Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 519875
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions «SOIB Reactiva 2024»
Fets
El Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) és un organisme autònom creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny, que, d'acord amb el Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del SOIB té com a funcions gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; adaptar la formació i la requalificació per a l'ocupació de les persones que treballen, així com altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial i l'economia social i a millorar-ne les condicions.
Totes aquestes polítiques actives tenen com objectiu final millorar l'ocupabilitat de les persones demandants d'ocupació. Aquest objectiu requereix diferents mesures segon el perfil de les persones, i sovint depèn també del context econòmic en què s'han d'aplicar.
Amb aquesta convocatòria es vol promoure de manera activa la generació d'oportunitats d'ocupació per a col·lectius amb més dificultats per aconseguir una inserció laboral continuada i de qualitat en oferir un lloc de feina temporal que els permeti tenir una oportunitat per mantenir o, si escau, per reincorporar hàbits i competències laborals que seran clau per a la recerca eficient d'una feina en el mercat ordinari.
L'any 2020 el SOIB va executar per primera vegada el programa «Reactiva» mitjançant una convocatòria de subvenció, enfocada a pal·liar els efectes en el mercat de treball de la crisi provocada per la COVID-19. Aquest programa ha tingut continuïtat durant els anys 2021, 2022 i 2023, amb la publicació de sengles convocatòries de subvencions. Durant aquests anys s'han beneficiat d'aquest programa més de 5.000 persones (entre ambdós col·lectius).
El programa Reactiva té com a objectiu principal el foment de l'ocupació i està estructurat amb dues línies destinades als següents col·lectius:
Línia 1: adreçada a persones joves (majors de 16 i menors de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i beneficiàries de Garantia Juvenil.
Línia 2: adreçada a persones desocupades de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada.
Aquesta iniciativa esdevé especialment rellevant si considerem les dades d'atur registrat durant el 2023 per aquests col·lectius. Segons les estadístiques, els joves menors de 30 anys han experimentat una taxa d'atur més alta en comparació amb altres grups d'edat, i els aturats de llarga durada continuen trobant dificultats significatives per reingressar al mercat laboral.
Tenint en compte l'Avaluació d'Impacte i els resultats d'inserció del programa Reactiva 2020-2021, segons el darrer informe publicat, la taxa d'inserció als sis mesos se situa, tant a la convocatòria de 2020 com la de 2021, al voltant del 60 %.
Així doncs, tant les taxes d'aturs d'ambdós col·lectius com les taxes d'inserció esmentades als paràgrafs anteriors justifiquen la necessitat de donar continuïtat a aquesta mesura amb una nova convocatòria per a l'any 2024.
Com a novetat, en aquesta convocatòria, s'ha decidit allargar la durada de la contractació a nou mesos, en lloc dels quatre o sis d'edicions anteriors, amb l'objectiu d'assegurar una millor consolidació de les competències professionals dels participants. L'ampliació dels contractes a nou mesos cerca oferir una estabilitat laboral més gran i un període suficient per a la formació i adquisició de competències, factors crucials per millorar les oportunitats d'ocupació d'aquests grups vulnerables. Així, aquest ajustament en la durada dels contractes es presenta com un bon incentiu per fomentar l'ocupació i millorar els resultats del programa Reactiva, contribuint a una reducció efectiva de l'atur en sengles col·lectius.
Aquest programa d'ajuts, que s'ha d'executar en el marc de la col·laboració amb les entitats locals, es configura com una política activa de foment de l'ocupació per tal de generar oportunitats d'inserció laboral en què els dos col·lectius puguin millorar l'ocupabilitat mitjançant l'adquisició d'experiència i la pràctica de competències professionals.
Aquests ajuts es troben emmarcats en l'Agenda Balear 2030; concretament, dins l'objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) 8: «Treball digne i creixement econòmic».
D'altra banda, el Reial decret 1069/2021, de 4 de desembre (BOE núm. 292, de 7 de desembre), va aprovar l'Estratègia Espanyola de Suport Actiu a l'Ocupació 2021-2024 (EESAO), la qual es configura com a marc normatiu per coordinar i executar les polítiques actives d'ocupació i d'intermediació laboral en el conjunt de l'Estat. Aquesta convocatòria, com que es tracta d'una política activa d'ocupació, s'engloba en els objectius estratègics de l'EESAO.
Aquesta convocatòria està prevista en el Pla Anual de Foment de l'Ocupació Digna (PAFED) per a l'any 2024 com a programa propi amb el codi AP00479 «SOIB Reactiva», dins l'eix 4 «Igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació».
D'altra banda, i pel que fa al col·lectiu de la línia 1, aquesta convocatòria d'ajuts s'ajusta a l'establert al Pla Nacional de Garantia Juvenil Plus.
En el POQIB 2022-2025, en la prioritat «Creació d'oportunitats d'experiència professional», dins l'apartat «6. Col·lectius i persones d'atenció prioritària (I) - A) Joves (II)» es troba l'actuació «Programa SOIB Reactiva», adreçada als joves de la línia 1 esmentada abans, i dins «6. Col·lectius i persones d'atenció prioritària (II) - B) Desocupats de llarga durada» hi ha l'actuació «Impuls del programa "SOIB Reactiva" per al col·lectiu de desocupats de llarga durada», adreçada a les persones de la línia 2 esmentada.
Per tot això, aquesta mesura està configurada com un programa d'activació per a l'ocupació, i els contractes que en derivin tenen la consideració de contractes temporals de causa específica, diferent de les modalitats a què fa referència l'article 15 de l'Estatut dels treballadors. A aquests efectes, i d'acord amb la Disposició addicional novena de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació, es permet a les administracions públiques poder executar contractes vinculats a programes d'activació per a l'ocupació amb una durada màxima de dotze mesos.
Els ajuts que estableix aquesta convocatòria s'han de finançar amb fons provinents de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals i es preveu que puguin ser cofinançats pel Fons Social Europeu Plus (FSE+) en el marc del Programa Operatiu FSE+ 2021-2027 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PIBAL FSE).
Tal com recull el Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i es deroga el Reglament (UE) 1296/2013, l'FSE+ ha de tenir com a objectiu promoure l'ocupació mitjançant intervencions actives que permetin la integració i la reintegració en el mercat de treball; en particular de les persones joves, especialment a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil reforçada, les persones desocupades de llarga durada, dels grups desfavorits en el mercat laboral i les persones inactives, així com mitjançant la promoció de l'ocupació per compte propi i l'economia social; alhora que promogui la participació equilibrada de gènere.
El Programa Operatiu FSE+ 2021-2027 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PIBAL FSE) s'articula en cinc Prioritats d'Inversió i contribueix a cinc objectius específics. Els ajuts prevists en aquesta convocatòria s'enquadren en l'objectiu específic A «Millorar l'accés a l'ocupació i a mesures d'activació de tots els demandants d'ocupació, i en particular de les persones joves, especialment a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil, dels desocupats de llarga durada i els grups desafavorits en el mercat laboral, i de les persones inactives, així com mitjançant la promoció de l'ocupació per compta pròpia i l'economia social».
Els ajuts proposats a la línia 1 contribueixen a la prioritat següent:
Prioritat 5. Ocupació Juvenil
L'objectiu del Programa 5.A.01 és la contractació de persones joves beneficiàries de Garantia Juvenil per a l'adquisició d'una primera experiència. L'objectiu és proporcionar a aquestes persones joves l'adquisició d'habilitats transversals (soft skills) i experiència en el desenvolupament d'un treball.
Segons el que estableix l'annex 1 del Reglament de Disposicions Comuns (Reglament (UE) 2021/1060, RDC), l'àmbit d'intervenció que correspon a aquesta actuació és el 136. Ajuda específica per l'ocupació juvenil i la integració socioeconòmica dels joves.
Els ajuts proposats a la línia 2 contribueixen a la prioritat següent:
Prioritat 1: Ocupació, adaptabilitat, emprenedoria i economia social.
L'objectiu del programa 1A.01 és la millora de l'ocupabilitat de persones desocupades de llarga durada mitjançant la seva contractació en el marc de col·laboració amb entitats locals. Amb això es pretén millorar l'ocupabilitat i les possibilitats d'inserció d'aquestes persones a través d'una millora de les habilitats professionals i l'adquisició d'experiència en activitats d'utilitats pública o d'interès social.
Segons l'establert a l'annex 1 del RDC, l'àmbit d'intervenció que correspon a aquesta actuació és el 135. Mesures per fomentar l'accés a l'ocupació de les persones desocupades de llarga durada.
