Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE TERRITORI, MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 560202
Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i el Consell de Mallorca en relació a les instal·lacions de regulació i control del trànsit en el terme municipal de Palma a les vies competència del Consell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que al punt 4t de l'acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, relatiu a d'aprovació del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i el Consell de Mallorca pel que fa a les instal·lacions de regulació i control de trànsit en el terme municipal de Palma a les vies competència del Consell de Mallorca, s'ordena la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes del seu general coneixement.

Per tal de donar compliment a aquesta previsió, i atès que es va formalitzar el conveni mitjançant les signatures del representant Consell de Mallorca i de l'Ajuntament de Palma, es procedeix a la seva publicació:

«CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE PALMA I EL CONSELL DE MALLORCA EN RELACIÓ A LES INSTAL·LACIONS DE REGULACIÓ I CONTROL DEL TRÀNSIT EN EL TERME MUNICIPAL DE PALMA A LES VIES COMPETÈNCIA DEL CONSELL

Al lloc i a la data de les signatures electròniques

REUNITS

D'una banda, el Sr. Jaime Martínez Llabrés, batle de Palma, per l'acord del Ple adoptat en la sessió extraordinària de 17 de juny de 2023, en virtut de les facultats que li atribueix l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

I per l'altra, l'Hble. Sr. Fernando Rubio Aguiló, conseller executiu de Territori, Mobilitat i Infraestructures, d'acord amb el Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de dia 10 de juliol de 2023, pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu (BOIB núm. 95, de 11 de juliol de 2023).

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per a formalitzar aquest conveni i exposem els següents

ANTECEDENTS

I. En el terme municipal de Palma existeixen vies competència del Consell de Mallorca que es troben integrades dins la xarxa viària del municipi. Compartir els fluxos de vehicles implica que la regulació semafòrica en aquestes vies té una vinculació i dependència directa que obliga a establir una coordinació necessària sota un mateix criteri d'actuació per al millor funcionament i gestió dels recursos públics.

II. En aplicació de l'article 5 apartat k) del RDL 6/2015 de 30 d'octubre és competència del Ministeri de l'Interior la regulació, ordenació i gestió del trànsit en vies interurbanes i a travesseres, establint per a aquestes darreres fórmules de cooperació o delegació amb les Entitats Locals. No obstant això, l'Administració competent en matèria de Carreteres històricament ha col·laborat en la implantació d'aquests sistemes, en particular en les instal·lacions semafòriques que són l'objecte del present conveni.

III. Des de l'any 1990 l'Ajuntament de Palma mitjançant diversos projectes de la DGT i de l'Ajuntament, va procedir a la implantació de la Sala de Control de Trànsit i a la centralització de gran part de les instal·lacions de regulació i control del trànsit de l'Ajuntament de Palma. En aquella època les instal·lacions de regulació i control del trànsit titularitat de la Administració competent en matèria de Carreteres va quedar integrada a la xarxa centralitzada municipal per raons d'eficàcia en la gestió. La qual cosa es va produir sense l'existència d'un instrument jurídic que ho regulés i que amb el present conveni quedarà esmenat.

IV. El creixement urbanístic de la ciutat ha propiciat la creació d'infraestructures viàries i que vies de competència de Carreteres que han esdevingut urbanes o de caràcter local s'hagin transferit al municipi a través de diferents convenis. Essent des d'aquest moment la conservació i explotació de les vies cedides, que inclouen les instal·lacions, a càrrec dels recursos municipals.

V. A data d'avui encara estan pendent de transferir altres vies de la xarxa del Consell a l'Ajuntament de Palma, i mentre no es transfereixen aquestes competències, les instal·lacions de regulació semafòrica a les vies competència del Consell de Mallorca es mantenen a càrrec de l'Ajuntament de Palma, per unificar criteris i optimitzar els recursos públics.

