Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 531783
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es concedeixen, s’autoritza i disposa la despesa, o s’exclouen ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat (FPU-CAIB 2024)
Fets
1. El 30 de desembre de 2023 es va publicar al BOIB número 176 la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 19 de desembre de 2023 per la qual es convoquen ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques (FPU-CAIB 2024).
2. D'acord amb el punt novè apartat quart de l'annex de la resolució de convocatòria, en data 21 de febrer de 2024 va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Dins aquest termini s'han presentat dotze sol·licituds.
D'acord amb el punt tretzè de l'annex de la convocatòria esmentada, aquestes sol·licituds han tengut una primera fase o avaluació externa a càrrec de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB).
La segona fase o selecció interna s'ha duit a terme dia 17 de juny de 2024.
3. La Comissió Avaluadora, reunida el 17 de juny de 2024, ha normalitzat els resultats d'avaluació externa per a totes les branques de coneixement de les sol·licituds d'ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat i ha establert el llistat dels resultats de l'avaluació interna de les sol·licituds d'ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat; la relació de persones candidates proposades per a les ajudes FPU i la relació de persones excloses amb indicació de les causes d'exclusió.
D'aquesta reunió se n'ha estès una acta, que consta a l'expedient.
4. Atès l'article 11f del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, s'ha acreditat que la Universitat de les Illes Balears, entitat beneficiària, està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions davant la hisenda autonòmica.
5. En data 25 de juny de 2024 s'ha publicat a la pàgina web http://dguni.caib.es la proposta de resolució provisional en la qual hi figura la puntuació obtinguda a les fases d'avaluació dels candidats.
Els candidats han disposat d'un termini de deu dies naturals, a partir de la publicació, per formular les al·legacions que considerin oportunes.
Per presentar les al·legacions s'ha pogut fer mitjançant el tràmit telemàtic disponible al procediment publicat a la seu electrònica d'aquesta Administració.
6. En el termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà d'haver-se publicada la proposta de resolució, els candidats seleccionats han presentat els documents següents:
a) Un escrit d'acceptació de l'ajut, adreçat al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.
b) Un escrit de la UIB en què s'accepti l'ajut, adreçat al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.
c) L'acreditació d'haver formalitzat la matrícula en un programa de doctorat oficial per a l'any acadèmic 2023-2024.
d) D'acord amb el punt 8.2, si escau, el certificat acadèmic oficial que acrediti la superació dels crèdits de màster universitaris necessaris per complir amb els requisits d'aquesta convocatòria.
7. Dins aquest termini, s'han presentat tres al·legacions.
Les al·legacions del candidat Giuseppe Dario Benigno i de la candidata Saray Sierra Noble han estat desestimades. L'al·legació del candidat Aryan Naghedi Bagdhar ha estat estimada.
Consten informes del Servei d'Universitat que justifica el sentit de les al·legacions.
Consta dins l'expedient tota la documentació acreditativa del compliment dels requisits dels candidats.
8. En data 2 d'agost de 2024 el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors ha dictat la proposta de resolució definitiva, una vegada avaluades les al·legacions presentades.
9. Consta informe favorable de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Fonaments de dret
1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
2. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).
3. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
4. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 19 de desembre de 2023 per la qual es convoquen ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques. (BOIB núm. 176, de 30 de desembre).
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Concedir una subvenció a la Universitat de les Illes Balears, amb CIF Q0718001A, per dur a terme vuit contractes predoctorals en concepte d'ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat (FPU-CAIB 2024) als candidats que figuren a l'annex 1, amb la puntuació obtinguda a les fases d'avaluació.
2. Autoritzar i disposar una despesa pluriennal de 109.546,44 € euros, a favor de Universitat de les Illes Balears amb CIF Q0718001A, per a cada un dels vuit candidats que figuren a l'annex 1, en concepte d'ajuda de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, per atendre les despeses de contractació i assegurança de la persona investigadora en formació, adscrita a aquesta entitat.
La distribució d'anualitats, per a cada un dels vuit candidats que figuren a l'annex 1, és la següent:
3. De conformitat amb el que estableix l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del personal investigador en formació, l'import per finançar els contractes predoctorals en concepte de sou i quota patronal de la Seguretat Social és de:
Cada any es meriten 12 mensualitats. A la darrera anualitat s'ha de finançar la indemnització per expiració del contracte de quantia equivalent a la prevista per als contractes de durada determinada a l'article 49 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
Així, l'import màxim per finançar els contractes en concepte d'indemnització per expiració del contracte serà de 4.206,36 euros.
