Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 548462
Convocatòria subvenció entitats esportives del municipi d'Andratx per participació en lligues nacionals de caràcter oficial realitzades fora de la CAIB temporada 2023-2024
Per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 30 d'agost de 2024, es varen aprovar les bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions a entitats esportives del municipi d'Andratx per participació en lligues nacionals, amb caràcter oficial, realitzades fora de la CAIB en les temporades 2023-2024, i que diuen així:
CONVOCATÒRIA SUBVENCIÓ ENTITATS ESPORTIVES DEL MUNICIPI D'ANDRATX PER PARTICIPACIÓ EN LLIGUES NACIONALS DE CARÀCTER OFICIAL REALITZADES FORA DE LA CAIB TEMPORADA 2023-2024
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les ajudes i subvencions públiques que concedeix l'Ajuntament d'Andratx durant l'any 2024 a entitats esportives per participació en lligues nacionals, amb caràcter oficial, realitzades fora de la CAIB en les temporades 2023-2024. Amb aquesta subvenció es pretén fomentar l'excel·lència en l'esport, així com donar una major projecció a l'esport del municipi tal com indica el Pla Estratègic de subvencions 2023-25 de l'Ajuntament d'Andratx al punt 7,3 d'objectius estratègics d'Esports.
S'entén per temporades 2023/2024 el període comprès entre el mes de setembre de 2023 fins al mes d'agost de 2024.
SEGONA.- PETICIONARIS.
Podran sol·licitar subvencions: Entitats i associacions sense finalitat de lucre inscrites en el Registre Municipal d'associacions de l'Ajuntament d'Andratx amb domicili social situat en el municipi d'Andratx i que s'incloguin en l'àmbit d'Esports.
TERCERA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS.
1.- Estar inscrits en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament d'Andratx.
2.- Estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors, en aquest, per qualsevol altre concepte no tributari. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, la Tresoreria Municipal expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no ser deutors en el mateix per qualsevol altre concepte no tributari.
Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tindran 5 dies hàbils per a esmenar la deficiència detectada.
3- No podran ser beneficiaris de la subvenció les entitats en les quals concorri alguna dels circumstàncies previstes en l'art. 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions .
4.-A l'efecte de l'aplicació de l'article 8.2 de l'Ordenança de subvencions, es consideren membres associats de l'entitat beneficiària aquells entre els quals hi ha una relació o vincle de caràcter jurídic no contractual, que estigui recollit en els seus estatuts, en escriptura pública o document anàleg de fundació o constitució.
QUARTA.- PROJECTES OBJECTE DE SUBVENCIÓ.
Seran subvencionables els projectes presentats que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'objecte de la subvenció i s'efectuïn dins de les dates establertes en aquestes bases.
Les despeses subvencionables de les entitats i associacions esportives són: despeses de llicències federatives de la categoria corresponent, segurs, inscripció de l'equip, arbitratges, material esportiu, despeses de personal relacionats directament amb l'objecte de la convocatòria i despeses d'equipaments, tot això de la corresponent categoria de lliga nacional.
Aquesta subvenció és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol Administració, entitat o persona sense perjudici del que es disposa en l'article 36.4 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament d'Andratx.
QUINTA.- ACTUACIONS NO CONTEMPLADES.
Particularment, queden exclosos els programes referits a:
a) Despeses derivades de funcionament ( telèfon, gas, gasoil, llum, etc.).
b) Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos i sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
c) Despeses relacionades amb celebracions especials (menjars, sopars, berenars, etc.)
d) Despeses relacionades amb activitats a les quals ja els hi hagi fet una retenció de crèdit per part de l'Ajuntament d'Andratx o s'hagi rebut un altre tipus de subvenció amb el mateix concepte justificable.
e) Despeses relacionades amb actuacions no realitzades en la corresponent lliga nacional del club sol·licitant.
f) Despeses relacionades amb els trasllats dels equips participants a la competició subvencionada.
A part dels punts abans indicats ressenyar que les ajudes susceptibles de ser atorgades en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme al que disposa l'article 107, apartat 1, del tractat de Funcionament de la Unió Europea, pel fet que els clubs esportius no participen en competicions esportives de caràcter professional i per la qual no estan lligats a una activitat econòmica. Per això estan excloses d'aquesta convocatòria les categories esportives professionals de futbol masculí (1a i 2a divisió) i de bàsquet masculí (ACB).
SISENA.- QUANTIA.
El crèdit pressupostari al qual s'imputa la subvenció i la quantia total màxima de les subvencions convocades és:
ÀREA |
PARTIDA |
CRÈDIT |
Esports |
341. .48002 |
35.000,00 € |
Partida 341. .48002 amb crèdit de 35.000,00 € en concepte de participació en lligues nacionals amb caràcter oficial realitzades fora de la CAIB.
SETENA.- TERMINI PER A FORMULAR LES SOL·LICITUDS.
Una vegada aprovades les presents bases de la convocatòria per la Junta de Govern Local, seran objecte de publicació en el BOIB. Les sol·licituds es formularan en el model que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria i es presentaran en el termini de 7 dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
OCTAVA.- LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.