VI. L'entrada en vigor de la Llei de règim jurídic del sector públic (LRJSP) 40/2015 fa necessària la regulació de les actuacions relacionades amb les instal·lacions de regulació i control del trànsit en les vies del Consell. Que els articles 27 i 57 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local (Llei 7/1985, de 2 d'abril) i els articles 65, 66 i 70 del Text Refós aprovat per Reial decret 781/1986, de 18 d'abril, així com el Capítol VI del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, permeten l'establiment del present conveni.

Per tant, en aquest conveni s'ha de contemplar els compromisos entre les parts i establir les contraprestacions corresponents a les següents,

CLÀUSULES

PRIMERA. Objecte del conveni

L'objecte del conveni és regular i establir els compromisos a assumir per les parts signants, sobre la gestió i conservació de les instal·lacions de regulació i control del trànsit que actualment és a càrrec de l'Ajuntament de Palma i que estan ubicades en vies de titularitat del Consell de Mallorca, i determinar el procediment a seguir per a les noves instal·lacions de regulació i control del trànsit que estiguin ubicades a les vies competència del Consell de Mallorca i que siguin susceptibles d'incorporar a la gestió centralitzada i de conservar-se a càrrec del Departament de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma. Així mateix establir de comú acord els ajusts precisos per poder disposar d'un conveni adaptat a la LRJSP 40/2015, i altres disposicions que siguin d'aplicació.

SEGONA. Àmbit d'actuació

L'àmbit d'actuació són les vies que a data d'avui són competència del Consell dins el terme municipal de Palma. La relació de vies competència del Consell dins el terme municipal de Palma, a data d'aquest Conveni, consta a l'Annex 1.

Quan una via del Consell sigui cedida a l'Ajuntament de Palma, les instal·lacions ubicades en aquesta i referides en aquest document, deixaran de formar part d'aquest Conveni. En aquest sentit, es procedirà al reajustament de l'import que s'estableix a la clàusula SETENA, apartat 7.2.c), amb efectes des del dia de la signatura de l'acta de lliurament.

TERCERA. Definició d'instal·lacions de regulació i control del trànsit incloses dins aquest conveni

  • Instal·lacions de regulació semafòrica en encreuaments de carrers, per a passos de vianants o passos tramviaris. Inclou equips de regulació, suports, cablejat, presa de terra, semàfors, detectors de trànsit, espires, armaris, equips especials tramviaris, sistemes de radars i de foto en vermell.
  • Instal·lacions de càmeres de televisió per al control del trànsit. Inclou suport, càmera de TV, cablejat i escomesa elèctrica.
  • Instal·lacions de càmeres de televisió IP per al visionat de l'estat del trànsit en web municipal MobiPalma. Inclou suport, càmera de TV, cablejat i escomesa elèctrica.
  • Cablejat de comunicació de fibra òptica i armaris i equips per a nodes de comunicació.
  • Panels d'informació a l'usuari. Inclou suport, panells, cablejat i escomesa elèctrica, i els seus armaris i equips de comunicació.
  • Senyals d'informació variable. Inclou suport, senyal, cablejat i escomesa elèctrica, i els seus armaris i equips de comunicació.
  • No s'inclouen les instal·lacions corresponents a panells d'informació als conductors, càmeres de control i resta d'equips, així com altres instal·lacions de regulació, el manteniment i gestió dels quals es regula des del centre de control de carreteres (ccc) del Consell de Mallorca.

QUARTA. Definició de l'obra civil inherent a la instal·lació de regulació i control del trànsit

  • Canalitzacions subterrànies amb cablejat nu de coure per a presa de terra
  • Cimentacions de formigó per a suports
  • Construcció de voreres i supressió de barreres arquitectòniques
  • Basament de suport del regulador semafòric
  • Arquetes i connexions amb canalització amb altres elements o arquetes.
  • Actuacions d'obra civil, jardineria u altres complementàries que siguin necessàries per a la realització posterior de les instal·lacions.