D'acord amb l'article 53.2 del RDC, quan el cost d'una operació no superi els 200.000 € la contribució proporcionada al beneficiari per l'FSE+ adoptarà la modalitat de costs unitaris, imports a preu fet o tipus fixos. Atès això, i per simplificar la gestió de la convocatòria, la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, així com la justificació, s'han de fer pel sistema de costs unitaris (mòduls).
Per determinar la quantia dels mòduls econòmics es va elaborar un informe tècnic de data 12 d'abril de 2021 que va ser informat favorablement amb data 21 d'abril de 2021 per la Intervenció Adjunta d'Auditories de la CAIB. Amb data 21 de juny de 2024 el SOIB ha elaborat una addenda d'actualització dels imports dels mòduls en la forma prevista en l'informe i la seva aplicació a aquesta convocatòria.
D'acord amb el que estableix el punt 5.1 del capítol 5 de les Directrius de la Comissió Europea sobre l'ús d'opcions de costs simplificats (2021/C 200/1DOUE de 27/05/2021) des d'un punt de vista estadístic, és consubstancial que els mòduls puguin sobrecompensar o infracompensar en certa mesura els costs reals en els quals incorrin i siguin abonats per les entitats beneficiàries; aquesta possible sobrecompensació, però, no constitueix un benefici.
Els ajuts establerts a aquesta convocatòria no constitueixen ajut de l'Estat en els termes que determinen els articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que el fet de concedir-los no falseja ni amenaça de fer-ho la competència, en afavorir determinades empreses o produccions, ja que les possibles entitats beneficiàries són entitats locals o les entitats que en depenen o que hi estan vinculades. Respecte de les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, el projecte que s'ha d'executar ha de ser competència seva i ha de formar part de les funcions essencials de l'entitat, en què exerceixin competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici d'autoritat pública.
Aquesta convocatòria està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2024-2026, aprovat per Acord de Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril), dins l'Objectiu Estratègic II.6 - Oportunitat d'ocupació, a la línia de subvenció II.6.1: Ajuts adreçats a entitats locals o entitats vinculades, el sector públic instrumental i la Universitat de les Illes Balears per contractar persones desocupades i millorar-ne l'ocupabilitat.
Els ajuts que regula aquesta convocatòria reuneixen les condicions per ser qualificades de subvenció i estan subjectes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la normativa que la desplega. També n'és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
L'Ordre 16/2023, del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de 17 de maig de 2023 (BOIB núm. 67, de 20 de maig) estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel SOIB, i en l'article 1.2 d) permet incentivar accions i mesures que impliquin executar una feina efectiva en un entorn real que permetin adquirir formació o experiència professional dirigides a la qualificació o inserció laboral.
La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, d'igualtat efectiva d'homes i dones, en els títols II, IV i V, fixa el marc d'actuació en relació amb els programes d'ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció dels beneficiaris de les accions previstes i els criteris de valoració dels projectes en aquesta convocatòria, mentre que la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), estableix en el títol IV, capítol III, el marc d'actuació en relació amb l'àmbit laboral. Així mateix, la Llei 11/2016 inclou en l'article 11 una sèrie de consideracions respecte dels ajuts públics.
Així mateix, es pren en consideració el Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del Sistema Nacional d'Ocupació.
El Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, estableix el Catàleg de simplificació documental.
En tot el que no estableix aquesta Resolució cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general.
Per tot això, en l'exercici de les competències atribuïdes pel Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del SOIB; en virtut de la resta de disposicions aplicables de manera general; tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, i havent-ne informat el Consell de Direcció del SOIB, dicto la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions «SOIB Reactiva 2024», dirigida a les entitats locals i a les entitats de dret públic que en depenen o hi estan vinculades, destinades a finançar projectes de foment de l'ocupació de les persones joves (majors de 16 i menors de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i persones desocupades, de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada, amb dificultats per inserir-se en el mercat laboral, per tal que puguin mantenir les competències professionals i se'n propiciï l'ocupabilitat.
2. Comunicar la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
3. Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la convocatòria, la qual començarà a tenir efectes l'endemà d'haver-se publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del SOIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
(Signat electrònicament: 23 d'agost de 2024)
El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Alejandro Sáenz de San Pedro García
ANNEX 1
Primer Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar projectes que incloguin i fomentin la contractació de les persones joves (majors de 16 i menors de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i persones desocupades, de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada per tal que puguin adquirir experiència professional i mantenir les seves competències professionals, a fi de millorar-ne l'ocupabilitat i transitar cap a una inserció laboral continuada i de qualitat.
L'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria és la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segon Normativa i règim jurídic
Totes les accions subvencionades en el marc d'aquesta convocatòria es regeixen per la normativa següent:
— El Reglament (UE) 2021/1057 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus i es deroga el Reglament (UE) 1296/2013, i se n'estableixen els objectius de l'FSE+, el pressupost per al període 2021-2027, els mètodes d'execució, les formes de finançament de la Unió i les normes per proporcionar-ne el finançament.
— El Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.
— El Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell (Reglament Financer) pel qual s'estableixen les normes sobre l'execució del pressupost general de la Unió.
— La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot el que hi sigui d'aplicació.
— El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
— El Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, i modificat pel Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l'estabilitat en l'ocupació i la transformació.
— La Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació.
— El Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del sistema nacional d'ocupació.
— L'Ordre TES/106/2024, de 8 de febrer, per la qual es determinen les despeses subvencionables per l'FSE+ durant el període de programació 2021-2027.
— L'Ordre 16/2023, del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de 17 de maig de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel SOIB (BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023).
— La resta de normativa, tant nacional com de la Unió Europea, o qualsevol altra que en resulti d'aplicació.
Tercer
Crèdit disponible
1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de catorze milions d'euros (14.000.000 €), imputables als pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts per línies i anualitats de la manera següent:
Línia 1: 7.000.000,00 €
Any 2024: 1.750.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 24021, dels pressuposts generals de la CAIB per a 2024.
Any 2025: 5.250.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 25021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2025, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.
Línia 2: 7.000.000,00 €
Any 2024: 1.750.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 24021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2024.
Any 2025: 5.250.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 25021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2025, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.
2. Aquesta distribució de crèdit s'entén que té caràcter estimatiu i l'alteració eventual no exigeix modificar la convocatòria, sense perjudici d'haver de tramitar el procediment pressupostari i comptable que pertoqui, d'acord amb el que preveu l'article 3.4 c) de l'Ordre 16/2023.
3. En cas que sigui necessari i hi hagi disponibilitat pressupostària, l'import consignat inicialment a la convocatòria es pot ampliar de conformitat amb l'article 3.4 b) de l'Ordre 16/2023.
Quart Distribució del crèdit
Per tal d'assegurar la igualtat de tracte territorial, el crèdit destinat a cada una de les línies d'aquesta convocatòria s'ha distribuït territorialment entre tots els municipis de la CAIB i en cada illa en funció de la taxa d'atur del col·lectiu a cada àmbit territorial, segons les dades que proporciona l'Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB).
Per tal d'assegurar la cobertura de tot el territori, s'ha fixat un import mínim i màxim de crèdit per territori:
— El crèdit mínim establert per àmbit territorial i per a cada una de les línies es fixa en 26.446,48 €, per tal de permetre al manco una contractació.
— El crèdit màxim establert per a cada una de les línies és el següent:
Línia 1: 518.000 € per a l'àmbit territorial del municipi (ajuntaments i entitats de dret públic dependents i vinculades) i 300.000 € per a l'àmbit territorial de l'illa (consells i entitats de dret públic dependents i vinculades).
Línia 2: 685.000 € per a l'àmbit territorial del municipi (ajuntaments i entitats de dret públic dependents i vinculades) i 375.000 € per àmbit territorial d'illa (consells i entitats de dret públic dependents i vinculades).
— A l'Entitat Local Menor de Palmanyola i a les mancomunitats se'ls assigna un import a cada d'una de les entitats de 26.446,48 € per a cada línia, per tal que puguin dur a terme una contractació per línia.
El resultat d'aquest repartiment territorial per línies es recull en l'annex 2.
Cinquè Entitats beneficiàries
1. Poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments, l' Entitat Local Menor de Palmanyola, les mancomunitats i els consells insulars, així com les entitats de dret públic que en depenen o que hi estan vinculades, dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Poden presentar sol·licitud en nom seu les entitats de dret públic que depenen dels ens locals o que hi estan vinculades i que disposen de personalitat jurídica i d'un NIF propi, que exerceixin competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici d'autoritat pública, sempre que el projecte que s'ha de desenvolupar sigui de la seva competència i formi part de les funcions essencials de l'entitat.
