Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 519927
Aprovació de la convocatòria pública per a l’atorgament de subvencions en espècie concedides pel Consell Insular de Mallorca consistents en ajudes per al suport de l’activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 781892

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia 14 d'agost de 2024, ha aprovat el següent acord:

“Antecedents:

1. Les ajudes convocades per a l'any 2022 per Resolució de la Secretària d'Estat de Comerç de 30 de juny de 2022, de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de línia d'ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals i es procedeix a la seva convocatòria l'any 2021, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, modificada per l'Ordre ICT/566/2022 de 15 de juny.

D'acord amb l'article 1 de l'esmentada Ordre ICT/950/2021, aquesta té per objecte donar suport a la implementació, modernització i foment de l'activitat comercial en zones rurals de l'illa de Mallorca, impulsant la competitivitat, sostenibilitat i diversificació de l'economia rural. La finalitat de les ajudes és concedir subvencions per al desenvolupament de plans i projectes que contribueixin als objectius descrits.

Així mateix, en l'article 3, relatiu als beneficiaris, es disposa que es poden acollir a les ajudes establertes en aquesta Ordre, entre d'altres entitats locals, els consells insulars sempre que la mitja simple de població dels municipis en els quals es plantegi l'actuació o projecte no superi els 5.000 habitants.

2. La Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars (BOIB 88, de 7 de juliol de 2022), aborda expressament les competències pròpies dels Consells Insulars en relació amb els municipis i altres entitats locals (articles 102-109).

En el que aquí interessa, el Consell Insular de Mallorca té les següents competències: l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment als de menys capacitat econòmica i de gestió; i la col·laboració en el desenvolupament econòmic i social dels municipis i en la planificació municipal. En el mateix sentit es preveu en 'article 36.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que estableix que es una competència pròpia del Consell de Mallorca l'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis.

3. En coherència amb la finalitat específica de la línia d'ajuda platejada per la citada Ordre (subvencionar projectes que desenvolupin actuacions dirigides a actualitzar i modernitzar al sector comercial detallista adaptant-lo als nous hàbits de consum, fomentar la implementació de noves tecnologies i de solucions que contribueixin a la millora de la sostenibilitat, eficiència, la promoció del reciclatge i reutilització de residus en els establiments comercials, així com la formació i sensibilització en totes dues àrees i garantir el proveïment i una oferta comercial de qualitat en les zones rurals), i en coherència amb les competències citades a l'epígraf precedent, el Consell Insular de Mallorca va presentar una sol·licitud titulada <<Impulso al tejido comercial Mallorca 2023 Zonas Rurales>>, amb l'objectiu global de revitalitzar i visibilitzar el comerç dels municipis de l'illa amb menys de 5.000 habitants.

4. La sol·licitud presentada pel Consell Insular de Mallorca va ser acceptada, concedint-se el finançament de 393.634,40 euros, el qual es destinarà a l'adquisició de material i equipaments dirigits a complir amb la finalitat del projecte presentat. Així mateix, el recolzament financer queda subjecte a què la realització de les inversions i despeses per les quals s'ha concedit la subvenció es realitzin sense excedir el 31 de desembre de 2024.

5. En data 2 d'agost de 2024, el secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, per suplència del director insular de Comerç (Decret de 4 d'agost de 2015 – BOIB núm. 120 de 8 d'agost) ha emès la Memòria justificativa per a dur a terme la convocatòria de subvencions en espècie per a l'enfortiment de l'activitat comercial en zones rurals, adreçada als 24 municipis de l'Illa de Mallorca amb menys de 5.000 habitants, que conclou que queda palesa la justificació i la necessitat de tramitar el present expedient.

6. En data 2 d'agost de 2024, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resol iniciar el procediment de concessió de subvencions en espècie per a l'enfortiment de l'activitat comercial en zones rurals, adreçada als 24 municipis de l'Illa de Mallorca amb menys de 5.000 habitants.

7. El 2 d'agost de 2024, des de la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local s'emet informe jurídic favorable sobre la proposta d'acord per aprovar de la present convocatòria.

8. La intervenció delegada de la Misericòrdia ha emès informe de fiscalització prèvia favorable en data 8 d'agost de 2024.

Fonaments de dret:

1. L'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de línia d'ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals i es procedeix a la seva convocatòria l'any 2021, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, modificada per l'Ordre ICT/566/2022 de 15 de juny.

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Real Decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

4. L'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca (en endavant, OGS), aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 – BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017,modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 – BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018.

Concretament, en el seu article 2, referent al règim jurídic de les subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea, es disposa que aquestes subvencions es regeixen per normes comunitàries aplicables en cada cas i que els procediments de concessió i de control prevists en aquesta Ordenança tenen caràcter supletori respecte a les normes d'aplicació directa a les subvencions amb càrrec a fons de la Unió Europea.