CINQUENA. Definició de la gestió inherent a la instal·lació de regulació i control del trànsit

  • Enginyeria de trànsit per al disseny, programació semafòrica, integració i coordinació dins la xarxa centralitzada.
  • Direcció i seguiment del contracte de manteniment i conservació de les instal·lacions.
  • Control del funcionament des de la sala de gestió i control del trànsit del Departament de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma
 

SISENA. Definició de les tasques de manteniment i conservació de les instal·lacions de regulació i control del trànsit i identificació d'aquestes

Es corresponen amb les tasques especificades per a totes les instal·lacions al terme municipal de Palma incloses en el contracte de manteniment i conservació de les instal·lacions de regulació i control del trànsit del Departament de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma. Inclou les corresponents al manteniment funcional operatiu, manteniment preventiu, manteniment correctiu i les corresponents a la vigilància del funcionament d'aquestes instal·lacions des de la sala de control del trànsit de l'Ajuntament de Palma.

A l'Annex 2 s'inclou la relació d'instal·lacions de regulació i control del trànsit a les vies competència del Consell de Mallorca, les quals s'han identificat segons la propietat.

SETENA. Compromisos que assumeixen les parts.

7.1 Compromís de l'Ajuntament de Palma

a) L'Ajuntament assumeix el manteniment i conservació de les instal·lacions de regulació i control del trànsit actuals en les vies del Consell de Mallorca, a excepció de les instal·lacions, panels d'informació als conductors, càmeres de televisió, detectors i altres, la gestió dels quals es fa des del centre de control del Consell. També assumeix l'Ajuntament de Palma la gestió d'explotació del servei inherent amb la instal·lació de regulació i control del trànsit, així com el manteniment de la xarxa de comunicacions per fibra òptica que enllaça els centres de control de l'Ajuntament de Palma i el centre de control del Consell de Mallorca i altre cablejat de fibra òptica dins les conduccions subterrànies a les seves vies. El Consell sempre podrà participar en la part corresponent a l'enginyeria de trànsit d'encreuament semafòrics en les seves vies a fi de coordinar les afeccions per retencions que poguessin afectar a altres vies de la xarxa del Consell.

b) Per a noves instal·lacions de regulació i control del trànsit, una vegada autoritzada per ambdues parts, l'Ajuntament assumeix la part corresponent a les instal·lacions, la gestió inherent amb la instal·lació de regulació i control del trànsit, la conservació de les instal·lacions i l'obra civil a l'àmbit de la seva competència (habitualment les voravies). Els tècnics responsables municipals facilitaran els documents tècnics necessaris per a la realització de l'obra civil a càrrec del Consell de Mallorca, i coordinaran les tasques de replanteig i direcció dels treballs així com les corresponents a la seguretat i salut amb els tècnics del Consell. Les noves instal·lacions seran propietat de l'Ajuntament i així quedaran consignades a l'actualització de l'Annex 2.

7.2 Compromisos del Consell de Mallorca

a) El Consell de Mallorca assumeix dins els seus pressuposts la conservació de la calçada afectada per les instal·lacions actuals incloent la senyalització horitzontal i la vertical complementària, així com l'obra civil inherent a la instal·lació, necessària per al seu manteniment i explotació.

b) Per a noves instal·lacions de regulació i control del trànsit, una vegada autoritzada per ambdues parts, el Consell assumeix la part corresponent a l'obra civil a l'àmbit de la seva competència (habitualment la calçada). Els tècnics responsables del Consell coordinaran les tasques de replanteig i direcció dels treballs així com les corresponents a la seguretat i salut amb els tècnics municipals.

c) El Consell de Mallorca s'obliga a transferir anualment, per anys vençuts, a l'ajuntament de Palma, durant la vigència del conveni en concepte de restitució dels elements avariats o danyats i de comprovació de l'estat de les instal·lacions propietat del Consell de Mallorca que es relacionen a l'Annex 3, la quantitat de 27.971,50€ (B.I. 23.116,94€ + IVA 21% 4.854,56€), corresponent a un període de 12 mesos, o en el seu cas, la part proporcional si la anualitat no es completa.