2. Atès que els ajuts objecte d'aquesta convocatòria no constitueixen ajuts de l'Estat, no se'n poden beneficiar les entitats que duguin a terme activitats econòmiques que puguin considerar-se que poden amenaçar de falsejar la competència. Es pressuposa que no afecta la competència si l'activitat és desenvolupada en l'exercici de competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici de l'autoritat pública.
3. No es poden beneficiar de les subvencions les entitats en les quals concorrin alguna de les situacions que estableix l'article 2.2 de l'Ordre 16/2023.
Sisè Requisits dels projectes de contractació
1. El projecte es defineix com el conjunt de contractes laborals que l'entitat beneficiària pretén formalitzar. L'objecte dels contractes laborals és dur a terme les tasques descrites a cadascun dels projectes que s'han de desenvolupar en el lloc de feina i l'objecte de la subvenció és el que es preveu de manera individual per a cada lloc de feina.
2. El projecte s'inclou dins un programa de foment de l'ocupació per tal que les persones joves (majors de 16 i menors de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i persones desocupades, de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada, amb més dificultats d'inserció en el mercat laboral puguin adquirir experiència professional i mantenir les seves competències professionals, a fi de millorar-ne l'ocupabilitat i transitar cap a una inserció laboral continuada i de qualitat.
3. Els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs estructurals de caràcter permanent i no poden suposar substitució de personal d'estructura.
4. Els contractes de la línia 1 han de ser només dels grups professionals E1 o E0, vinculats al perfil professional, d'acord amb la classificació dels grups que s'estableix al «IV Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat» registrat i publicat mitjançant la Resolució de 13 de maig de 2019, de la Direcció General de Treball (BOE núm. 118, de 17 de maig de 2019). Per tal d'adaptar-se al màxim a l'objecte de la convocatòria, les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones aturades que hi ha en el territori, segons les dades de persones desocupades, proporcionades per l'OTIB i disponibles en el web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.
5. Les entitats interessades a participar-hi han de presentar una única sol·licitud amb un projecte de contractació que ha d'incloure obligatòriament les dues línies, excepte en el cas que en el mateix territori presenti un projecte més d'una entitat. En aquest supòsit, cal assegurar que entre tots els projectes es dona cobertura en el territori a les dues línies, per a no desatendre cap dels col·lectius.
6. Els imports que consten en l'annex 2 com a assignació territorial per a cada línia són limitadors amb l'excepció següent: les entitats que la seva assignació no els permeti completar una darrera contractació, però el seu romanent d'assignació en representi un mínim del 50 % del mòdul corresponent, podrà sol·licitar l'import complet d'aquesta contractació malgrat en superi l'assignació, per tal d'aprofitar més els recursos econòmics disponibles i incrementar les possibilitats que es contractin més persones. La concessió d'aquesta darrera contractació estarà sotmesa al fet que hi hagi romanents de crèdit d'altres sol·licituds per a cada línia i es realitzarà de conformitat amb els criteris de concessió establerts a l'apartat 11 d'aquesta convocatòria.
7. Els projectes s'han d'executar entre l'1 de desembre de 2024 i el 21 de desembre del 2025, amb les consideracions següents:
— Els contractes laborals s'han de formalitzar amb una durada prevista de nou mesos a jornada completa ,excepte els contractes per substitucions, que han de tenir la durada que resti fins a completar els nou mesos. En tot cas, la data de fi del contracte ha de ser, com a màxim, el 21 de desembre de 2025.
— Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar el major nombre possible de persones desocupades, en el supòsit que el lloc de feina subvencionat quedi vacant per baixa voluntària o per rescissió del contracte abans de la data prevista de finalització, el SOIB pot autoritzar-ne la substitució, amb la sol·licitud prèvia de l'entitat. Les persones substitutes han de provenir de la llista de reserves o, si no n'hi ha, s'ha de promoure un nou procés de selecció, i han de complir els requisits per poder ser contractades.
— L'entitat disposa de 15 dies hàbils des que es produeix una baixa per sol·licitar-ne la substitució. Cas que no es compleixi aquest termini no se n'autoritzarà la substitució. Tampoc s'autoritzaran substitucions per una durada del contracte inferior a un mes.
— La durada màxima subvencionable per a cada lloc de feina, entre el contracte inicial i les possibles substitucions, serà de nou mesos.
8. Durant el contracte laboral l'entitat ha de disposar del personal tècnic o de suport propi necessari per assegurar que la feina es duu a terme de manera correcta i que es compleix tant la normativa de riscs laborals com les obligacions de gestió i de justificació de la subvenció al SOIB i les relatives a la plataforma de gestió ESOIB.
9. Per a les entitats que prevegin contractar de 9 a 24 persones entre les dues línies d'aquesta convocatòria, una d'aquestes persones pot dur a terme (entre d'altres) tasques de suport tècnic i gestió administrativa del projecte sempre que es corresponguin amb la seva categoria professional. Per a projectes de 25 persones o més, s'hi poden destinar dues persones. Aquestes persones han de complir els mateixos requisits que la resta de candidates i superar el mateix procés de selecció.
Setè Persones destinatàries finals
1. Requisits
Per poder ser contractades, les persones candidates han de complir els requisits següents:
a. Requisits per a cada una de les línies:
Línia 1. Adreçada a persones joves desocupades majors de 16 i menors de 30 anys amb estudis bàsics obligatoris com a màxim:
— Inscrites com a demandants d'ocupació en el SOIB en el moment de la contractació.
—Beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en el moment de la contractació.
Línia 2. Adreçada a persones desocupades de 30 anys o més.
b. Requisits per a ambdues línies:
Inscrites com a demandants d'ocupació desocupades en el SOIB en el moment de la contractació.
Les persones participants hauran de complir amb el requisit de titulació acadèmica que s'estableix per ingressar al grup professional aplicat al lloc de feina al qual opta tal com està previst a l'apartat 15 d'aquesta convocatòria.
2. Criteris de priorització
Quant als criteris de priorització per a la selecció, sempre que es compleixin els requisits abans esmentats, en primer lloc, s'han d'aplicar els criteris específics establerts només per a la línia 2 i, en segon lloc, els criteris generals de priorització, que s'han d'aplicar a les dues línies.
a. Criteris específics de priorització per a la línia 2
Persones desocupades de 30 anys o més, en situació de desocupació de llarga durada: Es consideren persones aturades de llarga durada les inscrites com a desocupades en el SOIB 360 dies o més en els darrers 540 dies, comptadors des de la data en què l'oferta d'ocupació s'ha posat en difusió en la pàgina web del SOIB.
b. Criteris generals de priorització comuns a les dues línies
Sempre que es compleixin els requisits abans esmentats tenen prioritat en la selecció les persones en les quals es donen alguna o diverses de les circumstàncies següents:
1r. Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència masclista, i s'hi ha d'atorgar prioritat especial, tal com estableix l'article 36.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
2n. Tenint en compte que les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones desocupades existents en el territori, tenen preferència en la selecció les que resideixen en el municipi de l'entitat local beneficiària de la subvenció.
3r. En compliment de l'article 27.d) de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, tenen preferència especial les que tenen menors a càrrec o familiars dependents.
4t. Tenen preferència les persones desocupades que duguin a terme un itinerari personalitzat d'inserció prestat pel SOIB o per les seves entitats col·laboradores en itineraris integrals d'inserció o els Serveis d'Orientació Professional concertats, que hagin començat almenys un mes abans de la data en què l'oferta s'ha posat en difusió en la pàgina web del SOIB.
5è. Tenen preferència les persones que no hagin participat en els programes de «SOIB Reactiva» d'anys anteriors.
3. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar el major nombre possible de persones desocupades, les persones contractades que causin baixa voluntària o hagin completat el període per al qual han estat contractades no poden ser contractades a un altre lloc de feina en aquesta mateixa convocatòria «SOIB Reactiva 2024».
Així mateix, en el marc de la convocatòria «SOIB Reactiva 2024 » no podrà ser seleccionada una persona que hagi estat contractada en el marc de «SOIB Reactiva 2023» a la mateixa entitat beneficiària i per a la mateixa ocupació.
4. Seguint l'article 36.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, s'ha de garantir la participació equilibrada de les dones en el desenvolupament de programes de polítiques actives d'ocupació, per la qual cosa s'ha de procurar que el resultat final del procés de selecció i contractació respecti el principi de representació equilibrada entre dones i homes (60-40 %), i d'això s'ha de deixar constància a l'acta de selecció.
Vuitè Termini i model per presentar les sol·licituds
a. Generació de la sol·licitud
La sol·licitud de subvenció s'ha de generar mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB.
