Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ BALEAR D'INNOVACIÓ I TECNOLOGIA (FUNDACIÓ BIT)
Núm. 527688
Bases específiques que regiran el procés selectiu per constituir una borsa per cobrir amb caràcter temporal, per substitució de persona treballadora, llocs de feina de la categoria d’Operador/a d’Ordinador per prestar serveis al Centre d’Atenció als Usuaris (CAU) de la Fundació Bit (referència del procés OPOD01-24)
Primera.- La selecció es regirà per les indicacions recollides en la present convocatòria i en la normativa d'aplicació.
Segona.- La feina consisteix en donar suport informàtic a l'usuari, manteniment de l'equipament informàtic i de xarxa per prestar serveis al Centre d'Atenció als Usuaris, CAU, de la Fundació Bit, situat dins el ParcBit de Palma.
S'ofereix un contracte temporal, per substitució de persona treballadora, grup de classificació C, amb una jornada completa de 37,5 hores setmanals. La jornada es distribueix en dos possibles torns, de dilluns a divendres de 8:00h a 15:30h o de 13:30h a 21:00h. S'ofereix una remuneració bruta anual de 26.558,63.-€ distribuït en dotze pagues. També amb condicions laborals que afavoreixen la conciliació de la vida laboral i familiar, dies d'assumptes propis i la possibilitat d'adherir-se al Pla de Teletreball de l'entitat.
Tercera.- El procés de selecció es realitzarà mitjançant una oferta d'ocupació pública amb la publicació al BOIB i els candidats/es hauran de complir els següents requisits:
Quarta.- El procés de selecció es realitzarà per una Comissió de Selecció:
President: Maria Victoria Feliu de la Peña Pons (titular) Coordinadora Assistència Tècnica, Ana Ballester Torres (suplent), Coordinadora Assistència Tècnica.
Vocal: Ángel Martín Recio (titular), Coordinador Assistència Tècnica, Esteban Bardolet Richter (suplent), Cap Àrea Sistemes i Comunicacions.
Secretària: Raquel Díaz Martín (titular), Cap Àrea Recursos Humans; Sonia Plaza García (suplent) Administrativa Recursos Humans
Fase 1-Presentació de candidatures:
Es pot fer:
En el registre de la Fundació Bit, carrer Laura Bassi, s/n-Centre Empresarial Son Espanyol, ParcBit, en l'horari de 09:00h a 13:00h.
Mitjançant correu electrònic, seleccion@fundaciobit.org.
A través de registre electrònic general REG https://reg.redsara.es.
A través de qualsevol oficina de registre electrònic.
A través de correu postal.
No seran admeses en el procés de selecció les candidatures que no es presentin en el termini i amb les formes abans descrites. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la contractació.
Documentació a remetre:
Les persones interessades en participar a la convocatòria disposen de 15 dies naturals per presentar la sol·licitud, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, es publicarà una llista provisional d'admesos i exclosos amb un termini de 7 dies naturals per a esmenar les possibles omissions i/o deficiències. Si les persones excloses o omeses no esmenen el defecte o no presenten els documents preceptius, es consideraran excloses del procediment. La comissió de selecció emetrà la llista definitiva d'admesos i començarà la següent fase.
Només els candidats o candidates que compleixin amb els requisits passaran a la Fase 2.
Fase 2-Prova de coneixements
Prova tipus test amb 20 preguntes amb 4 respostes cadascuna. De cada pregunta només una resposta de les quatre possibles serà correcta. Es platejaran preguntes tretes del següent contingut:
Sistemes operatius Windows i Linux
Eines ofimàtiques
Equipament de xarxa
Aquesta prova tindrà una durada màxima de 60 minuts. Cada pregunta tindrà una puntuació total de 0,5 punts. Les preguntes mal contestades restaran 0,167 punts. Els/les candidats/es, per a superar aquesta prova, hauran de treure una nota mínima de 3 punts sobre 10, 1,5 punts sobre 5 punts, arrodonint al segon decimal la puntuació final.