VUITENA. Altres consideracions

  • En el cas de què una de les dues administracions vulgui dur a terme una nova instal·lació, i que no compti amb el suport de l'altra, l'executarà pel seu compte i fora de l'àmbit d'aquest conveni.
  • Durant la vigència del present Conveni, el Consell de Mallorca, prèvia sol·licitud d'autorització corresponent, facilitarà a l'Ajuntament de Palma la utilització de les infraestructures de canalitzacions subterrànies, que tècnicament sigui possible i sempre que en tingui a disposició, per al pas de cablejat de comunicacions de la xarxa de fibra òptica per a la regulació i control del trànsit així com la disponibilitat dels terrenys i infraestructures per les instal·lacions de regulació i control del trànsit objecte d'aquest Conveni.
  • En obres de reforma que realitzi el Consell de Mallorca en vies que disposin d'instal·lacions de regulació i control del trànsit o que vagin a disposar-se, el Consell haurà d'executar tota l'obra civil necessària per a adaptar la instal·lació semafòrica al nou disseny viari. Els treballs corresponents a la instal·lació serà a càrrec de l'Ajuntament així com el seu manteniment. Per part del Consell es facilitarà tota la informació i plànols "as Built" necessaris per poder realitzar la instal·lació.
  • L'Ajuntament de Palma, dins el primer trimestre de l'any, sol·licitarà al Consell de Mallorca l'abonament de l'import corresponent a la gestió i conservació de les instal·lacions de regulació i control del trànsit, i que s'ha dut a terme en l'exercici anterior, perquè aquest pugui fer efectiu el compromís assumit en la clàusula SETENA, punt 7.2.c).

NOVENA. Comissió de Seguiment

Les parts constituiran una Comissió mixta de seguiment que coordinarà el desenvolupament d'aquest Conveni i que estarà integrat per dos membres de cada una de les parts, designats pel Batle de l'Ajuntament i pel Conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, amb veu i vot.

La comissió estarà presidida per un dels representants del Consell de Mallorca i el secretari serà un dels representants de l'Ajuntament de Palma. En la primera sessió constitutiva es procedirà al nomenament del president i secretari per unanimitat.

La comissió resoldrà els problemes d'interpretació i vetllarà pel compliment del conveni. Els acords s'adoptaran per unanimitat.

Podran incorporar-se a la Comissió de seguiment, a petició de les parts, les persones que es requereixin per temes específics.

La comissió realitzarà reunions periòdiques pel seguiment i desenvolupament del conveni, establint un mínim d'una (1) reunió anual. Tindrà les següents tasques i funcions:

  • Realització del control i seguiment del Conveni.
  • Coordinació entre els Departaments corresponents relacionades amb l'objecte del conveni.
  • Proposar les modificacions necessàries a aquest Conveni.
  • Resolució de qualque qüestió o discrepància que pogués sorgir entre les parts.
  • Verificar el compliment de les clàusules del Conveni per poder arribar a complir la finalitat del mateix, i actuar en conseqüència en el cas d'incompliment.
  • Valoració econòmica de les contraprestacions fetes per cada una de les parts i seguiment del balanç econòmic per mantenir l'equilibri econòmic entre ambdues parts.
  • Proposar l'extinció del conveni, si es donen els motius establerts en el Capítol VI del Títol Preliminar de la LRJSP 40/2015, en especial a l'article 52 en relació amb l'extinció del Conveni.
  • Planificació anual de les despeses i inversions.

DESENA. Aprovació i entrada en vigor del Conveni

El conveni quedarà perfeccionat per la prestació del consentiment de les parts amb les corresponents assignatures, i entrarà en vigor una vegada s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ONZENA. Vigència i duració del Conveni

El conveni tindrà una durada màxima de quatre (4) anys, d'acord a l'article 49 h) de la LRJSP 40/2015.