5. Així mateix, d'acord amb la DA única de l'Ordre ICT/950/2021, resulten aplicables elReglament (UE) 2020/2094 del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s'estableix un Instrument de Recuperació de la Unió Europea per donar suport a la recuperació després de la crisi de la COVID-19, i el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com la resta de normes de la Unió Europea sobre la matèria i estatals de desenvolupament o transposició d'aquelles.

6. D'altra banda, d'acord amb allò que es disposa en l'article 6 de l'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, es permet que els beneficiaris puguin subcontractar el projecte, amb subjecció a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

7. Pel que fa a les subvencions en espècie, es troben recollides en la DA cinquena, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'article 3 del seu Reglament, disposant que els lliuraments de béns, drets o serveis que, havent estat adquirits amb la finalitat exclusiva de ser lliurats a tercers tindran la consideració d'ajudes en espècie. Això mateix es recull també en l'article 6 de l'OGS.

8. En relació a l'exposat en els dos punts anteriors, els lliuraments dels béns objecte d'aquesta convocatòria tenen la consideració d'ajudes en espècie, de manera que els beneficiaris no rebran cap aportació econòmica directa, sinó que el Consell de Mallorca tramita la seva adquisició amb la finalitat exclusiva de lliurar-los a tercers.

Concretament, des del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local es tramiten les contractacions següents:

a. El contracte de subministrament, instal·lació i configuració de pantalles i tòtems informatius, per als ajuntaments de Mallorca que en depenen - Lot 1 zones rurals i Lot 2 zones turístiques, finançant per l'Instrument de Recuperació de la Unió Europea (Next Generation EU), per un valor estimat de 681.032,24€ IVA exclòs -824.049,00€ IVA inclòs. Per Acord del Consell Executiu de data 22 de maig de 2024 s'autoritza la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per aprovar dit contracte; així mateix, s'ha emès Informe d'Intervenció prèvia de requisits bàsic favorable amb observacions en data 18 de juliol de 2024 –Expedient SEGEX 1024966P-.

b. L'encàrrec a l'empresa de Transformació Agrària SA (TRAGSA) com a mitjà propi per a l'assistència tècnica al Consell de Mallorca en actuacions d'inversió en la via pública que transformin el punt de venda de les zones turístiques y rurals de l'illa de Mallorca per impulsar el teixit comercial en el marc de la convocatòria aprovada en l'any 2022 per resolució la Secretaria d'Estat de Comerç per a desenvolupar el Pla de recuperació, transformació i resiliència finançat amb fons UE Next Generation. L'expedient està en fase de tramitació per autoritzar i disposar una despesa de 592.302,56€ a càrrec de l'aplicació pressupostaria 65 43100 65000 –Expedient SEGEX 1036481H-.

 

​​​​​​​c. El contracte de subministrament de bosses reutilitzables en dos lots, Lot 1: zones turístiques i Lot 2: zones rurals. L'expedient està en fase d'iniciació –Expedient SEGEX 1090104J-.

9. L'esmentada convocatòria de subvencions en espècie es troba prevista en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell de Mallorca per a l'exercici 2024 amb la modificació feta per Acord del Consell Executiu en data 17 de juliol de 2024 (Expedient SEGEX 984775T).

Per tot l'exposat, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local eleva al Consell Executiu per a la seva aprovació la següent:

 Proposta d'Acord:

1. Aprovar la convocatòria pública per a l'atorgament de subvencions en espècie concedides pel Consell Insular de Mallorca i destinades a municipis de població no superior a 5.000 habitants, consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

2. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar aquesta informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions.”

 

Palma, (signat electrònicament: 23 d'agost de 2024)

El secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Diego de la Fuente Rama

 

Convocatòria pública per a l'atorgament de subvencions en espècie concedides pel Consell Insular de Mallorca consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

1. Normativa aplicable

Les subvencions que es concedeixinen virtut de la present convocatòria, es regiran, a més del que es preveu per aquesta, per:

a. L'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de línia d'ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals i es procedeix a la seva convocatòria l'any 2021, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, modificada per l'Ordre ICT/566/2022 de 15 de juny.

b. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Real Decret 887/2006, de 21 de juliol.

c. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

d. L'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca (en endavant, OGS), aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 – BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017,modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 – BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018. Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

e. El Reglament (UE) 2020/2094 del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s'estableix un Instrument de Recuperació de la Unió Europea per donar suport a la recuperació després de la crisi de la COVID-19, i el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com la resta de normes de la Unió Europea sobre la matèria i estatals de desenvolupament o transposició d'aquelles.

