Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MONTUÏRI
Núm. 555839
Bases que regiran la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball de personal laboral temporal per a cobrir les sustitucions de xòfer transport urbà mitjançant el sistema de concurs
Mitjançant Decret de Batlia núm. 123/2024, de data 3 de juny de 2024, s'ha resolt:
PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria que han de regir el procediment selectiu mitjançant concurs de mèrits, d'un borsí de treball de la categoria de xofer, laboral temporal de l'Ajuntament de Montuïri, que figura a l'annex d'aquesta resolució.
SEGON.- Publicar la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'edictes de la Corporació i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Montuïri
Ho mana i signa la Sra. Paula Maria Amengual Nicolau, Batlessa-Presidenta, assistida del Sr. Secretari-Interventor de la Corporació, el Sr. Gabriel de Hevia Aleñar, a la data de la seva signatura electrònica, verificable a la seu electrònica de l'Excm. Ajuntament de Montuïri
Montuïri, 3 de setembre de 2024
La batlessa Paula Maria Amengual Nicolau
BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER A COBRIR LES SUSTITUCIONS DE XÒFER TRANSPORT URBÀ MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS .
Primera.- Objecte
És objecte de les presents bases regular el procés de selecció per a la creació d'un borsí de treball, de xofers, en règim de contractació laboral temporal, que doni cobertura, en el seu dia, a les vacants produïdes per excedències, baixes per malaltia, maternitat, baixes d'interins, vacances, permisos, o per qualsevol altre circumstància que pugui sobrevenir en matèria de transport urbà de persones treballadores que ocupen les dues places de xofer de l'ajuntament de Montuïri.
Aquesta plaça està enquadrada en el grup professional 5, amb les retribucions corresponents a aquest grup segons la legislació vigent. La seva dedicació, jornada de treball i retribucions serà de jornada completa dels treballadors xofers d'aquesta corporació.
Segona.- Requisits dels aspirants
Per a prendre part en aquestes proves selectives, els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Ésser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels restants Estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als qual sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la Llei estatal que regula aquesta matèria.
b) Haver complert els divuit anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
c) Titulació: Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic.
d) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, dels servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a las que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas d'ésser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeix, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés al treball públic.
e) No estar sotmès a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes en la legislació local.
f) Estar en possessió de carnet de conduir classe B, a la data de finalització del termini per a presentar les sol·licituds.
g) Acreditar documentalment el coneixement de llengua catalana mitjançant l'aportació del certificat de nivell B1, de coneixements mitjans de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
Tercera.- Sol·licituds
1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud per a la borsa convocada mitjançant el model adjunt en l'annex I de les presents bases.
2. Es presentaran en el Registre d'entrada de l'Ajuntament de Montuïri, dins el termini de 10 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, i s'adreçaran a la Sra. Batlessa de la Corporació. Si el darrer dia de presentació recaigués en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat al dia hàbil següent.
Les sol·licituds, també es podran presentar en les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la inadmissió del/de la aspirant al procès selectiu.
3. A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar al model normalitzat de sol·licituds (Annex I), les persones interessades hi hauran d'adjuntar la documentació que s'indica a continuació:
a) La documentació acreditativa de la titulació exigida.
b) Nivell de coneixements de català exigits.
c) Fotocopia del DNI o, en cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta de residència
d) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
e) Annex II relatiu al full d'autobaremació
f) Fotocòpia del permís de conduir B
Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds que actuarà com a límit.
No s'admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies.
En cap cas es requerirà documentació o subsanació d'errors relativa als mèrits.
Quarta.- Admissió d'aspirants
1.Entre el dia següent i tercer a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la pàgina web municipal (www.ajmontuiri.net) i al tauler municipal d'anuncis, la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió.
2. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de DOS (2) DIES hàbils, comptadors des de l'endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.
3. Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, la Batlia de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos.
Cinquena.- Procediment de selecció
El sistema de selecció serà el concurs. La puntuació màxima que es pot obtenir en el concurs de mèrits serà un total de 14 punts, d'acord amb el següent barem:
(a)Titulació acadèmica. Ha de ser distinta a la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior. Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixi. Puntuació màxima en aquest apartat 4 punts
• Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 4 punts
• Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 3 punts.
• Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica com a nivell MECES 2: 2 punts.
• Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell 1 MECES o equivalent acadèmic: 1 punts.
• Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 0,5 punts.
(b)Cursos d'especialització o títols relacionats directament amb les funcions a desenvolupar. Puntuació màxima en aquest apartat 1 punt.
• Cursos de 0 a 20 hores, o aquells on no figuri el número d'hores realitzades: 0,02 punts per curs, fins a un màxim de 0,20 punts.
• Cursos de 21 a 40 hores: 0,03 punts per curs, fins a un màxim de 0,30 punts.
• Cursos de 41 a 60 hores: 0,04 punts per curs, fins a un màxim de 0,40 punts.
• Cursos de més de 60 hores: 0,05 punts per curs, fins a un màxim de 0,50 punts.
(c)Experiència professional: Puntuació màxima en aquest apartat 4 punts
• El valor per mes treballat a l'administració pública serà de 0,20 punts, fins a un màxim de 2,4 punts.
• El valor per mes treballat en empresa privada serà de 0,15 punts, fins a un màxim de 1,6 punts.
Aquest mèrit, únicament serà valorat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, se'n desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir.
A tal efecte, s'haurà de presentar certificació de l'empresa o empreses que indiquin la data d'alta i baixa en la mateixa o mateixes, així com el lloc de treball desenvolupat (en els serveis prestats a l'Administració: mitjançant un certificat lliurat per l'administració pública que correspongui i, en els treballs realitzats en empreses privades: mitjançant certificat de l'empresa amb acreditació de la categoria i les funcions realitzades)
(d)Coneixements de llengua catalana: només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 3 punts. La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent:
• Per al nivell B2: 1 punts
• Per al nivell C1: 2 punts
• Per al nivell C2: 3 punts
• Per al llenguatge administratiu: 1 punts
1.Els mèrits a què es refereix l'apartat anterior s'han d'acreditar mitjançant la presentació en forma d'original o fotocòpia compulsada.
2.Els fet de no acreditar qualsevol dels mèrits a què es refereix l' apartat anterior, en la forma que es recull la base segona d'aquestes bases, suposarà que aquests mèrits no es valorin en el concurs.
3.Una vegada avaluats els mèrits dels aspirants, el Tribunal farà públic a la pàgina web municipal (www.ajmontuiri.net) i al tauler municipal d'anuncis, la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
4.Els aspirants disposaran d'un termini de DOS (2) DIES hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració de les proves selectives.
Sisena.- Resolució de la convocatòria
1.El termini per a la resolució del concurs serà d'un mes comptador des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. La Batlessa podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.
2.El tribunal de valoració elevarà a la Batlia les llistes definitives dels aspirants, per ordre de prelació.
3.La Batlia dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d'anuncis de la Corporació, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants en l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
Setena.- Funcionament de la borsa de treball
1.Quan sigui necessari contractar a alguna persona per ocupar un lloc de feina de xofer, l'Ajuntament acudirà a aquesta borsa de treball, procedint de la següent forma: s'avisarà a les persones aspirants disponibles que constaran a la corresponent llista definitiva per rigorós ordre de puntuació. Seran cridades d'acord amb aquest ordre de puntuació (s'els avisarà via mail, o per telèfon i quedant constància d'això a l'expedient), per fer-les l'oferiment del lloc de feina. En cas que l'interessat/interessada renunciï a l'oferiment de feina, passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball.
Amb caràcter previ a la formalització del contracte, l'interessat/interessada ha de manifestar que no desenvolupa cap feina o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.
2.En el moment de la contractació, els/les aspirants proposats/proposades pel Tribunal qualificador presentaran, en el termini que en cada cas se'ls hi comuniqui (la comunicació podrà ser via mail, missatge al telèfon i quedant constància d'això a l'expedient), els documents que calguin per a la seva contractació. Si dins del termini indicat, llevat de casos de força major, els/les aspirants proposats/proposades no presentessin la documentació o no reunissin els requisits exigits, no podran ser contractats i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què haguessin pogut incórrer. La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en aquestes bases, suposarà la renúncia de la plaça, exceptuant les següents situacions que s'hauran d'acreditar per l'interessat.