Cada entitat ha de presentar una única sol·licitud per a totes les contractacions que preveu fer, en el model normalitzat que trobarà a l'aplicació de gestió ESOIB, i adjuntar la documentació corresponent.
Per poder accedir a l'aplicació ESOIB l'entitat prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta de l'entitat i de les persones gestores que han de poder accedir-hi, enviant un correu electrònic a la bústia: fomentocupacio3@soib.caib.es.
Les entitats que ja estan donades d'alta a l'ESOIB són responsables de mantenir actualitzada la informació identificativa de l'entitat i de les persones per a les quals ha sol·licitat accés. En cas que la informació que hi figura no estigui actualitzada haurà de sol·licitar al SOIB, a través de la bústia de correu abans indicada, que actualitzi les dades i acreditar documentalment els canvis sol·licitats (representant, nomenaments, estatuts, accés de gestors en nom de l'entitat, etc.).
La sol·licitud d'alta i d'actualització de dades s'ha de sol·licitar per un empleat públic de l'entitat beneficiària de la subvenció.
Un cop l'entitat disposa de l'alta en l'aplicació de gestió ESOIB, s'ha de generar el model de sol·licitud normalitzat i adjuntar la documentació corresponent mitjançant l'aplicació ESOIB.
b. Presentació de la sol·licitud a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica
La presentació de la sol·licitud s'ha de realitzar d'acord amb els articles 4.1, 4.2 i 4.7 de l'Ordre 16/2023, de 17 de maig, i d'acord amb les següents indicacions:
Una vegada adjuntada la documentació dins ESOIB, i generat el document de sol·licitud normalitzat en format PDF, el qual, s'ha de signar electrònicament i presentar a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica del Govern, dins el termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud no es considera presentada vàlidament.
Tota la informació de la convocatòria i els enllaços per accedir a ESOIB des d'on es genera el model de sol·licitud normalitzat i a la Seu Electrònica des d'on poder registrar la sol·licitud estan disponibles al web https://soib.es/convocatories/.
El termini per presentar les sol·licituds romandrà obert des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al 16 de setembre de 2024 (inclòs).
Cada entitat ha de presentar una única sol·licitud per a totes les contractacions que preveu fer. En cas de presentar més d'una sol·licitud dins el termini establert es considerarà que la darrera presentada és la vàlida i que substitueix la/les anteriors que s'hagin presentat.
Novè Documentació
Tota la documentació que complementa la sol·licitud, de la qual forma part, s'ha de presentar directament a través de l'aplicació ESOIB, i és la següent:
a. La declaració responsable de l'apartat 4.4 d), apartats 1, 2, 3,4, 5 i 7 (si escau) de l'Ordre de bases.
b. El certificat que s'esmenta en l'article 4.4 e) de l'Ordre de bases.
c. D'acord amb l'article 4.4 f) de l'Ordre de bases, i d'acord amb el model disponible en l'aplicació de gestió ESOIB, una declaració responsable sobre els punts següents:
— Que l'entitat sol·licitant té capacitat tècnica i organitzativa per a gestionar el projecte aprovat, així com disposar dels equipaments, mobiliari, instal·lacions, material, eines, etc., per a la correcta execució del treball efectiu de les persones treballadores.
— Que l'entitat sol·licitant disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les despeses que no subvenciona el SOIB per a executar l'activitat.
— Que l'entitat sol·licitant disposa d'una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que es puguin causar a terceres persones en l'execució del projecte, o comprometre's a fer-se'n càrrec. Per tant, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.
— Que el compte bancari que s'indica per rebre l'ingrés de la subvenció és titularitat de l'entitat sol·licitant (declaració de veracitat de dades bancàries).
— Que els salaris que percebran les persones desocupades contractades per a ocupar els llocs de feina relacionats amb el projecte presentat, i per als quals es demana la subvenció, s'han determinat segons el grup professional corresponent i d'acord amb el conveni col·lectiu, la taula salarial o l'acord que hi sigui aplicable legalment, que no pot ser, en cap cas, inferior al salari mínim interprofessional (SMI).
— Que els contractes que es formalitzaran a l'empara d'aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.
— Que les funcions dels treballadors que s'han de contractar siguin competència de les entitats sol·licitants i que les executin les entitats sol·licitants en règim d'administració directa.
D'acord amb l'article 23 de la Llei 38/2003 i l'article 69 de la Llei 39/2015, l'Administració pot requerir a l'entitat sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.
De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el SOIB pot obtenir, excepte oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas que s'oposin a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut, que ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria.
En aplicació de l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la persona interessada ha d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal. En cas que no s'autoritzi aquesta consulta, s'ha de aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut, que ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria.
En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB perquè s'ha aportat en altres convocatòries.
En aquests casos, s'ha de fer servir el «Model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració», a disposició de les entitats interessades en l'aplicació de gestió ESOIB. El sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar i, en el cas que sigui el SOIB, el servei concret.
Desè Selecció de les entitats beneficiàries i criteris de concessió
1. La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer pel procediment de concurrència no competitiva, tal com estableix l'article 7.2 de les bases reguladores, atès que no resulta necessària la comparació de les sol·licituds ni establir una prelació, excepte en els supòsits recollits al següent paràgraf.
2. Respecte de cada línia, en el supòsit que més d'una entitat presenti una sol·licitud amb càrrec a la mateixa assignació territorial i entre totes superin l'import de l'assignació, el repartiment s'ha de fer aplicant els criteris següents: s'ha de prioritzar la sol·licitud de la corporació local (ajuntament o consell insular), per davant de les entitats de dret públic dependents o vinculades i, desprès, en cas que hi hagi més d'una entitat dependent, s'ha de prioritzar la que proposi el nombre més alt de contractacions i, en cas d'empat, per ordre de registre d'entrada, fins a exhaurir el crèdit màxim disponible per a aquest territori.
3. Un cop revisades les sol·licituds rebudes i verificat que les entitats compleixen els requisits per poder beneficiar-se de la subvenció, s'han de concedir segons els imports sol·licitats per les entitats i en funció de l'assignació màxima del repartiment territorial que preveu l'annex 2, per a cada línia, tenint en compte l'establert en el punt 6.6 d'aquesta convocatòria per als supòsits en què els imports sol·licitats superin l'assignació territorial, i l'establert en el paràgraf anterior per als supòsits de concurrència de sol·licituds a la mateixa assignació territorial.
Onzè Conflicte d'interessos de les persones participants
Les persones que intervinguin en el procés de selecció dels beneficiaris, o en els processos de verificació del compliment de les condicions, han de manifestar de forma expressa l'absència o no de conflicte d'interessos o de causa d'abstenció, d'acord amb l'article 61 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament Financer) i l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas de tenir lloc un conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada s'ha d'abstenir d'intervenir en les actuacions.
Dotzè Instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció
1. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb el que estableix l'article 10 de l'Ordre 16/2023, excepte el punt 6 que no és d'aplicació.
2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar i comparar les sol·licituds presentades i està formada pels membres del SOIB que s'indiquen a continuació i en què s'ha de procurar, en la mesura que sigui possible, una presència equilibrada d'homes i de dones.
— Presidència:
Titular: la persona que ocupi la cabdalia del Servei que tingui les competències del seguiment tècnic d'aquest programa
Suplent: la persona que ocupi la cabdalia del Departament de Gestió Administrativa i Jurídica.
— Secretaria:
Titular: la persona que ocupi la cabdalia del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 3.
Suplent: la persona que ocupi la cabdalia de la Secció VIII del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 3.
El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot.
— Tres vocals: personal tècnic.
3. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional, motivada degudament, que s'ha de notificar a les entitats interessades, que disposaran d'un termini de quinze dies hàbils per a acceptar-la o, si escau, presentar-hi al·legacions. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat n'hagi manifestat oposició, s'entendrà tàcitament acceptada.
4. Es pot prescindir del tràmit d'audiència si no hi ha altres fets ni es tenen en compte altres al·legacions que les formulades per les entitats interessades. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada tindrà el caràcter de definitiva.
5. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l'import sol·licitat, en la proposta de resolució provisional motivada degudament s'ha de fer constar clarament per a quins llocs de feina es proposa concedir la subvenció. Les entitats disposaran del termini indicat anteriorment per a manifestar si n'accepten la proposta.
6. La resolució del procediment es durà a terme de conformitat amb l'article 11 de l'Ordre de bases. El termini màxim per dictar i notificar la resolució d'aprovació o de denegació serà de sis mesos des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. La resolució serà notificada individualment a cada una de les entitats beneficiàries.