2. Finalitat i objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és el lliurament de béns, en concepte de subvenció en espècie, als municipis de Mallorca la població dels quals no superi els 5.000 habitants. Quant als béns concrets objecte de concessió, es preveu que siguin els següents: 36 dispositius de pantalles i tòtems informatius, 121 aparcaments per a bicicletes i 2789 bosses reutilitzables. Si bé cal tenir en compte que el total d'unitats podria variar segons les ofertes que presentin els licitadors en els respectius contractes de subministrament.

La finalitat de dur a terme l'exposat en el paràgraf anterior és donar suport a la implementació, modernització i foment de l'activitat comercial en zones rurals de l'illa de Mallorca, impulsant la competitivitat, sostenibilitat i diversificació de l'economia rural. Això es correspon amb l'objecte i finalitat que s'estableix en l'article 1 de l'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la línia d'ajuts per al suport de l'activitat comercial en zones rurals i es procedeix a la seva convocatòria l'any 2021, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

3. Crèdit i partida pressupostària. Finançament.

Les obligacions de contingut econòmic derivades de l'adquisició dels bens que seran objecte de concessió dins el marc de la convocatòria d'aquestes subvencions, es fa amb càrrec a l'aplicació pressupostària65 43100 65000 del pressupost del Consell de Mallorca per a l'exercici 2024. Es preveu que els costos dels béns i equipaments objecte d'aquestes ajudes en espècie seran cofinançats: 393.634,40 euros amb càrrec al Mecanisme de Recuperació i Resiliència (Fons Next Generation EU),corresponent la resta -98.408,60 euros- a fons propis del Consell Insular de Mallorca.

El desglossament de la quantia màxima estimada per atendre les obligacions de contingut econòmici es desglossa de la manera següent:

a. “Impuls al teixit comercial Mallorca 2023 Zones Rurals”. Contracte per a l'adquisició, subministrament, instal·lació i configuració de pantalles i tòtem informatius - Lot 1 zones rurals.

Model

Nº d'unitats

Pantalla d'aparador 46''

1

Pantalla exterior 43''

2

Pantalla interior 55''

16

Pantalla interior 75''

4

Tòtem exterior 49''

8

Tòtem interior 50''

5

Lot 1 (zones rurals): 36 dispositius. El preu d'aquest lot ascendeix a: 290.722€ (IVA inclòs), sense perjudici del preu final d'adjudicació.

b. "Transformació del punt de venda" zones rurals. Adquisició i instal·lació d'aparca bicicletes tradicionals.

Model

Nº d'unitats

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

35

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

46

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

31

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte

7

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte doble

2

121 unitats. El preu de la suma dels elements per a zones rurals ascendeix a: 89.388,33€ (IVA inclòs).

c. ‘'Impuls al teixit comercial Mallorca 2023 Zones Rurals''. Subministrament de bosses reutilitzables amb l'objectiu de donar impuls al teixit comercial a les zones turístiques i rurals promovent l'economia circular - Lot 2: per zones rurals. 2.789 unitats.

El contracte de subministrament per a Zones Rurals (Lot 2) es tramita per al subministrament d'una quantitat mínima de 2.789 bosses reutilitzables que seran repartides als 24 ajuntaments.

El preu del lot 2 –bosses per a zones rurals- es preveu que ascendeixi a un màxim de 67.500€ (IVA inclòs).

Si bé l'aplicació pressupostària és de l'any 2023, és procedent efectuar la despesa en el 2024 perquè estem davant una despesa de finançament afectat definit pel Pla General de Comptabilitat Pública en els següents termes: despesa pressupostària que es finança, en tot o en part, amb recursos pressupostaris concrets que en cas de no realitzar-se la despesa no podrien percebre's o si s'haguessin percebut haurien de reintegrar-se als agents que els van aportar. En aquest cas, el finançament es concedeix en el marc del el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i en l'àmbit d'aplicació de l'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de línia d'ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals.

D'altra banda, per l'agent finançador s'ha ampliat el termini d'execució d'aquests fons Next Generation fins al 31 de desembre de 2024, raó per la qual ens trobem dins del termini establert per al compliment dels objectius de dotar a les entitats locals beneficiàries de les infraestructures tecnològiques necessàries per a la seva modernització.

