Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 535584
Decret 36/2024, de 30 d’agost, pel qual es modifica el Decret 5/2017, de 27 de gener, de la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

PREÀMBUL

 

I

Mitjançant el Decret 91/2005, d'1 de setembre, es va crear la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Decret 5/2017, de 27 de gener, de la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va donar una nova regulació a la Comissió i va derogar el Decret 91/2005.

El Decret 5/2017 ha sofert diverses modificacions arran dels canvis produïts en l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificacions que han culminat, posteriorment, amb el Decret 4/2020, de 24 de gener, i el Decret 35/2021, de 21 de juny.

Com a conseqüència de la nova estructura del Govern aprovada mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, resulta necessari modificar novament la redacció de determinats articles del Decret 5/2017 per adaptar la composició de la Comissió a l'estructura vigent i dotar el conjunt de coherència interna.

 

II

L'aprovació d'aquest Decret està en consonància amb els principis de bona regulació recollits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, és a dir, els principis de necessitat, d'eficàcia, de proporcionalitat, de seguretat jurídica, de transparència i d'eficiència. També està en consonància amb els principis de qualitat i de simplificació, regulats en l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears. Així doncs, d'acord amb els principis de necessitat, eficiència i eficàcia, la iniciativa normativa està justificada per una raó d'interès general, en aquest cas, la necessitat d'actualitzar la normativa sobre el règim de funcionament de la Comissió Interdepartamental de Retribucions a fi d'adequar-la a la nova estructura del Govern de les Illes Balears i atorgar-li coherència en el funcionament.

D'altra banda, en virtut dels principis de proporcionalitat i d'eficiència, les novetats que s'introdueixen es consideren les imprescindibles per atendre el mandat legal, a més de constatar que no hi ha altres mesures menys restrictives de drets o que imposin menys obligacions a les persones destinatàries. Com a garantia dels principis de seguretat jurídica i de transparència, aquesta iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, per tal d'aconseguir un marc normatiu estable i entenedor, que faciliti l'actuació i la presa de decisions a les persones afectades. Així mateix, s'ha vetlat pel compliment del principi de qualitat, tant des del punt de vista procedimental, a l'hora d'aprovar la norma, com des del punt de vista formal, elaborant un text normatiu de contingut fàcilment comprensible. Finalment, s'ha donat compliment al principi de simplificació mitjançant l'establiment d'un procediment que no suposa càrregues excessives ni desproporcionades per als sol·licitants.

​​​​​​​

III

Per tot això, amb l'informe previ de la Comissió de Personal de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a proposta de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 30 d'agost de 2024,

 

DECRET

Article únic Modificació del Decret 5/2017, de 27 de gener, de la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

1. L'article 1 del Decret 5/2017 queda redactat de la manera següent:

Aquest Decret té per objecte regular la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que s'adscriu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

2. L'apartat 1 de l'article 3 del Decret 5/2017 queda redactat de la manera següent:

1. La Comissió està formada pels membres següents:

a) El president, que és el director general de Funció Pública.

b) El vicepresident, que és el director general de Pressuposts i Finançament.

c) Els vocals, que són els següents:

 

1r. L'interventor general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2n. La secretària general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.

3r. La secretària general de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

4t. El director general de Personal Docent i Centres Concertats.

5è. La secretària general de la Conselleria de Salut.

d) El secretari o secretària, funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que té veu però no vot.

3. Les lletres a), c) i d) de l'apartat 1 de l'article 4 del Decret 5/2017 queden redactades de la manera següent:

1. Informar, amb caràcter previ, preceptiu i vinculant, sobre les matèries següents:

a) Aprovació de disposicions generals, convenis col·lectius i acords que estableixin, regulin o modifiquin les retribucions i les indemnitzacions del personal funcionari, estatutari i laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o del sector públic instrumental. En tot cas, les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s'aprovin anualment estan exemptes de l'informe de la Comissió Interdepartamental de Retribucions.

[....]

c) Noves dotacions pressupostàries que impliquin un increment de la despesa corresponents a:

1r. Les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2n. Les relacions de llocs de treball dels ens del sector públic instrumental.

3r. La relació de llocs de treball de caràcter permanent corresponent al personal funcionari docent.

4t. La plantilla orgànica del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens que en depenen.

d) Canvis de dotacions pressupostàries que impliquin un increment de la despesa de llocs corresponents a:

1r. Les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2n. Les relacions de llocs de treball dels ens del sector públic instrumental.

3r. La relació de llocs de treball de caràcter permanent corresponent al personal funcionari docent.

4t. Els llocs i les places del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens que en depenen.

[....]

4. L'apartat 1 de l'article 5 del Decret 5/2017 queda redactat de la manera següent:

1. La Comissió ha d'aprovar un reglament de funcionament, que pot preveure la possibilitat que els membres deleguin el seu vot a altres membres. Amb caràcter supletori hi és aplicable la legislació vigent en matèria d'òrgans col·legiats.

 

5. La disposició final primera del Decret 5/2017 queda redactada de la manera següent:

​​​​​​​

Disposició final primera

Facultat de desplegament

S'autoritza la consellera de Presidència i Administracions Públiques a dictar les disposicions que siguin necessàries per desplegar aquest Decret.

Disposició final única ​​​​​​​Entrada en vigor

Aquest Decret entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 30 d'agost de 2024

  La presidenta
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Margarita Prohens Rigo
Antònia Maria Estarellas Torrens