7. Les propostes de resolució provisional i definitives no creen, davant l'Administració, cap dret a favor de l'entitat beneficiària que es proposi, mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.
Tretzè Modificació de la resolució
Amb posterioritat a la resolució de concessió, l'entitat beneficiària pot sol·licitar la modificació de la resolució de concessió, de conformitat amb les prescripcions que estableix l'article 12.1 i 12.3 de l'Ordre 16/2023. El termini per a sol·licitar la modificació de la resolució serà de deu dies hàbils.
Catorzè Quantia de la subvenció
1. La subvenció s'ha de destinar a finançar els costs laborals totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de contractar les persones que compleixin els requisits i hagin resultat seleccionades, a jornada completa i amb una durada de nou mesos o, excepcionalment, pel temps que s'hagi autoritzat per als supòsits prevists de substitucions.
2. L'import de la subvenció s'ha de determinar aplicant a cada contractació que s'ha de fer el mòdul corresponent segons el grup per al qual s'hagi de contractar, multiplicat per 274 dies per cobrir els nou mesos de durada del contracte.
3. L'import dels mòduls s'ha establert seguint un mètode de càlcul just, equitatiu i verificable, basat en dades objectives del IV Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Administració General de l'Estat, recollit en l'informe tècnic del SOIB de data 12 d'abril de 2021 i validat per la Intervenció Adjunta d'Auditories de la CAIB en data 21 d'abril de 2021. L'import dels mòduls ha estat objecte d'actualització seguint el procediment que s'estableix en els informes respectius, i els imports a aplicar en aquesta convocatòria s'ha recollit en la addenda d'actualització de data 21 de juny de 2024.
Els imports dels mòduls que s'han d'aplicar a aquesta convocatòria són:
Grup |
Mòdul diari |
M2 |
96,52 € |
M1 |
76,29 € |
E2 |
66,00 € |
E1 |
64,18 € |
E0 |
60,55 € |
4. D'acord amb l'article 8 del IV Conveni col·lectiu únic abans esmentat, als efectes de determinar el mòdul que s'ha d'aplicar, s'estableixen els grups professionals següents, d'acord amb la titulació exigida per ingressar-hi:
a. Grup professional M2: títol classificat en el nivell 2 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'educació superior o equivalents.
b. Grup professional M1: títol classificat en el nivell 1 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'educació superior o equivalents.
c. Grup professional E2: títol de batxiller o tècnic o equivalents.
d. Grup professional E1: títol de graduat en educació secundària obligatòria o títol professional bàsic o equivalents.
e. Grup professional E0: sense titulació prevista en el sistema educatiu.
5. Aquests són els mòduls aplicables per a la concessió i la justificació de la subvenció, independentment de les normes que s'apliquin als efectes de la possible certificació de les despeses per a l'FSE+.
6. La quantia de la subvenció que rebin les entitats beneficiàries s'ha de destinar a sufragar els costs salarials totals, incloent-hi la cotització empresarial en la Seguretat Social, per cobrir durant un màxim de nou mesos, a jornada completa, els llocs de feina autoritzats, amb les característiques i per als grups professionals d'acord amb la resolució de concessió, independentment que siguin coberts per una persona o per diverses. La substitució de treballadors per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no suposa en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.
Per al cas de substitucions, es consideren despeses elegibles les derivades de la contractació inicial i de les persones substitutes fins a completar un màxim de 274 dies. Les possibles substitucions que es puguin autoritzar en cap cas suposaran un increment de la subvenció concedida.
7. L'import de la subvenció és independent de la retribució que percebi finalment la persona treballadora, que ha de ser la que legal o convencionalment li correspongui i que en cap cas no pot ser inferior al Salari Mínim Interprofessional (SMI) vigent durant la contractació.
Quinzè Selecció
1. El procediment de selecció i contractació s'ha de dur a terme seguint els principis rectors de la política d'ocupació que estableix l'article 5 de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació, que són els principis d'igualtat i no discriminació en l'accés i consolidació de l'ocupació i desenvolupament professional; el principi de transparència en el funcionament del mercat de treball; els principis de col·laboració institucional i coordinació; els principis d'adaptació, acompanyament i activació; els principis d'eficàcia i eficiència en el disseny i execució de les polítiques d'ocupació, així com en la prestació dels serveis d'ocupació, bàsics i complementaris, i el principi d'adequació a les característiques del territori.
2. Per dur a terme el registre de les ofertes de feina, les entitats han de complir amb els principis rectors de la política d'ocupació que estableix l'article 5 de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació, esmentats en el punt anterior.
3. Els treballadors s'han de seleccionar seguint el protocol del Departament d'Orientació i Intermediació per gestionar el procés de selecció d'aquesta convocatòria, el qual ha d'estar publicat en el web del SOIB, https://soib.es, i ha de preveure la possibilitat d'emprar mitjans no presencials.
4. A l'efecte de dur a terme la selecció, s'ha de constituir una comissió mixta de selecció, constituïda per a aquest fi, en què ha de participar una persona representant de l'entitat beneficiària i una representant del SOIB.
5. L'entitat ha de presentar l'oferta de manera telemàtica, en el portal web del SOIB https://soib.es. Les ofertes d'ocupació han de tenir caràcter genèric. Les ofertes es posen en difusió en el portal web del SOIB.
6. La comissió mixta de selecció, d'acord amb el que especifiqui el protocol del Departament d'Orientació i Intermediació, ha de seleccionar com a participants les persones que reuneixin els requisits, i ha de tenir en compte els criteris de preferència i priorització que estableix l'apartat 7, punt 2 d'aquest annex. S'ha de generar una llista de reserves formada per les persones que, tot i reunir els requisits, per baremació no hagin resultat seleccionades.
En relació amb la contractació vinculada a programes d'activació per a l'ocupació per part de les administracions públiques i l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, d'acord amb el que estableix l'article 42 i la disposició addicional novena de la Llei 3/2023, d'ocupació; l'article 4.4 del Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació per al Sistema Nacional d'Ocupació i, finalment, d'acord amb el que conclou la nota informativa del Ministeri de Treball i Economia Social i el SEPE, de data 21 de març de 2023, per dur a terme aquest tipus de contractació, es considerarà que qualsevol sistema utilitzat per seleccionar els participants s'entendrà complert quan els processos de selecció s'adeqüin als procediments de selecció establerts per al respectiu programa de polítiques actives d'ocupació per l'administració competent per a gestionar-lo, considerant els requisits de les ofertes presentades, si escau, i el perfil de les persones beneficiàries. En tot cas, no serà aplicable la normativa establerta per als procediments de selecció de personal de les diferents administracions públiques, encara que l'entitat beneficiària sigui una entitat o un organisme públic.
Les persones candidates s'han d'inscriure per autocandidatura en el portal del SOIB.
Aquesta inscripció comporta que autoritza la cessió de les seves dades perquè l'entitat beneficiària del projecte les consideri i gestioni, a l'efecte de seleccionar participants.
Setzè Contractació i registre de contractes
1. Per poder contractar algú és condició indispensable que en el moment de la contractació tingui d'alta la demanda d'ocupació en el SOIB.
2. Serà condició indispensable que, abans de formalitzar el contracte, la persona que s'ha de contractar no s'oposi a que el SOIB faci la consulta dels informes de vida laboral durant l'execució del projecte i després de la finalització del contracte, per tal de verificar que el contracte s'ha formalitzat i se n'ha complert la durada prevista, així com per poder liquidar la subvenció i establir les taxes d'inserció dels participants amb la periodicitat que estableix la normativa reguladora dels fons amb els que es finança el programa públic.
En cas que s'oposi a aquestes consultes es considerarà que no es pot formalitzar la contractació, atès que no resultaria possible dur a terme les tasques necessàries per verificar la correcta aplicació dels fons públics amb què es subvenciona el contracte.
3. Les persones seleccionades han de ser contractades a jornada completa per una durada de nou mesos, excepte per al cas de les substitucions, mitjançant un contracte temporal de causa específica, a l'empara del que estableix la Disposició addicional novena: «Contractes vinculats a programes d'activació per a l'ocupació, de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'Ocupació».
4. El contracte s'ha de formalitzar obligatòriament per escrit, en el model oficial del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) «Contracte de treball temporal», «contractes vinculats a programes de polítiques actives d'ocupació» (codi de contracte 405). El model oficial de contracte és a disposició dels beneficiaris en el web https://soib.es i en el web del SEPE.
