Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 522745
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) que modifica la Resolució de la Presidència de l’IMAS per la qual s’aproven les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de 15 de gener de 2024 (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024) i rectificació posterior de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. En data de 15 de gener de 2024, per Resolució de la Presidència de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), rectificada per posterior Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024) s'aprovaren les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS. Les referides bases varen ser prèviament negociades i aprovades a la sessió de la Mesa general conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS de data 24 de novembre de 2023.

2. La Mesa de negociació conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS a la sessió de dia 27 de juny va acordar, per unanimitat, modificar el punt 6.1, l'Annex 1, de la Resolució del president de l'IMAS que aprova les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal a l'IMAS, amb el contingut següent:

«Punt 6.1. (...)

  • Tenen la consideració d'acció formativa les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies d'una universitat, com els graus propis i títols de postgrau propis (màster propi, especialista universitari, expert universitari i/o d'actualització universitària) i es valoren amb independència de la seva data de realització.

(...)»

3. La Mesa de negociació conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS a la sessió de dia 31 de juliol de 2024, va acordar per unanimitat modificar el punt 5, de l'Annex 1, de la Resolució del president de l'IMAS que aprova les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal a l'IMAS, amb el contingut següent:

«5. Formació acadèmica

S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteri següents:

  • La titulació acadèmica ha de ser distinta de l'exigida com a requisit i del mateix nivell o superior (com a màxim dos nivells per damunt).
  • Les referències al nivell de les titulacions acadèmiques s'han d'entendre com a nivell MECES, excepte en el cas que no s'exigeixi cap titulació com a requisit o el requisit sigui la titulació d'ESO.
  • La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els títols de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
  • Les titulacions d'ESO i Batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de totes les escales, subescales, classes, categories i/o especialitats que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.
  • En el supòsit de presentar el títol de grau, no s'ha de tenir en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió que és objecte de la convocatòria.
  • Es consideren relacionades amb les funcions de totes les escales, subescales, classes i/ o categories o especialitats i per tant s'han de valorar, les titulacions de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, ciències polítiques de l'administració , dret, ciències jurídiques de les administracions públiques i el tècnic superior (FP) en administració i finances.

Per a l'escala d'administració especial, a més del que s'ha establert al paràgraf anterior, també s'han de valorar els títols acadèmics oficials que estiguin directament relacionats amb les funcions de la categoria i/o especialitat convocada. 

 

Es valoraran com a màxim dos nivells per damunt de la titulació exigida com a requisit, d'acord amb el barem següent:

  • Un nivell igual a l'exigit com a requisit: 5 punts
  • Un nivell per damunt de l'exigit com a requisit: 5 punts
  • Dos nivells per damunt de l'exigit com a requisit: 5 punts

(...)»

Fonaments de dret

I. El Decret 30/2009, de 22 de maig, aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 78, de 30 de maig de 2009 i modificacions posteriors).

II. La modificació de les bases generals conjuntes per al procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal del Consell i de l'IMAS ha estat negociada i aprovada a les sessions de la Mesa general conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS, de data 27 de juny de 2024 i de 31 de juliol de 2024, tal i com consta en els corresponents certificats emesos pel Secretari de la Mesa, i de conformitat amb l'article 37.1 lletra c) del TREBEP, en el qual es disposa que seran objecte de negociació els criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de treball, i plans i instruments de planificació de recursos humans.

III. D'acord amb l'article 7.13 dels Estatuts de l'IMAS, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca el dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), correspon a la Presidència de l'IMAS convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.

Resolució

Primer.- Aprovar la modificació de les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal a l'IMAS, referides en els antecedents 2 i 3 d'aquesta Resolució en el sentit següent:

 

ANNEX 1Barem de mèrits i acreditació de mèrits

(...)

5. Formació acadèmica

S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

  • La titulació acadèmica ha de ser distinta de l'exigida com a requisit i del mateix nivell o superior (com a màxim dos nivells per damunt).
  • Les referències al nivell de les titulacions acadèmiques s'han d'entendre com a nivell MECES, excepte en el cas que no s'exigeixi cap titulació com a requisit o el requisit sigui la titulació d'ESO.
  • La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els títols de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
  • Les titulacions d'ESO i Batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de totes les escales, subescales, classes, categories i/o especialitats que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.
  • En el supòsit de presentar el títol de grau, no s'ha de tenir en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió que és objecte de la convocatòria.
  • Es consideren relacionades amb les funcions de totes les escales, subescales, classes i/ o categories o especialitats i per tant s'han de valorar, les titulacions de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, ciències polítiques de l'administració , dret, ciències jurídiques de les administracions públiques i el tècnic superior (FP) en administració i finances.

Per a l'escala d'administració especial, a més del que s'ha establert al paràgraf anterior, també s'han de valorar els títols acadèmics oficials que estiguin directament relacionats amb les funcions de la categoria i/o especialitat convocada.

Es valoraran com a màxim dos nivells per damunt de la titulació exigida com a requisit, d'acord amb el barem següent:

  • Un nivell igual a l'exigit com a requisit: 5 punts
  • Un nivell per damunt de l'exigit com a requisit: 5 punts
  • Dos nivells per damunt de l'exigit com a requisit: 5 punts

(...)

6. Cursos de formació

6.1 (...)

  • Tenen la consideració d'acció formativa les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies d'una universitat, com els graus propis i títols de postgrau propis (màster propi, especialista universitari, expert universitari i/o d'actualització universitària) i es valoren amb independència de la seva data de realització.

(...)

Segon.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'IMAS i en el Portal de Selecció (www.imasmallorca.net/rh/).

Interposició de recursos

Aquesta Resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir de l'endemà de la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica d'aquesta Resolució (27 d'agost de 2024

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre

La secretària delegada de Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 93, d'13 de juliol de 2021) Ana Cristina Gallardo Nielsen)