Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 557176
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, a proposta del director general d’Empresa, Autònoms i Comerç, sobre la concessió i denegació de subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024)
Fets
1. El dia 14 de març de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 36 la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 8 de març de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria per concedir subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics.
2. El dia 27 de juliol de 2024 el director general d'Empresa, Autònoms i Comerç va dictar la Proposta provisional de resolució de concessió dels ajuts a les entitats que figuraven en l'annex 1 i la proposta de denegació a les entitats que figuraven en l'annex 2, amb especificació dels motius d'exclusió. En aquesta Proposta es concedia un termini de deu dies perquè les entitats poguessin presentar les al·legacions que consideressin oportunes.
3. El dia 3 de d'agost de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 102 i en la pàgina web de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç la Proposta de resolució a la qual es fa referència en l'apartat anterior.
4. En data 6 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Verd Neix, SL (expedient CDETALL 300/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual sol·licita que s'inclogui com a despesa subvencionable el pressupost d'honoraris del projecte d'instal·lació de punt de recàrrega de vehicle, de data 5 d'abril de 2024, que ha estat exclòs en la Proposta de resolució en virtut del punt 2 de l'apartat tercer de la convocatòria. La lletra a) del punt 2, apartat tercer de la convocatòria, estableix que no són subvencionables les despeses de redacció de projectes tècnics per a la reforma modernització i interiorisme dels establiments (...). Al·lega l'interessat que el que es pressuposta per part de l'oficina d'enginyeria és el que es coneix com «legalització de la instal·lació», que implica la redacció d'un projecte d'instal·lació i presenta el pressupost, amb la mateixa denominació, amb una ampliació del concepte.
La lletra a) del punt 2 apartat tercer de la convocatòria, que exclou els projectes tècnics, ha de ser interpretat de forma estricta, ja que no pot crear desigualtats per criteris interpretatius. Així, s'ha de considerar com a despesa no subvencionable la redacció de projectes tècnics de qualsevol tipus. Revisada l'al·legació junt amb la documentació aportada es considera que el pressupost fa referència a la redacció d'un projecte tècnic d'instal·lació, i per tant, no subvencionable.
En conseqüència, no es pot admetre l'al·legació presentada per l'entitat Verd Neix, SL i no es pot incloure el pressupost d'honoraris del projecte d'instal·lació de punt de recàrrega de vehicle.
5. En data 6 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, la Sra. Juana Maria Gelabert Rull (expedient CDETALL 467/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual al·lega que la seva sol·licitud es va rebutjar per no complir els requisits establerts en la convocatòria, ja que l'alta en l'epígraf 651.2 de l'IAE de l'establiment es va realitzar fora de termini. Al·lega la sol·licitant que exercia anteriorment la mateixa activitat al carrer Torrelló, 4, de Sineu, local per al qual no s'ha sol·licitat subvenció, i que es va donar de baixa el dia 1 d'abril de 2024, al mateix temps que es va donar d'alta l'establiment situat al carrer de la Concòrdia, 35, bxs. 1, de Sineu, per al qual sol·licita la inversió. Aporta certificat de situació censal.
Cal assenyalar que, d'acord amb el punt segon de la convocatòria, els beneficiaris d'aquests ajuts han d'exercir en el moment de la publicació de la convocatòria de la subvenció alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) especificats en la convocatòria. En cas que el sol·licitant sigui titular de diversos establiments, cada establiment en què es realitzi la inversió ha de complir aquest requisit.
En conseqüència, no es pot admetre l'al·legació presentada, ja que la interessada va donar d'alta en l'IAE (en l'epígraf 651.2) l'establiment on es realitza la inversió amb posterioritat a la publicació de la convocatòria i, per tant, la sol·licitud no compleix els requisits per ser-ne beneficiària segons el que estableix la convocatòria de subvenció de 14 de març de 2024 (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).
6. En data 6 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Menorca Comerç, SL (expedient CDETALL 347/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual al·lega que la seva sol·licitud es va rebutjar per no complir els requisits establerts en la convocatòria ja que l'alta en l'IAE de l'establiment es va realitzar fora de termini. Manifesta que el local on es realitza la inversió només està obert durant la temporada turística i es dona d'alta quan obre (març–abril) de cada any. Aporta certificat de situació censal i altre documentació.