4. El període per gaudir de l'ajut és de 48 mesos comptadors a partir de la data d'incorporació.
5. La Universitat de les Illes Balears, com a entitat contractant, ha d'assumir qualsevol cost de contractació que excedeixi de l'ajut concedit, derivat d'increments retributius dels salaris dels investigadors contractats, d'increments de la quota empresarial de la Seguretat Social, d'increments en les taules salarials dels convenis col·lectius d'aplicació corresponents, de l'aplicació de l'article 21.d) de la Llei 14/2011 o de qualsevol altra circumstància.
6. La Universitat de les Illes Balears està obligada a aplicar les retencions fiscals que calgui i a ingressar les quantitats corresponents pels pagaments que facin al personal en formació.
7. El personal investigador en formació ha de formalitzar un contracte laboral amb la UIB. La Universitat de les Illes Balears ha d'acollir el personal investigador en formació i, a més, ha de complir les obligacions establertes en l'apartat vintè de les bases de la convocatòria.
8. El pagament en concepte de despeses de contractació de la primera anualitat es durà a terme anticipadament, una vegada signada la resolució de concessió.
D'acord amb el que disposa l'art. 25.3.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'eximeix a la Universitat de les Illes Balears de prestar aval pel pagament anticipat.
9. El pagament de les anualitats posteriors es durà a terme una vegada que l'òrgan gestor hagi donat la conformitat a la justificació de l'anualitat anterior.
Les quantitats romanents es justificaran en la darrera anualitat.
Abans del 31 de març de cada any la Universitat de les Illes Balears ha de justificar les despeses fetes durant l'anualitat anterior, corresponents al sou i la quota patronal de la Seguretat Social, en l'aplicació de cadascun dels ajuts que els han concedit, mitjançant un informe justificatiu que ha d'incloure els documents següents:
a) Un certificat que acrediti la veracitat i la regularitat de les despeses imputables a la subvenció emès per l'òrgan gerent de la Universitat. També ha d'acreditar que el compte justificatiu comprèn la realització completa de l'activitat subvencionada i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.
b) Una memòria econòmica. La memòria ha de contenir tota la informació necessària per comprovar la despesa i la seva imputació en el projecte esmentat. Ha de constar una relació detallada identificativa dels documents justificants, amb la relació de totes les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió, la data de pagament, el percentatge de justificació i l'import justificat. Els tributs són despesa elegible quan la UIB els aboni de manera efectiva.
10. Juntament amb la justificació de la darrera anualitat, la Universitat de les Illes Balears ha de justificar tot el període de l'ajut, quant al sou i a la quota patronal de la Seguretat Social, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l'ajut. Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, en paper i en format electrònic.
11. Les persones investigadores en formació que defensin la seva tesi abans de la darrera anualitat de l'ajut gaudiran d'un període d'orientació postdoctoral (POP) fins al final de l'ajut, d'acord amb el que estableix l'article 22.1.c) de la Llei 14/2011. La dotació econòmica del POP ha de ser la mateixa que es destina al personal investigador en formació.
12. L'acceptació de l'ajut per part de la UIB implica el compliment de les condicions que fixen aquesta Resolució i la convocatòria, així com el règim d'obligacions i sancionador prevists pel Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
13. L'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, dona lloc a la modificació de la resolució de concessió. Aquesta modificació donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si n'és el cas, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, d'acord amb els articles 43 i 44 del text refós de la Llei de subvencions.
14. La UIB queda sotmesa a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, ha de facilitar tota la informació que l'hi requereixi l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració General de l'Estat.
15. La UIB ha d'informar les persones investigadores en formació sobre les obligacions dels investigadors en formació establerts a l'apartat 21 i els drets del personal investigador en formació establerts a l'apartat 22, ambdós establerts a la Resolució del conseller d'Educació i Universitats.