5. El contracte s'ha de registrar vinculat al número d'oferta que proporciona l'oficina del SOIB que en fa la selecció. El registre de contractes es realitza a través de l'aplicació Contrat@, que es troba a disposició de les persones interessades en el web https://soib.es. Una vegada registrats, els contractes s'han de pujar a la plataforma ESOIB.
Dissetè Inici i execució
1. La data d'inici dels contractes ha d'estar compresa entre l'1 de desembre del 2024 i el 28 de febrer de 2025 (inclòs). La data d'acabament serà nou mesos després de l'inici. La data màxima de finalització dels contractes de les persones substitutes serà el 21 de desembre de 2025.
2. Per tal de facilitar les seleccions i les incorporacions al lloc de feina, la comissió mixta de selecció pot triar la data d'inici de cada línia dins d'aquest termini, però entre la primera i la darrera contractació dins la mateixa línia d'ajuts no pot transcórrer més d'un mes.
3. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar el major nombre de persones desocupades possible, en el supòsit que el lloc de feina subvencionat quedi vacant per baixa per causes alienes a l'entitat o per rescissió del contracte abans de la data prevista d'acabament el SOIB pot autoritzar-ne la substitució, amb la sol·licitud prèvia de l'entitat. L'entitat disposa d'un termini màxim de 15 dies hàbils des que es produeix la vacant per sol·licitar la substitució; en el cas que no es compleixi aquest termini, no se n'autoritzarà la substitució. Les persones substitutes han de provenir de la llista de reserva establerta en la selecció i, si no n'hi ha, s'ha de promoure un nou procés de selecció; les persones candidates han de complir els requisits per a poder ser contractades. El contracte de la persona substituta s'ha de formalitzar per al temps que resti fins a completar els nou mesos.
4. Amb la finalitat de contribuir a la millora de l'ocupabilitat o la inserció laboral posterior de les persones contractades, el SOIB durà a terme sessions d'orientació durant l'execució del projecte. Per poder-les dur a terme mentre dura el contracte de feina, s'establirà un protocol d'actuació entre les entitats beneficiàries i el personal orientador del SOIB.
Divuitè Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions genèriques les que estableixen l'article 14 de la Llei 38/2003 i tots els apartats, excepte l'a), r) i s) de l'article 14 de l'Ordre 16/2023.
Són obligacions de caràcter específic les següents:
1. Utilitzar l'aplicació web de gestió ESOIB i presentar tota la documentació amb els models disponibles. L'entitat és responsable de l'ús correcte de l'aplicació per part de les persones gestores per a les quals ha sol·licitat accés; d'aquesta manera, haurà de sol·licitar al SOIB la revocació del permís d'accés a l'ESOIB quan la persona autoritzada sigui baixa a l'entitat o deixi de gestionar el programa.
2. Respectar les directrius i els protocols que pugui establir el SOIB relatius al desenvolupament de les activitats, gestió i justificació de la subvenció. En qualsevol cas, l'entitat ha de reportar tota la informació i la documentació relativa a la gestió i seguiment de l'activitat subvencionada mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB, en la forma i en els terminis que estableixi el protocol de gestió de projectes o les guies d'ajuda que hi ha a disposició seva en el web del SOIB i en l'aplicació ESOIB.
3. Comunicar al Servei de Seguiment Tècnic del SOIB qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l'ajut en el termini de set dies hàbils.
4. Una vegada concedida la subvenció, qualsevol incidència esdevinguda relativa al projecte de contractació que pugui suposar modificar o alterar les dades relatives a la ubicació, tasques, perfil professional, etc. que varen donar lloc a la subvenció s'ha de comunicar i sol·licitar-ne l'autorització prèvia del Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, en el termini de set dies hàbils. Si aquesta modificació de projecte afecta les condicions d'execució que estableix la resolució de concessió, a més de l'autorització prèvia del Servei de Seguiment Tècnic, la persona que ocupi la representació legal de l'entitat haurà de sol·licitar la corresponent modificació de la resolució tal com estableix l'apartat 14 d'aquesta convocatòria.
5. En els supòsits de substitució de l'apartat 18.3 d'aquesta convocatòria, l'entitat té un termini de quinze dies hàbils des que es produeix la vacant per sol·licitar-ne la substitució.
6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals o de l'FSE+, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060. Als efectes de poder dur a terme aquestes actuacions de control, abans de la formalitzar els contractes, l'entitat ha de recabar de les persones a contractar, en el model que estarà disponible a l'ESOIB, la no oposició a que el SOIB faci la consulta dels informes de vida laboral durant l'execució del projecte i després de la finalització del contracte.
7. Les entitats beneficiàries han d'adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic la informació sobre les operacions cofinançades per l'FSE+ i han de complir les normes sobre informació i comunicació sobre l'ajut de l'FSE+. Les entitats han d'informar a tots els destinataris finals que l'activitat està cofinançada per la Unió Europea (pel Fons Social Europeu Plus), en el marc del Programa d'Illes Balears de l' FSE+ per al període 2021-2027.
8. L'acceptació per part de la persona beneficiària dels ajuts implica consentir ser inclosa en la llista d'operacions seleccionades publicada per l'autoritat de gestió, d'acord amb el que estableix l'article 49.3 del Reglament (UE) núm. 1060/2021, de 24 de juny de 2021, del Parlament Europeu i del Consell.
9. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que poguessin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançades total o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics via el canal habilitat a tal efecte d'aquest Servei en l'adreça web https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/Paginas/denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del Servei.
Dinovè Condicions per pagar la subvenció
1. D'acord amb l'article 17.3 de l'Ordre de Bases, en relació amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, el Consell de Govern de dia 2 d'agost de 2024, a proposta del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció per raons d'interès públic. Les entitats beneficiàries estan eximides de presentar garantia, d'acord amb l'article 42.2 a) del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.
2. El pagament de la subvenció s'ha de fer a la bestreta amb les següents anualitats:
— 25 % a la concessió a tramitar d'ofici pel SOIB durant l'any 2024.
— 75 % a tramitar d'ofici pel SOIB durant el primer semestre de l'any 2025.
3. Les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s'han de pagar segons les disponibilitats de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Vintè Seguiment dels projectes i control de la subvenció
Amb la finalitat de comprovar l'execució correcta de les accions, d'acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, el SOIB ha de dur a terme el seguiment de l'execució.
El SOIB ha d'establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per a avaluar aquests projectes. Aquests mecanismes i metodologia estan recollits al Protocol de gestió de projectes que estarà disponible a l'aplicació ESOIB (apartat «Fons documental») i al web del SOIB (https://soib.es/convocatories/). Igualment, durant l'execució del programa, el personal tècnic de seguiment de referència que designi el SOIB durà a terme, en qualsevol moment, una visita tècnica de seguiment in situ del projecte.
A aquest efecte, els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d'inspecció i control que pugui dur a terme el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.
Així, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se'ls requereixi en relació amb l'execució de les accions, l'accés a les instal·lacions on es duen a terme, i la recollida de totes les evidències necessàries per a verificar l'execució correcta del projecte.
Pel que fa al seguiment de l'execució dels projectes, i per tal de poder determinar que s'ha complit amb l'objecte de la subvenció i que les persones contractades han dut a terme les tasques previstes en el projecte de contractació o les autoritzades pel Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, durant l'execució del projecte l'entitat ha d'aportar en la forma i els terminis que estableixin els protocols del SOIB, les evidències següents que ho acreditin:
— Control d'assistència diària.
— Descripció de les tasques que cada una de les persones contractades ha dut a terme.
S'entendrà per incompliment d'aquesta obligació, i podrà donar lloc a no ser considerat elegible a efectes de liquidació de la subvenció, les causes següents:
a. La manca de justificació o evidència d'assistència al lloc de feina.
b. La manca de descripció de les tasques dutes a terme per les persones contractades.
En el cas que la persona treballadora hagi assistit al seu lloc de feina però l'entitat no disposi de justificació o evidència d'assistència i/o de descripció de tasques, aquest deficiència es podrà esmenar de manera excepcional mitjançant un informe justificatiu signat per la persona de l'entitat responsable del projecte, sempre que estigui degudament justificada almenys un 80 % de l'assistència total de la durada del contracte de cada persona treballadora.
L'incompliment d'aquesta obligació, o bé si de l'anàlisi es dedueix que no s'ha complit amb l'objecte de la subvenció, es recollirà a l'informe final que ha d'emetre el Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, el qual ha de servir de base per a liquidar la subvenció, i que podrà donar lloc al reintegrament total o parcial de la subvenció en els termes que recull el punt 23 d'aquesta convocatòria.
El SOIB pot fer la consulta dels informes de vida laboral durant l'execució del projecte i després de la finalització del contracte, als efectes del control i seguiment de la subvenció, reporte de indicadors i estadístics.