Cal assenyalar que, d'acord amb el punt segon de la convocatòria, els beneficiaris d'aquests ajuts han d'exercir, en el moment de la publicació de la convocatòria de la subvenció, alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) especificats en la convocatòria.
En conseqüència, no es pot admetre l'al·legació presentada, ja que la interessada va donar d'alta en l'IAE (en l'epígraf 651.2) l'establiment on es realitza la inversió amb posterioritat a la publicació de la convocatòria i, per tant, la sol·licitud no compleix els requisits per ser-ne beneficiària segons el que estableix la convocatòria de subvenció de 14 de març de 2024 (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).
7. En data 6 d'agost de 2024, dins el termini establert, la senyora Carla Marie Macedo (expedient CDETALL-263/2024) va presentar una sol·licitud de canvi d'inversió, passant d'adquirir dues màquines assecadores a una, però amb més prestacions. Atès que la inversió és subvencionable segons estableix la convocatòria, s'accepta el canvi d'objecte de inversió, amb una depesa final de 13.256 €, superior a la presentada inicialment de 111.316 €. En conseqüència, l'import total concedit a Carla Marie Macedo es manté en 9.000 €.
8. En data 7 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Idees Menorquines, SL (expedient CDETALL-111/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual al·lega que no s'ha tingut en compte la factura núm. 147, de 10 d'octubre de 2023, del proveïdor Acabats Tobal Bosch, SL per un import de 1.265 € (IVA exclòs). S'ha comprovat que la factura esmentada estava enumerada en la memòria explicativa del projecte (annex 3) si bé no se n'havia presentat còpia. Atès que s'havia d'haver requerit per part d'aquesta administració la factura esmentada i no es va fer, s'ha d'acceptar l'al·legació presentada. Per tant, l'import de la inversió elegible passa a ser de 7.372,37 € i l'import concedit passa de 4.885,90 € a 5.897,90 €, i mitjançant aquesta Resolució de concessió es fa l'esmena corresponent.
9. En data 7 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, el Sr. Adolfo Leon López (expedient CDETALL-540/2024) ha presentat un escrit mitjançant al·lega que es va sol·licitar la subvenció per un import de 7.834,47 € i que només s'ha admès una inversió per import de 5.743,03 €, degut a factures excloses per «despeses inferiors a 100 €» segons el que estableix el punt 3, apartat desè de la convocatòria, i aporta relació de factures presentades, ja que manifesta que totes superen els 100 €.
Una vegada examinada la documentació presentada, tant amb l'al·legació com amb la sol·licitud, es posa de manifest que hi ha hagut una errada material a l'hora de comprovar les factures presentades. El sol·licitant va presentar una inversió de 7.834,47 €, de la qual és elegible una inversió de 7.457,54 €. S'exclou la factura núm. 1004/24, de 10 d'abril de 2024, ja que aquesta conté despeses no subvencionables, amb un únic concepte elegible per import de 75,11 € (IVA exclòs) i per tant la despesa és inferior a 100 € i no es pot acceptar la factura esmentada, segons el que estableix el punt 3 de l'apartat desè de la convocatòria.
Així s'ha d'acceptar parcialment l'al·legació presentada i l'import concedit passa de 4.594,42 € a 5.966,03 €, i mitjançant aquesta Resolució de concessió es fa l'esmena corresponent.
10. En data 7 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, la senyora Ana Cristina Muñoz Sabater, (expedient CDETALL 500/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual al·lega que la seva sol·licitud es va rebutjar per no complir els requisits establerts en la convocatòria, concretament perquè la inversió elegible era inferior a 2.000 € (IVA exclòs), ja que ha presentat dues factures amb el concepte d'ordinador portàtil i la convocatòria estableix que es limita la inversió en equips i informàtics i se subvenciona com a màxim un de cada tipus per establiment comercial. Al·lega la interessada que verbalment se li va informar de que la inversió mínima era de 2.000 € (IVA exclòs), si bé ella va demanar si se podien incloure dos ordinadors per arribar a aquesta quantia mínima i verbalment se li va indicar que si.
La lletra a) del punt 1 de l'apartat tercer de la convocatòria estableix que es limita la inversió en equips i informàtics i se subvenciona com a màxim un de cada tipus per establiment comercial. Atès l'indicat en la convocatòria, no es pot admetre l'al·legació presentada.
