Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 547130
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears, per a la cobertura d’1 plaça de la categoria enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial (A2), adscrita a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2024_10)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Servei de Salut de les Illes Balears assumeix la gestió dels serveis públics sanitaris de caràcter assistencial de les Illes Balears. Amb aquesta finalitat necessita comptar amb professionals qualificats per dur a terme l'assistència que requereixen els ciutadans.

2. La Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera té la necessitat de nomenar amb caràcter temporal personal de la categoria enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial, sense que actualment es disposi de Borsa Única de dita categoria.

Fonaments jurídics

1. Els articles 9, 9 bis, 9 ter i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.

2. L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que la selecció del personal estatutari temporal s'efectuarà a través de procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, procediments que es basaran en tot cas en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, competència, publicitat i celeritat i tindran per finalitat la cobertura immediata del lloc. Aquests procediments seran establerts prèvia negociació en les meses generals o sectorials corresponents.

3. Per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80,  de 21/06/2022). Aquest Acord serà esmentat en endavant com a Acord regulador de la selecció de personal temporal.

L'acord esmentat regula procediments especials de selecció. En particular, l'article 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories -entre les quals s'inclou la d'enginyer tècnic / enginyera tècnica-, quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat ho requereixin.

4. Com a requisit previ a l'inici del procediment selectiu, la direcció de la gerència afectada ha d'emetre un informe justificatiu en el que descrigui les característiques especials de la plaça que s'ha de cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. A aquest efecte, el director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera va subscriure un informe en data 26/07/2024.

5. En virtut del punt 1 b), en relació amb el punt 3 d), de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023),  la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut de les Illes Balears és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal d'acord amb l'establert als punts 26 i 27 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut mitjançant la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord de Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de 21/06/2022).

6. En relació amb el paràgraf anterior, la resolució de la convocatòria dictada pel director general del Servei de Salut de les Illes Balears d'aquest procediment especial haurà d'identificar les places que cal cobrir, l'obertura del termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que han d'acreditar les persones interessades,  així com informació relativa a la prova teoricopràctica. A efectes de publicitat, aquesta convocatòria i les bases íntegres que la sustenten han de ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i al portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (<http://ibsalut.es>).

7. D'acord amb el que s'estableix a la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, del 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, els aspirants que participin en aquest procés selectiu han d'acreditar els coneixements de català establerts a les bases que regeixen aquesta convocatòria,  sens perjudici de les exempcions previstes a l'apartat 3 de la disposició transitòria segona d'aquesta norma.

8. Pel que fa a la valoració del mèrit del coneixement de llengua catalana, es realitzarà conforme el que disposa l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023,  pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears,  publicat al BOIB núm. 173, de data 23 de desembre de 2023.

Per tot això, es dicta la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir una plaça de la categoria enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial, adscrita a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, a l'empara del que disposa el punt 26 de l'Acord regulador de la selecció de personal temporal.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de prova teoricopràctica que hauran de superar els candidats d'aquesta convocatòria, que s'adjunta com a Annex 2 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que s'adjunta com a Annex 3 d'aquesta Resolució.

5. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren a l'Annex 4 d'aquesta Resolució.

6. Ordenar que es publiqui aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al portal web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  del procediment administratiu comú de les administracions públiques; en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

(Signat electrònicament: 30 d'agost de 2024)

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears P.D. de la consellera de Salut de 08/08/2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) Javier Ureña Morales

 

 

ANNEX 1 Convocatòria ASEF 2024_10 Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial (grup A, subgrup A2), adscrita a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2024_10), amb dependència orgànica i funcional de la Direcció de Gestió de l'ASEF,  a l'empara del que disposa el punt 26 de l' Acord regulador de la selecció de personal temporal.

1.2. Les característiques especials del lloc a cobrir venen determinades per la necessitat de comptar amb personal de la categoria d'enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial que pugui assumir, tant les funcions relacionades amb les infraestructures i les obres competència de la Gerència de l'ASEF a l'Hospital de Formentera, a les Zones Bàsiques de Salut d'Es Viver,  Vila, Sant Jordi, Sant Antoni i Santa Eulària; i a la Unitat Bàsica de Salut de Cala de Bou, com les funcions que requereix la Unitat de Seguiment i Control de la Concessionària a l'Hospital Can Misses i al Centre de Salut Sant Josep.

