Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 530147
Departament de Gestió Urbanística. GCI 2021/01, SEGEX 1034083C. Aprovar definitivament Projecte anomenat Esmena de deficiències Registre - Projecte de Cooperació- Unitat d’Execució 71/03- Façana Marítima-Sector Llevant
I21010224 ANU-cat
ÀREA D'URBANISME, HABITATGE I PROJECTES ESTRATÈGICS
GERÈNCIA D'URBANISME
DEPARTAMENT DE GESTIÓ URBANÍSTICA
SERVEI JURÍDICOADMINISTRATIU DE GESTIÓ URBANÍSTICA
SEGEX 1034083C
La Junta de Govern de Palma, en sessió que tingué lloc en data 28 d'agost de 2024, adoptà el següent acord:
" La Junta de Govern, en sessió celebrada el 10-07-2024, va aprovar inicialment el Projecte anomenat Esmena de deficiències Registre - Projecte de Cooperació- Unitat d'Execució 71/03- Façana Marítima-Sector Llevant, redactat en data 08-07-2024 pel Servei de Valoracions i Projectes del Departament de Planejament i Gestió Urbanística per tal d'incorporar les esmenes assenyalades en l'escrit de qualificació a instància del Registre de la Propietat nº 3 de Palma. El document es resultat d'haver efectuat, en data 31/01/2024, la inscripció registral del projecte de Restitució física de les parcel·les (Anul·lació de projecte de reparcel·lació voluntària UA-FM-2 de la modificació del Pla d'Ordenació Urbana de l'any 2009, Sector Llevant, de Palma).
El projecte fou publicat al BOIB núm. 92, de 13-07-2024, i en la direcció o en el punt d'accés electrònic corresponent, sense que en el termini d'informació pública, que va finalitzar el 14/agost, constin formulades al·legacions al respecte.
Consta inscrita en el Registre de la Propietat nº 3 l'afectació de les finques que conformen l'àmbit d'actuació a la reparcel·lació, segons manament tramès pel Registrador de la Propietat.
El Servei de Valoracions i Projectes ha rectificat el 22-08-2024 el document aprovat inicialment per tal de modificar la redacció de la parcel·la resultant núm. 8 del projecte.
El cost de les obres d'urbanització ascendeix a 2.469.592,13 €, que serà assumit per l'Ajuntament de Palma, segons el que es preveu en el projecte de reparcel·lació, amb una previsió desglossada de 151.974,91 € (redacció del projecte d'urbanització, direcció d'obra i coordinació de Sanitat i Salut) i de 2.317.617,22 € (execució de les obres).
Vist que no s'ha pogut dur a terme la contractació de la redacció del projecte d'urbanització i execució d'obres a causa de la no inscripció registral del projecte de cooperació, caldrà ajornar les despeses previstes, seguint les instruccions del Gerent d'Urbanisme a l'escrit signat el 21-12-2023.
La previsió per a la licitació del contracte de redacció del projecte serà, segons la indicada instrucció del Gerent, per a l'any 2024 de 151.974,91 euros (núm. d'operació 220240000614. Aplicació pressupostària 08.15180.60927 Reparcel·lació Façana Marítima (MAPFRE-ENDESA).
En relació amb l'execució de les obres d'urbanització, la Gerència d'Urbanisme no pot preveure el seu termini d'inici malgrat que s'ha efectuat una modificació de la Declaració Ambiental Estratègica formulada en data 23-03-2023 per la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (BOIB 78 de 11-06-2024), atès que l'Ajuntament haurà de dur a terme una modificació puntual de la norma 1.3.2.5 del Pla General d'Ordenació Urbana per poder efectuar l'aprovació del Projecte d'Urbanització així com l'obtenció de l'autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics en relació a la suficiència d'aigua.
Per la qual cosa, serà en un moment posterior quan es podrà determinar la previsió de la despesa oportuna per a l'execució de les obres d'urbanització.
Fonaments de dret
1. De conformitat amb l'article 157 del Reglament General de la LUIB (BOIB núm. 151 de 22-04-2023) amb la modalitat de cooperació, el present projecte de reparcel·lació el formula l'administració.
2. Els informes per resoldre aquest expedient s'han emès en la forma que estableixen els articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim, jurídic de les Entitats Locals.