 

4. Beneficiaris.

Es poden acollir a les ajudes establertes en aquesta convocatòria els municipis de l'illa de Mallorca amb poblacions que no superin els 5.000 habitants (conforme al criteri exigit per l'Ordre ICT/950/2021), que són (Nº d'habitants registrats al padró municipal vigent a 1/1/2021):

Municipi Nº                                         habitants                                                  Municipi                                        Nº habitants

Escorca                                                 181                                                             Puigpunyent                                   2.057

Estellencs                                              326                                                            Sant Joan                                        2.185

Banyalbufar                                           542                                                            Maria de la Salut                            2.242

Deià                                                       674                                                            Llubí                                               2.385

Fornalutx                                               682                                                            Campanet                                       2.684

Ariany                                                    897                                                            Petra                                               3.028

Búger                                                      1.084                                                         Montuïri                                         3.087

Costitx                                                    1.379                                                         Sencelles                                         3.542

Lloret de Vistalegre                                1.465                                                         Vilafranca de Bonany                     3.558

Mancor de la Vall                                   1.569                                                         Sineu                                               4.122

Santa Eugènia                                         1.724                                                         Selva                                               4.126

Valldemossa                                            2.042                                                         Consell                                            4.243

5. Import de la subvenció. Material subvencionable. Concepte de les ajudes, modalitats i límits.

Les subvencions de la present convocatòria consisteixen en l'entrega de béns i equipaments que s'han adquirit amb la finalitat exclusiva de que es donin a tercers, d'acord amb l'article 6.1 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. L'import de la subvenció per a cada municipi es concretarà, per tant, en el lliurament d'un nombre de bens o equipaments que es determinarà segons els criteris que s'especifiquen en cada cas:

El total de béns i equipaments a lliurar és el següent:

Modalitat

Objectes/equipaments concrets

Número d'unitats

 

Aparcaments de bicicletes

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

35

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

46

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

31

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte

7

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte doble

2

Bosses de tela reutilitzables

Bossa de tela reutilitzable estampat artesanal

2.789

 

Pantalles i tòtems

Pantalla d'aparador 46''

1

Pantalla exterior 43''

2

Pantalla interior 55''

16

Pantalla interior 75''

4

Tòtem exterior 49''

8

Tòtem interior 50''

5

La quantia de l'ajuda en espècie es correspon amb la suma dels bens / equipaments concedits pel Consell Insular de Mallorca a cada municipi beneficiari.L'assignació inicial respon als criteris i repartiment següents:

A. Bosses de tela reutilitzables

L'import de la subvenció per a cada municipi es concretarà en el lliurament d'un nombre de bosses que es determina seguidament, de menys a més en relació amb la població dels municipis sol·licitants, d'acord amb les dades indicades en el punt 4 de la present convocatòria:

· Fins a 65 bosses per a municipis de menys de 1.000 habitants: Escorca, Estellencs, Banyalbufar, Deià, Fornalutx, Ariany.

· Fins a 96 bosses per a municipis de 1.000 habitants fins a 2.000 habitants: Búger, Costitx, Lloret de Vistalegre, Mancor de la Vall, Santa Eugènia.

· Fins a 125 bosses per a municipis de 2.001 habitants fins a 3.000 habitants: Valldemossa, Puigpunyent, Sant Joan, Maria de la Salut, Llubí, Campanet

· Fins a 157 bosses per a municipis de 3.001 habitants fins a 4.000 habitants: Petra, Montuïri, Sencelles, Vilafranca de Bonany.

· Fins a 180 bosses per a municipis de 4.001 habitants a manco de 5.000 habitants: Sineu, Selva,Consell.

En cas que sobressin unitats respecte de l'assignació inicial, bé perquè no tots el municipis que podrien ser beneficiaris sol·liciten la subvenció o bé perquè havent-la sol·licitat, la petició fos d'un número inferior al que tindrien assignat per població, bé perquè en la licitació del contracte de subministrament es millori la oferta, aquest excedent es repartirà, per ordre d'entrada de les sol·licituds, entre els ajuntaments beneficiaris que manifestin el seu interès en rebre més bosses que les inicialment assignades. De fet, segons el repartiment indicat, es preveu que inicialment sobri una bossa, que s'adjudicarà a l'ajuntament sol·licitant que registri primer la sol·licitud indicant l'opció de rebre excedents.

B. Aparcaments de bicicletes

L'import de la subvenció per a cada municipi es concretarà en el lliurament d'un nombre i tipus determinat d'aparcaments, l'assignació inicial dels quals respon a una primera presa de contacte que s'ha dut a terme des del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local amb cada un dels ajuntaments que poden ser-ne beneficiaris, atès que per la particularitat de les característiques dels elements, un repartiment eficaç passa per tenir coneixement de les necessitats i possibilitats de la instal·lació en cada un dels municipis. Si bé, aquesta assignació és la inicial,en cas que sobressin unitats un cop fet el repartiment segons les sol·licituds que presentin els municipis beneficiaris, l'excedent es podrà repartir, per ordre d'entrada de les sol·licituds, entre els beneficiaris que hagin manifestat el seu interès en rebre més elements i que hagin justificat que tenen l'emplaçament adequat per a la seva instal·lació.