La durada es comptabilitzarà a partir de l'entrada en vigor del Conveni.

Quant a possibles ampliacions o pròrrogues del Conveni que es puguin acordar, s'estarà en tot cas al procediment disposat a l'article 49 apartat h) de la LRJSP 40/2015.

DOTZENA. Modificacions del Conveni

La modificació del Conveni s'atendrà al procediment i requisits establerts per a la LRJSP 40/2015.

Les modificacions es tractaran prèviament a la Comissió de Seguiment, la qual elevarà la proposta a les parts per a la seva aprovació si escau.

Les modificacions hauran de ser acordades de forma unànime per les parts intervinents en el Conveni, atenent a l'article 49 g) de la LRJSP 40/2015, i per a la seva tramitació s'haurà incloure el contingut mínim que estableix l'article 49.

TRETZENA. Extinció i resolució del Conveni

El conveni es resoldrà una vegada finalitzat el seu termini de vigència.

Seran causes de resolució les contemplades a l'article 51.2 de la Llei 40/2015 (LRJSP); és a dir, l'incompliment de les obligacions i compromisos per alguna de les parts, l'acord unànime entre aquestes, la decisió judicial que declari nul el conveni, per la finalització del període de vigència del conveni sense que s'hagi acordat la seva pròrroga o per qualsevol altra causa prevista en el conveni o a les lleis corresponents.

Quant als efectes d'una resolució anticipada, s'haurà de tenir en compte el indicat a l'article 52 de la Llei 40/2015 LRJSP i procedir a la corresponent liquidació de l'aportació d'ambdues parts en funció de les tasques i funcions que s'hagin desenvolupat. En aquest supòsit serà imprescindible la proposta, amb el seu informe adjunt, de la Comissió de Seguiment definida a la clàusula desena.

CATORZENA. Règim jurídic

La naturalesa d'aquest conveni és l'administrativa, i, en cas de litigi entre les parts, les qüestions en controvèrsia seran sotmeses a la jurisdicció contenciosa administrativa, de conformitat amb el que es preveu a l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

No obstant l'anterior, les controvèrsies que puguin plantejar-se sobre la interpretació, execució o desenvolupament d'aquest conveni es dirimiran, amb caràcter previ, a la Comissió de Seguiment.

I per deixar-ne constància, s'estén el present document en dos exemplars en el lloc i data indicats a l'encapçalament del present document.»

 

ANNEX 1 ÀMBIT D'ACTUACIÓ

Relació de vies competència del Consell actuals en el terme municipal de Palma.

Ma-19 eix de Llevant (des del camí de l'Escollera)

Ma-20 via de cintura de Palma

Ma-1 eix de Ponent (des de Portopí)

Ma-13 eix central

Ma-30 via connectora (des del Coll d'en Rabassa fins el terme de Marratxí)

Ma-11 Palma al Port de Sóller (des de la Ma-20)

Ma-15 Palma a Cala Rajada (des de la Ma-20)

Ma-15D travessera de Son Ferriol.

Ma-19A des de l'enllaç 10 de la Ma-19 fins el terme de Llucmajor

Ma-1040 Palma a Esporles (des de la Ma-20)

Ma-1110 Palma a Valldemossa (des de la Ma-20)

Ma-1041 Palma a Puigpunyent, camí de Jesús (des de la Ma-20)

Ma-1042 Des de la Ma-1041 Establiments

Ma-1043 coll de sa Creu (Ma-1044 / Ma-1016)

Ma-1044 Camí dels Reis, travessera de Gènova

Ma-1045 Carrer del Rector Vives (Gènova)

Ma-1047 La Bonanova / Gènova (Can Vell). Tallada per la Ma-20

Ma-1048 Carrers de la Coma, Batista, Esparver, Penyal i Calvari (Gènova)

Ma-2031 Camí Vell de Bunyola (des de la rotonda de Son Castelló)

Ma-3011 Camí Vell de Sineu (des del camí Salard)