Els peticionaris que reuneixin els requisits establerts en el punt tercer d'aquesta convocatòria, hauran de presentar, dins del termini a què es refereix la base anterior, les seves sol·licituds d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de la següent forma:
TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/). Per a poder dur a terme un registre telemàtic és necessari disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin.
D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, en tot cas estan obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, entre altres, els següents subjectes:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Aquells que exerceixin una activitat professional per a la qual és requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les Administracions públiques en exercici d'aquesta activitat professional. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d) Aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública li ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
NOVENA.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR.
Els peticionaris hauran de presentar els següents documents:
a) Sol·licitud individualitzada, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte o activitat per a la qual se sol·licita la subvenció (Annex 1)
Aquest mateix annex 1 inclourà les declaracions responsables següents:
• Declaració responsable de trobar-se al corrent de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament d'Andratx i amb els seus organismes autònoms dependents.
• Declaració responsable que no és deutor/per resolució de procedència de reintegrament al qual fa referència l'article 57 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament d'Andratx.
b) La documentació que sigui adequada per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts en la base onzena per a l'assignació de la subvenció.
c) Acreditació mitjançant certificat del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal i Autonòmica d'Administració Tributària (la AEAT i CCAA) i amb la Seguretat Social.
d) Model SEPA certificat bancari per al cobrament de la subvenció (ANNEX 3).
Justificació d'activitats
Una vegada es notifiqui al club sol·licitant la quantia a atorgar en aquesta convocatòria de subvenció, haurà de presentar en un termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació:
- Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat que inclogui memòria detallada de l'activitat realitzada (ANNEX 2)
- Memòria econòmica on es mostri una relació dels ingressos i despeses de la temporada 2023-2024
En cas de ser menor la suma dels documents justificatius de les despeses del club sol·licitant respecte a la quantia atorgada només se'ls pagarà la quantitat correctament justificada.
Els documents justificatius de la despesa realitzada seran factures oficials o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil girades a nom del beneficiari de la subvenció (club sol·licitant) i document acreditatiu del pagament de les factures/documents presentades com a justificants de la realització de la despesa (rebut o comprovant bancari). No s'acceptarà únicament el fet que la factura indiqui PAGAT, o similar.
A més, la documentació acreditativa del pagament segons la forma utilitzada per la persona beneficiària serà la següent:
a) Pagament mitjançant domiciliació bancària: Notificació bancària del càrrec i extracte bancari on ha de constar el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, on ha de constar el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, l'e beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.
b) Pagament en efectiu: Rebut, signat i segellat pel perceptor del pagament, en el qual s'ha d'especificar la despesa al fet que correspon el pagament, la data i l'expressió «rebo en metàl·lic». Sota la signatura han de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signatura. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 500 €.
c) Pagament mitjançant transferència bancària o ingrés en un compte bancari: Còpia del justificant d'ordre de transferència bancària o del document bancari que acrediti el pagament en el qual han de constar el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb l'entitat beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda on consti el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit: Tiquet de compra on consti el pagament amb targeta, en cas que no s'indiqui en la factura, i extracte del compte on ha de constar el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en quina, com a mínim, ha de constar el titular i el número del compte corrent on es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació. Totes les operacions de pagament s'han de fer a nom i per compte de la persona sol·licitant o el tutor legal en cas de menor d'edat.
La data de les factures oficials haurà d'estar compresa entre el mes de setembre de 2023 i el mes d'agost de 2024, tots dos inclosos.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per a liquidar diferents factures s'observarà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
Un estudi econòmic justificatiu que ha de contenir els següents punts:
- Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor, el número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
- Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, s'ha d'indicar la quantitat exacta o el percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents.
- Si escau, els 3 pressupostos que, en aplicació de l'article 40.3 del Text Refós de la Llei de subvencions, ha de sol·licitar l'entitat beneficiària.
- Aquest estudi haurà d'estar signat pel tresorer del club sol·licitant i amb el vistiplau del president d'aquest.
DÈCIMA.- PROCEDIMENT.
El procediment de selecció dels beneficiaris es farà mitjançant concurrència no competitiva, en virtut de la qual en aquells casos en quins, atesa la naturalesa de la subvenció, existeixi concurrència, però aquesta no tingui la nota de competitiva, s'aplicarà el règim d'avaluació individualitzada. D'acord amb l'article 55 del Reglament de la Llei General de Subvencions s'exceptua del requisit de fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixin els requisits establerts atès que el crèdit consignat en la convocatòria serà suficient, atenent que d'acord amb els criteris d'assignació de la subvenció la quantia a percebre per a cada beneficiari resulta de la divisió del crèdit entre els punts aconseguits pels interessats amb la subvenció.
A aquest règim li seran aplicables les normes del procediment de concurrència competitiva contemplades en l'Ordenança, llevat els aspectes relatius a la característica específica de «competitivitat» que per la naturalesa d'aquesta mena de subvencions no resulti aplicable. No serà obligatòria la constitució de la comissió avaluadora sinó que correspondrà a l'òrgan instructor la realització d'ofici de l'avaluació de les sol·licituds conforme als criteris i puntuació resultant establerts en la convocatòria.