Un cop acabat l'exercici, la comissió publicarà, en els taulers d'anuncis i a la pàgina web, la llista de persones amb la puntuació obtinguda. Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de dos dies hàbils des que es publiqui la llista provisional.
Només els candidats o candidates que hagin superat la prova de coneixements passaran a la Fase 3.
Fase 3-Valoració dels mèrits:
Els mèrits s'han d'aportar de la mateixa forma que la presentació de candidatures (Fase 1) en un termini de set dies naturals des de la publicació de la nota final de la prova de coneixements.
Es valorarà:
Coneixements de català, màxim d'1 punt: nivell C1, 0,5 punts; nivell C2, 1 punt.
El coneixements de català s'acreditaran mitjançant certificat, títol, diploma o equivalent, expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent.
Experiència laboral en llocs de treball relacionats amb el suport informàtic, 0,04 punts per cada mes de feina amb un màxim de 4 punts. L'experiència laboral es demostrarà amb: Certificat de l'ocupador amb indicació de les funcions o amb un contracte de treball o amb un document adient que justifiqui la realització de tasques de suport informàtic;Informe de vida laboral.
La puntuació final es realitzarà de la següent manera:
1.Prova de coneixements: Màxim de 5 punts si el candidat treu un 10 a la prova de coneixements i la part proporcional dels punts en funció de la nota treta.
2.Valoració dels mèrits:
a) Coneixements de català: nivell C1, 0,5 punts; nivell C2, 1 punt. Màxim d'1 punt.
b) Experiència laboral: 0,04 punts per cada mes de feina. Màxim de 4 punts.
Es preveu una quota de reserva per a persones amb discapacitat del 7%.
Conclosa la valoració dels mèrits, la comissió de selecció elaborarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut els/les aspirants, amb indicació del nombre del document nacional d'identitat i s'obrirà un termini de set dies naturals, des de l'endemà de la publicació de la llista, per a la presentació d'al·legacions.
La comissió de selecció, els dos dies hàbils després, valorarà les al·legacions i elaborarà les llistes definitives que s'elevaran al Gerent per a la resolució definitiva del procés.
En el cas que varis candidats/es obtinguin la mateixa puntuació, el criteri per establir l'ordre de prelació de la puntuació final, serà el següent:
Es conformarà llavors una borsa que s'ordenarà en funció de la puntuació obtinguda en el procés. Quan es produeixi una vacant en la categoria s'oferirà el lloc de treball a la primera persona de la llista. Les citacions es realitzaran via telefònica. Si en 24 hores no s'aconsegueix localitzar al/la candidat/a es passarà a la persona següent per estricte ordre de prelació.
Són causes de no exclusió de la borsa de treball:
a) Estar en període de gestació, de maternitat o de paternitat, adopció o acolliment permanent o pre-adoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball de l'Administració de l'Estat, de l'Administració de la CAIB o de qualsevol ens del sector públic d'acord amb la delimitació que fa l'article 2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la CAIB.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
Aquestes circumstàncies hauran de justificar-se adequadament per deixar-ne constància la seva situació de no disponibilitat que es mantindrà fins que l'interessat manifesti per escrit (en un termini no superior a deu dies) el canvi en la seva situació. La falta de comunicació en el termini establert determina passar a l'últim lloc de la llista.
Quan una persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, tret que sigui per renúncia voluntària o per no haver superat el període de prova, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Els/les integrants de la borsa de treball poden renunciar en qualsevol moment a formar part de la borsa. Per renunciar hauran de remetre escrit al departament de Recursos Humans de la Fundació Bit manifestant clarament la intenció de no formar part de la borsa. La borsa té una vigència màxima de tres anys des de que es publica en el B.O.I.B.
Tota la informació del procés de selecció (llistes provisionals, definitives,...) es publicaran a través de la web de la Fundació Bit https://www.fundaciobit.org/ i a les oficines de la Fundació Bit al ParcBit.
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s'hi pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Els criteris selectius han estat aprovats pel Vicepresident de la Fundació Bit.
Palma, a la data de la signatura (28 d'agost de 2024)
El vicepresident Sebastián González Cardalliaguet