Ma-3018 de la Ma-15 a la Ma-20

Ma-3013 Son Ferriol / es Pla de na Tesa

Ma-3017 Des de la Ma-3011 a sa Cabaneta

Ma-5011 camí Fondo (des de l'enllaç Ma-19 fins via de servei aeroportuari)

Ma-5012 Des de la Ma-5011 a Son Ferriol

Ma-5013 Des de la Ma-19A a Ma-15

Ma-6011 Carretera Militar (des de l'enllaç Ma-19 fins a s'Aranjassa

Ma-6012 Camí de Son Fangos (des de la Ma-30 fins PK 0.55 i tram de 100 m edifici Mirall)

Ma-6014 Des de l'enllaç de la Ma-19 fins el terme de Llucmajor

 

ANNEX 2 INVENTARI DE LES INSTAL·LACIONS ACTUALS OBJECTE DEL CONVENI

Relació actual d'instal·lacions de regulació i control del trànsit a les vies competència del Consell de Mallorca, la conservació de les quals és a càrrec de l'Ajuntament de Palma.

INSTAL·LACIÓ SEMAFÒRICA EN VIES

COMPETÈNCIA DEL CONSELL

UBICACIÓ

PROPIETAT

142

Camí Vell de Bunyola, rotonda c/ 16 de juliol (enllaç Ma-13)

CONSELL

152

Camí Vell de Bunyola (Ma-2031) – Santiago Álvarez Avellán

AJUNTAMENT

153

Camí Vell de Bunyola (Ma-2031) – Camí Nou

AJUNTAMENT

154

Camí Vell de Bunyola (Ma-2031) – Camí de Na Cerdana

AJUNTAMENT

161

Camí Son Hugo Son Oliva FFCC Sóller (enllaç Ma-20)

CONSELL

162

Camí Son Hugo piscines Son Hugo FFCC Sóller (enllaç Ma-20)

CONSELL

234

Camí de Jesús (Ma-1041) - Can Ferragut

AJUNTAMENT

236

Camí de Jesús (Ma-1041) - Tarragona

CONSELL

406

Av. Adolfo Suárez (Ma-19) – Av Gabriel Alomar

CONSELL

322

Camí dels reis (Ma-1044) – Camí del Tramvia

AJUNTAMENT

323

Camí dels reis (Ma-1044) – Camí Son Llagosta

AJUNTAMENT

407

Av. Torres Llavaneres (Ma-19) - Carrer Manuel Azaña

CONSELL

408

Av. Torres Llavaneres (Ma-19) - Portitxol – c/ Puerto Rico

AJUNTAMENT

420

Av. Gabriel Roca – Portopí (Ma-1)

CONSELL

433

Av Torres Llavaneres (Ma-19) - Joan Maragall (davant Palau de Congressos)

AJUNTAMENT

438

Av. Adolfo Suárez davant Parc de la Mar (Ma-19)

AJUNTAMENT

906

Ctra Manacor (Ma-15) - Trav. Gregorio Marañón

AJUNTAMENT

927

Camí de Son Fangos (Ma-6012) – c/ Roncal, es Pil·larí

AJUNTAMENT

939

Ctra. Manacor (Ma-15D) – c/ Marquès de Tenerife, son Ferriol

CONSELL

941

Ctra Sóller (Ma-11) - Son Pacs

CONSELL

943

Carrer Joan Mascaró i Fornés (Ma- 1040)- Molí des Comte

CONSELL

946

Joan Mascaró i Fornés (Ma-1040) - Av. Cister

CONSELL

991

Ma-19 D / c/Aires de la Mar , s'Aranjassa (control velocitat)

AJUNTAMENT

992

Ma-19 D / Ma-6011), s'Aranjassa

AJUNTAMENT

994

Ctra Sóller (Ma-11) (Davant centre penitenciari)

AJUNTAMENT

997

Camí Vell de Sineu (Ma-3011) - Av. Del Cid

AJUNTAMENT

 

