Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 520360
Addenda al conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa, l’Ajuntament d’Eivissa, l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja, per dur a terme la gestió del Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria a l’illa d’Eivissa, subscrit el 3 de desembre de 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en reunió extraordinària i urgent de data 20 d'agost de 2024, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

Primer. Aprovar l'addenda del conveni de col·laboració entre els cinc ajuntaments de l'illa d'Eivissa i el Consell Insular d'Eivissa en l'execució del Servei públic d'atenció a les persones sense sostre de l'illa d'Eivissa al "Centre Provisional de Baixa Exigència de Sa Joveria" subscrit el 03/12/2021, per al període comprès entre el 27 d'octubre de 2024 i el 26 d'octubre de 2025, l'esborrany de la qual figura amb CSV 15246742442266344215.

Segon. Publicar l'esmentada addenda al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell Insular d'Eivissa de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Tercer. Una vegada signada l'addenda, i dins dels tres mesos següents, s'haurà de remetre al Tribunal de Comptes u òrgan extern de fiscalització de la Comunitat Autònoma, segons correspongui, de conformitat amb el previst a l'article 53 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.

 

(Signat electrònicament: 26 d'agost de 2024)

La cap de Secció de Serveis socials (Ana Andreu Mas)

 

Addenda al conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa, l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, per dur a terme la gestió del Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria a l'illa d'Eivissa, subscrit el 3 de desembre de 2021

Parts

Sr. Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa, actuant en nom i representació d'aquesta Institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i l'art. 52 del Reglament orgànic del Consell Insular.

Sr. Rafael Triguero Costa, alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant LBRL).

Sr. Marcos Serra Colomar, alcalde de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la LBRL.

Sra. Carmen Ferrer Torres, alcaldessa de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la LBRL.

Sr. Vicent Roig Tur, alcalde de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la LBRL.

Sra. Tania Marí Marí, alcalde de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la LBRL.

 

Antecedents

1.L'article 9.2 de la Constitució espanyola preveu que correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguin reals i efectives; remoure els obstacles que impedeixin o dificultin la seua plenitud i facilitar la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social.

També estableix en els seus articles 41, 139 i 149.1.1 que els poders públics mantendran un règim públic de Seguretat Social per a tothom, que garanteixi l'assistència i les prestacions socials suficients davant situacions de necessitat; així com que tots els espanyols tenen els mateixos drets i obligacions en qualsevol part del territori de l'Estat i, que l'Estat té competència exclusiva sobre la regulació de les condicions bàsiques que garanteixin la igualtat de tots els espanyols en l'exercici dels drets i en el compliment dels drets constitucionals.

2.L'Estatut d'autonomia (segons redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que el va reformar) estableix en l'art. 12 els principis rectors de l'activitat pública, i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, entre d'altres, la cohesió social i el dret a la protecció social. Així mateix, en el seu article 16.4 disposa que les administracions públiques, en el marc de les seves competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials de la ciutadania de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s'integren siguin objecte d'una aplicació real i efectiva.

3.La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (després de la reforma operada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local) estableix en l'art. 25.1 que el municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seues competències, pot promoure activitats i prestar els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal en els termes que preveu aquest article, i en l'art. 25.2 preveu que exerceix, en tot cas, com a competències pròpies, en els termes de la legislació de l'Estat i de les comunitats autònomes, en la matèria següent: lletra e) Avaluació i informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social.

D'altra banda, l'article 36 atribueix als consells insulars l'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis.

4.La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d'acció social integrat per serveis socials i mesures d'assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure'n la plena integració social.

I a l'article 6 de l'esmentada norma s'estableixen com a persones destinatàries dels serveis socials, amb caràcter prioritari, les que es trobin, entre d'altres, en situació de vulnerabilitat, exclusió i aïllament socials.

5.La Llei 4/2022, de consells insulars, disposa en el seu article 120 que d'acord amb la legislació bàsica de l'estat, els consells insulars i les seves entitats instrumentals poden subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat, sense que això impliqui cessió de la titularitat de la competència.

6.El dia 3 de desembre de 2021 es va subscriure el conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa, l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per dur a terme la gestió del Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria a l'illa d'Eivissa.

Aquest conveni es signa arran de la crisi provocada per la pandèmia, per donar atenció als col·lectius socials més vulnerables, entre els que es troben les persones sense sostre, mitjançant un recurs social d'allotjament temporal destinat a totes aquelles persones amb manca d'allotjament i recursos econòmics, que viuen de forma puntual o permanent al carrer i no comptem amb suport familiar ni xarxa social, amb possibilitat de toxicomania activa, en no existir cap centre d'aquestes característiques a l'illa.

La seva clàusula novena estableix que el conveni estarà vigent des del moment de la seua signatura i els seus efectes es produiran a partir de la formalització del contracte de servei d'atenció a persones sense sostre a l'illa d'Eivissa Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria per dos anys, i que amb l'acord previ de les parts, es preveu la possibilitat de pròrroga per un any més, sense que la durada total del conveni incloses les seues pròrrogues, excedeixi de tres anys.