AJUNTAMENT

Article

Nº unitats

ARIANY

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

8

BANYALBUFAR

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

BÚGER

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

1

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

1

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte doble

1

CAMPANET

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

2

CONSELL

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

2

COSTITX

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

10

DEIÀ

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

1

ESCORCA

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

5

ESTELLENCS

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

4

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

12

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

2

 FORNALUTX

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

1

 LLORET DE VISTALEGRE

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

3

 LLUBÍ

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

2

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

MANCOR DE LA VALL

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

5

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

5

MARIA DE LA SALUT

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

2

MONTUÏRI

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

PETRA

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

1

PUIGPUNYENT

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

8

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

2

SANTA EUGÈNIA

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

1

SANT JOAN

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

2

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

2

 SELVA

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

8

SENCELLES

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

2

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

3

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte doble

1

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte

7

 SINEU

 

0

VALLDEMOSSA

 

0

VILAFRANCA

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

5

 

TOTAL

121

C. Pantalles i tòtems

L'import de la subvenció per a cada municipi es concretarà en el lliurament d'un nombre i tipus determinat de pantalles i tòtems, l'assignació inicial dels quals respon a una primera presa de contacte que s'ha dut a terme des del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local amb cada un dels ajuntaments que poden ser-ne beneficiaris, atès que per la particularitat de les característiques dels elements, un repartiment eficaç passa per tenir coneixement de les necessitats i possibilitats de la instal·lació en cada un dels municipis. Si bé, aquesta assignació és la inicial,en cas que sobressin unitats un cop fet el repartiment segons les sol·licituds que presentin els municipis beneficiaris, l'excedent es podrà repartir, per ordre d'entrada de les sol·licituds, entre els beneficiaris que hagin manifestat el seu interès en rebre més elements i que hagin justificat que tenen l'emplaçament adequat per a la seva instal·lació.

AJUNTAMENT

Article

Nº unitats

ARIANY

Pantalla interior 55''

3

BANYALBUFAR

Tòtem exterior 49''

1

BÚGER

 

0

CAMPANET

 

0

CONSELL

Tòtem interior 50''

1

Tòtem exterior 49''

2

COSTITX

Pantalla interior 75''

2

Tòtem interior 50''

1

DEIÀ

 

0

ESCORCA

 

0

ESTELLENCS

 

0

 FORNALUTX

Pantalla interior 75''

1

 LLORET DE VISTALEGRE

Pantalla interior 75''

1

 LLUBÍ

 

0

MANCOR DE LA VALL

Tòtem interior 50''

1

MARIA DE LA SALUT

Pantalla d'aparador 46''

1

MONTUÏRI

Tòtem exterior 49''

1

PETRA

Pantalla exterior 43''

1

PUIGPUNYENT

Pantalla interior 55''

2

Tòtem exterior 49''

3

SANTA EUGÈNIA

Pantalla interior 55''

1

Tòtem interior 50''

1

SANT JOAN

Pantalla exterior 43''

1

 SELVA

Pantalla interior 55''

1

Tòtem interior 50''

1

SENCELLES

Tòtem exterior 49''

1

 SINEU

Pantalla interior 55''

1

VALLDEMOSSA

Pantalla interior 55''

5

VILAFRANCA

Pantalla interior 55''

3

 

TOTAL

36

Les ajudes en espècie que s'atorguin per aquesta convocatòria no seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o organismes internacionals.

6. Valor estimat dels objectes/equipaments objecte de concessió.

El valor estimat dels bens i equipaments objecte de concessió podrà calcular-se una vegada s'hagi dut a terme l'adjudicació definitiva dels respectius contractes d'adquisició dels béns i equipaments objecte de concessió actualment en fase de tramitació, segons quin sigui finalmentdel preu d'adquisició dels mateixos.

7. Presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils (15), des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds presentades fora d'aquest termini seran inadmeses.

Les entitats locals interessades en la present convocatòria hauran d'emplenar el formulari de sol·licitud (Annex 1) i presentar-la, juntament amb la documentació exigida, de forma electrònica a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca https://cim.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12082.

Cada municipi interessat en la convocatòria únicament podrà presentar una sol·licitud de subvenció, la qual comprendrà tot el material que es vulgui demanar.

La presentació de la sol·licitud suposa que el municipi interessat accepta totes les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria.

Si analitzades les sol·licituds i la documentació presentades s'observés que hi ha defectes formals o omissió d'alguns documents exigits, l'òrgan competent per instruir el procediment requerirà al sol·licitant perquè en el termini de 5 dies hàbils esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, s'entendrà que desisteix de la petició.