1.3. El personal que requereix la Gerència de l'ASEF de la categoria enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial, a més de les funcions generals pròpies del personal estatutari de gestió i serveis d'aquesta categoria, haurà d'exercir les funcions específiques següents:

a) Servei de manteniment integral d'infraestructures de l'ASEF: conductiu, preventiu, correctiu, tècnic-legal, modificatiu, etc.

b) Elaboració de projectes d'obres/instal·lacions necessaris per conservar els edificis de l'ASEF.

c) Elaboració i implantació de projectes d'eficiència energètica en les infraestructures de l'ASEF.

d) Realització dels plecs tècnics necessaris per a la contractació del servei de manteniment integral, obres i instal·lacions.

e) Seguiment com a responsable del contracte de l'execució dels contractes administratius d'instal·lació i/o manteniment d'infraestructures adjudicats per l'ASEF.

f) Aquelles que li siguin encomanades en l'àmbit de les seves competències pels responsables de la Direcció de l'ASEF.

1.4. El procediment selectiu constarà de dues fases per tal de determinar la capacitat professional en relació amb les característiques especials de la plaça que a cobrir.  La primera, una prova teoricopràctica eliminatòria; la segona, una fase de concurs. La puntuació total màxima que els aspirants poden obtenir en aquest procediment és de 100 punts: un màxim de 60 punts en la prova teoricopràctica i un màxim de 40 punts en la fase de concurs.

Per superar la primera fase i accedir a la fase següent s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 30 punts en la prova teoricopràctica determinada en l'Annex 2.  En la fase de concurs s'aplicarà el barem de mèrits establert a l'Annex 3 amb els següents apartats:

- Experiència professional (puntuació màxima, 15 punts).

- Formació (puntuació màxima 20 punts).

- Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts).

1.5. El procés selectiu està regulat per aquestes bases, de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat,  ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de juny de 2022).

2. Requisits d'accés

2.1. Per accedir a la convocatòria específica d'aquesta categoria de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys, o siguin majors i dependents.

b) Tenir la titulació universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial o equivalent (previ a la Declaració de Bolonya) o de grau que habiliti per exercir la professió d'enginyer tècnic industrial (després del procés de Bolonya) o altres titulacions homologables. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o que el títol estigui reconegut pel Ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si s'escau.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament.

d) Tenir complerts 16 anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.

e) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de català.

f) No haver estat separat per mitjà d' un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per exercir funcions similars a les que es desenvolupen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

g) Presentar en el termini establert la sol·licitud de participació, així com la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits i dels mèrits al·legats.

h) Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent. No obstant això, les persones que tinguin alguna discapacitat igual o superior al 33 %, no han d'abonar la taxa.

i) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons el que s'estableix en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la Borsa Única.

k) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a la qual opta en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.

2.2. Els requisits s'han de complir en la data en què l'aspirant presenti la sol·licitud per participar en el procés selectiu. L'acreditació dels requisits s'efectuarà en els termes que la convocatòria estableix i s'han de mantenir durant tota la vigència del nomenament.

2.3 Els aspirants han d'acreditar els requisits fefaentment en el moment de presentar les sol·licituds, i s'han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu i en el moment de cada nomenament, durant tota la vigència del nomenament, llevat del requisit del punt 2.1.c), que s'ha d'acreditar abans del nomenament.

3.  Sol·licituds

3.1. Les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades aspirants.

3.2. La sol·licitud i les instruccions per omplir-la es poden descarregar en format PDF des del web https://www.ibsalut.es/es/profesionales/recursos-humanos/trabaja-con-nosotros/convocatorias-especificas.

3.3. El pagament de la taxa, per import de 14,42 euros, es pot realitzar telemàticament al web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es fa directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.

3.3. La sol·licitud i la documentació adjunta, entre la qual s'inclourà el justificant d'haver pagat prèviament la taxa corresponent, es poden presentar telemàticament, a l'Oficina en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - ubicada al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)-, a les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears,  o per qualsevol de les vies que s'estableixen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques que acreditin el compliment dels requisits, el pagament de la taxa i els mèrits que hagin de ser objecte de valoració d'acord amb el Barem de mèrits establert a l'Annex 3.

No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

3.4. Els interessats a participar en la convocatòria disposen de deu (10) dies hàbils per presentar la sol·licitud i la resta de documentació que s'indica a l'apartat 3.3, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.5. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Amb les dades consignades en la inscripció s'elaborarà la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en la borsa de treball de personal estatutari temporal de la categoria professional i especialitat.