Per tot això i en virtut del que disposen els articles 127.1.d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 18 del Reglament orgànic del govern i de l'administració de l'Ajuntament de Palma, i segons les competències delegades pel Decret de batlia núm. 202401290, de 03/05/2024 (BOIB núm. 63, de 14/05/2024) i l'acord de la Junta de Govern, de 05/07/2023 (BOIB núm. 95 de 11/07/2023) i les titularitats assignades pel Decret de batlia núm. 202400797, de 18/01/2024 (BOIB núm. 11, de 23/01/2024) propòs a la Junta de Govern que dicti una resolució en els termes següents:
ACORD
1. Aprovar definitivament Projecte anomenat Esmena de deficiències Registre - Projecte de Cooperació- Unitat d'Execució 71/03- Façana Marítima-Sector Llevant, segons la darrera rectificació de 22-08-2024, redactat pel Servei de Valoracions i Projectes del Departament de Planejament i Gestió Urbanística, document que incorpora les esmenes assenyalades en l'escrit de qualificació tramès pel Registre de la Propietat nº 3 de Palma referent al Projecte de Cooperació de la UE 71/03 Sector Llevant-Façana Marítima.
El cost de les obres d'urbanització ascendeix a 2.469.592,13 €, que serà assumit per l'Ajuntament de Palma, segons el que es preveu en el projecte de reparcel·lació, amb una previsió desglossada de 151.974,91 € (redacció del projecte d'urbanització, direcció d'obra i coordinació de Sanitat i Salut) i de 2.317.617,22 € (execució de les obres).
La previsió per a la licitació del contracte de redacció del projecte serà, segons instruccions del Gerent de 21-12-2023, per a l'any 2024 de 151.974,91 euros (núm. d'operació 220240000614). Aplicació pressupostària 08.15180.60927 Reparcel·lació Façana Marítima (MAPFRE-ENDESA).
2. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, atès l'article 213.5 c) del Reglament general de la Llei 2/2014. Així mateix s'haurà de publicar en la direcció o en el punt d'accés electrònic corresponent, on s'insertarà el seu contingut íntegre per facilitar la seva consulta.
3.- Donar trasllat d'aquest acord a Patrimoni Municipal, a Informació Urbanística, a l'IMI i a la Secció de tramitació de projectes d'urbanització, pel seu coneixement..”
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, amb caràcter potestatiu, RECURS DE REPOSICIO davant el mateix òrgan que la va dictar, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'UN MES a comptar des del dia següent d´aquesta publicació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.
El RECURS DE REPOSICIO potestatiu s'haurà de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències a les quals fa esment l'art. 16.4, de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'UN MES, a comptar a partir del dia següent a la seva interposició, quedant en aquest cas expedita la via contenciosa administrativa.
De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIU, de conformitat a l'establert a l'article abans esmentat i als arts. 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, de conformitat amb l'art. 8 de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que reforma la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, en el termini de DOS MESOS, a comptar des del dia següent d´aquesta publicació. Tot això, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimeu pertinent.
En compliment de l´article 83 de la Llei 12/2017 de 29 de desembre d´Urbanisme de les Illes Balears; l'article 122.3 b) del Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, LUIB; el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d´abril, es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar en la Secció de Informació Urbanística de l´Àrea de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat (Av. Gabriel Alomar, núm 18, bxos, Edifici Municipal de las Avingudes) i en la seu electrònica a l´adressa
https://urbanisme.palmademallorca.es/IMI/URBANISME/PRD/Planejament_urbanistic_pdf/Images%20Arxiu/GCI-Compensacions/GCI-202100010000/GCI-20210001_PORTADA.pdf
perquè se´n prengui general coneixement i als efectes pertinents.
Si es tracta de subjecte obligat a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques –segons l'article 14.2 de la Llei 39/15- heu de presentar els vostres escrits, obligatòriament, a la seu electrònica de la web de l'Ajuntament de Palma, amb indicació expressa i clara d'allò que es tracta i fent-hi constar el número d'expedient. Si es tracta d'una persona física, podrà utilitzar l'esmentada seu electrònica o bé presentar la documentació a qualsevol de les oficines municipals d' Atenció a la Ciutadania, la ubicació de les quals es pot consultar a la web www.palma.cat, o a les dependències a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.
(Signat electrònicament: 29 d'agost de 2024)
La cap de departament de Gestió Urbanística P.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014 publicat en el BOIB 30 de 04/03/2014 Maria Ortiz Fernández