Així mateix, amb la sol·licitud s'ha d'acompanyar el Model de declaracions responsables (Annex 2):

· Que l'entitat no incorre en cap de les prohibicions que es recullen a l'art. 8 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.

· Que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma. Art 11 Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de gènere entre dones i homes).

· Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Agència Tributària de l'Estat i amb el Consell de Mallorca i ens seus organismes dependents, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

· Que l'entitat no és deutora per resolució de procedència de reintegrament a què fa referència l'article 48.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

· Amb l'autorització expressa per comprovar, en qualsevol moment, que aquest Ajuntament beneficiari està al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat, la Seguretat Social i el Consell de Mallorca i ens seus organismes dependents.

Atesa la naturalesa d'aquestes subvencions, tant la memòria d'actuacions com la memòria econòmica, seran les que figuraran en el corresponent expedient de licitació dels diferents equipaments TIC que haurà tramitat la Direcció Insular de Suport i Coordinació Municipal.

8. Procediment de concessió.

Aquestes subvencions en espècie són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables i revocables per les causes previstes en la normativa que les regula. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no poden al·legar-se com a precedent.

La concessió de les subvencions es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.

Les subvencions concedides conforme a aquesta convocatòria, ho seran mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, de manera que, respectant el límit d'objectes/equipaments assignats en la convocatòria a cada Ajuntament, seran subvencionats tots els que compleixin els requisits que s'hi estableixen i, per tant, no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds.

Les sol·licituds presentades seran tramitades, resoltes i notificades de manera conjunta, en una única resolució.

9. Condicions de concessió

a) Els Ajuntaments poden sol·licitar inicialment els bens i equipaments que considerin fins al nombre màxim assignat en la convocatòria a cadascun d'ells (assignació inicial).

b) Cada Ajuntament presentarà una única sol·licitud.

c) Per al cas que amb l'assignació inicial no es repartissin tots els bens i equipaments, l'Ajuntament podrà demanar excedents, en la mateixa sol·licitud, s'assignaran per ordre d'entrada en el Registre General electrònic del Consell de Mallorca entre totes les sol·licituds de beneficiaris que demanessin l'assignació d'excedents.

d) La resolució de concessió de les subvencions en espècie no podrà ser objecte de modificació pel que fa a les actuacions subvencionades.

e) La resolució de concessió de les subvencions en espècie tindrà un import estimat. La quantia definitiva de la subvenció en espècie resultarà del preu d'adjudicació de l'adquisició dels bens i equipaments que deriva dels corresponents contractes de subministrament.

f) El període de lliurament dels bens i equipaments subvencionats serà el comprés entre la data de publicació de la concessió de subvenció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la data en què materialment es realitzi el lliurament de conformitat als terminis que s'estipulin en la licitació que comporta aquesta convocatòria.

g) La Direcció Insular de Comerç comunicarà a l'Ajuntament corresponent la data de la lliurament dels objectes/equipaments amb una antelació mínima de cinc dies naturals.

h) Si el lliurament dels objectes/equipaments no s'ha pogut realitzar per causa imputable a l'Ajuntament (per exemple: per incompareixença el dia que se convoqui pel lliurament), aquest serà convocat en segona instància i la seva incompareixença el dia que se'l torni a convocar pel lliurament suposarà la pèrdua del dret a aquesta subvenció en espècie concedida.

10. Òrgans competents

a.  Aprovació i concessió:

L'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de subvencions en espècie és el Consell Executiu del Consell de Mallorca, conformitat amb l'article 28.1. lletra m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars i amb l'article 36.f) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca vigent.

Respecte de l'anterior, atès que la quantia total estimada per atendre les obligacions de contingut econòmic derivades de l'adquisició de l'equipament TIC que serà objecte de concessió dins el marc de la convocatòria d'aquestes subvencions supera els 250.000,00€, no és d'aplicació l'Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca de delegació d'atribucions de dit òrgan en els consellers executius i conselleres executives (BOIB núm. 153 de 24 de novembre de 2022).

L'òrgan competent per concedir aquestes subvencions és la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en virtut de l'atribució que es fa en l'article 33.2.k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars.

b. Instrucció:

L'òrgan instructor és la persona que ocupa la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i desenvoluparà les actuacions establertes a l'article 18 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca , inclosa la formulació de la proposta de concessió.

 

c. Seguiment:

El Servei d'Informàtica Local de la Direcció Insular de Suport i Coordinació Municipal és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

11. Termini de resolució de concessió i notificació

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima les persones interessades per entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de concessió de la subvenció.

La notificació de la concessió es practicarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el previst a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.