3.6. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

3.7. Els títols o mèrits expedits en una llengua que no sigui el catatà o el castellà s'han d'aportar traduïts en una d'aquestes llengües per un organisme oficial competent o un traductor jurat.

 

​​​​​​​4. Procediment

4.1. Llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en el procediment especial de selecció.

a) Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears que contindrà la llista provisional d'admesos i exclosos (indicant la causa de l'exclusió).

b) Els/Les aspirants disposen d'un termini de deu (10) hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin, es considerarà que han desistit). Tots els documents s' han d' adreçar a la Comissió de Selecció i es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.

4.2.  Llista definitiva d' aspirants admesos i exclosos en el procediment especial de selecció.

Un cop vençut el termini establert a l'apartat 4.1.b), es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears la llista definitiva d'aspirants admesos (que passen a denominar-se candidats) i d'aspirants exclosos (fent constar la causa de l'exclusió), així com la data i el lloc de la prova teoricopràctica descrita a l'Annex 2. Per mitjà de la llista definitiva es donen per contestades les al·legacions o reclamacions presentades.

4.3. Prova teoricopràctica.

La prova teoricopràctica, el contingut de la qual figura en l' Annex 2, és eliminatòria i la puntuació màxima que poden obtenir els candidats en aquesta fase és de 60 punts. Per superar-la i accedir a la fase següent (concurs de mèrits) s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 30 punts.

4.4.  Llista provisional de puntuació de la prova teoricopràctica.

a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat la prova teoricopràctica, aquesta publicarà al web del Servei de Salut diligència amb la llista provisional de la puntuació obtinguda en la mateixa.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc (5) dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació obtinguda, dirigides a la Comissió de Selecció i que es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.

4.5.  Llista definitiva de puntuació de la prova teoricopràctica.

La Comissió de Selecció publicarà una diligència amb la llista definitiva de puntuació de la prova teoricopràctica dels candidats, per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva dels candidats, amb la puntuació obtinguda en la prova teoricopràctica. Per mitjà de la llista definitiva es donen per contestades les al·legacions o reclamacions presentades.

En aquesta publicació, s'indicaran els candidats que han superat la fase eliminatòria i que passen a la fase 1.

4.6. Llista provisional de la puntuació de la fase de concurs.

a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears una resolució amb la llista provisional amb la puntuació total obtinguda pels candidats.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc (5) dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.

4.7.  Llista definitiva de la puntuació total.

A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut de les Illes Balears dictarà una resolució per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva de la puntuació total obtinguda pels candidats (suma de la puntuació de la prova teoricopràctica més la valoració dels mèrits de la fase de concurs), en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal objecte de la convocatòria.

Aquesta resolució es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears.

5. Comissió de Selecció

5.1. La Comissió de Selecció estarà formada per les persones que figuren a l' Annex 4.

5.2. Els  membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius d'abstenció o recusació que s'estableixen en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i tenen el deure de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

5.3.  La Comissió de selecció estarà formada per 3 membres, tots ells personal del Servei de Salut i/o especialistes de la mateixa branca, tots amb veu i vot.

Tots els membres de la Comissió de selecció, tant els titulars com els suplents, han de tenir una titulació d'igual o superior nivell acadèmic que l'exigida per participar en aquest procediment especial de selecció i, si s'hi correspon, almenys un ha de tenir el títol de l'especialitat si aquest s'exigeix per cobrir la plaça convocada.

La Comissió comptarà amb un/a secretari/ària, amb veu i sense vot, nomenat entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per elegir els candidats.

5.4.  La Comissió de Selecció té les funcions següents:

a) Preparar i valorar la prova teoricopràctica que han de realitzar els candidats seguint el model que les bases de la convocatòria estableixen, incloent-hi la realització de l'entrevista per a la seva exposició i defensa, si s'escau.

b) Requerir, si escau, els candidats perquè esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé perquè aclareixin algun dels mèrits acreditats en temps i forma.

c) Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova teoricopràctica

d) Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat en temps i forma.

e) Elevar la proposta al director general del Servei de Salut de les Illes Balears de la llista definitiva de persones seleccionades en aquest procediment especial, d'acord amb les puntuacions finals obtingudes pels candidats, ordenada a partir de la puntuació més alta.

