Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 531821
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre concertat de règim general Centro Internacional de Educación (CIDE), de Palma, amb la implantació de 2 unitats de primer cicle d’educació infantil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució del Conseller d'Educació i Formació Professional de 14 de juliol de 2022 (BOIB núm. 94, de 21 de juliol) es va autoritzar la modificació de la configuració del Col·legi Privat Concertat CIDE, de Palma, amb l'ampliació de la modalitat presencial a dual mixta de la unitat del CFGS Administració i finances (ADG32). Com a conseqüència d'aquesta modificació el centre quedà configurat de la manera següent:

  • Educació infantil de segon cicle: 15 unitats i 375 places escolars.
  • Educació primària: 30 unitats i 750 places escolars.
  • Educació secundària obligatòria: 21 unitats i 630 places escolars.
  • Programa de Millora de l'Aprenentatge i del Rendiment (PMAR): 1 unitat i 15 places escolars. El PMAR de 3r de l'ESO desapareix en aplicació de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.
  • Batxillerat: 6 unitats i 210 places escolars [modalitats: general, ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i arts (via d'arts plàstiques, disseny i imatge)

Cicles formatius de la família professional d'administració i gestió (ADG):

  • Grau bàsic: Títol professional bàsic en serveis administratius (ADG11): 2 unitats i 40 places escolars (torn de matí).
  • Grau mitjà: Tècnic en gestió administrativa (ADG 21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (torn de matí).
  • Grau superior: Tècnic superior en administració i finances (ADG32): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars, modalitats presencial, dual i dual/mixta en torn d'horabaixa.

Cicles formatius de la família professional d'electricitat i electrònica (ELE):

  • Grau mitjà: Tècnic en Instal·lacions elèctriques i automàtiques (ELE21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (torn de matí).

Cicles formatius de la família professional d'informàtica i comunicacions (IFC):

  • Grau mitjà: Tècnic en sistemes microinformàtics i xarxes (IFC21) : 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (torn de matí).
  • Grau superior: Tècnic superior en desenvolupament d'aplicacions multiplataforma (IFC32): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (modalitats presencial, dual i dual/mixta en torn d'horabaixa)

2. En data 12 de juny de 2024, (GOIBE375088/2024), la representant del centre sol·licità la modificació de la configuració del CC CIDE, de Palma amb la implantació de 2 unitats del primer cicle d'educació infantil. Amb la sol·licitud hi adjuntà documentació.

3. Posteriorment, en data 5 de juliol de 2024 i en data 11 de juliol, la representant del centre aportà documentació complementària.

4. En data 16 de juliol, des de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives se sol·licità a l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) l'informe corresponent sobre la documentació presentada.

5. El 14 d'agost de 2024, l'arquitecte de l'IEPI va emetre un informe favorable, condicionat a la presentació de la documentació que esmenàs determinats apartats que s'assenyalaven en l'informe. A part d'aquestes esmenes, es determinava que les instal·lacions del centre complien els requisits establerts per la normativa vigent per a la modificació de configuració sol·licitada, d'acord amb el Decret 23/2020 de 31 de juliol.

6. El 23 d'agost de 2024, (GOIBE517409/2024) els centre presentà la documentació per esmenar els apartats assenyalats en l'informe.

7. El 23 d'agost de 2024, (GOIBE517417/2024) el centre lliurà les titulacions dels professionals docents de què disposarà el centre una vegada s'iniciin les activitats, per tal que puguin ser valorades per la Comissió de valoració de qualificacions del professorat dels centres d'educació infantil de primer cicle i es pugui comprovar el compliment dels requisits exigits pel Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost) .

8. Finalment, en data 23 d'agost de 2024, l'arquitecte de l'IEPI va emetre un informe favorable de la visita realitzada en data 23 d'agost de 2024. La titularitat del centre es compromet a presentar documentació fotogràfica per registre acreditant l'execució de determinats punts de l'informe.

9. El 28 d'agost de 2024, la Comissió de valoració de les qualificacions del professorat d'educació infantil de primer cicle va emetre un informe favorable provisional respecte al nombre de professionals, condicionat a complir els compromisos adquirits respecte a la certificació de llengua catalana exigible de conformitat a l'apartat f) de l'article 11 del Text consolidat del Decret 23/2020.