11. En data 11 d'agost de 2024, dins el termini de deu dies hàbils, l'entitat Avantgarde Gourmet, S. Microcop. (CDETALL-235/2024), ha presentat un escrit mitjançant el qual sol·licita que s'incloguin com a despeses subvencionables les despeses que han estat excloses en la Proposta de resolució en virtut del punt quatre de l'apartat tercer de la convocatòria i del punt 2 de l'apartat tercer de la convocatòria.
D'una banda, el punt quatre de l'apartat tercer de la convocatòria estableix que quan el beneficiari disposi de més d'un IAE, el projecte subvencionable ha de recaure de forma inequívoca sobre alguna de les activitats amb IAE previstes en el punt quatre de l'apartat segon de la convocatòria.
En relació amb les tres factures excloses per aquest punt, consistents en taules i un equip musical, al·lega que «inequívoc» no vol dir «exclusiu», i manifesta que es tracta d'un establiment mixt que comparteix activitat. Al·lega que aquest mobiliari i l'equip de so estan destinats a l'aula de vinoteca que s'utilitza per a formació, tast de vins i degustacions, i, que quan aquestes no es realitzen s'habilita com a espai per a la restauració.
En aquest cas, la convocatòria estableix clarament que quan un beneficiari disposa de més d'un IAE només es subvenciona la part de la inversió que recaigui de forma inequívoca sobre alguna de les activitats amb IAE incloses en la convocatòria, i no es pot considerar que l'adquisició de taules i cadires, així com a la instal·lació d'un equip de so per una aula de formació/degustació/restauració recaiguin de forma inequívoca sobre l'activitat comercial de l'establiment (IAE 662.2) que és objecte d'aquesta convocatòria, i sí sobre activitats de formació o de restauració que no són en cap cas objecte de la convocatòria, sobretot tenint en compte que en aquest establiment també desenvolupa l'activitat de restauració (IAE 673.2 i 677.9) i de formació, segons manifesta (encara que en el certificat de situació censal de l'Agencia Estatal de l'Administració Tributària no figuri d'alta a l'IAE corresponent).
D'altra banda, en relació amb les factures/pressuposts exclosos en virtut del punt 2, apartat tercer de la convocatòria, al·lega que es tracta d'un catàleg digital i que les actuacions s'han d'emmarcar en la lletra d) punt 1 de l'apartat tercer de la convocatòria «adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la modernització de l'establiment» i que no es tracta d'una pàgina web.
La inversió presentada del proveïdor Talaiot Estudios, SC és la següent:
a) Pressupost núm. E2400700 i que segons indica el beneficiari correspon a la producció en vídeo d'un curs tastavins, i tal i com es determina en el concepte del pressupost presentat es tracta de l'edició/producció d'un vídeo de format digital de durada de 50' de curs de tastavins, per a la difusió en línia en la tenda Cocoon Gourm, i per tant clarament no és objecte d'aquesta convocatòria.
b) Factura 2327_TE i pressupost E240067, que segons manifesta el sol·licitant es tracta de la producció de contingut audiovisual per a catàleg digital de productes gourmet i vins i l'ampliació d'aquest catàleg digital, i tal i com figura de forma expressa en el concepte de la factura es tracta de l'edició producció digital per la seva oferta en comerç electrònic dels productes propis elaborats per a l'empresa.
La lletra h) del punt 2 de l'apartat tercer de la convocatòria exclou clarament les inversions per a la millora tecnològica i digital encaminada a potenciar el comerç electrònic, per tant s'han d'entendre com no subvencionables la factura i els pressuposts presentats, que indiquen clarament que es tracta de l'edició de producció digital per a la seva oferta de comerç electrònic. També la lletra e) del punt 2 de l'apartat tercer de la convocatòria exclou la publicitat, comunicació i visibilitat a diferents suports digitals mitjançant la utilització de noves tecnologies.
En conseqüència, no es poden admetre les al·legacions presentades, ja que la inversió exclosa no recau sobre l'IAE de comerç inclòs en la convocatòria en cap cas, sinó sobre altres activitats que es desenvolupen en l'establiment i que no es corresponen a comerç, sinó sobre restauració i formació, o bé estan destinades a la producció digital de material audiovisual per al comerç electrònic, cosa que està expressament exclosa en aquesta convocatòria.