Prèvia proposta motivada de l'òrgan instructor (àrea Esports de l'Ajuntament d'Andratx), la Junta de Govern resoldrà la concessió de les ajudes i subvencions.
ONZENA.- CRITERIS PER A L'ASSIGNACIÓ DE SUBVENCIONS
El criteri per a l'atorgament i fixació de la quantia de les ajudes i subvencions serà el següent:
- Partit, competició o esdeveniment de lliga nacional, del conjunt de l'equip, actuant com a visitant, que sigui indispensable el viatge fora de les illes: 1 punt per esportista participant per partit/competició disputat dins de la temporada 2023/2024, sempre i quan hagi accedit a les competicions per via esportiva.
- Partit, competició o esdeveniment de lliga nacional, del conjunt de l'equip, actuant com a visitant, que sigui indispensable el viatge fora de les illes: 0,75 punt per esportista participant per partit/competició disputat dins de la temporada 2023/2024 sempre que hagi accedit a aquestes competicions per la via administrativa (compra de plaça, etc.).
- Categoria de la competició on participa el club sol·licitant. Per a la categoria més alta no professional (p.e. lliga LEB Or de bàsquet, 1a RFEF de futbol etc.) se li donarà 1 punt i a partir d'aquí s'anirà afegint 1 punt més per cada categoria següent.
Una vegada se sap el nombre de viatges i esportistes per viatges que es realitzen, la forma d'accés a la competició i la categoria de la competició que s'ha realitzat, s'utilitza la següent fórmula per a poder saber els punts de cada club sol·licitant:
(A x B x C) / (D) = punts club
A: núm. de viatges realitzat fora de les illes per a la competició nacional.
B: núm. d'esportistes que viatgen (no es poden incloure cos tècnic i esportistes que no constin en l'acta de la competició).
C: Tipus d'accés a la competició nacional del club sol·licitant (esportiva o administrativa).
D: Categoria de la competició on participa el club sol·licitant.
La quantitat total en concepte d'aquesta subvenció es prorratejarà entre tots els punts totals obtinguts mitjançant la fórmula anterior sobre la quantitat de 35.000,00 euros indicats en la partida corresponent a aquesta subvenció.
S'entén per temporada 2023-2024 les activitats realitzades entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.
S'haurà de presentar certificat federatiu corresponent o document de la llicència de club en vigor on constin els partits/competicions que s'han realitzat i el nombre d'esportistes (no tècnics) que consten en acta de cada viatge realitzat fora de les illes.
DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
1.- Són obligacions dels beneficiaris.
a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta a la base catorzena de la present convocatòria. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.
c) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.
d) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió “amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx”.
TRETZENA.- ÒRGAN COMPETENT PER A CONCEDIR LES SUBVENCIONS I FORMA DE PAGAMENT.
Una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les diferents sol·licituds de subvenció, prèvia proposta motivada del Regidor delegat competent, la Junta de Govern Local resoldrà en el termini màxim de 3 mesos, la concessió de les ajudes i subvencions de conformitat amb els criteris assenyalats en aquestes bases. Transcorregut aquest termini sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, els interessats podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratius, sense perjudici de la resolució per part de l'Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per a resoldre. En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.
El pagament de la quantia concedida es farà una vegada acordada la quantitat a subvencionar per l'òrgan competent i s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari designat pel beneficiari.
CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS.-
D'acord amb l'article 30.7 de la Llei General de Subvencions i atès que les presents subvencions es concedeixen en consideració a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor no requeriran una altra justificació que l'acreditació pels mitjans establerts en aquestes bases d'aquesta situació prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per a verificar l'existència.
En cas que es comprovi que no s'han realitzat totes les activitats valorades per a l'atorgament de la subvenció, la quantia concedida es reduirà proporcionalment.
En qualsevol cas, els beneficiaris han de presentar en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució d'atorgament, una declaració responsable de la realització del projecte subvencionat que inclogui memòria detallada de l'activitat realitzada (ANNEX 2), junt amb la justificació de les despeses i estudi econòmic indicat a l'apartat dècim d'aquesta convocatòria.
L'Ajuntament d'Andratx per a comprovar els justificants que consideri desproporcionats en relació amb altres justificants pel mateix concepte d'altres clubs esportius de la mateixa categoria i esport, pot requerir a l'entitat beneficiària el tràmit dels justificants seleccionats.
Si la documentació aportada per a la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en un termini de 10dies hàbils, resolgui l'error o adjunti els documents preceptius.
En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions posteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.
Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sense perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per a comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.
QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS.
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i dècim de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.
SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.
En tot el no previst en la presents Bases, serà aplicable:
• La Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. (BOE núm.276 de 18-11-2003).
• El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm.176, de 25-07-2006).
• Llei 39/2015, de data 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
• Ordenança General de Subvencions d'Andratx (BOIB 47, de 20 d'abril de 2017).
Andratx, document firmat electrònicament (30 d'agost de 2024
La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)