CÀMERES DE CONTROL

DEL TRÀNSIT I CÀMERES IP

UBICACIÓ

PROPIETAT

103

Av. Adolfo Suárez (Davant Parc de la Mar)

AJUNTAMENT

104

Av. Gabriel Alomar - Av. Adolfo Suárez

AJUNTAMENT

119

Av. Torres Llavaneres (Ma-19) - Carrer Manuel Azaña

AJUNTAMENT

120

Av. Torres Llavaneres (Ma-19) - Portitxol - Puerto Rico

AJUNTAMENT

126

Ma-20 (Davant CE Aragó)

AJUNTAMENT

140

Av. Gabriel Roca - Portopí

AJUNTAMENT

149

Ma-20 (Davant Camí Son Hugo)

AJUNTAMENT

159

Ma-20 Camí de Son Rapinya

AJUNTAMENT

162

Ma-2031 Camí Vell Bunyola

AJUNTAMENT

180

Ctra Sóller (Ma-11) Accessos a Ma-20

AJUNTAMENT

 

ANNEX 3 VALORACIÓ DEL MANTENIMENT I CONSERVACIÓ DE LES INSTAL.LACIONS SEMAFÒRIQUES DEL CONSELL, A CÀRREC DE L'AJUNTAMENT

A continuació es passa a fer una estimació anual de costs, prenen com a referència les despeses del manteniment i conservació d'aquestes instal·lacions de l'any 2019, 2020 i 2021. Els treballs de manteniment i conservació i preus d'aplicació es corresponen amb els contractes actuals de "servei de manteniment i conservació de les instal·lacions de regulació, control i gestió de la mobilitat del municipi de Palma, supervisió i control d'execució i qualitat, i vigilància de sistemes, (3 Lots), adjudicat per acord de Junta de Govern Local JGL_20180613_02_01 de data 13/06/2018.

INSTAL·LACIÓ SEMAFÒRICA EN VIES

COMPETÈNCIA DEL CONSELL

UBICACIÓ

PROPIETAT

142

Camí Vell de Bunyola, rotonda c/ 16 de juliol (enllaç Ma-13)

CONSELL

161

Camí Son Hugo Son Oliva FFCC Sóller (enllaç Ma-20)

CONSELL

162

Camí Son Hugo piscines Son Hugo FFCC Sóller (enllaç Ma-20)

CONSELL

236

Camí de Jesús (Ma-1041) - Tarragona

CONSELL

406

Av. Adolfo Suárez (Ma-19) – Av Gabriel Alomar

CONSELL

407

Av. Torres Llavaneres (Ma-19) - Carrer Manuel Azaña

CONSELL

420

Av. Gabriel Roca – Portopí (Ma-1)

CONSELL

939

Ctra. Manacor (Ma-15D) – c/ Marquès de Tenerife, son Ferriol

CONSELL

941

Ctra Sóller (Ma-11) - Son Pacs

CONSELL

943

Carrer Joan Mascaró i Fornés (Ma- 1040)- Molí des Comte

CONSELL

946

Joan Mascaró i Fornés (Ma-1040) - Av. Cister

CONSELL

 

TOTAL CRUCES SEMÁFOROS PALMA

259

 

TOTAL CRUCES SEMÁFOROS CONSELL DE MALLORCA

11

4,25%

PARTE PROPORC. CORRESPOND. AL CONTROL POR LOTE 0

70,00%

2,97%

PARTE PROPORC. CORRESPOND. AL CONTROL POR LOTE 1

 

4,25%

PARTE PROPORC. CORRESPOND. AL CONTROL POR LOTE 2

60,00%

2,55%

ESTIMACION COSTES ANUALES ESTABLECIENDO EL PROMEDIO DE ANUALIDADES 2019, 2020 Y 2021

LOTE 0 - SERVEI DE CONTROL I SUPERVISIÓ DE L'EXECUCIÓ I QUALITAT DE LES TASQUES DE MANTENIMENT I CONSERVACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS DE REGULACIÓ, CONTROL I GESTIÓ DE LA MOBILITAT DE PALMA.