12. En data 11 d'agost de 2024, l'entitat Pons Vidal Sistemas, SL (CDETALL-352/2024) va presentar una sol·licitud de canvi d'inversió, prescindint d'una de les actuacions previstes en la sol·licitud. Una vegada examinada la sol·licitud de canvi de inversió, en la que s'exposa que es redueix el projecte d'inversió i es renuncia a la inversió d'ampliació de la instal·lació fotovoltaica, comunicam que s'accepta la reducció d'inversió, amb una depesa final de 6.785,67 €, inferior a la presentada inicialment de 16.098,86 €. En conseqüència, l'import total concedit a l'entitat Pons Vidal Sistemas, SL passa de 9.000 € a 5.428,54 € i mitjançant aquesta Resolució de concessió es fa l'esmena corresponent.
13. En data 12 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Ramon Customs Grupo, SL (expedient CDETALL-552/2024) va presentar una sol·licitud de canvi d'inversió, modificant les actuacions previstes en la sol·licitud i passant de la instal·lació d'aires condicionats a la instal·lació de ventiladors. Atès que la inversió per a la instal·lació de ventiladors és subvencionable segons estableix la convocatòria, s'accepta el canvi d'objecte de inversió, amb una depesa final de 12.250 €, inferior a la presentada inicialment de 12.397 €.
En conseqüència, l'import total concedit a l'entitat Ramon Costums Grupo, SL es manté en 9.000 €.
14. En data 13 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, l'entitat Ansa per Ansa Menorca, SL, (expedient CDETALL 440/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual al·lega que la seva sol·licitud es va rebutjar per no complir els requisits establerts en la convocatòria, concretament perquè la inversió elegible era inferior a 2.000 € (IVA exclòs), ja que s'han exclòs vàries factures i pressuposts dels presentats per ser despeses no subvencionables. Entre els pressuposts exclosos al·lega l'entitat sol·licitant que d'una banda, en relació al pressupost núm. 1741, que correspon a un telèfon mòbil, es tracta d'un error, ja que s'havia de pressupostar una tauleta i no un mòbil, que l'error va ser del proveïdor i adjunta un pressupost que correspon a una tauleta. No obstant, en la memòria (annex 3) que redacta la pròpia entitat sol·licitant indica expressament com a actuació núm. 2 «mòbil per a la gestió de l'APP (...)». Per tant, no es pot admetre aquest pressupost ja que és una nova despesa. D'altra banda, en relació al pressupost núm. P2388, concepte creació i disseny exterior per a tenda, al·lega que es tracta de retolació exterior per a l'establiment, i no de publicitat. En aquest cas, una vegada examinada l'al·legació i el pressupost, s'ha d'admetre aquest pressupost, ja que la lletra e) del punt 1 de l'apartat tercer de la convocatòria estableix que són subvencionables l'adquisició i millora de la imatge de l'establiment (retolació comercial, interior i exterior).
Així, s'ha d'acceptar parcialment l'al·legació presentada i l'import de la inversió elegible passa de 1.899,36 € a 2.399,36 €. La sol·licitud presentada per Ansa per Ansa, SL compleix els requisits establerts per ser-ne beneficiària i ha obtingut una puntuació de 27 punts; per tant, es valora favorablement la seva sol·licitud d'acord amb la Resolució de convocatòria i mitjançant aquesta Resolució de concessió de subvencions es fa l'esmena corresponent.
15. En data 14 d'agost de 2024, la senyora Neus Oliver Sampol (expedient C-DETALL 163/2024), ha presentat un escrit mitjançant el qual sol·licita un canvi en la inversió sol·licitada en la subvenció, el qual s'admet donat que les noves despeses suposen una inversió que es troba inclosa dins l'objecte que contempla la convocatòria, i, a més, es minora l'import de la inversió, amb una despesa final de 8.335,68 €, inferior a la presentada inicialment de 10.672,52 €. En conseqüència, l'import total concedit a la senyora Neus Oliver Sampol es redueix de 8.538,02 € a 6.668,54 € i mitjançant aquesta Resolució de concessió es fa l'esmena corresponent.