12. Obligacions dels beneficiaris.

Les entitats locals que resultin beneficiàries ho seran als efectes prevists a l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la que es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; i hauran de complir amb la citada norma, en tot el que els resulti d'aplicació.

Igualment, els municipis beneficiaris hauran de complir amb la resta de disposicions normatives, especialment amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; amb les obligacions establertes a l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca; i amb els deures establerts a l'Ordre ICT/950/2021, de 10 de setembre, i Ordre ICT/566/2022, de 15 de juny, per la que es modifica l'anterior.

S'especifica l'obligació dels beneficiaris de mantenir -en bon i correcte estat de conservació- els béns i equipaments objecte de la subvenció des de la finalització de l'execució (instal·lació) del projecte durant un termini -mínim- de cinc anys, sense que sofreixin una modificació substancial que afecti a la seva naturalesa i/o al desenvolupament de l'activitat subvencionada.

D'aquesta manera, els equipaments subvencionats subvencióqueden afectats durant el termini de cinc anys des de la seva recepció a la finalitat concreta per la qual es va atorgar la subvenció. L'incompliment de l'obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció.

I, a més:

a. Encarregar-se de reparacions durant el temps de garantia de l'equipament (ja sigui tant reparacions in situ com si cal enviar-ho al servei tècnic). En l'acta de recepció s'indicarà el temps de la garantia concedida pel licitador adjudicatari i de les dades de contacte de l'empresa.

b. Mantenir en bon estat de conservació tots els objectes/equipaments rebuts i assumir el cost del manteniment, reparacions i/o substitucions dels elements d'aquests equipaments, una vegada hagi transcorregut el termini de garantia fixat en el contracte de subministrament.

c. Cada element inclou adhesius del Fons NEXT GENERATION de la Unió Europea i del Consell de Mallorca, els quals no poden ser eliminats.

d. Qualsevol publicitat o comunicació relativa als equipaments subvencionats o a la subvenció en espècie rebuda ha de fer menció especifica als Fons NEXT GENERATION de la Unió Europea, el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'Estat i al Consell de Mallorca

e. Col·laborar amb el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el desenvolupament del seu Pla de Comunicació en relació a aquesta subvenció. 

f. Comunicar a la Direcció Insular de Comerç, amb un mínim de 48 hores d'antelació qualsevol acte de presentació oficial, inauguració, notificació a qualsevol mitjà de comunicació o publicitat de la present convocatòria.

13. Pagament de la subvenció

Des de la Direcció Insular de Comerç es tramiten els expedients de contractació escaients pel subministrament dels diferents bens i equipaments.

Una vegada rebut el material, es lliurarà als beneficiaris i es signarà una acta de lliurament per part dels representats del Consell de Mallorca i dels de l'Ajuntament beneficiari.

D'aquesta manera, els beneficiaris no percebran cap quantia econòmica directa i l'import de la subvenció estarà determinat pel valor dels objectes/equipaments.

14. Justificació de la subvenció

· Terminis:

El termini per justificar la subvenció serà de 10 dies hàbils des del lliurament/instal·lació dels béns concedits a cada Ajuntament.

· Forma:

a. La justificació de subvenció en espècie s'ha de presentar a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca https://cim.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12082

b. La justificació de la subvenció en espècie s'ha d'ajustar al model de l'Annex 3 i ha d'estar degudament signat pel Secretari/a o Secretari/a-Interventor/a de l'Ajuntament beneficiari.

Aquest model certifica:

- Que els bens s'han recepcionat per part de l'Ajuntament.

- Que els bens estan operatius i destinats als fins establers en la Convocatòria de subvencions.

- Que els béns es destinaran durant el termini de cinc anys al fi concret pel qual s'ha concedit la subvenció en espècie.

- Que no s'ha sol·licitat ni obtingut cap altra subvenció o ingrés pel finançament dels equipaments informàtics subvencionats.

c. A més de la justificació, hi haurà acta de recepció signada pel representat de cada Ajuntament relatiu als bens en el moment del lliurament o instal·lació.

15. Pèrdua del dret a obtenir la subvenció en espècie i reintegrament de la subvenció.

1. Són causesde pèrdua del dret a obtenir la subvenció en espècie i de reintegrament de la mateixa per import equivalent al cost d'adquisició dels objectes/equipaments i el corresponent interès de demora, les previstes en l'article 56.1 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

A més, hi haurà pèrdua del dret si no s'han pogut recepcionar els objectes/equipaments per causa imputable a l'Ajuntament beneficiari en segona convocatòria de lliurament d'aquest equipament.

2. L'òrgan competent per exigir a la persona beneficiària el reintegrament d'aquesta subvenció en espècie és la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca.