3.Es mantindrà l'ordre de la borsa de treball als/ a les aspirants que, en el moment de la crida, es trobin en alguna de les següents situacions:
-Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l'embaràs. En aquest supòsit l'informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.
-Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.
-Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració pública o empresa privada.
La justificació d'aquests casos s'haurà d'entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicada. Aquestes persones es consideraran com a no disponibles. Així com també ho seran considerades les que en aquell moment estiguin prestant serveis a aquest Ajuntament.
4.Les persones que es vulguin reincorporar a la borsa estan obligades a comunicar a l'Ajuntament l'acabament de les situacions anteriorment indicades com a motius justificats de renúncia. Comunicació que s'ha de fer en el termini màxim de deu dies hàbils. La manca de la comunicació en el termini establert suposa l'exclusió de la borsa.
5.La corporació podrà deixar sense efecte la contractació, durant el primer mes de l'inici de la prestació de serveis, si es produeix una manifestació de no idoneïtat de l'aspirant contractat/contractada per el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball i per tant es considerarà aquest període com a part integrant del procés selectiu.
6.Serà exclòs/exclosa de la borsa qui, un cop efectuada la crida i acceptat el contracte, renunciï després d'haver-se cursat l'alta a la Seguretat Social.
Vuitena.- Vigència de la borsa
La borsa serà vigent durant el termini màxim de TRES (3) ANYS.
Novena.- Norma final
En allò no previst en les bases serà d'aplicació la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Montuïri, a la data que figura a la signatura electrònica d'aquest document (4 de setembre de 2024)
La batlessa Paula Maria Amengual Nicolau
ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD
BORSA DE SUSTITUT DE XÒFER TRANSPORT URBÀ
Nom i llinatges...................................................................................................................
DNI núm. ...........................................................................................................................
Domicili..............................................................................................................................
Població..............................................................................................................................
Telèfon núm. ......................................................................................................................
Correu electrònic a efectes de notificacions: .....................................................................
EXPÒS :
En relació a la convocatòria de la borsa de treball PER A COBRIR SUSTITUCIONS DE XÒFER TRANSPORT URBÀ
MANIFEST:
Primer.- Que accept plenament la totalitat de les bases de la convocatòria esmentada.
Segon.- Que acomplesc totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me a les proves selectives adients.
Tercer.- Que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques.
Per això, SOL·LICIT
Ésser admès a la borsa de treball de personal laboral temporal de xofers de l'Ajuntament de Montuïri.
Montuïri, ____________ de ______________________ de 20 ____
Signatura: _____________________________
ANNEX II AUTOBAREMACIÓ
NOM I LLINATGES
DNI:
A) TITULACIONS ACADÈMIQUES (4 PUNTS)
Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 4 punts |
|
Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 3 punts. |
|
Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica com a nivell MECES 2: 2 punts. |
|
Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell 1 MECES o equivalent acadèmic: 1 punts. |
|
Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 0,5 punts. |
|
TOTAL PUNTS |
|
B) CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ (1 PUNT)
Cursos de 0 a 20 hores, o aquells on no figuri el número d'hores realitzades: 0,02 punts per curs, fins a un màxim de 0,20 punts. |
|
Cursos de 21 a 40 hores: 0,03 punts per curs, fins a un màxim de 0,30 punts. |
|
Cursos de 41 a 60 hores: 0,04 punts per curs, fins a un màxim de 0,40 punts |
|
Cursos de més de 60 hores: 0,05 punts per curs, fins a un màxim de 0,50 punts. |
|
TOTAL PUNTS |
|
C) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (4 PUNTS)
El valor per mes treballat a l'administració pública serà de 0,20 punts, fins a un màxim de 2,4 punts. |
|
El valor per mes treballat en empresa privada serà de 0,15 punts, fins a un màxim de 1,6 punts. |
|
TOTAL PUNTS |
|
C) CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA (3 PUNTS)
Certificat de nivell B2: 1 punt |
|
|
Certificat de nivell C1: 2 punts |
|
|
Certificat de nivell C2: 3 punts |
|
|
Certificat Llenguatge Administratiu: 1 punt |
|
|
TOTAL PUNTS |
|
|
PUNTUACIÓ TOTAL |
|
Montuïri, ___ de setembre de ____
Signatura
Sra. Batlessa-Presidenta de l'Ajuntament de Montuïri