16. En data 19 d'agost de 2024, dins el termini establert de deu dies hàbils, la senyora Monserrat Hernández Yeste (expedient CDETALL 432/2024) ha presentat un escrit mitjançant el qual al·lega que la seva sol·licitud es va rebutjar per no complir els requisits establerts en la convocatòria, ja que l'alta en l'IAE de l'establiment es va realitzar fora de termini. Manifesta que el local on es realitza la inversió va ser donat d'alta en l'IAE l'1 d'abril de 2024 per error i que ha sol·licitat a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un escrit sol·licitant l'esmena corresponent. Aporta altre documentació. No obstant, no aporta certificat de situació censal en el que acrediti que la data d'alta ha estat rectificada. Segons els certificat de situació censal obtingut d'ofici per aquesta Administració avui dia 27 d'agost de 2024, l'establiment va ser donat d'alta dia 1 d'abril de 2024.
Cal assenyalar que, d'acord amb el punt segon de la convocatòria, els beneficiaris d'aquests ajuts han d'exercir, en el moment de la publicació de la convocatòria de la subvenció, alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) especificats en la convocatòria.
En conseqüència, no es pot admetre l'al·legació presentada, ja que la interessada va donar d'alta en l'IAE (en l'epígraf 651.2) l'establiment on es realitza la inversió amb posterioritat a la publicació de la convocatòria i, per tant, la sol·licitud no compleix els requisits per ser-ne beneficiària segons el que estableix la convocatòria de subvenció de 14 de març de 2024 (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).
17. En aquest sentit, i d'acord amb el que estableix l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració fins que no es dicti la resolució de concessió i aquesta es notifiqui o es publiqui.
18. La Comissió Avaluadora, reunida el dia 27 d'agost de 2024, ha valorat positivament la llista d'expedients de l'annex 1 i ha valorat negativament els que figuren en l'annex 2, que no poden ser beneficiaris dels ajuts pels motius que s'hi especifiquen.
19. Els ajuts concedits en el marc d'aquesta convocatòria constitueixen ajuts d'Estat sotmesos a la norma dels ajuts de minimis, per la qual cosa als beneficiaris d'aquesta convocatòria se'ls haurà d'aplicar la norma dels ajuts de minimis que determina que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals (article 3 del Reglament [CE] núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis – Diari Oficial de la Unió Europea de 15 de desembre de 2023, DOUE-L-2023-2831-).
Fonaments de dret
1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).
3. El Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental en els procediments administratius (BOIB núm. 21, de 12 de febrer).
4. Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa als emprenedors i a les empreses.
5. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).
6. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril).
7. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021, i prorrogat per Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023.
Igualment, els ajuts també estan inclosos dins el recent Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024–2026, aprovat durant la tramitació de la convocatòria, per Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024.
8. L'article 2.3 del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), que atribueix a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç el foment en matèria de comerç.
Proposta de resolució definitiva
Propòs al conseller d'Empresa, Ocupació i Energia que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar la concessió d'una subvenció a les entitats que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució, condicionada a la justificació i realització de les activitats subvencionades, d'acord amb el que estableix l'apartat desè de la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de data 8 de març de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i determinats serveis considerats emblemàtics.
2. Denegar la concessió de la subvenció a les entitats que figuren en l'annex 2, pels motius que s'hi indiquen.
3. Autoritzar i disposar una despesa per un import total de 3.489.603,14 euros a favor de les entitats que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució, amb càrrec a la partida pressupostària 19301 761A01 77000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2024.
4. Disposar que el pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació a la qual es fa referència en l'apartat desè de la Resolució de convocatòria
5. Establir que les inversions objecte de les sol·licituds han d'estar executades i pagades en el període comprès entre el 16 de setembre de 2023 i el 15 de setembre de 2024
6. Establir que el termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i per sol·licitar el pagament de la subvenció finalitza el 15 de setembre de 2024.
7. Establir que la documentació a presentar és la següent
- Model normalitzat de sol·licitud de pagament i declaració responsable signada, que figura com a annex 4 d'aquesta resolució i que està disponible en http://dgcomerc.caib.es.
- Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades (annex 5).
- Memòria justificativa de l'actuació i del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en la qual es descrigui de manera detallada el projecte que s'ha dut a terme i els resultats que s'han obtingut (annex 6).
- Factures o documents de valor probatori equivalents.
- Justificants de pagament.
8. Disposar que la falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableix aquesta Resolució, la modificació significativa del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma determinen la revocació de la subvenció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució que exhaureix la via administrativa es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (3 de setembre de 2024)
El director general d'Empresa, Autònoms i Comerç José Antonio Caldés Capelo Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm. 67, de 21/05/2024)