3. El procediment de reintegrament es regula a l'article 57 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

16. Ineficàcia sobrevinguda de la subvenció

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar, l'ha de deixar sense efectes, previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.

17. Recursos

Contra l'acord que aprova aquesta convocatòria així com contra l'acord de concessió que se'n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquest acord. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD de subvenció en espècie consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals.

Dades de l'entitat sol·licitant

Ajuntament de:

NIF:

 

Adreça electrònica a efectes de notificacions:

 

Carrer/plaça :

 

Núm.

 

Localitat:

 

Codi postal:

 

Telèfon persona de contacte:

 

Nom de la persona de contacte:

 

Dades del Batle/Batlessa

Nom i llinatges:

 

DNI:

 

Correu electrònic de contacte:

 

En nom de l'entitat que represent, declar conèixer la convocatòria de subvencions en espècie destinades a municipis de població no superior a 5.000 habitants, consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i que de conformitat amb la convocatòria,

SOL·LICIT:

 

A. Bosses de tela reutilitzables. (Tenir en compte l'assignació inicial indicada al punt 5.A de la convocatòria).

Unitats que sol·licito (indicar número):

 

En cas d'unitats SOBRANTS, en sol·licito:

Sí:

 

No:

 

 

B. Aparcaments de bicicletes (Tenir en compte l'assignació inicial indicada al punt 5.B de la convocatòria). Sol·licito el següent número de cada equipament concret:

Tipus d'aparcament:

Número que sol·licito:

Aparcament de bicicletes tradicional vertical

 

Ubicació:

Aparcament de bicicletes tradicional vertical de paret

 

Ubicació:

Aparcament de bicicletes tradicional vertical doble

 

Ubicació:

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte

 

Ubicació:

Aparcament de bicicletes tradicional en angle recte doble

 

Ubicació:

En cas d'unitats SOBRANTS, en sol·licito:

Sí:

 

No:

 

Tipus:

Ubicació:

 

​​​​​​​C. Pantalles i tòtems (Tenir en compte l'assignació inicial indicada al punt 5.C de la convocatòria). Sol·licito el següent número de cada equipament concret:

Tipus de pantalla o tòtem

Número que sol·licito:

Pantalla d'aparador 46''

 

Ubicació:

Pantalla exterior 43''

 

Ubicació:

Pantalla interior 55''

 

Ubicació:

Pantalla interior 75''

 

Ubicació:

Tòtem exterior 49''

 

Ubicació:

Tòtem interior 50''

 

Ubicació:

En cas d'unitats SOBRANTS, en sol·licito:

Sí:

 

No:

 

Tipus:

Ubicació:

 

(Lloc), a la data de la signatura electrònica

 

 

 

 

ANNEX 2

Declaracions responsables referents a la convocatòria de subvencions en espècie destinades a municipis de població no superior a 5.000 habitants, consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

EL Sr./Sra. ________________________________________________________________Batle/Batlessa de l'Ajuntament de/d'

______________________________________________________________

amb CIF ________________________________________ .

En nom de l'entitat que represent, declar que conec la convocatòria de subvencions en espècie destinades a municipis de població no superior a 5.000 habitants, consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i que, de conformitat amb la convocatòria, DECLAR baix la meva responsabilitat:

· Que l'entitat no incorre en cap de les prohibicions que es recullen a l'art. 8 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.

· Que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma. Art 11 Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de gènere entre dones i homes).

· Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Agència Tributària de l'Estat i amb el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

· Que l'entitat no és deutora per resolució de procedència de reintegrament a què fa referència l'article 48.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

Així mateix, autoritz al Consell de Mallorca per comprovar, en qualsevol moment, que aquest Ajuntament beneficiari està al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat, la Seguretat Social i el Consell de Mallorca i ens seus organismes dependents.

(Lloc), a la data de la signatura electrònica

Batle/Batlessa

 

 

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 3

Certificat de justificació de la convocatòria de subvencions en espècie destinades a municipis de població no superior a 5.000 habitants, consistents en ajudes per al suport de l'activitat comercial en zones rurals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Sr./Sra._____________________________________________________________________________________

secretari/secretària de l'Ajuntament de ____________________________________________________

amb CIF ________________________________________ .

CERTIFICA

1. Que els béns i equipaments s'han recepcionat per part de l'Ajuntament.

2. Que els béns i equipaments estan operatius i destinats als fins establers en la Convocatòria de subvencions.

3. Que els béns i equipaments es destinaran durant el termini de cinc anys al fi concret pel qual s'ha concedit la subvenció en espècie.

4. Que no s'ha sol·licitat ni obtingut cap altra subvenció o ingrés pel finançament dels equipamentsi serveis TIC subvencionats.

(Lloc), a la data de la signatura electrònica ​​​​​​​