16. Els investigadors en formació tenen l'obligació de proporcionar la documentació o informació següents de la manera que s'indica a continuació:
a) Han de comunicar en el termini de cinc dies hàbils el començament de l'activitat i han d'emplenar i trametre a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors la declaració d'incorporació amb el vistiplau del director de la tesi, d'acord amb l'imprès normalitzat d'aquesta Direcció General (annex 2 disponible al web http://dguni.caib.es).
b) Durant tot el temps en què gaudeixin de l'ajut, han de lliurar, en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de les dates en què es compleixin els anys primer, segon i tercer, una memòria anual (annex 3 disponible al web http://dguni.caib.es), amb una extensió aproximada de 1.000 paraules, que ha de contenir aquests punts:
c) En la data d'acabament de l'ajut, independentment de la causa per la qual hagi acabat, han de presentar a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors una memòria final en un imprès normalitzat (annex 4 disponible al web http://dguni.caib.es).
d) Han de comunicar a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, mitjançant un escrit, la data de lectura de la tesi doctoral. En el termini d'un mes des de la defensa de la tesi doctoral, han de lliurar a la Direcció General una còpia del resguard del pagament de les taxes per expedir el títol de doctor.
e) En el cas de gaudir d'un contracte per al període d'orientació postdoctoral (POP), han de lliurar un informe amb el vistiplau del director de la tesi sobre les tasques que han de fer a partir de la defensa de la tesi fins a l'acabament del POP.
17. Excloure els candidats que figuren a l'annex 2 de les ajudes de formació de professorat universitari per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat (FPU – CAIB 2024), amb indicació del motiu d'exclusió i amb la puntuació obtinguda a les fases d'avaluació.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El recurs potestatiu de reposició s'entén desestimat si no s'ha resolt i la resolució no s'ha notificat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-lo interposat. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Contra aquesta Resolució, també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998.
Palma, en la data de la signatura electrònica: 23 d'agost de 2024
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX 1 Relació ordenada per puntuació de persones destinatàries dels contractes predoctorals en formació amb la Universitat de les Illes Balears per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat (FPU- CAIB 2024)
ID Expedient |
Nom |
Primer llinatge |
Segon llinatge |
NIF |
Modalitat |
Puntuació externa (fase 1) |
Puntuació interna (fase 2) |
Puntuació total |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FPU2024-006-C |
Bo Miquel |
Nordfeldt |
Fiol |
***1944** |
C |
91,3 |
24 |
115,3 |
FPU2024-002-C |
Daniel |
Torres |
Rullán |
***7299** |
C |
90,3 |
21 |
111,3 |
FPU2024-011-A |
Aryan |
Naghedi |
Bagdar |
***8024** |
A |
85,8 |
24 |
109,8 |
FPU2024-008-C |
Marina |
Pérez |
Martín |
***3110** |
C |
83,7 |
24 |
107,7 |
FPU2024-010-C |
Alejandro |
Frontera |
Rosselló |
***0559** |
C |
85,8 |
20 |
105,8 |
FPU2024-007-C |
Maria |
Frontera |
Bergas |
***2976** |
C |
80,9 |
24 |
104,9 |
FPU2024-004-C |
María Victoria |
Rodríguez |
Lázaro |
***2217** |
C |
77,3 |
24 |
101,3 |
FPU2024-009-C |
Lluc Josep |
Crespí |
Castañer |
***7057** |
C |
79,9 |
18 |
97,9 |
ANNEX 2 Relació ordenada per número d'expedient de persones que s'exclouen, amb indicació dels motius
ID Expedient |
Nom |
Primer llinatge |
Segon llinatge |
NIF |
Moda- litat |
Puntuació externa (fase 1) |
Puntuació interna (fase 2) |
Motiu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FPU2024-001-B |
Ivonne Carolina |
Hernández |
Bermúdez |
***5076** |
B |
- |
- |
No compleix el requisit de grau o diplomatura en Infermeria en el termini de presentació de sol·licituds |
FPU2024-003-C |
Saray |
Sierra |
Noble |
***2376** |
C |
75,2 |
14 |
No ha obtingut la puntuació mínima de 15 punts en la fase 2 d'avaluació |
FPU2024-005-C |
Giussepe Dario |
Benigno |
|
***1600** |
C |
78,2 |
- |
La titulació presentada no està adscrita a cap branca de coneixement vinculada a la modalitat C |
FPU2024-012-C |
Sabina María |
Galán |
Paino |
***2864** |
C |
69,9 |
14 |
No ha obtingut la puntuació mínima de 15 punts en la fase 2 d'avaluació |