMA

31

80

07040A031000800000RY

Providencia Quevedo Martinon

665

-

-

-

255 

12

PALMA

31

90

07040A031000900000RM

Ajuntament de Palma

-

719

-

-

63 (conveni)

13

PALMA

31

9222

07040A031092220000RZ

Ajuntament de Palma

-

-

1862

-

1862 (conveni)

 

 

 

 

 

 

1523

1588

2002

0

4164

4. El pressupost del projecte per al coneixement de l'Administració és de dos milions vuit-cents vint-i-nou mil vuit-cents trenta-un euros amb vuitanta-sis cèntims (2.829.831,86 €), que inclou, a més del pressupost base de licitació de dos milions set-cents seixanta-vuit mil tres-cents seixanta-vuit euros amb quinze cèntims (2.768.368,15 €), quaranta-un mil cinc-cents vint-i-cinc euros amb cinquanta-dos cèntims (41.525,52 €) per a conservació del patrimoni cultural, dotze mil tres-cents vint-i-vuit euros amb setanta cèntims (12.328,70 €) per a tractament de residus (10% IVA inclòs) i set mil sis-cents nou euros amb quaranta-nou cèntims (7.609,49 €) per a expropiacions.

5. El dia 26 de juliol de 2024 es va emetre informe de supervisió favorable núm. 2024-19 amb relació al projecte constructiu d'un vial cívic de connexió entre el camí Salard i l'hospital son Llàtzer. Ma-3011. T.M. Palma - Clau 23-01.0-ML, motiu pel qual es poden iniciar els tràmits per a la seva aprovació inicial.

D'acord amb l'informe de supervisió esmentat:

  • El projecte afecta a un total de 13 finques del TM de Palma.
  • Quant a serveis afectats, el projecte afecta a la xarxa de telecomunicacions (Telefònica), xarxes d'aigua potable, regenerada i residual (EMAYA), així com la xarxa de subministrament d'energia elèctrica (ENDESA) en relació amb la il·luminació existent i la prevista.
  • No cal subjectar el projecte a avaluació d'impacte ambiental ordinària o simplificada, al no trobar-se en cap dels supòsits considerats en l'article 13 del Decret Legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, i per tant, no és preceptiva.
  • Atesa la naturalesa del projecte, és preceptiva la informació pública pel que disposa l'article 149.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
  • Així mateix, s'assenyala que s'han de sol·licitar informes als següents organismes:

GOVERN DE LES ILLES BALEARS

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

DG d'Emergències i Interior

Conselleria de Salut

Servei de Salut de les Illes Balears

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

DG de Recursos Hídrics

AJUNTAMENT DE PALMA

6. El dia 8 d'agost de 2024 el Sr. Antoni Miquel Oliver Gelabert, enginyer de camins, canals i ports i autor del projecte, va emetre un informe que motiva la urgent ocupació dels terrenys necessaris per executar les obres previstes en el projecte (SEFYCU 3575194).

Fonaments de dret

1. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 70.15 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer) el Consell Insular de Mallorca exerceix, com a pròpia, la competència en matèria de carreteres i camins.

2. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula la planificació de les carreteres de les Illes Balears, així com el seu finançament, construcció, conservació, explotació i ús.

3. Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de dia 28 de juliol de 2023 pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 106, de dia 29 de juliol de 2023), en què s'estableix que correspon al Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres.

4. L'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.

5. L'Acord del Consell Executiu de dia 2 de març de 2023 (BOIB núm.30, de dia 9 de març de 2023) pel qual es delega en el conseller executiu o consellera executiva competent per raó de la matèria l'aprovació dels projectes d'obra amb un pressupost base de licitació inferior a cinquanta mil euros, excepte que comportin l'expropiació forçosa de béns.

6. L'article 28.1o) de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars, atribueix al Consell Executiu la competència per declarar la necessitat d'ocupació dels bens en els procediments d'expropiació forçosa, per tant pel que fa a l'aprovació d'aquest projecte, que requereix la necessitat d'ocupació de bens i drets afectats es considera convenient que el Consell Executiu per raó d'eficàcia i eficiència avoqui per a si la competència delegada als consellers i a les conselleres executives per acord de dia 12 d'agost de 2015, pel que fa a l'aprovació d'aquest projecte.

7. D'acord amb l'article 28 h) de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars, el Consell Executiu és competent per exercir les competències d'òrgan de contractació en tot tipus de contractes en els mateixos casos que la legislació de contractes del sector públic preveu per a la Junta de Govern Local en els municipis de gran població.

8. El Decret Legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears i la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, respecte a la tramitació ambiental.

9. L'article 149.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, regulen el tràmit d'informació publica i consultes al qual s'ha de sotmetre el projecte.

10. L'article 79 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques preveu que, a afectes de resolució del procediment, es sol·licitin aquells informes que es jutgin necessaris per resoldre.

11. L'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants de la dita llei i del Decret de 26 d'abril de 1957, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, regulen el tràmit d'informació pública al qual s'ha de sotmetre la relació de béns i drets afectats.

12. L'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, preveu el tràmit d'audiència a les persones interessades.

13. L'article 18 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en la redacció conferida pel Decret llei 3/2024, de 24 de maig, estableix que l'aprovació dels projectes de carreteres implica la declaració d'utilitat pública o interès social, la necessitat d'ocupació i la declaració d'urgent ocupació dels béns esmentats i l'adquisició dels drets corresponents a l'efecte del que preveu la legislació d'expropiació forçosa, així com l'ocupació temporal i la imposició o modificació de servituds. La declaració d'utilitat pública o interès social, la necessitat d'ocupació i la declaració d'urgent ocupació també es refereixen als béns i drets que es comprenguin en el replantejament del projecte i en les modificacions de les obres que es puguin aprovar amb posterioritat.

14. L'article 93 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, preveu que en els procediments iniciats d'ofici l'Administració podrà desistir, motivadament, en els supòsits i amb els requisits previstos en les lleis. I l'article 109 de la Llei esmentada preveu la revocació dels actes de gravamen o desfavorables.

Per tot l'exposat i atès que es tracta d'un projecte d'obra amb un pressupost base de licitació superior a 50.000 euros i que comporta l'expropiació forçosa de béns, el conseller executiu del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures eleva al Consell Executiu la següent proposta d'

 

​​​​​​​ACORD

1. Avocar la competència delegada als consellers i a les conselleres executives per acord de dia 12 d'agost de 2015, pel que fa a l'aprovació del projecte constructiu d'un vial cívic de connexió entre el camí Salard i l'Hospital son Llàtzer. Ma-3011. T.M. Palma - Clau 23-01.0-ML.

2. Aprovar inicialment el projecte constructiu d'un vial cívic de connexió entre el camí Salard i l'hospital son Llàtzer. Ma-3011. T.M. Palma, amb clau 23-01.0-ML, redactat el juliol de 2024, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de dos milions vuit-cents vint-i-nou mil vuit-cents trenta-un euros amb vuitanta-sis cèntims (2.829.831,86 €), que inclou, a més del pressupost base de licitació de dos milions set-cents seixanta-vuit mil tres-cents seixanta-vuit euros amb quinze cèntims (2.768.368,15 €), quaranta-un mil cinc-cents vint-i-cinc euros amb cinquanta-dos cèntims (41.525,52 €) per a conservació del patrimoni cultural, dotze mil tres-cents vint-i-vuit euros amb setanta cèntims (12.328,70 €) per a tractament de residus (10% IVA inclòs) i set mil sis-cents nou euros amb quaranta-nou cèntims (7.609,49 €) per a expropiacions.

3. Sotmetre el projecte, d'acord amb el que disposa l'article 149.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local i l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques al tràmit d'informació pública a l'efecte que qualsevol persona física o jurídica pugui examinar l'expedient i formular les al·legacions que estimi pertinents.

4. Aprovar inicialment, en concordança amb l'Annex núm. 9 de la memòria del projecte, la relació concreta i individualitzada dels següents béns i drets afectats, tots ubicats en el terme municipal de Palma:

 

DADES CADASTRALS

ESTIMACIÓ DE TERRENYS

MUNICIPI

POLÍGON

PARCEL·LA

REFERÈNCIA CADASTRAL

TITULARITAT

(segons cadastre / altres fonts)

m2

SUPERFÍCIE A EXPROPIAR

m2

 SUPERFÍCIE OBJECTE DE CONVENI / CESSIÓ

m2

SUPERÍICIE SERVITUD DE PAS

m2 SUPERFÍCIE EDIFICACIÓ

m2

OCUPACIÓ TEMPORAL

1

PALMA

CARRER

SON MORRO

SENSE DADES

SENSE DADES

Ajuntament de Palma

-

710

-

-

716 (conveni)