Vint-i-unè Difusió pública de les actuacions
1. Tota publicitat o difusió que es vulgui fer s'ha de presentar al SOIB com a mínim cinc dies hàbils abans de fer-se pública, i se n'ha d'assenyalar el text i també el disseny de la publicitat que se'n vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores, si escau. En cas que hi detecti irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè les esmeni. A mesura que es facin aquestes actuacions de publicitat i difusió l'entitat ha de trametre al Servei de Seguiment Tècnic evidències de que han tingut lloc.
2. En tota publicitat o difusió que es dugui a terme, s'hi ha de fer constar el nom complet del programa «SOIB Reactiva 2024». A més, s'ha de fer constar que ha estat promogut pel SOIB i ha comptat amb el cofinançament de la Unió Europea (FSE+), mitjançant la incorporació d'elements identificatius d'aquests organismes, d'acord amb el que estableix l'annex «Logotips», que està a disposició de les entitats en l'aplicació ESOIB. Així mateix, l'entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius, amb la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB i l'FSE+, d'acord amb les orientacions de l'article 47 i l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060.
3. Tota la publicitat, la documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, i també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d'aquesta activitat ha d'estar, com a mínim, en català i s'hi ha d'utilitzar un llenguatge inclusiu d'homes i de dones.
4. D'acord amb l'article 50 del Reglament (UE) 2021/1060, durant l'execució de l'operació les entitats beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació de reconèixer l'ajuda de la Unió Europea (FSE+) al seu lloc web oficial, si en tenen, i a les seves xarxes socials, per indicar els objectius i els resultats de l'operació, l'ajuda o import financer i el cofinançament de la Unió Europea (FSE+). També tenen l'obligació de col·locar un cartell de mida A3 o una pantalla electrònica equivalent amb la informació del projecte en un lloc visible i d'accés al públic, segons el model que predetermina el protocol de gestió que estableix el SOIB.
5. En cas d'incompliment de les obligacions en matèria de comunicació i publicitat, s'aplicaran les regles que indica l'article 30 de l'Ordre 16/2023.
6. D'acord amb l'article 50 del Reglament (UE) 2021/1060, en cas d'incompliment de les obligacions en matèria de comunicació i publicitat, el SOIB haurà de comunicar i instar al beneficiari perquè prengui les mesures oportunes. En cas de persistir l'incompliment, es podrà cancel·lar fins a un màxim del 3 % de l'ajut dels fons de l'operació.
Vint-i-dosè Justificació
1. La subvenció s'ha de justificar pel sistema de mòduls tal com estableix l'article 23 de l'Ordre 16/2023, mitjançant la presentació de la documentació següent:
a. Memòria final d'actuacions que ha de recollir una declaració de les activitats efectuades objecte de la subvenció i dels resultats obtinguts.
Aquesta memòria es genera a través de l'aplicació ESOIB, d'acord amb la informació, la documentació i les evidències que hi consten. El SOIB l'ha de posar a disposició de l'entitat beneficiària mitjançant l'aplicació de gestió una vegada acabada l'activitat. L'entitat disposa d'un termini màxim de quinze dies hàbils per a validar-la i pujar-la signada a l'aplicació.
b. Memòria econòmica justificativa que ha de contenir els aspectes següents:
i. Declaració de l'entitat sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul, tenint en compte les baixes de participants abans d'acabar el programa i les possibles substitucions, si escau.
ii. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria tècnica d'actuació i els mòduls.
c. Declaració responsable actualitzada en la qual es faci constar que l'entitat sol·licitant no ha demanat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia concedida.
d. Justificant de devolucions voluntàries dels fons públics percebuts com a bestreta i no aplicats a l'objecte subvencionable, si escau, i els corresponents interessos.
La documentació dels punts b), c) i d) anteriors s'ha de presentar a través del tràmit telemàtic de justificació disponible a la Seu Electrònica del Govern, si està habilitat, o si no, per registre electrònic, i pujar-la a l'aplicació ESOIB. El termini per a presentar-la és d'un mes des que l'entitat va retornar validada la memòria final d'actuacions del punt a).
2. Quan no es presenti la documentació justificativa a què fa referència l'apartat 1, s'aplicarà l'article 25.3 de l'Ordre 16/2023, de 17 de maig.
3. El termini per a esmenar els defectes de la justificació és de deu dies hàbils.
4. Les entitats beneficiàries estan dispensades de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sense perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció. No obstant això, els beneficiaris tenen l'obligació de custodiar la documentació corresponent durant els terminis assenyalats per la normativa aplicable.
5. La subvenció s'ha de liquidar d'acord amb l'Informe Tècnic Final d'actuació emès pel servei del SOIB responsable del seguiment tècnic del projecte, comprovant els dies que han estat contractades les persones treballadores mitjançant consulta a les bases de dades de Vida Laboral de la Tresoreria General de la Seguretat Social, i s'ha de calcular considerant el nombre de persones contractades, pels dies que han estat contractades i pel mòdul econòmic corresponent en funció del grup professional per al qual s'ha contractat, segons els grups professionals que defineix l'apartat 15.3 d'aquesta convocatòria.
En cap cas, la liquidació no pot superar la quantia de la subvenció concedida inicialment.
Vint-i-tresè Revocació i reintegrament
El SOIB durà a terme el control de les subvencions d'acord amb el que estableixen els articles 28 i 29 de l'Ordre 16/2023.
L'entitat ha de retornar de manera voluntària els fons corresponents als contractes no formalitzats o bé els romanents de fons rebuts i no aplicats (article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions), sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció, mitjançant el model 046 de declaració/liquidació que es pot descarregar a l'enllaç https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=7218.
Per calcular els imports que cal reintegrar, s'ha de multiplicar l'import del mòdul diari pel qual es va concedir l'ajuda pel resultat de restar els dies complerts dels 274 dies que es varen considerar per a la concessió.
Vint-i-quatrè Compatibilitat amb altres subvencions
Les subvencions que estableix aquesta Resolució són incompatibles amb qualsevol altre ajut o subvenció de qualsevol administració pública o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, i amb qualsevol reducció o bonificació a les cotitzacions a la Seguretat Social, per a la mateixa finalitat.