6. Nomenament

6.1. El nomenament s'oferirà al candidat amb la puntuació més alta que figuri a la llista assenyalada al punt 4.7 d' aquestes bases. En cas que diversos candidats tinguin la mateixa puntuació a la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a) A tots els efectes tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b) En cas que sigui necessari, si en la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global, s' utilitzaran els serveis prestats com a criteri de desempat. Si l' empat persisteix, se seleccionarà l' aspirant la lletra inicial del primer cognom del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

6.2 Per raons d' eficiència i agilitat, en el supòsit que es presenti un únic aspirant a la plaça objecte de la convocatòria, en el moment en què, d' acord amb el que estableix el punt 4.5 d'aquestes bases, es publiqui al web del Servei de Salut la resolució per mitjà de la qual s'aprova la llista definitiva de candidats que han superat la fase eliminatòria en el procediment especial de selecció,  i sempre que compleixi tots els requisits de participació, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa.

6.3 D'acord amb el que estableix el punt 26.4 de l'Acord regulador de la selecció de personal temporal, la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte de la present convocatòria es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tingui les mateixes característiques especials que la plaça que s'hagi de cobrir.

6.4 La llista resultant podrà ser d'aplicació a la gerència que ha realitzat la convocatòria. No obstant això, l'abast de la mateixa podrà ampliar-se a la resta de gerències del Servei de Salut, sempre que es requereixi el mateix perfil, i prèvia autorització del director general del Servei de Salut.

 

 

​​​​​​​ANNEX 2 Convocatòria ASEF 2024_10

Prova teoricopràctica

1. Els candidats / Les candidates que participin en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria enginyer tècnic / enginyera tècnica industrial, adscrit a l'Hospital Can Misses en la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, hauran de superar una prova teoricopràctica per determinar la seva capacitat professional relacionada amb les característiques de la plaça a cobrir.

2. Aquesta prova consistirà en el desenvolupament de 6 qüestions pràctiques, que versaran sobre les funcions pròpies de la plaça a cobrir, en la qual les persones candidates hauran de demostrar els seus coneixements i experiència en:

- Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació. Documents annexos SE, SI, SUA, HE, HR i HS.

- Reglament electrotècnic de baixa tensió i instruccions tècniques complementàries: documentació i posada en servei de les instal·lacions. Verificacions i inspeccions. Instal·lacions de posada a terra. Protecció contra sobreintensitats i sobretensions en instal·lacions elèctriques de baixa tensió. Contactes directes i indirectes en instal·lacions elèctriques de baixa tensió.

- Sistemes de confort ambiental. Bombes de calor, sistemes de distribució, tipus d'unitats terminals, sistemes de ventilació, recuperadors energètics, sistemes de filtratge, control de les instal·lacions, cogeneració, trigeneració, geotèrmia. Altres sistemes d'estalvi energètic. Reglament d'instal·lacions tèrmiques als edificis (RITE) i instruccions tècniques complementàries.

- Criteris higienicosanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi. Mesures especials per a la prevenció i control de la legionel·losi a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Sistemes de protecció contra incendis. Sistemes i agents extintors. Revisions i inspeccions. Legislació d' aplicació actual. Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis.

- Plans de manteniment integral. Gestió i contractació de serveis tècnics. Gestió documental del manteniment. Gestió del manteniment assistit per ordinador. Aplicacions i eines informàtiques bàsiques. Sistemes de control d' instal·lacions. Telegestió.

3. Cadascuna de les 6 preguntes tindrà un valor de 10 punts i per superar aquesta prova teoricopràctica caldrà obtenir una puntuació mínima de 30 punts, en els termes indicats a l'apartat 1.4 de les Bases de la convocatòria (Annex 1). Per atorgar la puntuació es tindran en compte el rigor tècnic, la claredat i la coherència de l'exposició i la seva adaptació correcta a la qüestió plantejada.

 

 

ANNEX 3 Convocatòria ASEF 2024_10

Barem de mèrits

1. Experiència professional (puntuació màxima, 15 punts)

1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tinguin reconegut fins a la data final del termini per presentar sol·licituds es computa d'acord amb el barem següent:

a) Per cada mes de servei prestat al Servei de Salut de les Illes Balears com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o amb el mateix contingut funcional: 0,25 punts.

b) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut diferents del Servei de Salut de les Illes Balears, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual opta o amb el mateix contingut funcional:  0,20 punts.

c) Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s' opta o amb el mateix contingut funcional: 0,15 punts.

d) Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu al Servei de Salut de les Illes Balears, sempre que es tingui la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què s'hagi ocupat el càrrec directiu: 0,10 punts.