7.En data 27 d'octubre de 2022 es va signar el contracte entre el Consell Insular d'Eivissa i l'entitat Fundación Samu per al Servei públic d'atenció a les persones sense sostre de l'illa d'Eivissa, al "Centre Provisional de Baixa Exigència de Sa Joveria".

8.Atès que els cinc ajuntaments de l'illa d'Eivissa i el Consell Insular d'Eivissa consideren necessària continuar amb la col·laboració establerta mitjançant el conveni de col·laboració signat el 3 de desembre de 2021.

Totes les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquesta addenda d'acord amb les següents:

 

Clàusules

Primera. Es modifiquen les clàusules 1, 2, 5 i 9 del conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa, l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per dur a terme la gestió del Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria a l'illa d'Eivissa, que passaran a tenir la següent redacció:

«1. Objecte

Aquesta addenda té per objecte continuar amb les condicions de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i els cinc ajuntaments de l'illa d'Eivissa per al finançament del cost del servei d'atenció a les persones sense sostre de l'illa d'Eivissa Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria, per al període d'un any, corresponent a la pròrroga del contracte per a la gestió del referit centre. Aquesta correspon al període comprès entre el 27 d'octubre de 2024 al 26 d'octubre de 2025.

2. Estructura i objecte del finançament

La gestió del servei d'atenció a les persones sense sostre de l'illa d'Eivissa Centre Provisional de Baixa Exigència Sa Joveria té un cost total per un any de 1.184.906,80 € exempt d'IVA, que serà sufragat per part de les administracions públiques que formen part d'aquest conveni amb la següent distribució:

Total ajuntaments

65%

770.189,42 €

Consell Insular d'Eivissa

35%

414.717,38 €

TOTAL SERVEI

 

1.184.906,80

Desglossament pagament per ajuntaments

Municipi

Percentatge

Import anual addenda

Eivissa

35,89 %

276.420,99 €

Sant Antoni de Portmany

16,97%

130.701,14 €

Sant Josep de sa Talaia

18,43 %

141.945,91 €

Sant Joan de Labritja

3,00%

23.105,69 €

Santa Eulària des Riu

25,71%

198.015,69 €

Total ajuntaments

 

770.189,42 €

Aquests percentatges de participació s'aplicaran, si en fos el cas, en el supòsit de pròrroga del conveni, així com en funció de les noves necessitats que puguin sorgir en l'execució del contracte i que donin lloc a modificacions que es puguin preveure al plec de prescripcions tècniques i administratives. A tal efecte, se subscriuran les corresponents addendes.

Excepcionalment, i amb el previ acord de totes les parts, els referits percentatges de participació, així com els indicadors de càlcul dels referits percentatges, podran ser revisats.

La gestió del servei d'atenció a persones sense sostre a l'illa d'Eivissa, Centre provisional de Baixa Exigència Sa Joveria tendrà les mateixes característiques mínimes que s'estableixen a l'annex I del conveni.

3. Pagament i justificació

Els ajuntaments abonaran al Consell Insular d'Eivissa els imports que corresponguin de la següent manera:

  • El 100% de l'anualitat corresponent al període comprès entre el 27 d'octubre de 2024 al 26 d'octubre de 2025, que es detalla a la clàusula 2, un cop presentada la memòria econòmica i tècnica de l'any 2024, la qual es presentarà durant el primer trimestre de l'any 2025.

En virtut d'aquesta addenda el Consell Insular d'Eivissa presentarà a cada ajuntament una memòria econòmica on consti la relació d'obligacions reconegudes i pagades en relació al servei, i una memòria tècnica en relació a les actuacions realitzades. Aquesta memòria s'haurà de presentar dins dels primers tres mesos des de la seva finalització.

Si de la memòria econòmica es desprèn que les despeses han estat inferiors a les aportacions realitzades per cada ajuntament, es procedirà al reintegrament proporcional de les quanties abonades pels ajuntaments.

4. Període de vigència de la addenda

Aquest addenda és vigent des del moment de la seua signatura i els seus efectes es produiran a partir de la formalització de la pròrroga del contracte del servei d'atenció a persones sense sostre a l'Illa d'Eivissa Centre provisional de Baixa Exigència Sa Joveria per un any, del dia 27 d'octubre de 2024 fins el dia 26 d'octubre de 2025.

Si finalitzada la vigència màxima del conveni, incloses les seves pròrrogues, no estigués en funcionament el Centre de Baixa Exigència Es Gorg, amb suficient antelació i entre totes les parts, es podran valorar mecanismes per donar atenció a aquelles persones usuràries que en el moment de la finalització del contracte estiguin sent ateses al referit servei.»

Segona. Subsisteixen sense cap modificació la resta de clàusules del conveni subscrit el dia 3 de desembre de 2021.

Com a prova de conformitat, signem aquesta addenda a Eivissa a la data de la signatura electrònica.

Per part del Consell Insular d'Eivissa,                                                  Per part de l'Ajuntament d'Eivissa,

 

Per part de l'Ajuntament de                                                                        Per part de l'Ajuntament de

Santa Eulària des Riu,                                                                                    Sant Josep de sa Talaia,

​​​​​​​

Per part de l'Ajuntament de                                                                         Per part de l'Ajuntament de

Sant Antoni de Portmany,                                                                                  Sant Joan de Labritja,