ANNEX 2
Assignació per àmbit territorial: municipi i illa (d'acord amb l'atur registrat per municipi i illa de residència per diferents col·lectius —mitjana juliol 2023-juny 2024—). Per a mancomunitats i Entitat Local Menor de Palmanyola: quantitat fixa 26.446,48 € |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Assignació per municipi (ajuntaments i entitats que en depenen o hi estan vinculades) |
||||||
Municipi |
Línia 1 – menors de 30 anys |
Línia 2 – 30 i més anys |
||||
Atur |
% sobre total |
Repartiment |
Atur |
% sobre total |
Repartiment |
|
Alaró |
28 |
0,54 % |
54.384,64 € |
157 |
0,64 % |
61.812,07 € |
Alcúdia |
79 |
1,52 % |
153.442,39 € |
270 |
1,09 % |
106.301,02 € |
Algaida |
22 |
0,42 % |
42.730,79 € |
112 |
0,45 % |
44.095,24 € |
Andratx |
40 |
0,77 % |
77.692,35 € |
188 |
0,76 % |
74.017,01 € |
Ariany |
4 |
0,08 % |
26.446,48 € |
15 |
0,06 % |
26.446,48 € |
Artà |
26 |
0,50 % |
50.500,02 € |
136 |
0,55 % |
53.544,22 € |
Banyalbufar |
1 |
0,02 % |
26.446,48 € |
10 |
0,04 % |
26.446,48 € |
Binissalem |
39 |
0,75 % |
75.750,04 € |
206 |
0,83 % |
81.103,74 € |
Búger |
5 |
0,10 % |
26.446,48 € |
16 |
0,06 % |
26.446,48 € |
Bunyola |
33 |
0,64 % |
64.096,19 € |
117 |
0,47 % |
46.063,78 € |
Calvià |
162 |
3,12 % |
314.654,01 € |
773 |
3,13 % |
304.335,88 € |
Campanet |
15 |
0,29 % |
26.446,48 € |
63 |
0,26 % |
26.446,48 € |
Campos |
43 |
0,83 % |
83.519,28 € |
225 |
0,91 % |
88.584,18 € |
Capdepera |
37 |
0,71 % |
71.865,42 € |
144 |
0,58 % |
56.693,88 € |
Consell |
21 |
0,40 % |
40.788,48 € |
94 |
0,38 % |
26.446,48 € |
Costitx |
5 |
0,10 % |
26.446,48 € |
41 |
0,17 % |
26.446,48 € |
Deià |
2 |
0,04 % |
26.446,48 € |
8 |
0,03 % |
26.446,48 € |
Escorca |
1 |
0,02 % |
26.446,48 € |
1 |
0,01 % |
26.446,48 € |
Esporles |
23 |
0,44 % |
44.673,10 € |
89 |
0,36 % |
26.446,48 € |
Estellencs |
2 |
0,04 % |
26.446,48 € |
4 |
0,02 % |
26.446,48 € |
Felanitx |
78 |
1,50 % |
151.500,08 € |
352 |
1,43 % |
138.585,03 € |
Fornalutx |
2 |
0,04 % |
26.446,48 € |
4 |
0,02 % |
26.446,48 € |
Inca |
249 |
4,80 % |
483.634,88 € |
1.015 |
4,11 % |
399.613,07 € |
Lloret de Vistalegre |
4 |
0,08 % |
26.446,48 € |
48 |
0,19 % |
26.446,48 € |
Lloseta |
46 |
0,89 % |
89.346,20 € |
208 |
0,84 % |
81.891,16 € |
Llubí |
8 |
0,15 % |
26.446,48 € |
55 |
0,22 % |
26.446,48 € |
Llucmajor |
138 |
2,66 % |
268.038,60 € |
820 |
3,32 % |
322.840,14 € |
Manacor |
234 |
4,51 % |
454.500,24 € |
956 |
3,87 % |
376.384,36 € |
Mancor de la Vall |
6 |
0,12 % |
26.446,48 € |
28 |
0,11 % |
26.446,48 € |
Maria de la Salut |
6 |
0,12 % |
26.446,48 € |
49 |
0,20 % |
26.446,48 € |
Marratxí |
187 |
3,60 % |
363.211,72 € |
771 |
3,12 % |
303.548,47 € |
Montuïri |
17 |
0,33 % |
26.446,48 € |
70 |
0,28 % |
26.446,48 € |
Muro |
26 |
0,50 % |
50.500,02 € |
119 |
0,48 % |
46.851,19 € |
Palma |
2.400 |
46,21 % |
518.000,00 € |
11.550 |
46,77 % |
685.000,00 € |
Petra |
17 |
0,33 % |
26.446,48 € |
61 |
0,25 % |
26.446,48 € |
Pobla (sa) |
67 |
1,29 % |
130.134,68 € |
261 |
1,06 % |
102.757,65 € |
Pollença |
40 |
0,77 % |
77.692,35 € |
212 |
0,86 % |
83.465,99 € |
Porreres |
26 |
0,50 % |
50.500,02 € |
115 |
0,47 % |
45.276,36 € |
Puigpunyent |
7 |
0,13 % |
26.446,48 € |
34 |
0,14 % |
26.446,48 € |
Salines (ses) |
8 |
0,15 % |
26.446,48 € |
77 |
0,31 % |
26.446,48 € |
Sant Joan |
10 |
0,19 % |
26.446,48 € |
40 |
0,16 % |
26.446,48 € |
Sant Llorenç des Cardassar |
24 |
0,46 % |
46.615,41 € |
99 |
0,40 % |
38.977,04 € |
Santa Eugènia |
7 |
0,13 % |
26.446,48 € |
37 |
0,15 % |
26.446,48 € |
Santa Margalida |
40 |
0,77 % |
77.692,35 € |
198 |
0,80 % |
77.954,08 € |
Santa Maria del Camí |
43 |
0,83 % |
83.519,28 € |
152 |
0,62 % |
59.843,54 € |
Santanyí |
32 |
0,62 % |
62.153,88 € |
142 |
0,58 % |
55.906,47 € |
Selva |
16 |
0,31 % |
26.446,48 € |
99 |
0,40 % |
38.977,04 € |
Sencelles |
17 |
0,33 % |
26.446,48 € |
102 |
0,41 % |
40.158,16 € |
Sineu |
20 |
0,39 % |
26.446,48 € |
116 |
0,47 % |
45.670,07 € |
Sóller |
39 |
0,75 % |
75.750,04 € |
122 |
0,49 % |
48.032,31 € |
Son Servera |
37 |
0,71 % |
71.865,42 € |
126 |
0,51 % |
49.607,14 € |
Valldemossa |
5 |
0,10 % |
26.446,48 € |
26 |
0,11 % |
26.446,48 € |
Vilafranca de Bonany |
16 |
0,31 % |
26.446,48 € |
75 |
0,30 % |
26.446,48 € |
MALLORCA |
4.460 |
85,91 % |
4.763.467,40 € |
20.808 |
84,25 % |
4.566.159,33 € |
|
|
|
|
|
|
|
Alaior |
30 |
0,58 % |
58.269,26 € |
145 |
0,59 % |
57.087,58 € |
Castell (es) |
30 |
0,58 % |
58.269,26 € |
172 |
0,70 % |
67.717,68 € |
Ciutadella de Menorca |
105 |
2,02 % |
203.942,42 € |
434 |
1,76 % |
170.869,05 € |
Ferreries |
14 |
0,27 % |
26.446,48 € |
54 |
0,22 % |
26.446,48 € |
Maó |
120 |
2,31 % |
233.077,04 € |
594 |
2,41 % |
233.862,24 € |
Mercadal (es) |
14 |
0,27 % |
26.446,48 € |
67 |
0,27 % |
26.446,48 € |
Migjorn Gran (es) |
2 |
0,04 % |
26.446,48 € |
9 |
0,04 % |
26.446,48 € |
Sant Lluís |
16 |
0,31 % |
26.446,48 € |
97 |
0,39 % |
38.189,63 € |
MENORCA |
331 |
6,38 % |
659.343,90 € |
1.572 |
6,38 % |
647.065,62 € |
|
|
|
|
|
|
|
Eivissa |
149 |
2,87 % |
289.403,99 € |
882 |
3,57 % |
347.250,00 € |
Sant Antoni de Portmany |
81 |
1,56 % |
157.327,01 € |
371 |
1,50 % |
146.065,48 € |
Sant Joan de Labritja |
6 |
0,12 % |
26.446,48 € |
69 |
0,28 % |
26.446,48 € |
Sant Josep de Sa Talaia |
52 |
1,00 % |
101.000,05 € |
356 |
1,44 % |
140.159,86 € |
Santa Eulària des Riu |
86 |
1,66 % |
167.038,54 € |
546 |
2,21 % |
214.964,28 € |
EIVISSA |
374 |
7,21 % |
741.216,07 € |
2.224 |
9,00 % |
874.886,10 € |
|
|
|
|
|
|
|
Formentera |
26 |
0,50 % |
50.500,02 € |
91 |
0,37 % |
26.446,48 € |
FORMENTERA |
26 |
0,50 % |
50.500,02 € |
91 |
0,37 % |
26.446,48 € |
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL MUNICIPIS |
5.191 |
100,00 % |
6.214.527,39 € |
24.695 |
100,00 % |
6.114.557,53 € |
|
|
|
|
|
|
|
Assignació per mancomunitats |
||||||
Mancomunitat des Raiguer |
26.446,48 € |
|
|
26.446,48 € |
||
Mancomunitat des Migjorn |
26.446,48 € |
|
|
26.446,48 € |
||
Mancomunitat del Pla de Mallorca |
26.446,48 € |
|
|
26.446,48 € |
||
Mancomunitat de Tramuntana |
26.446,48 € |
|
|
26.446,48 € |
||
Matadero Insular d'Eivissa |
26.446,48 € |
|
|
26.446,48 € |
||
TOTAL MANCOMUNITATS |
132.232,40 € |
|
|
132.232,40 € |
||
|
|
|
|
|
|
|
Assignació per entitat local menor |
||||||
Entitat Local Menor de Palmanyola |
26.446,48 € |
|
|
26.446,48 € |
||
|
|
|
|
|
|
|
Assignació per illa (consells i entitats que en depenen o hi estan vinculades) |
||||||
Illa de Mallorca |
4.460 |
85,91 % |
300.000,00 € |
20.808 |
84,25 % |
375.000,00 € |
Illa de Menorca |
331 |
6,38 % |
141.014,10 € |
1.572 |
6,38 % |
134.720,36 € |
Illa d'Eivissa |
374 |
7,21 % |
159.333,15 € |
2.224 |
9,00 % |
190.596,75 € |
Illa de Formentera |
26 |
0,50 % |
26.446,48 € |
91 |
0,37 % |
26.446,48 € |
TOTAL ILLES |
5.191 |
100,00 % |
626.793,73 € |
24.695 |
100,00 % |
726.763,59 € |