1.2.  Els  aspirants han d' aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats. No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

1.3.  Per valorar aquest apartat es tindran en compte els aspectes següents:

a) La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 15 punts.

b) El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors, el resultat es divideix entre 365 i el quocient resultant es multiplica per 12.

c) Un mateix període de temps no pot ser valorat en més d'un dels subapartats que l'integren.

d) Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.

e) Si s'han prestat serveis simultàniament en dos o més centres, es computaran els serveis prestats només en un, el que l'aspirant triï.

f) Es consideren institucions sanitàries públiques les que figurin com a tal en el catàleg de centres hospitalaris publicats pel Ministeri de Sanitat. Tenen la consideració d'institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l'INGESA, els de l'extint INSALUD i els dels organismes equivalents de la Unió Europea en els quals la gestió sigui pública.

2. Formació (puntuació màxima, 20 punts)

Sempre que estiguin relacionades directament amb les funcions generals i/o específiques de la categoria a la qual s'opta, es valorarà la formació acadèmica i la formació continuada, d'acord amb el barem que es detalla a continuació:

2.1. Formació reglada:

2.1.1. Per cada títol universitari que permeti accedir al grup A1 reconegut per a la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a la qual s'opta: 3 punts.

2.1.2. Per cada títol universitari que permeti accedir al grup A2 reconegut per a la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a la qual s'opta: 2 punts.

2.2 Formació postgraduada:

2.2.1. La titulació oficial de doctorat universitari, regulat en el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat: 6 punts.

2.2.2. Els títols de màster oficial universitari que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s' opta es valoren com es detalla a continuació:

- Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.

- Per cada crèdit LRU: 0,2 punts.

2.2.3. Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren com es detalla a continuació:

- Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.

- Per cada crèdit LRU: 0,2 punts.

Per valorar l'apartat de formació postgraduada es tindran en compte els aspectes següents:

- Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació.

- Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es farà sempre pels crèdits certificats.

- Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.

- Si no s'especifica el tipus de crèdit, es valora com a crèdit LRU.

- Si en un mateix document figuren crèdits LRU i ECTS, es tindrà en compte la puntuació més favorable a l'aspirant.

2.3. Formació continuada

2.3.1. Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:

- Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.

- Per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU: 0,2 punts.

Per valorar l'apartat de formació continuada es tindran en compte els aspectes següents:

- Si en el diploma o certificat figura el nombre d' hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació

- Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es farà sempre pels crèdits certificats.

- Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valorarà aquesta activitat.

- No es valorarà en aquest apartat haver superat assignatures d'un estudi acadèmic.

2.3.2. Per valorar l' apartat de formació continuada, caldrà que les activitats realitzades compleixin alguna de les característiques següents:

- Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar conjuntament el logotip, el text i el nombre de crèdits.

- Han d'haver estat impartides, organitzades, subvencionades acreditades o homologades per una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic), la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'haver estat impartides, organitzades o acreditades per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé han d'haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'haver estat dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada amb les administracions públiques i organitzades i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

- Han d'estar reconegudes com d'interès sanitari per l' òrgan de l' administració pública competent, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

3. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts)

3.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin posseir els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.

b) Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.

c) Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

3.2. Es valora només el certificat de nivell de coneixement més alt, excepte el certificat de llenguatge administratiu, que s' acumula en el seu cas a l'altre certificat aportat de nivell més alt.

 

ANNEX 4 Convocatòria ASEF 2024_10

Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció estarà integrada pel personal estatutari que es detalla a continuació:

- Presidenta: María Luisa Martín Antolín, grup tècnic de la funció administrativa del Departament de Contractació i Compres (Gerència de l'ASEF).

- Vocal: Joana Marí Marí, grup de gestió de la funció administrativa de la Unitat de Seguiment i Control (Gerència de l'ASEF).

- Vocal: Santiago Pérez González, enginyer tècnic industrial (Gerència de l'Hospital de Manacor).

- Secretari: Emilio Pahiño Borrachero, grup de gestió de la funció administrativa del Departament de Recursos Humans (Gerència de l'ASEF).