2

PALMA

SENSE DADES

SENSE DADES

3308101DD7830G0001MD

Ajuntament de Palma

-

-

140

-

140 (conveni)

3

PALMA

31

86

07040A031000860000RF

María África Castell Pou

382

-

-

-

469

4

PALMA

31

117

07040A031001170000RM

Maria Lucia Coll /

Hereus de

Jose Antonio Ferra Boschin

11

-

-

-

89 

5

PALMA

31

9003

07040A031090030000RA

Ajuntament de Palma

-

4

-

-

13 (conveni)

6

PALMA

UR. SON MONEDER

1 (PARCEL·LACIÓ)

3114201DD7831G0001SU

Jesus Leon Lopez

115

-

-

-

160

7

PALMA

31

9016

07040A0310901600000RO

Ajuntament de Palma

-

155

-

-

18 (conveni)

8

PALMA

UR. SON MONEDER

2 (PARCEL·LACIÓ)

3114202DD7831G0001ZU

Francisco Puigserver Sanchez

117

-

-

-

132

9

PALMA

UR. SON MONEDER

3 (PARCEL·LACIÓ)

3114203DD7831G0001UU

Francisco Granados Fuentes

104

-

-

-

112

10

PALMA

31

81

07040A031000810000RG

Maria Morell Rullan

129

-

-

-

135 

11

PALMA

31

80

07040A031000800000RY

Providencia Quevedo Martinon

665

-

-

-

255 

12

PALMA

31

90

07040A031000900000RM

Ajuntament de Palma

-

719

-

-

63 (conveni)

13

PALMA

31

9222

07040A031092220000RZ

Ajuntament de Palma

-

-

1862

-

1862 (conveni)

 

 

 

 

 

 

1523

1588

2002

0

4164

5. Sotmetre la relació esmentada de béns i drets afectats al tràmit d'informació pública previst en l'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants de la dita llei i del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, perquè totes les persones interessades hi puguin formular les al·legacions que creguin oportunes, puguin rectificar els possibles errors que s'apreciïn en la relació de finques afectades, o oposar-se, per raons de fons o forma, a la necessitat d'ocupació i als efectes prevists a l'article 56.1 del Reglament de la Llei d'expropiació forçosa.

6. En conseqüència, ordenar l'obertura d'un termini d'informació pública de vint (20) dies, amb la inserció prèvia d'un anunci en el BOIB, en un diari d'àmbit insular i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (https://cim.sedipualba.es/tablondeanuncios), i disposar que durant aquest termini el projecte es podrà consultar a les dependències del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca ubicades al carrer del General Riera, 113, de Palma, en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres (excepte festius) i en el tauler d'anuncis esmentat.

7. Disposar la tramesa a l'Ajuntament de Palma d'un anunci amb la relació de béns i drets afectats, amb el qual s'adjuntarà l'annex núm. 9 de la memòria del projecte, a l'efecte que, l'insereixin en el seu tauler d'edictes per un termini de vint (20) dies.

8. Fer el tràmit de consultes i, en conseqüència, sol·licitar, d'acord a l'informe de supervisió de data 26 de juliol de 2024 i l'article 79 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, informes als següents organismes:

GOVERN DE LES ILLES BALEARS

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

DG d'Emergències i Interior

Conselleria de Salut

Servei de Salut de les Illes Balears

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

DG de Recursos Hídrics

AJUNTAMENT DE PALMA

9. Iniciar els tràmits corresponents als efectes de donar compliment al que estableix el Decret de 13 de maig de 1954. (BOE núm. 123, de 16 de maig de 1954) >>.

El termini d'informació pública de vint (20) dies comença a partir de l'endemà de la darrera publicació de l'anunci en el BOIB, en un diari, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament de Palma i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca. Durant el qual el projecte i la relació de béns i drets afectats es poden consultar a les dependències del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures al carrer del General Riera, 113, de Palma, en horari de 9 a 14, de dilluns a divendres (excepte festius), en el tauler d'edictes de l'Ajuntament de Palma, en el tauler d'anuncis esmentat (https://cim.sedipualba.es/tablondeanuncios) i al següent enllaç: 

https://cim.secimallorca.net/segex/expediente.aspx?id=791176&vista=Documentos&c=3014900

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (5 de setembre de 2024)

El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures Fernando Rubio Aguiló