TOTAL AÑO

 

 

 

AÑO

CONTROL DE EJECUCIÓN Y CALIDAD

 

86.130,96 €

PARTE PROPORCIONAL POR 11 CRUCES SEMAFORIZADOS DEL CONSELL

2,97%

2.560,65 €

BAJA (%)

 

6,50%

 

166,44 €

TOTAL EJECUCIÓN POR CONTRATA (B.I.)

 

2.394,21 €

I.V.A 21%

 

21%

 

502,78 €

TOTAL MANTENIMIENTO AL AÑO DEL LOTE 0

 

2.896,99 €

 

LOTE 1 - SERVEI DE MANTENIMENT I CONSERVACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS DE REGULACIÓ, CONTROL I GESTIÓ DE LA MOBILITAT DEL MUNICIPI DE PALMA.

 

TOTAL AÑO

Correspondiente a los 11 cruces semaforizados del Consell de Mallorca

 

AÑO

Mantenimiento correctivo

 

 

12.665,68 €

Mantenimiento funcional operativo

 

4.101,80 €

Mantenimiento funcional operativo (espiras)

 

650,94 €

Mantenimiento Preventivo (repercusión anual con pp de correctivo)

 

3.809,17 €

Pintura soportes (repercusión anual)

 

990,76 €

TOTAL EJECUCIÓN MATERIAL

 

22.218,35 €

BAJA (%)

 

29,39%

 

6.530,39 €

TOTAL EJECUCIÓN POR CONTRATA

 

15.687,96 €

GASTOS GENERALES (%)

9,00%

 

1.411,92 €

BENEFICIO INDUSTRIAL (%)

6,00%

 

941,28 €

SUMA

 

 

 

18.041,15 €

SEGURIDAD Y SALUD (%)

2,14%

 

475,47 €

GESTIÓN DE RESIDUOS

1,00%

 

222,18 €

TOTAL EJECUCIÓN POR CONTRATA (B.I.)

 

18.738,81 €

I.V.A 21%

 

21,00%

 

3.935,15 €

TOTAL MANTENIMIENTO AL AÑO DEL LOTE 1

 

22.673,96 €

LOTE 2 - SERVEI DE VIGILÀNCIA DE SISTEMES I ATENCIÓ AL CIUTADÀ DE L'EXPLOTACIÓ DE LA MOBILITAT DE LA CIUTAT DE PALMA.

COSTE ANUAL LOTE 2 VIGIL

h

€/h

AÑO

Horas Nocturas año

2.922

22,01

64.320,56 €

Horas Festivas año

1.063

22,01

23.389,29 €

Responsable servicio

 

 

4.011,00 €

TOTAL EJECUTADO AÑO

 

 

91.720,85 €

PARTE PROPORCIONAL POR 11 CRUCES SEMAFORIZADOS DEL CONSELL

2,55%

2.337,29 €

BAJA (%)

 

15,12%

 

353,37 €

TOTAL EJECUCIÓN POR CONTRATA (B.I.)

 

1.983,92 €

I.V.A 21%

 

21,00%

 

416,62 €

TOTAL MANTENIMIENTO AL AÑO DEL LOTE 2

 

2.400,55 €

ESTIMACIÓN COSTES MANTENIMIENTO Y VIGILANCIA SEMÁFOROS CONSELL. BASE IMPONIBLE

23.116,94 €

I.V.A.

 

 

21%

4.854,56 €

ESTIMACIÓN COSTES MANTENIMIENTO Y CONTROL SEMÁFOROS CONSELL IVA INCL

27.971,50 €

 

Palma, a data de la signatura electrònica (30 d'agost de 2024)

El conseller executiu del Departament de Territori Mobilitat i Infraestructures (Fernando Rubio Aguiló)