10. El 29 d'agost de 2024 la cap de Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l'autorització de la implantació de 2 unitats de primer cicle d'educació infantil al centre privat CC CIDE, de Palma.

11. El 29 d'agost 2024 la directora general de Planificació i Gestió Educatives, va proposar l'autorització de la implantació de 2 unitats de primer cicle d'educació infantil al centre privat CC CIDE, de Palma.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació,  modificada per la  Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, (BOE núm.106, de 4 de maig de 2006).

3. El Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari (BOIB núm. 120, de 29 d'agost).

4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

5. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, (BOIB núm. 38 de 17 de març), la qual estableix a l'article 102, punt 2, de creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'ha de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).

6. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats, per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març), el qual estableix a l'article 13.1.c) que l'ampliació o la reducció del nombre d'unitats o places escolars es consideren circumstàncies que donen lloc a la modificació de l'autorització.

7. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).

8. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març).

9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 28 de maig de 2018 per la qual s'aproven les instruccions que estableixen les condicions per obtenir l'equivalència del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) amb la titulació de tècnic superior en Educació Infantil (BOIB núm. 68, de 2 de juny).

10. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 1 de març), el qual estableix a l'article 36.2 que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

11. El Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig (BOIB núm. 73, de 31 de maig).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives amb data 29 d'agost de 2024, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, amb efectes des de l' inici del curs escolar 2024-2025, la modificació de la configuració del centre CC CIDE, de Palma, amb l'ampliació de dues unitats d'educació infantil de primer cicle.

2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:

CC Centro Internacional de Educación (CIDE)

Codi de centre: 07004230

Denominació genèrica: centre privat amb ensenyaments de règim general

Denominació específica: Centro Internacional de Educación (CIDE)

Titular: Centro Internacional de Educación E. Coop.  (NIF F07038722)

Domicili: C/ Arner, 3

Localitat: Palma

Municipi: Palma

CP: 07013

Ensenyaments autoritzats:

- Educació infantil de primer cicle: 2 unitats i 24-28 places escolars, distribuïdes de la següent manera:

  • De 0 a 2 anys: 1 unitat i 6-10 places escolars
  • De 2 a 3 anys: 1 unitat i 18 places escolars

- Educació infantil de segon cicle: 15 unitats i 375 places escolars.

  • Educació primària: 30 unitats i 750 places escolars.
  • Educació secundària obligatòria: 21 unitats i 630 places escolars.
  • Programa de Diversificació Curricular (PDC) a 3r d'ESO: 1 unitat i 15 places escolars.
  • Programa de Diversificació Curricular (PDC) a 4t d'ESO: 1 unitat i 15 places escolars.
  • Batxillerat: 6 unitats i 210 places escolars [modalitats: general, ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i arts (via d'arts plàstiques, disseny i imatge)

Cicles formatius de la família professional d'administració i gestió (ADG):

  • Grau bàsic: Títol professional bàsic en serveis administratius (ADG11): 2 unitats i 40 places escolars (torn de matí).
  • Grau mitjà: Tècnic en gestió administrativa (ADG 21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (torn de matí).
  • Grau superior: Tècnic superior en administració i finances (ADG32): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars, modalitats presencial, dual i dual/mixta en torn d'horabaixa.

Cicles formatius de la família professional d'electricitat i electrònica (ELE):

  • Grau mitjà: Tècnic en instal·lacions elèctriques i automàtiques (ELE21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (torn de matí).

Cicles formatius de la família professional d'informàtica i comunicacions (IFC):

  • Grau mitjà: Tècnic en sistemes microinformàtics i xarxes (IFC21) : 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (torn de matí).
  • Grau superior: Tècnic superior en desenvolupament d'aplicacions multiplataforma (IFC32): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars (modalitats presencial, dual i dual/mixta en torn d'horabaixa)

3. Inscriure aquesta autorització en el Registre estatal de centres docents (RCD) del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i en el Registre Autonòmic de la Conselleria d'Educació i Universitats (Repositori).

4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.

5. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (29 d'agost de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany